Skocz do zawartości
IGNORED

Podłączenie pianina cyfrowego do komputera

KPF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o sprzęt muzyczny. Posiadam pianino cyfrowe i chciałbym podłączyć je do komputera. Jest w nim wejście i wyjście MIDI, i widzę że są dostępne kable MIDI/USB. To wydaje się najprostszym rozwiązaniem, ale widzę że niektórzy narzekają na opóźnienie powstałe w wyniku używania takiego kabla. Inną opcją wydaje się karta dźwiękowa ze złączami MIDI, ale mam problemy ze znalezieniem jakiejś w sensownej cenie, poza tym nie wiem czy faktycznie takie rozwiązanie jest lepsze. Czy znajdzie się ktoś, kto zna się na rzeczy i przedstawi mi dostępne możliwości oraz ich wady i zalety? :)

Czy znajdzie się ktoś

Ja bym podzwonił po sklepach muzycznych i czytał na forach dla muzyków. A wcześniej bym się zastanowił, co chcę uzyskać takim połączeniem - będzie łatwiej znaleźć rozwiązanie.

A w jakim celu chcesz podłączyć i jakie Piano do Kompa. I co chcesz uzyskać?

Pianino to Yamaha P-95. Chciałem się pobawić amatorsko w tworzenie muzyki i jeżeli dobrze rozumiem to podłączenie wyjścia midi z pianina do kompa pozwala nagrywać różne instrumenty w programach muzycznych.

Musisz sobie dokupić interface MIDI. Dawniej były montowane w każdą kartę muzyczną, teraz raczej w te droższe, albo musisz kupić oddzielne urządzenie. Potem instalujesz sobie jakiś sequencer MIDI na komputerze (np. Cakewalk czy Cubase) i sobie tworzysz.

Rozumiem że potrzebujesz podłączyć klawiaturę sterującą MIDI żeby na niej grać i rejestrować poszczególne ścieżki na komputerze?

Znalazłem starą kartę dźwiękową z takim wejściem jak tu na obrazku:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )