Skocz do zawartości
IGNORED

Test nowego wzmacniacza Marton Opusculum Ref.


jozwa maryn

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, szczególnie Magan był dziś ożywiony. Ruszał czy nie ruszał głową - jakoś tak :)

 

Jak czytam podjazdy i podszepty pod konstruktorów kolumn w wątku o Martonie którego cenię to mnie trzęsie.

O Martonie pisałem już rok wcześniej że to wybitny wzmacniacz ale niewielu wierzyło. Ty też miałeś wątpliwości

szczególnie do kolumn , ale zostawmy - ważne że upolowałeś swojego grala.

stoję obok grajka ze skrzypcami na ulicy i zatrzymuje się na chwilę i słyszę coś czego nigdy z głośników nie usłyszałem. Może to już ginie podczas nagrania nie wiem ale tego czegoś brakuję i nie ma.

Hihi wiem o co Ci chodzi, tez tak mialem wiele lat sluchalem tych grajkow a pozniej na sprzecie frustracja. Ale da sie uzyskac ze sprzetu 100% tego samego, na kazdej plycie CD jest to! To sprawa tylko przetwarzania C/A. Ale fortepiany sa jeszcze trudniejsze, w szczegolnosci te nagrane bardzo glosno i z bliskimi mikrofonami.

3. Trąbka:

Na Martonie bardziej przenikliwa, wyrazista. Można określić, że ciut ostra, ale chyba tak powinna grać. Na ARC bardziej złocista, z większym blaskiem a mniejszą dobitnością.

Trabka raczej wlasnie bardzo miekka z charakterystycznym szumem przeplywajacego powietrza

 

Bardzo fajnie ze opisales jak brzmia poszczegolne instrymenty, zeby tak wszyscy w taki sposob pisali na tym forum o sprzetach...

 

Akrool ma rację , nie ma trudniejszego instrumentu do odtworzenia jak fortepian...

Zawiera wszystkie zapisane wcześniej cechy..to jest zarazem subtelne jak i brutalne...i do tego wymaga odpowiedniej barwy...

Dobrze , że wolę Hendrixa;)

Moim zdaniem fortepiam jest trudny dla sprzetu nie przez to ze ma bardzo szerokie spektrum widma ale wlasnie dla tego ze ma bardzo waskie widmo. Jest to wiec dzwiek dosc czysty harmonicznie, a poniewaz jest czysty nie jest maskowany innym harmonicznymi i moim zdaniem stad ten problem. Poprostu wszelkie dodatki przez ucho sa latwiej wylawialne. A na innych instrymentach efekt maskowania jest znacznie wiekszy.

Ale da sie uzyskac ze sprzetu 100% tego samego, na kazdej plycie CD jest to!

Zwłaszcza, że każde nagranie poddawane jest kompresji. to rzeczywiście da się uzyskać to samo ...

Zwłaszcza, że każde nagranie poddawane jest kompresji. to rzeczywiście da się uzyskać to samo ...

Nie w kazdym, a jesli nawet jest to jest to kompresja dynamiczna, czyli dopasowanie glosnosci to nie zmienia nic w barwie

Kompresja dynamiczna to nie jest dopasowanie głośności.

Oczywiscie ze jest! ;)

 

I niestety kompresja wpływa na obraz widma, a co za tym idzie na barwę.

Bzdura!

Moim zdaniem fortepiam jest trudny dla sprzetu nie przez to ze ma bardzo szerokie spektrum widma ale wlasnie dla tego ze ma bardzo waskie widmo. Jest to wiec dzwiek dosc czysty harmonicznie, a poniewaz jest czysty nie jest maskowany innym harmonicznymi i moim zdaniem stad ten problem. Poprostu wszelkie dodatki przez ucho sa latwiej wylawialne. A na innych instrymentach efekt maskowania jest znacznie wiekszy.

 

Stasio, to jakaś nowa myśl - nie bardzo rozumiem o stwierdzeniu że fortepian jest czysty harmonicznie bo ma waskie widmo ???. To znaczy że inne instrumenty nie są czyste harmonicznie bo mają CO ? - szerokie WIDMO ?

Jak czytam podjazdy i podszepty pod konstruktorów kolumn w wątku o Martonie którego cenię to mnie trzęsie.

 

Na trzęsienia podobno dobry jest Nervomix. Po za tym, nie ma się co trząsać, bo - jak pisał Akrool - tylko sobie pitolimy:)

 

Ps. Już kiedyś pisałem, ze doświadczenie nauczyło mnie b. ostrożnie podchodzić do opinii o sprzętach, bo jest zbyt dużo zmiennych. Inne systemy, źródła, kolumny, akustyka, wibro i psychoakustyka.

Co do Martona 1 i Opusculum Ref, to należałoby ( na moje) mieć obydwa i odsłuchiwać 1:1 - wtedy można się wypowiedzieć.

Stasio, to jakaś nowa myśl - nie bardzo rozumiem o stwierdzeniu że fortepian jest czysty harmonicznie bo ma waskie widmo ???. To znaczy że inne instrumenty nie są czyste harmonicznie bo mają CO ? - szerokie WIDMO ?

Inne instrumenty maja szersze widma wiec wiecej roznego typu harmonicznych moze sie pojawiac wiec latwiej taki sygnal zamaskowac i oszukac ucho. Przy fortepianie jest to cos co mozna porownac w duzym przyblizeniu do sinusa czystego puszczanego na sprzet. Taki sinus nie jest latwo zamaskowac, poniewaz jest to bardzo czysty dzwiek, wiec jesli pojawia sie jakies produkty niekorzyste z obrobki w DAC-u czy tez calym systemie to od razu beda slyszalne. Tak samo moim zdaniem jest wlasnie z odtwarzaniem fortepianu przez sprzet.

Dla odmiany cos w temacie watku czyli o Martonie :D, przeczytalem recenzje ktora napisal Piano

tutaj link:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na temat tego wzmacniacza i po lekturze i po przemysleniu na temat tego co wiemy na temat konstrukcji, musze pogatulowac konstruktorowi dobrego produktu! Brawo! :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stasio powtórzę raz jeszcze że problem dobrego odtworzenia fortepianu głównie polega na bylejakiemu podejściu

realizatorów do samego zapisu ścieżki.Fortepian musi mieć dość dużą salę w której odbywa się realizacja i wysoko

umieszczone mikrofony na statywach i przy otwartej klapie instrumentu. Posłuchaj realizacji fortepianu przez ECM

prawie każdy brzmi inaczej pomimo ze to ten sam instrument [ ale niekoniecznie ]

Stasio powtórzę raz jeszcze że problem dobrego odtworzenia fortepianu głównie polega na bylejakiemu podejściu

realizatorów do samego zapisu ścieżki.Fortepian musi mieć dość dużą salę w której odbywa się realizacja i wysoko

umieszczone mikrofony na statywach i przy otwartej klapie instrumentu. Posłuchaj realizacji fortepianu przez ECM

prawie każdy brzmi inaczej pomimo ze to ten sam instrument [ ale niekoniecznie ]

Moim zdaniem zapis jest dobry w kazdym wypadku, to DAC-e tego nie potrafia dobrze obrobic. Z analogu jakos sie fortepiany dobrze slucha, chociaz tam przychodza inne problemy np dynamiczne, cyfra pod katem dynamiki jest lepsza.

Zgodze sie co do tego ze w kazdym nagraniu fortepian brzmi inaczej, ale realizacja nie ma nic (albo malo) moim zdaniem do jakosci odtwarzania tego instrumentu. Ten instrument bedzie inaczej tylko brzmial i to wszystlko.

Moim zdaniem zapis jest dobry w kazdym wypadku, to DAC-e tego nie potrafia dobrze obrobic. Z analogu jakos sie fortepiany dobrze slucha, chociaz tam przychodza inne problemy np dynamiczne, cyfra pod katem dynamiki jest lepsza

 

Stasio, kocham cię z tym dackiem od którego zależy wszystko co dobre w dżwięku.Naprawdę się cieszę że robisz

DAC na miarę Best of the Best Dac's ever i dodajesz sobie animuszu :-)

Moze pokażesz wreszcie audiofilskiemu światu że polska myśl techniczna i jej produkt jest najlepszy - czego Ci serdecznie

życzę !!!!

 

eech..Magan...:)

 

Guuugla zapytaj.

 

Twoja odpowiedż mnie interesuje .....

Wy dobrze wiecie ze np. z tasmy na analogowym nagraniu, fortepian gra dobrze a z cyfry przewaznie cienko. ;)

Przyznam ze jesli juz o moim DAC-u to w dalszym ciagu mam problemy z odtwarzaniem niektorych fortepianow, to jest poprostu najtwardszy orzech do zgryzienia. Ale pracuje nad tym...

Co ciekawe na pelnym stacku Vivaldim fortepiany graja jak z analogu nie sa nigdy ostrawe, ale niestety Vivaldi bardzo tepi atak tego instrumentu na klawiszach. Ja chce miec jedno i drugie ;)

Za zyczenia dziekuje:)

Z zapisem fortepianu na cyfrze jest trudno zblizyć się do brzmienia fortepianu zapisanego na taśmie analogowej pod jednym warunkiem - gdy nie ma lamp na wyjściu w dac'u - zastosuj 12ax 7/ 12Au 7 najlepiej NOS'y - bedziesz bliski ideału brzmienia.

 

Lampy pogrubiają środek pasma w naturalny / analogowy sposób.

Tak, tak znam ta sztuczke, ale lampy wprowadzaja swoje...ja chce miec naprawde prawdziwy dzwiek fortepianu, taki jak na zywo!

Ja nie stosuje i nie zastosuje nigdy lampy, chociaz wiem ze to droga na skroty, ale jak to powiadaja kto prostuje, ten w domu nie nocuje ;)

Piano, przyznaję że nie znałem mikrofonów konaktowych do stosowania przy nagrywaniu fortepianów. Zapytam o to

Marka Knagę - przecież on jest realizatorem dzwięku i wie najlepiej jak to się robi. Ale tak przy okazji to najlepiej nagrany

fortepian musi być umieszczony w większei i wysokiej sali 4-5 m aby naturalny timbre fortepianu miał akustyczną falę.

Mikrofony - głównie na statywach -najlepszy rezultat .

Piano, przyznaję że nie znałem mikrofonów konaktowych do stosowania przy nagrywaniu fortepianów.

Widzisz, jak fajnie z piano z rańca pogawędzić:)

 

Z rańca, zawsze jestem TAKI;)))

 

fajny:)

 

Stasio, to jakaś nowa myśl - nie bardzo rozumiem o stwierdzeniu że fortepian jest czysty harmonicznie bo ma waskie widmo ???.

 

Niech Stasiop przedstawi na dowód wykres widmowy.

Niech Stasiop przedstawi na dowód wykres widmowy.

 

A po co ? Niech lepiej konstruuje swojego dacka na którego czekają dziesiatki fanów ....

Jak go może konstruować jak cały czas udziela się medialnie?

moze powinien zostać szefem marketingu u martona - wtedy byłoby połączenie produktu i właściwego PR... ;-)

Gość cybant

(Konto usunięte)

 

moze powinien zostać szefem marketingu u martona - wtedy byłoby połączenie produktu i właściwego PR... ;-)

Marton sprzedawałby się na całym świecie ...odsłuch wzmacniacza w systemie You Tube;))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.