Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Opera Loudspeakers


Adam901
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.11.2022 o 22:41, Łukasz Mierzwiński napisał:

Pytanko z czym zestawić Callas Divy, żeby było żywo i energicznie, jednak z delikatniejszą/ gładką górą?

W zależności jak odbierasz żywe i energiczne granie możesz sprawdzić je z Unisonem Unico 90, Regą Aethos czy Naimem Supernaitem.

Pozdrawiam,

Michał

Zapraszamy na odsłuchy i do wypożyczeń - www.natemataudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Witam członków klubu Opera.

Mam pytanie. Kilka dni temu miałem okazję posłuchać Quinta Se. I przyznam   że urzekł mnie ten dźwięk. Zastanawiam się tylko czy nie będą zbyt duże do pokoju w bloku w wymiarach 4,6x4,6m czyli około 22 m. A jeśli nie Quinta to który model Opery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Przyslaw napisał:

Witam członków klubu Opera.

Mam pytanie. Kilka dni temu miałem okazję posłuchać Quinta Se. I przyznam   że urzekł mnie ten dźwięk. Zastanawiam się tylko czy nie będą zbyt duże do pokoju w bloku w wymiarach 4,6x4,6m czyli około 22 m. A jeśli nie Quinta to który model Opery?

Ja mam secondy na 16m i jest ok 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Quinty w pomieszczeniu o dwukrotnie większym metrażu więc nie pomogę w kwestii brzmienia w mniejszym pokoju. Mogę jednak napisać że są to kolumny które nie walą basem bez potrzeby i są dość tolerancyjne co do ustawienia i odległości od ścian choć rozsądek w tej kwestii też jest wskazany. Poza tym w zestawie są zatyczki dzięki którym można zrobić kolumnę zamkniętą co daje kolejną możliwość konfiguracji w małych pomieszczeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam kolumny z przednim BR. Tylna ścianka kolumn jest 35 cm od ściany. Obecne kolumny mają 32 cm głębokości. Więc odległość przedniej ścianki kolumn od ściany to niecałe 70 cm. Bardziej niestety nie mogę odstawić kolumn od ściany bo zablokowałbym wejście do pokoju. Zastanawiam się czy tak bliskie ustawienie Oper od ściany nie wpłynie niekorzystnie na ich brzmienie. Dlatego pierwszym wyborem będą kolumny z przednim BR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Przyslaw napisał:

Z czym u Ciebie grają? Ja właśnie chcę zmienić cały system. We wtorek wybieram się z pierwsze odsłuchy kolumn. Niestety w mieście w którym mieszkam ciężko będzie znależć salon   który ma Opery .

 

Z lampą Line Magnetic 805 ia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Przyslaw napisał:

Jaką masz odległość między wylotem BR a ścianą? Quinty są dosyć głębokie i nie wiem czy w moim przypadku nie będą zbyt blisko ściany

Seconda i qinta mają taką samą szerokość i głębokość seconda jest tylko trochę nieco wyższa. Odległość BR od ściany to 30 cm 

Edytowane przez pawel k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry wszystkim
Właśnie przed chwilą trafiłem na Wasz klub i od razu zarejestrowałem sobie tutaj konto 🙂
Dużymi krokami zbliża się do mnie zakup głośników opera 🙂 Zastanawiam się mega nad kilkoma modelami (docelowo Grand Callasy będą grały, ale to jeszcze trochę - trzeba zbudować budżet)
Natomiast to, na co patrzę to Seconda, Quinta i Callas (podstawki). Póki co nie odsłuchiwałem jeszcze tych, ale poluję ze swoim wzmacniaczem na odsłuch tej trójki.
I pytanie do Was - macie jakieś doświadczenia z Callasami podstawkowymi? Jak to gra? Cenowo Quinta i Callasy stoją podobnie. Seconda jest ciut tańsza.
Wzmacniacz kupiłem w ubiegłym roku - Moon Ace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 27.02.2022 o 20:40, Natalia Cattiva napisał:

Opera Quinta SE.

Witam serdecznie wszystkich , czy robił ktoś z Was bardziej wnikliwie porównania Quinta vs Seconda?  Słucham głównie jazzu jak też klasyki. Jestem ciekaw jak różnią się te dwa modele w kwestii reprodukcji głosu czy tez oddania barw poszczególnych instrumentów zwłaszcza fortepianu. Czy jest sensownym wchodzić w ten wyższy model w zestawieniu z integrą Marantza?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

Cześć! Rozważam zakup Accuphase E-260 do monitorów Opera Prima (1st gen nie 2015). Aktualnie gram z Dayens Menuetto, ale z uwagi na mały metraż i bliskość odsłuchu zależy mi na wyjątkowo stonowanym, ocieplonym graniu, a Dayens bywa wypchnięty do przodu, przez co bywa męczący, przy swojej ładnej barwie. Czy Waszym zdaniem to kierunek w dobrą stronę i do przodu? (Źródła to niska średnia półka: Rotel CD11 Tribute, Pioneer N50AE i stary technics na wkladce 95ML i pre MF V90). Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.07.2023 o 10:03, maciejmacieju napisał:

Cześć! Rozważam zakup Accuphase E-260 do monitorów Opera Prima (1st gen nie 2015). Aktualnie gram z Dayens Menuetto, ale z uwagi na mały metraż i bliskość odsłuchu zależy mi na wyjątkowo stonowanym, ocieplonym graniu, a Dayens bywa wypchnięty do przodu, przez co bywa męczący, przy swojej ładnej barwie. Czy Waszym zdaniem to kierunek w dobrą stronę i do przodu? (Źródła to niska średnia półka: Rotel CD11 Tribute, Pioneer N50AE i stary technics na wkladce 95ML i pre MF V90). Pozdrawiam!

Miałem Opera Prima (ale 2015) i grałem głównie z Unison Research Unico Primo. Dla mnie było to bardzo dobre połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.07.2023 o 11:11, mrozu99 napisał:

Mam i ja! Quinta se + Unison Research Unico Due

336628198_2508574105974314_8882717595485102985_n.jpg

Też tak mam 🙂 połączone kablami Atlas Hyper 3;5 

21 godzin temu, remar napisał:

Taki zestaw też miałem, teraz Quinty grają z Unico 90

No właśnie, też zastanawiałem się nad UNICO 90 ale rozmiary i waga skutecznie mnie odstraszyły 🙂 

Zadam ryzykowne pytanie, jak wrażenia w porównaniu z wcześniejszym wzmacniaczem?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unico Due przypomina lampowca, z odpowiednim okablowaniem które zrównoważy takie granie (kable z tych stawiających na detal) i z Quintami było całkiem nieźle. Jedyne czego mi brakowało to dynamika ale po części to wina mojego pomieszczenia (duży metraż i słaba akustyka). Unico 90 gra trochę jaśniej, trochę bardziej szczegółowo i trochę dynamiczniej. Jest mu bliżej do tranzystora niż lampy ale słychać oczywiście że to hybryda. To wzmacniacze o różnych charakterach.

Do tego Quinty to kolumny według mnie wyrównane i dolny zakres nie jest tu jakoś szczególnie mocny i eksponowany. W dużym pomieszczeniu jak moje brakowało tego trochę. W końcu zdecydowałem się dołożyć suba od Rela i choć zawsze uważałem że w stereo suby nie są potrzebne to efekt mnie zaskoczył. Muzyka stała się gęstsza i zniknął problem pewnego niedoboru niskiego zakresu. Na razie osiągnąłem efekt który jest na tyle zadowalający że Unico 90 i Quinty zostają na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.07.2023 o 15:30, remar napisał:

Unico Due przypomina lampowca, z odpowiednim okablowaniem które zrównoważy takie granie (kable z tych stawiających na detal) i z Quintami było całkiem nieźle. Jedyne czego mi brakowało to dynamika ale po części to wina mojego pomieszczenia (duży metraż i słaba akustyka). Unico 90 gra trochę jaśniej, trochę bardziej szczegółowo i trochę dynamiczniej. Jest mu bliżej do tranzystora niż lampy ale słychać oczywiście że to hybryda. To wzmacniacze o różnych charakterach.

Do tego Quinty to kolumny według mnie wyrównane i dolny zakres nie jest tu jakoś szczególnie mocny i eksponowany. W dużym pomieszczeniu jak moje brakowało tego trochę. W końcu zdecydowałem się dołożyć suba od Rela i choć zawsze uważałem że w stereo suby nie są potrzebne to efekt mnie zaskoczył. Muzyka stała się gęstsza i zniknął problem pewnego niedoboru niskiego zakresu. Na razie osiągnąłem efekt który jest na tyle zadowalający że Unico 90 i Quinty zostają na dłużej.

Wspominałeś w klubie dla osób „obłąkanych” o kablach Ricable Detalus Elite. Czy odsłuchiwałeś je w zestawieniu z Quinta + Unico Due? Jeżeli tak to ciekaw jestem Twojej opinii. Ja miałem z tym  zestawem spory dylemat. Obraz dźwiękowy, w moim odczuciu, był bardzo ożywczy, rozdzielczy ale jednocześnie zbyt przesunięty w górne rejestry, przez to nie aż tak wyrównany i wciągający przy dłuższych odsłuchach. 
Obecnie wykorzystuję wyłącznie DAC, który jest wbudowany w Unico Due. Ciekaw jestem co sądzisz o tym przetworniku i czy robiłeś jakieś porównania z innymi zewnętrznymi przetwornikami podłączonymi do powyższej konfiguracji: kolumny - wzmacniacz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DACa z Unico Due testowałem z ciekawości, mój odtwarzacz sieciowy który wtedy miałem zagrał wyraźnie lepiej więc nie było sensu korzystać z tego wbudowanego. Ricalble Dedalus Elite miałem w konfiguracji jak Twoja czyli z Unico Due a teraz z Unico 90. Zastąpiły Tellurium Black II które sprawdzały się z moimi wcześniejszymi kolumnami a w tym zestawie dawały dźwięk zbyt transparentny i właśnie lekko przesunięty ku górze. Szukałem więc kabli lekko dociążających ale bez zbytniej utraty szczegółów i z kilku testowanych wybrałem Ricable. Dla mnie te kable dociążyły granie a dla Ciebie odwrotnie. Jak widać nie ma jednego uniwersalnego sposobu na dobre granie :).

Jeśli korzystasz z DACa wbudowanego w Unico Due to łączysz się kablem USB, możesz spróbować potestować kilka kabli bo wbrew wielu opiniom taki kabel też ma wpływ na barwę dźwięku i może korzystasz z takiego bardziej transparentnego. Ja byłem szczerze zaskoczony gdy testowałem DAC plus transport sieciowy i wymieniałem kable USB łączące te dwa urządzenia, moim zadaniem kabel USB miał większy wpływ na dźwięk niż interkonekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kable USB też grają 🙂 Nie bawiłem się aż tak bardzo nimi ale zmiana WireWorld Chroma na WireWorld Starlight 8 USB dała odczuwalną poprawę. Zwłaszcza przeobrażenia tego drugiego podczas dwóch dni wygrzewania były spektakularne od bardzo jasnego kłującego uszy dźwięku do wyraźnie dociążonego. Jednak największy progres dała wymiana zasilacza do Streamera IFi ZEN, który jest moim głównym dostawcą treści. Przewaliłem pięć zasilaczy nie licząc dostarczonej wtyczki ze streamerem. Już iFi power x przyniósł znaczącą poprawę, pojawiła się detaliczność, rozjaśnienie brakującej górny ale pojawiła się też jakaś nerwowość i jakby okrojony dół. Kolejny iFi elite okazał się już bardziej poważną propozycją, świetny bardzo wyrównany brzmieniowo zasilacz wręcz zdeklasował poprzednika. Liniowy Topping P50 w przeciwieństwie do wcześniejszych impulsówek wprowadził do brzmienia sporo analogowej naleciałości, ładną głębię, piękne zróżnicowaną detaliczność ale też trochę nadgorliwie wygładzoną z lekka nosową górę co może dwojako traktować jako wadę ale i też zaletę. Podekscytowany tym co zaoferował mi brzmieniowo stosunkowo niedrogi chiński zasilacz liniowy postanowiłem pójść dalej sięgając po Sboostera oraz świetną rodzimą markę PD Creative. Tu względem Toppinga poprawiła się lepiej zaznaczona lekko jaśniejsza góra. Ostanie dwa zasilacze mam jeszcze na stanie zastanawiając się, który z nich na stałe zostawić. Sbooster z racji wyższego napięcia zapewnia nieznacznie większą dynamikę. PD Creative jest bardziej subtelny tonalnie jak zapewnia jego producent i twórca pan Paweł Dybał - stworzony jest do długich odsłuchów. Jakby tu nie patrzeć (czyt. słuchać) wybór nie należy do prostych 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dołączam do klubu Opery. Mialy byc Audio Physiki a bedzie Quinta, która urzekla mnie samym wygladem no i przedewszystkim dobrymi opiniami w sieci i testach. Kupilem w ciemno bo wiem ze wpasuje sie u mnie. Czuje ze bedzie dobrze. Podoba mi sie te rowne pasmo na wykresach wiec siłą rzeczy nie moze byc zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro kolumny mają byc u mnie. Jestem podekscytowany bo niewiem co mnie czeka ale lubię ten czas kiedy kolumny są nowe i czlowiek zaczyna sie cieszyc podczas ich wygrzewania każdą minutą kiedy dzwiek zaczyna sie zmieniac. Jest tutaj kilku uzytkowników Quinty ale nikt jeszcze nieopisał dokladnie brzmienia w swoim systemie. Jaka przestrzen czy głebia i bas itd. U mnie zagrają z Roksanem Blakiem, zrodlem jest Azur 851N zasilanie isoteka i komplet kabli Luny Gris. Spodziewam sie ocieplonego dzwieku, dociazonego i bogatego w faktury z naturalnoscia barwy instrumentów oraz wokali. Opery staną na 5cm podstawach z jesionu, ktore sa na kolcach a kolumny bezposrednio na podstawach na blutaku. Zwory oryginalne zastapie oryginalnymi zworami Luny.Obecne kolumny to tannoy XT8, ktore u mnie sprawuja sie kapitalnie w tym budzecie. Bede Wam dawal relacje od czasu do czasu moze sie komus cos przyda. 

Edytowane przez Rafaellozr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.