Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.08.2024 o 15:39, bl4ck napisał:

Nippon KZM KZH warto zamiast np Panasonic FM/FR?

Nie porównywałem, ale wstawiłem do DACa 2x2200uF FRy do filtrowania na wejściu zasilania i grają, dynamicznie i żywo, bez ostrości z niezłym dociążeniem.

Z rzeczy powszechnie znanych...

W związku z dobieraniem kondensatorów o wyższych pojemnościach pod kątem minimalnch upływności taki wniosek. 

Następujące konsensatory:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 20240811_191545.thumb.jpg.eff7cf27adced76bbadec8175232e217.jpg

Te wyżej po wstępnym formowaniu mają upływność na poziomie ponizej 10nA przy napięciu 35V. Ten mniejszy nawet mniej. Po kilku godzinach formowania można zejść z prądem upływu poniżej 1nA przy napięciach rzędu 10V. 

Kondensatory niżej nie zejda niżej 1uA (mikroampera) nawet po dłuższym formowaniu. 

Ważne w sprzeganiu, DEM w kostakach dac, separacji pętli USZ w końcówkach mocy,...

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 7.08.2024 o 00:53, wojkubi napisał:

Czy ktoś korzystał z kondensatorów jdm duelunda jako bocznikujące i z jakim skutkiem?

 

W dniu 8.08.2024 o 21:43, rafa napisał:

Chyba były już tu kilka razu opisywane o ile dobrze pamiętam..a możę to na innym forum..

W każdym razie ja nie specjalnie się polubiłem ze srebrnymi ale raz udało mi się je wpasować jako boczniki odcięcia mid-woofera w parze z kondensatorem SCR.

Na tweeterach ani razu nie lubiłem ich wpływu. Jakoś sucho i konturowo się z nimi robiło. Choć szybkości i precyzji dodają.

Zbocznikowałem
kondensator ClarityCap CMR 6,8uF w zwrotnicy Chario Delphinus

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

miedzianym:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest jakby przyjemniej w odsłuchu. Na pewno przeciwieństwo srebrzonych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wlasnie tez mysle ze miedziane (ewentualnie cynowane) bylyby znacznie lepsze jako bocznik.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
33 minuty temu, rafa napisał:

Wlasnie tez mysle ze miedziane (ewentualnie cynowane) bylyby znacznie lepsze jako bocznik.

Myślę, że miedziane to zawsze dobry wybór bo nawet gdyby miały dać efekt "kocyka" to raczej w pozytywnym tego słowa znaczeniu. A sądzę, że masz już na tyle dopracowany i przejrzysty system, że miedziane dodadzą precyzji.
Ze srebrnymi to zawsze loteria. U mnie pomieszanie złota z rodem w zasilających, Albedo Monolith Monocrystal głośnikowe i Oyaide RCA AZ-910 dlatego bezpieczniej miedziane.
Na pewno bocznikowanie nie daje spektakularnego wrażenia (mając na uwadze włożone pieniądze); jest swego rodzaju dopracowaniem całości.

Teoretycznie masz rację, ale po to są te boczniki i cudowne kondensatory,

żeby się jednak dało jakoś gratów dłużej posłuchać ... bez przykrości 😉 

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

22 godziny temu, wojkubi napisał:

Czyli lepiej iść na całość i od razu  kupić te kpcu bez zabawy w bocznikowanie?Mam na myśli tor wysokotonowego.

Mozna isc w aluminiowe i miec bardzo duzo za mniej $

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Hej, czy ktoś może mi podpowiedzieć jak mam potraktować zasilanie AVDD w DAC AK4493S? Nie wiem jakie kondensatory tam wstawić, wg noty katalogowej to zasilanie interfejsu zegara...analogowe. Jestem na etapie składania zasilaczy do rozdzielenia zasilania przetwornika, na razie idzie to z jednego 5V i z tego przez stabilizatory low drop powstaje zasilanie 3.3V dla TVDD czyli cyfra i logika, i AVDD właśnie... Analog i vref jest zasilany bezpośrednio z tych 5V. Wszystko dwu stopniowe. Na tą chwilę na drugim stopniu Os-cony 100uF, na pierwszym głównie Vishay i Wurth ATLI w filtrze CLC. Docelowo chcę dać dla analogu Kemety ESY 100 uF, Os-cony zostaną na cyfrze jedynie.

To zasilanie AVDD to cały 1mA...ale coś mi mówi że ważny 1mA...

Edytowane przez bart.dev
14 godzin temu, wojkubi napisał:

Pograły"pół godziny

No to sie natestowales..

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
16 godzin temu, wojkubi napisał:

Miałem aluminiowe rike audio.''Pograły"pół godziny i się z nimi pożegnałem.

Szkoda ze nie mówiłeś wcześniej szybko bym odkupił.  Pół godziny - dobre.

Czy ktoś z Was bocznikował Claritycap CSA (głośnik średniotonowy i wysokotonowy), a jeśli tak to czym i z jakimi efektami? Warto się w to bawić? 

Tylko lepszymi, dobrze się łącza w stosunku 1/3. Tz 1 jakiś lepszy miedziak lub chociażby janzen alumen i reszta CSA. 

Warto się bawić zwłasza w tych lepszych kolumnach zacząłbym od wysokotonowego.

Edytowane przez Mariusz03
7 minut temu, chudeusz napisał:

Czy ktoś z Was bocznikował Claritycap CSA (głośnik średniotonowy i wysokotonowy), a jeśli tak to czym i z jakimi efektami? Warto się w to bawić? 

Si senior. Nawet jest kilka opcji ktore sie dobrze z nimi zgrywaja.

Jupiter miedziany, Jupiter aluminiowy. Mundorf Supreme. Clarity MR/PUR. Rike SCap2. Duelund bypas / JDM.
Generalnie wszystkie zywo, energicznie i kontrastowo grajace.

Czy warto? Na srednicy mozna bocznikowac ale na tweeter lepiej zmienic caly kond na np Clarity PUR czy inne aluminiowe jak budzet pozwala. Zalezy od konkretnych driverow i potrzeb w ktora strone dzwiek ma isc.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Dzięki. CSA już posiadam i myślałem ewentualnie o jakichś zmianach małym bocznikiem, ale dokładanie około 30% do pojemności może mi jednak trochę namieszać. Myślałem, że może coś bardziej w okolicach 5-10%, czyli do obecnego 4,7uF CSA dołożyć max 0,47uF np. Alumena, ale jak to zbyt mała wartość by usłyszeć zmiany to chyba bez sensu zabawa. Czy to jakieś lepsze" kolumny? Pojęcie względne. Grzebię od ponad pół roku w Heco Aurora 700 i chyba za mocno mi się to spodobało 😉

W dniu 16.08.2024 o 13:23, chudeusz napisał:

Myślałem, że może coś bardziej w okolicach 5-10%, czyli do obecnego 4,7uF CSA dołożyć max 0,47uF np. Alumena,

Na tweeter mozesz dodać 0,01uF

Na średnicy 0.1 czy nawet 1uF nie rozstroi zwrotnicy

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Za dużo zainwestowałem w poprawę obecnych, więc raczej nie zamierzam zmieniać. Poza tym efekty są zadowalające póki co, a całą tą zabawę ogranicza jedynie budżet, więc.... 😉

5 godzin temu, chudeusz napisał:

tylko czy takie małe wartości coś wniosą, skoro zalecane jest ~1\3?

Jakby miały nic nie wnieść to bym ci nie proponował a odradzał.

Skąd wziąłeś to "zalecenie"? Nie ma czegoś takiego.

Kolega tylko napisał że dobrze się łączą przy 30% udziale. Ale łączą się dobrze przy różnych proporcjach :E 

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

W jakimś teście kondensatorów też przeczytałem, że CSA łączą się dobrze z minimum 20% alumena np, stąd moje "przekonanie", że to minimalne wartości skoro tu poleca się 30%. Skoro to nie reguła to tym lepiej 😉. Brakuje mi na górze rozdzielczości i trochę przestrzeni. Nie wiem na ile to kwestia kondensatora, a na ile rezystora, ale od czegoś trzeba by zacząć. 

Ja na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany rezystrow to najwęższe gardło. We wszystkich klockach. 

Edytowane przez Mariusz03

Mam tam zielone rezystory mundorfa 10W. Testowo czasem wstawiam tańsze 5W, są jakby łagodniejsze, ale jakoś nie do końca pasuje mi ich brzmienie. Grają jakoś tak "zwyczajnie" 😉. Korci Pathaudio, ale to grubszy koszt... Zresztą to nie ten wątek właściwie. 

30 minut temu, chudeusz napisał:

Mam tam zielone rezystory mundorfa 10W. Testowo czasem wstawiam tańsze 5W, są jakby łagodniejsze, ale jakoś nie do końca pasuje mi ich brzmienie. Grają jakoś tak "zwyczajnie" 😉. Korci Pathaudio, ale to grubszy koszt... Zresztą to nie ten wątek właściwie. 

Akurat niczego nie brakuje tym rezystorom. Np dla mnie są one rezystorem docelowym mimo że mam różne inne wyższe/droższe modele.

Brak rozdzielczości i przestrzeni to akurat zbocznikowanie CSA powinno poprawić. Ale nie Alumenem..

Coś z tych o których pisałem "ożywi" charakter CSA.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
5 minut temu, rafa napisał:

Brak rozdzielczości i przestrzeni to akurat zbocznikowanie CSA powinno poprawić. Ale nie Alumenem..

Coś z tych o których pisałem "ożywi" charakter CSA

A np Superior? W sensie zmiast bocznikować CSA wstawić na górę właśnie superior'a? Cenowo do przełknięcia powiedzmy, jeśli warto. 

39 minut temu, chudeusz napisał:

A np Superior? W sensie zmiast bocznikować CSA wstawić na górę właśnie superior'a? Cenowo do przełknięcia powiedzmy, jeśli warto. 

Mundorf supreme, to po bezpiecznej stronie będzie. I niezależnie od wszystkich kotów jakie się na nim wiesza.

Edit. Tylko poszukaj na jak najniższe napięcie, nie taki na 1200V.

Edytowane przez OLES
4 godziny temu, chudeusz napisał:

Brakuje mi na górze rozdzielczości i trochę przestrzeni. Nie wiem na ile to kwestia kondensatora, a na ile rezystora, ale od czegoś trzeba by zacząć.

Możliwe, że doszedłeś do ściany jeżeli chodzi o możliwości tweetera w Aurorach. U mnie z CSA mam dwie zwrotki, jedna w kolumnach z tweetrem SB29RDC rezystory Ohmite, druga z Morelem CAT298 jest przestrzennie i rozdzielczo. W drugiej przez dłuższy czas miałem nawet wstawione zwykłe rezystory ceramiczne za 1zł i grało to bardzo dobrze, potem wstawiłem Mundorfy Supremy (trafiły się za pół ceny😉) była poprawa, ale bardzo delikatna.

7 godzin temu, chudeusz napisał:

Za dużo zainwestowałem w poprawę obecnych, więc raczej nie zamierzam zmieniać. Poza tym efekty są zadowalające póki co, a całą tą zabawę ogranicza jedynie budżet, więc.... 😉

Jak chcesz jeszcze coś wycisnąć z nich to wymiana okablowania wewnętrznego, rezystorów bym nie ruszał bo już masz bardzo dobre jak wspomniał @rafa A jaką masz resztę zestawu, wzmacniacz, DAC, może tutaj coś warto podmienić?

15 minut temu, Prewwit napisał:

Możliwe, że doszedłeś do ściany jeżeli chodzi o możliwości tweetera w Aurorach.

Obecnie siedzi tam SEAS PRESTIGE H 0831-06 ( 27TFF ). 

 

17 minut temu, Prewwit napisał:

Jak chcesz jeszcze coś wycisnąć z nich to wymiana okablowania wewnętrznego, rezystorów bym nie ruszał bo już masz bardzo dobre jak wspomniał @rafa A jaką masz resztę zestawu, wzmacniacz, DAC, może tutaj coś warto podmienić?

Okablowanie wewnętrzne wymienione. Na górze i środku sprawdził się świetnie solid core 0,5mm i 1mm. W zasadzie z oryginalnego zestawu Heco zostały tylko woofery i pudła. Wysokotonowy i średniotonowy głośnik wymieniony, zwrotnica całkowicie przebudowana. Maksymalnie uproszczony schemat - na górze i środku tylko rezystor/kondensator/cewka. Cewki powietrzne, kondensatory góra i środek Claritycap CSA i do kompletu mundorfy zielone. Łączę te rezystory równolegle z Mundorfem Supreme 20W i daje to ciekawe efekty. Sam supreme dodaje sporo przestrzeni i detali w porównaniu do zielonego, ale na dłuższą metę mnie męczy brzmieniem (ktoś je opisał jako "jazgoczące" i nie sposób się z tym nie zgodzić - brakuje mu moim zdaniem takiej "czystości" brzmienia i tu korci właśnie Pathaudio bo pod względem przestrzeni, detalu i rozdzielczości sporo dobrego o nim piszą). Supreme połączony równolegle z zielonym już tak nie męczy i jest to całkiem znośne połączenie. Testuję póki co gdzie lepiej sprawdza się to połączenie i wychodzi mi, że jednak na górze. Na średnicy psuje mi czystość odbioru. Ogólnie gra to wszystko całkiem nieźle i z efektów jestem zadowolony ale dlaczego nie miałoby być jeszcze lepiej 😉. Brakuje mi trochę tej rozdzielczości i przestrzeni na górze, trochę może też i odrobinę ostrości by nie zaszkodziło 😉. Wzmacniacz to CXA60. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.