Jump to content
IGNORED

Renowacja Celestion Ditton 66


ammagamma

Recommended Posts

Witam.

Ponieważ mam ostatnio dużo wolnego czasu, podjąłem się renowacji moich kolumn. Początkowo miała to być jedynie regeneracja samych skrzyń, które były dość mocno porysowane w wielu miejscach oraz posiadały dziury! po gwoździach/wkrętach, jako że poprzedni właściciel-muzyk miał je podwieszone pod sufitem w swoim domowym studio. Zeszlifowałem zatem stary lakier z wszystkich boków, zaszpachlowałem dziury (wiem, że nie idealna metoda) i położyłem 9 wartsw pięknej bejcy z lakierem Antique Pine; tył pomalowałem równie pięknym kolorem Rich Oak plus lakier, natomiast jutro będę malował fronty na czarno- pistoletem. Jak wyschnie, zrobię fotki i zaprezentuję efekty- osobiście jestem zadowolony :)

No ale wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i dlatego chciałbym upgradować zwrotnice...elektronikiem nie jestem, doświadczenia w tym zakresie nie mam, jestem natomiast całkiem dobry w "odtwórczych projektach"- jeśli mam wszystko czarno na białym wyłożonę- potrafię to skopiować :) No więc przerzuciłem mnóstwo stron na internetowych forach i znalazłem właściwie dwa "gotowe" projekty warte wg mnie uwagi:

1.pierwszy sprowadza się właściwie do wymiany wszystkich kondensatorów na nowe polypropylenowe o takich samych wartościach jak oryginalne + wymiana okablowania- nic prostszego:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2. drugi, dużo bardziej skomplikowany, parę dni zajęło mi przebrnięcie przez cały wątek, proponuje modernizację całej zwrotnicy, tj. zmiana rozkładu cewek oraz odpowiednia kombinacja różnych typów kondensatorów, jest opisany tu:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z tego drugiego dowiedziałem się, że "Replacing electrolytics with Polypropylene caps and ESR simulating resistors does not work in this circuit

and the resulting sound when used is truly awful. Caps should be replaced like for like, that is, film caps for the tweeter and electrolytics for all others."

 

Po głębszym zastanowieniu, skłaniałbym sie ku temu drugiemu projektowi, który nie dość że jest tańszy w realizacji, to zdaje się poparty również, i sporą wiedzą no i przede wzystkim wieloma testami.

 

Trochę konkretów:

oryginalna zwrotnica:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , foto z netu, ale u mnie podobnie: post-24767-0-94705800-1436220683_thumb.jpg post-24767-0-84186200-1436224622_thumb.jpg

 

schemat oryginalnej zwrotnicy: post-24767-0-93211900-1436221013_thumb.jpg, więcej szczegółów

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

 

Pominąłbym jedynie podział na tri-wiring (czy już jednak iśc za ciosem?), dodał natomiast nowe cewki- własnoręcznie nawinięte! Skonstruowałem już nawet w tym celu prostą elektryczną nawijarkę z wyciskarki do cytrusów :)- próby na cienkim drucie wypadły znakomicie, nie wiem jak będzie z drutem grubości 1mm, czy silnik podoła, ale jestem dobrej myśli. Potrzebuję tylko jednej fachowej porady- mianowicie wyciskarka działa tak, że po każdym wciścnięciu włącznika zmieniają się obroty silnika, a chciałbym żeby były tylko w jedną stronę, czy da sie to łatwo załatwić przelutowując jakoś kabelki? tak to wygląda: post-24767-0-49248000-1436221941_thumb.jpg; włącznik między brązowym a czarnym rozlutowanym przewodem przeniosłem do nożnego pedału, żeby mieć obie ręce wolne, nawijając cewki. Czytałem trochę o cewkach, wiem, że nie takie to proste i bez pomiarów się raczej nie obęjdzie, choć są różne kalkulatory ilości zwojów itp...tu na pewno będę jeszcze miał trochę pytań. Dodam jedynie,że cewki w tych kolumnach są naprawdę marnie wykonane- bardzo luźne zwoje, nierówne, a przecież mają one spory wpływ na jakość dźwięku, z tego co piszą

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

 

Czy ktoś mógłby fachowym okiem spojrzeć na schemat tej nowej zwrotnicy i coś poradzić, czy ma to sens, tj. układ zwrotnic i dobór kondensatorów, czy może coś jeszce zmienić? A może jednak pójść śladem pierwszego projektu?

Samą zwrotnicę i tak chciałem przenieść na dół za ABR, a skrzynie dodatkowo wzmocnić niewielkimi wypornikami oraz dodać wytłumienie, starając się minimalnie wpłynąć na zmianę objętości.

 

Rozumiem, że takie projekty opierają się na subiektywnych odczuciach i spodziewam się, że pierwszym pytaniem z waszej strony będzie, co dokładnie chcę zmienić w brzmieniu owych kolumn? hm... przede wszystkim domyślam się, że te stare kondy prawdopodobnie nie trzymają już parametrów, cewki jak wpomniałem dość marne, a i okablowanie pewnie przydałoby się odświerzyć. Jeśli chodzi o sam dżwięk, to przede wszystkim bardzo słaba scena i separacja instrumentów, bas mógłby być bardziej sprężysty- ogólnie, wierzę że da się lepiej z tymi kolumnami.

 

Proszę zatem szanowne grono o wsparcie i pokierowanie we właściwą stronę.

Pozdrawiam,

Paweł

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Szukając sceny czy barwy za wszelką cenę, a robiąc takie przeróbki zwrotnicy

skupił bym się tylko na trzech aspektach:

1. lepsze cewki, tj większa średnica drutu i jakość nawinięć

2. minimalizacja ilości elementów tj np. zamiast składaka 4,0 uF włożyłbym 3,9 uF

podobnie zrobił bym z 30 uF itd oczywiście w granicach 5%

3. całą górę pasma, albo i środek okablował bym srebrzanką lub solidem do 0,5 mm

Co do własnoręcznego nawijania, to bym się chyba nie podjął;

raczej zamówił w np. poweraudio albo gdzie indziej.

Nie wiem, jak wygląda druga strona płytki, ale zwykle lepiej zrobić montaż P to P,

bo szerokie ścieżki potrafią sporo popsuć w barwie i analityczności.

Co do jakości elementów, takich jak mkp, to trzymają parametry długie lata,

więc nie ma powodu tam szukać przyczyn takiego, a nie innego grania.

Powodzenia - R.

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Malowanie nie doszło dziś do skutku- kumpel zapomniał mi przywieźć pistolet :(

 

Jeszcze raz przeanalizowałem wątek z drugiego projektu i wydaję mi się, że na początek pozostanę przy oryginalnym układzie zwrotnicy oraz zaproponowanych kondach, jak poniżej:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

z tym że zamiast Mundorfa też Alcap Low Loss 24uF+6uF, Mundorfy ewentualnie kupię żeby porównać i przekonać się nausznie, czy ja takie różnice słyszę :)

 

@audioburak: dzięki za sugestie.

 

1. jaką średnicę drutu byś proponował, 1.2, 1.6mm?

2.autor projektu "dostrajał" brzmienie stosując kombinacje różnych marek i wartości- tak jemu zagrało najlepiej...

3. w srebro trochę boję się wchodzić, mam nienajlepsze wspomnienie po srebrnych IC; raczej się zdecyduję na solid; wstępnie planowałem 18 AWG na tweeter oraz 16 AWG na resztę, bo gdzieś wyczytałem taką sugestię- no ale może jednak solid

 

@gucio: niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości będą na sprzedaż ;)

 

Pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Oczywiście zrobisz, jak chcesz, ale zawsze polecam 24 AWG czyli 0,5 mm średnicy.

Do nabycia już od ok. 0,75 gr/m w marketach itd.

Może być telefoniczny montażowy - ale TYLKO solid.

Jak Ci się nie spodoba, zawsze można zmienić,

a nie przeinwestujesz z całą pewnością ;-)

Resztę, tj w zasadzie bas, można oblecieć linką 1,5 czy 2,5 mm2.

To bez większego znaczenia. R.

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Kondensatory w Ditton 66, za wyjatkiem tych na glosnikach wysoko tonowych, znacznie odbiegaja od parametrow (ponad 20%).

Spotkałem sie z opiniami, gdzie ludzie krytykuja wymiane starych elektrolitow na nowe polypropylenowe ze wzgledu na to ze nowe kondensatory maja duzo mniejsza wartosc ESR. Przez to ze wartosc jest mniejsza, stawiaja mniejszy opor a dany przetwornik gra troche glosniej w stosunku do innych, co negatywnie wplywa na balans dzwieku calej kolumny.

 

Jest to bzdura. Robilem pomiary na referencyjnym glosniku wysokotonowym zakladajac w szereg rozne kondesatory o takich samych wartosciach uF i mierzylem poziom sygnalu. Poziom sygnalu byl taki sam na najtanszych elektrolitach (wysokie ESR) jak i highendowych Jantzen Audio (niskie ESR).

 

Wiec zmiana starych elektrolitow na nowe kondensatory o niskim ESR nie zmienia balansu dzwieku.

 

 

Wracajac do Ditton 66, to wymiana oryginalnych kondensatorow na nowe o poprawnych paramatrach przynosi niesamowite korzyści. To, pierwsza z rzeczy, ktore polecam zrobic. Scena nabiera glebi, pojawia sie wiecej detali, zaczyna robic sie przyjemnie :).

 

 

Z cewkami to juz troche inna sprawa. Rezystancja cewek wplywa na ilosc sygnalu, ktora dochodzi do przetwornika a co za tym idzie, wstawiajac nowe cewki z grubszego drutu i nizsza rezystancja mozemy sprawic ze glosnik niskotonowy bedzie dostawal wiecej sygnalu niz zakladal producent a przez to gral glosniej w stosunku do calej reszty. No coz, zwsze mozna ratowac sie nieindukcyjnymi opornikami dużej mocy.

 

Ja na poczatek polecam wymiane kondensatorow i posluchanie. Nie musza byc drogie, wazne zeby mialy takie same parametry jak na schemacie producenta. Bo prawda jest taka, ze mozna wlozyc naprawde duzo pracy we wszystko ale nie wszystko przynosci korzyści współmierne do nakladu pracy i finansow.

 

 

Pozdrawiam

Brast

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Hej Brast- miło mi gościć w wątku, autora tak zacnej strony- gratuluję i trochę zazdroszczę warsztatu, płytoteki, sprzętu i wiedzy :)

 

OK, zatem na początek wymienię same kondensatory + okablowanie.

Jeśli ma być 0,5 mm na wysokie i średnie, to czy Cat5/6 się nada, bo mam tego sporo? Czy łączenia na zwrotnicy też można takim kablem załatwić?

Na bas puszczę 2,5 mm2.

Czy jest sens wymienić te kabelki w samych głośnikach, skoro zmienia się okablowanie zwrotnica--> głośnik: i jeśli tak, to też solid?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kondensatory będę zamawiał z falconacoustic.co.uk, i tak:

- na średnicę zaleca się Low Loss, ale nie mają 30uF, czy mogę dać 3x 10 uF: o

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ?

- na niskie 2x 72uF, też

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- co z wysokimi mpk, zostawić te które są, czy jednak zmienić, a wówczas na jakie? (sonicap dość drogie, moż polecicie coś innego), obecne wyglądają tak:

 

 

post-24767-0-44347400-1436436456_thumb.jpg

Co do cewek, to może na początek spróbowałbym je chociaż przekręcić, tak by dwie (2.2 mH) były prostopadłe do zwrotnicy, jak na schemacie zmodyfikowanej zwrotnicy z 1szego posta, tyle że w oryginalnym układzie/zwrotnicy- miałoby to sens?

 

Planowałem też zakupić

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , do wytłumienia skrzyń; czy dobrze będzie zastąpić nimi istniejące gąbki, czy dodać np na boki?

 

 

post-24767-0-40448100-1436438006_thumb.jpg

Sorry, że tyle pytań, ale inaczej chyba tego nie załatwię i dzięki za wszelkie podpowiedzi.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie musza byc drogie, wazne zeby mialy takie same parametry jak na schemacie producenta.

W wielu firmach cewki nawija się pod konkretne kondensatory, tak więc nie wiadomo, jaka była ich wartość kilka lub kilkadziesiąt lat temu.

 

Elektrolity zastepuj elektrolitami, zwijkowe - takimi samymi zwijkowymi. Chyba że chcesz zmienić barwę dźwięku tych kolumn.

Link to comment
Share on other sites

Co do kabelków w samych głośnikach, to pewnie mają niewielki wpływ,

bo w końcu są krótkie; ja bym nie wymieniał, ale decyzja należy do Ciebie.

Trudno też np. pominąć kable z linki w ramieniu gramofonu.

Gdyby jednak odrobinę barwy brakowało, to można się nawet tak krótkimi

odcinkami też zająć.

Co do wytłumienia, to różne głośniki różnie potrzebują, a najważniejsze i tak

będzie ucho słuchacza.

Można te pianki zostawić na ściankach, a resztę pewnie załatwi wełna...

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Panowie, dzięki za podpowiedzi.

 

Cat5/6 to są kable typu solid, 0.5mm.

Ostatnio dowiedziałem się, że najlepiej dać wszędzie takie same kable, np. 2.5mm2 i najlepiej o takiej samej długości.

 

Co do kondensatorów, to postanowiłem:

- Na średnicę: ALCAPS Low Loss 100V: 4uF oraz 3x10uF

- Na niskotonowy: ALCAPS 100v: 2X72uF

- Jakie byście polecili zwijkowe kondensatory na głośnik wysokotonowy (4uF i 6 uF), bo myślałem o

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ale czytam sprzeczne opinie? Poza tym wolałbym coś tańszego.

Tak się zastanawiam, że skoro oryginalnie były tam np. 4x1.5uF to czy kryła się za tym jakaś "metoda" i może należałoby wstawić tak samo? Audiioburak pisał jednak wyżej, że minimalizacja elementów to pozytywny aspekt.

 

Malowanie zakończone, tak to wygląda :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-24767-0-16236600-1436787690_thumb.jpg post-24767-0-85146200-1436787703_thumb.jpg

Pozdrawiam,

Paweł

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Pisałem, że pozytywny, ale DLA MNIE.

Każdy szuka swojej barwy i to, co dla mnie dobre, nie musi być dobre dla innego;

szczególnie z powodu innych preferencji muzycznych, wrażliwości na dynamikę, barwę itd.

A w końcu każdy ma inne graty, począwszy od CD, a kończąc na kablach i kopułce tweetera.

Jeśli ten Cat jest z solidu, to można CAŁĄ kolumnę tym oporządzić,

dając na dół np. 4 przewody równolegle, a na górę tylko pojedynczy.

Przerabiać na początek tylko JEDNĄ, żeby była jakaś baza.

Posłuchać, porównać z drugą - nieprzerabianą i zdecydować o dalszych ruchach...

PS. kolumny wyglądają całkiem fajnie; nówka sztuka ;-)

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Mialem 4 komplety tych kolumn, nie w jednym czasie ale na przestrzeni 3 lat, za kazdym razem pozbywajac sie ich liczylem na przeskok na cos lepszego i jakos do nich wracalem.

 

Probowalem roznych rozwiazan z kondensatorami - zamiast elektorlitow - stosowalem PP w raz z rezystorami w celu rekompensaty ESR ... zmienialem glosnik wysokotonowy na zamiennik seasa , probowalem starej "wstegi" EMIT ... i oryginalny HF2000 brzmi bardzo dobrze i zdecydowanie najlepiej z prob ktorych sie podjalem

 

Z doswiadczenia moge powiedziec ze jesli nie zalezy Ci na ich oryginalnym wygladzie , warto sciac frontowa gorna listwe ograniczajaca tony wysokie w pionie, elektrolity zamien zdecydowanie na elektrolity - osobiscie polecam Visaton - graja najlepiej - alcapy niebieskie najgorzej , ciut lepiej munforfy ale visatony zdecydowanie najlepsze probowalem PP i z nimi granie bylo bardziej ostre i magia tej mgielki sredniotonowca po prostu zniknela , po powrocie do elektrolitu visatona znow byl czar. - na srodek niezaleznie od wersji MD500 czy MF500 wsadz 30uf, a na tweeter kond na jaki cie stac , ja dalem visaton foliowy i jego cena do jakosci jest super. okablowanie zmienilem na QED Silver Anniversary XT, cewek nie ruszalem warto podniesc kolumny na kolcach dla poprawy basu.

Glosniki basowe warto obrocic o 180st i sprawdz czy pasywne sa wciaz szczelne.

 

Dobre kolumy majace pewna magie, lecz mysle ze ich mniejsze ditton 44 bylyby jeszcze lepsze gdyby w nie zaimplementowac sredniotonowy z 66 lub inny dome.

 

co do wygluszenia , dla mnie najlepiej graly z pianka piramidowa 5cm plus dorzucona luzna welna.

 

Tyle reszta to naprawde niewspolmierne wydanie pieniedzy do korzysci.

 

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Witaj Mikołaj- to jest odpowiedź na jaką liczyłem.

 

Jeszcze, jakbyś mógł, byłbym wdzięczny za kilka konkretów:

- kondensatory foliowe na tweetera, dawałeś jak w oryginale, tj. 4x1.5 i 2x1.5+1, czyli takie:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ?

- elektrolity pewnie lepiej typu smooth-foil, jak tu:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i czy na 72uF powinienem dać 47+15+10uF i co z 4uF oraz 30uF na średnicy, też 2x1.5+1 oraz 3x10uF?

- piankę piramidową dawałeś na trzy ścianki+góra i dół?

- jak sprawdzić szczelność pasywnych?

 

Głośniki basowe zamierzałem odwrócić- radził mi to robić raz na jakiś czas poprzedni właściciel.

O odcinaniu tej górnej krawędzi też gdzieś czytałem- na razie odpada, są świeżo po malowaniu; jeśli już to z czasem zbudował bym solidniejsze skrzynie od podstaw. Poza tym planowałem do nich dorobić maskownice, bo nie posiadam, ale właśnie obawiam się, że też mogą mnieć nagatywny wpyw na dźwięk, szczególnie wysokie tony, bo mało jest miesca między głośnikiem a tą właśnie górną krawędzią żeby jakąś listewką tam puścić. Masz może dokładne zdjęcia maskownic- jeśli takowe posiadałeś?

 

Kolumny stoją u mnie na kolcach- luzem, nie wkręcanych.

 

A z jaką elektroniką grały one u ciebie?

 

Pozdrawiam,

Paweł

Link to comment
Share on other sites

z gory powiem ze jestem amatorem , opisuje tylk omoje wrazenia z posiadania tych kolumn i kombinacji ruznych kondow.

 

na srednice wstawilem 2x 15uf - te czerwone visatony

 

na gore dalem foliowy zolty visaton 1x 6.8uf - jak masz kase uzyj najlepszego na jaki cie stac bez zalu bo ten tweeter naprawde potrafi grac pieknie razem z MD/MF500.

 

Tak jak juz zostalo wspomniane wczesniej najlepiej probowac dobierac jeden kond a jesli go dzielic to to na najblizsze wartosci polowkowe,

 

na bas z tego co pamietam, testowalem elcapy 72uf ale probowalem tez czerwone visaton 68uf i 82uf jakos wiekszej roznicy nie odczulem choc zostalem przy 68uf.

 

u mnie byly sciete listwy gorne i dolne z zupelnie gladka przednia sciana te boczne wglebienia na maskownice po prostu wypelnilem na rowno.

 

sprzet zaden wysokich lotow, amp audiolab 8000a cd od marantza 63se a pozniej przesiadlem sie na lampe yaqin 100b.

 

naprawde milo wspominam te kolumny

Link to comment
Share on other sites

co do pianki ,tak jak mowisz wywalilem oryginalne gabki ,w miejsce tej gornej trojkatnej gabki na wszystkie sciany nakleilem mate bitumiczna i dopiero na nia pianke piramidowa, ponizej srodka kolumny sama pianke na wszystkie sciany procz przedniej ma sie rozumiec.

 

mowiac o szczelnosci pasywnych mam na mysli klej na plastiku ktory laczy te styropiany z guma, sprawdz tez te gume - ja mialem 2 pekniecia ktorych normalnie widac nie bylo dopiero przy mocnym nacisku styropianu sie pokazywaly... jak pewnie zauwazyles przednia plyta do ktorej sa mocowane glosniki jest bardzo podatna na kruszenie , i nieszczelnosci mogly wyniknac wlasnie z odlupu jakis drobnych kawalkow - ja musialem troche szpachli nalozyc oraz zastosowalem uszczelke wycieta z detki rowerowej:)

 

dasz rade i napewno bedziesz z nich zadowolony.

 

Pamietam jak pewnego dnia odwiedzilem kumpla co pracowal w RicherSound po godzinach pray i przywleklem te starocie do sklepu ... porownalismy je z Tannoy Precision 6.4 i powiem szczerze ze ditton 66 podobaly mnie sie bardziej, przez ich miesisty bas dawaly zdecydowanie pelniejszy dzwiek choc tannoy byly bardziej szczegolowe czasem nie mialy tej magi co te poczciwe celestiony. ja swoje kupilem bardzo okazyjnie bo za £350 ,wymagaly troche pracy ale dzwiekowo naprawde powalaly konkurencje wspolczesna z duzo wyzszych przedzialow cenowych... wciaz te kolumny w dobrym stanie osiagaja ceny rzedu do 900£

Link to comment
Share on other sites

Dzięki raz jeszcze.

Sprawdziłem dokładnie szczelność- jest ok.

Płytę również trochę szpachlowałem w tych miejscach+ mam już zamówione specjalne gaskety.

 

Niestety im więcej czytam o kondensatorach, próbując znaleźć coś na tego tweetera, tym bardziej jestem skołowany :)

A bo to "bypassing", a że "russian PIO", to znów Vishay- najlepsze pod słońcem- i weź tu bądź mądry :)

 

Również kupiłem okazyjnie, bo za 380 euro :) i wiem, ze trudno będzie się z nimi rozstać, jeśli by do tego doszło. Są niestety cholernie duże i mam wrażenie, że moje obecne 18m2 (dość zagracone:) nie pozwala rozwinąć im skrzydeł :)

Pzdr.

 

A co do RiicherSounds to pamiętam jak mieli na wyprzedaży dwa ostatnie egzemplarze Cambridge Audio Azur 840C za ok 220GBP, a ja się zgapiłem i żałuję do dziś, że nie kupiłem :( - to tak off top.

Link to comment
Share on other sites

Zasada dobierania kondensatora na tweeter jest dość prosta.

Jeśli szukasz do swojej muzyki pazura, agresji i pełnej barwy stosuj element:

jak najmniejszy gabarytowo - po osi nawijania najkrótszy.

Związane to jest też oczywiści z napięciem nominalnym; porównaj te, które są na 1 kV ;)

z takimi na 100 V, która to wartość już jest absolutnie wystarczająca.

Jak masz gdzieś możliwość "pożyczki" to powinieneś sam sprawdzić.

Kondensatory na wysokie napięcia ( a często nie mieszczą się na płytkach )

powodują złagodzenie krawędzi, osłodzenie i są niezastąpione w sytuacjach

agresywności CD, wzmacniacza, czy najczęściej zniekształceń twardych,

czy też metalowych kopułek w kolumnach.

Można sobie takimi kondensatorami dopasować brzmienie systemu

do własnych preferencji, tracąc jednak inne cechy - np. oryginalną barwę,

czy też zupełne otwarcie dźwięku; właśnie ten pazur.

A nie możesz go uzyskać w sposób naturalny, bo jednak "uszy bolą"

Zachęcam do eksperymentów, ale bez rujnowania budżetu ;-)

Rysiek.

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Poczytaj sobie np. taki wątek:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

albo ten:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.