Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny według projektu Krs47- Hurricane


olekbiker

Rekomendowane odpowiedzi

Dziekuję za odpowiedzi.

 

Niedoczytałem zalecań Krs47 w kwestii BR..

 

W kwestii kondensatorów czy Mundorf biały na 400 V to będzie oszczędność czy nie ?

nie jest to może wielki wydatek bo ok 300 zł z transportem ale Audyn QS już ok 550 a Clarity CAP ESA 630V ok 750..

 

Kwestia jest w różnicy w dźwieku - czy warto dopłacać do "lepszych" ? czy to faktycznie będzie słychać.

Jeśli nie to wezmę Mundorf'y na 400V.

 

I jeszcze pytanie czy wymieniać kondensatory na wysokotonowym i na basowym przetworniku czy tylko na "górze" ?

W kwestii kondensatorów czy Mundorf biały na 400 V to będzie oszczędność czy nie ?

nie jest to może wielki wydatek bo ok 300 zł z transportem ale Audyn QS już ok 550 a Clarity CAP ESA 630V ok 750..

 

Kwestia jest w różnicy w dźwieku - czy warto dopłacać do "lepszych" ? czy to faktycznie będzie słychać.

Jeśli nie to wezmę Mundorf'y na 400V.

 

I jeszcze pytanie czy wymieniać kondensatory na wysokotonowym i na basowym przetworniku czy tylko na "górze" ?

Wymienić te w szeregu z głośnikami .

Biały Mundorf to kond nieco lepszy od SCRa ale dopiero Supreme pokazuje co znaczą dobre kondy w zwrotnicach .

Kontynuując kwestię zabezpieczenia wysokotonowych za pomocą szeregowego kondensatora zrobiłem na szybko symulację w LspCAD:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-6385-0-11058200-1388788483_thumb.pngpost-6385-0-42136200-1388788483_thumb.png

 

Wykresy odpowiadają pojemnościom: 12uf, 15uf, 22uf. DXT_0 to głośnik bez filtracji, DXT_passive to standardowa zwrotnica Hurricane, DXT_active- moja propozycja zabezpieczenia kondensatora.

 

Generalnie mając na uwadze stromość zboczy to żadna pojemność nie gwarantuje bezawaryjnej pracy głośnika w sytuacji podania pełnego pasma częstotliwości, co mnie bardzo martwi. Na zagranicznych forach odnaleźć można rady aby stosować dla zabezpieczenia pojemności wykorzystywane w pasywnej zwrotnicy posiadającej ok. 2 oktawy niższy podział w stosunku do standardowych pasywnych. Obawiam się jednak, że w przypadku projektu Hurricane i bardzo niskiego cięcia wysokotonówki takie podejście ograniczy bezpieczeństwo głośnika.

 

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

 

Zastanawiam się jeszcze nad użyciem mniejszego kondensatora: 8,2uF. Poniżej znajduje się wykres:

 

post-6385-0-61926600-1388790410_thumb.png

 

Zabezpieczenie głośnika ze względu na mocniejsze odcinanie częstotliwości jest lepsze, jednak ingerencja w pasmo znaczna. Mimo wszystko biorę pod uwagę takie rozwiązanie, ponieważ mając na uwadze dołek w zakresie 15-20kHz i tak będę zmuszony do redukcji poziomu 1-10 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Finał projektu coraz bliżej. Obecnie staram się w programie LspCad odtworzyć analogowe zwrotnice w domenie cyfrowej. Niestety nie jestem w stanie znaleźć charakterystyk SPL oraz impedancji głośnika SEAS CA22RNY.

 

Czy któryś z Szanownych Kolegów byłby tak miły i udostępnił mi odpowiednie pliki z pomiarami lub wskazał miejsce, w którym można takowe odnaleźć?

Dziękuję za podpowiedź. Kilka godzin temu napisałem do Krs47, jednak na odpowiedź zapewne będę zmuszony poczekać kilka dni. Przyznaję, że to ciężkie mając na uwadze w zasadzie skończone kolumny :)

Dziękuję za podpowiedź. Kilka godzin temu napisałem do Krs47, jednak na odpowiedź zapewne będę zmuszony poczekać kilka dni. Przyznaję, że to ciężkie mając na uwadze w zasadzie skończone kolumny :)

 

Może zmierz sam? Kartę dźwiękową masz, potrzebujesz jedynie mikrofonu i Holimpulse, albo Arta.

A może wystarczy wygooglane coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i już. Pozdrawiam. R.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

 

Może zmierz sam? Kartę dźwiękową masz, potrzebujesz jedynie mikrofonu i Holimpulse, albo Arta.

 

Generalnie pomiary głośników wykonam w późniejszym terminie- na początku chciałem możliwie wiernie przekonwertować zwrotnicę analogową projektu Hurricane do zwrotnicy cyfrowej. W takim wypadku pomiary nie są wymagane (tzn. są do ustalenia zgodności czasowej oraz poziomów głośności- to na pewno).

 

A może wystarczy wygooglane coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i już. Pozdrawiam. R.

 

Oczywiście stronę SEASa przeglądałem jako pierwszą i nie ma tam niestety plików z charakterystykami, które można bezpiecznie zaimportować do programów symulacyjnych. Sam wykres jest jedynie poglądowy i jego ręczne przepisanie do plików wydaje się nie najlepszym pomysłem (szczególnie dla charakterystyki częstotliwościowej).

 

Obecnie poradziłem sobie z przeniesieniem filtrów do cyfrowej zwrotnicy- jednak nie jest to zrobione idealnie (np. opierałem się na impedancji CA22RNXY). Różnice nie są jednak zbyt duże, więc zapewne mało słyszalne.

 

Zmuszony jestem jednak wykonać pomiary aby wyrównać głośniki zarówno pod względem głośności jak i opóźnień czasowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Generalnie projekt jest na etapie końcowym- pozostała jeszcze taka jedna drobna rzecz jak optymalna zwrotnica :)

 

W piątek otrzymałem od kolegi Marko3T obudowy wykonane według mojego projektu. Jakość na najwyższym poziomie- wyglądają dokładnie tak jak chciałem. Fornir to heban makassar odpowiednio lakierowany (lekkie przyciemnienie). Koszt obudów optymalny mając na uwadze ilość pracy i jakość wykonania- 1100 zł.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-6385-0-92258700-1391455013_thumb.jpgpost-6385-0-65042000-1391455015_thumb.jpgpost-6385-0-78620600-1391455016_thumb.jpg

 

Koszt wykonania wszystkich prac od początku do końca zamknął się w kwocie 2800 zł jednak należy pamiętać, że nie kupowałem elementów zwrotnicy.

 

Zwrotnica:

Wykonanie aktywnej zwrotnicy w oparciu o analogową kolegi Krs47 nie było proste, jednak po kilku próbach generalnie udało się wszystko poskładać. Dokonałem symulacji w programie LspCad przerysowując do niego całą zwrotnicę i podając dla głośników ich funkcje impedancji (dla CA22RNY ze względu na brak zmuszony byłem wykorzystać podobną z bliźniaczego głośnika CA22RNX). Następnie posiadając wykresy częstotliwościowe wykonałem na ich podstawie filtry FIR ale o fazach jak z filtrów pasywnych.

Filtracja CA22RNY:

post-6385-0-16758400-1391455664_thumb.jpg

Filtracja 27TBCD (w moim wypadku filtr jest trochę inny bo w torze wstawiony jest kondensator 12uF):

post-6385-0-23086100-1391455665_thumb.jpg

 

Obecnie głośniki traktuję delikatnymi natężeniami dźwięku, aby dać im czas na wygrzanie. Mogę jednak napisać parę informacji o dźwięku:

W porównaniu do mojego poprzedniego zestawu (XT18WH i MDT29) jest bardziej sterylnie i technicznie, czysto. Głośnik wysokotonowy jest z natury syczący, metalowy, co ewidentnie słychać. Na ten moment nie odczuwam ogromnych różnic w basie i generalnie nadal mi go trochę brakuje (oczekiwałem więcej). Przyznaję jednak, że zakres ten jest przejrzysty, sprężysty i szczegółowy. Taki dźwięk ma swoje zalety, ale na ten moment nie jest dla mnie optymalny- jest mało melodyjny. Zdaję sobie sprawę, że jeszcze sporo czasu musi upłynąć aby głośniki uzyskały optymalne parametry pracy więc nie ma powodów do zmartwień.

 

W następnych etapach (za kilka tygodni) wykonam pomiary głośników i postaram się dobrać filtry FIR linearyzujące fazę kolumn oraz pobawić się z częstotliwościami podziału ponieważ mam wrażenie, że przesunięcie jej wyżej pozwoli na mniej techniczny dźwięk i większą "namacalność". O postępach będę informował na bieżąco.

 

Ze swojej strony serdecznie dziękuję wszystkim pomagającym mi zrealizować cały projekt, a w szczególności koledze Krs47 za udostępnienie swojego projektu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

olekbiker

 

Fajne kolumny !!

 

Faktycznie niskotonowiec bedzie musial sobie troche pograc, daj mu co najmniej tydzien grania i powinien sie troche ''wyrobic''.

Bezposredie przejscie z mdt29 na seasa dxt faktycznie moze sie okazac dosc szokujace jezeli chodzi o najwyzsza oktawe. Troche mozesz sobie tutaj to skorygowac odpowiednim filtrem.

Postaraj sie dokladnie wymodelowac/wyfiltrowac srednia czesc pasma a gore troche ''przycyganic'' na ucho poniewaz jest to dosc subiektywna czesc pasma.

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

Mam dwa pytania:

1. Czy mierzyłeś RZECZYWISTĄ Fs tych głośników nawet domowymi metodami choćby z wykorzystaniem generatora z Winisd? Wiadomo, że bywa z tym róznie, a poza tym sam uzyskiwałem najlepszą melodyjność tego zakresu strojąc dokładnie na zmierzoną częstotliwość rezonansu.

2. Czy taki był w założeniu charakter wysokich z tak ch charakterystyk i znajomości blaszaków z rezonansami tej wielkości?

A kolumny naprawdę świetne w zakresie designu i mam nadzieję, że będą równie satysfakcjonujące akustycznie. Powodzenia. R.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Dzięki za miłe słowa- przyznaję, że i mnie się te kolumny podobają :)

 

1. Czy mierzyłeś RZECZYWISTĄ Fs tych głośników nawet domowymi metodami choćby z wykorzystaniem generatora z Winisd? Wiadomo, że bywa z tym róznie, a poza tym sam uzyskiwałem najlepszą melodyjność tego zakresu strojąc dokładnie na zmierzoną częstotliwość rezonansu.

 

Na ten moment nie dokonywałem żadnych pomiarów poza pomiarem głośności aby wyrównać jej poziom dla poszczególnych głośników. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykonać pomiary w późniejszym okresie (poza brakiem JIGa).

 

2. Czy taki był w założeniu charakter wysokich z tak ch charakterystyk i znajomości blaszaków z rezonansami tej wielkości?

 

Zastosowane filtry generalnie odpowiadają standardowej zwrotnicy analogowej zastosowanej w kolumnach Hurricane. Wygląd charakterystyk związany jest z zastosowanymi przez kolegę Krs47 elementami biernymi w zwrotnicach. Na ten moment nic nie zmieniam- to za kilka tygodni ewentualnie :)

Nie ma nic gorszego do wytłumienia średnicy jak to coś białego .

Psuje bas a i rewelacji w tłumieniu średnicy nie ma .

Spróbuj z filcem - poroso .

Tanie to i całkiem inaczej tłumi średnicę nie psując tak basu .

Nie ma nic gorszego do wytłumienia średnicy jak to coś białego .

Psuje bas a i rewelacji w tłumieniu średnicy nie ma .

Spróbuj z filcem - poroso .

Tanie to i całkiem inaczej tłumi średnicę nie psując tak basu .

 

Kolego muda44- wypowiadasz się bardzo kategorycznie zarówno na temat kondensatorów jak i (w tym wypadku) wytłumienia. Możliwe jednak, że posiadasz mocne dowody naukowe (pomiary itp), które wyraźnie wskazują na przewagę filcu nad owatą, którą zastosowałem. Jeśli tak jest będę wdzięczny za ich udostępnienie.

W mojej opinii od zastosowanego materiału tłumiącego ważniejsza jest jego ilość oraz miejsce montażu. Osobiście nie wydaje mi się, aby zaprezentowany przeze mnie sposób wytłumienia był zły, tym bardziej że jest on po części zbliżony do proponowanego tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (zrezygnowałem z filcu ponieważ posiadałem już zestaw mat bitumicznych do wytłumienia kolumn) i dość często spotykany.

Dodatkowo w razie potrzeby mogę usunąć ewentualny nadmiar watoliny, a z filcem nie byłoby to możliwe.

 

Dziękuję za rady ale uważam, że powinieneś do nich dodać "w mojej opinii, w oparciu o moje subiektywne odczucia itp". Osobiście staram się opierać na dowodach, a nie opiniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie napisałem, że nie ma racji. Proszę jedynie o inne dowody jak własne, subiektywne odczucia.

 

Oczywiście w obecnym momencie jakiekolwiek poważne zmiany w wytłumieniu kolumny nie wchodzą w grę- kolumny są złożone i grają dopiero kilka dni. Za kilka tygodni będę starał się wykonać odpowiednie zwrotnice- i to uważam za element podstawowy mający ogromny wpływ na dźwięk z kolumny.

Proszę jedynie o inne dowody jak własne, subiektywne odczucia.

Jak dotąd nie wymyślono dowodu czy pomiaru jakości brzmienia.

Udowadniać nic nie będę .Od lat w tym siedzę i co nieco wiem .

Człowiek dobrze Ci radzi ale Ty jak dobrze kojarzę robisz pierwsze kolumny i wiesz lepiej ...

Spoko . Nic mi do tego nadmienię jedynie że w obecnych kolumnach Kef R900 zastosowałem właśnie to poroso wywalając watolinę .

Zrobiło się czyściej na niższej średnicy a bas zyskał kontur , barwę i zejście . Kondensatory , okablowanie i gniazda dodały barwy , lepszy kontur wypełnienie i rozdzielczość .

I piszę tu o kolumnach z całkiem innego przedziału cenowego i jakościowego . To jak grają w standardzie przeczytasz w styczniowym AUDIO i ich porównaniu do BLADE za 100 000zł

 

Osobiście nie wydaje mi się, aby zaprezentowany przeze mnie sposób wytłumienia był zły, tym bardziej że jest on po części zbliżony do proponowanego tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (zrezygnowałem z filcu ponieważ posiadałem już zestaw mat bitumicznych do wytłumienia kolumn) i dość często spotykany.

W budowie kolumn nie ma miejsca na " wydaje mi się " a link który podałeś pokazuje właśnie ten filc - poroso

Watolina to najgorsze co można dać w kolumny . Zwłaszcza w dużych ilościach .

Maty bitumiczne tłumią inny zakres częstotliwości i nie wygłuszą średnicy pasma .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

muda ma rację...

 

daj filc na ścianki i za głośnikiem (tylko) trochę wełny.

 

 

Dokładnie tak są wytłumione moje "nowe" Diory Polaris 80.

Tylko zamiast wełny dali ovatę.

Jedyne, do czego się można w tych kolumnach doczepić, to brak średniego i niskiego basu (poniżej 50Hz już nic się nie dzieje), ale to podejrzewam kwestia starego woofera.

 

 

I nie zgodzę się, że nie znaleziono do tej pory sposobu na pomiar jakości brzmienia.

Zgodzę się natomiast, że taki pomiar jest trudny/niemożliwy do wykonania w warunkach domowych.

I nie zgodzę się, że nie znaleziono do tej pory sposobu na pomiar jakości brzmienia.

Dowód ?

Nie ma takiej możliwości , gdyby było inaczej świat AUDIO wywalił by się do góry nogami

Osobiście uważam, że takim wyznacznikiem może być np. poziom zniekształceń, a co za tym idzie wierność przekazu. Im mniej zmian między nadawcą (muzyk) a odbiorcą (słuchacz) tym wyższa jakość urządzenia. Oczywiście poziom jakości można mierzyć też innymi FIZYCZNYMI parametrami.

 

Inną kwestią są upodobania i wewnętrzne odczucia, a co za tym idzie końcowa ocena odbiorcy. Ona jednak nie określa jakości urządzenia.

Osobiście uważam, że takim wyznacznikiem może być np. poziom zniekształceń, a co za tym idzie wierność przekazu.

To nie ma nic wspólnego z brzmieniem i jego jakością.

Na początku lat 90tych firmy zabijały się jakie to ich wzmaki maja zniekształcenia ileś zer po przecinku . I co ?

I to nie grało .

A lampa ma te zniekształcenia wyrażane w procentach i gra.

To takie ogólne uogólnienie ;)

 

Parametry , pomiary są ważne ale nie przesądzają o brzmieniu .

Zdecydowanie się z tym nie zgadzam. W mojej opinii JAKOŚĆ to wierność przekazu, nie dostosowanie do upodobań słuchaczy. Im mniejsze zniekształcenia (oraz inne istotne pod względem FIZYCZNYM parametry) tym wyższa jakość urządzeń.

 

Upodobania są kwestią czysto osobniczą i nie mają wpływu na jakość, a jedynie na decyzję o zakupie lub przyjemność słuchania.

Jednym słowem i tak, co kto lubi, bo nie ma jednoznacznych kryteriów jakości brzmienia.

Przychyląm się jednak w kierunku liniowości bliskiej linii prostej i zniekształceń poniżej 0,1%, bo skoro jesteśmy przy Hurricane'ach, warto byłoby do nich dać CD - k czy wzmacniacz o np. o tej liniowości:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

bo skoro jest to przyzwoity głośnik, dlaczego nie powinien być równie doskonały wzmacniacz czy CD o podobnej charakterystyce. Z podobnych powodów wielu kolegów odrzuca tuning CD - ków, które po poprawkach już nigdy nie zagrały tak, jak przedtem. A tylko zjechano na tym samym przetworniku d/a przez wymianę toru i/u z poziomu zniekształceń 0,3 % na 0,01 %. I dlatego wydania MOFI czy FIM lubią jedni, a inni wolą MP3, bo lepiej brzmi i już. Jeden woli ogórki... i tyle. Zresztą dość już napisano na temat zestawów, które dobrze zagrają Haydna, a kiepsko Aerosmith i odwrotnie...rzadko zresztą dziś słucha się i tego i tego, a dobry zestaw zagrać powinien wszystko; bez ułomności w jakimkolwiek aspekcie - barwy czy dynamiki. R.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Zdecydowanie się z tym nie zgadzam

Spoko :)

 

W mojej opinii JAKOŚĆ to wierność przekazu, nie dostosowanie do upodobań słuchaczy. Im mniejsze zniekształcenia (oraz inne istotne pod względem FIZYCZNYM parametry) tym wyższa jakość urządzeń.

Super. Kup sobie Technicsa , Sony czy Pioneera z lat 90tych będziesz miął 0,ileś tam zer i powiedzmy 9 ...

Zniekształcenia które podają producenci nijak się mają do JAKOŚCI brzmienia a już wpływu wzmaka w ingerencji w brzmienie nie wspomnę .

 

Przychyląm się jednak w kierunku liniowości bliskiej linii prostej

To chyba potrafią od dawna wzmacniacze :)

zniekształceń poniżej 0,1%

Wątpię czy byś usłyszał 1% z parzystymi harmonicznymi jakiegoś bdb lampiaka .

  • 1 miesiąc później...

Witam przeglądam ten temat i widzę, że poruszacie ciekawe tematy dot. tego projektu . Zastanawiam się nad tym projektem ale z innym wysokotonowcem tj. Morelem ET338 110mm , ten głośnik nie wymaga pułapek, wystarczy go wdrożyć na ok 2khz z tym seasem w zwrotnicy i powinno być ok . Jak sądzicie?

Już Dayton DC28 F-8 czy Monacor DT 252 ( tego niedawno słuchałem ) lepiej zagra od tego Seasa. ale to moje zdanie. Znajdziesz też wiele opinii, że ten Seas jest wart tyle, co Twoje DWA Morele, a że nie kosztuje, to tylko kwestia wspaniałomyślności i dumpingowych cen producenta.

Wszystko zależy od tego, jakiego dźwięku szukasz; jeśli dźwięcznego, agresywnego z seplenieniem, to Seas, jeśli naturalnego, barwnego, analitycznego, pełnego powietrza, to tekstyna kopułka; im lepsza, tym niestety droższa...Z tym, że do Seasa należy doliczyć kilkakrotnie droższe od niego kondensatory - patrz inne wątki.

Poczekaj na parę opinii przeciwnych...a wątpliwości wzrosną. R.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Wiem , że znajdą się zwolennicy jak i przeciwnicy takiego rozwiązania , jeślibym nie lubił delikatności i naturalności nie kupowałbym drogich Moreli , obawiam się, że nie spodobałby mi się ostry tubowy Seas , choć mogę się mylić, gdyż go nie słyszałem . Miałem kiedyś aluminiową kopułkę , jak i słuchałem Scan Speaka Illuminatora D3004 i nie podobala mi się ,natomiast wcześniej miałem jedwabnego Scan Speaka D2608 ( dawny Pearles HDS i najlżejsza kopułka 0,18g ) i bardzo mi się podobała ( słucham na zlampizowanym CD Amperex Bugle Boy i wzmacniaczu EL34 RFT i Siemensy i Telefunkeny wojskowe z 3 miką z rodziny ECC81 ( 12AT7WA , ECC801S). Słucham muzyki filmowej , klasycznej , rocka jak i współczesnego popu, więc muzyka dość zróżnicowana.

 

Zastanawia mnie fakt czy nie spieprze projektu jesli dam Morela zamiast tubowego Seasa , zwrotka zmieniłaby się nieznacznie tj zmieniłbym zapewne strojenie na 2 khz ( zmiana cewki i kondensatora niskośredniotonowca , oraz u Morela to również tylko 1 cewka i 1 rezystor i kondensator ( Mundorf Supreme ), żadnych pułapek . Prosta zwrotnica z 5 elementów . Pytanie czy mi się wszystko nie rozjedzie za bardzo względem oryginału ( zawsze można zostawić oryginalne strojenie na 1,7 khz co jest zalecaną granicą Morela ).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.