Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym się doradzić co wybrać za elektrolity do cyfry i analoga DACa na kości PCM1794A.

Analog mam osobny od kolegi Artura.

Chciałem do analoga dać Silmici natomiast jakoś zniechęcają mnie panujące opinie o jego zamulaniu.

Ogólnie cały set to wspomniany DAC na płytce chińskiej Ciry, wzmacniacz do słuchawek klon Lehmanna na płycie z alledrogo na elementach typu: dobierane rezystory niskoszumne Beyschlagi itp, kondy to wymieszane Nichicon KA, Rubycon ZL, EVOXy mkt itp starałem się dobrać żeby to fajnie grało i nie za milion złotych. Napędza to AKG K240 MK2 i będzie też zwykłym DACiem do monitorów zarazem. Akurat opamp dyskretny mam wrzucony do wzmacniacza i jest b. dobrze.

Pozostaje tylko "skonfigurować" do końca DAC żeby wycisnąć z tego ile się da 🙂

Chciałbym żeby dźwięk z PCM był nie zmulony ale z podkreślonym basem i otwartą ale nie analityczną górą.

Jak podłączałem ten wzmacniacz słuchawkowy do stacjonarnego DACa na ak4497 to było to co chce uzyskać dodać temu muzykalności nie niszcząc przy tym zalet słuchawek.

Co polecacie żeby potestować w takiej konfiguracji?

Chętnie potestuje kilka konfiguracji tylko muszę wiedzieć na co zwrócić uwagę.

Dziękuję z góry za pomoc.

3 godziny temu, zamar napisał:

Chciałem do analoga dać Silmici natomiast jakoś zniechęcają mnie panujące opinie o jego zamulaniu.

Mam "w szufladzie" DAC BRZ HIFI na PCM1794A x2, to pewnie uproszczona wersja na jednym opampie. Też szukałem kondów do analogu i ostatecznie przed stabami wstawiłem Panasonica FR, a po stabach Panasonic FM. Warto spróbować. 

1 godzinę temu, slawsim napisał:

Mam "w szufladzie" DAC BRZ HIFI na PCM1794A x2, to pewnie uproszczona wersja na jednym opampie. Też szukałem kondów do analogu i ostatecznie przed stabami wstawiłem Panasonica FR, a po stabach Panasonic FM. Warto spróbować. 

I jak doznania po zmianie?

7 minut temu, wojkubi napisał:

Czy ktoś porównywał auricap do kondensatorów z folią miedzianą?

Ja je mieszałem ze sobą bo granie mają całkiem inne. odrobina miedzi wyciąga z nich więcej szczegółów.

znaczy odrobina miedzi dodana do auricap xo.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

26 minut temu, wojkubi napisał:

W jakiej proporcji i w jakim miejscu ich używałeś?

Zwrotnice w Infinity RS2.5 na EMIT w proporcji Auricap XO 3,6uF do 0,33 Audyn TrueCopper. Same Auricap zabiły szczegóły, dodanie Audyna przywróciło je na miejsce.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Ja mam inne spostrzezenia odnosnie auricapy xo , po okresie wygrzewania ładnie się otwieraja to fajne kondy,  lepsze niż supreme podobnie do Claritycap CMR, może nie mają takiej barwy jak CMR, ale w tych pieniadzach nie znajdziesz nic lepszego. Stosuję je w zwrotnicy z audynami, w DACu oraz zasilaczu. Oczywiście ustepuja miedzianym to normalne. Ale to inny połap cenowy.  Stosunek jakości do ceny na szustkę. Nieraz można je wyrwać w part conne...z 20% rebatem.  Ładnie się mieszając z lepszym kondensatorami.

Edytowane przez Mariusz03
13 minut temu, Mariusz03 napisał:

Ja mam inne spostrzezenia odnosnie auricapy xo

znaczy się inne niż to, że to nie są najbardziej szczegółowe kondensatory w górnych częstotliwościach ?? To po co je mieszasz z innymi lepszymi ( pod jakim względem ?? ) kondensatorami ??

U mnie sprzęt gra bardzo analitycznie i bardzo szczegółowo. Dodaj do tego wysokotonowe wstęgi  EMIT i super EMIT od Infinity i mamy u góry raj... sam XO sprowadził mnie na ziemię. To bardzo dobry zrównoważony kondensator i nie zaprzeczam, ale mistrzem szczegółowości w górnych partiach to on jednak nie jest. Miałem XO  też czas wystarczający aż nadto do wygrzania się w moich Martina Loganach CLS i też niestety wypadły z nich kosztem miedzi, zastrzeżenia te same. Grały również na wyjściu w PA7 - też tylko przez chwilę, zniknęła dynamika.

Moim zdaniem, taką luźną uwagą, całkowicie subiektywną opinią to bardzo dobry kondensator do niewymagających zbyt wiele systemów. Brzmi spójnie, równo i naturalnie ale... równie dobrze jak Auricap XO sprawdza się dla mojego ucha dużo tańszy CC CSA.  Ja mimo wszelakich echów i achów nie wracam już do niego w żadnym ustrojstwie które buduję, remontuję, modyfikuję.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

2 godziny temu, zamar napisał:

I jak doznania po zmianie?

Trudno to nazwać doznaniami. Słuchałem różnych Nichiconów, Vishay BC itd. próbując uzyskać w słuchawkach jak najlepszą przestrzeń, separację instrumentów, czystość basu z dobrym konturem itd. Trochę to trwało. Można też sprawdzić Panasonic NHG. Ten DAC to nie jest może ósmy cud świata, ale dobór kondów i opampa pozwala się nim cieszyć. Obecnie go nie używam.

11 godzin temu, eMCZe napisał:

znaczy się inne niż to, że to nie są najbardziej szczegółowe kondensatory w górnych częstotliwościach ?? To po co je mieszasz z innymi lepszymi ( pod jakim względem ?? ) kondensatorami ??

Po pierwsze znajdz mi bardziej analityczny kondesator poza miedzianymi w tej cenie.  Po drugiej nie kazdy lubi mega analityczne granie,  dla mnie ważniejsza jest muzykalnosci I barwa. Szczegół ma być ale nie kosztem muzykalnosci. Bo taki system jest w moim odczuciu nie do przyjecia.

Ty lubisz analityczne granie ja nie bo to nie jest naturalne. Ja nastrajam sobie czasami ucho na koncertach i w filharmoni a tam nie wystepuje analityczny przekaz. 

A mieszalem je w zwrotnicy z audynami miedzianymi bo nie bylo takiej wartości miedziaka. I świetnie to zrobił.  Staram sie w kluczowych miejsach wstawić tylko miedziaki, ale w wiele innych miejscach daje auricapy xo, bo nadaja się idealnie. Jeśli chciałeś zaoszczedzic zapłacić polowe lub ćwierc w stosunku do miedziakow i uzyskać jakoś miedzi to nie tend droga.

11 godzin temu, eMCZe napisał:

Auricap XO sprawdza się dla mojego ucha dużo tańszy CC CSA. 

Jesli dla Ciebie one grają podobnie to gratuluję sluchu. CSA to dopiero ma kocyk. A pakuja je do większość zwrotnic budzetowych.

Możesz mieć swoje zdanie ale nie żeby fajny kondensatorek wrzucac do jednego worka miernot. W tescie Humble Homemade też nie bez przyczyny dostał bardzo dobre srednie miejsce. 

Auricap XO zapewnia dobrą równowagę pomiędzy szczegółowością, przejrzystością i gładkością. Ale jak to pisamem wczesnie do miedzi nie można ich porównywać. 

Szanuję Twoje zdanie na tym samym poziomie co test Huba-Buba opierający się na słuchu, więc całkiem zależny od systemu i ilości woskowiny w kanale ucha testującego. Przypomnij mi jaka jest tam ocena Miflexa KPCU ( the best of the best czy podobny jakoś level ) a jakie są o nim opinie ogólnie tutaj wśród tych co używają ?? 

Jak w filharmonii nie ma analityczności to powiedz to sekcji perkusyjnej z wszystkimi instrumentami Orffa, niech idą na piwo, lub niech będzie kulturalnie na lampkę wina skoro w całej partyturze mają jedną ósemkę albo dwie do zagrania. Szkoda ich pracy. Powiedz Pani Zosi, Ali i Panu Michałowi, żeby poszli na filet mignon do wykwintnej restauracji jak już ma być kultura i poziom zachowany zamiast grać na skrzypcach, w końcu jest ich łącznie siedmioro na scenie a połowa przecież gra to samo. Walić analityczność i szczegóły, zresztą na XO nie zrobi to różnicy. 

Dalej twierdzę że szkoda kasy na XO, wolę wsadzić CSA i dodać miedzi którą i tak wkładasz żeby uzyskać jednak szczegóły których tak bardzo nie lubisz, efekt będzie ten sam a w teście którego tak się trzymasz CSA to bardzo dobry kondensator jest. 

Ja również uznaję zrównoważone granie i takie powinno być, bez kolorytów, bez podbarwień, sprzęt powinien oddać to co podaje źródło - szczegóły nie mają na równowagę tonalną wpływu. Dodają smaku. Dynamiki, podkreślają napięcie i przekaz tym bardziej w filharmonii, której dzieła pisane są aby przekaz wydobyć jak największy. Jeżeli twórca dzieła jakiś dźwięk w postaci nut zapisał to po to aby go słyszeć. Nie po to żeby go zabić kondensatorem. Kondensator szczegółów nie wytwarza z próżni. Jeżeli dla Ciebie pełny przekaz bez wycinania szczegółów nie jest naturalny to Twój problem, może masz nadwrażliwość psychosomatyczną i to nie jest próba obrazy ani dyskredytacji jak starałeś się przedstawić mój odbiór CSA Ty. 

Muzyka i dźwięki to bardzo subiektywne zjawisko zależne całkowicie od wszystkiego.

Tyle na ten temat. Kolega pytał o opinię, ja swoją przekazałem, Ty swoją, którą szanuję ale nie muszę się z nią zgadzać. Poczyta jeszcze inne a i tak jak nie włoży ich do systemu i sam się nie przekona to g... będzie o nich wiedział. Takie życie.

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

12 godzin temu, slawsim napisał:

Trudno to nazwać doznaniami. Słuchałem różnych Nichiconów, Vishay BC itd. próbując uzyskać w słuchawkach jak najlepszą przestrzeń, separację instrumentów, czystość basu z dobrym konturem itd. Trochę to trwało. Można też sprawdzić Panasonic NHG. Ten DAC to nie jest może ósmy cud świata, ale dobór kondów i opampa pozwala się nim cieszyć. Obecnie go nie używam.

Rozumiem. Dużą rolę gra podobno tutaj jakość samego analoga więc na zintegrowanej płytce może nie dało to dużych zmień u Ciebie.

Spróbuję pomieszać Panasonica FR i Nippona KMF na zasilaniu cyfry i zobaczymy co z tego będzie. Jeszcze gdzieś mam Rubycony ZL/ZLH.

A na analog dalej się zastanawiam czy próbować KZ i Silmici II, alternatyw zbyt dużo nie ma dostępnych. Jeszcze KMFy Nippona mogę też tam spróbować. Szkoda, że nichicona KA nie ma dostępnego w pojemności poniżej 22uF.

W analog lampowy się nie chce bawić bo nie chce takiego budżetu w to pchać.

Edytowane przez zamar
7 minut temu, eMCZe napisał:

Przypomnij mi jaka jest tam ocena Miflexa KPCU ( the best of the best czy podobny jakoś level ) a jakie są o nim opinie ogólnie tutaj wśród tych co używają ?? 

Nieraz warto założyć okulary przed czytaniem testów i porownan,  znajdz mi że KPCU jest najlepszy z nalepszych to stawiam flaszke. Nie umiesz czytac między wierszami. Takie odbieram wrażenie.

Myślę że zyjesz w innej bajce, młodość, ignorancja i agresja. 

11 minut temu, eMCZe napisał:

Muzyka i dźwięki to bardzo subiektywne zjawisko zależne całkowicie od wszystkiego.

Jestem tego samego zdania i  tak to zostawmy.

13 minut temu, eMCZe napisał:

Tyle na ten temat. Kolega pytał o opinię, ja swoją przekazałem, Ty swoją, którą szanuję ale nie muszę się z nią zgadzać. Poczyta jeszcze inne a i tak jak nie włoży ich do systemu i sam się nie przekona to g... będzie o nich wiedział. Takie życie.

Nie kazdego stac na miedzi, to po pierwsze, szuka najlepszego stosunku jakości do ceny. 90% kondensatorow w zwrotnicach to najtańsze badziewie. I to nawet w wyższej średniej półce. Co kolwiek wstawisz za tz. orginalne będzie grało lepiej.

17 minut temu, eMCZe napisał:

Ja również uznaję zrównoważone granie i takie powinno być, bez kolorytów,

Ja mam inne zdanie, ja szukam kolorytu i pieknej barwy. Dla mnie kwintesencją muzyki to lampa. 

W filharmoni przede wszystkim jest muzykalnosci i barwa. Ale możesz tego nie wiedzieć jak nie odwiedzasz tego miejsca.

15 minut temu, zamar napisał:

W analog lampowy się nie chce bawić bo nie chce takiego budżetu w to pchać.

Analog to najważniejsze miejsca calej ukladanik. 

16 minut temu, zamar napisał:

Spróbuję pomieszać Panasonica FR i Nippona KMF na zasilaniu cyfry i zobaczymy co z tego będzie. Jeszcze gdzieś mam Rubycony ZL/ZLH.

Na zasilanie ZL, ZLH, ZLJ nie nadaje się raczej,  na wyjsciu z zasialnia możesz je dać.

19 minut temu, zamar napisał:

A na analog dalej się zastanawiam czy próbować KZ i Silmici II,

Ja kiedys stosowalem KZ w analogu grało to calkiem calkiem,  ale od momentu jak wstawilem Silmic II to o innych nie chcę mówić. 

Silmic II w wyższych pradach i zasilaniu wszystko kaszani.  Tylko analog. Taki on jest. 

Co do innych nichikon nie pomoge bo ich nie używam. W mojej ocenie nie są dostatecznie dobre, aby tracic czas na nie.

24 minuty temu, Mariusz03 napisał:

Ja kiedys stosowalem KZ w analogu grało to calkiem calkiem,  ale od momentu jak wstawilem Silmic II to o innych nie chcę mówić. 

Silmic II w wyższych pradach i zasilaniu wszystko kaszani.  Tylko analog. Taki on jest. 

Co do innych nichikon nie pomoge bo ich nie używam. W mojej ocenie nie są dostatecznie dobre, aby tracic czas na nie.

Mhmm chyba mnie zaintrygowała tym Silmiciem. A jak on gra w analogu według Twojej subiektywnej opinii? Np porównując do tego KZ bo w sumie tylko one zostają realnie dostępne na tą chwilę i w tym budżecie.

43 minuty temu, zamar napisał:

Rozumiem. Dużą rolę gra podobno tutaj jakość samego analoga więc na zintegrowanej płytce może nie dało to dużych zmień u Ciebie.

Masz rację. To na forum widziałem DAC-a na PCM1794A mocno rozbudowanego na kilku PCB.

19 godzin temu, Mariusz03 napisał:

W filharmoni przede wszystkim jest muzykalnosci i barwa. Ale możesz tego nie wiedzieć jak nie odwiedzasz tego miejsca.

Twoje "nastrajanie ucha na filharmonię" było już wystarczająco śmieszne żeby nie kontynuować tej rozmowy. Strój więc ucho dalej, ja zostanę na szkole muzycznej II stopnia, ucha stroić nie muszę. Barwa w utworach określana jest w partyturze bardzo dokładnie. Muzykalny może być pan Władek kładąc kafelki w toalecie rytmicznie wygwizdując piosenki Zenka. W filharmonii takiego pojęcia nie ma. 

Podam Ci więc przykład po Twojemu, może ogarniesz. Na ostatnim Viva Il Canto, Carmina Burana - O Fortuna ze wspaniałą prelekcją prof. Sławka. Aby umieścić dwa fortepiany na scenie oraz czworo solistów, chór oraz sekcja instrumentów Orffa ( dla Ciebie będzie może łatwiej użyć słowa przeszkadzajki ) została cofnięta poza filary po bokach sceny. 

Oj jak było "muzykalnie" nóżka skakała sama, laicy byli pod wrażeniem. Muzycy po koncercie mieli odmienne zdanie. Wszystkie szczegóły, które próbował wydobyć dyrygent zaginęły w pułapce pomiędzy filarami. Sam Orff na pewno nie tak chciał to przekazać. No ale co tam, ważne że można było ucho nastroić i że "muzykalnie" było, i na forum potem można napisać, że się w filharmonii było.

Fajnie jest mimo braku podstaw wykształcenia muzycznego uświadamiać innych co filharmonicy próbują przekazać a co dla nich nie ma znaczenia. Masz "szacun u mnie na dzielni"

 

19 godzin temu, Mariusz03 napisał:

znajdz mi że KPCU jest najlepszy z nalepszych to stawiam flaszke.

Napisałem:

19 godzin temu, eMCZe napisał:

( the best of the best czy podobny jakoś level )

Czytając ze zrozumieniem nawet bez okularów i to nawet nie trzeba czytać między wierszami znaczy się górna półka.

W teście tylko Deulund jest wyżej o 1,5 punkta. Miflex przy punktacji 13,5 znajduje się wciąż na medalowym podium. To już top level, jeden z best o the best bijąc w HubaBuba teście Audyna miedzianego i część Jupiterów. 

 

Edytowane przez Seyv

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

4 godziny temu, zamar napisał:

Mhmm chyba mnie zaintrygowała tym Silmiciem. A jak on gra w analogu według Twojej subiektywnej opinii? Np porównując do tego KZ bo w sumie tylko one zostają realnie dostępne na tą chwilę i w tym budżecie.

Poczytaj sobie:

Jesli w analogu pobil silmic kaisei i seiryu nonpolar to lepszej rekomendacji nie trzeba dawać. 

Jeszcze dodatm że silmic ma dużo powietrza oprócz wymienionych cech w linku.

2 godziny temu, Mariusz03 napisał:

Poczytaj sobie:

Jesli w analogu pobil silmic kaisei i seiryu nonpolar to lepszej rekomendacji nie trzeba dawać. 

Jeszcze dodatm że silmic ma dużo powietrza oprócz wymienionych cech w linku.

Już przerobiłem wszystkie te watki z 5 razy 😅 właśnie o powierze chciałem powalczyć najbardziej. Jeśli mówisz, że to tu znajdę to na pewno spróbuję, dziękuję.

19 godzin temu, eMCZe napisał:

Szanuję Twoje zdanie na tym samym poziomie co test Huba-Buba opierający się na słuchu, więc całkiem zależny od systemu i ilości woskowiny w kanale ucha testującego. Przypomnij mi jaka jest tam ocena Miflexa KPCU ( the best of the best czy podobny jakoś level ) a jakie są o nim opinie ogólnie tutaj wśród tych co używają ?? 

Jak w filharmonii nie ma analityczności to powiedz to sekcji perkusyjnej z wszystkimi instrumentami Orffa, niech idą na piwo, lub niech będzie kulturalnie na lampkę wina skoro w całej partyturze mają jedną ósemkę albo dwie do zagrania. Szkoda ich pracy. Powiedz Pani Zosi, Ali i Panu Michałowi, żeby poszli na filet mignon do wykwintnej restauracji jak już ma być kultura i poziom zachowany zamiast grać na skrzypcach, w końcu jest ich łącznie siedmioro na scenie a połowa przecież gra to samo. Walić analityczność i szczegóły, zresztą na XO nie zrobi to różnicy. 

Dalej twierdzę że szkoda kasy na XO, wolę wsadzić CSA i dodać miedzi którą i tak wkładasz żeby uzyskać jednak szczegóły których tak bardzo nie lubisz, efekt będzie ten sam a w teście którego tak się trzymasz CSA to bardzo dobry kondensator jest. 

Ja również uznaję zrównoważone granie i takie powinno być, bez kolorytów, bez podbarwień, sprzęt powinien oddać to co podaje źródło - szczegóły nie mają na równowagę tonalną wpływu. Dodają smaku. Dynamiki, podkreślają napięcie i przekaz tym bardziej w filharmonii, której dzieła pisane są aby przekaz wydobyć jak największy. Jeżeli twórca dzieła jakiś dźwięk w postaci nut zapisał to po to aby go słyszeć. Nie po to żeby go zabić kondensatorem. Kondensator szczegółów nie wytwarza z próżni. Jeżeli dla Ciebie pełny przekaz bez wycinania szczegółów nie jest naturalny to Twój problem, może masz nadwrażliwość psychosomatyczną i to nie jest próba obrazy ani dyskredytacji jak starałeś się przedstawić mój odbiór CSA Ty. 

Muzyka i dźwięki to bardzo subiektywne zjawisko zależne całkowicie od wszystkiego.

Tyle na ten temat. Kolega pytał o opinię, ja swoją przekazałem, Ty swoją, którą szanuję ale nie muszę się z nią zgadzać. Poczyta jeszcze inne a i tak jak nie włoży ich do systemu i sam się nie przekona to g... będzie o nich wiedział. Takie życie.

 

Jeśli do przeciętnego kondensatora dodasz lepszy bocznik , niewiele to zmienia .Oszukujesz siębie tylko.

Czytałem test kpcu ,i ocena jego walorów brzmieniowych jakoś nie pasuje do wystawionych punktów.

Dla mnie to przeciętny kondensator ,z pewnością lepszy jest kfpm.

Barwa w utworach określana jest w partyturze bardzo dokładnie - co to za stwierdzenie eMCZe

wiele orkiestr różnią się od siebie właśnie względem barwy i co oni mają począć?

Panowie
W moim PRE firmy BAT jest coś co producent nazywa BAT Pack I jest to dodatkowa płytka PCB z kondesatorami która wydaje mi się że peni 2 funkcje (nie mam schematu) tj elektrolity Nichicony są w zasilaniu czyli filtracja ew "magazyn energii" a olejowe kondesatory BAT są w torze audio. Rzut oka na całość - mówię o tym dodatkowym pięterku PCB
3f6d4e5b4e557e482c078be5ad392f75.jpg

Takie będę wymieniał :
01e4fcc252c8ee6ae2a90e9861e64732.jpg

d5bca6db3235fd78ec368339883827a1.jpg
I po długim wstępie pytania o waszą opinię :
1. Czy warto iść w kondy na 105c bo to jednak pre lampowe z 8 lampkami i się grzeje . Jednak te na 85c wstawiał producent czy tylko z powodu kosztu ? Czy patrzeć tylko na ESR?
2. Rozważam Nichicon, CDE i Nippon Chemi-Con. Spotkałem się z opinią że Nippon to już nie to co było a ponoć Nichicon robi dobre kondy i co więcej cenowo są zbliżone wszystkie jeśli nie takie same ale miejmy na uwadze że to zasilanie jak napisałem więc co tu się sprawdzi najlepiej?

Dzięki za poradę / opinie . Będę szukał odpowiedniego gabarytu i dostępności .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) co byś dał ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 minuty temu, Marcin Wielgus napisał:

co byś dał ?

Dzięki za zaufanie 🙂 Ogólnie Victor Khomenko gdzieś mówił, że używa "BAT pack" ponieważ można go stworzyć z łatwiej dostępnych elementów. Elektrolity zapewniają siłę stopniowi wzmocnienia, a olej podkręca dźwięk.

Znasz mnie więc i znasz pewnie odpowiedź. Dałbym 105 dla spokoju bo ciepło tam i starczy na dłużej. Zwiększyłbym również pojemności... bo lubię ;). Jak podasz wymiary to coś Ci podeślę. Ostatnio jadę na Nipponach w dużych rozmiarach ale przy mniejszych pojemnościach będzie więcej do wyboru ( jak przewidział Chomenko )

Z ciekawostek, podobna konstrukcja jest w końcówce Bladelius Advantage A300. Wymiana kondensatorów była dużo tańsza niż w porównywalnych końcówkach z dużymi garnkami. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Pytanie do kolegów "żonglujacych" kondensatorami. Jaką macie metodę na podmianę kondensatorów bez lutowania ich, co by nie uszkodzić ścieżki?

11 minut temu, Mikha'el napisał:

Pytanie do kolegów "żonglujacych" kondensatorami. Jaką macie metodę na podmianę kondensatorów bez lutowania ich, co by nie uszkodzić ścieżki?

Tak na szybko to wlutować przewody (drut miedziany np 1,0mm2) i na to złączki wago przelotowe albo zwykłe. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )   - coś takiego choćby. Wiadomo, puryści się obrażą na taki widok, że jakieś "zwykłe" nieaudiofilskie blaszki w tej złączce, że drut instalacyjny, że antena, ale co wymyślisz? Jak miałem kilkanaście kondensatorów do testów w jednym miejscu na płytce, to taki patent zrobiłem sobie, co by nie lutować 20 razy. Kilka sekund i kondensator podmieniony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wito76
10 minut temu, Mikha'el napisał:

Pytanie do kolegów "żonglujacych" kondensatorami. Jaką macie metodę na podmianę kondensatorów bez lutowania ich, co by nie uszkodzić ścieżki?

Kolega @Wito76 pomógł mi w tej kwestii wysyłając druty że złączkami Wago, zajebista metoda. Trzeba jedynie odczekać po wyłączeniu daca, żeby kondensatory się rozładowały. 

 

7 godzin temu, Mikha'el napisał:

Jaką macie metodę na podmianę kondensatorów bez lutowania ich, co by nie uszkodzić ścieżki?

Pomysł kolegi @Wito76jest bardzo dobry. Ja z listwy szeregowej wielopinowej wycinam lub wyłamuję fragment odpowiadający rozstawem rastrowi na PCB i po wlutowaniu w nią, w taką "podstawkę" wpinam kondensatory. Szybciej chyba się nie da 🙂

Godzinę temu, slawsim napisał:

Pomysł kolegi @Wito76jest bardzo dobry. Ja z listwy szeregowej wielopinowej wycinam lub wyłamuję fragment odpowiadający rozstawem rastrowi na PCB i po wlutowaniu w nią, w taką "podstawkę" wpinam kondensatory. Szybciej chyba się nie da 🙂

Czy chodzi Ci o listwę tzw. Goldpin? Też gdzieś o tym przeczytałem ale co zrobić jak wyprowadzenia z kondensatorów mają większą średnicę niż otworek w pinie i odwrotna sytuacja gdzie pin ma większą średnicę niż wyprowadzenie konda i połączenie będzie luźne.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.