Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Leo1973 napisał:

Mam KFPM 0.1 uF  a także KPCU 0.1uF. Oba były w pre lampowym przy lampach.

Ja już mówiłem to nie raz ale powiem raz jeszcze.

KPFM przy PCM63 jest cudowne, równe, szczegółowe, dynamiczne z kontrolą basu, wrzuć to pod analog do TDA1541 i zabijesz ten DAC. 

KPCU przy TDA1541 oddają scenę jak nic innego, śrenica jest najlepsza jaką miałem a góra szczegółowa, bas mięcho bez gumy, wrzóc tutaj KPCU i stracisz dużo na scnie i średnicy a nie doda nic ciekawego. 

Oba kondy są dla mnie mistrzowstwem lecz każdy w innym miejscu. Kolejna sprawa... KPCU układa się szybciej i już od pierwszej nutki brzmi dobrze a potem jest lepiej, KPFM brzmi po wrzuceniu koszmarnie, zabija średnicę, wypycha górę, krzyczy i drażni i tak minimium 2 tygodnie ciągłego grania a potrm przychodzi spójność. Na pre lampowym u mnie po zmianie kondów latem na KPFM włączałem muzykę i szedłem poczytać na taras, wchodziłem do basenu albo jechałem gdzieś a on grał bo w pokoju z muzyką nie dało się usiedzieć, teraz nic tam tak nie brzmi. KPCU wrzucone zagrało od razu ale traci wiele nawet po wygrzaniu w stosunku do KPFM.

 

P.S. wyjeb... dziś chińskie srebro w cholere, może wrzucę gdzieś w zasilanie ale w torze audio tego gów.. nie chcę.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

4 minuty temu, eMCZe napisał:

wyjeb... dziś chińskie srebro w cholere, może wrzucę gdzieś w zasilanie ale w torze audio tego gów.. nie chcę.

A w zwrotnicy do głośników wysokotonowych ?

...there is no spoon...

10 minut temu, arturp napisał:

A w zwrotnicy

Będę robił za niedługo komuś renowację to sprawdzę, ja nie mam zwrotnicy tylko trafo co mi podwyższa napięcie ze wzmacniacza do paru tysięcy V i idzie pełnym zakresem. 

Przyjechał znajomy z Niemiec dzisiaj na chwilę po lampy do DAC co mu robiłem, zawodowy muzyk, śpiewak operowy. Włączyłem sprzęt i zobaczyłem niesmak w jego oczach " a taki fajny system miał być " wręcz z nich krzyczało. Mówię, że to przez kondy znikła średnica, poszło wszystko w drażliwe rejestry. Po minucie rozręciłem obudoę i wyrwałem chwasta. Widac było zmianę w jego oczach na twarzy i w zachowaniu, ja szczerze też w końcu miałem ciary znów słuchając w pełni zbalansowanego tonalnie systemu. Ja tam Bevenbi HI FI audio capacitor mówię stanowczo nie na wyjściu analogu. Myślę, że w iemnym systemie też nie pomoże bo zabija średnicę a najbardziej wokale cierpią, chowają się do tyłu i brzmią sztucznie, krzyczą. 

W ciemny systemie miało być.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

4 minuty temu, eMCZe napisał:

Ja tam Bevenbi HI FI audio capacitor mówię stanowczo nie na wyjściu analogu.

Ciekawe, czy miflexowi się udało zrobić coś porządnego z folii srebrnej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

W dniu 2.11.2023 o 19:46, tedi02 napisał:

Ale założę się o czapkę śliwek że seria for audio oddaje większy prąd w impulsie.

i odp

"Te kondensatory mają porównywalną bardzo małą rezystancję szeregową więc prądu mogą dać podobnie. Istnieją pewne różnice związane z indukcyjnością własną ale te wymagało by pomiarów, sygnał prostokątny jako pobudzenie i oscyloskop. Można by się pokusić np o dołożenie kondensatorów foliowych równolegle w celu zmniejszenia impedancji pasożytniczych dla wyższych częstotliwości. Ale to by trzeba już zerknąć oscyloskopem czy nie powstają nam jakieś dzwonienia."

Na obecnym etapie bawimy się OPA w pre gramofonowym więc.....

26 minut temu, eMCZe napisał:

krzyczy i drażni i tak minimium 2 tygodnie ciągłego grania a potrm przychodzi spójność.

No i ten fragment mnie interesuje - jak rozumieć te 2 tygodnie ciągłego grania? U mnie 2 tygodnie to tak ze 30h może, wiadomo plus minus w zależności od czasu i możliwości. Matematycznie 14x24h = 336h :).

2 minuty temu, Wito76 napisał:

No i ten fragment mnie interesuje - jak rozumieć te 2 tygodnie ciągłego grania?

A co za problem zostawic pre DAC i streamer włączony niech "gra" nawet gdy "nie gra" bo wzmak jest wyłączony 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

1 minutę temu, eMCZe napisał:

A co za problem zostawic pre DAC i streamer włączony niech "gra" nawet gdy "nie gra" bo wzmak jest wyłączony 

No niby tak i obecnie mając nowe kondy i lampy zdarza mi się tak robić, ale to tylko jak kręcę się po domu czy podwórku, nigdy gdy opuszczam dom. Bardziej chodziło mi o to czy należy traktować to jako takie umowne 300h grania?

3 minuty temu, Wito76 napisał:

umowne 300h grania

To zależy, inaczej czasowo ułoży się kond w DAC gdzie masz 2Vrms a inaczej na wzmaczu gdzie przy 100V i 8ohm masz 28,28Vrms. Jeszcze inny czas jest gdy wstępnie go formujesz pod trafo bo jednak ograniczasz przepływ do 50Hz. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

3 minuty temu, eMCZe napisał:

To zależy, inaczej czasowo ułoży się kond w DAC gdzie masz 2Vrms

Aktualnie moje oczko w głowie to właśnie DAC i kondensatory wyjściowe oraz te testowane opcjonalnie w filtracji anodowej. 

20 godzin temu, Leo1973 napisał:

Mam KFPM 0.1 uF  a także KPCU 0.1uF. Oba były w pre lampowym przy lampach. Jak dla mnie dla KFPM szkoda czasu. Bas rozlazły a góra matowa i wycofana. Za to KPCU - sporo większe gabarytowo - sonicznie pobiły KFPM , Jantzeny Superiory  oraz Silvery.Jak dla mnie najlepszy z Miflexów. Lampy w pre 4 x Telefunken 12AU7. Co do MKP się nie wypowiem - nie miałem - nie zamierzam  mieć.

Mam wrażenie że pomyliłeś opis, wrażenia z odsłuchu tych dwóch kondensatorów .  Albo za mało jeszcze wygrzane Kfpm.

17 godzin temu, eMCZe napisał:

Ja już mówiłem to nie raz ale powiem raz jeszcze.

KPFM przy PCM63 jest cudowne, równe, szczegółowe, dynamiczne z kontrolą basu, wrzuć to pod analog do TDA1541 i zabijesz ten DAC. 

KPCU przy TDA1541 oddają scenę jak nic innego, śrenica jest najlepsza jaką miałem a góra szczegółowa, bas mięcho bez gumy, wrzóc tutaj KPCU i stracisz dużo na scnie i średnicy a nie doda nic ciekawego. 

Oba kondy są dla mnie mistrzowstwem lecz każdy w innym miejscu. Kolejna sprawa... KPCU układa się szybciej i już od pierwszej nutki brzmi dobrze a potem jest lepiej, KPFM brzmi po wrzuceniu koszmarnie, zabija średnicę, wypycha górę, krzyczy i drażni i tak minimium 2 tygodnie ciągłego grania a potrm przychodzi spójność. Na pre lampowym u mnie po zmianie kondów latem na KPFM włączałem muzykę i szedłem poczytać na taras, wchodziłem do basenu albo jechałem gdzieś a on grał bo w pokoju z muzyką nie dało się usiedzieć, teraz nic tam tak nie brzmi. KPCU wrzucone zagrało od razu ale traci wiele nawet po wygrzaniu w stosunku do KPFM.

 

P.S. wyjeb... dziś chińskie srebro w cholere, może wrzucę gdzieś w zasilanie ale w torze audio tego gów.. nie chcę.

Oj ,zgodzę się kfpm długo dochodzi i różne fazy dźwięku w tym czasie ma .Trzeba uzbroić się w cierpliwość .Różnica klasy wg.mnie ,na korzyść kfpm.

21 godzin temu, Leo1973 napisał:

KPCU

Tylko dlaczego ten kondensator ma taką zamuloną niższą średnicę i do czego potrzebna ta metaliczność na wyższej średnicy ? Ja ich używałem tylko do jasno brzmiących systemów, których brzmienie nieco cywilizował bo ocieplał i zaokrąglał to, co było kanciaste i agresywne . Trochę szkoda, bo skraje pasma ma bardzo dobre. Ale na pewno nie jest to kondensator, który ma neutralne i klarowne brzmienie w całym zakresie. 

Edytowane przez arturp

...there is no spoon...

W dniu 3.11.2023 o 22:02, Wito76 napisał:

A jak już jesteśmy przy Miflex. Czym się różnią te ich MKP. Są MKP -10- 11 -13 -14 -16. Tak na pierwszy rzut oka to napięciami roboczymi

Grubosc izolatora a wiec i maksymalnych napiec roboczych glownie.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
W dniu 8.11.2023 o 20:13, zn21 napisał:

czy kondensatory Miflex to już klasa v-cap CuTF?

Ktore Miflex? 

Zreszta Miflex nie produkuje teflonowych w ogole zdaje sie.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

To jeszcze z innej beczki. Audio Note elektrolit - polar czy droższy x2 Non polar? Ktoś porównywał? Ogólnie tanie nie są, warto?

Pytałem ludzi, którzy coś wiedzą na ten temat, a nie takich co mają na koncie multum rozwalonych wątków i przy okazji banów z tym związanych. Przepraszam, zapomniałem to dopisać.

W dniu 10.11.2023 o 09:49, rafa napisał:

Ktore Miflex? 

Zreszta Miflex nie produkuje teflonowych w ogole zdaje sie.

do najlepszego Miflexa oczywiście 🙂

9 godzin temu, zn21 napisał:

do najlepszego Miflexa oczywiście 🙂

Najlepsze to kwestia bardzo relatywna. Moim zdaniem mogą być tylko najlepsze w danej aplikacji lub pod gusta użytkownika.

Wśród miedzianych Miflex ma dość wyraźny charakter z naciskiem na średnice. Postawiłbym je wyżej od Audyn True Copper (naturalne barwy) ale w mojej ocenie Jupiter są lepsze (bardziej wyrównane, mniej swojego charakteru).

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
  • 1 miesiąc później...

Bevenbi 250V MKPA-S , srebrna folia

To chyba najbardziej nierówno grający kondensator, z jakim miałem w życiu do czynienia - mam wrażenie, że charakterystyka wygląda jak sinusoida . Niższy bas poluzowany i pojawia się w formie huknięć , wyższy bas jest świetny, bo ma takiego kopa, że aż miło słuchać energii dobiegającej z głośników. Niższej średnicy nie ma. Wyższa średnica nieco podkreślona . Niższa góra mocna i trochę twarda a wyższa góra pojawia się i znika 🤣

Ogólnie jest chłodno ale niezbyt szczegółowo . Średnica nie ma masy a jej środkowy podzakres jest lekko wypchnięty . Bas nie jest spójny i wyższy rozjeżdża się z niższym. Ale ma 4 cechy, które są warte uwagi - po pierwsze naprawdę szybki i twardy wyższy bas , po drugie całkem ciekawe barwy tej nieco wypchniętej średnicy ,  po trzecie są dość łagodne na przełomie średnicy i wysokich tonów, więc mało tych metaliczności i ziarnistości , po czwarte całkiem realistyczna przestrzeń . .

Na wyjściu ciepło i masywnie brzmiącego hybrydowego mu-followera wypadły znośnie ale już z klasycznym srpp dźwięk był nie do przyjęcia .

Ale zanim je wyrzuciłem, zrobiłem jeszcze jeden prosty test i pomieszałem je z 4 tanimi kondensatorami, które mi się walały w pudełku- różne pojemności , różne technologie , bałagan i nonsens. Bevenbi 470nF, K75 150nF , papierowy ERO 100nF i polipropylen no name 1,5uF.

I ten cały śmietnik ( w cenie kilkudziesięciu zł ) gra jak cholera.🤣

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez arturp

...there is no spoon...

6 godzin temu, arturp napisał:

Ale zanim je wyrzuciłem, zrobiłem jeszcze jeden prosty test i pomieszałem je z 4 tanimi kondensatorami, które mi się walały w pudełku- różne pojemności , różne technologie , bałagan i nonsens. Bevenbi 470nF, K75 150nF , papierowy ERO 100nF i polipropylen no name 1,5uF.

I ten cały śmietnik ( w cenie kilkudziesięciu zł ) gra jak cholera.

Teraz je mozesz wszystkie razem zalac zywica, ladnie opakowac i sprzedac jako "super kondensatory" po 500€ sztuka 😄 

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
14 minut temu, rafa napisał:

"super kondensatory"

Swoją drogą to zupełnie nieoczekiwany wynik. Myślałem, że przestrzeń się rozjedzie z powodu przesunięć fazowych wynikających z różnych pojemności kondensatorów a tu wręcz przeciwnie. Przestrzeń naprawdę dobra - poukładana , ładnie wypełniona baza między głośnikami. Charakterystyka równa - nic nie wyskakuje, nic nie szeleści , nic nie drażni . Nie jest sucho, raczej ciepławo. Bardzo dynamicznie. Słychać kontur i energię. Jedyne czego mi brakuje to barwa, jaką można uzyskać tylko z dobrych miedziaków. To, że się tak udało, to oczywiście przypadek i inna mieszanka pewnie wypadła by inaczej. Doświadczenie , z którego wniosek jest prosty - recykling ma sens .😉

...there is no spoon...

27 minut temu, arturp napisał:

wynikających z różnych pojemności kondensatorów

Elektrycznie to jest jak jeden kondensator to nic sie nie powinno rozjechac.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
5 minut temu, rafa napisał:

Elektrycznie to jest jak jeden kondensator to nic sie nie powinno rozjechac.

Coś mi się wydaje, że w takiej zbieranine każdy kondensator przesuwa fazę zgodnie z własną pojemnością. I teraz, w zależności od impedancji wejściowej następnego stopnia, czyli na przykład wzmacniacza , to w tym przypadku 4 przesunięcia. Jeśli pojemności są na tyle duże, że przesunięcia schodzą na poziom niskich tonów, to efekt może być marginalny ale jeśli nie i wyjdą nam gdzieś w środku pasma , no to problem.

...there is no spoon...

11 godzin temu, arturp napisał:

Bevenbi 250V MKPA-S , srebrna folia

To chyba najbardziej nierówno grający kondensator, z jakim miałem w życiu do czynienia - mam wrażenie, że charakterystyka wygląda jak sinusoida . Niższy bas poluzowany i pojawia się w formie huknięć , wyższy bas jest świetny, bo ma takiego kopa, że aż miło słuchać energii dobiegającej z głośników. Niższej średnicy nie ma. Wyższa średnica nieco podkreślona . Niższa góra mocna i trochę twarda a wyższa góra pojawia się i znika 🤣

Ogólnie jest chłodno ale niezbyt szczegółowo . Średnica nie ma masy a jej środkowy podzakres jest lekko wypchnięty . Bas nie jest spójny i wyższy rozjeżdża się z niższym. Ale ma 4 cechy, które są warte uwagi - po pierwsze naprawdę szybki i twardy wyższy bas , po drugie całkem ciekawe barwy tej nieco wypchniętej średnicy ,  po trzecie są dość łagodne na przełomie średnicy i wysokich tonów, więc mało tych metaliczności i ziarnistości , po czwarte całkiem realistyczna przestrzeń . .

Na wyjściu ciepło i masywnie brzmiącego hybrydowego mu-followera wypadły znośnie ale już z klasycznym srpp dźwięk był nie do przyjęcia .

Ale zanim je wyrzuciłem, zrobiłem jeszcze jeden prosty test i pomieszałem je z 4 tanimi kondensatorami, które mi się walały w pudełku- różne pojemności , różne technologie , bałagan i nonsens. Bevenbi 470nF, K75 150nF , papierowy ERO 100nF i polipropylen no name 1,5uF.

I ten cały śmietnik ( w cenie kilkudziesięciu zł ) gra jak cholera.🤣

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Taki jeden sprzedawał te bevenbi jako prawie v cap.😁

Świetny opis.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.