Skocz do zawartości
IGNORED

Projektor Sony vpl-hw55es 'lukowanie' krawedzi


will66

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to możliwe żeby wada pojawiała się po parunastu godzinach świecenia???

z tego co ja wiem to raczej nie; jest to wada(??) obiektywu widoczna od poczatku.

 

Czytałeś coś o specyfice zasad reklamowania produktów Sony?

 

tak czytalem juz wczesniej,ale dzieki; tylko potwierdza fakt jak klient jest nabijany na butelke w pelnym pochyleniu.....

 

Osobiście mam doświadczenie z kilkoma HW55 zamontowanymi u osób prywatnych i z jednym HW500 i nie zauważyłem tego typu problemów.

Ja na pewno nie zwracałbym uwagi, w recenzji, na 1, czy 1.5cm dystorsję po środku ekranu, bo przy gabarycie rzędu 110-120" jest ona zwyczajnie nie istotna z pozycji oglądania, natomiast z 3cm i większą się nie spotkałem do tej pory.

sam sobie zaprzeczasz....wiec widziales czy tez nie te wady w trakcie kalibracji, ktore robiles?? Bo czytajac Ciebie widziales te ponizej 3cm....

 

Ale na spokojnie.

Mysle,ze to co podaje kolega Markus plus moj przypadek i to co ja wiem za granicy, swiadczy o istniejacym problemie. Nie ryzykowalbym jednak stwierdzenia,ze Sony wysyla "podrasowane" egzemplarze na testy, itd.,bo to teoria spiskowa. Wystepujacy ubytek w roznych modelach tylko potwierdza jakis tam problem technologiczny rzeczonego obiektywu.

Jak napisalem wczesniej dla jednych to nieistotne, dla innych tak, mozna to doskonale tez schowac powiekszajac obraz o kilka % i sobie z tym zyc jak sugeruje Cooper. Jednak ostrosci raczej oszukac sie da, a tej tez szukalem jezdzac na prezentacje po kraju. I prosze nie odbierac, ze moze histeryzuje, ja staram sie tylko wyjasnic problem i wowczas zdecydowac czy zaakceptowac fakt czy tez zmieniac urzadzenie na niewadliwe-jezeli takie w serii jest. Tutaj nadzieja w Piopio.... Poza tym rola recenzji i recenzenta jest doglebne studium na temat wybrany. Przeciez ja, kupujacy, nie pojade z calym orszakiem kalibratorow i technikow na prezentacje,aby w trakcie tejze rozbierac poszczegolne urzadzenia na czynniki pierwsze i spr zo i zacz w srodku,prawda? Wlasnie od tego powinna byc recenzja,aby poznac aspekty techniczne, architekture i inne techniczne niuanse,wady i plusy, a wowczas ja kupujacy dokladam swoje spostrzezenia i dokonuje wyboru.

 

Zdjecia w zalaczeniu, sorka, ale tylko takie jakie mam w komorce. Jestem w rozjazdach i nie ma mnie w domu.

Na jednym kawalek siatki z dolna krawedzia i na drugim kadr z "Noc w muzeum", strzelony z reki na komorce, bez stopu, zaraz po zakupie jak pamietam. Szukajac jakiegos zdjecia siatki natknalem sie wlasnie na to zdjecie i na nim rowniez widac krzywizne dolu i prawego boku.

Serwis zaproponuje rozwiazanie problemu w przyszlym tygodniu lub inne. Dobre i to:)

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-46966-0-85632100-1413589242_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sam sobie zaprzeczasz....wiec widziales czy tez nie te wady w trakcie kalibracji, ktore robiles?? Bo czytajac Ciebie widziales te ponizej 3cm....

 

W każdym produkcie, który kalibruje lub testuje widzę jakieś wady i jak do tej pory nie widziałem obiektywu, który nie wprowadza wcale dystorsji beczkowej na którą się uskarżasz. Sęk w tym, że do ok. 1.5 centymetra, przy 120" przekątnej ekranu jest ona w zasadzie nieistotna, bo mniejsza niż 1% wysokości. Jeżeli Twoje zniekształcenie jest większe niż 3cm to zapewne słusznie domagasz się rozwiązania problemu.

 

widzę ze koledzy z tych jadowitych , tak sie składa ze mam Optome hd83 od jakiegoś czasu i widziałem obraz z Sony hw55 wiec mi tu nie filozofujcie , chodzi o to ze jvc ma lepszy obraz w 3d a tr hnologia dlp eliminuje ghostong i inne problemy 3d występujące na projektorach LCD lycos czy dila .Dla mnie i tak kolory oraz wygląd obrazu jest najlepszy w dlp , jedyna wada jest stosunkowo słabsza czerń od reszty, ostrość zreszta tez jest lepsza w dlp a benq jest niezłym projektorem ale nie w tej klasie . Chciałem Zmienić sprzęt żeby doczekać jeszcze troche do 4k ale przy takiej wadzie nie ma najmniejszego sensu , doczekam na mojej naprawdę niezłej optomie z trochę słabsza czernią jeszcze rok czy dwa bez problemu ciesząc sie doskonałym 3d ;))) na mój 92 calowy ekran 1000 lumenów starcza bez problemu

 

Nie wiem dlaczego od razu z jadowitych, czy krytyka produktu na polskim forum musi od razu oznaczać wypowiedzenie wojny? Zwyczajnie uważam, że technologia LCoS (SXRD i D-ILA) jest ogółem znacznie lepsza od LCD, czy DLP. Pod względem ostrości jest bardzo podobnie do DLP. Odwzorowanie barw zależy od konkretnej implementacji, np. w Sony HW55 można je skalibrować do takiego stopnia, że projektor jest niemalże transparentny dla barw filmu, natomiast Optoma ma z tym często problemy. Model HD82 świeci na przykład całkowicie po swojemu, nie wiem czy w HD83 się coś zmieniło.

 

t6fasr.png

 

Natomiast aspektem pod którym LCoS zostawia wszystkie inne technologie w tyle jest kontrast, czyli de facto najważniejsze kryterium jakościowe obrazu. HW55 robi około 6000:1 natywnego kontrastu on/off. JVC X35 ponad 25 000:1, a taka Optomka czy BenQ? Około 1200 - 1500:1. Co do ghostingu w 3D to chętnie posłucham czym się ten problem objawia, bo raczej nie spotkałem się z ghostingiem na urządzeniach typu sample-and-hold jakimi są projektory LCoS, czy LCD, za to cierpią na niego projektory DLP i Plazmy.

Jeżeli Twoje zniekształcenie jest większe niż 3cm to zapewne słusznie domagasz się rozwiązania problemu.

[

dlatego tez reklamuje,aby to sprawdzic i ostrosc.

 

w Sony HW55 można je skalibrować do takiego stopnia, że projektor jest niemalże transparentny dla barw filmu

Uwazasz,ze warto kalibrowac 55 pomimo tego,ze ma opinie-recenzje zachodnie- ze jest rewelacynie dobry prosto z pudla...Pytam,bo ja swojego nie jeszcze nie kalibrowalem, a myslalem o tym.

 

Co do ghostingu w 3D

Obejrzalem pare filmow 3D i jak dla mnie to bylo super, nic nie widzialem,albo bylo tak malo widoczne:) Raz na super bieli udalo mi sie zobaczyc powtorzony napis i to wszystko. Szczerze to 3D zrobilo na mnie wrazenie na 55.

W każdym produkcie, który kalibruje lub testuje widzę jakieś wady i jak do tej pory nie widziałem obiektywu, który nie wprowadza wcale dystorsji beczkowej na którą się uskarżasz. Sęk w tym, że do ok. 1.5 centymetra, przy 120" przekątnej ekranu jest ona w zasadzie nieistotna, bo mniejsza niż 1% wysokości. Jeżeli Twoje zniekształcenie jest większe niż 3cm to zapewne słusznie domagasz się rozwiązania problemu.

 

 

 

Nie wiem dlaczego od razu z jadowitych, czy krytyka produktu na polskim forum musi od razu oznaczać wypowiedzenie wojny? Zwyczajnie uważam, że technologia LCoS (SXRD i D-ILA) jest ogółem znacznie lepsza od LCD, czy DLP. Pod względem ostrości jest bardzo podobnie do DLP. Odwzorowanie barw zależy od konkretnej implementacji, np. w Sony HW55 można je skalibrować do takiego stopnia, że projektor jest niemalże transparentny dla barw filmu, natomiast Optoma ma z tym często problemy. Model HD82 świeci na przykład całkowicie po swojemu, nie wiem czy w HD83 się coś zmieniło.

 

t6fasr.png

 

Natomiast aspektem pod którym LCoS zostawia wszystkie inne technologie w tyle jest kontrast, czyli de facto najważniejsze kryterium jakościowe obrazu. HW55 robi około 6000:1 natywnego kontrastu on/off. JVC X35 ponad 25 000:1, a taka Optomka czy BenQ? Około 1200 - 1500:1. Co do ghostingu w 3D to chętnie posłucham czym się ten problem objawia, bo raczej nie spotkałem się z ghostingiem na urządzeniach typu sample-and-hold jakimi są projektory LCoS, czy LCD, za to cierpią na niego projektory DLP i Plazmy.

 

Maciej zgodze się z toba że Lcos ma lepszy kontrast ,wiem to i dla tego własnie zastanawiałem sie nad wymianą Optomy na JVC czy Sony .

Co do odwzorowanie barw to hmmm , widziałem obraz skalibrowanego HW 40 , HW50 i HW55 bezpośrednio side by side z moja Optomą HD83 i kolory a przede wszystkim odcienie skóry są zdecydowanie lepsze w Optomie , zreszta jak już tak mamy być konkretni to sam kalibrowałeś mi osobiście właśnie rzekomą Optomę i na wykresie CIE praktycznie było bardzo dobrze oprócz zieleni którą jak zawsze trudno skalibrować, Jesli zas chodzi o skaładowe bieli Delta E miała wartosć poniżej 0,5 dla temperatury 6550 w całym spektrum skali szarosći :)

Jesli twierdzisz tż że DLP ma ogólnie problermy z ghostingiem czy crosstalkiem to zapraszam do puszczenia filmu Grand Canyon Adventure na Sony czy JVC a nastepnie na przykłąd na Optomie HD83 czy 91 , a co tam nawet na niższych modelach jak HD30 czy 25 czy Benq 1070 :)Wtedy może zrewidujesz swój pogląd .Bo niestety piszesz bzdury akurat w tym wypadku .:)Ghosting i crosstalk w projektorach LCD i LCOS wynika ze zbyt niskiej szybkosci reakcji matrycy lcd czy LCOS ,stąd też mamy słynny imput lag na wyższym poziomie niż w DLP , oczywiscie w DLP mamy inną wadę tzw efekt tęczy ale ja akurat go nie zauważam :)

Lubie cię i cenię bo jesteś chyba obecnie najlepszym specjalista od kalibracji ze znanych mi ale czasem piszesz coś nie sprawdzając informacji no i to już jest trochę mało profesjonalne

 

Ale wracając do meritum mój serdeczny przyjaciel ma HW55 i jest to świetny projektor naprawdę jasny i z doskonałą czernią oglądałem zdjęcie kolegi powyżej z ta "wadą" no i kurcze nie jest to chyba takie straszne o ile faktycznie nie wpływa za bardzo na ostrość obrazu, niestety chyba poniżej 30k złotych nie znajdziemy projektora z idealną optyką, mitsubishi słynął z bardzo zaawansowanej optyki w swoich projektorach ale niestety już nie produkuje urządzeń do kina domowego :( także chyba jestśmy skazani albo na fajnego uniwersalnego Sony jasnego i z tą skazą albo na JVC z doskonałym obrazem w 2d i średnim 3d , albo na OPtome ciemniejszą ze słabszym kontrastem ale za to z bardzo dobrym 3d ale dla mniejszych ekranów ( 100 cali i mniej)

Uwazasz,ze warto kalibrowac 55 pomimo tego,ze ma opinie-recenzje zachodnie- ze jest rewelacynie dobry prosto z pudla...Pytam,bo ja swojego nie jeszcze nie kalibrowalem, a myslalem o tym.

 

Obejrzalem pare filmow 3D i jak dla mnie to bylo super, nic nie widzialem,albo bylo tak malo widoczne:) Raz na super bieli udalo mi sie zobaczyc powtorzony napis i to wszystko. Szczerze to 3D zrobilo na mnie wrazenie na 55.

 

Największą frajdą z kalibracji jest to, że rezultaty (efekt przed - po) są w dużej mierze z góry nieprzewidywalne. Egzemplarz projektora, który nabywasz nie jest taki sam jak ten, który brał udział w testach. Szczególnie jeśli daty produkcji są różne to między urządzeniami może być wyraźny rozrzut. Do tego dochodzą inne warunki wnętrza, ekran i tym podobne, które przy projektorze grają ważną rolę. Oczywiście nie jest tak, że jeśli testowy HW55 wypadł świetnie w testach, to, że ty dostaniesz beznadziejny, bo to świadczyłoby o porażce fabryki. W przypadku tego projektora na pewno nie można się spodziewać wywrócenia obrazu do góry nogami w 2D. Niemniej model, który mierzyłem na potrzeby testu magazynu Audio-Video był właśnie przykładem, który praktycznie wcale nie wymaga kalibracji 2D (za to w 3D była ona bardzo ważna). Drugi natomiast z którym miałem do czynienia miał już widoczne uchybienia do skorygowania. Oczywiście, jak się można domyślić, nie były to grube błędy, ale były zdecydowanie widoczne. Jaki jest Twój i Twoje wnętrze? Nie wiem ;) Zerknij sobie te dwa raporty.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Maciej zgodze się z toba że Lcos ma lepszy kontrast ,wiem to i dla tego własnie zastanawiałem sie nad wymianą Optomy na JVC czy Sony .

Co do odwzorowanie barw to hmmm , widziałem obraz skalibrowanego HW 40 , HW50 i HW55 bezpośrednio side by side z moja Optomą HD83 i kolory a przede wszystkim odcienie skóry są zdecydowanie lepsze w Optomie

 

No nie ma raczej szans na to. Nie wiem jak HW40, czy HW50, ale w HW55 można zrobić coś takiego:

 

x9F0D2.png

 

To paleta testowa odcieni skóry (kolory słupków to realne próbki mierzonych barw). Błędy' są praktycznie na poziomie placeboo. Nie może taki projektor odstawać od innego, czy być gorszym, bo on jest po prostu niemalże referencyjny pod względem reprodukcji tego zakresu barw. Jeśli Optoma miała coś według Ciebie lepiej to zakładam, że musiała jednak bardziej odstawać od wzorca i wygenerowane przekłamania bardziej Ci się podobały niż oryginał, co jest możliwe. No, albo może ktoś nie miał czasu, żeby doprowadzić HW55 do takiego stanu? Z drugiej strony nie wiem też jak ta HD83 świeci. U Ciebie się nią bawiłem bardzo dawno temu, kiedy ani nie było takich narzędzi pomiarowych, ani takich dogłębnych metod weryfikacji palety barw. Trudno mi teraz powiedzieć co ten projektor potrafi. Wiem tylko, że model HD82 maluje obraz trochę po swojemu ;) Jednak nawet tani DLP jak BenQ W1400 można doprowadzić do niemalże referencyjnego odwzorowania barw i trudno mi sobie wyobrazić w czym HD83 miałaby być lepsza, oprócz tych 20% kontrastu on/off. W czym jest Twoim zdaniem?

 

Jesli twierdzisz tż że DLP ma ogólnie problermy z ghostingiem czy crosstalkiem to zapraszam do puszczenia filmu Grand Canyon Adventure na Sony czy JVC a nastepnie na przykłąd na Optomie HD83 czy 91 , a co tam nawet na niższych modelach jak HD30 czy 25 czy Benq 1070 :)Wtedy może zrewidujesz swój pogląd .Bo niestety piszesz bzdury akurat w tym wypadku .:)Ghosting i crosstalk w projektorach LCD i LCOS wynika ze zbyt niskiej szybkosci reakcji matrycy lcd czy LCOS ,stąd też mamy słynny imput lag na wyższym poziomie niż w DLP , oczywiscie w DLP mamy inną wadę tzw efekt tęczy ale ja akurat go nie zauważam :)

Lubie cię i cenię bo jesteś chyba obecnie najlepszym specjalista od kalibracji ze znanych mi ale czasem piszesz coś nie sprawdzając informacji no i to już jest trochę mało profesjonalne

 

Wolałbym żebyś czytał moje wypowiedzi dokładnie zamiast wkładać mi w usta jakieś słowa, których nie wypowiedziałem i twierdzić, że piszę bzdury w tym wypadku :) Bo ja słowem nie odezwałem się w poprzedniej wypowiedzi o crosstalku. Mówiłem o ghostingu i o tym, że na urządzeniach obrazujących, które cechują się działaniem sample-and-hold (jak na przykład projektory LCoS) nie ma powodu do występowania jego.

 

Więc może nie odróżniasz crosstalku od ghostingu? Pozwól, że wytłumaczę. Crosstalk jest przenikaniem obrazu z oka lewego do prawego i na odwrót, to skutkuje widzeniem podwójnych konturów. Ghosting natomiast jest szczególną formą smużenia, która wygląda jak druga postać, lub drugi kontur występujący za tym "prawdziwym" w ruchu. Oba zjawiska wyglądają więc czasem na podobne, z tym że ich geneza jest zupełnie inna. Ghosting jest tylko w ruchu i może być zarówno w 2D jak i 3D. Crosstalk jest zarówno na statycznym jak i dynamicznym obrazie i tylko w 3D. Nie myl więc pojęć, bo później pomylisz się w interpretacji mojej wypowiedzi :) Zjawisko falsecontouring'u jest także formą ghostingu, a więc projektory DLP są nią obciążone. Podobnie jak plazmy, których działanie bazuje na modulacji krótkich impulsów. Crosstalk mogą natomiast mieć wszystkie projektory i telewizory, bo nie zależy on tylko od wyświetlacza, ale i w dużej mierze od okularów i znowu sposobu implementacji. Można przecież zacząć blokować jedną z soczewek wcześniej niż cykl odświeżania klatki obrazu i w ten sposób dłuższy czas reakcji nie będzie problemem, ale za to zwiększyłoby się migotanie i spadła luminancja. Stąd nie można stawiać wszystkiego na jedną kartę i obecne implementacje 3D mają więcej lub mniej crosstalku, nawet na OLED'ach, których czas reakcji schodzi do kilku mikrosekund.

 

Jeśli idzie jeszcze o czas reakcji w przetwornikach LCoS to jest on dosyć krótki. Pierwsze implementacje miały czas spadku zbocza (Tfall) około 3msec. Obecne schodzą podobno poniżej 1ms. Narastanie (Trise) jest około 20-30% dłuższe. Oczywiście nie jest to tak dobry wynik jak w DLP, bo te schodzą do poziomu kilkunastu mikrosekund, ale na input lag, który typowo wynosi kilkadziesiąt milisekund (i który mierzy się wcześniej niż do czasu całkowitego wzrostu zbocza) nie ma to praktycznie żadnego wpływu. Więc w tym przypadku skucha kolego skalmen. Niski Input Lag zależy przede wszystkim od konkretnej implementacji obróbki obrazu i nie wiem, czy akurat w modelach DLP jest tendencja do tego by był niższy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Drugi natomiast z którym miałem do czynienia miał już widoczne uchybienia do skorygowania. Oczywiście, jak się można domyślić, nie były to grube błędy, ale były zdecydowanie widoczne. Jaki jest Twój i Twoje wnętrze? Nie wiem ;) Zerknij sobie te dwa raporty.

 

Zobacze co mi zaoferuje serwis... Jezeli zdecyduje sie na kalibracje to sie z Toba skontaktuje. A ktory projektor jeszcze rekomendowalbys dla rzutu z ok. 5,5 - 5,8 metra na 110-120 ekran, gdyby doszlo do kwestii wymiany nna cos innego?? Chodzi o zawezenie pola,zeby znowu sie motac..... Widzialem JVC-y, Epsony, Optoma 91. Nie wiem ktore jeszcze spelniaja powyzszy warunek,zalezy tez na dobrym 3D dla dzieci:))

 

Pozdrawiam

Zobacze co mi zaoferuje serwis... Jezeli zdecyduje sie na kalibracje to sie z Toba skontaktuje. A ktory projektor jeszcze rekomendowalbys dla rzutu z ok. 5,5 - 5,8 metra na 110-120 ekran, gdyby doszlo do kwestii wymiany nna cos innego?? Chodzi o zawezenie pola,zeby znowu sie motac..... Widzialem JVC-y, Epsony, Optoma 91. Nie wiem ktore jeszcze spelniaja powyzszy warunek,zalezy tez na dobrym 3D dla dzieci:))

 

Pozdrawiam

 

O DLP moje zdanie znasz. Lubię tą technologię projektorów, ale w budżecie 10 000+ dla mnie licza się tylko projektory LCoS.

Zastanów się tak na prawdę jakie ma znaczenie dla Ciebie jakość 3D przy wyborze projektora. Wiele osób dobiera specjalnie pod 3D ekran z wysokim gainem, lub jaśniejszy i gorszy projektor, podczas gdy ogląda dwadzieścia filmów 2D na jeden 3D. To bez sensu, a dla dzieci liczy się głównie brak migotania, ich nie interesuje crosstalk. W JVC i Sony chyba można wybrać 120Hz odświeżanie 3D (bez migotania, ale z większym crosstalkiem).

Skoro przerobiłeś już HW55 to spróbuj może X35, albo X500 ;)

Dzieki za odpowiedz.

W czasie demo nie mialem okazji zobaczyc 3D na x-35, bo nie mieli okularow:), tak samo zreszta jak na x-30. Ale powiedz prosze,bo pewnie Ty miales taka okazje, jak porownujesz 3D w x-35 do x-500?? Tzn. czy jest znaczna poprawa w stosunku do modelu nizszego? Bo tylko z recenzji wiem,ze JVC poprawil ponoc znacznie 3D w x-35 w stosunku do x-30 wiec zastanawiam sie czy jest jakis konkretny skok jakosciowy x-500 czy to tylko niuanse....

 

Ja mam ekran bialy, gain 1.0 Kauber blue label, wystarcza bo mam 100% ciemnosc; jaskinia. Jak pisalem 3D to glownie dzieci i wiem ze sie zniechecaja jak cos tam im nie lezy, dokucza. Dlatego bylem zaskoczony jak obejrzalem pare filmow na Sonym i nikt nie narzekal,a komfort ogladania byl dobry. Ale dzieki za sugestie nie zwrocilem na to uwagi.

Jak ty oceniasz radzenie sobie z ruchem kamery,szybkie sceny przez sony 55 a jvc 35 lub 500?

Nie rozpieszczaj dzieci ! :)))

Bądź „egoistą” i wybierz najlepszy dla Ciebie obraz 2D .

Tak jak napisał Pan Maciej , dzieci nie widzą i nie słyszą połowy tego , co wideofile i audiofilem . Ma być efekt Wooooo :)

 

Miłego dnia .

Maciej

Witam wszystkich, a myślałem że tylko ja tak mam z obrazem. Powiem szczerze że na początku to zauważyłem przy wieszaniu ekranu i ustawianiu projektora względem obrazu. Myślałem że po prostu nieudało mi się idealnie wycelować w ekran lub soczewka projektora nie jest idealnie równoległa z ekranem. Zauważyłem że na dole obraz jest wygięty w łuk a idąc w górę ekranu zaczyna być prosty. Na ekranie o 3m szerokości tj. ponad 130" są to jakiej 1-2cm. I powiem wam że praktycznie wcale mi to nie przeszkadza. Wiem że ten efekt mam ale przy oglądaniu filmów jest on wcale nie zauważalny. Odnośnie ostrości to nie mam nic do zarzucenia jest taka sama na całym obrazie. Poniżej na fotkach widać jak na dolnych rogach obraz ucieka do dołu a środek do góry:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DSC05319.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli jak widać potwierdzają się moje słowa o serii HW. Mamy już 8 przypadkowych potwierdzonych projektorów z tą wadą. A ile osób jeszcze jej nie zauważyła lub żyje w świadomości, że tak ma być? Raczej nie znajdziemy projektora z tej serii bez tej wady. Może się wtedy okazać, że to właśnie projektor bez tej wady wyświetla nieprawidłowy obraz i to on właśnie nie trzyma normy pod względem ostrości i kolorystyki.

Mamy już 8 przypadkowych potwierdzonych projektorów z tą wadą.

 

znacznie wiecej za granica, bo to tam znalazlem powtwierdzenie dla mojej teorii o wadzie obiektywu/soczewki zanim rozpisalem sie i tutaj...Natomiast w Polsce panowal stan wysmienicie opisany przez kolege

Ignorance is bliss

 

To z tego stanu m.in. skorzystal system Windows rozdawany przez lata za darmo do miliardowych user'ow,a nastepnie wprowadzono odplatna licencje i kary:) To tak jak w audio kupujesz hi endowy piec,a trzeba mu zapodac specjalna sieciowke bo bez tego jest slabo i ani rusz tak sluchac.....Tfe, alez teoria spiskowa:))

 

Pozdrawiam

W rzeczy samej teoria i spiskowa. ;)

 

Jakim cudem w Polsce miałoby być głośno o wadzie bądź co bądź niszowego produktu? Za granicą dużo więcej o tym się mówiło, bo dużo więcej tam się tego sprzedało. Wystarczy porównać wielkość i chłonność rynków.

 

A z Windą to nie za bardzo rozumiem, licencje i kary były od zawsze. I nadal można Windows "dostać za darmo". Tak jak kiedyś, opłata za system zawiera się w cenie komputera.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

  • 4 miesiące później...

Pozwolę sobie odkopać temat i zapytać autora jak zakończyło się zgłoszenie do serwisu tej wady optyki?

 

Czy u innych (nowych) użytkowników projektora również to występuje?

 

Pytanie ogólne. Czy projektory Sony 4k również mają plastikową optykę i tę wadę? Ktoś miał okazję testować np. vpl 300 es i widział takie problemy jak w vpl hw 55 es?

 

Ostatnie pytanie. Skoro JVC mają szklaną optykę, to znaczy, że ten problem u nich nie występuje? (Może występuje inny?)

 

Proszę o wypowiedzi użytkowników wyżej wspomnianych projektorów, jakiego rodzaju problemy odnotowali.

 

Przyznam, że ten temat zapalił u mnie "czerwone światło" odnośnie hw55es... Piszecie Panowie, że widzicie u siebie tą wadę, u jednego kolegi jej nie ma, ale w niczym ona nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu. Nie wiem jak jest u Was ale dla mnie foto autora tematu pokazuje wyraźne wygięcie prawego dolnego boku obrazu i jest to bardzo widoczne... Zatem jak jest u Was?

jeśli oglądasz na stałe te zielone linie co powyzej - to jest problem...

jeśli patrzysz na filmy - to tego NIE MA SZANS zobaczyć - NIGDY!

nawet jak są wyświetlane jakies pionowe budynki - odchyłka jest tak niewielka że to jest pomijalne...

 

ja w hc 1500 mam jakieś niewielkie zawahanie w ostrości przy jednym rogu - i też widoczne tylko jak wyświetle

całą stronę malutkich literek (na 100 calach) - w zwyczajnym oglądaniu NIKT nie stwierdził że coś jest nieteges...

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Na razie odpuściłem temat- za duzo na codzień sie dzieje, aby zajmować sie soczewka:) Za granica serwis mowi ze wada jest w granicach normy. Powiększyłem obraz o wartość krzywizny i oglądam:) moze jeszcze bede sie dobijał, nie wiem.....

 

300 ma szklana optykę. Podobna krzywiznę dolnej krawędzi zauważyłem w projku Sim na AS2014-zapytany gość z obsługi stwierdził, ze to skalibruje....? Nie sprawdzałem czy faktycznie to zrobili, chyba ze schowali w czarnej ramce ekranu...

Innych wad w 55 nie zauważyłem, w sumie na ustawieniu Reference z kilkoma zmianami obraz hiper, tylko oglądać.

  • 5 miesięcy później...

Witam

 

Tez posiadam 55, a ja myslalem ze powiesilem zle ekran :) a tutaj one maja taka wade lol.

 

 

Ale to nic wczoraj zauwazylem ze mam wade migotania obrazu na low lamp, i tutaj jest rozpacz.

 

Czy ktos tez sie spotkal z tym?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

LoL nawet Niemcy maja na tescie ten efekt

 

od min 10:30

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JVC x5500 | Screen 120' Duronic | AVR Marantz 7012 | Media Players - Apple TV 4K - Zidoo Box z10 + HP 24TB server RAID 10 | Monitor Audio RX 7.1.2 | Sub REL 328 - Stereo - Naim XS + Arcam rPlay +Usher Dancer Mini.  

ktos opisywał wadę i wysyłkę z Londynu nowej lampy od Sony -

ale chyba z jakąś gwarancją rozszerzoną...

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

ktos opisywał wadę i wysyłkę z Londynu nowej lampy od Sony -

ale chyba z jakąś gwarancją rozszerzoną...

 

No wlasnie zastanawiam sie czy to lampa. Moj PJ ma ponad rok i gwarancje mialem tez na rok. A lampa dalej oryginalna i 550h :(

 

Jednym Slowem za taka kase SONY jaja sobie robi. Dla mnie bedzie to ostatni PJ od sony, jestem ciekaw jakie wady ma JVC hmm

JVC x5500 | Screen 120' Duronic | AVR Marantz 7012 | Media Players - Apple TV 4K - Zidoo Box z10 + HP 24TB server RAID 10 | Monitor Audio RX 7.1.2 | Sub REL 328 - Stereo - Naim XS + Arcam rPlay +Usher Dancer Mini.  

Spróbuj poużywać nieco maszyny w high lamp (kilkanaście godzin lub więcej), potem powrót do low. Na moim Mitsu zadziałało - miałem migotanie po jakichś 300 czy 500 godzinach.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Spróbuj poużywać nieco maszyny w high lamp (kilkanaście godzin lub więcej), potem powrót do low.

 

na AVS forum też ktoś opisywał taką reanimację - i zadziałało...

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

U mnie migotanie wystepowało prawie od poczatku.... tylko b.delikatne widoczne tylko na jasnych jednolitych scenach... sprawę załatwia sekundowe przełaczenie lampy na high i z powrotem na low i mam spokój na kilka godzin... Napisałem o tym problemie do sony i ( oczywiście nie polskiego sony) i przysłano mi nową kompletna lampę w tydzień... ale najpierw zarejestrowałem proja na sonysupport i otrzymałem 3-letnią gwarancję...

 

Oczywiście lampy nie wymieniłem :) ... leży w szufladzie i czeka na zgon starej .... pewnie się nie doczekam ... szybciej (za 2-3lata ) proja na 4K wymienię ... od lutego mam najechane 600 h....

U mnie migotanie wystepowało prawie od poczatku.... tylko b.delikatne widoczne tylko na jasnych jednolitych scenach... sprawę załatwia sekundowe przełaczenie lampy na high i z powrotem na low i mam spokój na kilka godzin... Napisałem o tym problemie do sony i ( oczywiście nie polskiego sony) i przysłano mi nową kompletna lampę w tydzień... ale najpierw zarejestrowałem proja na sonysupport i otrzymałem 3-letnią gwarancję...

 

Oczywiście lampy nie wymieniłem :) ... leży w szufladzie i czeka na zgon starej .... pewnie się nie doczekam ... szybciej (za 2-3lata ) proja na 4K wymienię ... od lutego mam najechane 600 h....

 

 

Zgadza sie tez tak robilem i pomagalo. Z low na hight. Ale teraz co 15-20 min musze przelaczac :( wiec troche to denerwuje.

 

Sprawdze z patentem przez kilka godzina na High lamp, mam nadziee ze naprawi ten problem.

JVC x5500 | Screen 120' Duronic | AVR Marantz 7012 | Media Players - Apple TV 4K - Zidoo Box z10 + HP 24TB server RAID 10 | Monitor Audio RX 7.1.2 | Sub REL 328 - Stereo - Naim XS + Arcam rPlay +Usher Dancer Mini.  

Tych godzin na high nie żałuj.

Z tego co można poczytać, jest to kwestia niestabilności łuku elektrycznego jaki tworzy się w lampie. Praca na high powoduje wygrzanie / "wypalenie" elektrod, coś jak "dotarcie".

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Tych godzin na high nie żałuj.

Z tego co można poczytać, jest to kwestia niestabilności łuku elektrycznego jaki tworzy się w lampie. Praca na high powoduje wygrzanie / "wypalenie" elektrod, coś jak "dotarcie".

 

Okay, dzieki za pomoc, Mam nadzieje, ze to pomoze .

JVC x5500 | Screen 120' Duronic | AVR Marantz 7012 | Media Players - Apple TV 4K - Zidoo Box z10 + HP 24TB server RAID 10 | Monitor Audio RX 7.1.2 | Sub REL 328 - Stereo - Naim XS + Arcam rPlay +Usher Dancer Mini.  

 

Okay, dzieki za pomoc, Mam nadzieje, ze to pomoze .

Spróbuj zarejestrować proja na stronie [email protected] w załączniku wysyłając im skan faktury zakupu... nie pisz nic o problemie tylko napisz że chciałeś uzyskać 3letnią gwarancję a proja odpaliłeś dopiero nie dawno bo prawie cały rok mieszkał w pudełku bo pracowałeś np.zagranicą...a dopiero teraz przypomniałeś sobie o możliwości rejestracji.... troszkę nagnij rzeczywistość...może się uda... :) spróbuj. ... wszystko w języku angielskim....

Gdyby się udało to za 2,3 miechy napiszesz o problemie.... tam mają zupelnie inne podejście do klienta...

Spróbuj zarejestrować proja na stronie [email protected] w załączniku wysyłając im skan faktury zakupu... nie pisz nic o problemie tylko napisz że chciałeś uzyskać 3letnią gwarancję a proja odpaliłeś dopiero nie dawno bo prawie cały rok mieszkał w pudełku bo pracowałeś np.zagranicą...a dopiero teraz przypomniałeś sobie o możliwości rejestracji.... troszkę nagnij rzeczywistość...może się uda... :) spróbuj. ... wszystko w języku angielskim....

Gdyby się udało to za 2,3 miechy napiszesz o problemie.... tam mają zupelnie inne podejście do klienta...

 

Dzieki za porade

 

Wlasnie nie moge znalezc rachunku a zakupilem PJ w UK, a firma nazywala sie sightandsound pol roku temu zbankrutowala :(.

JVC x5500 | Screen 120' Duronic | AVR Marantz 7012 | Media Players - Apple TV 4K - Zidoo Box z10 + HP 24TB server RAID 10 | Monitor Audio RX 7.1.2 | Sub REL 328 - Stereo - Naim XS + Arcam rPlay +Usher Dancer Mini.  

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.