Skocz do zawartości
IGNORED

AD797ANZ fake or not?


Thomas von'Zig

Rekomendowane odpowiedzi

W atrakcyjnej cenie zakupiłem na znanym serwisie aukcyjnym do mojego DAC'a 2 szt. AD797ANZ od kupca z samymi pozytywami. Mam wrażenie, że kości nie grają tak jak powinny (może to autosugestia?). Stąd moje pytanie w tytule, czy ktoś jest w stanie jednoznacznie powiedzieć, czy ten IC to oryginał. Jeśli nie, to chciałbym wiedzieć jak ma wyglądać, żeby mieć pewność następnym razem co kupuję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/128124-ad797anz-fake-or-not/
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne. Zresztą, po zdjęciu wnioskuję, że pewnie je nawet masz w tych pudełeczkach z sampli :)

 

Z drugiej strony są dosyć nowe, tj. tegoroczne, no ale jak bierze się sample, to są wysyłane prosto z fabryk. Kiedyś sam brałem kilka układów prosto od AD i wysyłane były z różnych krajów pomimo tego samego zamówienia, tj. stamtąd gdzie mają fabryki - nawet z tyłu na pudełkach jest to napisane.

To dlaczego grają mniej szczegółowo od OPA604, choć wszędzie są chwalone właśnie za detaliczność i przestrzeń? DAC jest na WM8740 i był projektowany w/w układy, a mimo to nie grają tak jak się należało spodziewać :-(

 

Nie jestem jakimś tam audiofilem, ale na moim lampowcu wyraźnie słychać jak zmniejsza się ilość szczegółów i przestrzeń. Jestem rozczarowany... Jeśli nie AD797 to co?

AD797 jest mega neutralnym układem, z kolei OPA604 to JFET, który lubi kolorować. Oznacza to, że w konkretnie Twojej aplikacji neutralne granie się nie sprawdza i musisz je ubarwiać. Myślę, że AD825 byłby lepszym wyjściem.

Dla mnie też jest lepszy AD797 :)

 

Trzeba jednak wspomnieć, że bardzo ważna jest aplikacja, ponieważ akurat AD797 lubi sobie oscylować, tym bardziej w konfiguracji unity-gain.

 

Wrzucanie opków na oślep mija się z celem, no ale ludzie i tak to robią.

OPA627 gra zdecydowanie lepiej

 

No na te cudeńko to raczej kasy nie znajdę :-) Stówka za sztukę to powyżej moich założeń.

 

Ale widzę, że nie tylko ja mam dziwne odczucie co do AD797. Jakoś nie mogę namierzyć AD825.

Wrzucanie opków na oślep mija się z celem, no ale ludzie i tak to robią.

Ja wiem, że nie powinno się wkładać na oślep, bo teoretycznie parametry pracy mogą być złe, ale praktycznie słucham "co w podstawkach piszczy".

Głupi nie lubi się zastanawiać, lecz tylko swe zdanie przedstawić. Księga Przysłów 18,2

teoretycznie parametry pracy mogą być złe

 

Niestety zazwyczaj właśnie odwrotnie jest. Teoretycznie powinno działać, a w praktyce oscyluje z powodu jakiejś "magicznej" pojemności na wejściu układu.

 

słucham

 

Ja słucham dopiero po tym jak sprawdzę, czy układ działa prawidłowo :)

Nie ma problemu. Myślę, że można to łatwo naprawić:

 

bKFwrpF.png

 

A tak na serio - nie ma różnicy, równie dobrze może być tam napisane "general-purpose op amp" :) Akurat "video" po prostu mówi o tym, że jest szybki.

Niestety zazwyczaj właśnie odwrotnie jest. Teoretycznie powinno działać, a w praktyce oscyluje z powodu jakiejś "magicznej" pojemności na wejściu układu.

 

 

Zazwyczaj jest odwrotnie, głównie z tego powodu, że ktoś bez zastanowienia wstawia w tą nieszczęsną podstawkę wzmacniacz operacyjny, który nigdy się w tej podstawce znaleźć nie powinien.

Nie można wstawiać np. AD797 w charakterze konwertera I/U dla przetworników z wyjściem prądowym (z drabinki R2R) rzędu 1mA (max) gdzie wartość prądu najmłodszego bitu jest rzędu 15nA (przetwornik tylko 16 bitowy) a wartość prądu wejściowego AD797 jest typowo 250nA ale producent podaje dopuszczalną maksymalną wartość tego prądu (dla typowych napięć zasilania i temperatury otoczenia 25 stopni C) 1.5uA co przekracza wartość najmłodszego bitu od 16 do 94 razy !

Krótko mówiąc bity od najmłodszego do czwartego (a w krańcowym przypadku do siódmego, w temperaturze pokojowej) nie produkują na wyjściu sygnału takiego jaki powinien wynikać z prawidłowej konwersji I/U dając w wyniku bliżej nieokreślony sygnał będący po prostu wynikiem modulacji prądu wejściowego wzmacniacza operacyjnego i prądu dopływającego z wyjścia przez rezystor skalujący.

Co więcej znaczna pojemność wejściowa AD797 rzędu 20pF dodaje się do pojemności wyjściowej przetwornika (której wartość może bez problemu osiągnąć wartość kilkudziesięciu pF) co w efekcie powoduje oscylacje wzmacniacza realizującego konwersję I/U co także może być modulowane wartością aktualnego kodu cyfrowego jaki w danym momencie przetwarza przetwornik.

Reasumując, AD797 kompletnie się nie nadaje do pracy w charakterze przetwornika I/U dla przetworników wielobitowych.

 

A tak na serio - nie ma różnicy, równie dobrze może być tam napisane "general-purpose op amp" :) Akurat "video" po prostu mówi o tym, że jest szybki.

 

Powyższe uwagi dotyczące AD797 dotyczą także AD811 (a dochodzi ponad to cały szereg dodatkowych).

 

A tak na serio to są bardzo poważne różnice o których niektórzy zdają się nie mieć kompletnie pojęcia.

trouvère - czyt. truwer : średniowieczny artysta (poeta, muzyk, ballady, ronda, virelai, śpiewogra)

Truwerzy tak jak i lampy elektronowe to relikty przeszłości.

Zazwyczaj jest odwrotnie, głównie z tego powodu, że ktoś bez zastanowienia wstawia w tą nieszczęsną podstawkę wzmacniacz operacyjny, który nigdy się w tej podstawce znaleźć nie powinien.

 

Może znaleźć się milion powodów dla których dany wzmacniacz operacyjny nie powinien się tam znaleźć, ale zazwyczaj ludzie wymieniają bufory, które pracują w konfiguracji unity-gain na takie, które nie są stabilne w tej konfiguracji. Nie ma sensu wnikać w sens tego wszystkiego.

 

Krótko mówiąc bity od najmłodszego do czwartego (a w krańcowym przypadku do siódmego, w temperaturze pokojowej) nie produkują na wyjściu sygnału takiego jaki powinien wynikać z prawidłowej konwersji I/U dając w wyniku bliżej nieokreślony sygnał będący po prostu wynikiem modulacji prądu wejściowego wzmacniacza operacyjnego i prądu dopływającego z wyjścia przez rezystor skalujący.

 

Co się moduluje? Bias DC wejść wzmacniacza operacyjnego z sygnałem AC na wejściu?

 

Bias DC zamienia się w DC offset na wyjściu i nie występuje żadna modulacja z wejściowym sygnałem.

 

Co więcej znaczna pojemność wejściowa AD797 rzędu 20pF dodaje się do pojemności wyjściowej przetwornika (której wartość może bez problemu osiągnąć wartość kilkudziesięciu pF) co w efekcie powoduje oscylacje wzmacniacza realizującego konwersję I/U co także może być modulowane wartością aktualnego kodu cyfrowego jaki w danym momencie przetwarza przetwornik.

 

No i widzisz, AC już może modulować się z AC, ale akurat w tym wypadku można skompensować wzmacniacz operacyjny tak, aby nie oscylował.

 

AD797 kompletnie się nie nadaje do pracy w charakterze przetwornika I/U dla przetworników wielobitowych.

 

No tutaj nic nowego nie odkryłeś, ale niestety nie z takiego powodu co myślisz. W każdym wypadku polecam "lekturę" na temat I/V od kolegi raven1985:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tak na serio to są bardzo poważne różnice o których niektórzy zdają się nie mieć kompletnie pojęcia.

 

W takim wypadku czekamy na propozycję dobrego I/V z twojej strony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie można wstawiać np. AD797 w charakterze konwertera I/U dla przetworników z wyjściem prądowym (z drabinki R2R) rzędu 1mA (max)

Tak tak powiedz to inżynierom z Analog Devise którzy ten WO do takich zastosowywań rekomendują .

Ale pewnie się nie znają ...

Figure 54 w nocie aplikacyjnej :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Prąd biasu będzie miał znaczenie jeśli jest to precyzyjny przetwornik DC w przypadku audio błąd powodowany przez prąd biasu czy dc offset i dryft są praktycznie bez znaczenia .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Drogi kolego .3lite,

kompletnie mnie nie interesuje co kto robi ze wzmacniaczami operacyjnymi, w jakiej konfiguracji je stosuje, jaki rodzaj kompensacji zastosował itd.

 

Bias DC zamienia się w DC offset na wyjściu i nie występuje żadna modulacja z wejściowym sygnałem...

 

Udaj się do kogoś by Ci te rzeczy w przystępny sposób wyjaśnił (bo niewiele rozumiesz).

 

No tutaj nic nowego nie odkryłeś, ale niestety nie z takiego powodu co myślisz. W każdym wypadku polecam "lekturę" na temat I/V od kolegi raven1985:

 

Napisałem już wyżej, że nie interesują mnie cudze poglądy a gdy uznam, że dodatkowych źródeł wiedzy potrzebuję to potrafię je znaleźć.

trouvère - czyt. truwer : średniowieczny artysta (poeta, muzyk, ballady, ronda, virelai, śpiewogra)

Truwerzy tak jak i lampy elektronowe to relikty przeszłości.

Udaj się do kogoś by Ci te rzeczy w przystępny sposób wyjaśnił (bo niewiele rozumiesz).

 

Ja nie ukrywam, że zajmuję się tym tylko i wyłącznie hobbystycznie, więc jak najbardziej jeszcze mam wiele do nauczenia :)

 

Napisałem już wyżej, że nie interesują mnie cudze poglądy a gdy uznam, że dodatkowych źródeł wiedzy potrzebuję to potrafię je znaleźć.

 

Czyli inaczej pisząc, jak to ładnie ująłeś, jest tylko jedna prawda, twoja. Takie dyskusje z wszystkowiedzącymi teoretykami nie mają sensu, a takim właśnie jesteś.

 

Mam tylko nadzieję, że wreszcie nam pokażesz ten swój teoretyczny I/V. Byłoby też dobrze jakbyś wreszcie wrzucił jakiś układ bądź chociaż schemat swojego projektu - na razie we wszystkich postach tylko i wyłącznie teoretyzujesz, bez żadnych konkretów w postaci czegokolwiek.

Prąd biasu będzie miał znaczenie jeśli jest to precyzyjny przetwornik DC w przypadku audio błąd powodowany przez prąd biasu czy dc offset i dryft są praktycznie bez znaczenia .

 

A przetwornik "audio" to niby dlaczego ma nie być precyzyjny ? Czy to, że siedem kolejnych bitów od LSB do 7 włącznie "hasa po polu" (a tym samym tylko bity od 8 do 15 po konwersji rzetelnie są odtwarzane z takimi poziomami sygnału jak należy) to jest prawidłowe ?

Coś mi się wydaje, że niekoniecznie zdajesz sobie sprawę o czym piszesz (podobnie zresztą jak w wypadku Twojego "wystrzału" w wątku poświęconym wzmacniaczom o małych TIM - zaproponowałeś zmiany, które są wbrew idei przewodniej małych TIM - to tak w skrócie).

 

Czyli inaczej pisząc, jak to ładnie ująłeś, jest tylko jedna prawda, twoja.

Czyli inaczej pisząc (jak to ładnie ująłem), jest tylko jedna prawda i to nie moja prawda a techniczna (fizyczna) prawda, cała reszta to błędne rozumowanie bądź mitologia.

trouvère - czyt. truwer : średniowieczny artysta (poeta, muzyk, ballady, ronda, virelai, śpiewogra)

Truwerzy tak jak i lampy elektronowe to relikty przeszłości.

to jedno jeszcze pytanie: czy taki opa627 to raczej się nie nadaje do I/U gdyż jest unity gain stable czyli bardziej jako bufor za konwerterem IU ?

jakoś mi się wydaje że lepiej jest wybrać z opampów które producent polaca jako IU. Chyba że ktoś porządnie pomierzy czy wszystko jest ok czy taki video opamp nie wzbudza się gdzieś na wysokich częstotliwościach ewentualnie ograniczy pasmo

z tego co widzę w np. cd philipsa cd373 tam są opampy z wejściem bipolarnym też ze znacznymi prądami wejściowymi...

Mam tylko nadzieję, że wreszcie nam pokażesz ten swój teoretyczny I/V. Byłoby też dobrze jakbyś wreszcie wrzucił jakiś układ bądź chociaż schemat swojego projektu - na razie we wszystkich postach tylko i wyłącznie teoretyzujesz, bez żadnych konkretów w postaci czegokolwiek.

 

A dlaczego miałbym cokolwiek pokazywać ? Jak byłem mały to pokazywałem, teraz się wstydzę.

 

to jedno jeszcze pytanie: czy taki opa627 to raczej się nie nadaje do I/U gdyż jest unity gain stable czyli bardziej jako bufor za konwerterem IU ?

jakoś mi się wydaje że lepiej jest wybrać z opampów które producent polaca jako IU. Chyba że ktoś porządnie pomierzy czy wszystko jest ok czy taki video opamp nie wzbudza się gdzieś na wysokich częstotliwościach ewentualnie ograniczy pasmo

z tego co widzę w np. cd philipsa cd373 tam są opampy z wejściem bipolarnym też ze znacznymi prądami wejściowymi...

 

Dorze jest nie brać za dobrą monetę (czytaj: zbyt dosłownie) wszystkiego co pisze producent o swoim wyrobie.

Jeśli pisze, że wzmacniacz operacyjny jest "...unity gain stable..." to znaczy to tylko tyle, że dopuszczalna jest jego praca ze wzmocnieniem równym 1 i nic ponad to chyba, że dalszym opisie definiuje warunki i specyfikuje czego się można spodziewać po wzmacniaczu w takim przypadku - w żadnym przypadku nie można dowolnie rozciągać tego co napisał producent na każdą możliwą aplikację.

 

W większości przypadków producent więcej przemilcza niż podaje (typowe działanie mające na celu ochronę samego producenta).

 

Kierowanie się zaleceniami producenta jest ze wszech miar pożądane zwłaszcza gdy się nie ma możliwości rzetelnego sprawdzenia co się zrobiło, w takim przypadku postępując zgodnie z zaleceniami producenta ryzyko błędnego działania jest mniejsze.

trouvère - czyt. truwer : średniowieczny artysta (poeta, muzyk, ballady, ronda, virelai, śpiewogra)

Truwerzy tak jak i lampy elektronowe to relikty przeszłości.

to jedno jeszcze pytanie: czy taki opa627 to raczej się nie nadaje do I/U gdyż jest unity gain stable czyli bardziej jako bufor za konwerterem IU ?

 

Pasuje, nawet gdzieś w datasheet mignęła mi taka konfiguracja. Co nie zmienia faktu, że osobiście wrzucałbym go jako bufor i/lub jako filtr LP.

 

Chyba że ktoś porządnie pomierzy czy wszystko jest ok czy taki video opamp nie wzbudza się gdzieś na wysokich częstotliwościach ewentualnie ograniczy pasmo

 

Na pewno będzie się wzbudzał, ponieważ to wzmacniacz operacyjny typu CFB z ogromnym slew-rate i pasmem. Ja go kompensuję dopiero w układzie docelowym, ponieważ bez pomiarów nie jestem w stanie przewidzieć na jakiej częstotliwości wystąpią oscylacje.

Powyższe uwagi dotyczące AD797 dotyczą także AD811 (a dochodzi ponad to cały szereg dodatkowych)

Kolejny przykład :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

figure 14.

Obadaj rekomendowany wzmacniacz :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Chyba jednak się mylisz .

 

modulacji prądu wejściowego wzmacniacza operacyjnego

Abyś miał rację i rzeczywiście była jakaś modulacja to prąd biasu wejść musiał by być funkcją sygnału .

Wtedy powodował by powstanie zniekształceń nieliniowych .

Owszem taka modulacja może zachodzić ale nie będzie miało to miało nic wspólnego z prądem biasu podanym w katalogu . (Mechanizm byłby całkowicie inny, przykład: nieliniowa pojemność bramki we wzmacniaczach z JFET na wejściu mimo niemal 0 prądu biasu dla DC ).

Ten jest wymuszany przez źródła prądowe wewnątrz WO i zależy praktycznie tylko od temperatury .

Owszem można się doszukiwać i tutaj problemów .

Cały WO jest na jednym małym kawałku krzemu więc jeśli obciążymy wyjście mocno i tranzystory wyjściowego wtórnika będą się nagrzewać to będzie sprzężenie termiczne między częścią biasu a buforami .

W ten sposób bias może być funkcją sygnału .

Ale tylko w tedy kiedy mocno obciążymy WO a w przykładzie podałeś DAC-a z prądem max 1mA .

 

A przetwornik "audio" to niby dlaczego ma nie być precyzyjny ?

Bo nie słuchasz DC ?

Jeśli masz przetwornik i chcesz zmieniać napicie przykładowo o 500nV a prąd wejściowy w zakresie temp. pracy urządzenia WO powoduje Ci powstanie błędu w zależności od temp od 50 do 500nv to jest to problem .

I źle dobrałeś WO .

Ale jeśli masz sygnał AC i wartość jest przesunięta o stałe 50 do 500nV to Cię to nie boli bo twój sygnał zostanie przetworzony prawidłowo . Nie stracisz żadnej informacji . DC offset możesz skorygować później .

 

W przypadku I/V w szybkim przetworniku DAC liczą się :

- iloczyn pasma i wzmocnienia (GBP)

- SR

- zniekształcenia nieliniowe

- szumy .

Dlatego AD797 jest do tego zastosowania idealny i rekomendowany bo ma wszystkie powyższe cechy .

 

Twojego "wystrzału" w wątku poświęconym wzmacniaczom o małych TIM - zaproponowałeś zmiany, które są wbrew idei przewodniej małych TIM - to tak w skrócie).

Nie wiem czemu piszesz o tym tutaj .

A nie w stosownym wątku .

Możesz napiszesz konkretnie co pominąłem czy zrobiłem źle ?

Czy jak gagacek metodami Macierewicza zamierzasz się posługiwać ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Abyś miał rację i rzeczywiście była jakaś modulacja to prąd biasu wejść musiał by być funkcją sygnału .

 

A jeśli będzie fluktuacja prądu wejściowego będzie zależna od napięcia zasilającego, temperatury i obciążenia na co nałoży się dodatkowo sygnał wejściowy to wówczas wzmacniacz nie będzie zniekształcał ?

Zacznij może myśleć racjonalnie a nie uzasadniony niczym sposób zakładasz, bezsensownie zresztą, że bias current jest wartością stałą pomimo to, że producent wyraźnie pisze o rozrzucie od wartości typowej 250nA do 1.5uA max, co jest przekroczeniem sześciokrotnym wartości typowej, która i tak jest bardzo duża - we wzmacniaczu operacyjnym pracującym z prądem kolektora tranzystora wejściowego rzędu 1mA beta zmienia się od 4000 typ do 660 min i w żaden sposób nie jesteś w stanie tego kontrolować dlatego sam producent wyraźnie podaje informację o tym, że układ jest zaprojektowany do pracy ze źródłami o niskiej (najlepiej poniżej 50 Ohm) impedancji podczas gdy typowa impedancja wyjściowa przetworników wielobitowych przekracza 20000 Ohm, tak więc stosowanie tego niskoszumowego wzmacniacza operacyjnego w charakterze konwertera I/U z miejsca przekreśla jego główne właściwości o innych negatywnych skutkach już pisałem.

 

Nie wiem czemu piszesz o tym tutaj .

A nie w stosownym wątku .

Możesz napiszesz konkretnie co pominąłem czy zrobiłem źle ?

Czy jak gagacek metodami Macierewicza zamierzasz się posługiwać ?

 

Czekałem (i wciąż czekam) aż jakiś forumowicz zauważy i będzie chciał wziąć udział w dyskusji, chcę by inni zechcieli zmusić się do aktywnego myślenia a nie tylko czekali aż ktoś im wszystko na tacy poda a oni łaskawie zechcą spróbować to co im się serwuje gromko przy tym wołając:

 

Mam tylko nadzieję, że wreszcie nam pokażesz ten swój teoretyczny I/V. Byłoby też dobrze jakbyś wreszcie wrzucił jakiś układ bądź chociaż schemat swojego projektu - na razie we wszystkich postach tylko i wyłącznie teoretyzujesz, bez żadnych konkretów w postaci czegokolwiek.

 

Jeśli masz przetwornik i chcesz zmieniać napicie przykładowo o 500nV a prąd wejściowy w zakresie temp. pracy urządzenia WO powoduje Ci powstanie błędu w zależności od temp od 50 do 500nv to jest to problem .

I źle dobrałeś WO .

Ale jeśli masz sygnał AC i wartość jest przesunięta o stałe 50 do 500nV to Cię to nie boli bo twój sygnał zostanie przetworzony prawidłowo . Nie stracisz żadnej informacji .

To jest właśnie przykład błędnego rozumowania i nie pytaj dlaczego tylko sam się zastanów i przeanalizuj gdzie leży problem (jestem pewien, że jesteś do tego zdolny).

 

Na pewno będzie się wzbudzał, ponieważ to wzmacniacz operacyjny typu CFB z ogromnym slew-rate i pasmem. Ja go kompensuję dopiero w układzie docelowym, ponieważ bez pomiarów nie jestem w stanie przewidzieć na jakiej częstotliwości wystąpią oscylacje.

 

To tylko Tobie się wydaje, że przy stosowaniu wzmacniacza CFB (w Twoim przypadku AD811 o ile mnie pamięć nie myli) wprowadzając pojemność równoległą do rezystora w obwodzie sprzężenia cokolwiek kompensujesz jest wręcz przeciwnie - current feedback amplifier nie dopuszcza stosowania pojemności w sprzężeniu zwrotnym gdyż właśnie to staje się przyczyną oscylacji - jedyną możliwą strategią jest zwiększenie rezystancji w sprzężeniu zwrotnym ale w Twoim przypadku gdzie zastosowałeś 16 przetworników z wyjściem prądowym na jedno wejście AD811 ta strategia jest niemożliwa do zrealizowania gdyż z miejsca spowoduje przesterowanie AD'ka na wyjściu (pokombinuj, może znajdziesz kompromisowe rozwiązanie, w każdym razie jest to możliwe).

 

Pojemność w sprzężeniu CFA to bardzo poważny błąd.

trouvère - czyt. truwer : średniowieczny artysta (poeta, muzyk, ballady, ronda, virelai, śpiewogra)

Truwerzy tak jak i lampy elektronowe to relikty przeszłości.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.