Skocz do zawartości
IGNORED

Porównanie brzmienia różnych typów odtwarzaczy


123stop

Rekomendowane odpowiedzi

I wszyscy mają bekę

Przypuszczalnie prawda. Ja mam z was i to taką przednią i serdeczną. Od samego początku, a już od momentu jak się "słyszący" zaczęli wymawiać to już na maksa.

Ja bym posłuchał z ciekawości.

Nie każdego to ciekawi . Ktoś kto chce naprawdę czegoś się dowiedzieć to kupuje czy wypożycza dane urządzenie i sprawdza ja u siebie i tylko takie porównanie ma sens bo przecież chodzi nam o konkretne urządzenie w konkretnym systemie a tak mamy plik nagrany przez coś , zgrany i odtworzony na czymś . Wybieramy z plików jakiś tam odtwarzacz , kupujemy i następuje wielkie rozczarowanie bo się okaże że plik zgrany na CDR i odtworzony na odtwarzaczu X grał zupełnie inaczej bo np karta wejściowa dodała basu a odtwarzacz X wyostrzył górę .

Porównanie takie mogło by mieć jedynie sens jakby te wszystkie pliki były zgrane na tym samym sprzęcie i wśród nich by był nasz , dobrze nam znany odtwarzacz i mając nap dobrego DACa po USB odtworzyć ten plik na naszym sprzęcie i porównać z innymi . Wtedy by była jakaś szansa na porównanie plików wiedząc jak gra nasze CD , przyrównując go do tego pliku i do pliku z innego odtwarzacza . Ale tu można bardzo łatwo popełnić błąd więc po co kombinować ?

 

Przypuszczalnie prawda. Ja mam z was i to taką przednią i serdeczną. Od samego początku, a już od momentu jak się "słyszący" zaczęli wymawiać to już na maksa.

Ja bym się tu jednak mocno zastanowił . Skoro każdy tu uważa że błędnie rozumujesz a ty twierdzisz że jest inaczej ?

Nadal też nie dostrzegać jednej ISTOTNEJ różnicy . Jak to piszesz - słyszący , słyszeli a ty tylko gdybasz bo sprzętu nie miałeś .

ogólnie próbujemy powiedzieć w mniej lub bardziej miły sposób, że nam to lata.

może nawet masz szczere chęci, ale z psychologii/motywacji masz raczej tzw. szmatę. bo jeśli chcesz kogoś namówić na testy i współpracę to słabo podchodzisz do tematu. trzeba było się ze swoją antyaudiofilską neurozą nie ujawniać to może ktoś by się "wczuł". ja np. wolę słuchać muzyki w tej chwili. poszuka szczęścia może np. w akademiku (? ) czy na jakimś tam forum bardziej anty sprzętowym. będziesz się mógł z kolegami śmiać ze złotych kabli, bezpieczników. i nawet mi się nie chce klikać w tego twojego bloga bo mu zrobiłeś antyreklamę. więc na reklamach na mnie nie zarobisz.

????

No ale chyba odróżnić nagranie od oryginału to się uda? Przecież wiadomo, co oryginał, a co nagranie.

Tyle że to nagranie będzie brzmieniem odtwarzacza + karty i tu pytanie na ile zmieni to odtwarzacz a na ile karta . O programach do zgrywania nie wspomnę .

No fajnie. To niech ktoś powie komu tu lata? 1281 wejść w wątek przez 6 dni jego istnienia, to daje ponad 200 odsłon dziennie. I okazuje się, że to wszystkim lata. To po co tu ludzie zaglądają? Najpewniej z nudów. Albo może spodziewają się, że jakiś dekiel wymyślał nowy sposób na czyszczenie bezpieczników, które podniosą klasę sprzętu o dwie klasy? Co nie? To metalowe czyścić pastą do butów, a szklane w środku płynem do płukania zębów lub pastą do zębów. Potem wytrzeć do sucha i wypolerować.

 

No a w radio to mogą grać z czegokolwiek, no nie? Bo przecież konsoleta, orban, kompresja do AAC, potem to leci na satelitę, z satelity do nadajnika, a potem antena, tuner, wzmacniacz, kolumny. Tyle stopni, że nie zliczysz, bo to nie wszystkie. To chyba w radio mogą grać ze smarkofona w którym tylko mp3, bo po co coś lepszego?

 

W sumie po dźwięku wychodzi że eremef i zetka tak grają. Ze smarkofona z empetrójkami znaczy

No fajnie. To niech ktoś powie komu tu lata? 1281 wejść w wątek przez 6 dni jego istnienia, to daje ponad 200 odsłon dziennie. I okazuje się, że to wszystkim lata. To po co tu ludzie zaglądają? Najpewniej z nudów. Albo może spodziewają się, że jakiś dekiel wymyślał nowy sposób na czyszczenie bezpieczników, które podniosą klasę sprzętu o dwie klasy? Co nie? To metalowe czyścić pastą do butów, a szklane w środku płynem do płukania zębów lub pastą do zębów. Potem wytrzeć do sucha i wypolerować.

Z biegiem lat inteligentny człowiek nabiera pokory czego i tobie życzę . Zycie uczy żeby nie wypowiadać się o sprawach z którymi nie miało się doświadczenia na własnej skórze .

Osobiście mam w szufladzie bezpiecznik za 3 stówy ale z lenistwa (a raczej obaw że znowu zacznę kombinować ) nie chce mi się go sprawdzać . I dlatego nie wypowiadam się na temat bezpieczników i ich wpływu jako takiego i dla mnie bo nie sprawdzałem .

 

No a w radio to mogą grać z czegokolwiek, no nie? Bo przecież konsoleta, orban, kompresja do AAC, potem to leci na satelitę, z satelity do nadajnika, a potem antena, tuner, wzmacniacz, kolumny. Tyle stopni, że nie zliczysz, bo to nie wszystkie. To chyba w radio mogą grać ze smarkofona w którym tylko mp3, bo po co coś lepszego?

Myślałem że piszemy o plikach z CD a nie radia . Nie mieszaj tematów i chyba nikt na poważnie nie bierze dzisiejszych stacji radiowych jako wzór brzmienia i jego jakości .

 

W sumie po dźwięku wychodzi że eremef i zetka tak grają. Ze smarkofona z empetrójkami znaczy

W sumie to ty ile masz lat ?

 

No fajnie. To niech ktoś powie komu tu lata? 1281 wejść w wątek przez 6 dni jego istnienia, to daje ponad 200 odsłon dziennie. I okazuje się, że to wszystkim lata.

O to ci chodziło ?

Ja bym się tym tak nie cieszył skoro na tyle odsłonięć jest tylko tyle odpowiedź na to co robisz .

123stop, ten "blurej" masz chyba popsuty.

Jakie urządzenie (karta? interfejs?) i jakie oprogramowanie służyło do nagrania tych sygnałów?

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

123stop, ten "blurej" masz chyba popsuty.

Kolego, jestem bliski rozczarowania. Spodziewałem się dogłębnej analizy brzmienia, to znaczy takiej na co najmniej pełne dwie linijki tekstu. A tu życzysz żebym opowiedział wszystko sam. Nie o to chodziło. Brzmi nie tak? Fajnie, brzmi nie tak, ale co na twoje ucho brzmi nie tak? Bo ja biorąc dosłownie wasze deklaracje przyjmuję, że jak posłuchacie moich nagrań na waszych sprzętach, to będzie już nie tyle, że branie tego pod lupę, ale pod mikroskop i to bardzo silny mikroskop!

 

Mi się wydawało, że tu potraktują moje nagrania jak CSI albo jakieś laboratorium, a na razie, to mnie raczycie banałami i frazesami.

Spodziewałem się dogłębnej analizy brzmienia, to znaczy takiej na co najmniej pełne dwie linijki tekstu.

Nie jestem audiofilem i nie potrafię opisywać brzmienia na kilka linijek albo stron. Nie należę do tych wszystko-słyszących.

Mało tego:

Brzmi nie tak? Fajnie, brzmi nie tak, ale co na twoje ucho brzmi nie tak?

nawet tego nie słuchałem. Wrzuciłem tylko do programu i otrzymałem wynik, że coś masz popsute.

Jakie urządzenie (karta? interfejs?) i jakie oprogramowanie służyło do nagrania tych sygnałów?

Ale na to już nie dostałem odpowiedzi. :(

 

A, jeszcze jedno: zdecyduj się na jakiś nick, czeczen, jannowak, highendtheend... czy znowu zapomniałeś zapisać sobie hasła dla "poszczególnych" nazw użytkownika? :)

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

W radiu nie używa się plików aac.

DAB+ używa. Na niektórych stacjach (9 dostępnych w Polsce).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

A, jeszcze jedno: zdecyduj się na jakiś nick, czeczen, jannowak, highendtheend... czy znowu zapomniałeś zapisać sobie hasła dla "poszczególnych" nazw użytkownika? :)

Bo zapomnieć, ludzka rzecz...

 

Realtek, Windows, Audacity.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Znam stacje, które mają stream w necie AAC

 

Stream w necie to coś zupełnie innego. Ja mówię o prawdziwej stacji radiowej, takiej gdzie siedzi realizator, są programy, reklamy itp. Najczęściej używane jest oprogramowanie Dyna (zresztą od wielu lat, Dynę w studiu produkcyjnym mieliśmy prawie 20 lat temu). Ono wymaga stabilnych formatów a taką stabilność daje tylko wymieniona przeze mnie trójka: mp2 (stosowane już 15 lat temu), mp3 i wav.

 

Konsola emisyjna wygląda mniej więcej tak:

d_mix1.jpg

Ja mówię o prawdziwej stacji radiowe

W prawdziwej stacji radiowej są odtwarzacze płyt. CD i winyli.

 

A wracając do moich nagrań, to skoro nikt się nie chce zmobilizować, to szkoda. Będę musiał sam dokonać audiofilskiej analizy brzmienia i porównania z oryginałami. Będzie więcej niż 2 linijki. I będzie bardzo audiofilsko. Ale się powstrzymam do wieczora. Może ktoś się zdecyduje? Niech to będzie chociaż rywalizacja stylistyczna.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

W prawdziwej stacji radiowej są odtwarzacze płyt. CD i winyli.

 

Podaj nazwę stacji radiowej gdzie używa się gramofonu na emisji. Bo ja takiej nie znam a siedzę w tej branży od wielu lat. Nawet w Polskim Radiu na Myśliwieckiej gdzie także dane mi było pracować używa się komputera. Odtwarzacze Marantza służą do tzw. audycji autorskich. Wszelkie płyty winylowe prezentowane na antenie to zgrywki na CDR. Sam zresztą robiłem to samo.

Podaj nazwę stacji radiowej gdzie używa się gramofonu na emisji

A ja myślałem, że "Duża czarna" jest grana na żywo z winyli. Redaktor TP mówił na antenie wielokrotnie, że mają 2 gramofony. Czy ja przysypiam na tym programie?

Jest redaktorem prowadzącym program

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i niestety, muszę sprostować, jest redaktorem PP. Ostatnio zaniedbałem słuchania i masz ci los.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Technicznie prezentacja nagrań z winylu jest trudna do zorganizowania. Tym bardziej że sprzęt który służył kiedyś do odtwarzania dźwięku (profesjonalne gramofony gdzie można dokładnie ustawić początek utworu) jest już najczęściej w demobilu lub w archiwum. W RDC był jakiś szpulak ale nikt z niego już nie korzystał. Stał z boku i nigdzie nie był podpięty. A zgrywkę z CDR jest o wiele łatwiej zaprezentować na antenie.

Technicznie prezentacja nagrań z winylu jest trudna do zorganizowania

Fakt. Zawsze się zastanawiałem jak można wystartować piosenkę z winyla z taką dokładnością, w sensie zapowiedź/początek odtwarzania. Ponoć kiedyś były stosowane gramofony, które startowały od zera do pełnej prędkości obrotowej w 1/3 obrotu, więc coś takiego tylko mogło wchodzić w grę, ale jakość na dzisiejsze czasy by była za słaba, bo talerz musi być lekki.

 

Czas na podsumowanie porównania, które cieszyło się takim zainteresowaniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli chodzi o blu-raya, to wygląda faktycznie, jakby był popsuty. Popsuty nie jest, ale przetwornik DAC rzeczywiście jest uszkodzony, albo to jakieś dno. Widzimy na sygnale testowym harmoniczne, nieparzyste, o poziomie -50dB poniżej fundamentalnej. Czyli są to dość "głośne" zniekształcenia o poziomie powiedzmy 0,5%.

 

Wrzuciłem jeszcze raz nagrania do edytora, odciąłem początek z tonem 1 kHz i zrobiłem normalizację do -2 dB, po czym zapisałem i z kolei wrzuciłem oba pliki do foobara, żeby zrobić test ABX. To dlatego, że słuchając ze świadomością, że te zniekształcenia tam są, to je słyszałem. Ale nestety po wrzuceniu do ABX okazało się, tradycyjnie i jakżeby inaczej, że za nic w świecie nie słyszę żadnych różnic, więc nawet nie bawiłem się w dalsze klikanie, tylko uznałem, że na ucho nie ma żadnych różnic. To się zgadza z danymi testowymi, że harmonicznych zniekształceń poniżej 1% się nie słyszy.

 

Analiza innym programem też pokazuje, że te zniekształcenia są widoczne dla początkowego 1kHz, ale później już wszystko wydaje się być ok. Analiza drugiego "lepszego" nagrania różni się tylko dla tonu testowego. Potem jest identycznie, tylko poziomy są trochę inne, bo w nagraniu ustawiłem je zgrubnie.

blu_ray_flac.jpg

test_flac.jpg

 

Drugi plik z nagraniem ze stacjonarnego odtwarzacza CD wygląda już tak, jak powinien.

test.jpg

DAC jest znacznie lepszy, co nie znaczy wcale, że słychać, że jest lepszy.

 

Jeśli chodzi o to czy potrafię odróżnić nagranie od oryginału, to na słuch tego nie potrafię.

 

PS. Nie wiedziałem, że DAC Blu-raya jest taki dziwny. Analizę nagrania zrobiłem po tym, jak pliki wrzuciłem na serwer.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Fakt. Zawsze się zastanawiałem jak można wystartować piosenkę z winyla z taką dokładnością, w sensie zapowiedź/początek odtwarzania. Ponoć kiedyś były stosowane gramofony, które startowały od zera do pełnej prędkości obrotowej w 1/3 obrotu, więc coś takiego tylko mogło wchodzić w grę, ale jakość na dzisiejsze czasy by była za słaba, bo talerz musi być lekki.

 

Kiedyś pokazywali w TV (lata 80-te) jak prowadzony jest program Piosenki na Życzenie. Prowadził go Jerzy Rowiński z którym miałem zaszczyt pracować w RDC. Nagrania odtwarzane były z gramofonu z szybkim i miękkim startem. Coś na zasadzie gramofonu djskiego. Nie mogło być przerw pomiędzy zapowiedzią a starem nagrania.

Po mojemu to jeśli nagrania dzwięku odtwarzaczy byłyby rejestrowane na tym samym sprzęcie to przy odsłuchu ze swego sprzętu mimo że on sam ma swój charakter dzwięku, dało by się zauważyć charaktery innych odtwarzaczy, które same sobie byłyby tłem, odnośnikiem, choćby rozdzielczości, wybrzmień, przesunięcia równowagi tonalnej itp. Oczywiście system na którym by się odsłuchiwało takie pliki sam zmieniał by ich dzwięk ale w stopniu przecież prawie równym dla wszystkich. Tylko że sens był by wtedy jakiś, gdyby nagrywało się to na takim samym sprzęcie, a same analizowanie przez odsłuch byłoby indywidualne tak samo jak indywidualny jest charakter brzmienia każdego systemu odtwarzającego. Samo to że posiadamy różne karty dzwiękowe zmieniło by to na każdy swój dla nich ingerencję nagrania odtwarzacza a więc w tym jednym musi być standaryzacja zaś przy odsłuchu przez każdy system indywidualny już tej standaryzacji nie musi być bo już on sam jest jakimś stałym punktem odniesienia dla wszystkich nagrań bo wszystkie zmienia prawie tak samo. Prawie bo zapewne większych subtelności mógłby nie uchwycić. Tak na chłopski rozum temat rozbierając. Kto przesłuchuje system z Youtube w słuchawkach ? przyznać się ! :) Bo ja tak i mimo zmian jakie niosą słuchawki i karta dzwiękowa w laptopie to słychać różnice.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Z większością się zgadzam. Dla jasności - zmiany, które wprowadzi odtwarzacz są mikroskopijne. Trzeba naprawdę dobrze mierzyć i czym zmierzyć, żeby odróżnić. Usłyszeć taki zmiany to marzenie ściętej głowy. Jeśli chodzi o jakość nagrań z karty muzycznej komputera, to jest tak dobra, że najlepsze analogowe magnetofony profesjonalne nie mogą się równać pod żadnym względem. To różnica jakości ogromna na korzyść dzisiejszych komputerów. Usłyszeć wady przetwornika ADC z komputera - też marzenie ściętej głowy.

 

Jeśli ktoś naprawdę wierzy, że usłyszy różnice pomiędzy moimi nagraniami, które są akurat idealne do porównań, bo jedno jest dobre, a drugie ma zniekształcenia prawie 0,5% to niech spróbuje.

 

Tylko to trzeba zrobić tak:

 

Wrzucić do edytora

usunąć początek z testem, albo

zaznaczyć po kolei utwory i wyeksportować je w formacie 24 bity ROBIĄC NORMALIZACJĘ GŁOŚNOŚCI najlepiej zachowawczo z zapasem, powiedzmy -3 dB.

 

Możemy sobie zrobić 2 albo 6 plików do porównań, nie zapominając dać rozpoznawalnych nazw. No i teraz można sobie robić testy ABX i samemu się przekonać, że usłyszenie półprocentowych zniekształceń to rzecz nie do zrobienia.

Z większością się zgadzam. Dla jasności - zmiany, które wprowadzi odtwarzacz są mikroskopijne. Trzeba naprawdę dobrze mierzyć i czym zmierzyć, żeby odróżnić. Usłyszeć taki zmiany to marzenie ściętej głowy.

 

Czy ja dobrze rozumiem. Że uważasz, słyszysz/ nie słyszysz że między odtwarzaczami nie ma słszalnej i wyraźnej różnicy w charakterze ich dzwięku ?

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.