Skocz do zawartości
IGNORED

Obraz branży na forum


InsideTheReactor

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

Nikomu nie ufaj jak to mówią, może się fajnie gadać z branżą czy nawet kolegowac ale zawsze nie będzie to bezinteresownie i rozsądek przede wszystkim. Sklepy audio to nie organizacje charytatywne które powstają z myślą szerzenia świadomości rodaków na temat audio i kd. Mi wystarczy jak nie utrudniają mi dostępu do tego co sam chce sprawdzić itp oczywiście ukierunkowanie lekkie wskazane ale to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subfan, moja teoria poparta jest praktyką. Podstawa to dobra świadoma relacja. Jeśli na wejściu nasze podejście zakładać będzie obustronny brak zaufania, to raczej porażka malowana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Właśnie to o czym piszę p39 to Level wyżej tzn na dzień dobry po wejściu do salonu (jako nowy klient ) sprz3da2ca po krótkim wypytaniu chce Ci ożenić shit z którego ma najwięcej $$ i jeżeli nie wyczuje że kumasz co nie co to tak będzie do końca twojej wizyty a jeżeli urwiesz jego zapędy w połowie zdania zyskujesz w jego oczach i wie że nie będzie tak łatwo lub nawet on od cb może się czegoś nauczyć. Początek opisany jest gwarantowany w każdym salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zawsze chcą wcisnąć to,z czego mają najwięcej kasy,a nóż widelec może się spodoba :-) ciężko jest kupić przez to coś dobrego dla Siebie,bo jak piszemy,z wypozyczeniem lipa,a w salonie gra ciut inaczej niż w domu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początek opisany jest gwarantowany w każdym salonie.

 

Prawie w każdym.

Np. w Bydgoskim Emarze do którego pojechałem z własnymi kolumnami, Pan podłączył mi kolumny do jednego z trzech zestawów (Marantz 6006, Marantz 8006, Primare i32) i mnie zostawił abym w spokoju posłuchał.

Potem tylko poproszony przełączał kable pomiędzy zestawami, a na samym końcu przyszedł sam posłuchać i spytać się czy mi się podoba i jakie są moje odczucia.

Zero jakiejś nachalności itp.

Niestety z wypożyczeniem zestawu do domu już było ciężko... zresztą sam bym się bał pożyczyć cały zestaw.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Potem jeszcze na samym końcu podłączył mi Sonusy do porównania, widoczne na zdjęciu.

Ogólnie fajny salon, no i mają jako jedyni w Bydgoszczy Ushery :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Nie można się w sumie dziwić bo gdybym prowadził restaurację i zapytany o coś na ciepło też bym polecił potrawke z zająca który wpadł mi aucie w chłodnice a nie z mięcha które muszę kupić u rzeźnika ;))) piniondz po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Jak to obie , jestem coś winien sprzedawcy już na wejściu jako klient ? Każdy jest tak traktowany jak sobie nagrabi i na wejściu do salonu ja jako klient jestem na gorszej pozycji.

Chyba że mówisz o globalnym zachowaniu ale to nie zagadnienie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o sytuacji win/win. Bardzo lubię gdy tak właśnie jest. Jestem orędownikiem takich relacji. Jednak aby tak było sam muszę się do tego przyczynić. No nie muszę, ale jak będę postępował wedle zasady jeden wygrywa a drugi przegrywa to często będę napotykał na takie bariery jak niechęć sprzedawcy czy ignorancja etc. Jak widać dróg do zakupu wymarzonego sprzętu jest wiele i nie wszystkie są proste i prowadzą do celu. Namawiam aby przynajmniej raz tak zrobić... to nic nie kosztuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie w każdym.

Np. w Bydgoskim Emarze do którego pojechałem z własnymi kolumnami, Pan podłączył mi kolumny do jednego z trzech zestawów (Marantz 6006, Marantz 8006, Primare i32) i mnie zostawił abym w spokoju posłuchał.

Potem tylko poproszony przełączał kable pomiędzy zestawami, a na samym końcu przyszedł sam posłuchać i spytać się czy mi się podoba i jakie są moje odczucia.

Zero jakiejś nachalności itp.

Niestety z wypożyczeniem zestawu do domu już było ciężko... zresztą sam bym się bał pożyczyć cały zestaw.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Potem jeszcze na samym końcu podłączył mi Sonusy do porównania, widoczne na zdjęciu.

Ogólnie fajny salon, no i mają jako jedyni w Bydgoszczy Ushery :)

Bydgoski Emar to sympatyczne miejsce...jedynie warunki odsłuchowe powinny być lepsze.

 

Ja akurat do 90procent sprzedawców,mam kompletny brak zaufania,wystarczy mi to co czytam na forum różnym i widzę jakie bzdury wypisują:-)

Salony muszą sprzedawać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

De gustibus non est disputandum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem kolego że to nie instytucja charytatywna,dlatego też nie powinniśmy opinii branży tu wypowiadajacej się,brac jako guru wszechwiedzące i obiektywne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymarzony sprzęt jest o wiele za drogi,jak na to co ma w środku

Tu działa mechanizm rynkowy, jeśli są chętni do zakupu to cena nie spadnie. Drugostronnie negocjować cenę można zawsze, to nic nie kosztuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano ma się tak, że można słuchać dobrej muzyki i się cieszyć (tak mam) lub marudzić do końca świata. Pytanie co jest lepsze. Każdy wybierze to co go bardziej cieszy, a salony ani pomogą ani przeszkodzą :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim można się cieszyć,mnie cieszą małe rzeczy,tylko z tego co widzę to nie delektuje się dźwiękiem za 12tysiecy na przykład,tylko za pięć,bo reszta to marże itd itp :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę w żaden sposób rozgrzeszać właścicieli salonów audio, ale wiem jak trudno w dzisiejszych czasach jest znaleźć pomocnika na budowę, a co dopiero specjalistę i najlepiej pasjonata w dziedzinie audio. Druga sprawa to ceny, klient w Polsce to trudny klient ( mam porównanie z naszymi sąsiadami zza Odry) , najczęściej zakładamy , że salony mają 300% marży , chcą nas puścić w skarpetkach i to co nam w pierwszej kolejności oferują, to złom na którym najwięcej zarabiają, nie mający nic wspólnego z jakością i naszymi wyobrażeniami o dźwiękowej nirwanie, jaką chcemy w domu przeżyć za uskładane 3k. zł. Ostatnio byłem świadkiem jak do salonu wparował gość i już od drzwi krzyczy , że przyszedł zostawić 7k. ( co podkreślił trzy razy !!!) i chciałby zestaw , kolumny białe ,tak by weszły na regał i podobały się żonie , wzmacniacz, sreamer, CD najlepiej w jednym klocku, bo wygląd salonu minimalistyczny , oczywiście sterowanie z Iphona . Salon 56 m2 z aneksem kuchennym, a oczywiście jakość dźwięku ma być najwyższa i sprzęt na całe życie, bo to tyle kasy.

Tak , że sprzedawcy nie mają lekko.

A co do promowania lub wciskania sprzętu jak dla niektórych z nas wątpliwej jakości to nie wiem czy Panowie ( i oczywiście Panie) zauważyli ale ok. 2000 r. ktoś wpadł na to , że tak naprawdę zarabia się na ilości, a przy odpowiednim wychowaniu klienta by uznał , że jak sprzęt padnie po trzech , czterech latach to normalka dalej ,poszło już gładko.

Osoby zwracające uwagę na jakość dźwięku , budowę sprzętu , specyfikacje techniczną stały się gatunkiem wymierającym. Na pierwszy plan weszły gadżety ( funkcje) oraz wygląd.Na co dzień rozmawiam z tzw. młodym pokoleniem ( nie generalizując) i większość gdy poruszam kwestie jakości dźwięku ma to gdzieś,i jak ostatnio słyszę , że kolega kupił nowy głośniczek bluetooth mówi mi , że teraz to dopiero to GRA ,to utwierdzam się w mojej ocenie współczesnego klienta.

By móc zaprezentować bardziej zaawansowany ( patrz normalny) sprzęt, salony muszą na czymś zarabiać , w ogóle muszą zarabiać by się utrzymać, a najlepiej zarabia się na " sieczce" bo i cena przystępna i masa funkcjonalności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim można się cieszyć,mnie cieszą małe rzeczy,tylko z tego co widzę to nie delektuje się dźwiękiem za 12tysiecy na przykład,tylko za pięć,bo reszta to marże itd itp :-)

 

Skoro cieszysz się małymi rzeczami to dziwne, że tak często w dwóch wątkach ruszasz temat kasa, kasa, kasa...

Ale bez przesady, w tym wypadku delektujesz się dźwiękiem za 12 tysięcy a nie za np. 5 tysięcy bo 12 tysięcy wydałeś. Marże, koszty poniesione w celu wyprodukowania i sprzedania danego produktu plus założony zysk to suma, którą wyciągasz z kieszeni by dany towar nabyć. Bez któregoś z tych elementów nie byłoby produktu, więc nie byłoby zastanawiania się nad nim.

Ktoś w innym wątku łopatologicznie wyłożył Ci składowe ceny na przykładzie modelu Baltlaba. Ty sam w nim "zgodziłeś się" żeby trafa kosztowały tysiąc złotych, a ja Twoim tokiem myślenia pytam "a czemu tak dużo?" Przecież wytwórca transformatorów mógłby obniżyć cenę przez zaniechanie opłat za wynajem obiektu gdzie odbywa się produkcja, opłat ZUS-u sobie i pracownikom, pensji, mediów, olać zysk, amortyzację narzędzi... i kosztowałoby takie trafo 20 złotych. A tak muszę narzekać i dopytywać się gdzie reszta mojej kasy i sugerować, że "oni" nabijają nas w butelkę.

Oczywiście, te przykłady są w pełni realistyczne i tylko o takie tu chodzi, bo wiadomo również, że hi-fi to dziedzina, gdzie nie tylko prestiż danej marki dodatkowo dźwiga cenę, jak w każdej innej branży, lecz również fakt, że to pole dla snobów więc hulaj dusza piekła nie ma.

Na produkty w magicznych cenach też jest rada jeśli przeszkadzają: nie kupować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zejścia na ziemię.

 

Przecież moje argumenty jasno dowodzą, że mocno po niej stąpam.

Ty zafiksowałeś się na jednej opcji i dyskusja przestała być możliwa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam s4home. Pomijam fakt że pomogli ale mnie osobiście dziwi fakt że mają taką wiedzę i pamięć do dzwieku konkretnych np. wzmacniaczy nawet tych starych. Po drugie na podstawie krótkiej treści w prośbie o pomoc potrafi wskazać kierunek. Co się oczywiście później potwierdziło. Mam złe doświadczenia z salonami, nie jestem osobą doświadczona w tej branży. Na początku był salon, później znowu salon i miałem mieszane odczucia, później kontakt z s4home i szok bo się okazuje że można być normalnym, następnie kolejny kontakt już z innym salonem i powtórka tego co było. Jak coś kupujesz to ok, nie można negocjować. Teraz wiem że trzeba udawać głupiego i nie komentować, nie podawać swojego sprzętu, nie pokazywać że się coś wie. To jest specyficzna branża. Spotkałem się nawet z agresją.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Haha ostroo. Jechać na odsłuch i wrócić z balkonami hahaha.

 

Mickey nie ma o czym dyskutować bo mam takie zdanie i właśnie przez tyle lat co żyje potwierdza się jedno,Masz miękkie serce musisz mieć twardą D. I ten postępujący jak ty opisujesz zawsze ma pod górkę. Taką rzeczywistość mamy a ty o przykłady prosisz haha rozejrzyj się masz wszędzie. Populizm i uogolnianie to twierdzenie że wszystkie polki są piękne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest specyficzna branża. Spotkałem się nawet z agresją.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

Hahaha, chyba wiem o czym piszesz.

Ja również mam mieszanego typu przygody z salonami.

Specyficzna branża to mało powiedziane:)

W jednym z salonów Szanowny Pan Sprzedawca, prawie wywalił mnie ze sklepu jak nie uległem jego czarowi tylko dodawałem kolejne (szczere) argumenty dlaczego słuchane zestawienie mi nie odpowiada. Uśmiałem się wtedy.

Poza tym, mam sporo dobrych wspomnień.

 

Haha ostroo. Jechać na odsłuch i wrócić z balkonami hahaha.

 

Mickey nie ma o czym dyskutować bo mam takie zdanie i właśnie przez tyle lat co żyje potwierdza się jedno,Masz miękkie serce musisz mieć twardą D. I ten postępujący jak ty opisujesz zawsze ma pod górkę. Taką rzeczywistość mamy a ty o przykłady prosisz haha rozejrzyj się masz wszędzie. Populizm i uogolnianie to twierdzenie że wszystkie polki są piękne!

 

O Polkach to akurat tylko uogólnienie.

Przykro mi, że tylko opisywanej przez siebie rzeczywistości doświadczyłeś.

Ja oprócz niej, jeszcze tej lepszej.

Charakterystyka mojej osoby błędna.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hahaha, chyba wiem o czym piszesz.

Ja również mam mieszanego typu przygody z salonami.

Specyficzna branża to mało powiedziane:)

W jednym z salonów Szanowny Pan Sprzedawca, prawie wywalił mnie ze sklepu jak nie uległem jego czarowi tylko dodawałem kolejne (szczere) argumenty dlaczego słuchane zestawienie mi nie odpowiada. Uśmiałem się wtedy.

Poza tym, mam sporo dobrych wspomnień.

 

O Polkach to akurat tylko uogólnienie.

Przykro mi, że tylko opisywanej przez siebie rzeczywistości doświadczyłeś.

Ja oprócz niej, jeszcze tej lepszej.

Charakterystyka mojej osoby błędna.

To dodam jeszcze że w salonie kiedy przyszedłem po wzmak to pan nie potrafił powiedzieć jak wyłączyć barwę dźwięku(wzmak miał braki). Oczywiście ja wiedziałem ale nie mój sprzęt nie chciałem grzebać. Kiedy niezapowiedzianie wróciłem to te same kolumny były podpięte pod drugi droższy. Ruszył energicznie w moim kierunku a kiedy zobaczył szok na mojej twarzy ( no bo miałem wrażenie że mnie chcę wygonić) to powiedział coś w stylu że niepotrzebnie tu wchodzę (pokój odsłuchowy) bo to zaburzy mi obraz czy coś w tym stylu. Jestem ogromnie wkurzony sam na siebie że dałem się tak podejść. Teraz jak mnie nie zapyta na początku jakiej muzyki słucham, jakie pomieszczenie to wychodzę. Dno i kupa mułu dobrze że nie kupiłem kolumn które usilnie mi polecał. Zbaraniałem czemu je mi wciskał, no ale może ja czegoś nie wiem więc prosiłem kilkakrotnie o przekładanie. Postanowiłem że pomimo sugestii wybiorę te gorsze ( dla niego), nagle czar prysł koniec uprzejmości, jeszcze chciałem się utwierdzić w swoim wyborze nie było już mowy o jakiejkolwiek rozmowie już wybrał to następny proszę.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czemu jedni forumowicze trafiają tylko na złych sprzedawców, a drudzy przynajmniej w części na dobrych też. Czy to aby nie jest powód naszej roszczeniowej postawy. Oczywiście sami tego u siebie nie zobaczymy, ale postronny obserwator tak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

A Ty ps39 dalej twierdzisz że trzeba wchodzić do salonu zgięty w pół jak baba wchodząca do banku po pożyczkę w 90' i że koniecznie wina lub choć jej część musi być po naszej stronie . Masz salon w którym znasz ludzi a oni Ciebie i koniec a gdzie reszta kraju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czemu jedni forumowicze trafiają tylko na złych sprzedawców, a drudzy przynajmniej w części na dobrych też. Czy to aby nie jest powód naszej roszczeniowej postawy. Oczywiście sami tego u siebie nie zobaczymy, ale postronny obserwator tak.

Pamiętaj, że złe opinie częściej ujrzą światło dzienne i będzie ich więcej niż tych dobrych.

To tak jak z daną marką, im więcej sprzedanych egzemplarzy tym więcej urządzeń na serwisie a co za tym idzie? Więcej negatywnych opinii.

To samo się tyczy salonów, zadowolony klient nie wchodzi na fora i nie zachwala danego sprzedawcy, prędzej wejdzie ten nie zadowolony i napisz kilka słów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.