Skocz do zawartości
IGNORED

Wszystko NIBY działa a kolumny cisza...?

andrewkar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem nowy w tematyce audio ale sprzęt podłączyć umiem, ale i tak proszę o wyrozumiałość.

Sprawa wygląda tak. Mam kolumny Arcus ST 100 4ohm 60/100 Watt podłączone do wzmacniacza Yamaha CA VI (4-16 ohm). Wszystko grało sobie ok dotychczas. Przeprowadzałem się więc sprzęt rozłączyłem, popakowałem i do nowego domu zawiozłem (rozłączane było wszystko po odłączeniu napięcia z sieci). Dziś sobie wszystko podłączyłem do kupy a tu cisza.

Sygnał płynie z laptopa przez jack i do wzmacniacza przez czincze. Zaznaczam wcześniej wszystko działało w taki sam sposób bez problemu. Dziś widzę że wzmacniacz działa, tzn. wskaźniki mocy sobie "podskakują" równo w rytm muzyki ale z kolumn nie wydobywa się nawet pierdnięcie, głucha cisza.

Czincze podłączone do AUX/Tape2 i taka też opcja wybrana na selektorze. Wszystkie kable podłączone prawidłowo tzn. od kolumn do wzmacniacza i podobnie czincze.

Nie rozumiem kompletnie co się mogło stać. Sprzęt nie został uszkodzony bo zadbałem o prawidłowy transport, przy podłączaniu nie ma mowy o zwarciu bo zwracam szczególną uwagę na takie sprawy.

Nie wiem czy ta informacja będzie przydatna ale kiedyś moja dziewczyna odkurzając sprzęt (który właśnie grał) niechcący przestawiła potencjometr do oporu i sprzęt po prostu przestał grać. Po wyłączeniu i odczekaniu kilku minut zaczął grać ponownie jak przedtem i normalnie grał przez kilka miesięcy. Dodam ze selektor napięcia jest ustawiony na 220V tak jak powinno być.

Macie jakieś pomysły?

Dziękuję i pozdrawiam.

P.S Lubie ten sprzęt i konfigurację choć jest dość "jasna" i jestem lekko wkurzony...

Na Elektrodzie kolega zadał to samo pytanie i dodatkowo wstawił zdjęcia, jakoby rzeczony wyżej wzmacniacz uległ zalaniu. To był zalany czy nie ?. Bo w tym j/w wpisie pada sugestia, że był solidnie zabezpieczony, hmm.

Nie należy mylić prawdy z opinią większości .