Skocz do zawartości
IGNORED

Odsłuch SACD na moim sprzęcie


Tracker01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w moim pierwszym tutaj wpisie. Nie jestem specjalistą. Jestem bardziej fanem hi-endu i ogólnie techniki, różnych nośników cyfrowych itd. ale nie audiiofilem.

To znaczy, że nie dysponuję wzmacniaczem i ogromnymi kolumnami.

 

Teraz przyszedł czas na SACD bo zawsze chciałem tego spróbować.

 

I tutaj mam kłopot. Do dyspozycji mam taki sprzęt:

 

- Logitech Z-5500 do odsłuchu

- Denon DVD-2910 odtwarzacz SACD

 

Dopiero po fakcie dowiedziałem się, że model ten nie ma wyjścia cyfrowego Toslink z SACD.

Jak to podłączyć?

 

Wyprzedzę Wasze wypowiedzi, że ten zestaw się do takiego odsłuchu nie nadaje. Może zatem słuchawki?

 

Co potrzebuje aby wydobyć dźwięk z takiego nośnika i posłuchać jak to brzmi?

 

Miło będzie posłuchać Waszych porad.

Hmmm nie wiem bo jest tu kilka mocnych nieścisłości:

Nie jestem specjalistą. Jestem bardziej fanem hi-endu

nie audiiofilem

Do dyspozycji mam taki sprzęt:

 

- Logitech Z-5500 do odsłuchu

To wszystko się mija. Rozjeżdża.

tu na forum jest dział Hi-END może tam napisz.

Tylko po analogu jest techniczna możliwość połączenia tych dwóch urządzeń.

 

3 takie kabelki i działa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co do słuchalności , no zagrać zagra ale chyba nie tylko o to w SACD chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O odsłuchu z "głośników" tego zestawu raczej zapomnij ..i jeśli wystarczy Ci odsłuch SACD,

ale tylko w wersji stereo to coś takiego powinno do słuchawek wystarczyć:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do tego mogą być samodziały - dwa kabelki na L i P z tego DVD na wzmacniacz i już.

Zresztą na słuchawkach różnice pomiędzy CD i SACD powinny się najłatwiej pokazać.

Na klasycznym zestawie audio musi być spełnionych kilka warunków, żeby to zauważyć;

szczególnie dobrej klasy głośniki wysokotonowe, przejrzystość systemu i akustyka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

(na szybko)

 

Jestem bardziej fanem hi-endu i ogólnie techniki

 

Oczywiście miałem na myśli hi-fi a interesują mnie formaty bezstratne i audio wideo, technika wszystko to co da się wycisnąć z desktopa :-)

 

Zresztą na słuchawkach różnice pomiędzy CD i SACD powinny się najłatwiej pokazać.

Na klasycznym zestawie audio musi być spełnionych kilka warunków, żeby to zauważyć;

szczególnie dobrej klasy głośniki wysokotonowe, przejrzystość systemu i akustyka.

 

Spodziewałem się... czy słuchawki Audio-techniki ATH-M50X będą akurat do SACD?

 

Ok dzieki za rady wyklarowało mi to podsumowując, stwierdzam że to nie ma sensu, ja chce mieć wszystko po cyfrze a nie po analogu jakimiś kabelkami, tam nawet nie ma wyjścia na jacka do słuchawek, oddaję SACD

bo jeszcze mogę, i przechodze do działu PC audio i skupiam się na bezstratnych ripach i odsłuchu na słuchawkach. Dzięki.

Po co mi takie pytania zadajesz?

Bo to ciekawe, ja na kilkaset płyt mam może 20 SACD (głównie Alia Vox oraz pojedyncze samplery).

 

Niestety też nie jestem w stanie ich w stanie odsłuchać, SACD nie obsługuje ani mój DAC (stary Audio-GD), ani mój CD (stary Kenwood); często słucham też muzyki z kompa (FLAC zrzucane EAC), ale nie potrafię tak zripować warstwy SACD, kiedy kilka lat temu się tym tematem interesowałem, to dało się to zrobić tylko na Sony Playstation, czy coś się już zmieniło? (Oczywiście sam rip SACD nic by mi nie dał, skoro mój DAC formatu DSD nie obsługuje, ale mógłby to być pierwszy krok...)

Pomijając już sensowność pomysłu DSD na logitechach, po wyjściu spdif (nie ważne optycznie czy po miedzi) nie da się przepchnąć dsd, a jedynie pcm. Jeśli po cyfrze słyszysz sygnał ze źródła dsd, to znaczy że sygnał został przekonwertowany przez źródło na pcm.

Gość bartosz_55239

(Konto usunięte)

Pomijając już sensowność pomysłu DSD na logitechach,

 

O tym pisał redaktor audio video. Niektórzy myślą że sacd na bumboxie zagra lepiej niż CD na dobrym dedykowanym CD playerze. Taki przypadek mamy tutaj. Dsd na komputerowych głośniczkach...

O tym pisał redaktor audio video. Niektórzy myślą że sacd na bumboxie zagra lepiej niż CD na dobrym dedykowanym CD playerze. Taki przypadek mamy tutaj. Dsd na komputerowych głośniczkach...

 

A czy rip z SACD do FLAC zagra na Logitekach lepiej niż CD na dedykowanym odtwarzaczu na Logitekach?

 

A jak stworzyć warunki do odsłuchu 5.1 jak się nie ma kolumn kina domowego?

rip z SACD do FLAC

 

Może się mylę, ale z tego, co mi wiadomo, we FLAC można zapisać tylko sygnał PCM, a nie stosowany w SACD DSD.

 

Niemal wszystkie SACD zawierają też zwykłą warstwę Audio-CD (stereo PCM 16 bit 44100 Hz), dzięki czemu można ich słuchać na zwykłym odtwarzaczu CD, np. komputerowym napędzie optycznym, którym można też tę warstwę zrzucić do FLAC — ale nie będzie to gęsty sygnał SACD.

 

 

A jak stworzyć warunki do odsłuchu 5.1 jak się nie ma kolumn kina domowego?

 

A po co? Albo masz system wielokanałowy i możesz próbować słuchać wielokanałowych nagrań, albo takiego systemu nie posiadasz...

 

Przy okazji przypomnę, że SACD występują w wersjach stereo oraz wielokanałowych, bardzo często jedna płyta zawiera 3 wersje: Audio-CD, DSD stereo i DSD multi-channel. Wersji stereo oczywiście można słuchać w systemie 2-kanałowym, np. na słuchawkach, na których pewnie łatwiej wychwycić róznice między DSD a zwykłym PCM.

Może się mylę, ale z tego, co mi wiadomo, we FLAC można zapisać tylko sygnał PCM, a nie stosowany w SACD DSD.

 

FLAC z CD ma PCM

 

Within the audio domain, there are many possible subdomains. For example: low bitrate speech, high-bitrate multi-channel music, etc. FLAC itself does not target a specific subdomain but many of the default parameters of the reference encoder are tuned to CD-quality music data (i.e. 44.1kHz, 2 channel, 16 bits per sample). The effect of the encoding parameters on different kinds of audio data will be examined later.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ale FLAC z SACD to 24-bit:

 

FLAC supports from 4 to 32 bits per sample. Currently the reference encoder and decoders only support up to 24 bits per sample.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Albo masz system wielokanałowy i możesz próbować słuchać wielokanałowych nagrań, albo takiego systemu nie posiadasz...

 

Nie no Logitech Z-5500 to zestaw 5.1

Właśnie o to mi chodzi, że SACD ma ścieżkę 5.1

 

P.S.

 

Nie wiem jak z próbkowaniem ripa z SACD ale niech mnie ktoś poprawi dźwięk w 24-bit to mniej szumów jak 16-bit CD?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hmmm nie wiem bo jest tu kilka mocnych nieścisłości:

 

 

 

To wszystko się mija. Rozjeżdża.

tu na forum jest dział Hi-END może tam napisz.

Przecież napisał, że jest jedynie fanem :)
ale FLAC z SACD to 24-bit:

Ale to PCM, nie zapiszesz w nim sygnału 1-bitowego DSD używanego na SACD.

 

Nie no Logitech Z-5500 to zestaw 5.1

Właśnie o to mi chodzi, że SACD ma ścieżkę 5.1

OK, rozumiem już. Masz zestaw głośniczków komputerowych 5.1 i chciałbyś na tym wypróbować jakąś posiadaną wielokanałową SACD — tylko czy na pewno taką posiadasz? Bo jeśli masz rip we FLAC to na pewno nie jest to już sygnał z SACD.

Ja to nawet rozumiem, takie głośniczki do słuchania muzyki się nie nadają, ale sam bym chętnie nawet na takich sprawdził, co tam (w dodatkowych kanałach) jest nagrane (szczególnie na płytach Alia Vox, tam na zdjęciach często widać muzyków półkolem siedzących wokół stojaka z dwoma mikrofonami, a od kilku lat już z trzema, ciekawe, czy gdzieś z tyłu stawiają dodatkowe do tylnych głośników).

 

W każdy razie jedyna metoda, by wielokanałowy DSD podłączyć do takich głośniczków, to połaczenie analogowe (z dźwiękiem zamienionym już na analogowy np. przez DAC wbudowany w odtwarzacz SACD), dokładnie tak, jak Ci już @mcemsi napisał:

Tylko po analogu jest techniczna możliwość połączenia tych dwóch urządzeń.

 

3 takie kabelki i działa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Nie wiem jak z próbkowaniem ripa z SACD

Ano nie wiesz, przyjmij do wiadomości, że samodzielnie takiej płyty nie zripujesz.

Używany w SACD sygnał DSD nie tylko ma rozdzielczość większą, niż na zwykłych CD, ale także jest inaczej kodowany, zamiast PCM wykorzystuje modulację ΔΣ. W wielkim uproszczeniu: PCM na CD ma zapisane ok. 44 tys. próbek na sekundę, każda taka próbka zawiera 16-bitową (jedną z 65536, od 0000000000000000 do 1111111111111111) wartość, odpowiadającą natężeniu dźwięku (wysokości sinusoidy czy innej fali dźwiękowej w danym punkcie czasu); jeśli więc chcemy zapisać ciszę (płaską linię), to w każdej próbce zapisujemy środkową wartość. Modulacje typu Δ czy ΔΣ bazują bardziej na zapisywaniu zmian wartości (Δ), a nie wartości absolutnej. W uproszczeniu (bo w rzeczywistości jest to bardziej złożone) można powiedzieć, że 1 oznacza zwiększanie poziomu, 0 obniżanie; im więcej w danym fragmencie jedynek, tym bardziej zapisywany sygnał rośnie; w takim uproszczeniu ciszę zapisalibyśmy jako 010101010101010101... (porównaj do PCM: 1000000000000000 1000000000000000 1000000000000000...). W DSD na SACD takich bitów zapisuje się ponad 2,8 mln na sekundę (w porównaniu do 16 × 44,1 tys. w PCM na CD-Audio).

DSD można software'owo przekształcić do PCM, ale zawsze się wtedy coś straci, to trochę jak konwersja obrazu między CMYK i RGB. Aby w pełni wykorzystać zalety dźwięku DSD należy taki sygnał (strumień bitów, a nie serię próbek) dostarczyć do kości DAC, która potrafi taki sygnał zdekodować (przekształcić na analogowy).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O DSD to zacząłem czytać dopiero teraz co to za technologia :-)

 

Tak temat wydaje się wyczerpany wiem już jak to podłączyć, wiem ile dostaję ile tracę. Chyba warto to mieć mimo wszystko kupiłem panel z drugiej ręki za niewielkie pieniądze.

A i jeszcze jako hi-end DVD posłuży więc styka. Co do płyt czy posiadam to jeszcze nie, coś tam zakupię innych nie zakupię. Dzięki.

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze odkryłem, że przy takim połączeniu głośników przez analogi nie będzie działał DTS 5.1 więc może iśc tylko po Dolby Digital.

Aby uzyskać DTS potrzebne jest wyjście cyfrowe dla sygnału z SACD.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.