Skocz do zawartości
IGNORED

Naprawa kolumn Unitra 90W

michalzbro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam kolumny Unitra 90W, dosyć stare więc pewnie większości znane. Głośniki w kolumnach mają poprzerywane membrany, ogólnie wydają pierdzący dźwięk i nic więcej. Chciałbym je naprawić lecz jeśli chodzi o dobór sprzętu audio i jego parametrów to jestem kompletnie zielony. Jakie głośniki powinienem zakupić w miejsce uszkodzonych tak aby całość fajnie grała? Jakiś wzmacniacz do tego? Liczę na pomoc, pozdrawian serdecznie!

https://www.audiostereo.pl/topic/121724-naprawa-kolumn-unitra-90w/

Kolumny wyglądają dokładnie tak: (zdjęcie zapożyczone z google)

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chciałbym podreperować te które teraz mam a nie kupować coś nowego. Wsadzić do nich możliwie jak najlepsze graty żeby grały jeszcze lepiej niż gdy były nowe.

Pozdrawiam, Michał

Ukryta Zawartość

Jeżeli dobrze dostrzegam to ktoś już coś grzebał przy niskotonowym, tych chyba Altonów.

Zbyt dobrze nie widać co tam włożono, o ile rzeczywiście coś zmieniano.

W każdym razie należałoby sprawdzić cewki i jeżeli są dobre, a to bardzo prawdopodobne, to wkleić tylko zawieszenia górne średno i niskotonowego głośnika.

Czy jestem w stanie tą regenerację/naprawę wykonać sam? Jestem typem majsterkowicza więc z technicznej strony raczej nie będzie to problem. Pytanie tylko jaki sprzęt/materiały mam zakupić :)

Jutro je rozłożę i sprawdzę cewki. Jak z naprawą membrany?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam!

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Ten link powyżej to kicha i profanacja - po takiej "regeneracji" głośnik ma całkowicie różne parametry od oryginału, więc nazywanie tego regeneracją nie ma sensu.

Tu jest pokazane, jak prawidłowo wymienić samo zawieszenie górne:

Tu masz bardzo dobry tutorial

Ukryta Zawartość