Skocz do zawartości
IGNORED

3-way na sb34 i iluminatorze


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
<br />Pasmo od 6 Hz? Łooooł. A ludzie się jarają subwooferami schodzącymi do 20 Hz. Popraw Sławek te "pomiary", albo pisz do księgi Guinessa<br />

 

dzięki za uznanie, moich "pomiaów", :)

 

i niczego nie muszę porawiać bo jet to "pomiar" prawdziwy, jeśli ktoś nie wierzy trudno, niech oprze sie na pomiarze na świezym powietrzu lub niech tupie nózkami krzycząc to niemożliwe..

mikrofon tak zarejestrował, nie sprawdze tego organoleptycznie z przyczyn obiektywnych

duza wadą dla mnie tej obudowy są podmuchy powietrza z portu br od 25 Hz w dół,przy glośnym słuchaniu problem jest w tym ,że chcąc zwiekszyć przekrój br należałoby go równiez wydłużyć,

A zwiększenie przekroju na wylocie + faktura piłeczki golfowej u ujścia, nie zmniejszy znacznie szumów turbulencyjnych? ... podobno można pozwolić sobie na 2x większą prędkość powietrza po takich zabiegach, i nadal nie będzie słychać szumów.
Gość

(Konto usunięte)
<br />A zwiększenie przekroju na wylocie + faktura piłeczki golfowej u ujścia<br />

 

nie próbowałem tego, ale może to cos pomóc, chociaz np patent B@W jest raczej znakiem firmowym niz rzeczywistym rozwiązaniem , oczywiscie moim zdaniem

 

Predzej uwierze ze jest to pomiar kopulki z przeklamana skala Hz (/1000) anizeli subwoofera.

 

dobrze proszę Panów, sam wykres miał być ilustracją tego ,że nie ma co sie bać nadmiaru basu w połączeniu ze średniotonowym o spl 87db a nawet mniej niz 87, nie myslałem nawet o chwaleniu sie zejściem w tym stylu, więc potraktujmy ten obrazek jako artefakt systemu pomiarowego.

 

wg mojej wiedzy room gain podbija częstotliwości im nizsze tym bardziej,jeśli ktos ma inne wytłumaczenie chętnie poczytam, jeśli nie zostawmy to.

 

tu wstawiam obrazek z projektowania zwrotki widać strojenie portu i działanie br

 

 

post-28119-0-49784900-1412622822_thumb.jpg

 

wykresy skalowane tylko czerwony i zielony,niebieski poglądowy, pomiar w pomieszczeniu

 

poprosze o odpowiedź czy i jak mozna zmienić temat wątku, nie chciałbym zakładac drugiego, bo wiele informacji istotnych jest tutaj

Gość

(Konto usunięte)
<br />Jak ktoś na forum napisał, prawa fizyki nie są z gumy. Powodzenia z dalszymi "pomiarami"<br />

 

wcześmiej prosiłem bys ustosunkował sie do moich pomiarów , nie chciałeś, ale jesli uważasz ,że cos schrzaniłem to móglbys napisac co, podac powody dla których jest cos dla Ciebie niewiarygodne:)

 

wiele sie mówi o braku nowych projektów, ja parę lat spróbuje sam zrobic system ,ktory będzie gral dla mnie bardzo dobrze , pierwszy raz udalo mi sie uzyskac znakomity dźwiek z ukladu trojdrożnego i dlatego zalożylem ten wątek

 

DIY wygląda tu tak: teoretyzuje sie o wszystkim, począwszy od kabelka skończywszy na rodzaju lakieru na kolumnie, a własna kolumna diy polega na zleceniu obudowy koledze, ktory sie tym trudni, zrobienie zwrotnicy znów koledze który sie tym trudni, własna inicjatywa zamyka sie do wyboru glosnikowi koloru forniru. Nawet jak ktoś prezentuje "swóje" głosniki to zwrotka zastrzeżona , a wszyscy maja podziwiać kolor formę i wierzyc na słowo ,że to dobrze gra. po czym za miesiąc szuka sie nowego rozwiazania , dodania wiekszego glosnika basowego,lub poprawy brzmienia kabelkami bo we wlasnym pokoju odsłuchowym nie gra juz tak dobrze jak u kolegi ,który projektował zwrotkę, lub u ktorego slyszało się podobny zestaw. Jesli wszystkie zabiegi nie przynoszą oczekiwanych efektów wmawia sie sobie samemu ,ze za te pieniądze co sie wydało jest ok.

 

dyskusja nad projektem sprowadza się ( co widac tu) do zaprzeczania ,ze to w ogóle działa , lub ironizowania , bez żadnych argumentów merytorycznych

 

to są fakty.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Melo miał niestety rację. To też jest fakt.

 

Jak pokazujesz coś w necie, to przygotuj się na krytykę, mniej lub bardziej konstruktywną.

 

"znakomity dźwiek z ukladu trojdrożnego" uzyskuję średnio raz w miesiącu, więc nie jaram się tym, co robisz. Natomiast tak cudownego rozciągnięcia pasma nie "uzyskałem" nigdy i już nigdy nie "uzyskam" - niestety od lat wiem, jak się prawidłowo wykonuje pomiary akustyczne :-)

Melo miał niestety rację. To też jest fakt.

 

Jak pokazujesz coś w necie, to przygotuj się na krytykę, mniej lub bardziej konstruktywną. Na razie zachowujesz się jak dziecko z argumentacją na poziomie katolika: "wprawdzie nie umiem udowodnić, że Bóg istnieje (moja kolumna przenosi od 6 Hz), ale ty nie możesz udowodnić, że Bóg nie istnieje (pasmo 6 Hz jest idiotyzmem)".

 

Nie chcę cię kopać, gdy leżysz, ale "znakomity dźwiek z ukladu trojdrożnego" uzyskuję średnio raz w miesiącu, więc nie jaram się tym, co robisz. Natomiast tak cudownego rozciągnięcia pasma nie "uzyskałem" nigdy i już nigdy nie "uzyskam" - niestety od lat wiem, jak się prawidłowo wykonuje pomiary akustyczne :-)

Ja osobiście jestem w stanie uwierzyć że kolumna może tak nisko zejść w pomieszczeniu jeżeli odpowiednio ustawi się kolumnę i w odpowiednim miejscu ustawi się mikrofon. Trochę podejrzane jest to że charakterystyka jest w miarę płaską.

 

 

 

wiele sie mówi o braku nowych projektów, ja parę lat spróbuje sam zrobic system ,ktory będzie gral dla mnie bardzo dobrze , pierwszy raz udalo mi sie uzyskac znakomity dźwiek z ukladu trojdrożnego i dlatego zalożylem ten wątek

 

DIY wygląda tu tak: teoretyzuje sie o wszystkim, począwszy od kabelka skończywszy na rodzaju lakieru na kolumnie, a własna kolumna diy polega na zleceniu obudowy koledze, ktory sie tym trudni, zrobienie zwrotnicy znów koledze który sie tym trudni, własna inicjatywa zamyka sie do wyboru glosnikowi koloru forniru. Nawet jak ktoś prezentuje "swóje" głosniki to zwrotka zastrzeżona , a wszyscy maja podziwiać kolor formę i wierzyc na słowo ,że to dobrze gra. po czym za miesiąc szuka sie nowego rozwiazania , dodania wiekszego glosnika basowego,lub poprawy brzmienia kabelkami bo we wlasnym pokoju odsłuchowym nie gra juz tak dobrze jak u kolegi ,który projektował zwrotkę, lub u ktorego slyszało się podobny zestaw. Jesli wszystkie zabiegi nie przynoszą oczekiwanych efektów wmawia sie sobie samemu ,ze za te pieniądze co sie wydało jest ok.

Nie widzę nic złego w tym że ktoś komuś robi obudowę albo zwrotnicę.

Twierdzenie że w "pokoju odsłuchowy nie gra tak dobrze jak u kolegi" to też teoretyzowanie z twojej strony. Nie możesz tego wiedzieć. Wielu ludzi nie pokazuje na forum tego co zrobiło bo tak naprawdę nie ma zainteresowania. Na początku pokazywałem ale szybko z tego wyrosłem. Jedno co mnie na forum denerwuje to stanowcze wypowiedzi negatywne i ocenianie czegokolwiek na podstawie nie wiadomo czego bo się konkretnego projektu nie słyszało, nie widziało, nie dotykało. Niestety dużo tego jest na forum.

Gość

(Konto usunięte)

pomiar raw bez wygładzania , kolumna 1,8m od ściany tylnej,1,2m od ściany bocznej mikrofon w miejscu odsłuchowym odległość mikrofonu od kolumny 3m

 

 

post-28119-0-61150700-1412696264_thumb.jpg

 

<br />Nie widzę nic złego w tym że ktoś komuś robi obudowę albo zwrotnicę.<br />

 

ja tez nie napisałem ,że to cos złego:),zwracam tylko uwage na to ze jesli robimy diy to niech to bedzie dopasowane do miejsca gdzie kolumn słuchamy :)

 

jesli chcesz dowodu na niezadowolenie klienta moge wstawić kilka , ale po co znów wszczynać wojnę? :)

 

widziałeś zdjęcie jak po zrobienu hi-endu kolega robił odsłuchy z zatkanym br bo dudniło mu w pokoju ? zawsze mozna napisac popraw akustykę, zgadzam się że kolumna powinna byc zrobiona liniowo a pokój przygotowany akustycznie, ale wróc na pierszą strone i poczytaj o tym jak jeden z kolegów robił odsłuchy w komorze bezechowej , potem stroił w pokoju ponowenie ... itd

 

Czasem wydaje mi się ,że rutyna wkrada się niektórym do pracy nad stworzeniem dobrej zwrotnicy, lub powiela sie schematy (ja też to czasem robiłem)

ale nigdy nie byłem zadowolony z dźwieku z gotowego kitu

 

<br />Na początku pokazywałem ale szybko z tego wyrosłem<br />

 

szkoda:) bo poza forami zagranicznymi nie ma wiele dobrze udokumentowanych projektów 3-way,a jeśli juz są to "zastrzeżone". nawet Harpia w kicie na cześć Misiomora nie pokazała charakterystyki kolumny. widziałem jeden pomiar amatorki połączenia tych glośników ale nie chce mi sie wierzyć ,że zgranie fazowe moglo byc tak mało przekonujące. Pytałem kolegi Arczi87 , ale mówił ,że program mu wysiadł i starcił pomiary.zastanawiałem sie trochę nad tym projektem...

Gość

(Konto usunięte)
<br /> podbić bas 4-6 dB<br />

widzialem na Twoich pomiarach, właściwie podobnie stroisz jak gravesen tylko bardziej sromo, czasem zastanawialem sie czy pomiedzy 100-200 hz nie jest go za dużo

Gość

(Konto usunięte)

a co sądzicie o faq zapha z 12 This is an issue in large 3-ways that designers often neglect, and probably part of the reason so many designers fear 3-ways or fail to get them just right. If the peak were let go, the system would have an audible honk at the midrange's resonance. If the woofer were crossed too high, it's inherent limitation would cause the midbass to sound like mud..3

Gość

(Konto usunięte)

to dlaczego zaph ciął sb tylko 1 rzędem?

 

ja wybralem sb34sw bo mial bardziej opadającą charkę i większą masę membrany, porównywalną do peerlesa xxls ktorego sam używalem, ale ten głośnik gra lepiejod peerlesa

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

czasem zastanawialem sie czy pomiedzy 100-200 hz nie jest go za dużo

 

To zależy dla kogo, do jakiej muzy, pokoju, itd. Może być mniej, może być więcej. Jak na razie nikt mi nie powiedział, że basu jest za dużo.

Slawek, cena nie jest zadnym wykladnikiem poprawnosci w budowie zespolu glosnikowego. W swiecie hi end mozesz znalesc wszystko, od naciagaczy do swietnych konstrukcji. Nie mozesz sie kierowac takimi porownaniami, bo one zupelnie nie maja zadnej wartosci.

pomiar raw bez wygładzania , kolumna 1,8m od ściany tylnej,1,2m od ściany bocznej mikrofon w miejscu odsłuchowym odległość mikrofonu od kolumny 3m

 

Jakim mikrofonem to bylo mierzone? Jesli Wm61/61a, to przykladowo model ktory ja mialem mial bardzo przeklamana charakterystyke ponizej 30Hz. Tam juz trzeba bylo kalibrowac calkiem sporo.

Gość

(Konto usunięte)

poczytaj wątek moj wpis 05.10.2014 - 18:11

 

<br />model ktory ja mialem mial bardzo przeklamana charakterystyke ponizej 30Hz.<br />

pisalem juz o tym, ze ABSOLUTNIE NIE ZALEŻY MI NA ZEJŚCIU I MOZE BYC PRAWDĄ , ŻE POMIAR OD 20 HZ W DÓL JEST FAŁSZYWY.

 

każdy ma winisd i inne basboxy proszę sobie zasymulować ten glośnik w 95 litrach stojonych na 20 Hz dodać roomgain i porównać z pomiarem w wolnej przestrzeni zamieszczonym w tym wątku, nawet jeśli mikrofon od 30 hz jest popsuty to jest popsuty i nie mam innego więc oglaszam ,że pomiar od 30 hz jest prawdą a poniżej to moje mrzonki i artefakty, oraz "rezonanse " pomieszczenia widoczne zreszta na calej charce.

 

mam nadzieje ,że po tym manifeście przestaniemy sie zajmować problemem typu "mozliwe - niemozliwe".

 

 

<br />Tam juz trzeba bylo kalibrowac calkiem sporo. <br />

 

a teraz bardzo merytorycznie :) pommżesz zamiścic tu jakieś porownanie pomiaru z tego mikrofonu przed kalibracja i po chcialbym zobaczyć jak duże są roznice,

 

jeśli ktoś inny ma takie porównania to tez poprosze o wstawienie, chodzi mi głownie o zakres od zera do 100 hz

Sławku ogarnij najpierw te pomiary bo tu poprzednicy mają rację .

Nie wystarczy mikrofon żeby coś zmierzyć a po tym co publikujesz widać, że jeszcze sporo przed tobą .

Np nie robi się pomiarów bramowanych basu bo przy takiej bramce jak masz to masz przebieg rysowany z 3 punktów ... ładny przebieg to dzieło programu który interpoluje te 3 punkty .

 

Pomiary GP są po to żeby pozbyć się odbicia od podłogi to chyba jasne .

Pomiar basu bez pomieszczenia jest potrzebny żeby coś móc zobaczyć i wyciągnąć jakieś wnioski .

Na podstawie pomiaru z poniszczenia nic nie da się powiedzieć .

 

A na tematowe pytanie "jak to zgrać " nie da się dopowiedzieć zdalnie .

Co do obudowy dla mnie jest sprawa jasna 2* zamknięta :)

Dla średniaka lekko przewymiarowana :)

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Gość

(Konto usunięte)

dzięki raven1985 , wreszcie coś merytorycznego.

 

<br />Np nie robi się pomiarów bramowanych basu bo przy takiej bramce jak masz to masz przebieg rysowany z 3 punktów ...  ładny przebieg to dzieło programu który interpoluje te 3 punkty .<br />

 

w takim razie pozostaje raw i pomiar z bliskiego pola, jeśli chodzi o pomieszczenie?

 

średniak nie jest w obudowie zamknietej , tylko w mocno wytłumionej tl, uważasz ,ze tl też mozna przewymiarować? objętość netto tej tl to 22l

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.