Skocz do zawartości
IGNORED

Głośniki wstęgowe MUNDORF


tucano

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was kupowa lub miał styczność z głośnikami wstęgowymi MUNDORF , głośniki są warte zainteresowania ? Czy ktoś z was porównywał z QUADRAL-ami ? aktualnie na górze u mnie gra właśnie jeden z quadrali

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ATM19CM1.1-C

 

ATM21CM2.1-C

 

ATM23CM1.1-C

 

ATM23CM1.1-R

 

ATM25CM1.1-R

 

ATM25CS2.1-R

 

ATM29CM1.1-R

 

ATM17D1.1

 

ATM23D6.1-C

 

ATM23D6.1-R

 

ATM25D1.1

 

ATM25D6.1-R

 

ATM27D1.1

 

głośniki Mundorfa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-63842-0-56464000-1472370455_thumb.jpg

post-63842-0-45478800-1472370476_thumb.jpg

post-63842-0-36692100-1472370480_thumb.jpg

post-63842-0-30921500-1472370484_thumb.jpg

post-63842-0-95244500-1472370488_thumb.jpg

post-63842-0-80470100-1472370493_thumb.jpg

post-63842-0-84614700-1472370497_thumb.jpg

post-63842-0-13425600-1472370505_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy ktoś z was kupowa lub miał styczność z głośnikami wstęgowymi MUNDORF , głośniki są warte zainteresowania ?

Moim zdaniem są warte zainteresowania tylko że ceny są zniechęcające (nie miałem z nimi do czynienia). Zwróć też uwagę na Beymę TPL 150. To też AMT o naprawdę obiecujących parametrach. Niestety też drogi.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Nominal impedance 8 Ohm Electrical resistance 4.9 ohm Power capacity 80 W AES above 1 kHz Program power 160 W above 1 kHz Sensitivity 102 dB 1 W @ 1 m Frequency range 700-23000 Hz Recom. crossover frequency 1 kHz or higher (12 dB/oct. min slope) Horizontal beamwidth 80º (+9º. -20º) // (-6 dB. 1.2 - 16 kHz) Vertical beamwidth 30º (+27º. -21º) // (-6 dB. 1.2 - 16 kHz) Directivity factor (Q) 27 (promedio / average 1.2 - 16 kHz) Directivity index (DI) 13 dB (+6 dB. -4.5) Diaphragm material Kapton

 

 

CONSTRUCTIVE DETAILS

Overall dimensions 230x230x148 mm 9.05x9.05x5.8 in Net weight 2.9kg 6.39lb Total weight 3.25 kg 7.15 lb Magnet Neodymium Baffle cutout dimensions 195x195 mm 7.68x7.68 in

 

SHARE

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-63842-0-50593800-1472398503_thumb.jpg

 

 

 

Byc może są znakomite ale BEYMA jest za mocna, za duża za ciężka i za dużą skuteczność posiada.

 

 

Wstęga będzie pracowała od 10 000 Hz w górę i jestem ciekawy tych konstrukcji MUNDORF

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nazwa AMT również pojawia sie w katalogu MUNDORF " MUNDORF PRO AMT " co to oznacza AMT

 

BEYMA AMT, MUNDORF AMT PRO czy AMT produkuje dla MUNDORF-a i BEYMA-y te głośniki.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W poniższym artykule jest napisane że głosniki AMT mylone są z głośnikami wstęgowym.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Cytat:

 

"Ich budowa jest dość podobna, ale tutaj wstęga metalowa - bo również tutaj mamy taką - nie pracuje tak jak w głośniku wstęgowym, jest ona jakby bardziej poskładana w harmonijkę. Tutaj oczywiście tych fałdów jest zazwyczaj więcej. I drga ona prostopadle do osi promieniowania czyli drga ona w ten sposób między magnesami. Nie tak jak było przedtem, że wstęga poruszała się w górę i w dół. W głośnikach AMT wstęga jakby składa się w ten sposób, porusza się w tej płaszczyźnie."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wstęga będzie pracowała od 10 000 Hz w górę i jestem ciekawy tych konstrukcji MUNDORF

To chyba nie najlepszy pomysł żeby taką wysoką kasę angażować tylko od 10 kHz w górę skoro ich predyspozycje zaczynają się dużo niżej, ale oczywiście można i tak zrobić. Niestety ze względu na cenę mam opory z eksperymentami z tymi głośnikami mimo że mnie bardzo interesują. Może kiedyś pójdę na całego ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

To chyba nie najlepszy pomysł żeby taką wysoką kasę angażować tylko od 10 kHz w górę skoro ich predyspozycje zaczynają się dużo niżej, ale oczywiście można i tak zrobić. Niestety ze względu na cenę mam opory z eksperymentami z tymi głośnikami mimo że mnie bardzo interesują. Może kiedyś pójdę na całego ;-).

 

Dlaczego nie najlepszy ? wyszedłem z założenia że ma pracować powyżej 10k poniżej będzie pracowała jakaś bardzo dobra jedwabna kopułka w pasmie 5k - 10k .

Może to zły pomysł ale takie są wstępne założenia.

 

PS

 

a na temat AMT coś wiesz ??

Dlaczego nie najlepszy ?

Beyma może pracować nawet od 1500 Hz a te Mundorfy też bardzo nisko mogą być cięte. Oczywiście zależy to od modelu. Wydaje się że odcinanie ich na 10 kHz to pewne marnotrawstwo ich możliwości, ale oczywiści można i tak.

a na temat AMT coś wiesz ??

Pisałem wyżej że z tymi modelami wymienionymi wyżej nie miałem styczności. Jeden z moich kolegów używał kiedyś Etonów ER4. Niestety nie potrafię ocenić brzmienia ponieważ jak ich słuchałem w zwrotnicy kolumny był spory błąd i całość brzmiała dosyć dziwnie. To był testowany przez "Klang und Ton" zestaw Duetta (bardzo wysoko oceniony). Po poprawkach już ich nie słuchałem, ale opinia kolegi była bardzo pozytywna. Innych też. Niestety kolega już nie ma tych zestawów. Generalnie AMT mają raczej pozytywne opinie. Niestety przekonanie się o tym wiąże się z ryzykiem z powodu wysokich cen.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Beyma może pracować nawet od 1500 Hz a te Mundorfy też bardzo nisko mogą być cięte. Oczywiście zależy to od modelu. Wydaje się że odcinanie ich na 10 kHz to pewne marnotrawstwo ich możliwości, ale oczywiści można i tak.

 

Pisałem wyżej że z tymi modelami wymienionymi wyżej nie miałem styczności. Jeden z moich kolegów używał kiedyś Etonów ER4. Niestety nie potrafię ocenić brzmienia ponieważ jak ich słuchałem w zwrotnicy kolumny był spory błąd i całość brzmiała dosyć dziwnie. To był testowany przez "Klang und Ton" zestaw Duetta (bardzo wysoko oceniony). Po poprawkach już ich nie słuchałem, ale opinia kolegi była bardzo pozytywna. Innych też. Niestety kolega już nie ma tych zestawów. Generalnie AMT mają raczej pozytywne opinie. Niestety przekonanie się o tym wiąże się z ryzykiem z powodu wysokich cen.

 

Nie podoba mi się dźwięk z kolumn, gdzie całe pasmo od 1500 Hz w górę przenosi tylko jeden głośnik wysoko tonowy.

Aczkolwiek zwykle to były głośniki kopułowe i tubowe a nie wstęgowe np. Tannoy lub jakaś kolumna Dynaudio z słynnym esotarem na górze.

Nie podoba mi się dźwięk z kolumn, gdzie całe pasmo od 1500 Hz w górę przenosi tylko jeden głośnik wysoko tonowy.

W hybrydowych elektrostatach Martin Logan podział jest na coś około 400 Hz. Całym pasmem w górę zajmuje się jeden panel elektrostatyczny. Słuchałem dwóch modeli tej firmy w warunkach domowych. W mojej opinii grają świetnie, szczególnie w zakresie od 400 Hz w górę. Słuchałem też elektrostatycznych Acoustatów pełno-pasmowych i wrażenia były podobne, ale oczywiście nie każdemu to musi się podobać. Niestety mało głośników nadaje się o przenoszenia szerokiego pasma i dlatego trzeba wprowadzać podziały.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

gdzie całe pasmo od 1500 Hz w górę przenosi tylko jeden głośnik wysoko tonowy.

Upodobania masz bardzo... hm... oryginalne.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Gość

(Konto usunięte)

A co w tym oryginalnego ?

poczytaj miedzy wierszami:)

 

np sugerujesz swoim wpisem ,ze pasmo od 1500 powinny przetwarzac dwa glosniki wysokotonowe, przeczytaj zanim wyslesz post.

 

jesli chcesz dzielic pasmo na 10khz to potrzebujesz nie wysokotonowego AMT tylko supertweetera

pomysł ciekawy dla zaawansowanego projektu wielodroznego.

 

przedstaw cały projekt kolumny to będzie wiadomo do czego mamy sie odnosić, Twoje "założenia" na razie wziete sa z sufitu katedry bez sklepienia, swiadczy o tym tez fakt przedstawienia bogatej oferty Mundorfa zupelnie bez sensu bo nie wiesz , który głosnik do czego i wynika mi z tego tylko ,ze chcesz pohandlować eksluzywnym towarem, myle się?

Gość

(Konto usunięte)

co to oznacza AMT

 

Wynalazcą AMT był dr. Oskar Heil (1908-1994), niemiecki inżynier i wynalazca, który po Drugiej Wojnie Światowej osiedlił się w Stanach Zjednoczonych. Oskar Heil był autorem kilku patentów związanych z technologią AMT. Pierwszy wniosek patentowy opisujący AMT był złożony w 1969 roku, a pierwszy patent został przyznany w 1972 roku. Pierwsze produkty wykorzystujące głośniki AMT były produkowane począwszy od 1970 roku przez firmę ESS z Kaliforni, we współpracy z Oskarem Heilem. ESS odkupiła też od Oskara Heila patenty związane z AMT. Obecnie ważność patentów na AMT już się zakończyła.

 

 

 

AMT (skrót od angielskich słów Air Motion Transformer) to typ przetwornika elektroakustycznego. Głośniki AMT są czasami niesłusznie utożsamiane z głośnikami wstęgowymi. Najczęściej w technologii AMT produkuje się głośniki wysokotonowe, ale nie tylko. Konstrukcję typu AMT stosowano też w głośnikach średniotonowych, niskotonowych i słuchawkach.

W przeciwieństwie do innych typów głośników poruszających powietrze w sposób tłokowy, w głośnikach AMT membrana nie pracuje w kierunku osi promieniowania, lecz prostopadle do tej osi. Przetwornik AMT ma postać membrany ukształtowanej w harmonijkę. Harmonijka jest wykonywana z tworzywa sztucznego (na przykład mylar, kapton), na jej powierzchni znajdują się przewodzące ścieżki (aluminium), a całość jest umieszczona w polu magnetycznym. Przez przewodzące ścieżki płynie sygnał elektryczny audio. Powietrze jest ściskane i zasysane pomiędzy fałdami harmonijki synchronicznie z sygnałem audio płynącym przez ścieżki. Sposób działania membrany powoduje kilkukrotne zwiększenie prędkości powietrza w stosunku do prędkości ruchu membrany - stąd wzięła się nazwa przetwornika AMT.

 

 

W użyciu jest szereg firmowych nazw dla głośników opierających się na technologii AMT. Przykładowo firma Elac określa swe głośniki nazwą JET, firma ADAM stosuje nazwę ART (Accelerated Ribbon Technology), a firma Precide stosuje nazwę AVT (Air Velocity Transformer). Wśród producentów AMT można jeszcze wymienić firmy Eton (Niemcy), Mundorf (Niemcy), FAL (Japonia).

 

http://www.audiostereo.pl/ess-heil-amt1_11839.html

 

 

 

 

W roku 1972 dr Oskar Heil wynalazł Air Motion Transformer, czyli przetwornik poruszania powietrzem. (Po Polsku zawsze brzmi mniej atrakcyjnie.) Innowacja polega na zastosowaniu cienkiej folii złożonej w harmonijkę. Ma ona napylone ścieżki przewodzące prąd elektryczny i jest umieszczona w polu magnesu stałego. Przepływ prądu zmiennego powoduję naprzemienne ściskanie i rozwieranie jej fałdek, które wypychają spomiędzy siebie powietrze. Po śmierci dr Heila firma kontynuowała prace nad AMT, co zaowocowało współczesnymi głośnikami ART (Accelerating Ribbon Technology - technologia przyspieszającej wstęgi). Jest to charakterystyczny element wszystkich zestawów ADAM. Większość klasycznych przetworników posiada mniej lub bardziej płaską membranę poruszającą powietrze w stosunku 1:1 i ma bardzo niską sprawność. Skrajne wychylenia zawieszenia powodują kompresję dynamiki - zniekształcenia. Konstrukcja ART przyspiesza powietrze w stosunku 4:1, co daje dużą głośność przy bardzo małych ruchach. Unikamy klasycznych ograniczeń i uzyskujemy większą dynamikę przy mniejszych zniekształceniach. Jak wspomniałem wcześniej nowa seria monitorów to nowe przetworniki. Głośnik X-ART ma szersze od poprzednika pasmo przenoszonych częstotliwości, a zniekształcenia nieliniowe zmniejszono z ok. 2% do ok. 1,5%.

 

 

 

 

http://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/48-column

Do cięcia powyżej 10khz, skoro takie są założenia projektu proponował bym małą wstęgę typu true ribbon, n którąś z wersji Founteka Neo 1, Art1 aurum cantus.

Stosowanie dużego głośnika do tak wysokiego podziału mija się chyba z celem.

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

supertweetery

np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ich charakterystyki raczej słabe, tym bardziej kierunkowe. Ciężko stwierdzić jak o zagra, jedno wiem na pewno, ostatnia (słyszana) oktawa Neo1 jest wybitna, zwłaszcza jak się wymieni jego kompozytową folię na folię z aluminium, na UHT to mały kiler.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

Ciezko mi okreslic jak graja mundorfy , lecz zostaly zakupione ,dokladnie AMT23CM1.1-R

 

Caly projekt opierac sie bedzie na:

wspomnianych Mundorf AMT23CM1.1-R

srednie to kopulkowe Tang Band 75-1558se (w falowodzie)

a na bas Beyma 12G40

 

Wszystko juz niedlugo realizowane przez Piotra z Audiosynergia (Father_PiO) ,skrzynki robione przez Marko.

 

Dam znac jak wszystko zostanie ukonczone.

Ciezko mi okreslic jak graja mundorfy , lecz zostaly zakupione ,dokladnie AMT23CM1.1-R

 

Caly projekt opierac sie bedzie na:

wspomnianych Mundorf AMT23CM1.1-R

srednie to kopulkowe Tang Band 75-1558se (w falowodzie)

a na bas Beyma 12G40

 

Wszystko juz niedlugo realizowane przez Piotra z Audiosynergia (Father_PiO) ,skrzynki robione przez Marko.

 

Dam znac jak wszystko zostanie ukonczone.

 

Z tego co widzę kopułka średnio tonowa Tang Band 75-1558se jest ponad dwa razy tańsza od Mundorfa AMT23CM1.1-R .

Charakterystyka przenoszenia wręcz wzorcowa na papierze.

Co ta estradowa Beyma 12G40 ma w sobie takiego że ją wybrałeś do głośnika audiofilskiego ??

Ciezko mi okreslic jak graja mundorfy , lecz zostaly zakupione ,dokladnie AMT23CM1.1-R

 

Caly projekt opierac sie bedzie na:

wspomnianych Mundorf AMT23CM1.1-R

srednie to kopulkowe Tang Band 75-1558se (w falowodzie)

a na bas Beyma 12G40

 

Wszystko juz niedlugo realizowane przez Piotra z Audiosynergia (Father_PiO) ,skrzynki robione przez Marko.

 

Dam znac jak wszystko zostanie ukonczone.

bardzo dziwne połączenie, jeśli już na HT miałby wylądować AMT to brałbym najmniejszego/najlżejszego

pozatym łączenie kopuły na midzie z 12".

 

Ale cóż, nie takie cuda świat widział :D

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

a może jednak widział -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

hehe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Caly pomysl doboru glosnikow zaczal sie od kopul, bo te nawinely sie przypadkiem i trudno bylo zaprzepascic okazje, zostaly przetestowane i swa lekkoscia i bardzo otwartym graniem od razu zarysowaly wizje tweetera rownie zwiewnego z mnostwem detali, poczatkowo mialy byc founteki neox 2 z wymieniona folia ale chcialem sprobowac amt - wybor chybil trafil, zobaczymy. Na koniec zostal bas, i tu byl najwiekszy dylemat ,zalozenie bylo by w torze kopuly nie bylo rezystorow , a wiec skutecznosc byla potrzebna, do tego ma byc szybki, w przyszlosci zgrane bedzie to z subem wiec najnizszego dolu nie oczekuje

Co do amt to kierowalem sie bardzo dobra kierunkowoscia a ta wlasnie zaczyna sie od tego modelu.

 

Nad caloscia czuwac bedzie Piotr wiec jestem spokojny o rezultat. Po wszystkim napisze jakas recenzje.

 

Wczesniej mialem celestiony ditton 66 i tam rozwiazanie bylo podobne 2,5" kopula i glosnik 12" jako bas , calosc grala swietnie , nie widze w t ym nic dziwnego. ATC rowniez stosuje polaczenie kopuly z 12"

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...

Caly pomysl doboru glosnikow zaczal sie od kopul, bo te nawinely sie przypadkiem i trudno bylo zaprzepascic okazje, zostaly przetestowane i swa lekkoscia i bardzo otwartym graniem od razu zarysowaly wizje tweetera rownie zwiewnego z mnostwem detali, poczatkowo mialy byc founteki neox 2 z wymieniona folia ale chcialem sprobowac amt - wybor chybil trafil, zobaczymy. Na koniec zostal bas, i tu byl najwiekszy dylemat ,zalozenie bylo by w torze kopuly nie bylo rezystorow , a wiec skutecznosc byla potrzebna, do tego ma byc szybki, w przyszlosci zgrane bedzie to z subem wiec najnizszego dolu nie oczekuje

Co do amt to kierowalem sie bardzo dobra kierunkowoscia a ta wlasnie zaczyna sie od tego modelu.

 

Po wszystkim napisze jakąś recenzje.

 

 

Czekamy na opis wrażeń.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

To czekamy ;)) na wrażenia, tym bardziej, że ciekawy dobór głośników.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

i za dużą skuteczność posiada.

To jakaś wada ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.