Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki SUBWOOFER do stereo - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, maxijazz napisał:

Niekoniecznie.

Popularne robi się posiadanie systemu Atmos do muzyki. Na razie w USA ale i do nas kiedyś dotrze. 

Bardzo możliwe. Nie siedzę w tym temacie, więc nie podyskutuję o Dolby Atmos.

A jakie znasz wzmacniacze do muzyki z Dolby Atmos? Czy chodzi Ci o to że ktoś ma sprzęt do KD ale nie wykorzystuje go do KD tylko wielokanałowo do muzyki?

5 godzin temu, don111 napisał:

chyba za bardzo poczuli się chyba 'ekskluzywmą' marką

Tak, bo zaczeli lakierowac swoje suby na wysoki polysk 🤣 zamiast skupic sie na wprowadzaniu udogodnien dla uzytkownika. Do tego maja juz dorobiona teorie o tym, ze ich suby sa najlepsze do stereo i tak sie bujaja. 

Prawda jest taka, ze jakies 20 lat temu to moze i byli przodownikami w tej konkurencji, ale teraz na rynku jest powazna konkurencja, ktora oferuje duzo wiecej za duzo mniej i zadne teorie o wyzszosci RELa w stereo rozpowszechniane przez naganiaczy tego nie zmienia. 

Jakies pitolenie SQ i tym podobnych to jest jakis zart, kto to wogole wymyslil. Chyba ten gruby, brodaty pajac z YT ktoremu REL placi za recenzje a pozniej nasze ziomki poogladaja takie cos i udaja fachowcow w temacie o subach cytujac tego fraglesa a pewnie wiekszosc z nich nie miala w domu wiecej niz jednego suba do testow. Kupili odrazu RELa bo i internet i sprzedawcy z salonow nakladli mu do glowy papki, ktora utwierdzila go w przekonaniu ze do stereo to tylko REL.

SVS 3000 Micro zjada cala serie T RELa w stereo a jedynym ktory moze z Micro powalczyc jest T5x, tylko ze on znowu dostaje za szybko zadyszki przy wiekszych poziomach glosnosci, szczegolnie jak jest dosc wysoko ciety i zaczyna popierdywac zamiast grac.

Edytowane przez BlueDot

Tak szczerze mowiac to ja nie wiem do czego T9x sie nadaje. To chyba taki troche niewypal, bo do kina za slaby mocowo a i z zejsciem tam potrzebnym tez ma problemy, natomiast w stereo muli i buczy zamiast produkowac dobrej jakosci bas. No i ta cena. Za co to? Za blyszczacy lakier? 

Panowie obudzcie sie, to nie sa czasy kiedy Polonez byl najlepszym autem, bo inne byly dla nas nieosiagalne. Przestancie czytac i ogladac, zacznijcie testowac/porownywac bo macie taka mozliwosc.

11 godzin temu, spokojnie napisał:

A jakie znasz wzmacniacze do muzyki z Dolby Atmos

Wybór sprzętu do muzyki wielokanałowej jest znacznie skromniejszy niz do stereo (ktore tez jest systemem wielokanałowym a dokładnie dwukanałowym), bo i rynek jest raczkujący (a moze nawet sie nigdy nie spopularyzyje ze wzgledu na koszt), ale jest trochę firm oferujących sprzęt. Najbardziej znany jest francuski Trinnov.
Tutaj mozna dostać więcej informacji 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ale wybór jest znacznie większy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez maxijazz
6 godzin temu, BlueDot napisał:

SVS 3000 Micro zjada cala serie T RELa w stereo a jedynym ktory moze z Micro powalczyc jest T5x,

Też rozważam SVS Micro i wygląda interesująco ale musiałbym go przetestować u siebie i zobaczyć jak to gra z membranami skierowanymi na boki.

Odnośnie RELa T5x to jest ich jedyny bez membrany biernej i może to powoduje takie zachowanie w serii T9x/T7x.

Wygląda na to że jednak będę musiał posłuchać co najmniej 2-3 suby i nie ograniczać się tylko do 1 i może rozważyć 2 małe suby po bokach.

Uważam że akustyka danego pomieszczenia ma duży wpływ na bas i dany sub może zagrać lepiej w danym pomieszczeniu.

 

Edytowane przez Raptor99
42 minuty temu, Raptor99 napisał:

Uważam że akustyka danego pomieszczenia ma duży wpływ na bas i dany sub może zagrać lepiej w danym pomieszczeniu.

 

Raczej jego lokalizacja w pomieszczeniu.

43 minuty temu, Raptor99 napisał:

Odnośnie RELa T5x to jest ich jedyny bez membrany biernej

Jest jeszcze T Zero.

44 minuty temu, Raptor99 napisał:

Też rozważam SVS Micro i wygląda interesująco ale musiałbym go przetestować u siebie i zobaczyć jak to gra z membranami skierowanymi na boki.

To akurat nie ma zadnego znaczenia.

8 godzin temu, BlueDot napisał:

Tak szczerze mowiac to ja nie wiem do czego T9x sie nadaje. To chyba taki troche niewypal, bo do kina za slaby mocowo a i z zejsciem tam potrzebnym tez ma problemy, natomiast w stereo muli i buczy zamiast produkowac dobrej jakosci bas

 

22 godziny temu, BlueDot napisał:

🤣

Co za bzdury. 

 

2 godziny temu, maxijazz napisał:

Wybór sprzętu do muzyki wielokanałowej jest znacznie skromniejszy niz do stereo (ktore tez jest systemem wielokanałowym a dokładnie dwukanałowym), bo i rynek jest raczkujący (a moze nawet sie nigdy nie spopularyzyje ze wzgledu na koszt), ale jest trochę firm oferujących sprzęt. Najbardziej znany jest francuski Trinnov.
Tutaj mozna dostać więcej informacji 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ale wybór jest znacznie większy.

Rozumiem, czyli Dolby Atmos może zostać systemem niszowym, może stać się standardem dla bogatszych i posiadających warunki lokalowe do takiej instalacji, a może też zostać wyparty przez kolejny, "lepszy" system Dolby.

Do tego musi być odpowiedni zestaw kolumn dostosowanych do DA i wzmacniacz dający moc i sterujący tymi kolumnami z poziomu urządzenia. Wzmacniacz więcej niż dwukanałowy, który zdekoduje sygnał, rozłoży moc odpowiednio na poszczególne kolumny, dobierze opóźnienia itp... 

Dobrze myślę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez spokojnie
dopisek
25 minut temu, spokojnie napisał:

 

 

Rozumiem, czyli Dolby Atmos może zostać systemem niszowym, może stać się standardem dla bogatszych i posiadających warunki lokalowe do takiej instalacji, a może też zostać wyparty przez kolejny, "lepszy" system Dolby.

Do tego musi być odpowiedni zestaw kolumn dostosowanych do DA i wzmacniacz dający moc i sterujący tymi kolumnami z poziomu urządzenia. Wzmacniacz więcej niż dwukanałowy, który zdekoduje sygnał, rozłoży moc odpowiednio na poszczególne kolumny, dobierze opóźnienia itp... 

Dobrze myślę?

Wystarczy procesor dzwieku a ZG moga byc aktywne i bezprzewodowe.

Z tego co wiem, najtansze rozwiązanie to po prostu amplituner do kina domowego.
Drozsze rozwiazanie, ale wciąż budżetowe, to oferta Emotiva. Wielokanałowe procesory, DAC-i, wzmacniacze mocy.
Najdroższe typowe rozwiązanie to oferty Trinnov, StormAudio, Lyngdorf, itd.

Moje rozwiązanie jest nietypowe, najbardziej uniwersalne ale równocześnie może być najdroższe.
Ponieważ większość muzyki to są pliki zakodowane w Atmos i/lub Auro 3D, nie mam odtwarzacza Blye-Ray ani dekodera sprzętowego. Pliki "ręcznie" dekoduje na PC do wielokanałowego PCM/WAV i odtwarzam na tyn samym PC. PC jest najbardziej elastyczny. Mogę odtwarzać muzykę z przeglądarki (Youtube) albo aplikacji jak Roon (ograniczenie do 8 kanałów), MPC-Classic, HQPlayer, a streaming z aplikacji Tidal, Amazon Music, Qobuz, Deezer i cokolwiek istnieje dla PC. Na Mac-u odtwarzam Apple Music i tysiące albumów w Atmos (tyle ze zakodowanych stratnie). Płyty BR, rippuje i dekoduje do PCM/WAV. Pliki DSD konwertuje w Roon albo HQPlayer. A wiec PC/Mac pozwala mi odtworzyć wszystko "co sie rusza" na rynku nagrań wielokanałowych. Tyle ze wymaga ode mnie troche wstepnej pracy zamiast włożenia płyty do odtwarzacza i wciśnięcia Play na pilocie.

Z PC/Mac przesyłam stream PCM protokołem Ravenna do urządzeń Merging.
Ale w kazdej chwili moge dokupić odtwarzacz BR i interfejs Ravenna jak np. Arvus i przesłać zdekodowany strumien PCM do dowolnego urządzenia z Ravenną, choćby do PC z HQPlayerem, zeby przeprocesowac sygnał z najlepszym mozliwym DRC.
Urządzenia Merging mogą mieć w sobie DAC-a, choćby i 16-kanałowego, albo przesłać PCM-a dalej na przykład wieloma wyjściami AES3. To pozwala na wiele różnych kombinacji. Na przykład podłączenie 8 dowolnych DAC-ów stereo i to jeszcze synchronizowanych jednym sygnałem zegara 10MHz, a do nich podłączenie 8 wzmacniaczy stereo albo 16 koncówek mocy (w wersji ekstremalnej w systemie za kilka baniek). Ja wyprowadzam PCM-a po AES3 do kolumn aktywnych, które mają w sobie DAC-a, DRC i wzmacniacze dla kazdego głośnika.

Generalnie mam mozliwośc uruchomienia DRC (room correction) w Roon, HQPlayerze, Merging Anubis albo kolumnach aktywnych. Albo w zadnym z nich równocześnie. Włączac i wyłączac DRC jednym kliknięciem. Miec kilka(naście) profili, z wyrównaną głośnością i zmieniac je jednym kliknięciem. Wybor DRC od najprostszych (typu SonarWorks SoundID) po najbardziej zawansowane i niedostępne w zadnym procesorze sprzętowym (typu Accurate Sound).

I nie mam zadnego TV/projektora w pokoju. To system tylko do muzyki.

W dniu 21.12.2024 o 17:15, Raptor99 napisał:

Czy ktoś z Was słuchał poniższych subów (ceny używanych):

- RELa T9x (około 4,5k zł) oraz SVS SB 3000/2000 (ponizej 5k zł) lub B&W ASW 610  (nowy 2,6k zł)? 

Czy Rel będzie znacznie szybszy i jakościowo lepszy do muzyki ?, B&W chyba za słaby ? a SVS za wolny będzie ?

 

Szukałem subwoofera tylko do muzyki, czegoś co będzie jeszcze lepsze od SVS SB-1000 Pro. Wypożyczyłem na prawie 2 dni REL T/5x. Było OK, ale nie zdecydowałem się zostawić pomimo atrakcyjnej ceny (3200zł). Postanowiłem posłuchać REL T/9x (prawie nowy w cenie nowego T/7x). No i tutaj zaczęło się dziać dużo dobrego w porównaniu do SVS'a. Bass nie schodzi tak nisko (nie dudni), ale jest bardzo punktowy, precyzyjny, szybki, nie przeciąga, stanowi piękne uzupełnienie kolumn podstawkowych. W muzyce która ma spokojniejsze tempo, np chillstep, nie ukrywam że brakuje mi trochę tego głębokiego zejścia który prezentował SVS, ale we wszystkich innych rodzajach muzyki której słucham REL prezentuje lepszą stronę basu. Jestem bardzo zadowolony i zostaje ze mną podłączony do Yamaha R-N2000A. SVS SB-1000 Pro podłączyłem do Yamaha R-N803D, gdzie muzyka jest słuchana sporadycznie, a najczęściej oglądam filmy/seriale na TV. W tym pomieszczeniu z uwagi na inną kubaturę i ustawienie SVS dostał nowego życia i jestem jeszcze bardziej z niego zadowolony. To była bardzo dobra modyfikacja moich systemów audio 🙂

Godzinę temu, D850 napisał:

Szukałem subwoofera tylko do muzyki, czegoś co będzie jeszcze lepsze od SVS SB-1000 Pro. Wypożyczyłem na prawie 2 dni REL T/5x. Było OK, ale nie zdecydowałem się zostawić pomimo atrakcyjnej ceny (3200zł). Postanowiłem posłuchać REL T/9x (prawie nowy w cenie nowego T/7x). No i tutaj zaczęło się dziać dużo dobrego w porównaniu do SVS'a. Bass nie schodzi tak nisko (nie dudni), ale jest bardzo punktowy, precyzyjny, szybki, nie przeciąga, stanowi piękne uzupełnienie kolumn podstawkowych. W muzyce która ma spokojniejsze tempo, np chillstep, nie ukrywam że brakuje mi trochę tego głębokiego zejścia który prezentował SVS, ale we wszystkich innych rodzajach muzyki której słucham REL prezentuje lepszą stronę basu. Jestem bardzo zadowolony i zostaje ze mną podłączony do Yamaha R-N2000A. SVS SB-1000 Pro podłączyłem do Yamaha R-N803D, gdzie muzyka jest słuchana sporadycznie, a najczęściej oglądam filmy/seriale na TV. W tym pomieszczeniu z uwagi na inną kubaturę i ustawienie SVS dostał nowego życia i jestem jeszcze bardziej z niego zadowolony. To była bardzo dobra modyfikacja moich systemów audio 🙂

Wlasnie porownales najtanszego SVSa z najdrozszym RELem w najnizszych seriach tych producentow.

Brawo 😄

 

16 minut temu, BlueDot napisał:

Wlasnie porownales najtanszego SVSa z najdrozszym RELem w najnizszych seriach tych producentow.

REL HT jest chyba tańszy, niż T/X.

Bluesound Node / Synthesis Roma 96DC+ / B&W 706 S3

Dziękuję Wszystkim za wpisy, to są bardzo cenne uwagi.

  • Czy SVS SB-3000 zagra szybciej i dynamiczniej od SB-2000 ? Wiem że moc będzie większa, membrana o 1cal wieksza ale zasilacz 800W zamiast 550W więc chyba szybciej i lepszym basem powinien zagrać od 2000pro.
  • Ktoś jeszcze sprzedaje słynnego Velodyne DD10 który zapewne byłby bardzo dobry ale zapewne używany z 20lat więc odpada.
  • Biorę pod uwagę jeszcze JL Audio Dominion D110 (750W) cena nowego nie jest kosmiczna.

Jak sprzedam JAMO to pójdę posłuchać 2-3 suby marek wymienionych na forum.

Edytowane przez Raptor99

Rel T9x gra wg mnie też bardzo fajnie, tylko że cena jest nieadekwatna do tej jakości. "udało się" kupić prawie nowego t9x za ok.5 tys. - To brzmi trochę śmiesznie.  Rel T1 kosztował kiedyś 3200zł, to protoplasta T9x. Różnic brak, poza wyglądem. Wtedy  kupowałem swojego xxls400 za ok 2500-2600, do dziś cena niewiele się zmieniła, lekko w górę, a T9x dostał lakierkową obudowę i skoczył z 3.2 na 7.5 tys , choć Rel twierdzi że jest znacznie lepszy od poprzednika (nieprawda) 

W cenie t9x można kupić dwa xxls400 i 3 mniejsze xls200, też w piano lakierze, z czego już jeden xls200 jest mniej więcej równoważny t9x a xxls400 go znacznie przebija. Z używek w okolicach 2 tys. można kupić równoważne albo i lepsze modele tj Rela T1, Q200e, Q400, BK xls200, Strata 5, Storm 5. Docelowo najlepsze rozwiązanie tj 2 suby to wydatek jedynie 10-11 tys. za 2x t9x, jeśli oczywoście uda się "okazyjnie" kupić. Cena horrendalna za niewuszukany projekt niskomocowego 10" suba z membraną bierną, z przeciętnym zejściem, bez żadnych bajerów, dsp, bez pilota/sterowania apką, nawet nie ma płynnej regulacji fazy... Idź Pan w wuj z takim interesem  😉

8 godzin temu, tomek11 napisał:

REL HT jest chyba tańszy, niż T/X.

Tak, ale REL deklaruje ze seria HT jest typowo do kina domowego, wiec nie bralem jej pod uwage.

Napisałem do BK Electonics o ofertę.

Do 31 grudnia - urlop chłopcy mają 🙂

Jak będzie możliwość , to biorę 2 x XXL S 400 

9 minut temu, max720 napisał:

Napisałem do BK Electonics o ofertę.

Do 31 grudnia - urlop chłopcy mają 🙂

Jak będzie możliwość , to biorę 2 x XXL S 400 

Dobra robota. Na 100% sie nie zawiedziesz. Kupisz za jakis czas MiniDsp z Dirac i zaden REL tego nie pokona.

38 minut temu, max720 napisał:

No , nie wiem z tym Mini DSP. Jestem totalna pi... w tym temacie . Komputery , programy , to nie mój świat 😞

Dasz rade, nie jest az tak ciezko a warto to zrobic. Bas po takiej korekcji potrafi zaskoczyc.

Tutaj mozesz zobaczyc jak to u mnie zadzialalo. Tylko sluchaj na sluchawkach.

 

 

 

 

Kurcze a mnie zastanawia dlaczego my znowu o tym rozmawiamy? 

Była już dokładnie taka sama dyskusja w temacie RELigia to coś w ten deseń. 

Znowu to samo znowu te same osoby znowu te same przekonania i jakby ja się zgadzam i z jedną i z drugą stroną tylko dlaczego na litość te dwie strony nie potrafią zrozumieć że ta druga strona woli coś innego. 

Ja na prawdę @BlueDot rozumiem twoje postulaty ale czemu nie dajesz mi po prostu lubić i wybierać RELa? 

Jakby go nie było to pewnie też poszedłbym w kierunku svs albo Bk. 

Ale jest na szczęście udało mi się go sprawdzić z kilkoma innymi modelami i kurczę no to mi się podoba. 

Nie rozumiem dlaczego tak cyklicznie usilnie wracamy regularnie do tych samych zdań. 

Jakby ktoś kazał przeanalizować sztucznej inteligencji ten temat i tamten to wnioski byłyby dokładnie takie same. 

A skrót wypowiedzi z obu także pewnie byłby jota w jotę

8 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Kurcze a mnie zastanawia dlaczego my znowu o tym rozmawiamy? 

Była już dokładnie taka sama dyskusja w temacie RELigia to coś w ten deseń. 

Znowu to samo znowu te same osoby znowu te same przekonania i jakby ja się zgadzam i z jedną i z drugą stroną tylko dlaczego na litość te dwie strony nie potrafią zrozumieć że ta druga strona woli coś innego. 

Ja na prawdę @BlueDot rozumiem twoje postulaty ale czemu nie dajesz mi po prostu lubić i wybierać RELa? 

Jakby go nie było to pewnie też poszedłbym w kierunku svs albo Bk. 

Ale jest na szczęście udało mi się go sprawdzić z kilkoma innymi modelami i kurczę no to mi się podoba. 

Nie rozumiem dlaczego tak cyklicznie usilnie wracamy regularnie do tych samych zdań. 

Jakby ktoś kazał przeanalizować sztucznej inteligencji ten temat i tamten to wnioski byłyby dokładnie takie same. 

A skrót wypowiedzi z obu także pewnie byłby jota w jotę

Bo wg. Bluedot-ka jego przekonania to "mityczna" zupa pomidorowa która wszyscy mają lubić bo ..."Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!" 😁

"Piniondze to nie fszysko, ale fszysko bez piniendzy to h*j"

No masz rację ja wiem że tak jest Ty wiesz że tak jest wszyscy wiedzą że tak jest i wszyscy się dajemy w to znowu wkręcić. 

Kręcimy się wokół tego już któryś raz bo jedna osoba nie potrafi uszanować zdania innych osób.

 

Może chce uświadomić , że za pół ceny mamy dużo lepszy produkt ?

Nie każdemu pasuje jakość zamknięta tylko  High Gloss. Chociaż dla  płci pięknej będzie pięknie wyglądać , bo wszystko brzmi tak samo 🙂

6 minut temu, max720 napisał:

Może chce uświadomić , że za pół ceny mamy dużo lepszy produkt ?

Nie każdemu pasuje jakość zamknięta tylko  High Gloss. Chociaż dla  płci pięknej będzie pięknie wyglądać , bo wszystko brzmi tak samo 🙂

"dużo lepszy produkt" to pojęcie względne ...dla jednego lepszy a dla drugiego niekonieczne. To takie uświadamianie w stylu cytatu zawartego w moim poście powyżej ☝️

"Piniondze to nie fszysko, ale fszysko bez piniendzy to h*j"

23 godziny temu, maxijazz napisał:

Z tego co wiem, najtansze rozwiązanie to po prostu amplituner do kina domowego.
Drozsze rozwiazanie, ale wciąż budżetowe, to oferta Emotiva. Wielokanałowe procesory, DAC-i, wzmacniacze mocy.
Najdroższe typowe rozwiązanie to oferty Trinnov, StormAudio, Lyngdorf, itd.

Moje rozwiązanie jest nietypowe, najbardziej uniwersalne ale równocześnie może być najdroższe.
Ponieważ większość muzyki to są pliki zakodowane w Atmos i/lub Auro 3D, nie mam odtwarzacza Blye-Ray ani dekodera sprzętowego. Pliki "ręcznie" dekoduje na PC do wielokanałowego PCM/WAV i odtwarzam na tyn samym PC. PC jest najbardziej elastyczny. Mogę odtwarzać muzykę z przeglądarki (Youtube) albo aplikacji jak Roon (ograniczenie do 8 kanałów), MPC-Classic, HQPlayer, a streaming z aplikacji Tidal, Amazon Music, Qobuz, Deezer i cokolwiek istnieje dla PC. Na Mac-u odtwarzam Apple Music i tysiące albumów w Atmos (tyle ze zakodowanych stratnie). Płyty BR, rippuje i dekoduje do PCM/WAV. Pliki DSD konwertuje w Roon albo HQPlayer. A wiec PC/Mac pozwala mi odtworzyć wszystko "co sie rusza" na rynku nagrań wielokanałowych. Tyle ze wymaga ode mnie troche wstepnej pracy zamiast włożenia płyty do odtwarzacza i wciśnięcia Play na pilocie.

Z PC/Mac przesyłam stream PCM protokołem Ravenna do urządzeń Merging.
Ale w kazdej chwili moge dokupić odtwarzacz BR i interfejs Ravenna jak np. Arvus i przesłać zdekodowany strumien PCM do dowolnego urządzenia z Ravenną, choćby do PC z HQPlayerem, zeby przeprocesowac sygnał z najlepszym mozliwym DRC.
Urządzenia Merging mogą mieć w sobie DAC-a, choćby i 16-kanałowego, albo przesłać PCM-a dalej na przykład wieloma wyjściami AES3. To pozwala na wiele różnych kombinacji. Na przykład podłączenie 8 dowolnych DAC-ów stereo i to jeszcze synchronizowanych jednym sygnałem zegara 10MHz, a do nich podłączenie 8 wzmacniaczy stereo albo 16 koncówek mocy (w wersji ekstremalnej w systemie za kilka baniek). Ja wyprowadzam PCM-a po AES3 do kolumn aktywnych, które mają w sobie DAC-a, DRC i wzmacniacze dla kazdego głośnika.

Generalnie mam mozliwośc uruchomienia DRC (room correction) w Roon, HQPlayerze, Merging Anubis albo kolumnach aktywnych. Albo w zadnym z nich równocześnie. Włączac i wyłączac DRC jednym kliknięciem. Miec kilka(naście) profili, z wyrównaną głośnością i zmieniac je jednym kliknięciem. Wybor DRC od najprostszych (typu SonarWorks SoundID) po najbardziej zawansowane i niedostępne w zadnym procesorze sprzętowym (typu Accurate Sound).

I nie mam zadnego TV/projektora w pokoju. To system tylko do muzyki.

Uzywam Atmos w kinie domowym 5.1.4 (AVR to Denon 4500), z ciekawosci puscilem sobie pare kawalkow z Tidal.

Tylko Lowca Androidow brzmial ciekawie, cala reszta to padaka - dla moich uszu oczywiscie.

Volumio Rivo Aqua La Scala MKII Technics SL100C ATVM540ML ZinAmp phono Yamaha AS3200 Vienna Accoustics Mozart Grand SE 

8 minut temu, Ma_cieQ napisał:

"dużo lepszy produkt" to pojęcie względne ...dla jednego lepszy a dla drugiego niekonieczne. To takie uświadamianie w stylu cytatu zawartego w moim poście powyżej ☝️

Rel t9x może być lepszy dla kogoś wyłącznie pod kątem indywidualnego gustu co do dźwięku, co jest niemierzalne. Wg mnie grają podobnie, tylko w BK czuć większy kaliber niskich tonów i zapas. Generalnie wszystko co mierzalne - jest na remis lub plus dla BK xxls400, Rel nie wygrywa absolutnie w niczym. Jakość wykonania/spasowania ? Ta sama - bardzo dobra w obu, BK oprócz piano ma dużo fornirów do wyboru. Jakość przetworników niech będzie że podobna, Rel stosuje własne (na oko porządne) , BK bardzo drogie Peerlessy. Wzmacniacze w klasie  AB z tą samą funkcjonalnością, podwójne połączenia hi/low level, BK nawet na lekki plus - ma płynną regulacje fazy. Moc/zejście - duża przewaga BK. Cena ponad 2x niższa za czarny połysk. Do kina jeden T9x będzie niewystarczający, nawet dla bardziej przeciętnego widza. W BK jest szansa że jeden załatwi sprawę, a dwa nie wystarczą już jedynie kinomaniakom 🙂

11 godzin temu, BlueDot napisał:

Tutaj mozesz zobaczyc jak to u mnie zadzialalo. Tylko sluchaj na sluchawkach.

Allan Taylor👍

Bluesound Node / Synthesis Roma 96DC+ / B&W 706 S3

3 godziny temu, BorkowskiM napisał:

Uzywam Atmos w kinie domowym 5.1.4 (AVR to Denon 4500), z ciekawosci puscilem sobie pare kawalkow z Tidal.

Tylko Lowca Androidow brzmial ciekawie, cala reszta to padaka - dla moich uszu oczywiscie.

A w ogóle to muzyka jest nagrywana w Atmos? Czy mówicie o soundtrackach i koncertach?

Osobiście Atmos nie mam, ale moj AVR ma jakieś funkcje (Dolby coś tam?) przeznaczone do robienia 5.1 z muzyki 2.0 - brzmi to obiecująco.

 

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

15 godzin temu, BorkowskiM napisał:

puscilem sobie pare kawalkow z Tidal

Jak odtwarzasz Tidala na amplitunerze?

PS. Z Apple TV, NVidia Shield TV?

Edytowane przez maxijazz
W dniu 23.12.2024 o 06:14, BlueDot napisał:

Tak, ale REL deklaruje ze seria HT jest typowo do kina domowego, wiec nie bralem jej pod uwage.

A szkoda, że chociaż nie spróbowałeś. Ja mam do filmów i do muzyki HT 1205 MK2 i jest ok. Koryguje pasmo do 100hz poprzez Wiima Ultra. Trzeba jednak pamiętać, że produkuje on miękki mruczący bas. Jak ktoś lubi bardziej konturowy bas, to seria HT nie jest dla niego

Edytowane przez renoxd
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.