Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny vintage hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

W nawiązaniu o QSound opisywanego w tym wątku.

Biały kruk przyjechał:

LTI1OTguanBlZw.jpeg

 

W lewym dolnym rogu wyraxnie zaznaczono, że jest w QSOUND:

LTk5NTcuanBlZw.jpeg

LTQyOTkuanBlZw.jpeg

 

Do tego będę miał porównanie cyfra vs. analog 🙂 .

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawe czy wszystkie wersje są w Qsound?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
18 minut temu, Marek.S napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawe czy wszystkie wersje są w Qsound?

Stawiam, że wszystkie. Master został zrobiony w QSOUND. Jak widac i słychać vinyl i moja wersja CD są w QSOUND.

Podobnie jest z Rogerem Watersem. Znaków nie ma, może dlatego że one dzisiaj nic nie znaczą to już dinozaury, a brzmi jak w oryginale. Niestety nie mam vinyla z 1991 roku bo on kosztuje jakiś majątek ... wrrr. Mam za to kopię master tape'a 🙂 . Jak widać nowe remastery efektów z QSOUND nie popsuły.

 

 

BTW wybrałem kondensatory do moich JBL4343B i Telefunken TL-800. Na średnicę i na górę. Nie podam typów co by handlarzom starzyzną cen nie nabijać 😉 .

Rezystory też już zamówione, tu nie ma tajemnicy, grafitowe DIY made in Śląsk.

Jeszcze zostały cewki do JBL, to będzie Polink. W Telefunkenach zostają oryginały.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Na Qobuz jest playlista "Qsound" sprawdziłem parę pozycji i wydaje się zgadzać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Można dostać nowy winyl AtD 200g:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie słuchałem tego wydania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
9 minut temu, Marek.S napisał:

Na Qobuz jest playlista "Qsound" sprawdziłem parę pozycji i wydaje się zgadzać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Można dostać nowy winyl AtD 200g:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie słuchałem tego wydania.

Streamingu nie słucham. Co do innych pozycje nie są one aż tak spektakularne jak te trzy wymieniane przeze mnie (Waters, Madonna, Europe). Ale słuchałem wyrywkowo. Musze posłuchac po całościach. Cyfra.

Mam oba vinylowe wydania Watersa AtD na nowym remasterze, jedno od SONY (późniejsze), drugie nie pamiętam (wcześniejsze, porysowałem po pijaku). Z vinyla brzmią świetnie. Podobają mi się tak samo jak taśma. Bezpośrednich porównań nie robiłem, jak zapuszczam tą płytę to ... słucham muzyki.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

7 godzin temu, pmcomp napisał:

BTW wybrałem kondensatory do moich JBL4343B i Telefunken TL-800. Na średnicę i na górę. Nie podam typów co by handlarzom starzyzną cen nie nabijać 😉 .

Podaj na priv, mam dylemat z kondensatorami.

W dniu 11.11.2023 o 12:34, pmcomp napisał:

BTW policzyłem koszty elementów i na Miflexie i cewkach z Polinku nie wychodzi wcale jakoś bardzo drogo. Projekt dojrzewa w moim umysle 🙂 .

Pozdro

Takie lubiłeś

65_1200x1200.jpg

Jensen Metallised Polypropylene Oil Capacitor i Miflex MKP to bardziej przy średnicy. Z CC do mid-bass'u 2123H. I maksymalnie do sekcji HF z 2420, gdy z CC, bo bez CC to za słabe na HF. Do UHF z 2405, także z CC, ale jakieś bardziej otwarte i detaliczne w górze.

W dniu 22.11.2023 o 18:26, Marek.S napisał:

Podob mi sie taka kolorystyka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podobałaby Ci się taka ww. biała kolorystyka obudów, ale w najstarszych/wczesnych 4350 z białym aquaplasem na membranach wooferów 2230A :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
5 godzin temu, Sovereign napisał:

Takie lubiłeś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jensen Metallised Polypropylene Oil Capacitor i Miflex MKP to bardziej przy średnicy. Z CC do mid-bass'u 2123H. I maksymalnie do sekcji HF z 2420, gdy z CC, bo bez CC to za słabe na HF. Do UHF z 2405, także z CC, ale jakieś bardziej otwarte i detaliczne w górze.

Podobałaby Ci się taka ww. biała kolorystyka obudów, ale w najstarszych/wczesnych 4350 z białym aquaplasem na membranach wooferów 2230A 🙂

Tych Jensenów już nie ma. Nie robią. Szkoda bo bardzo dobre kondy o stosunkowo duzych pojemnościach.

Na średnicę i górę dam radzieckie PIO i Duelundy, które aktualnie posiadam. Na dół Miflex MKP. Sprawdze jak to zagra w Telefunkenach. Plan jest taki żeby do JBL też je dać z CC. Jesli zastosuję zwrotnice aktywną na 300Hz to tych na dół 72uF i 52uF (a w CC 144uF i 104uF) nie będę potrzebował. Te 20uF (w CC 40uF) dam na początek MIflex MKP, ew. potem zamienię na ruskie PIO.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

15 godzin temu, pmcomp napisał:

Na średnicę i górę dam radzieckie PIO i Duelundy

Duelundy zbocznikujesz pio czy dajesz pełne wartości? Ja chyba dam pio ale zbocznikuję silver micą.

3 godziny temu, tymek napisał:

Duelundy zbocznikujesz pio czy dajesz pełne wartości? Ja chyba dam pio ale zbocznikuję silver micą.

Mam 4 szt 1,5uF i 2 szt 1uF. Te 4 szt 1,5uF uzyję gdzieś w CC JBL do zbocznikowania. Tymi dwoma 1uF może zbocznikuję jakieś duże pojemności w Telefunkenach. Zobaczymy.

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 25.11.2023 o 11:17, pmcomp napisał:

w CC JBL

Wpierw te wszystkie kondensatory podłącz w układzie pod CC, ale na początku bez podpinania ogniw. I posłuchaj ok. 60 minut na wybranych utworach.

I dopiero wtedy podepnij +54V DC :)

By dokładnie usłyszeć jak CC maksuje dźwięk/brzmienie - od razu wszystkie/wszelkie aspekty po całości.

9V DC przy lepszym wysterowaniu tzn. amplifikacji/elektronice, może być mniej więcej jak 27V DC przy słabszym wysterowaniu. A 54V DC jeszcze lepsze, tym bardziej przy najlepszym wysterowaniu.

Im więcej kondensatorów z CC tym lepiej, a najlepiej wszystkie z CC.

Im lepiej dobrane i lepsze kondensatory, tym jeszcze lepiej - szczególnie przy topowych rasowych/wyczynowych systemach głośnikowych typu horn. W których po podpięciu CC aspekty mogą służyć jak do śrubowania rekordów, że głowę urywa - przy wyższych woltażach i pojemnościach ogniw.

Do systemów vintage nawet jak się dorzuci więcej niż 9V DC (np. 18V DC), to nadal nie zagrają jak nowe topy na najlepszych neodymowych driverach z berylowymi i magnezowymi membranami przy crossoverach z CC 9V DC. Najstarszym (szczególnie Alnico V z Alu i aktualnie produkowanym Alnico V na wzór vintage) trzeba więcej do wyczynowego rozbujania całego brzmienia/pasma, tak że większość nowych innych kolumn z tradycyjnymi/konwencjonalnymi przetwornikami, stają się przy nich jak uśrednione budżetowe vintage.

Dividing Network z CC 9V DC, przy Alnico V, to w barwę najbardziej, i do tego też naturalność, detal, rozdzielczość, dynamika, scena i wszystko inne. Ale jak się podkręci woltaż i pojemność ogniw, to jest wyczynowa jazda :), że 9V DC (nowe do ok. 9.6VDC) w vintage przy topowych driverach, to jak na rozgrzewkę, w porównaniu do CC z wysokimi woltażami i większa pojemnością (CC 77VDC || 77VDC przy nowiutkich ogniwach, bo z czasem woltaż spada po trochu). 72VDC mnożąc wg tego co na bateriach, a rzeczywiście pakiet nówek ma z 77VDC, lub blisko tego, w zależności jakie się trafią.

CC śrubuje wszystko po całości, od basu samą górę, tak że zarazem maksymalna scena, otwartość, świetlistość, detal, mikro-detal, rozdzielczość, dynamika, moc, naturalność, neutralność, i jeszcze lepszy balans tonalny, i bas ze stalową kontrolą.

Głowę urywa MF, HF i UHF, bardziej niż LF tył. Wysterowanie, że trzyma w ryzach nawet w 20m2. Granie lifelike i poziomy SPL jak na 60m2.

Dla mnie z dużych systemów głośnikowych do grania wszystkiego, od spokojniejszego po wyczynowe - i tak na zmianę,  bez ograniczania się, wszystko i na różnych poziomach, bo non stop na wyczynowych nie wytrzymasz, przez mnogość i szybkość detalu, który co jakiś czas przeszyłby Ci słuch, aż by zaszumiało i zapiszczało w uszach. Można grzecznie pogrywać. Jak i wyczynowo. Gdy nie ma limitów i ograniczeń.

Drivery z Tytanowymi Membranami + Grube Aluminiowe Horny + Metalowe Lensy, i bardzo szybkie, żwawe i detaliczne Bullet-Tweetery. Aluminiowe membrany odłożone. Tytanowe, uncolored sound, wyraziste, mocne, detaliczne, otwarte, dynamiczne, żwawe i żywe. Można delikatnie i wyczynowo - co tylko się chce i jak się chce, bez ograniczania się. 4'' tytan jest np. w K2 S9500, M9500, K2 S7500. A 1-3/4'' tytan w EVEREST DD55000, K2 S5500, S3100 MkII, 4344 MkII. Tytany są i w ULTIMA Salon2/Studio2/Gem2.

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
W nawiązaniu o QSound opisywanego w tym wątku.
Biały kruk przyjechał:
LTI1OTguanBlZw.jpeg
 
W lewym dolnym rogu wyraxnie zaznaczono, że jest w QSOUND:
LTk5NTcuanBlZw.jpeg
LTQyOTkuanBlZw.jpeg
 
Do tego będę miał porównanie cyfra vs. analog  .
 

Pamiętasz gdzie podawałem listę płyt nagranych w qsound ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak obiecałem, podsyłam 🙂 Wczoraj dotarły do mnie Rogersy ls3/5a, wersja 15 ohm, numery 17xxx, rocznik '82, 100% oryginalne. Są prześliczne 😉

A dźwięk z tych małych paczuszek, miód na uszy - absolutnie nie dziwię się ich popularności.

Obiecałem, że napiszę coś o drugich paczuszkach - to Spica TC-50. Coś więcej można poczytać w recenzji: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Jeszcze za krótko je mam u siebie (3 dzień). Ale podzielę się wrażeniami jak się dobrze rozgrzeją, bo na zewnątrz mroźno 😉Może też nabazgrzę coś w ramach porównań, choć @pmcomp pióro ciężko będzie pobić 😉

 

W tle Spica TC-50.

image.thumb.png.0d69c318d6bb78927043871688587144.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, Pawte napisał:

Jak obiecałem, podsyłam 🙂 Wczoraj dotarły do mnie Rogersy ls3/5a, wersja 15 ohm, numery 17xxx, rocznik '82, 100% oryginalne. Są prześliczne 😉

A dźwięk z tych małych paczuszek, miód na uszy - absolutnie nie dziwię się ich popularności.

Obiecałem, że napiszę coś o drugich paczuszkach - to Spica TC-50. Coś więcej można poczytać w recenzji: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Jeszcze za krótko je mam u siebie (3 dzień). Ale podzielę się wrażeniami jak się dobrze rozgrzeją, bo na zewnątrz mroźno 😉Może też nabazgrzę coś w ramach porównań, choć @pmcomp pióro ciężko będzie pobić 😉

 

W tle Spica TC-50.

image.thumb.png.0d69c318d6bb78927043871688587144.png

 

Zazdraszczam. Klasyk w czystej postaci. I jeszcze w postaci Rogersa.

Bedzie ci dlugo sluzyl ale … jak bedziesz chcial sprzedac to daj znac.

Pozdro

4 minuty temu, Marek.S napisał:

Ladne LS-y, dobry nr. seryjny (prawdziwe 15 ohm).

A kiedy napiszesz cos o dzwieku swoich 4350?
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Kiedy trochę ogarne dom bo narazie niewiele tam jest. Wszędzie szukam innej zwrotki aktywne ale najlepsze co udało mi się znaleźć to Bryston 10B a chcę coś lepszego.

Edytowane przez Marek.S
2 godziny temu, Marek.S napisał:

Kiedy trochę ogarne dom bo narazie niewiele tam jest. Wszędzie szukam innej zwrotki aktywne ale najlepsze co udało mi się znaleźć to Bryston 10B a chcę coś lepszego.

Moja bedzie do sprzedania jak zrobie pasywne CC.

Chyba, ze tez zostawie na bas.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

A jaką masz teraz, lampową? Na Kleinanzeigen jest lampowy Luxman ale to antyk z '75r, ledwo 6 albo 12dB/oct. EC-21 ARC też oglądałem ale to nie dla mnie, nie chcę lampowej zwrotnicy - ma być solidna i bezobsługowa a co najważniejsze - nie szumieć.

No i najlepiej żeby była na XLR, źródło jest zbalansowane, preamp (PS Audio BHK) też, końcówka na wysokie Passa XA30.5 również. Na bas pójdzie na razie coś estradowego.

Edytowane przez Marek.S

Jak nie chcesz lampowej to ja na to nic nie poradze.

Ja mam AR EC-4, mocno zmodyfikowana: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gdzies koedys zamiescilem link do strony z podsumowaniem wszystkich zwrotek z zeszlego wieku. Musisz poszukac.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Lampy w zrodle/preampie jeszcze ujda ale dla mnie nie przed samymi koncowkami, bez regulacji gain.

Lampka sie wypierdzi i kolumny leca, razem z uszami. Wiem jakie cuda potrafi zrobic umierajaca lampa.

Dla mnie xover musi byc cichy i stabilny jak skala...tak jakby go w torze nie bylo.

Udalo mi sie zakupic Accuphase F-20. Pozostaje odszyfrowac jak obliczana jest czestotliwosc podzialu.

Edytowane przez Marek.S
1 godzinę temu, Marek.S napisał:

Lampy w zrodle/preampie jeszcze ujda ale dla mnie nie przed samymi koncowkami, bez regulacji gain.

Lampka sie wypierdzi i kolumny leca, razem z uszami. Wiem jakie cuda potrafi zrobic umierajaca lampa.

Dla mnie xover musi byc cichy i stabilny jak skala...tak jakby go w torze nie bylo.

Udalo mi sie zakupic Accuphase F-20. Pozostaje odszyfrowac jak obliczana jest czestotliwosc podzialu.

Z tym moze byc klopot. Widze cztery wyjscia:

Musisz kupic odpowiedni modul( moze jeszcze aktualne: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  )

Musisz zdobyc na chwile odpowiedni modul i pomierzyc wartosci kondow i rezystorow.

Zadac dobremu elektronikowi temat, ktory zrysuje schemat, pomierzy uklad i wyliczy odpowiednie wartosci.

Wertowac fora i liczyc na cud.

 

PS. w tej mojej lampowej zwrotce po prostu dobiera sie odpowiednie wartosci z wykresow.

 

Powodzenia.

A w 4350 nie mozna jak w 4343 leciec na zwrotnicy pasywnej w biampingu?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

System jest raczej taki sam, tyle ze w 4343 masz przelacznik passove/bi amp, w 4350 go nie ma - woofery sa podlaczone bezposrednio do terminali a reszte obsluguje zwrotnica 3107.

Edytowane przez Marek.S
6 godzin temu, Marek.S napisał:

System jest raczej taki sam, tyle ze w 4343 masz przelacznik passove/bi amp, w 4350 go nie ma - woofery sa podlaczone bezposrednio do terminali a reszte obsluguje zwrotnica 3107.

No to przy 3107 potrzebujesz zwrotki aktywnej.

Przeciez jak by co to mozna obliczyc ciecie np. na 300 Hz dla Twojego woofera i mida i mozna zbudowac pasywane filtry. Tak jak jest w 4343. Na CC oczywiscie.

Ja na razie chce zrobic CC i aktywna zawrotke i pobawić i pomierzyc rozne ustawienia ciecia od powiedzmy 280 Hz do 340 Hz, tym bardziej, ze chce wsadzic na mida 2123H (bo mam). I jak juz znajde optymalna czestotliwosc ciecia to wywale aktywna i zrobie podzial pasywny CC.

Taki jest plan.

Pozdro

 

PS. jak rozkminisz tego Accuphase to daj znać, niech zostanie dla potomnosci. Zwrotka fajna.

 

Muszę przewietrzyć mój system…

Pasywny bas zabija całą muzykalność tych "15 JBL. Najlepiej grać na aktywnej oraz bezpośrenio ze wzmacniacza prosto do terminali wooferów.
4343 bardzo traciły na wypełnieniu i dynamice przez ten paskudny selektor passive/bi-amp, nawet po czyszczeniu. Druga sprawa to obowiązkowa wymiana terminali i okablowania w środku, chociażby na Beldena 9497. Mam zamiar niedługo to zrobić w 4350, terminale na WBT 0763 ew. coś podobnego, muszę tylko poszukać średnicy żebym nie musiał wiercić w tylnym panelu.

2123H nie da się zastosować w miejsce 2121(H) na oryginalnym projekcie zwrotnicy, będzie górka w okolicy 1KHz - 2121 opada w stronę 1KHz co jest podbijane w zwrotnicy 3143.
2123H można zastosować do np. zwrotnic typu 3155.

JBL robił różne korekty zwrotnicą, tak np. w 4350 nie powinno się stosować drivera 2441 (taki jest w 4355). Oryginalny 2440 ma inną membranę (inny rodzaj zawieszenia) która szybciej wysiada na wysokich częstotliwościach co jest kompensowane w zwrotnicy.
W 43xx można za to zastąpić woofery 2230/2231 ulepszonymi 2235H co sam planuję zrobić. Jestem też ciekaw 2x TAD TL1601 zamiast JBL ale znalezienie 4 sztuk graniczy z cudem, w dodatku są bardzo drogie.

Co do zwrotki Accu, na upartego mogę ją podłączyć, ma kartę na 180Hz ale pewnie będzie brzydka dziura na dole.
Pisałem do gościa na Ebayu który sprzedaje podróbki kart od Accu ale za nic nie chciał powiedzieć jak wyliczana jest częstotliwość podziału a na cholerę mi jego karty z tanimi rezystorami SMD zamiast Rikenów jak w Accu.
Wiem tylko że PCB są takie same.
 

 

Edytowane przez Marek.S

Accu wie że przy tego typu zwrotnicach duża część brzmienia jest właśnie w komponentach na samych kartach, dlatego są tam Rikeny i kondensatory silver mica zamiast zwykłych rezystorów SMD i ceramików.

Tak samo jak w mojej 5235 od Kenricka - wszystkie rezystory są wymienione na Amtransy i to samo na kartach częstotliwości.

Edytowane przez Marek.S
5 godzin temu, Marek.S napisał:

 

Co do zwrotki Accu, na upartego mogę ją podłączyć, ma kartę na 180Hz ale pewnie będzie brzydka dziura na dole.
Pisałem do gościa na Ebayu który sprzedaje podróbki kart od Accu ale za nic nie chciał powiedzieć jak wyliczana jest częstotliwość podziału a na cholerę mi jego karty z tanimi rezystorami SMD zamiast Rikenów jak w Accu.
Wiem tylko że PCB są takie same.
 

 

No to kup jego karte i wymien rezystory i kondy na jakie chcesz. Rezystorey to albo Shinkoh albo Audio Note a kondy to jakas mica, nie pamietam producenta. Pomierzysz i bedziesz wiedzial. Jak plytka ta sama to dasz rade. Mozesz nawe5 odciac sciezki zeby pomierzyc rezystor bez wylutowywania, a potem zlutować.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Własnie tu jest problem - facet sam wymyslil i zrobil plytke a wszystko jest w 100% pod SMD, nawet nie ma co podchodzić do montażu normalnych rezystorów czy kondensatorów. Pisalem do paru ludzi, moze ktos cudem bedzie mial serwisowke do F20/25.

Tu już nawet nie chodzi o ścieżki a o to że Accu ma nietypowe filtry GIC / Gaussian curve i nie da się tam tak po prostu wyliczyć wartości rezystorów oraz kondensatorów na płytce, jak to działa wie tylko Accuphase i pewnie instrukcja serwisowa. Sklonować PCB to nie problem, schody są właśnie z wartościami części.

Napisalem tez do japonczyków z Hifido, mają F-20 z kartą na 290Hz (tak jak 4345/4355, jest też na 18dBoct kiedy 4350 jest 250Hz/12dboct) ale podejrzewam że z importem do EU wyjdzie drogo, ponad €2000. No i nie wiadomo czy te zwrotnice mają opcję przełączenia na 230V (tzn. powinny ją mieć).

W najgorszym wypadku kupiłbym obie, poskładał możliwie najładniejszy egzemplarz, przełożył kartę a drugą sprzedał albo zostawił na zapas.
F-20 jest ciekawsza od F-25 ponieważ jest tylko 2-drożna i wystarcza jedna karta, F-25 jest modularna ale starsza i potrzebuje dwóch kart.

Edytowane przez Marek.S
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.