Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Opera Loudspeakers


Adam901
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, DAWH napisał:

Gratulacje dobrego wyboru. 

Z czym u ciebie grają Opery? 

W czym przewyższyły AP T5? 

System prawie od początku wykonany własnoręcznie. Malina z Digione Signature, Roon DAC TDA 1541 z lampowym analogiem, Preamp tranzystorowy w klasie A, końcówka Ugoda. Różnice są subtelne, zestroiłem sobie tor dość szczegółowo, a AP lepiej grają z cieplejszym sprzętem. Opera jest delikatniejsza na goże, jest bardziej aksamitna i to jest główny powód, narazie słucham 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, trochę posłuchałem więc czas coś skrobnąć. W porównaniu do AP prezentacja mniej brawurowa. początkowe wrażenie jest takie jakby czegoś brakowało, ale to przypadek dobrze mi znany. Mialem przeszłości prę monitorów n głośnikach SS 9300-9500, i tam było jeszcze ciemniej. AP czarują lekką konturowością przekazu i delikatnym efekciarstwem, przez co przestrzeń jest rewelacyjna. W przypadku Opery ten ten aspekt jest mniej akcentowany, więc dla osoby przyzwyczajonej do takiej interpretacji na początku jest lekki niedosyt. Ale moje założenie było takie żeby pójść bardziej w stronę prawdy, więc to jest właśnie ten kierunek. Średni zakres w stosunku do AP nieznacznie delikatniejszy-też na plus. największy problem mam z basem, bo pomimo tego że w operze jest obudowa zamknięta, to basu jest więcej niż w Tempo, a tm na bokach kolumn siedzą po dwie aluminiowe 18. Dziwna sytuacja. Jeszcze nie znalazłem takiego miejsca w pokoju żeby go okiełznać, tak jakby występowały jakieś mody, które przy AP się nie uwydatniły, więc jeszcze trochę chodzenia przede mną. tak na marginesie, gdy zaczynałem miks i master lata temu, oprócz Monitorów używałem jakichś tańszych słuchawek Sanka. postanowiłem kupić HD 650, ponieważ to jedne z popularniejszych zauszników wśród reżyserów dźwięku. Zdziwienie było wielkie, bo asyskiego mi brakowało. początkowo myślałem że są wadliwe, ale szybko zacząłem odczuwać ich zalety. Teraz jest podobnie, brakuje początkowego WOW, ale po jakimś czasie zaczynam dostrzegać zalety tego przekazu. W myśl zasady mniej znaczy więcej.🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z kolegów i koleżanek łączył swoje Opery z elektroniką Accuphase? Napędzam Grand Callas lampą Copland, ale chodzi mi po głowie tranzystor: integra, klasa AB.

Ktoś z doświadczeniem w takim mariażu: Opera z np. E370 / 380, E470 480? Jakieś inne potencjalne konfiguracje? Temat przyszłościowy (środki), ale się powoli rozglądam.

Accu E480 słuchałem w salonie ze Spendorami 1/2 oraz 2/3. Wspomniane Spendory to naprawdę fajne konstrukcje (choć raczej nie dla mnie), ale zaintrygował mnie ten Accu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Grand Callas bardzo dobrze czują się z japońskimi tranzystorami, dobrze wypadają z Accu, Esoteric, Luxman. Warto iść tym tropem.

Pozdrawiam,

Michał

Zapraszamy na odsłuchy i do wypożyczeń - www.natemataudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Na Temat Audio napisał:

Cześć,

Grand Callas bardzo dobrze czują się z japońskimi tranzystorami, dobrze wypadają z Accu, Esoteric, Luxman. Warto iść tym tropem.

Pozdrawiam,

Michał

Dzięki. Luxman (choć słuchałem dłuższą chwilę tylko A-klasowej 550-tki) zdał mi się zbyt kliniczny: za mało w tym graniu wypełnienia a nieco za dużo analizy. I przestrzeń - w porównaniu z E480 była mniejsza. Obawiam się, że z Esoteric będzie podobnie. Accu E480 bardziej trafił w mój gust: było bardziej muzykalnie, zaś detaliczność również wysoka, przy jednoczesnym soczystszym wypełnieniu. Nie wiem jedynie czy z muzykalnymi Operami nie będzie "za wiele cukru w cukrze" (lub też brzmienia zbyt bliskiego obecnie posiadanego Coplanda), ale niebawem podejmę próbę. Jeśli się uda, podzielę się wrażeniami. Sporo sobie obiecuję i mam to mocno w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, PeEmPe napisał:

Dzięki. Luxman (choć słuchałem dłuższą chwilę tylko A-klasowej 550-tki) zdał mi się zbyt kliniczny: za mało w tym graniu wypełnienia a nieco za dużo analizy. I przestrzeń - w porównaniu z E480 była mniejsza. Obawiam się, że z Esoteric będzie podobnie. Accu E480 bardziej trafił w mój gust: było bardziej muzykalnie, zaś detaliczność również wysoka, przy jednoczesnym soczystszym wypełnieniu. Nie wiem jedynie czy z muzykalnymi Operami nie będzie "za wiele cukru w cukrze" (lub też brzmienia zbyt bliskiego obecnie posiadanego Coplanda), ale niebawem podejmę próbę. Jeśli się uda, podzielę się wrażeniami. Sporo sobie obiecuję i mam to mocno w głowie.

Do oper polecam ci przesłuchanie któregoś ze wzmacniaczy Moon. U mnie grają z Moon 250 (i1), natomiast słyszałem Opera Seconda z Moon 340i. Było nieco więcej detalu i dynamiki. Jednak budżet 2xwiekszy niż 250i. Także koniecznie wypożycz moona340, a jeśli budżet pozwoli to 600, bo możesz się bardzo pozytywnie zaskoczyć. 340 to już prawdziwy dynamit. 600tka to już dla mnie kosmos. 

O szczegóły tych wzmacniaczy podpytaj w klubie simaudio

Edytowane przez DAWH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.10.2021 o 16:47, DAWH napisał:

Do oper polecam ci przesłuchanie któregoś ze wzmacniaczy Moon. U mnie grają z Moon 250 (i1), natomiast słyszałem Opera Seconda z Moon 340i. Było nieco więcej detalu i dynamiki. Jednak budżet 2xwiekszy niż 250i. Także koniecznie wypożycz moona340, a jeśli budżet pozwoli to 600, bo możesz się bardzo pozytywnie zaskoczyć. 340 to już prawdziwy dynamit. 600tka to już dla mnie kosmos. 

O szczegóły tych wzmacniaczy podpytaj w klubie simaudio

Dzięki, wpisuję na krótką listę! Choć wstępne rozpoznanie wskazuje, że o odsłuch będzie trudniej niż w przypadku Accu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, słuchałem kilka dni temu Oper Seconda w sklepie i wylądowały u mnie w domu na testy, chyba już sobie je zostawię, bo podoba mi się ten styl grania 🙂
Ogarniam jeszcze akustykę i myślę, że do końca tygodnia wszystkie ustroje zamontuje, jak należy.
Na razie słucham na Atollu In 100 , ale w przyszłym miesiącu mam zamiar kupić coś lepszego, co byście polecali w budżecie około 8 tys ? Muzyka to głównie rock.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, g88 napisał:

Na razie słucham na Atollu In 100 , ale w przyszłym miesiącu mam zamiar kupić coś lepszego, co byście polecali w budżecie około 8 tys ?

Cześć,

bardzo częstym zestawieniem w tym budżecie jest Musical Fidelity M5si lub Unison Unico Due ( w tym drugim przypadku to jednak grupa ). W zależności jakiego grania będziesz oczekiwał warto przesłuchać oba. Musical gra bardziej detalicznie, punktowo, Unison ma trochę lepsze wypełnienie, więcej ciepła.

Pozdrawiam,

Michał

Zapraszamy na odsłuchy i do wypożyczeń - www.natemataudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Na Temat Audio napisał:

Cześć,

bardzo częstym zestawieniem w tym budżecie jest Musical Fidelity M5si lub Unison Unico Due ( w tym drugim przypadku to jednak grupa ). W zależności jakiego grania będziesz oczekiwał warto przesłuchać oba. Musical gra bardziej detalicznie, punktowo, Unison ma trochę lepsze wypełnienie, więcej ciepła.

Pozdrawiam,

Michał

U mnie sekondy grały też z atollem in 200 signature. Niestety w bespośrednim starciu z Unison research s6 MK1 nie dał rady. I tak grają z nim po dziś dzień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, g88 napisał:

Mam pytanie odnośnie kabli 🙂 Czy w w Opera Seconda jest sens stosować bi wiring? Aktualnie mam podpięte kable Melodika Purple. 

I czy znacie może odległość od sciaiany jaka jest dla nich zalecana?

No kabli to trochę przez moje secondy przeleciało. Ostatecznie skończyłem właśnie na bi wiring. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.10.2021 o 19:04, PeEmPe napisał:

Dzięki, wpisuję na krótką listę! Choć wstępne rozpoznanie wskazuje, że o odsłuch będzie trudniej niż w przypadku Accu.

Czemu trudniej? Podpytaj w klubie moon... 

W dniu 20.10.2021 o 11:43, g88 napisał:

Cześć, słuchałem kilka dni temu Oper Seconda w sklepie i wylądowały u mnie w domu na testy, chyba już sobie je zostawię, bo podoba mi się ten styl grania 🙂
Ogarniam jeszcze akustykę i myślę, że do końca tygodnia wszystkie ustroje zamontuje, jak należy.
Na razie słucham na Atollu In 100 , ale w przyszłym miesiącu mam zamiar kupić coś lepszego, co byście polecali w budżecie około 8 tys ? Muzyka to głównie rock.

Gratuluję. 

Że swojej strony polecam bardzo moon 250i... Spróbuj koniecznie takie zestawienie. W Oświęcimiu w pewnym salonie spokojnie odsłuchasz... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, g88 napisał:

Mam pytanie odnośnie kabli 🙂 Czy w w Opera Seconda jest sens stosować bi wiring? Aktualnie mam podpięte kable Melodika Purple. 

I czy znacie może odległość od sciaiany jaka jest dla nich zalecana?

Też miałem taki dylemat, spróbowałem bi wire i tak zostało. 

Odległość od ściany w miarę możliwości jak największa, ale to już zależy od akustyki pomieszczenia. Pół metra to minimum. Musisz sam eksperymentować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 20.10.2021 o 11:43, g88 napisał:

Cześć, słuchałem kilka dni temu Oper Seconda w sklepie i wylądowały u mnie w domu na testy, chyba już sobie je zostawię, bo podoba mi się ten styl grania 🙂
Ogarniam jeszcze akustykę i myślę, że do końca tygodnia wszystkie ustroje zamontuje, jak należy.
Na razie słucham na Atollu In 100 , ale w przyszłym miesiącu mam zamiar kupić coś lepszego, co byście polecali w budżecie około 8 tys ? Muzyka to głównie rock.

i jak, udało ci się posłuchać second z jakimś ciekawym piecykiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
1 minutę temu, remar napisał:

Cześć, mam pytanie o zworki terminali kablowych w Operach, czy jest sens zamieniać oryginalne zworki na inne takie jak kable głośnikowe ( ja akurat mam Tellurium Black 2). Ktoś je zamieniał i ma jakąś opinię? 

Czy ma to sens.? To jest podstawa i pierwsza rzecz jaką powinieneś wykonać przy podłączaniu oper 😁😉😉. Nie muszą być z tego samego kabla ja miałem kiedyś podłączone Tellurium q black 2 i zworki silver 2. Ostatecznie najlepiej wypada podłączenie bi wire. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
1 minutę temu, remar napisał:

Ktoś z użytkowników testował/bawił się zatykaniem dostarczonymi gąbkami bas refleksów w  Secondach lub Quintach? Jakieś wnioski może? Moje Quinty grały dopiero ze 60 godzin więc na razie czekam na wygrzanie z takimi testami.

Bawiłem się tymi dostarczonymi gąbkami w moich opera seconda. Dla mnie zdecydowanie lepiej brzmią z otwartym bas reflexem. Zatkane otwory zbyt mocno kątrolują bas i go utwardzają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, remar napisał:

Ktoś z użytkowników testował/bawił się zatykaniem dostarczonymi gąbkami bas refleksów w  Secondach lub Quintach? Jakieś wnioski może? Moje Quinty grały dopiero ze 60 godzin więc na razie czekam na wygrzanie z takimi testami.

Jak masz dobra akustyke to ostatnia rzecz o ktorej powinienes myslec to zatykanie BR. Jak akustyka jest taka sobie to sprobuj ja najpierw poprawic a dopiero potem mysl o tych zatyczkach. Zatkany BR nigdy nie zagra tak dobrze jak otwarty lub obudowa zamknieta.

Dobra alternatywa za to moze byc czesciowe przytkanie otworu, zmniejszenie jego srednicy.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to tak rozumiem że jak producent daje te zatyczki to po to by stworzyć sobie obudowę zamkniętą. Tym bardziej że poprzednie wersje Secondy (nie wiem jak było z Quintą) były konstrukcjami zamkniętymi. I teraz jeśli dodano tylko br bo tak mają wszyscy (prawie) i to się sprzedaje a kolumna nadal jest zaprojektowana jako zamknięta to teoretycznie zaślepiona powinna zagrać tak jak konstruktor wymyślił. Chyba że jest przeprojektowana do br to inna sprawa. Pytałem o Wasze opinie z ciekawości, sam też się pobawię ale na razie kolumny nowe i dopiero od kilkunastu godzin bas się zaczyna pojawiać więc taka zabawa nie ma teraz sensu. Mimo tego już widać że Quinta to fajne granie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2022 o 13:47, remar napisał:

Ja to tak rozumiem że jak producent daje te zatyczki to po to by stworzyć sobie obudowę zamkniętą. Tym bardziej że poprzednie wersje Secondy (nie wiem jak było z Quintą) były konstrukcjami zamkniętymi. I teraz jeśli dodano tylko br bo tak mają wszyscy (prawie) i to się sprzedaje a kolumna nadal jest zaprojektowana jako zamknięta to teoretycznie zaślepiona powinna zagrać tak jak konstruktor wymyślił. Chyba że jest przeprojektowana do br to inna sprawa. Pytałem o Wasze opinie z ciekawości, sam też się pobawię ale na razie kolumny nowe i dopiero od kilkunastu godzin bas się zaczyna pojawiać więc taka zabawa nie ma teraz sensu. Mimo tego już widać że Quinta to fajne granie.

Nie. BassReflex to nie tylko dodana dziura w desce. Obudowa zamknieta ma inna mniejsza objetosc wewnetrzna potrzebna dla danego glosnika niz obudowa pod BR. Jak tak sa projektowane od poczatku to ta wielkosc jest dobrana.

Zatykanie BR to takie ratowanie sytuacji, chwytanie sie brzytwy kiedy u klienta burczy bas przez nie najlepsza akustyke. Ale to nigdy nie gra tak dobrze.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.