Skocz do zawartości
IGNORED

Modyfikacje źródeł TDA1541, lampowe analogówki.


Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, eMCZe napisał:

W wyższych modelach sam Philips/Marantz wkładał 220nF. Angole dawali 220nF a na dwóch pierwszych 0,47 uF w tantalu. 

Ja dodaję po 330 nF tantalu wszędzie a na pierwszych dwóch 1uF. Spróbuj jak mówisz, masz układ na wierzchu wyrób sobie sam zdanie.

Ja wiem że dają więcej, lata temu mialem niektóre modele Marantza i do tej pory mam Revoxa B226 na tym przetworniku.

napewno sprobuje, ja porostu nie lubię przesady, niektórzy dają 10 razy większe wartości elektrolitów w zasilaniu myśląc że będzie lepiej, a efekt jest odwrotny bo to nie wzmacniacz w klasie A. Z tuningiem trzeba ostrożnie bo można łatwo przesadzić, nie wszędzie więcej znaczy lepiej, ale nie twierdzę że tu tak nie jest. Kupię, wkleję, ocenie.

Włączyłem po całym dniu grzania, i po zmianie kondensatora w oscylatorze na właściwy jakby grało twardo i ostro. Za to wczoraj mialem trochę zastrzeżeń do basu, a dziś schodzi nisko i jest punktowy.Dzieje się.

Edytowane przez jurek1
17 godzin temu, arturp napisał:

jeśli zbocznikujesz miedzianym

Na razie dołożyłem po 0,1uF na 630V WIMA bo pozostały mi z demontażu gdy był tu AD797. Góra się otworzyła, jest dobrze. Druga sprawa miałem jakiś czas wrzucone 6N16B zwykłe i gdy zmieniłem w nocy znów na 6N16B WI góra się rozbrzmiała. 

Ogólnie jak ktoś ma głośniki, które grają dobrze górą to polecam właśnie wersje impulsową. Ogromna różnica w szczegółach. 

Supreme jeszcze więc zostają ale i tak spróbuję z miedzią 🙃

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

5 godzin temu, jurek1 napisał:

U mnie twardo i czasami męcząco, średnica dominuje.

Zmieniłem przed chwilą na stare wygrzane SCR 0.47uF, zniknęła twardość i nadmierne pompowanie średnicy, ale wszystko zbladło. Wstawiłem Jentzen Superior Zcap 1.0uF, teraz nie wygrzany , lata temu kupiłem do testów i w poprzedniej konfiguracji krew z uszu leciała, a tu zaskoczenie, najwiecej detali, znakomita przestrzeń i wogule równiejsze granie. Zobaczymy co się zmieni jak trochę się pogrzeje.

A wracając do PCM69 i brummmmmmmmmmmmmienia:

Zakupiłem tydzień temu 6N2P do TDA1541 w Nakamichi, przyszedł weekend więc myślę sprawdzę je pod PCM. Ustrugałem więc coś na szybko, podłączam. No rzesz Ty... brrrrrrruuuuummmmmm. Podłączam więc układ na 6N16B z mojego Digiloga i bruuuuuuummmmmm. Wpadłem na inny pomysł. Podłączyłem w drugą stronę:

ac6ca03c0edb5faa.jpg

czyli zasilanie z Musical Fidelity pod 6N2P a reszta masy, sygnał wyjścia zostały z Akai, włączam i chyba pre wyłączony, bo cisza. Sprawdzam, włączony. Wciskam Play i gra od strzała. Pierwsza myśl. Zasilacz sieje, coś się z nim stało. Wrzuciłem więc zasilacz z MF DIGILOG pod trafo w Akai, włączam i.... brrruuuuuuuummmmmm.

Chyba więc mamy rozwiązanie. Transformator walnięty. Doświadczył już ktoś takie coś ?? 

Zamawiam nowy i mam nadzieję, że to rozwiąże problem, i że zasilacz będzie całkiem ok. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Robię aktualnie porównania rybo OS vs NOS i wybór jest trudny. W trybie NOS jest więcej środka, basu ale uciekają detale.

Dźwięk jest może bardziej przypominający stary tor analogowy, ale za cenę utraty sporej ilości detali. Może sytuacja by się zmieniła po zastosowaniu pełnego Dem Reclocking, a nie metody trzech drucików. 

Na razie słucham z SAA7220 BP.

2 minuty temu, jurek1 napisał:

Może sytuacja by się zmieniła po zastosowaniu pełnego Dem Reclocking, a nie metody trzech drucików.

Zaczynając czytac Twój post właśnie miałem to dodać. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Tu wypowiedź naszego forumowego kolegi Bartka z forum DIYaudio.

 think NOS sucks. I tried it so many times with TDA1543 and 1541 and others. it kind of remind me the situation with true hi-end audio vice DIY. Most of DIY really sucks ,too. It's all becouse most of DIY think they can build hi-end but they can't due to lack of years of expirence and money for research and prototypes. Yes maybe it is funky, groove and cool this NOS idea but for me it sucks and I can hear it right away. Gone is clearance, details, highs, some mess is all the time there, ok maybe it's tiny bit more natural in the midrange...so what when all the rest sucks. too much waisted time with it.

Bartek

 

Fakty są takie że wróciły wszystkie smaczki, które w trybie Nos trzydrutowym zniknęły były i zaczynam ponownie wierzyć w tego DAC jako konkurenta dla mojej Wadii.

Zobaczymy co da podpięcie tantali wokół kości 1541A które jutro powinny do mnie dotrzeć z TME.

Myślę również że niebagatelne znaczenie ma tu reszta toru, a w szczególności zestawy głośnikowe.

Te wysoko skuteczne z jasną górą mogą o wiele gorzej prezentować muzykę w trybie OS.

Edytowane przez jurek1

To inaczej. Mam mojego Musical Fidelity DIGILOG'a na NOS reclock'u. Wcześniej był tam NOS. Gdy włożyłem chip z Bułgarii i włączylem Miles'a to trąbka zabrzmiała jak żywa. Na NOS tego nie było. 

Dwa, znacznie dłużej niż tutaj siedzię na Audiokarmie. Mam tam parę lat znajomych i jeden z nich, muzyk studyjny, który sam posiada kolekcję sprzętu o jakim mogę tylko pomarzyć napisał parę dni temu do mnie że jest w Krakowie i czy to do mnie daleko. Powiedziałem że do Katowic ma godzinę, odpowiedział że to bliżej niż z San Francisco i mieliśmy okazję spotkać się u mnie i słuchać muzyki. Największym zaskoczeniem był post wstawiony przez niego wczoraj na Audiokarmie, pominąłem fragmenty o Infinity i Yamahach żeby nie przynudzać ale w sprawie DAC napisał :

" We listened to three different sources (digital, CD and Vinyl) and the one that stood out the most was at no surprise the digital streamer, with the TT source not far behind. I say at no surprise, because the DAC Marcin is using has a semicustom configuration, hybrid SS & tube and sounded extremely well. If I would have heard it without knowing it was a streamer, I would have never known it is not vinyl...yes, that detailed and smooth, with no remanence of "digital sound". "

Był bardzo zaskoczony i zaglądał z ciekawości do środka szukając odpowiedzi co tam siedzi w środku. 

11 minut temu, jurek1 napisał:

Te wysoko skuteczne z jasną górą mogą o wiele gorzej prezentować muzykę w trybie OS.

I może masz rację bo u mnie góra jest w NOS reclock'u wprost niesamowita grając na 4 wstęgach Infinity pod dwoma mocnymi Yamahami lubiącymi grać wysoko. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Całość brzmienia ocenił na 15 do 20 tys USD gdyby konfigurował nowy system w Stanach o takim brzmieniu. To akurat nie jest zaskoczenie. Tak samo usłyszałem gdy znajomy przyniósł do mnie fragment swojej kolekcji czyli Yamahy MX10000 i C10000 aby sprawdzić jak grają ze wstegami. 

Naprawdę dużą zasługą tego brzmienia jest właśnie stare TDA1541 na ruskich 6N16B WI. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

24 minuty temu, eMCZe napisał:

To inaczej. Mam mojego Musical Fidelity DIGILOG'a na NOS reclock'u. Wcześniej był tam NOS. Gdy włożyłem chip z Bułgarii i włączylem Miles'a to trąbka zabrzmiała jak żywa. Na NOS tego nie było. 

Dwa, znacznie dłużej niż tutaj siedzię na Audiokarmie. Mam tam parę lat znajomych i jeden z nich, muzyk studyjny, który sam posiada kolekcję sprzętu o jakim mogę tylko pomarzyć napisał parę dni temu do mnie że jest w Krakowie i czy to do mnie daleko. Powiedziałem że do Katowic ma godzinę, odpowiedział że to bliżej niż z San Francisco i mieliśmy okazję spotkać się u mnie i słuchać muzyki. Największym zaskoczeniem był post wstawiony przez niego wczoraj na Audiokarmie, pominąłem fragmenty o Infinity i Yamahach żeby nie przynudzać ale w sprawie DAC napisał :

" We listened to three different sources (digital, CD and Vinyl) and the one that stood out the most was at no surprise the digital streamer, with the TT source not far behind. I say at no surprise, because the DAC Marcin is using has a semicustom configuration, hybrid SS & tube and sounded extremely well. If I would have heard it without knowing it was a streamer, I would have never known it is not vinyl...yes, that detailed and smooth, with no remanence of "digital sound". "

Był bardzo zaskoczony i zaglądał z ciekawości do środka szukając odpowiedzi co tam siedzi w środku. 

 

I może masz rację bo u mnie góra jest w NOS reclock'u wprost niesamowita grając na 4 wstęgach Infinity pod dwoma mocnymi Yamahami lubiącymi grać wysoko. 

Trzeba zdecydowanie stroić sprzęt w całości, we własnym środowisku odsłuchowym. btw, ja też muzyk studyjny, ale ze zdecydowanie biedniejszego świata, pozdrów ode mnie kolegę z bogatego i przyjaźniejszego dla muzyki świata 🙂

Chyba wrócę do mundorfów, bo naJentazenie wysokich zaczyna być za dużo.

Miałem ten sam problem i jednak zostały zwykle Mcap Supreme a szczegóły u góry podciągnąłem lampą w wersji impulsowej. 

Co do całości jak najbardziej bo jak zacytuję Pete :

"M-4s seem to be a match made in heaven for those Infinities and Marcin has done a superb job at tweaking and balancing the system. True HI-FI system!" 

😊

 

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Wróciłem do NOS Mode dla porównania, i decyzja jest ciężka do podjęcia.

NOS może nie czaruje detalami, ale za to jest o wiele bardziej naturalny, brzmi jak muzyka brzmieć powinna. Jest mimo wszystko większą przyjemność ze słuchania, więcej emocji w przekazie.

12 minut temu, jurek1 napisał:

Wróciłem do NOS Mode

Wysłałem Ci PW. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

1 minutę temu, jurek1 napisał:

Wróciłem do NOS Mode dla porównania, i decyzja jest ciężka do podjęcia.

NOS może nie czaruje detalami, ale za to jest o wiele bardziej naturalny, brzmi jak muzyka brzmieć powinna. Jest mimo wszystko większą przyjemność ze słuchania, więcej emocji w przekazie.

Może trzeba pójść inną drogą i w podstawkę po SAA7220 wpiąć na pająku inny, lepszy filtr cyfrowy?
Np. DAC TEAC D-500 łączy TDA1541A z filtrem SM5813/DF1700.

7 minut temu, McGyver napisał:

Może trzeba pójść inną drogą i w podstawkę po SAA7220 wpiąć na pająku inny, lepszy filtr cyfrowy?
Np. DAC TEAC D-500 łączy TDA1541A z filtrem SM5813/DF1700.

Ten SM chyba w Marazmie 63 siedział albo jakiś podobny.

Ale jest to jakaś alternatywa, dzięki.

Narazie nic nie ruszam bo cały czas są zmiany, to jednak jest świeżyzna i musi się wygrać.

Jest coraz lepiej.

1 minutę temu, jurek1 napisał:

Ten SM chyba w Marazmie 63 siedział albo jakiś podobny.

Nie.
MARANTZ CD-63 (Holland Old) 2 x TDA1540 SAA7030 CDM-0
MARANTZ (Japan) CD-63 - SM5872BS CDM-12

Pierwsze wrażenia po bypasie kondensatorów odsprzedających tantalami, wszystkiego jest więcej, dźwięk jest bardziej 3D.

Zarzuty jakie miałem do trybu NOS, czyli uwypuklenie dolnego środka kosztem szczegółów zdają się być teraz bezzasadne.

34 minuty temu, jurek1 napisał:

Pierwsze wrażenia po bypasie kondensatorów odsprzedających tantalami, wszystkiego jest więcej, dźwięk jest bardziej 3D.

oooo, ja już chyba piąte TDA1541 tak bypasuje tantalami i dokładnie tak mi się zawsze wydawało. Teraz wiem, że nie tylko mi się  wydawało. Jakie dałeś wartości ?? 

20 minut temu, jurek1 napisał:

Zarzuty jakie miałem do trybu NOS, czyli uwypuklenie dolnego środka kosztem szczegółów zdają się być teraz bezzasadne.

Może dlatego właśnie ja NOS odczuwałem pozytywnie a reclock wogóle mnie rozbroił. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

7 minut temu, eMCZe napisał:

oooo, ja już chyba piąte TDA1541 tak bypasuje tantalami i dokładnie tak mi się zawsze wydawało. Teraz wiem, że nie tylko mi się  wydawało. Jakie dałeś wartości ?? 

0.47uF i 0.33uF

8 minut temu, eMCZe napisał:

Może dlatego właśnie ja NOS odczuwałem pozytywnie a reclock wogóle mnie rozbroił. 

Nie wykluczone, bo gra to zdecydowanie lepiej, równiej.

2 minuty temu, jurek1 napisał:

0.47uF i 0.33uF

Czyli jak ja, choć dwa pierwsze ważniejsze daję jeszcze większe ale raczej dla zasady skoro Arcam też wkładał tam więcej.

Cieszy mnie, że się sprawdziło a nie działa jak placebo. Ja w każdym razie po włożeniu tego pierwszy raz do Arcam Alpha 5 Plus i usłyszeniu różnicy stało się to dla mnie pierwszą czynnością przy każdym nowym TDA1541 w domu. Zarówno Nak CD2-P jak i Digilog są po tym zabiegu. W zeszłym tygodniu wrzuciłem też tantale do starego Philipsa CD472 od kolegi i jak mulił tak po tym i po NOS ożył.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

9 minut temu, eMCZe napisał:

Czyli jak ja, choć dwa pierwsze ważniejsze daję jeszcze większe ale raczej dla zasady skoro Arcam też wkładał tam więcej.

Cieszy mnie, że się sprawdziło a nie działa jak placebo. Ja w każdym razie po włożeniu tego pierwszy raz do Arcam Alpha 5 Plus i usłyszeniu różnicy stało się to dla mnie pierwszą czynnością przy każdym nowym TDA1541 w domu. Zarówno Nak CD2-P jak i Digilog są po tym zabiegu. W zeszłym tygodniu wrzuciłem też tantale do starego Philipsa CD472 od kolegi i jak mulił tak po tym i po NOS ożył.

Jak wrócę z urlopu to kupie tego Bułgara. 

Ciekawa sprawa,

Wszystkie pliki hi-res odtwarzane na TDA grają gorzej niż te same, ale wydane w rozdzielczości 44.1 kHz.

Zauważyłem podobnie. Na TIDAL'u słuchając w trybie MASTER gdy wyłączam dekoder MQA i mam niższy bitrate wysyłany do TDA1541 to mam lepszy dźwięk niż gdy jest strumień dekodowany programowo w kompie i idzie już z maks rozdzielczością na DAC.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

  • 2 tygodnie później...

Pamiętacie PCM69 gdzie miałem same problemy ?? Nie grało to jednak na tym układzie, za małe wzmocnienie, wymagany duży rezystor konwersji i wtedy pogłos dalej występował i utrata jakości dźwięku. Może na mocniejszych lampach...

Wziąłem więc kompletny układ który brumał mi na PCM i wsadziłem do Philips'a CD582, zmieniłem tylko rezystor konwersji na 90R i... gra i to jak, zmieniłem podłączenie grzałek wrzuciłem drugie lampy które siały jeszcze bardziej i... znów pięknie. Zero przygłosu, zero zniekształceń pomimo że trafo prawie na lampach siedzi:

9a7a38006b27347f.jpg

Czyli albo błąd który popełniam występuje tylko na większym wzmocnieniu podłączając pod PCM69, albo bawiąc się PCM69 muszę znaleźć inny układ niż to SRPP. Na razie mam dosyć przygód 😄

W każdym razie temat wrócił na temat i mamy znów TDA1541 ze stopniem lampowym.

W tej chwili gra to na ECC81 bo w zasadzie można je w ręku trzymać, grzeją się mniej niż 6N2P a ten Philipek to sam plastik. Użyłem rezystorów katodowych 360R, rezystor konwersji 90R a napięcie anodowe 140V. Poziom wzmocnienia równie wysoki jak przez opa. 6N2P zostawię do Nakamichi CDP2-e albo wrzycę do Yamahy CDX630E czyli klona Sony.

Wokół TDA oczywiście standardowo tantale 330nF a na dwóch ważniejszych bitach 1,5uF. Odsprzęganie zasilania TDA oraz NOS. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.