Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość masza1968

(Konto usunięte)

panuje obiegowa opinia

Nie sugeruj się "obiegowymi opiniami" bo te mówią, że runchl za 200 zł z allegro to vintage bijący na głowę i zjadający na śniadanie wszystko inne za kilkanaście tysięcy.

 

Jak piszesz, że będziesz miał okazje ich posłuchać to posłuchaj i zaufaj własnym uszom.

A nie "obiegowym opiniom".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466889
Udostępnij na innych stronach
Gość Roxi

(Konto usunięte)

Masza:) wprawdzie to nie klub AN ale napisz jak Twój nowy zakup DAC AN 2....?? Ja ostatnio mam problemy z czasem i nie mam nawet chwili na włączanie moich lampek:) walka z czasem trwa....

 

A Grzegorzowi i nowemu nabywcy oczywiście gratuluję powstanie o zakupu Aries Plus.

Ciekawe jak ta paczka wygląda w realu. Trochę mi w nich brakuje jakiejś oryginalniej stylistyki... Kolejna sprawa, to jak się ma np. granie z kolumny Aries Plus do Credo. Czy paczka na 2x18 jest w stanie zejść z takim basem, ciśnieniem akustycznym jak dobry głośnik 25 cm?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466917
Udostępnij na innych stronach
Gość masza1968

(Konto usunięte)

jak Twój nowy zakup DAC AN 2

Żeby się nie rozpisywać w wątku nie o tym mówiącym - w końcu definitywnie skończyłem poszukiwania DACa :)

 

U mnie tranzystorowa integra 400W nie poradziła sobie z Credo.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466924
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa, to jak się ma np. granie z kolumny Aries Plus do Credo. Czy paczka na 2x18 jest w stanie zejść z takim basem, ciśnieniem akustycznym jak dobry głośnik 25 cm?

 

No way, fizyka na to nie pozwala. ~25cm to woofer 12 calowy (!).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466927
Udostępnij na innych stronach
Gość Roxi

(Konto usunięte)

Żeby się nie rozpisywać w wątku nie o tym mówiącym - w końcu definitywnie skończyłem poszukiwania DACa :)

Zazdroszczę, gratuluje Ci Masza i ciesze się razem z Tobą:)

 

No way, fizyka na to nie pozwala. ~25cm to woofer 12 calowy (!).

Również skłaniam się do takiego wniosku. Jednak to w końcu dwa bardzo dobre przetworniki. Chyba jednak konkurencyjna konstrukcja do Credo. Szkoda, że nie ma S16Hertz jakiś kolumn 3-way na solidnym basowcu w okolicach 10 tyś w ofercie i to łatwiejszych w napędzeniu... ale to już może tylko w T-Mobile:)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466940
Udostępnij na innych stronach

A dla Ciebie Violet gratulacje za stworzenie fajnego bloga. Głosy krytyki zawsze będą się pojawiać, bardziej lub mniej konstruktywne. Śledzę od początku Twoje próby najpierw na Stereo Undergroudnd , teraz na Stereo i Kolorowo. I powiem jedno - rób dalej to co kochasz.

 

Dziękuję, Kolego za dobre słowo :)

Krytyka konstruktywna służy rozwojowi, więc jest jak najbardziej pożądana. Mam w sobie siłę i przekonanie, że to co robię, będzie narastać i wciąż procentować. Mam materiału na opisy i recenzje na co najmniej rok lub więcej.

 

Właśnie pracuję nad opisem Minas Anor IIIs. Słucham ich w konfiguracji z różnymi 5-cioma wzmacniaczami: Hegel H100, Accuphase E-213, Mach Audio, Xindak MT-3 oraz dzielonego Rotela RC-03/RB-03/RB-03. I różnymi źródłami - od komputera, poprzez CD, gramofon, po magnetofon kasetowy. Na pewno słyszę, że są to naprawdę dobre kolumny w swojej cenie. A poza tym są ładne, estetyczne. Przerzucam wiele płyt i nagrań. Słucham z różnych źródeł. Myślę, że jutro, góra pojutrze napiszę o nich coś więcej - wiadomo gdzie.

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466944
Udostępnij na innych stronach

Również skłaniam się do takiego wniosku. Jednak to w końcu dwa bardzo dobre przetworniki. Chyba jednak konkurencyjna konstrukcja do Credo. Szkoda, że nie ma S16Hertz jakiś kolumn 3-way na solidnym basowcu w okolicach 10 tyś w ofercie i to łatwiejszych w napędzeniu... ale to już może tylko w T-Mobile:)

 

Zobacz sobie może to:

http://www.akustyk.com.pl/projekty/NE3.html

i to:

http://www.akustyk.com.pl/projekty/ILRR3.html

 

Ps. Łatwe do napędzenia to te konstrukcje nie będą.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466949
Udostępnij na innych stronach
Gość Roxi

(Konto usunięte)

Zobacz sobie może to:

http://www.akustyk.com.pl/projekty/NE3.html

i to:

http://www.akustyk.com.pl/projekty/ILRR3.html

 

Ps. Łatwe do napędzenia to te konstrukcje nie będą.

 

Projekty te oczywiście znam. Te faktycznie łatwe być nie muszą. Na Akustyku świat się jednak chyba nie kończy?:)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466955
Udostępnij na innych stronach
Gość Roxi

(Konto usunięte)

Jasne, że nie. Pamiętaj jedynie, że sensownych i niekomercyjnych projektów 3way nie ma a komercyjne na dobrych głośnikach są baaardzo drogie.

 

Jak Cytrus słusznie zawsze zauważa:) Rozumów wszystkich jeszcze nie zjadłem i nie zdołałem się jeszcze wprosić na do każdego okolicznego audiofila mieszkającego w okolicy lub żyjącego w zasięgu baku paliwa:)

 

Jednak słuchałem jakiś czas Zollerów 3-way napędzanych "skromną" lampową integrą Luxmana i system ten grał bajecznie. Fajne są te profesjonalne dorady i oceny różnych kolegów... jednak czasem praktyka i życie pokazuje, że nie taki diabeł straszny i nie trzeba diabelnej, papierowej mocy aby uzyskać zadziwiające efekty:)

Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2466978
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa, to jak się ma np. granie z kolumny Aries Plus do Credo.

 

To dwie różne kolumny i dwie różne szkoły grania.

 

U mnie tranzystorowa integra 400W nie poradziła sobie z Credo.

 

U mnie natomiast tranzystorowa integra Cayin 265Ai ( 2x 40W w klasie A ) sterowała Credo bez problemowo, później Cayin A88t, ale dopiero jak zapiąłem monobloki Cayin 860 + preamp zaczęło się prawdziwe granie.

 

 

Czy uważasz że to kolumna łatwiejsza w wysterowaniu od Credo?

Na pewno trudniej będzie wysterować takie kolumny.

Takie basowce Scan Speaka z serii Revelator to mało który wzmacniacz należycie wysteruje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467037
Udostępnij na innych stronach
A Grzegorzowi i nowemu nabywcy oczywiście gratuluję powstanie o zakupu Aries Plus.

Ciekawe jak ta paczka wygląda w realu. Trochę mi w nich brakuje jakiejś oryginalniej stylistyki... Kolejna sprawa, to jak się ma np. granie z kolumny Aries Plus do Credo. Czy paczka na 2x18 jest w stanie zejść z takim basem, ciśnieniem akustycznym jak dobry głośnik 25 cm?

 

 

Będziesz miał okazje zobaczyć ja w realu ,bliżej lata będzie więcej czasu aby demonstrować ją ,jak pisałem w kilka miejsc na odsłuchy wybiorę się z nią .To nie jest jakaś tajemnicza konstrukcja a tylko wrażenia osób słuchających pozwolą wyrobić sobie własne zdanie czy to udana konstrukcja czy tez nie . Na pewno co do współpracy ze sprzetem towarzyszacym to dośc dobrze kompromisowa konstrukcja ,akceptuje wzmacniacze na KT88 push pull oraz triody .Wiecie czym je teraz zasilam ? Wzmacniaczem na lampie 2A3 w wersji 6 voltowej 6B4G o mocy 2,5 Wata i gra! .Oczywiscie bas nie należy do tych wybitnych ale całkiem jest równo prowadzony .To konstrukcja mojego dobrego znajomego na transformatorach Ogonowskiego EDIS .

 

Tak na marginesie tą lampką to Minasy u mnie zagrały najlepiej ,najwyższa efektywnosc,najmniejsze cewki 25mm,membranki 11 gramowe,ale Aries także gra niezle ,świetna średnica i równy bas.

 

CREDO I i II to kolumna gdzie wysterowac trzeba glosnik basowy scanspeaka o wielkosci 234cm2,duzym skoku membrany i rezonansie ponizej 30Hz.Co to oznacza? Jeżeli zapniemy do nich mocny wzmacniacz to bas schodzi bardzo nisko do podłogi ,ale z racji duzego skoku membrany ,duzego wspolczynnika VAS ten glosnik zawieszony jest jak piórko ,zeby przetłoczyc masę powietrza musi pracowac z duzym wychyleniem ,a do kontroli tego wychylenia potrzebny jest bardzo wydajny wzmacniacz. Dlatego powszechnie mówi się iż scanspeaki są trudne do wysterowania a basowe duze jeszcze trudniejsze ,nie tylko do napedzenia ale do zatrzymania tego glosnika ,szybki impulsywny wzmacniacz jest potrzebny ,jezeli lampa to kwarta na kanał 6550 jest jak znalazł (dotyczy to wszystkich glosnikow ScanSpeak serii 21 W ,oraz 22W i także 25 W 26W )

Ktos powie ale barwa 6550 to tranzystor ,pewnie i ma racje .

 

Kompromisem bardzo udanym są 7 calowe glosniki SS serii Iluminator . Ten glosnik jest dosyć sztywno zawieszony VAS jest mniejszy niż w revelatorach ,7 cali czyli przy klasycznych magnesach ferrytowych nie schodziłby tak basem nisko a schodzi ,dlaczego ? bo ma nowoczesny układ napędowy na magnesach neodymowych .

 

Reasumując :do CREDO jest potrzebny inny wzmacniacz niż do Ariesów/Ariesów Plus .

Korzystniejsze dla wzmacniacza są Ariesy czyli wszystkie iluminatory każdej maści i aplikacji .

Przez fakt doboru wzmacniacza nigdy CREDO i inne kolumny na tych głośnikach oraz projekty do montazu nie zdobędą takiej popularności .

 

No way, fizyka na to nie pozwala. ~25cm to woofer 12 calowy (!).

 

25cm głośnik to 10 calowy ,30cm to 12calowy ,38cm to 15 calowy -tak ogólnie pisze bo dla konstruktora wielkość membrany liczona w cm2 ma większe znaczenia .Sami wiecie pojemność silnika w samochodach jak jest liczona 1560cm to 1,6 litra ,a 1630 to tez 1,6 litra.

Głosniki także są większe i mniejsze w danym przypisanym im rozmiarze.

 

Co do fizyki ? Sama wielkosc membrany jeszcze nic nie znaczy .Bo jeżeli chce się aby bas siegał podłogi to jego konstrukcja musi być taka aby skok membrany był duzy . Zobaczcie jak są zbudowane glosniki estradowe ,ostatnio serwisowałem glosnik aktywny 18 calowy w Pol Audio,tam rezonanse są bardzo wysokie ok.50Hz dla tak ogromnych glosnikow ,za to prawdziwosc basu wyborna. Ale głosnik musi być duży ,szczególnie gdy zasila to mocny wzmacniacz ,cewka musi to wytrzymać .

 

Duze glosniki 15calowe ,18calowe ,dual koncentriki jak Tannoy i szerokopasmowe a znikomym skoku membrany ,a o sporej efektywnosci 97-105 db zasilane z lampy kilku watowej to zawsze będzie przeciwwaga do rozwiązań bardziej komercyjnych jak te nasze współczesne na głośnikach 7 calowych zasilane lamapmi większej mocy i tranzystorami. Nie znaczy to ze samego basu będzie więcej lub będzie schodził nizej od klasycznego 7 calowego .Prawdziwosc basu tak ale rozciągniecie to skok membrany ,jeg inna knstrukcja.

 

Jasne, że nie. Pamiętaj jedynie, że sensownych i niekomercyjnych projektów 3way nie ma a komercyjne na dobrych głośnikach są baaardzo drogie.

 

Tutaj pełna zgoda. Trudno zrobić tanio coś 3 droznego i wybitnego ,co nie znaczy ze się nie da w ogóle . Takich konstrukcji wychodzi spod mojej reki kilka rocznie .

 

W lato do klienta jedzie taka konstrukcja 3 way do 8 tysięcy za parę . W miarę łatwo sterowalna 4 ohmowa o dobrym zejściu basu. W mojej okolicy takie dwie konstrukcje graja niedaleko Mikołowa, zasila to pojedyncza lampa 6C33 z preampem na 6SL7 produkcji Waldemara Dębskiego .

 

Wszystkiego naraz nie da się robić .Modele katalogowe są powielane .Tworząc coś od podstaw to sami wiecie trzeba przy tym przysiąść na dłuzej.

 

Jednak słuchałem jakiś czas Zollerów 3-way napędzanych "skromną" lampową integrą Luxmana i system ten grał bajecznie. Fajne są te profesjonalne dorady i oceny różnych kolegów... jednak czasem praktyka i życie pokazuje, że nie taki diabeł straszny i nie trzeba diabelnej, papierowej mocy aby uzyskać zadziwiające efekty:)

 

Stary Zoller Expresion a najlepiej Solution to dobry przykład dla lampy niedużej mocy .Polikewlarowe membrany Focala były rewelacyjne ,te nowe diagram W są co najmniej kontrowersyjne. Dla lampy małej mocy bardzo dobre ,tam wcale bas nie sięgał nisko ,natomiast wierność tego basu bardzo dobra.

 

Audio rynek jest tak duży w swej różnorodnej technologii ze każdy znajdzie cos dla siebie ,potrzebna jest wiedza ,którą wielu tutaj posiada .Trzeba jej użyć aby złożyć to co chcemy .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467111
Udostępnij na innych stronach

Studio16Hertz,

dzięki za ciekawy wpis.

 

25cm głośnik to 10 calowy ,30cm to 12calowy ,38cm to 15 calowy -tak ogólnie pisze bo dla konstruktora wielkość membrany liczona w cm2 ma większe znaczenia .Sami wiecie pojemność silnika w samochodach jak jest liczona 1560cm to 1,6 litra ,a 1630 to tez 1,6 litra.

Głosniki także są większe i mniejsze w danym przypisanym im rozmiarze.

 

Dokładnie, już 27cm wystarczy do głośnika 12 cali:

http://seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=117&Itemid=139

 

 

Co do fizyki ? Sama wielkosc membrany jeszcze nic nie znaczy .Bo jeżeli chce się aby bas siegał podłogi to jego konstrukcja musi być taka aby skok membrany był duzy . Zobaczcie jak są zbudowane glosniki estradowe ,ostatnio serwisowałem glosnik aktywny 18 calowy w Pol Audio,tam rezonanse są bardzo wysokie ok.50Hz dla tak ogromnych glosnikow ,za to prawdziwosc basu wyborna. Ale głosnik musi być duży ,szczególnie gdy zasila to mocny wzmacniacz ,cewka musi to wytrzymać .

 

Z Roxim pisaliśmy o porównaniu basu 2 x 18 w 2way lub 2.5way vs pojedynczy, większy głośnik z tej samej rodziny np. revelator.

Nie chodziło o porównanie do etradówki, estradówki nie mają zejścia "na papierze", ale mają efektywność:)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467168
Udostępnij na innych stronach

Tutaj pełna zgoda. Trudno zrobić tanio coś 3 droznego i wybitnego ,co nie znaczy ze się nie da w ogóle . Takich konstrukcji wychodzi spod mojej reki kilka rocznie .

 

W lato do klienta jedzie taka konstrukcja 3 way do 8 tysięcy za parę . W miarę łatwo sterowalna 4 ohmowa o dobrym zejściu basu. W mojej okolicy takie dwie konstrukcje graja niedaleko Mikołowa, zasila to pojedyncza lampa 6C33 z preampem na 6SL7 produkcji Waldemara Dębskiego .

 

Na jakich przetwornikach są te konstrukcje?

Wg mnie właśnie takich konstrukcji na rynku brakuje - może warto byłoby wprowadzić ją do oferty?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467413
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że nie. Pamiętaj jedynie, że sensownych i niekomercyjnych projektów 3way nie ma a komercyjne na dobrych głośnikach są baaardzo drogie.

tutaj kit na Etonie,gdyby oddać w dobre ręce może zagrać: Kits ETON - Kit d'enceinte DIY ETON KONKRET
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467437
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kabli i synergii.

Właśnie słuchamy monitorów "Ariesek".

Zasila Caspian M1, kable głośnikowe Stereovoxa Firefly.

i

nie da się tego słuchać...

 

Choć sporo jest osób na Forum uważających, że kable nie są istotne, to My, na przekór "trądom" zaraz je przepniemy.

 

pzdr

dla 16-ki:)

 

Wu

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467708
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, iż mnie to także bardzo dziwi, jak można nie słyszeć różnicy w jakości kabla :-))

Być może warto powtórzyć słowa P.Grzegorza b.trafnie i krótko tłumaczące takie zjawisko. Im sprzęt b.przeźroczysty, analogowy, tym wrażliwszy na jakiekolwiek zmiany.

.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467794
Udostępnij na innych stronach

Co do fizyki ? Sama wielkosc membrany jeszcze nic nie znaczy .Bo jeżeli chce się aby bas siegał podłogi to jego konstrukcja musi być taka aby skok membrany był duzy .

 

Ale są jakieś wyjątki? (pytanie podchwytliwe:)

 

Pozdr.

Edytowane przez zukzukzuk

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467806
Udostępnij na innych stronach

Ale są jakieś wyjątki? (pytanie podchwytliwe:)

 

Odpowiadam na pytanie (odpowiedź podchwytliwa)

 

1. Głośnik nie ma membrany i nic mu nie skacze

 

lub

 

2. Głośnik jest umieszczony w próżni i wtedy nie ma znaczenia czy mu cokolwiek skacze.

Edytowane przez Imacman
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2467836
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam na pytanie (odpowiedź podchwytliwa)

 

1. Głośnik nie ma membrany i nic mu nie skacze

 

 

W takim razie za pomocą jakiego elementu powstają fale/drgania powietrza?

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468046
Udostępnij na innych stronach

W takim razie za pomocą jakiego elementu powstają fale/drgania powietrza?

 

Romku, to była podchwytliwa odpowiedź :)

 

Miło, że przeglądasz stronę naszego Klubu. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468144
Udostępnij na innych stronach

Romku, to była podchwytliwa odpowiedź :)

 

Miło, że przeglądasz stronę naszego Klubu. Pozdrawiam serdecznie.

 

Hehe, a już myślałem, że czegoś nie rozumiem. Fizykę miałem dawno, byłem z niej cienki, ale jakiś ośrodek powodujący dragania/fale musiał być ;)

 

A Klub Wasz przeglądam, bo jest w nim wiele ciekawych info z zakresu ogólnie budowy kolumn i fajnie się to czyta (pozdrowienia dla McGyvera ;) ).

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468193
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kabli i synergii.

Właśnie słuchamy monitorów "Ariesek".

Zasila Caspian M1, kable głośnikowe Stereovoxa Firefly.

i

nie da się tego słuchać...

 

Choć sporo jest osób na Forum uważających, że kable nie są istotne, to My, na przekór "trądom" zaraz je przepniemy.

 

pzdr

dla 16-ki:)

 

Wu

Firefly to nic innego jak HDLS z fabryczną konfekcją.taki kabel grał u mnie z Ariesami i integrą Krella.IC to były Vespa,Crescendo i kilka innych,łącznie ze srebrem.mezaliansu nie było.Więc albo został wpięty odwrotnie (jazgocze wtedy nieznośnie) albo wcześniej żródło-IC coś niezbyt -ten kabel nie upiększa niestety.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468194
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o podzielenie się szanownych kolegów, sugestiami z odsłuchu wygrzanych już Minasów Premium. Co uległo zmianie i jak kolumienki teraz grają. Jak długo powinno sie je wygrzewać. Z moich spostrzeżeń wynika, iż wysokie juz uległy na korzyść łagodności. Niestety być może jest to spostrzeżenie wynikające z przyzwyczajenia się do ich brzmienia, a nie zmiany :-)

.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468360
Udostępnij na innych stronach

Firefly to nic innego jak HDLS z fabryczną konfekcją.taki kabel grał u mnie z Ariesami i integrą Krella.IC to były Vespa,Crescendo i kilka innych,łącznie ze srebrem.mezaliansu nie było.Więc albo został wpięty odwrotnie (jazgocze wtedy nieznośnie) albo wcześniej żródło-IC coś niezbyt -ten kabel nie upiększa niestety.

 

Witaj

 

Co rozumiesz przez zle wpiety firefly? Tam jest czarny i fioletowy kolorek. Ktory odpowiada za plus? fiolet?

 

Pytam poniewaz mam takiego w szafie i moze bym go potestowal;-)

 

pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468533
Udostępnij na innych stronach

Paweł za kilka dni posłucha dobrych srebrnych kabelków !

Nie miedzi srebrzonej, tylko porządnego srebra !

Co prawda to nie Kondo ( choć i takowe mam na stanie ) ani Argento Audio, ale relacja jakość/cena - wybitna.

U mnie graja takie kabelki od paru lat w różnych systemach i według mnie jest co najmniej dobrze !

Przynajmniej nie mam zamiaru na razie zmieniać.

Edytowane przez lord_vader
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468577
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Odsłuch o którym pisał Cytrus odbył się u mnie w moim mało przyjaznym akustycznie pomieszczeniu.

Reszta toru to:

dvd jako transport -> coaxialny od michelangelo -> C.E.C. dx51 -> Roksan hdc-02a -> Roksan Caspian M1 NG -> Stereovox Firefly -> Aries Reference monitor / ProAc 1sc.

 

Dla wyjaśnienia monitory są na wysokotonowym Morel Elite.

Połączenie ww zestawienia z Aries Reference Monitor nie okazało się optymalne.

Słyszałem ww. w zestawieniu z lampą Grzegorza i było bardzo dobrze, u mnie było za ostro - całość ze sobą nie zagrała. Na moje ucho są to kolumny bardziej pasujące do lampy - Grzegorz na pewno coś więcej napisze o ich strojeniu.

 

Na podstawie powyższego można byłoby się zastanawiać czy Morel Elite nie jest za szczegółowy do wzmacniacza tranzystorowego - moim zdaniem NIE, a wszystko zależy od finalnej konfiguracji - był u mnie Grzegorz z wersją podłogową Aries Reference i te wpięte w ten sam system zagrały kompletnie inaczej, dla mnie lepiej ze względu na inne strojenie kolumny podłogowej.

 

 

@triode,

Stereovox Firefly, którego posiadam zarówno ja jak i kolega stecko bardziej przypomina odchudzoną wersję Stereovox Firebird niż HDLS .

Co do kierunkowości to niestety - po obu końcach kabla na koszulkach napis jest skierowany od widełek w stronę środka kabla i nie nie ma strzałek oznaczających kierunkowość - nie wiem więc jak stwierdzić o jego kierunkowości.

Co do samego kabla dla mnie jest świetny - wniósł bardzo wiele pozytywnego do ww zestawienia z ProAc 1sc.

 

Pozdrawiam 16ke.

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468611
Udostępnij na innych stronach

Wiem ,że powinienem ten post napisać w DIY ale muszę sie pochwalić nowym dzieckiem IC na warkoczu z miga,nie wiem jak gra bo lepsza połowa ogląda teraz tv-ale mnie skręca kruca fuks :)

 

Paweł ile sztuk pojedynczego kabla posiadasz w jednym przygotowanym kablu jednego kanału ? Opinie są iż co najmniej 3x tego kabla to już dobrze grający interconect ,u Ciebie jest grubo z tego co widać ,kusi aby go posłuchać .

 

 

Mieszkałem swego czasu w Dęblinie gdzie były Lotnicze Zakłady Remontowe i stare Migi 21 stały za płotem. Szkoda, że wtedy nie miałem tych informacji co dzisiaj ile dobrego było w tych wysłużonych samolotach. Podobno diabełki 6C33C też tam były. :)

 

Gdyby jednego takiego Miga 21 zabrać do garażu to byśmy zbudowali z niego zapewne bardzo dobry wzmacniacz ,może daca, może cały kompletny system ,a może kilka systemów dla nas klubowiczów :-)

 

Znajomy konstruktor i serwisant od lamp mówił iż radiowa dwója wymieniała w latach 90 tych sprzęt i wszystko szło na sprzedaż za niewielkie pieniądze, podobno jakość całej tej techniki lampowej i odzysk w postaci transformatorów głośnikowych spory. A mieli tego mnóstwo.

Zdaje się że technika lampowa jest w dwójce radiowej ciągle obecna.

 

W zeszłym roku był zakupił sprzęt klient który nagrywał wraz z zespołem muzyki klasycznej w dwójce płyta WOŁOSI, LASONIOWIE UFCD 003,zostawił jeden egzemplarz płyty. Mówił iż sporo techniki na lampach dwójka posiada i z niej korzysta. Kupił zresztą monobloki na „diabłach”

 

ja jeżdzę do jednostki lotniczej w Dęblinie służbowo t,ylko niebardzo wiem z kim zagadać bo tam wejście tylko na przepustkę i jak zacznę wąchać to mnie "zdemaskują"

 

W wojsku byłem wyszkolony jako saper ,a służyłem w pułku drogowo -mostowym , teraz to do lotnictwa warto byłoby się pchać ,to tylko po szkole oficerskiej ale techniki radzieckiej coraz mniej !

 

Dla wyjaśnienia monitory są na wysokotonowym Morel Elite.

Połączenie ww zestawienia z Aries Reference Monitor nie okazało się optymalne.

Słyszałem ww. w zestawieniu z lampą Grzegorza i było bardzo dobrze, u mnie było za ostro - całość ze sobą nie zagrała. Na moje ucho są to kolumny bardziej pasujące do lampy - Grzegorz na pewno coś więcej napisze o ich strojeniu.

 

Ten monitor zbudowany był na indywidualne zamówienie dla Jacka z grupy pasjonatów krakowskich do uwaga całych 9m2 powierzchni ! Wcześniej grały tam monitory także zbudowane jednostkowo na seasach aluminiowych (oba )15cm +kopułka 22mm spod 16Hz. Jako ze pomieszczenie micro to iluminator 18 zabił by basem z Ariesów lub wzbudzałby się ,poza tym nie wiem gdzie by je postawić .W tym pomieszczeniu jest łózko,meble ,półki ,oraz inni domownicy (koty ) .

 

Monitor ma objętość wewnętrzną 15 litrów ,gdyby stroić go do większych pomieszczeń to objętość dla iluminatora wynosić ma co najmniej 20 litrów -dlatego ten głośnik najczęściej trafia do podłogówek. Jacek nie ma wzmacniacza ,chce kupić lampę ( bynajmniej wstępnie tak padło),Jacek nie ma DAC-a ,czeka także na niego od McG na lampach ,sprzedał uprzedni cały sprzęt dlatego kolumny wędrują w różne miejsca. Jeżeli zmienią się warunki lokalowe to ten monitor będzie rozbudowany do wersji podłogowej ARIES jeżeli właściciel kolumn tego będzie chciał. Mimo wszystko cieszy mnie fakt iż trafia w różne systemy /pomieszczenia i jest odsłuchiwany . Większość zamawiających kolumny chciałoby aby przygotować je pod każdy indywidualny system ,tylko do każdego trzeba by jechać indywidualnie i przygotować po kilka par kolumn z różnym ich strojeniem. Dlatego w mojej jak i innych wytwórców ofercie są modele bardziej i mniej uniwersalne e co do warunków pracy (pomieszczenie ,sprzęt towarzyszący). Uniwersalność 3 drożnych konstrukcji zdecydowanie będzie mniejsza .A budowałem przecież 3,5 drożne i 4 drożne. My wszyscy szukamy dobrej muzyki i na jaki finalnie klocek trafi to już sprawa dalsza ,ma być muzyka.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468692
Udostępnij na innych stronach

Jednym z problemów na odsłuchu przedwczoraj było ustawienie kolumn. Wyszło to po powrocie na ProAki. Do tego zmiany ciśnienia atmosferycznego. Mnie się dobrze słuchało muzyki dopiero wczoraj późnym popołudniem. Wcześniej nawet inny, robiący na ogół duże wrażenie system, nie leżał mi do końca.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2468744
Udostępnij na innych stronach

Nie miedzi srebrzonej, tylko porządnego srebra !

Czy możesz wkleić foty tego kabla i konfekcji.?

 

Jeżeli rozmawiamy o tasiemkach ze srbrzonej miedzi to nazwa jest umowna.Był to wojskowy przewód stosowany w łączności,radarach etc.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/110/#findComment-2469079
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.