Skocz do zawartości
IGNORED

Rezystory-wplyw jakosci na dzwiek,typy rezystorow


xtr71

Rekomendowane odpowiedzi

Gość StaryM

(Konto usunięte)

Czytając wpisy też chciałbym się czegoś pożytecznego dowiedzieć, ale są

takie wyrazy, które bez naszych ( ą,ę,ł,ś,ć,ż,ź) można różnie czytać i to jest wkurzające

Niech ............................ pisze po polsku. ;)

Zaglądam czasem do tego wątku,czy się pokaże coś,co nie było wałkowane na tym forum sto razy.

I ,o dziwo,zaskoczyły mnie całkiem nowe treści............................ale dlaczego nie na temat rezystorów:(

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Nie wiem czym W.Szanowny Pan nabił tyle postów, że jeszcze nie wie o jakie rezystory Dale chodzi.

 

Nie rozumiem, jak można żądać od kogoś szacunku w tytułowaniu siebie, a zwracając się do innych

w pisaniu wykazywać jego brak? Przecież kultura ma działać we wszystkie strony i żadne wytłumaczenia

nie powinny mieć miejsca. Czytając wpisy też chciałbym się czegoś pożytecznego dowiedzieć, ale są

takie wyrazy, które bez naszych ( ą,ę,ł,ś,ć,ż,ź) można różnie czytać i to jest wkurzające bo człowiek

traci czas próbując złapać kontekst zdania.Tym bardziej jeśli jest się za granicą powinno się kultywować

poprawną pisownię, pomijając już kulturę wobec innych. ( Przepraszam nie mogłem się już powstrzymać ).

Z WYRAZAMI SZACUNKU DLA SZANOWNEGO PANA "xtr71"

Witam

Z powodu awarii windowsa xp nie mogłem pisać poprawną pisownią wyszukałem program i bedę redagował wirtualną klawiaturą od teraz wszystkie wpisy .

I proszę merytorycznie wpisywać posty. Na temat.

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Merytorycznie:

 

Swego czasu bawiłem się rezystorami, głównie z oferty PCX. Wpis odnosi się do rezystora w szeregu.

 

1. Shinkoh (tantal) - moim zdaniem najlepszy, duża przestrzeń, lekko podbite skraje pasma. Duża szczegółowość fajne wypełnienie

2. Vishay 102 - bardziej precyzyjny od tantala, ale z mniejszym wypełnieniem (albo tak mi się wydawało bo praktycznie różnice bardzo małe)

3. Caddock "naked" - bardziej przejrzysty od tantala, ale brakuje mu tego zrównoważenia co powyższy. Równowaga troszkę bardziej w górę, mniej muzykalny

4. Caddock MK132 - gorszy caddock "naked"

5. Riken - świetna błyszcząca, delikatna góra. Trochę mniej dołu, ale bardzo dobrej jakości

6. Takman węglowy - taki trochę lepszy węglowy rezystor. Bez szału.

7. Nie bardzo słyszę róznicę między metalizowanymi beyshlagami, tanimi vishayami i metalizowanymi ze zwykłego elektronika

8. Podobnie z węglowymi.

 

Inaczej ma się sprawa jeżeli będzie użyty rezystor w sprzężeniu. Tutaj bez prób raczej się nie obejdzie. Ten sam rezystor zagra inaczej w róznych układach. Bez prób to wróżenie z fusów.

 

 

Mniej merytorycznie:

 

Zostaw już tych Panów.

Może się mylę, ale często jest tak, że liczba przy nick-u to rok urodzenia. Więc jestem starszy a Panów dawno zostawiłem w spokoju. A już na forach to takie tytułowanie wręcz razi.

 

P.S.

Przepraszam, że nie użyłem sformułowania Szanowny Panie ......... no właśnie nawet nie wiem jak się zwracać bo xtr71 to chyba nieodpowiednio. Ale powyższe wyjaśnia dlaczego.

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Wpis odnosi się do rezystora w szeregu.

 

 

czyli regulacja shunt(jak khozmo np)?

Jeśli tak to trzeba zwrócić uwagę,że te wyniki są inne niż dla drabinki,jaką chce użyć autor wątku

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

czyli regulacja shunt(jak khozmo np)?

Jeśli tak to trzeba zwrócić uwagę,że te wyniki są inne niż dla drabinki,jaką chce użyć autor wątku

Dlatego napisałem w jakim miejscu były robione próby.

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ja bym do tego dał chyba metalizowane takmany 1/4W... Miło byłoby gdyby ktoś skrobnął o różnicy między metalizowanymi a węglowymi rezystorami w drabince.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A ta?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

czyli regulacja shunt(jak khozmo np)?

Jeśli tak to trzeba zwrócić uwagę,że te wyniki są inne niż dla drabinki,jaką chce użyć autor wątku

Witam

Jak wpisałem wcześniej typ regulatora który chcę popełnić jest innego typu jest to odpowiednik potęcjometru zbudowany z 2 rezystorów.

Błednie wpisano iż chce budowac drabinkowy

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Swego czasu bawiłem się rezystorami, głównie z oferty PCX. Wpis odnosi się do rezystora w szeregu.

 

1. Shinkoh (tantal) - moim zdaniem najlepszy, duża przestrzeń, lekko podbite skraje pasma. Duża szczegółowość fajne wypełnienie

2. Vishay 102 - bardziej precyzyjny od tantala, ale z mniejszym wypełnieniem (albo tak mi się wydawało bo praktycznie różnice bardzo małe)

3. Caddock "naked" - bardziej przejrzysty od tantala, ale brakuje mu tego zrównoważenia co powyższy. Równowaga troszkę bardziej w górę, mniej muzykalny

4. Caddock MK132 - gorszy caddock "naked"

5. Riken - świetna błyszcząca, delikatna góra. Trochę mniej dołu, ale bardzo dobrej jakości

6. Takman węglowy - taki trochę lepszy węglowy rezystor. Bez szału.

7. Nie bardzo słyszę róznicę między metalizowanymi beyshlagami, tanimi vishayami i metalizowanymi ze zwykłego elektronika

8. Podobnie z węglowymi.

 

Mógłbyś wyjaśnić na czym polegała ta ''zabawa'' ?

W jaki sposób następowało porównanie wpływu poszczególnych rezystorów na brzmienie ?

Mógłbyś wyjaśnić na czym polegała ta ''zabawa'' ?

W jaki sposób następowało porównanie wpływu poszczególnych rezystorów na brzmienie ?

W kilku miejscach. W dzielniku na wejściu pre, grid stopper w lampie, w sprzężeniu w katodzie, w sprzężeniu w pre tranzystorowym, w układzie shunt ale z potencjometrem do masy. Czasami wylut/wlut, czasami złocone podstawki.

 

Oczywiście nie zawsze miałem zestaw wszystkich rezystorów w danej aplikacji, ale są to ogólne wnioski jakie wyciągnąłem z tych obserwacji.

Tak jak napisałem najbardziej podobają mi się shinkoh-y i teraz w układach wejściowych staram się je stosować. Nie bawię się już w wielkie sprawdzanie, bo można szybciej osiwieć. Do masy staram się dawać jakiegoś węglowego (Riken, Takman)

 

Żeby też ktoś nie pomyślał, że jak zmieni jeden rezystor to będzie miał już hi-end. Róznice są, ale są subtelne.

Przede wszystkim gra aplikacja, zmiana rezystora w niektórych miejscach spowoduje lepsze brzmienie, ale bez szaleństw

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Witam

 

Od siebie dodam, że pełny wpływ danej grupy rezystorów zaczyna być słychać w szerszym spektrum po około 3-4 miesiącach intensywnego użytkowania.

 

O wiele bardziej i łatwiej zaobserwuje się ten efekt, przy wymianie wszystkich rezystorów na jeden rodzaj w całym torze dźwięku (sygnału), wtedy z tygodnia na tydzień będzie słychać zmiany/etapy wygrzewania układu.

 

Dlatego jeśli ktoś chce robić "fachowe" eksperymenty, to dla ułatwienia powinien mieć kilka takich samych prostych projektów, np. wzmacniaczy słuchawkowych/DAC-ów i w każdym z nich zastosować inny rodzaj rezystorów, następnie wygrzewać je w ten sam sposób i przez tę samą ilość godzin.

Dopiero wtedy będzie miał wyniki/różnice jak "na tacy" i możliwość bezpośrednich porównań.

 

Faktyczny wpływ zastosowanych rezystorów ustali się po około pół roku użytkowania/wygrzewania (Riken RMG, Amtrans AMRG, Sinkoh Tantal).

 

W końcowym etapie (między czwartym, a szóstym miesiącem) pokażą się mikro-szczegóły w najdelikatniejszych detalach, zacznie ustalać się finalna barwa i temperatura dźwięku oraz ostateczne wybrzmiewania konkretnych instrumentów.

 

To co na początku brzmiało jak "zlepek" dźwięków - głuchy, prosty ton ... z czasem nabierze więcej składowych, wibracji, modulacji, narastania i wygaszania dźwięku.

 

Przykładowo uderzenie w talerz, które na początku (po zmianie rezystorów) brzmiało jak "tępe i zgaszone pacnięcie" z czasem zacznie przypominać dźwięk prawdziwego metalu z pełnym bogactwem wszelkich niuansów, tak że "na końcu" wprawny muzyk poda markę/producenta użytego instrumentu :-).

 

Pozdrawiam

Pygar

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-45609-0-78541900-1398898164_thumb.jpg

post-45609-0-43571400-1398898972_thumb.jpg

post-45609-0-85738000-1398899617_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

 

Od siebie dodam, że pełny wpływ danej grupy rezystorów zaczyna być słychać w szerszym spektrum po około 3-4 miesiącach intensywnego użytkowania.

 

O wiele bardziej i łatwiej zaobserwuje się ten efekt, przy wymianie wszystkich rezystorów na jeden rodzaj w całym torze dźwięku (sygnału), wtedy z tygodnia na tydzień będzie słychać zmiany/etapy wygrzewania układu.

 

Dlatego jeśli ktoś chce robić "fachowe" eksperymenty, to dla ułatwienia powinien mieć kilka takich samych prostych projektów, np. wzmacniaczy słuchawkowych/DAC-ów i w każdym z nich zastosować inny rodzaj rezystorów, następnie wygrzewać je w ten sam sposób i przez tę samą ilość godzin.

Dopiero wtedy będzie miał wyniki/różnice jak "na tacy" i możliwość bezpośrednich porównań.

 

Faktyczny wpływ zastosowanych rezystorów ustali się po około pół roku użytkowania/wygrzewania (Riken RMG, Amtrans AMRG, Sinkoh Tantal).

 

W końcowym etapie (między czwartym, a szóstym miesiącem) pokażą się mikro-szczegóły w najdelikatniejszych detalach, zacznie ustalać się finalna barwa i temperatura dźwięku oraz ostateczne wybrzmiewania konkretnych instrumentów.

 

To co na początku brzmiało jak "zlepek" dźwięków - głuchy, prosty ton ... z czasem nabierze więcej składowych, wibracji, modulacji, narastania i wygaszania dźwięku.

 

Przykładowo uderzenie w talerz, które na początku (po zmianie rezystorów) brzmiało jak "tępe i zgaszone pacnięcie" z czasem zacznie przypominać dźwięk prawdziwego metalu z pełnym bogactwem wszelkich niuansów, tak że "na końcu" wprawny muzyk poda markę/producenta użytego instrumentu :-).

 

Pozdrawiam

Pygar

Witam

Gdzie można zakupić takie rezystory jak te z opisu ?

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Witam

Gdzie można zakupić takie rezystory jak te z opisu ?

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Gdzie można zakupić takie rezystory jak te z opisu ?

 

rozumiem,że będziesz robił próby tych rezystorów w regulacji głośności?

Proszę o podzielenie się wynikami z uwzględnieniem wygrzewania(opisy brzmienia po zmontowaniu,miesiącu itp do pól roku)

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

rozumiem,że będziesz robił próby tych rezystorów w regulacji głośności?

Proszę o podzielenie się wynikami z uwzględnieniem wygrzewania(opisy brzmienia po zmontowaniu,miesiącu itp do pól roku)

Witam

Planuję zbudować pasywny regulator do podgłaszania wraz z przełącznikiem wyboru źrodła odsłuchu.Po namyśle wybrałem

rezystory Shinkoh tantal .Regulację zbuduję na przełączniku skokowym 24

pozycyjnym.Jako że nie słucham głośno obliczę mniejsze skoki logarytmiczne rezystancji by 24 pozycja była odpowiednikiem 75%

-mocy.Opiszę jak uruchomię .

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

rozumiem,że będziesz robił próby tych rezystorów w regulacji głośności?

Proszę o podzielenie się wynikami z uwzględnieniem wygrzewania(opisy brzmienia po zmontowaniu,miesiącu itp do pól roku)

Witam

Mam pytanie.Czy włączenie wzmacniacza pod prąd i nie wyłączanie przez miesiąc przyspiesz wzgrzewanie ??

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Witam

Mam pytanie.Czy włączenie wzmacniacza pod prąd i nie wyłączanie przez miesiąc przyspiesz wzgrzewanie ??

Pozdrawiam

 

Tu masz ogólnie/generalnie o wygrzewaniu :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W drabince będzie podobnie :-).

 

Pozdrawiam

Pygar

 

P.s.

Polecam przy okazji wymienić jeszcze inne podzespoły, bo szkoda życia i prądu na czekanie, aż się dobrze wygrzeje, to te pół roku łatwiej zleci i będzie z głowy na "zaś".

Lepiej wszystko dobrze wcześniej zaplanować, dokompletować brakujące części by zrobić za jednym podejściem, bo te tygodnie beznadziejnego grania są bardzo frustrujące i chcąc nie chcąc uczą pokory oraz cierpliwości.

Kondensatory grają już po 4 miesiącach (przy wymianie większej ilości szt.).

 

Dużym ułatwieniem przy wygrzewaniu jest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Dzięki niemu widać czy temp. na radiatorze jeszcze rośnie, czy już się ustabilizowała.

Po godzinie grania z tą temperaturą można już wyłączać i czekać aż ostygnie i tak ... do znudzenia :-).

 

Mniej więcej po 300h grania możesz mieć efekt "wysuszenia" dźwięku przy długim trzymaniu "pod parą" ale nie ma strachu, bo po paru tygodniach dźwięk dojdzie do siebie, wróci świeżość, zwiewność i wigor.

 

Do pełni szczęścia potrzeba jeszcze dobrych kolumn i solidnego kabla głośnikowego, który prześle do nich najdrobniejsze informacje z nagrań, inaczej będzie trudno usłyszeć/docenić te zmiany brzmienia z tygodnia na tydzień.

 

Tzn. będą ale nie zabrzmią tak spektakularnie jak by mogły.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W jaki sposób następowało porównanie wpływu poszczególnych rezystorów na brzmienie ?

 

1

 

 

Nie otrzymałem informacji na moje zapytanie.

Proszę o opis typu ''step by step'' - jak mawiają Anglicy.

Mam dwa rezystory, które chcę chcę porównać i ............. proszę opisać dalszą procedurę testu.

Nie otrzymałem informacji na moje zapytanie.

Proszę o opis typu ''step by step'' - jak mawiają Anglicy.

Mam dwa rezystory, które chcę chcę porównać i ............. proszę opisać dalszą procedurę testu.

 

Najpierw proszę, opisz gdzie są te rezystory w urządzeniu.

Druga sprawa jeśli to miejsce nie ma bezpośrednio wpływu na brzmienie, to nie usłyszysz różnicy.

Wymiana jednego - dwóch rezystorów w układzie gdzie jest ich 100-200, to tak jakby do garnka z potrawą o objętości 20L dodać kilka kryształków soli.

 

Żeby wymiana odniosła maksymalnie pozytywny skutek, to trzeba wymienić punk, po punkcje w schemacie, zaczynając od wyjścia sygnału najlepiej do jego wejścia.

Zależy jakie to urządzenie i jak jest wykonane.

Koniec końców wszystko rozbija się o ilość wolnego $, czasu i możliwości technicznych.

 

Pozdrawiam

Pygar

Polecam przy okazji wymienić jeszcze inne podzespoły, bo szkoda życia i prądu na czekanie, aż się dobrze wygrzeje, to te pół roku łatwiej zleci i będzie z głowy na "zaś".

Lepiej wszystko dobrze wcześniej zaplanować, dokompletować brakujące części by zrobić za jednym podejściem, bo te tygodnie beznadziejnego grania są bardzo frustrujące i chcąc nie chcąc uczą pokory oraz cierpliwości.

Kondensatory grają już po 4 miesiącach (przy wymianie większej ilości szt.).

 

Dużym ułatwieniem przy wygrzewaniu jest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Dzięki niemu widać czy temp. na radiatorze jeszcze rośnie, czy już się ustabilizowała.

Po godzinie grania z tą temperaturą można już wyłączać i czekać aż ostygnie i tak ... do znudzenia :-).

 

Mniej więcej po 300h grania możesz mieć efekt "wysuszenia" dźwięku przy długim trzymaniu "pod parą" ale nie ma strachu, bo po paru tygodniach dźwięk dojdzie do siebie, wróci świeżość, zwiewność i wigor.

 

 

Audio-voodoo w najczystszej postaci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie otrzymałem informacji na moje zapytanie.

Proszę o opis typu ''step by step'' - jak mawiają Anglicy.

Mam dwa rezystory, które chcę chcę porównać i ............. proszę opisać dalszą procedurę testu.

 

Rozumiem, że to pytanie do mnie:-)

 

W jakich miejscach i w jaki sposób były wlutowane/włożone już wiesz.

 

Dalej proponuję, żebyś użył swojej wyobraźni......

 

Natomiast jeżeli wyobrazisz sobie sterylne, klimatyzowane laboratorium ze mną w białym kitlu w czepku na głowie, otoczonego najnowocześniejszą aparaturą to od razu powiem, że nie tak. To jest DIY. Wszystko oparte jest o nasze doświadczenia i spostrzeżenia, którymi moim zdaniem warto się dzielić.

Może od razu uprzedzę Twoje następne pytanie. Czy mój opis jest czysto subiektywny? Tak, bo taki musi być. W tym biorę udział ja i zazwyczaj tylko ja. No czasami się zdarza, że kilku znajomych, ale tylko czasami.

Dlatego też napisałem "bawiłem się" a nie "badałem" i "moim zdaniem" a nie np. "obiektywnie rzecz biorąc", dlatego moje spostrzeżenia napisałem na forum DIY, a nie starałem się o publikacje w fachowym periodyku (:-)), dlatego opisałem wpływ, bo wiem, że każdy ma swój gust. To, że mi się podoba większe wypełnienie wcale nie znaczy, że ktoś nie będzie wolał większej analityczności itp itd.

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

W jakich miejscach i w jaki sposób były wlutowane/włożone

Witam

Chcę napisać iż lutując rezystory cyną normalną czyli z ołowiem,tracimy na jakości dźwięku.Od 1,5 roku używam cyny ze srebrem 4%. Jest duża różnica w odbiorze sygnału po tym lucie.

Polecam kupić i wykonać luty w "ciemnych" systemach audio.

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Bo jak wszystkim wiadomo, srebro błyszczy, więc musi wszystko rozjaśniać ...

 

Bo inaczej ciemność zapanuje, ciemność ….

 

W niektórych głowach panuje ona od dawna.

Bo jak wszystkim wiadomo, srebro błyszczy, więc musi wszystko rozjaśniać ...

 

Bo inaczej ciemność zapanuje, ciemność ….

 

W niektórych głowach panuje ona od dawna.

No chyba, że zaśniedzieje. Wtedy nie błyszczy, ale też gra

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Bo jak wszystkim wiadomo, srebro błyszczy, więc musi wszystko rozjaśniać ...

 

Bo inaczej ciemność zapanuje, ciemność ….

 

W niektórych głowach panuje ona od dawna.

Witam

Dobry dowcip jest jak obie strony sie śmieją.

Więc jest to dowcip?

Srebro jest najlepszym poznanym przewodnikiem-metalem .Więc nie uczył się Kolega zbyt pilnie.W tym lucie jest zero procent ołowiu.Jest srebro w ilości 4% wiec ten lut jest lepszym przewodnikiem.

Koniec wykładu dla "mniej douczonych" użytkowników.

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

A jak duża będzie różnica w przewodności stopu zwykłego i takiego z dodatkiem 4% (!) srebra?

I poproszę o przedstawienie tego wpływu w dB dla jednego punktu lutowniczego.

 

Audio to nie w.cz. ;-))

Witam

Dobry dowcip jest jak obie strony sie śmieją.

Więc jest to dowcip?

Srebro jest najlepszym poznanym przewodnikiem-metalem .Więc nie uczył się Kolega zbyt pilnie.W tym lucie jest zero procent ołowiu.Jest srebro w ilości 4% wiec ten lut jest lepszym przewodnikiem.

Koniec wykładu dla "mniej douczonych" użytkowników.

Pozdrawiam

 

w tym temacie dawno już wyszliśmy z audio i weszliśmy w voodoo

kompletny bezsens

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

nie ma tu voodoo - biorąc pod uwagę ilość rezystorów w torze sygnału( od lasera w CD do zwrotnicy w kolumnie głośnikowej ) ich jakość ma kluczowe znaczenie dla brzmienia , większe niż tranzystory i kondensatory .

 

wymieniłem kiedyś wszystkie rezystory we wzmacniaczu lampowym Manta ze zwykłych chińskich ( chyba metalizowanych ) na Allen Bradley . Nie poznałem wzmacniacza . To NAPRAWDĘ słychać . Nie chodzi o jakieś subtelne zmiany na granicy percepcji . To słychać bardzo wyraźnie , znacznie wyraźniej niż wymiana lamp czy kondensatorów .

...there is no spoon...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.