Skocz do zawartości
IGNORED

Zamiana yamaha a-s2100 na Moon 240i- czy to ma sens ??


neoman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam AS 2200, kupując wybierałem między Accu260 i podobnym wrdzo cenie Luxmanem 505. Wszystkie z wycieraczkami wszystkie w cenie 15-20kzł. Yamaha zagrała najlepiej, pewnie temu że jest w pełni zbalandowana. Accu miał tylko gniazda xlr podobnie jak CA840/851 którą miałem wcześniej. W salonie grało to z bardzo drogimi Bowersami i Sonusami za około 40 tysi. W domu gram Yamaha na 705s2 i MA gold 100 5G na zmianę w zależności od repertuaru z wyjść A lub B. MA daje czar dla winyli np. Morąg Jones brzmi równie pięknie jak wygląda, natomiast Bowersy wyciskają wszystko z Dream Theater.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Androck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Androck napisał:

Mam AS 2200, kupując wybierałem między Accu260 i podobnym wrdzo cenie Luxmanem 505. Wszystkie z wycieraczkami wszystkie w cenie 15-20kzł. Yamaha zagrała najlepiej, pewnie temu że jest w pełni zbalandowana. Accu miał tylko gniazda xlr podobnie jak CA840/851 którą miałem wcześniej. W salonie grało to z bardzo drogimi Bowersami i Sonusami za około 40 tysi. W domu gram Yamaha na 705s2 i MA gold 100 5G na zmianę w zależności od repertuaru z wyjść A lub B. MA daje czar dla winyli np. Morąg Jones brzmi równie pięknie jak wygląda, natomiast Bowersy wyciskają wszystko z Dream Theater.

 

Jakie masz źródło do Yamahy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDS2100

 

W mojej wypowiedzi wkradł się błąd, oczywiście chodziło o Accuphase E270, salony oferowały go po 18-19 kzł więc cena porównywalna do Luxmana i Yamahy. Zresztą na YouTube są filmiki z bezpośredniego porównania tych 3 wycieraczek.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Hej

Miałem w domu na odsłuchach Luxa 505, następnie Yamahę 2200. U mnie też Yamaha wypadła lepiej wbrew obiegowej opinii o tym producencie oraz wbrew np testom w AVTest"

 

Z tą obiegową opinia to nie rozumiem co masz na myśli, w tej chwili Yamaha właśnie jedzie na super opinii i ciągle podnosi ceny, równając się z Ludem i Accu. Oczywiście mogłem kupić w pełni  zbalandowanego Luca albo w pełni zbalandowanego Accu ale były droższe już w cenie Yamahy AS3000 a to już maszyna że Ho Ho. A tak w kwestii brzmienia to Accu grał poprawnie ale tylko na tyle na ile wyjścia RCA mu pozwalały, natomiast Luxmana dodatkowo był zbyt ostry co w połączeniu z Bowersami zadecydowało że wybrałem Yamahę. Zgadzam się jednak z kolegami ze jeśli Yamaha to tylko AS2200/3000 bo niższe grają zbyt ostro, tu poprawa brzmienia na korzyść droższych modeli jest wyraźna. Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Androck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.08.2021 o 15:34, Androck napisał:

 

"Hej

Miałem w domu na odsłuchach Luxa 505, następnie Yamahę 2200. U mnie też Yamaha wypadła lepiej wbrew obiegowej opinii o tym producencie oraz wbrew np testom w AVTest"

 

Z tą obiegową opinia to nie rozumiem co masz na myśli, w tej chwili Yamaha właśnie jedzie na super opinii i ciągle podnosi ceny, równając się z Ludem i Accu. Oczywiście mogłem kupić w pełni  zbalandowanego Luca albo w pełni zbalandowanego Accu ale były droższe już w cenie Yamahy AS3000 a to już maszyna że Ho Ho. A tak w kwestii brzmienia to Accu grał poprawnie ale tylko na tyle na ile wyjścia RCA mu pozwalały, natomiast Luxmana dodatkowo był zbyt ostry co w połączeniu z Bowersami zadecydowało że wybrałem Yamahę. Zgadzam się jednak z kolegami ze jeśli Yamaha to tylko AS2200/3000 bo niższe grają zbyt ostro, tu poprawa brzmienia na korzyść droższych modeli jest wyraźna. Pozdrawiam

Gdyby na AS2200 lub AS3300 nazywało się Accuphase, to cena byłaby 50% wyższa, nie oszukujemy się. Prywatnie uważam, że najtańsze ACC (mimo, że i tak drogie) to nie wywołują "ohów" i "achów"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę jedynie potwierdzić, że to co w audiovideo napisał nadredaktor Kulpa o luxmanie 505 w porównaniu do Yamahy as2200, to czysty marketing, który zapewne miał choć trochę poprawić sprzedaż tego "szeleszczacego gniota" z plastikowymi manipulatorami 🙂 😁 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiofilizm mnie nie interesuje, jedynie dobry sprzęt i jeszcze lepsza muzyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, adams19 napisał:

Mogę jedynie potwierdzić, że to co w audiovideo napisał nadredaktor Kulpa o luxmanie 505 w porównaniu do Yamahy as2200, to czysty marketing, który zapewne miał choć trochę poprawić sprzedaż tego "szeleszczacego gniota" z plastikowymi manipulatorami 🙂 😁 

 

Pojechałeś z tą opinią...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, adams19 napisał:

Mogę jedynie potwierdzić, że to co w audiovideo napisał nadredaktor Kulpa o luxmanie 505 w porównaniu do Yamahy as2200, to czysty marketing, który zapewne miał choć trochę poprawić sprzedaż tego "szeleszczacego gniota" z plastikowymi manipulatorami 🙂 😁 

 

Zawsze mnie to zastanawia jak to jest że wystarczy aby recenzent otworzy pudło z "kultowym" i markowym klockiem i choć by nie wiem jak cienko to zagrało to na końcu recenzji wychodzi Hihg-End. 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

505 to b.dobrze wykonany wzmacniacz patrząc na jego konkurencję cenową - np supernait 2/3. Nie wiem czy gra lepiej czy gorzej od 2200. Na pewno inaczej i może bardziej odważnie, na twarz przez co wymaga większej uwagi przy doborze towarzyszących mu elementów. Ja osobiście nie zgadzam się z testem w AVtest z którego wynika że 505 to jakiś szczyt hi-endu a 2200 ledwo co do hi-endu puka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kasz76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Kasz76 napisał:

Pojechałeś z tą opinią...

Ale co napisałem - nieprawdę? Bo to, że faworyzuje górną część pasma kosztem jego zrównoważenia i, że cały rządek manipulatorów ma z plastiku to są fakty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiofilizm mnie nie interesuje, jedynie dobry sprzęt i jeszcze lepsza muzyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, adams19 napisał:

Ale co napisałem - nieprawdę? Bo to, że faworyzuje górną część pasma kosztem jego zrównoważenia i, że cały rządek manipulatorów ma z plastiku to są fakty.

Prawie każdy wzmacniacz coś faworyzuje, a mówienie że 505 to szeleszczący gniot, to trochę przesada.  Luxman ma rewelacyjną regulację głośności,  accuphase  podobnie, ale yamahy mają za duży skok, mimo że na drabince, to sterowanie jest przez potencjometr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.08.2021 o 01:04, kghm napisał:

Prawie każdy wzmacniacz coś faworyzuje, a mówienie że 505 to szeleszczący gniot, to trochę przesada.  Luxman ma rewelacyjną regulację głośności,  accuphase  podobnie, ale yamahy mają za duży skok, mimo że na drabince, to sterowanie jest przez potencjometr.

A, czy za podstawowego luxa 505 cena na dzień dobry na początku była ponad 20 tyś zł, a potem zjechali do 19 tyś to nie przesada? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiofilizm mnie nie interesuje, jedynie dobry sprzęt i jeszcze lepsza muzyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, adams19 napisał:

A, czy za podstawowego luxa 505 cena na dzień dobry na początku była ponad 20 tyś zł, a potem zjechali do 19 tyś to nie przesada? 

A blisko 20 tyś. za MOON-a 340 czy Naima Supernait? Przykłady można mnożyć.

Lux nawet w podstawowym wydaniu wykonany jest bardzo przyzwoicie, o takim 507 czy 509 już nie wspomnę.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasz76 zgadzam się z tym, jednak wyższe modele luxmana to inna bajka 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiofilizm mnie nie interesuje, jedynie dobry sprzęt i jeszcze lepsza muzyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jako wielbiciel wycieraczek traktuje, jak pisałem wcześniej cała święta trójce na równi. Problemem Accu i Luca jest brak tak doskonałych odtwarzaczy jak Yamaha CDS2100/200/3000 z wbudowanym DAC za tak niską cenę. Szczególnie jeśli ktoś chce mieć komplet jednego producenta. Kupowanie używanego CD Accu za 10-50kzl to już desperacja. Jeśli nawet jest tam jakaś słyszalna różnica w jakości dźwięku to więcej i ciekawiej można uzyskać kupując po prostu lepsze płyty, Lepsze wydania itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Androck dosłownie z ust mi to wyjąłeś "...Jeśli nawet jest tam jakaś słyszalna różnica w jakości dźwięku to więcej i ciekawiej można uzyskać kupując po prostu lepsze płyty...". Ostatnio miałem taką sprawę z pewną płytką polskiego zespołu Obrasqi, przed nią słuchałem naprawdę niezłej płyty bo TheDark Side Of The Moon wydanej na jej 40-lecie i co ? Byłem w lekkim szoku, że płytka  CD "dopowiedzenia" brzmiała na moje ucho lepiej 😉 No ale dzieli te płyty szmat czasu, choć sama edycja płyty Pink Floyd to rok 2003. No i co jak co, ale Pink Floyd bardzo zawsze dbał o realizację i nagranie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiofilizm mnie nie interesuje, jedynie dobry sprzęt i jeszcze lepsza muzyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatni tydzień miałem przyjemność gościć Integrę z zupełnie innej półki -Pass Int-25 - i wrzuciłem swoje spostrzeżenia w klubie Pass Labs (link poniżej), gdyby kogoś interesowało :).

Jak dobrze pójdzie przez kolejny tydzień będę przesłuchiwał wspomnianego wyżej Luxmana 505 i w planach mam dwa kolejne piece: Accu 380 oraz Yamahę 3200. Pass to cenna lekcja, muszę przyznać.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Stefan Dedalus napisał:

Przez ostatni tydzień miałem przyjemność gościć Integrę z zupełnie innej półki -Pass Int-25 - i wrzuciłem swoje spostrzeżenia w klubie Pass Labs (link poniżej), gdyby kogoś interesowało :).

Jak dobrze pójdzie przez kolejny tydzień będę przesłuchiwał wspomnianego wyżej Luxmana 505 i w planach mam dwa kolejne piece: Accu 380 oraz Yamahę 3200. Pass to cenna lekcja, muszę przyznać.

 

Ciekaw jest jak Ci wypadnie AS3200 na tle tych potężnych graczy. Przepuszczam, że dobrze, bo jak wspominałem gdzieś wyżej, to bardzo dobre serie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać że Yamaha sprzedawana jest za celowo niższe pieniądze niż porównywalne Accu czy Luxmany. Dlatego Accu 380 będzie chyba nieco za niskim modelem dla Yamahy 3200, a już z pewnością nie tani Luxman 505. To poziom Yamahy 2100. Znam dokładnie te modele i z domu i z odsłuchów w salonach audio. Jak ktoś pisał Yamaha gra na XLR-ach i tu pokazuje pełnię swoich mozliwości. Warto zainwestować w dobre kable, również w głośnikowe, gdyż jest bardzo przezroczysta, oferuje otwarty dźwiek i każde kable dokładnie słychać. Pamiętajmy tylko o ogromnej różnicy w dźwięku między 2100 a nowszymi 2200/3200.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, abandonin napisał:

Trzeba pamiętać że Yamaha sprzedawana jest za celowo niższe pieniądze niż porównywalne Accu czy Luxmany. Dlatego Accu 380 będzie chyba nieco za niskim modelem dla Yamahy 3200, a już z pewnością nie tani Luxman 505. To poziom Yamahy 2100. Znam dokładnie te modele i z domu i z odsłuchów w salonach audio. Jak ktoś pisał Yamaha gra na XLR-ach i tu pokazuje pełnię swoich mozliwości. Warto zainwestować w dobre kable, również w głośnikowe, gdyż jest bardzo przezroczysta, oferuje otwarty dźwiek i każde kable dokładnie słychać. Pamiętajmy tylko o ogromnej różnicy w dźwięku między 2100 a nowszymi 2200/3200.

Jaką widzisz różnicę między grą np 2100 i 2200, która Twoim zdaniem jest lepsza jeśli w ogóle jest a nie tylko inna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem obu i moim zdaniem 2200 jest warta każdej dopłaty. Jest cieplejsza, gra pełniejszym, bardziej mięsistym dźwiękiem, powiedziałbym że to dźwięk przeniesiony z serii 3000. 

Model 2100 uważam za kontynuację dźwięku 1000/2000 które też wszystkie miałem i grały dla mnie zbyt ostro. Oczywiście mozna to poukładać kolumnami czy kablami, ale lepiej z miejsca skupić się na modelu 2200 i tylko i wyłącznie na XLRach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, abandonin napisał:

Słuchałem obu i moim zdaniem 2200 jest warta każdej dopłaty. Jest cieplejsza, gra pełniejszym, bardziej mięsistym dźwiękiem, powiedziałbym że to dźwięk przeniesiony z serii 3000. 

Model 2100 uważam za kontynuację dźwięku 1000/2000 które też wszystkie miałem i grały dla mnie zbyt ostro. Oczywiście mozna to poukładać kolumnami czy kablami, ale lepiej z miejsca skupić się na modelu 2200 i tylko i wyłącznie na XLRach.

Też odniosłem takie wrażenie, 2200 gra leciutko po cieplejszej stronie ale nie jest to jakiś zamulacz. Dynamice i kontroli niskich nic nie brakuje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Po przerwie wróciłem do odsłuchów. 

LUXMAN L-505UXII 

System: 

Player Rpi z Volumio -> DAC (~USB) Chord Qutest -> Integra (~melodika Purple Rain~) LUXMAN L-505UXII  ->Kolumny (~melodika Brown Sugar~) Klipsch Forte III.

Punktem odniesienia tym razem poza posiadaną Yamahą AS1100, jest odsłuchiwany wcześniej Pas Lab INT-25, który jest dla mnie aktualnie referencją - poszukuję tego, co daje ten wzmacniacz w innym z uwagi na wady tegoż ("grzejnik" + nieco za słaby w pewnych sytuacjach + brak wyjścia/wejścia dla sub/pre).

Wrażenia:

Znacznie bardziej rozświetlona góra niż w Pas Labs, podobna, może nieco mniej natarczywa niż w Yamaha. Dźwięk jest zdecydowanie lepiej poukładany, separacja jest znacznie lepsza niż w Yamaha - przy "brudnych" nagraniach (np. stare Pearl Jam), nie mamy wrażenia takiego chaosu i potrafimy wskazać poszczególne instrumenty - jest to element wyraźnie lepszy od Yamahy i bliski temu, co robi w tym aspekcie Pass Labs. Skutkuje to znacznie lepszym odbiorem przekazu muzycznego, nawet jeśli jego "charakter" jest podobny do Yamahy (lekko rozświetlony i napowietrzony). Mamy wrażenie, że dźwięk jest lepiej poukładany w przestrzeni i przez to po prostu lepszy, bardziej naturalny w odbiorze. To jest wzmacniacz znacznie wyższej jakości właściwie w każdym aspekcie w stosunku do Yamahy (przy cenie 3x wyższej oczywiście nie ma się chyba czemu dziwić specjalnie :)).

Znacznie lepsza jest kontrola głośności - nawet bardzo ciche odsłuchy nie wpływają na obniżenie jakości dźwięku (Yamaha gra dobrze "od 10tej", poniżej muzyka znika - niestety nie mam pojęcia, czy ten aspekt został poprawiony w nowych wersjach, podpytywany o to sprzedawca niestety nie wiedział). Ta kontrola głośności robi wrażenie także w kontekście odsłuchiwanego teraz Accuphase e380.

BTW: Loudness to zaskakująco całkiem fajny bajer - docenimy przy bardzo cichych odsłuchach - nie miałem wrażenia sztucznego napompowania - odbiór muzyki był bardzo przyjemny. 

W porównaniu do Pass: bas jest zdecydowanie słabszy (jakościowo, siłowo niczego nie brakuje), brakuje kontroli, realności - szczególnie w perkusji (stopa perkusji w Passie to absolutna realność, rytmika jest doskonała) czy kontrabasie (wybrzmienia, kontrola). Podobnie jest średnich tonach - jest zdecydowanie mniej gęsto, mniej organicznie, mniej jest "mięsa". Luxman gra przy tym bardziej "technicznie", bardziej "metalicznie" w porównaniu do Passa (jest w tym ogólnym przekazie podobny do Yamahy). Co tu dużo pisać: brakuje mi tutaj tej "magii", czy "muzykalności" Passa - czegoś co powoduje przyklejenie do muzyki, że się chce po prostu słuchać bez przerwy.

Słuchanie Luxmana niestety nie jest tak angażujące, a po jakimś czasie męczy podobnie jak Yamaha i chcemy po prostu wszystko przyciszać. Brakuje mi tego związania poszczególnych instrumentów, czy sekcji dźwiękowych w spójny, całościowy przekaz. W Passie wszystko gra "razem", mimo że mamy wgląd w każdy niuans. Brakuje tej punktualności, czy też rytmiki podawanej basem - wszystko jest na czas, spójne. Zdążyłem wyczytać, że Klipsche z serii heritage "lubią" klasę A i brak sprzężenia zwrotnego - może tu się kryje generalnie ta przewaga Passa w przypadku mojego systemu.

Odnotowałem jeszcze jedną rzecz: dźwięki z Passa wydobywają się z absolutnie czarnego, aksamitnego tła - jest to wrażenie niesamowite, do tej pory nie spotkałem się z tym w żadnym sprzęcie w domu i na pokazach. Nie jest tak, że Yamaha czy Luxman mają jakiś szum własny, czy coś - nie wiem na czym to polega, ale jest to naprawdę ciekawe zjawisko 🙂

Dziś oddaję również Accuphase e380. Postaram się napisać coś o tym doświadczeniu w najbliższych dniach.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.