Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją drogą - Czy polecilibyście jakiś odtwarzacz CD godny sprawdzenia? Nie wiem, czy to u mnie nie jest problem - może jednak komputer -> DAC to jest bagno, a nie źródło ?

 

Jaki masz DAC? ja zapomniałem o CD, gram z DAC-04 podłączonym przy użyciu HiFace Two, często w DACu problemem jest USB - dac + komputer to żadne tam bagno:)

Co do metalu na sprzęcie Studio16Hertz to wypowiem się niedługo, bo mam z metalem + S16Hz dość długie 4 letnie doświadczenie, nie licząc innych sprzętów/ słuchawek itp znajdę czas to napiszę dość długiego posta w tym temacie....bo widzę, że fani metalu tutaj też zaglądają

 

ja nabyłem ostatnio Minasy w wersji Premium, publikuję póki co zdjęcia systemu, na opis walorów brzmieniowych przyjdzie czas niebawem, jak tylko skończę zbierać szczękę z podłogi:)

system znajduje się w bardzo małym pokoju - 9m^2

 

DSC_8885.jpg

DSC_8873.jpg

DSCF5793.jpg

Edytowane przez painkiller
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3732573
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Jaki masz DAC? ja zapomniałem o CD, gram z DAC-04 podłączonym przy użyciu HiFace Two, często w DACu problemem jest USB - dac + komputer to żadne tam bagno:)

Co do metalu na sprzęcie Studio16Hertz to wypowiem się niedługo, bo mam z metalem + S16Hz dość długie 4 letnie doświadczenie, nie licząc innych sprzętów/ słuchawek itp znajdę czas to napiszę dość długiego posta w tym temacie....bo widzę, że fani metalu tutaj też zaglądają

 

ja nabyłem ostatnio Minasy w wersji Premium, publikuję póki co zdjęcia systemu, na opis walorów brzmieniowych przyjdzie czas niebawem, jak tylko skończę zbierać szczękę z podłogi:)

system znajduje się w bardzo małym pokoju - 9m^2

 

DSC_8885.jpg

DSC_8873.jpg

DSCF5793.jpg

 

I mówisz, że pięknie gra w takim ustawieniu?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3732653
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki masz DAC? ja zapomniałem o CD, gram z DAC-04 podłączonym przy użyciu HiFace Two, często w DACu problemem jest USB - dac + komputer to żadne tam bagno:)

Co do metalu na sprzęcie Studio16Hertz to wypowiem się niedługo, bo mam z metalem + S16Hz dość długie 4 letnie doświadczenie, nie licząc innych sprzętów/ słuchawek itp znajdę czas to napiszę dość długiego posta w tym temacie....bo widzę, że fani metalu tutaj też zaglądają

 

ja nabyłem ostatnio Minasy w wersji Premium, publikuję póki co zdjęcia systemu, na opis walorów brzmieniowych przyjdzie czas niebawem, jak tylko skończę zbierać szczękę z podłogi:)

system znajduje się w bardzo małym pokoju - 9m^2

 

DSC_8885.jpg

DSC_8873.jpg

DSCF5793.jpg

 

hmmm....napisz koniecznie jak ten Heartwork brzmi na Minasach

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3732726
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

z uwagi na ostatnie informację na pw jakie otrzymuję, dwie osoby mają czas na zastanowienie się nad wpisami.

odsunięcie ma charakter tymczasowy, poza tym mając na uwadze chlew jaki się zrobił, zalecam większy wkład merytoryczny - kosztem wypraw ad persona.

 

Zbyniu sie burzy ze zostal zbanowany.O co chodzi, prosze o wyjasnienie.

 

drogi kolego, poświecę jeden post na Twój wpis z uwagi na szacunek dla Ciebie,

sprawy banowania wyjaśniane są z osobami bezpośrednio zainteresowanymi.

proszę o wpisy merytoryczne.sprawa zamknięta

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3732760
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz DAC? ja zapomniałem o CD, gram z DAC-04 podłączonym przy użyciu HiFace Two, często w DACu problemem jest USB - dac + komputer to żadne tam bagno:)

Co do metalu na sprzęcie Studio16Hertz to wypowiem się niedługo, bo mam z metalem + S16Hz dość długie 4 letnie doświadczenie, nie licząc innych sprzętów/ słuchawek itp znajdę czas to napiszę dość długiego posta w tym temacie....bo widzę, że fani metalu tutaj też zaglądają

 

ja nabyłem ostatnio Minasy w wersji Premium, publikuję póki co zdjęcia systemu, na opis walorów brzmieniowych przyjdzie czas niebawem, jak tylko skończę zbierać szczękę z podłogi:)

system znajduje się w bardzo małym pokoju - 9m^2

 

DSC_8885.jpg

DSC_8873.jpg

DSCF5793.jpg

 

co to za wzmacniacz lampowy na ostatnim trzecim zdjęciu?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3732785
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ozric za odpowiedź. Czy jesteś w stanie jeszcze napisać czy kierunek głośnika ma wpływ na kick bas ?

Ja co prawda podałem przykład subwooferów gdzie głośnik jest skierowany w podłogę, ale są również wąskie modele kolumn gdzie głośnik basowy jest umieszczony na bocznej ściance.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3732854
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki masz DAC? ja zapomniałem o CD, gram z DAC-04 podłączonym przy użyciu HiFace Two, często w DACu problemem jest USB - dac + komputer to żadne tam bagno:)

Co do metalu na sprzęcie Studio16Hertz to wypowiem się niedługo, bo mam z metalem + S16Hz dość długie 4 letnie doświadczenie, nie licząc innych sprzętów/ słuchawek itp znajdę czas to napiszę dość długiego posta w tym temacie....bo widzę, że fani metalu tutaj też zaglądają

 

ja nabyłem ostatnio Minasy w wersji Premium, publikuję póki co zdjęcia systemu, na opis walorów brzmieniowych przyjdzie czas niebawem, jak tylko skończę zbierać szczękę z podłogi:)

system znajduje się w bardzo małym pokoju - 9m^2

 

DSC_8885.jpg

DSC_8873.jpg

DSCF5793.jpg

Witamy w klubie , ładnie się prezentują Twoje Minasy ,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3732909
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wyglądają. Pokój trochę mały, ale cóż tak bywa.

 

dziękuję wszystkim za zainteresowanie - pokój mały, a gra na prawdę przyzwoicie - zdjęcie wykonane w fish eyhe sprawia wrażenie, że minasy sa przytulone do biurka i ścian, a tak nie jest, mają 30-40cm oddechu (chciałem pokazać całość systemu). Do eksperymentu z Minasami przekonałem się po przeczytaniu pewnego wątku, gdzie wiele osób zaleca duże kolumienki do małych pokoików (jest tu gdzies na forum) Wcześniej miałem w tym pokoju MimoIIIs i świetnie się sprawdzały - dlatego Minasy wziąłem w ciemno. Jest stereofonia, przestrzeń, bas - pod warunkiem nie przekraczania pewnych poziomów głośności. Wzmacniacz na zdjęciu to Yaqin MS-30l - kupiony do poprzedniego systemu, wiem, że dla Minasów warto dobrać coś z wyższej półki w swoim czasie przyjdzie na to pora. Na zdjęciu fragment mojej płytoteki, DAC-04 od stelaudio, HifaceTwo jako interfejs, słuchawki Beyera DT 860 i iFi Nano jako DAC słuchawkowy jak nie chce mi się lamp załączać;) Okablowanie na razie skromne - RCA - Albedo Blue, głośnikowe - Van den Hul D-352 Hybrid. Generalnie obawiałem się, ze te kolumny są za duże do tak małego pokoju - myliłem się, bo słucha się na prawdę przyjemnie - jeśli ktoś ma równie mały pokoik i boi się Minasów to zapraszam na odsłuch do mnie, Minasy krzywdy nie zrobią, nie zabiją słuchacza w tak małym pokoju

 

Teraz kolumny rozmieszczone są na dłuższym boku pokoju - wcześniej były rozmieszczone na krótszym boku i nie grało to wszystko za wesoło. Pokój niepozorny ale na prawdę dobrze wytłumiony - ściany nie są gładkie, gruba zasłona, rośliny itp - gra to na prawdę przyzwoicie. Oczywiście kiedyś zmieni się lokal odsłuchowy to pewnie będzie lepiej. To również zasługa Minasów - moim zdaniem łatwy do ustawienia bass reflex z przodu i doskonała kontrola basu - to cechy pozwalające na eksperymenty w małych pomieszczeniach

 

A co do płyty Carcass "Heartwork" - to jest edycja Full Dynamic Range czyli pozbawiona kompresji dynamiki, nic tu nie jest podbite loudnessem - brzmi po prostu swobodnie, lepiej na pewno na lampach 6CA7, które mi się spaliły i czekam na nowe - natomiast na EL34 lekko lubi przymulić. Perkusja jeśli chodzi o talerze jest mega czytelna, stopa nie miażdży, wokal nie jest wysunięty do przodu, nie wybija się, gitary surowe, stereofonia dobra - cóż takie oldschoolowe nagranie

Edytowane przez painkiller
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733004
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie fajnie by mogły zagrać też monitory od Pana Grzegorza. Ja w przyszłym tygodniu będę testował lampkę. Ale za jakiś czas też chwiałbym posłuchać Minasy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733014
Udostępnij na innych stronach

czy kierunek głośnika ma wpływ na kick bas ?

 

Jeżeli siedzisz bardzo blisko, masz mały głośnik i zbyt duże dla głośnika pomieszczenie to uważam, że tak, jeżeli przetwornik jest wystarczająco duży i dysponujesz wystarczającą mocą - nie. Fala ulega dyfrakcji i nawet jeżeli głośnik skierowany jest w podłogę, finalnie rozejdzie się we wszystkich kierunkach - fale długie mają dodatkowo tą cechę, że nie można określić źródła. Wyobraź sobie naczynie z wodą - jeżeli gwałtownie poruszysz w nim jakimś obiektem, to "odpowie" całą objętością - powietrze jest o wiele mniej sprężyste niż woda, ale w zamkniętym pomieszczeniu nawet mały obiekt poruszający się wystarczająco dynamicznie wywoła odpowiedź całej objętości - dlatego kierunek nie ma znaczenia (chyba, że ten obiekt = membrana - jest bardzo mały w stosunku do objętości, w której się porusza, to powietrze zwyczajnie wytłumi falę i kick się nie rozejdzie).

 

Musisz wziąć pod uwagę zasadniczy czynnik - jakie instrumenty generują kick bass - w głównej mierze jest to centralka, bo ani gitara basowa ani kontrabas ani nawet fortepian nie generują fali narastającej tak gwałtownie jak centralka, również kotły symfoniczne nie generują kick'u.

 

Centralka nie ma określonych częstotliwości, ale generuje właśnie krótkie, intensywne uderzenie i ono właśnie odpowiedzialne jest za kick (to jest niemal jednorazowe "drgnięcie", nie ma więc częstotliwości). Jeżeli masz kick przy innych instrumentach to jest to przekłamanie. Co innego rezonanse :) Ale one są odczuwalne inaczej.

Edytowane przez ozric
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733019
Udostępnij na innych stronach

Pokoik dla Minasów zaczyna się klarować ,chyba na podłogę dam grubą wykładzinę zamiast paneli

 

to Paweł słuchamy, zacznij od samego początku ;-p

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733174
Udostępnij na innych stronach

Co mam zacząć od początku? Trza dobrze zagracić przestrzeń i pobiegać po pokoju z głośnikami do tego pomiary akustyczne coby to miało ręce i nogi i tyle ,a najbardziej to cieszę się, że po wieloletniej tułaczce w końcu będę miał instalację elektr. trzyżyłową bo przy lampach jest to istotne

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733185
Udostępnij na innych stronach

Co mam zacząć od początku? Trza dobrze zagracić przestrzeń i pobiegać po pokoju z głośnikami do tego pomiary akustyczne coby to miało ręce i nogi i tyle ,a najbardziej to cieszę się, że po wieloletniej tułaczce w końcu będę miał instalację elektr. trzyżyłową bo przy lampach jest to istotne

 

czy w nowym lokum masz swoją oazę spokoju?

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733197
Udostępnij na innych stronach

Na poddaszu jest płyta kg plus dwie warstwy wełny co może niekorzystnie tłumić dzwięk a jak dojdzie panel pływający to będzie jeszcze gorzej. Wykładzinę zawsze można zdjąć a paneli już niekoniecznie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733263
Udostępnij na innych stronach

omen,

pomimo, że ozric podchodzi do sprawy w miarę naukowo i oczywiście ma sporo racji to należy dołączyć kilka uwag.

 

Kierunek drgania membrany głośnika jak najbardziej ma wpływ na kickbas jak i na pozostałe składowe pasma. Im niższa częstotliwość i tym samym większa długość fali tym ten wpływ jest mniejszy ale nie jest tak, że ten wpływ w ogóle nie występuje. Jednak już przy kicku jest ten wpływ bez problemu zauważalny - wydaje mi się, że to tylko kwestia indywidualnego poziomu czułości odbiornika, czyli słuchacza. Ja przynajmniej nie mam z tym najmniejszego problemu o ile faktycznie natężenie emitowanego sygnału nie jest zbyt małe i powietrze nie wytłumi fali zanim do mnie dotrze. Tutaj postawię całkowicie przeciwną tezę, ponieważ twierdzę, że im większy głośnik i mocniejszy sygnał tym łatwiej jest wyczuwalny wpływ kierunku drgania membrany głośnika nawet na kickbas. Poniżej pasma kickbasu ten wpływ intensywnie maleje ale i tak nie do zera, by nie móc określić źródła. Im dłuższa fala tym trudniej zlokalizować źródło, ale nie jest tak, że nie można. Np. sub odcięty powiedzmy powyżej 60Hz stojący gdzieś w rogu pomieszczenia jest bardzo irytujący dla wprawionych, nawet przy filmach.

Co autor miał na myśli pisząc, że kick nie ma częstotliwości to już bardzo karkołomne. Kick-iem jest właśnie w inżynierii dźwięku nazwany określony przedział częstotliwości. Jak nie ma częstotliwości to i nie ma dźwięku. Warunkiem wystąpienia dźwięku jest wystąpienie częstotliwości a wraz z nią fali, która będzie dystrybuowana dzięki drganiu cząsteczek powietrza.

 

Głośnik skierowany w podłogę akurat średnio sobie radzi z kick-kiem. Najlepiej będzie on odczuwalny gdy będzie skierowany bezpośrednio na twarz i środek membrany umieszczony najlepiej w połowie wysokości pomieszczenia, co może się niektórym wydać dziwne, ale polecam sprawdzić. Skierowany "na twarz" stwarza możliwość odczuwania intensywnego, bezpośredniego drgań powietrza generowanego przez ruch membrany.

Głośnik skierowany w podłogę wyemituje kickbas, którego fale rozejdą się promieniście z powierzchni samej membrany oraz odbiją się od podłogi, następnie ponownie od membrany, od podłogi i powoli na zewnątrz (gdyż membrana nie jest równoległa do podłogi, więc odbicia są pod kątem), aż do dyfrakcji fal na krawędziach obudowy (nie na powierzchni podłogi, chyba że w skali mikro będą to mikrougięcia fal na wierzchołkach twardej, chropowatej powierzchni podłogi, jeśli taka jest). To wszystko razem (wielokrotne odbicia i dyfrakcja na krawędziach) niekorzystnie wpływa na scenę, szybkość, atak, precyzję i wielobarwność brzmienia basu. Z tego powodu często producenci zaokrąglają krawędzie obudów kolumn aby zminimalizować niekorzystną dla precyzji, ogniskowania itp sceny dźwiękowej dyfrakcję. Kolumny z głośnikami na bocznej ściance brzmią pod tym względem koszmarnie.

Omen, by zrozumieć wpływ kierunku drgań membrany na kickbass zrób sobie doświadczenie - postaw dobrą kolumnę na środku pokoju i puść solowe uderzenia centrali perkusji (by nie rozpraszać się akompaniamentem) i przejdź się wokół niej w różnych odległościach (promieniach). Zwróć uwagę nie tylko na zmieniające się natężenia dźwięku za i z boku kolumny ale przede wszystkim na precyzję, kontury i rozbijanie uderzeń basowych na części składowe - dobra kolumna rozdrobni je nie tylko na podstawowe 3 składowe ale i z 10.... Wnioski wyciągniesz sam. Przy okazji zweryfikuj sobie proporcjonalność (bądź jej odwrotność) wpływu kierunku głośnika w zależności od jego wielkości i mocy sygnału na kickbas odbierany i lokalizowany nie tylko narządem słuchu ale wszystkimi zmysłami.

 

chyba na podłogę dam grubą wykładzinę zamiast paneli

Polecam podłogowe panele winylowe jeśli nie chcesz mieć szpetnej wykładziny lub nie chcesz wydawać większych pieniędzy na audiofilski, chropowaty parkiet z miękkiego drewna.

Oczywiście nawet przy panelach winylowych dywan z owczej wełny będzie potrzebny :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733264
Udostępnij na innych stronach

Mówienie o kiku w subie przy stereo to nieporozumienie ,prawidłowo odcięty sub zaczyna pracować poniżej kik basu z kolumn i jest akustycznie a nie elektrycznie zszyty z kolumnami.Można ciąć wyżej przy słabych monitorach ale kik bas z suba będzie kiepski a już na pewno nie należy włazić subem na pasmo z kolumn

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733281
Udostępnij na innych stronach

Mówienie o kiku w subie przy stereo to nieporozumienie ,prawidłowo odcięty sub zaczyna pracować poniżej kik basu z kolumn i jest akustycznie a nie elektrycznie zszyty z kolumnami

Sam sub w stereo to nieporozumienie, tylko nie bardzo widzę jak to się ma do dyskusji na temat rozważań o wpływie kierunku drgań głośnika w subie, gdy ten już zostanie zaciągnięty do grania kickbasu, np gdy w oglądanym filmie gra jakaś muzyka, a pozostałe głośniki to jakieś plastikowe, małe satelity jak to często bywa w prymitywnych zestawach kina domowego.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733288
Udostępnij na innych stronach

Sam sub w stereo to nieporozumienie, tylko nie bardzo widzę jak to się ma do dyskusji na temat rozważań o wpływie kierunku drgań głośnika w subie, gdy ten już zostanie zaciągnięty do grania kickbasu, np gdy w oglądanym filmie gra jakaś muzyka, a pozostałe głośniki to jakieś plastikowe, małe satelity jak to często bywa w prymitywnych zestawach kina domowego.

Ano taki ,że dla suba są reżyserowane ścieżki i "kanał" suba jest filtrowany aktywnie i kierowany jest tam sygnał z filmu nawet jak gra muzyka i taki sub jest inaczej cięty i ustawiany preset dla filmu

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733295
Udostępnij na innych stronach

Co mam zacząć od początku? Trza dobrze zagracić przestrzeń i pobiegać po pokoju z głośnikami do tego pomiary akustyczne coby to miało ręce i nogi i tyle ,a najbardziej to cieszę się, że po wieloletniej tułaczce w końcu będę miał instalację elektr. trzyżyłową bo przy lampach jest to istotne

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733302
Udostępnij na innych stronach

Ano taki ,że dla suba są reżyserowane ścieżki i "kanał" suba jest filtrowany aktywnie i kierowany jest tam sygnał z filmu nawet jak gra muzyka i taki sub jest inaczej cięty i ustawiany preset dla filmu

Założenia w problemie są proste: sub gra kickbas bez żadnego rozważania na temat reżyserowania ścieżek i innych meandrów Twoich "ale".., simple kickbas, nic więcej.

 

Poza tym, jeśli już nawet reżyser dźwięku w filmie jakoś sobie to wg mistycznego zamysłu to rozplanuje to finalnie będzie to się miało nijak do tego, jak użytkownik sobie ustawi w procesorze dźwięku opcję, by wszystko poniżej zadanej wartości częstotliwości szło na subwoofer a powyżej na małe satelitki. Całą pracę reżysera wówczas szlag trafia, jakby jej w ogóle nie było, więc uwaga raczej bezzasadna?

 

Rezysław, przepraszam, choć próbuję - ale nie nadal nie rozumiem, co Twoja uwaga ma wnosić do rozważań na temat wpływu kierunku głośnika na kickbas. Proszę wytłumacz mi to jakoś tak po chłopsku bo najzwyczajniej nie pojmuję, co masz na myśli.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/401/#findComment-3733309
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.