Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny vintage hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem kondensatory teflonowe jako boczniki do PIO. Zobaczymy jaki będzie wpływ na dźwiek. Góra ma dostac lekkiego pazura czyli ciut ożywić wpływ PIO.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

 

... uważam, że K75-10 jest naprawdę bardzo muzykalny, płynny i wciągający, PRaT jest dobry, ma lekko ciemny posmak przy niższych poziomach głośności. John L wspomina o „żarcie i popie” w prezentacji w swojej recenzji kondensatorów (http://www.head-fi.org/t/284863/orgy-of-capacitors-the-cap-thread), co jest mocno widoczne i bardzo przypomina słuchanie winylu na moim Rega Planner 3. Po prostu natychmiastowe stukanie głową i kiwanie głową. To bardzo wciągający dźwięk.  Oto sprawa z K75-10. Uważam, że jest bardzo muzykalny. Minusem jest zanikanie dźwięku. Góra straciła wiele ze swojej wyrazistości, zniknęło metaliczne zabarwienie na trójkątach i talerzach, które teraz zmieniło się w bardziej miękkie odcienie zamiast ostrego, szczegółowego zabarwienia, bas jest również nieco luźny i kwiecisty. Spróbowałem więc dodać teflonowe obejście K72P6 do K75-10, wszystko zaczęło się poprawiać, zachowując jednocześnie większość charakteru K75-10. Po ponad 200 godzinach wypalania w K72P6 wpływ teflonu na górę ustał, co zapewnia znacznie bardziej spójny i wyrafinowany dźwięk, którego brakowało w K75-10. Szczegóły i rozdzielczość uległy znacznej poprawie, zachowując jednocześnie część radości i popu, które według mnie były wciągające. Aspektem, który najbardziej zadowolił mnie w tym połączeniu, jest prezentacja wokalu. Zarówno głosy męskie, jak i żeńskie pięknie się prezentują, z ładnym tonem i fakturą oraz wystarczającą ilością szczegółów w rozdzielczości, aby wychwycić drobne niuanse w tworzeniu słów i ekspresji. Kombinacje kondensatorów foliowych i teflonowych powodują pewne niespodzianki, a te rosyjskie kondensatory wojskowe, z którymi eksperymentowałem, kosztują mniej więcej tyle samo, co filiżanka kawy każdy. To połączenie, którego z przyjemnością mogłabym słuchać długo. zdjęciahttp :// www . głowa - fi . org / t / 284863 / orgia - of - kondensatorów - nasadka - gwint ) to słychać mocno i bardzo przypomina słuchanie winylu na moim Rega Planner 3. Po prostu natychmiastowe stukanie głową i kiwanie głową . To bardzo wciągający dźwięk. 

 

Posłuchamy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Ja też się męczę. Te ruskie kostki na średnicy strasznie mi mulą. Może 50godzin to dla nich za mało. 

 

Miflex 150uf w basie psuje średnicę w taki sposób, że całkowicie zmienia charakter kolumn. Z czarującego, wyjątkowego  i hipnotyzującego wokalu robi się wokal przejrzysty i dynamiczny. A takie coś to se można w każdym "salonie" audio za 30tysi bez kombinowania kupić. 🙂 Musi zostać oryginalny elektrolit  Sprague - wygląda na to , że to on robi tą średnicę.

Te Saby na dolnej półce mają potencjał moim zdaniem. Wygląda, że dobrze przewidywałeś. Bas schodzi poniżej 30Hz. Średnica jest spójna, naturalna i dobrze fakturowana, a góra szczegółowa i jest potencjał do tworzenia sceny. Ale najpierw muszę ogarnąć Acoustic Research.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cegła002.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 27.01.2024 o 16:31, jaszcze1 napisał:

Ja też się męczę. Te ruskie kostki na średnicy strasznie mi mulą. Może 50godzin to dla nich za mało. 

 

To je wymień na coś innego. Nikt nie obiecywał że CCCP jest najlepsze na świecie tylke że ... będzie 😉 . Spróbuj zbocznikować teflonami.

Tylko to inne tanie nie będzie 😉.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

1 godzinę temu, pmcomp napisał:

To je wymień na coś innego. Nikt nie obiecywał że CCCP jest najlepsze na świecie tylke że ... będzie 😉 . Spróbuj zbocznikować teflonami.

Tylko to inne tanie nie będzie 😉.

Wymieniam. Mam ze 3 opcje na bas, z 8 na średnie i z 5 na górę. Do tego 7 rodzajów boczników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nawet nie podejmuję sie policzyc ilosci możliwych  kombinacji. Przez rok tego nie przerobię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
36 minut temu, jaszcze1 napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A czemu ja widzę, że ty kondy podłączasz SZEREGOWO ??? 😳

 

5qatl9pbi_kondensatory%20szer.%20lacz.jp

W 99% przypadków stosuje się tak:

5qatjsqgf_%C5%81%C4%85czenie%20kondensat

 

U ciebie ten czerwony elektrolit i ten na lewo od górnej cewki są połączone szeregowo.

 

EDIT: chyba jednak nie, dwa żółte przewody idą do łączówki.

 

W dniu 27.01.2024 o 16:31, jaszcze1 napisał:

 

 

Cegła001.jpg

 

Ale na tym zdjęciu ruskie i ten z niebieskimi zaizolowanymi wyprowadzeniami są na łączówce połączone szeregowo. Sprawdź dobrze.

Analogocznie ruski zielony olejak jest połączony szeregowo z tym powyżej z prawej.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Ponowny EDIT: przy tej plątaninie kabli i zdjęciu z perspektywy goowno widać. Chyba jednak jest równolegle. Anyway niech wzory zostana dla potomności 😉 .

Muszę przewietrzyć mój system…

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Ponowny EDIT: przy tej plątaninie kabli i zdjęciu z perspektywy goowno widać. Chyba jednak jest równolegle. Anyway niech wzory zostana dla potomności 😉 .

Jest dobrze , kondy główne są jak mają być a obejścia są równolegle. To mały pikuś. To niżej to jest majstersztyk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu już pewności nie mam. 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jaszcze1
Wymieniam. Mam ze 3 opcje na bas, z 8 na średnie i z 5 na górę. Do tego 7 rodzajów boczników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Nawet nie podejmuję sie policzyc ilosci możliwych  kombinacji. Przez rok tego nie przerobię.

Jeśli dodamy po 50h wygrzewania po zmianie to .... Życia nie starczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edit


Chyba że jesteś młodym człowiekiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:


Jeśli dodamy po 50h wygrzewania po zmianie to .... Życia nie starczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edit


Chyba że jesteś młodym człowiekiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie, nie starczy. 🙂

Dla tego,  to z postu powyżej, to jest wygrzewarka zrobiona ze starego kantona. Naładowane kondensatorów na czuja, byle głośniki szumiały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Unikaty, Audioanalyse Modele 20. Od razu mowie ze jeszcze nie sluchalem, nic nie wiem. System jest w wiekszosci aktywny, w zestawie jest dwudrozna zwrotnica Audioanalyse M4. Niestety 0 danych co do czestotliwosci.

Kupilem myslac ze na basie jest Altec ale okazalo sie ze to Focal Audiom 15A z ogromnym magnesem, trzeba go tylko wycentrowac - lekko ociera przy ruchu do wewnatrz. Tweeter to Fostex, chyba T925 ale zdarli nalepke, z drivera tez. Tuba wydaje sie byc custom na bazie JBL/Fostex.

Paczki sa potezne, same basy to 90x60x60, grubosc scianek jakies 35mm. Tuba i tweeter stoja luzem.

Ogolnie grubo, wedlug naklejki znamianowej 98dB efektywnosci.

Podejrzewam ze zejscie na basie bedzie potezne w tak duzej obudowie i glebokim portem b-r, wedlug kalkulatora ma ok. 275L

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 20240201-224827.jpg 20240201-194849.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S

Przy okazji zapytam … jak sadzisz, ile V DC dac na kondy w zwrotce JBL4343?
Planuje 7 bateryjek czyli ok. 66V DC.

Mam juz wszystko oprocz teflonów na boczniki, powinny dojść za tydzień.

Swoje 4350 juz odpaliles? Zadowolony? Ja myslę 🙂 .

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Osobiscie potestowalbym najpierw na regulowanym zasilaczu. Mozna ustawic tez ogranicznik pradu.

CC nie bierze pradu i mozna dac np. male 12V bateryjki jak Audioquest, wytrzymuja lata. Jak dobrze pamietam to typ 23A albo 23AE

Edytowane przez Marek.S
15 minut temu, Marek.S napisał:

Osobiscie potestowalbym najpierw na regulowanym zasilaczu. Mozna ustawic tez ogranicznik pradu.

CC nie bierze pradu i mozna dac np. male 12V bateryjki jak Audioquest.

Przecież  tam nie bedzie poboru pradu!

Mozna zaczac od 9V i powoli dokladać po jednej bateryjce. Mam juz zakupione plus obudowy, tylko laczyc w szereg.

@Sovereign twierdził, ze im wiecej tym lepiej tylko nie wiem czy wyczytal w necie czy sam testował. Z nim do końca nie wiadomo 😉 .

Zaczne od zwrotki dBX, potem moj lampowy Audio Research. Ty skad jestes? Da się tą twoja JBL jakos pozyczyć na odsluch?

 

 

 

Accuphase ogarnales i zmusiles do posluszeństwa czy Japoniec okazał sie „malomowny”?

Wlasnie slucham w mono na DECCA czerwony label z lat 50-ych, na Telefunken TL-800:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Coś zajeb… stego 🙂 . Taki bąbel mono szczegolnie wgłab, ze az strach. Oczywiscie dedykowana  wkladka mono od Miyajima. Cyfra  oze jedynie pomarzyć.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Wiem, w teorii nie ma tam poboru prądu ale chcąc grzebać i tuningować trzeba pamiętać że w przypadku błędu pobór może nagle być i okaże sie dopiero po podłączeniu przetwornika 😉

Jedna zwrotka Accu poszła szybko do Niemiec, druga leży na strychu pod kocem, ta JBLa też. Jestem z NL także z odbiorem osobistym raczej ciężko 😉

Edytowane przez Marek.S
12 godzin temu, Marek.S napisał:

Osobiscie potestowalbym najpierw na regulowanym zasilaczu. Mozna ustawic tez ogranicznik pradu.

CC nie bierze pradu i mozna dac np. male 12V bateryjki jak Audioquest, wytrzymuja lata. Jak dobrze pamietam to typ 23A albo 23AE

Dobry regulowany laboratoryjny zasilacz pomiarowy nie jest tani, szczególnie gdy w grę wchodzi 60 VDC. A chińskie gówno za 5 stówek będzie ci siać prosto do głośników 😉 .

Muszę przewietrzyć mój system…

Wkleiłem gdzie indziej ale przekleje i tu. To juz prawie vintage: TDL Reference Standard ... kolumny o niesamowitym basie:

tdl_reference_standard_for_sal_161951170

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pamiętam, że całościowo dźwięk nie za bardzo przypadł mi do gustu ale bas ... był świetny. Fakt, że pomieszczenie w którym grały było fatalne, bez adaptacji, duzo twardych powierzchni. Pamietajmy, że to dwie linie transmisyjne:

tdl_reference_standard_loudspeaker_syste

 

Bas schodził bardzo nisko i było go odpowiednio dużo w stosunku do poziomu reszty basu. Moje JBLe zaczynają się od 35 Hz. Tutaj schodziły spokojnie do 20Hz. Muzyka organowa "dawała czadu".

 

Tu są pomiary. Te 20Hz grają porty linii transmisyjnej:

tdl_artikel_1.jpg

tdl_artikel_2.jpg

tdl_artikel_3.jpg

I ... carva wszechobecne kondensatory elektrolityczne. Takie były czasy.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

9 godzin temu, pmcomp napisał:

Wkleiłem gdzie indziej ale przekleje i tu. To juz prawie vintage: TDL Reference Standard ... kolumny o niesamowitym basie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pamiętam, że całościowo dźwięk nie za bardzo przypadł mi do gustu ale bas ... był świetny. Fakt, że pomieszczenie w którym grały było fatalne, bez adaptacji, duzo twardych powierzchni. Pamietajmy, że to dwie linie transmisyjne:

tdl_reference_standard_loudspeaker_syste

 

Bas schodził bardzo nisko i było go odpowiednio dużo w stosunku do poziomu reszty basu. Moje JBLe zaczynają się od 35 Hz. Tutaj schodziły spokojnie do 20Hz. Muzyka organowa "dawała czadu".

 

Tu są pomiary. Te 20Hz grają porty linii transmisyjnej:

tdl_artikel_1.jpg

tdl_artikel_2.jpg

tdl_artikel_3.jpg

I ... carva wszechobecne kondensatory elektrolityczne. Takie były czasy.

Pozdro

Szykujesz się na takie TDL?

Przy okazji: czy Acoustic Research LST ktoś słuchał?

Ar1.thumb.jpg.c0112a13f59ca697ce73696450447d94.jpg

Ar2.thumb.jpg.57bdd0855f808c17727acb25df05ff74.jpg

Ar3.thumb.jpg.1adfb0632fa516b40b99c2becc1813ad.jpg

Jeśli grają o tyle lepiej od AR3a o ile więcej ważą , to muszą brzmieć niesamowicie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wklejam wątek o kolumnach Canton GLE 100 z przełomu lat 70/70, który niestety przeklejono do DIY:

image;s=1440x810

 

Baaardzo ciekaw konstrukcja:

Głośnik niskotonowy ... 12", oczywiście papier. Fajne częstotliwości podziału tj. 800Hz i 2600Hz czyli całe wokale na jednym przetworniku, na średnich i wysokich kopułki tekstylne.

Dane techniczne:

General

Manufacturer: Canton

Model: GLE 100

Years of manufacture: 1979 - 1981

Made in: Germany

Color: walnut, structure varnish black, structure varnish white

Dimensions: 340 x 550 x 285 mm (W x H x D)

Weight: 14,4 kg

Original price approx.: 1460,- DM (RRP pair)


Technical data

Type: 3-way, compact speaker

Chassis:

woofer: 1x 310 mm (long-throw woofer chassis) No. 3360

midrange driver: 1x 38 mm (midrange dome) No. 3372

tweeter: 1x 20 mm (tweeter dome) No. 3373, as replace No. 3824 (also with double magnet) is used.

power handling (nominal/music): 100 / 150 Watt

for amplifiers: 40 - 140 Watt (sinus)

for rooms up to: 28...55m²

efficiency: - dB

frequency response: 22 - 30.000 Hz

crossover ranges: 800 / 2600 Hz

impedance: 4 Ohm (4..8 Ohm in the brochures is not according to the standard, all loudspeakers of all manufacturers have 4 Ohm according to the standard)

Special equipment

Removable front grille

Younger models with replaceable tweeter fuse

Clearly, if not immediately obvious, designed for recumbent operation.

Had got myself a pair on a whim and experimented around with them-.

Lying L/R as specified, i.e. tweeter/midrange inwards, they sound worlds better than standing.

Doesn't look so great anymore, but ..... who wants to sound good, has to suffer!

However, it makes sense to replace the crossover capacitors with new ones. It doesn't have to be the upper class Mundorf. But good IT Audyn make a difference. I can only advise that. Furthermore, it makes sense to replace the insulation with pyramid foam (5cm) and leave nothing else in it.

Then you search a long time to find something comparable. Precise, dry and airy bass, great mids and crystal clear highs.... Alright, spaciousness is not like a point source, but OK. Fits. Have fun, with quite cheap, totally underrated speakers!

01.jpg

02.jpg

04.jpg

 

 

 

Wygląda na bardzo fajny głosnik. Ktoś słuchał?

P1010964.JPG.4f7fff7173cc3ebcc31ca6da650

P1010971.JPG.ce5ab495862d57c3b8e9ba96621

P1010970.JPG.5c4f7a98391a36caa0382f1c2b4

P1010977.JPG.23bc215f5586f677ce0161d2f3f

Ten schemat to rodzynek, bardzo cięzki do znalezienia w sieci, rozrysowany "Na żywca".

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

25 minut temu, pmcomp napisał:

Wklejam wątek o kolumnach Canton GLE 100 z przełomu lat 70/70, który niestety przeklejono do DIY:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Baaardzo ciekaw konstrukcja:

Głośnik niskotonowy ... 12", oczywiście papier. Fajne częstotliwości podziału tj. 800Hz i 2600Hz czyli całe wokale na jednym przetworniku, na średnich i wysokich kopułki tekstylne.

Dane techniczne:

General

Manufacturer: Canton

Model: GLE 100

Years of manufacture: 1979 - 1981

Made in: Germany

Color: walnut, structure varnish black, structure varnish white

Dimensions: 340 x 550 x 285 mm (W x H x D)

Weight: 14,4 kg

Original price approx.: 1460,- DM (RRP pair)


Technical data

Type: 3-way, compact speaker

Chassis:

woofer: 1x 310 mm (long-throw woofer chassis) No. 3360

midrange driver: 1x 38 mm (midrange dome) No. 3372

tweeter: 1x 20 mm (tweeter dome) No. 3373, as replace No. 3824 (also with double magnet) is used.

power handling (nominal/music): 100 / 150 Watt

for amplifiers: 40 - 140 Watt (sinus)

for rooms up to: 28...55m²

efficiency: - dB

frequency response: 22 - 30.000 Hz

crossover ranges: 800 / 2600 Hz

impedance: 4 Ohm (4..8 Ohm in the brochures is not according to the standard, all loudspeakers of all manufacturers have 4 Ohm according to the standard)

Special equipment

Removable front grille

Younger models with replaceable tweeter fuse

Clearly, if not immediately obvious, designed for recumbent operation.

Had got myself a pair on a whim and experimented around with them-.

Lying L/R as specified, i.e. tweeter/midrange inwards, they sound worlds better than standing.

Doesn't look so great anymore, but ..... who wants to sound good, has to suffer!

However, it makes sense to replace the crossover capacitors with new ones. It doesn't have to be the upper class Mundorf. But good IT Audyn make a difference. I can only advise that. Furthermore, it makes sense to replace the insulation with pyramid foam (5cm) and leave nothing else in it.

Then you search a long time to find something comparable. Precise, dry and airy bass, great mids and crystal clear highs.... Alright, spaciousness is not like a point source, but OK. Fits. Have fun, with quite cheap, totally underrated speakers!

01.jpg

02.jpg

04.jpg

 

 

 

Wygląda na bardzo fajny głosnik. Ktoś słuchał?

P1010964.JPG.4f7fff7173cc3ebcc31ca6da650

P1010971.JPG.ce5ab495862d57c3b8e9ba96621

P1010970.JPG.5c4f7a98391a36caa0382f1c2b4

P1010977.JPG.23bc215f5586f677ce0161d2f3f

Ten schemat to rodzynek, bardzo cięzki do znalezienia w sieci, rozrysowany "Na żywca".

 

Te dwa takie cosie okrągłe to jakieś spieki. W moich karatach też taki siedzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
28 minut temu, pmcomp napisał:

Wygląda na bardzo fajny głosnik. Ktoś słuchał?

Miałem przez ponad 12 miesięcy u siebie. Były oryginalne, bez modyfikacji. Jak kupiłem pierwszego Grundiga, sprzedałem bez żalu 😉

To co mi przeszkadzało, to dosyć ostra góra i scena, która nie powalała. Ale bas był lepszy w porównaniu z tl800 🙂

Edytowane przez Pawte

Schemat chyba w porządku, znalazłem taki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oznaczenia cewek w Cantonach:

Air-core coils:
1156 =
1168 = 2-025-06 = 0.25mH / 0.6 mm.
1179 = 2-053-06 = 0.53mH / 0.6 mm.
1181 = 2-016-06 = 0.16mH / 0.6 mm.
1320 = 2-032-06 = 0.32mH / 0.6 mm.
1321 = 2-055-06 = 0.55mH / 0.6 mm.
1549 =
2096 = 2-048-06 = 0.48mH / 0.6 mm.
2097 = 2-034-06 = 0.34mH / 0.6 mm.
2267 = 7-320-16 = 3.20mH / 1.6 mm.
2531 =
2546 =
2603 =
2604 = 1-014-06 = 0.14mH / 0.6 mm.
2673 = 2-022-06 = 0.22mH / 0.6 mm.
2799 = 6-327-16 = 3.27mH / 1.6 mm.
2799 = 6-350-13 = 3.50mH / 1.3 mm.
2804 = 3-065-085 = 0.65mH / 0.85 mm.
2805 = 2-040-06 = 0.40mH / 0.6 mm.
2806 = 1-030-05 = 0.30mH / 0.5 mm.
2807 = 1-022-05 = 0.22mH / 0.5 mm.
2883 = 2-028-06 = 0.28mH / 0.6 mm.
3067 = 1-011-06 = 0.11mH / 0.6 mm.
3204 = 2-065-06 = 0.65mH / 0.6 mm.
3205 =
3258 = 2-052-06 = 0.52mH / 0.6 mm.
3310 = 2-050-06 = 0.50mH / 0.6 mm.
4914 = 2-0135-06 = 0.135mH / 0.6 mm.
6007 = 2-020-06 = 0.20mH / 0.6 mm.
6591 = 3-040-0.71 = 0.40mH / 0.71 mm.

FK Ferrite-bell-core coils:
1305 = FK36-060-10 = 0.60mH / 1.0 mm.
1401 = FK36-110-09 = 1.10mH / 0.9 mm.
1404 = FK52-280-1,0 = 2.80mH / 1.0 mm.
1873 = FK36-235-071 = 2.35mH / 0.71 mm.
2810 = FK36-217-071 = 2.17mH / 0.71 mm.
2862 = FK36-068-1,0 = 0.68mH / 1.0 mm.
2785 = FK36-132-0,9 = 1.32mH / 0.9 mm.
2908 =
3000 = FK52-350-10 = 3.50mH / 1.0 mm.
3062 = FK36-142-09 = 1.42mH / 0.9 mm.
3257 = FK52-165-12 = 1.65mH / 1.2 mm.
3309 = FK52-210-1,12 = 2.10mH / 1.12 mm.
3374 = FK52-140-1,32 = 1.40mH / 1.32 mm.
3483 = FK52-320-10 = 3.20mH / 1.0 mm.
3689 = FK26-026-071 = 0.26mH / 0.71 mm.
4731 = FK52-470-09 = 470mH / 0.9 mm.
4824 = FK52-190-1,12 = 1.90mH / 1.12 mm.
4875 = FK52-110-? = 1.1mH / ?

PK Ferrite-mushroom-core coils:
2253 = PK 40-090-1.12 = 0.9mH / 1.12mm.
3000 = PK 40-350-0,85 = 3.50mH / 0.85mm.
4875 = PK 40-110-1.12 = 1.1mH / 1.12mm.

SK Ferrite-bar core coils:
1025 = SK7-320-1.32 = 3.3mH / 1.32 mm.

Możesz zacząć od wymiany kondów i dobrze by było poustawiać te cewki po Bożemu 😉 

Więcej info o zwrotce i jej modyfikacjach znajdziesz między innymi tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PS. Miałem GLE-50 i GLE-70, grało to fajnie ale.... imho brakowało jakiegoś zszycia w całości pasma. Grundigi robią to perfekcyjnie, Cantony coś mają nie tak.

PS1. Napisałeś: "Fajne częstotliwości podziału tj. 800Hz i 2600Hz czyli całe wokale na jednym przetworniku", co do wokalu to niestety nie 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Devon
PS

____________________________________________

.............nie o to chodzi by złapać króliczka, ale by ciągle gonić go!

No to się szarpnąłem na wątek:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W Hi-End bo kolumny Hiendowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jaszcze1

pozwolę sobie pokazać moje starocie, kinoton Cinema 200

projekt wzorowany na altec a8, ze słynnej serii voice of the theatre, komplet głośników od rcf, 15 cali L15-554K oraz tuba z n580, Horn podobno inspirowany western electric 

są brzydkie i wielkie, miały stać w kinie, pewnie za ekranem 🙂

świetna dynamika, łagodny przebieg impedancji, lubią się z moja lampa SE, bass z 15 cali, duży jednak może więcej, trochę brakowało ogłady na wysokich tonach, trochę zapiaszczone wysokie

po przerobieniu zwrotki lepsza rozdzielczość, więcej detali, mniej kłucia

różnicę nie są kosmiczne, żaden koc nie spadł, ale uważam, ze dobrze wydane niecałe 300zl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

420127581_914027316493623_3795832110281147196_n-2.jpg

428097745_1135949350773855_312093972489138368_n.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znajomy miał i bardzo chwalił. Nie wiem czy zwrotkę modyfikował ale fajne granie a bas z 15" papieru to jest to u ciebie na twardym zawieszeniu więc i kontrola łatwiejsza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Płócienne zawieszenie na papierowym basie to jest to !!!

s-l1600.jpg

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

19 minut temu, pmcomp napisał:

Płócienne zawieszenie na papierowym basie to jest to !!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ale walnąłem babola ... to powyżej to pianka.

 

Płotno to tak jak tu:

6088316900_1585965722.jpg

08.jpg

IMG_5960_774c5b98-b744-42b6-a98a-0b720a0

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 1.02.2024 o 23:12, pmcomp napisał:

Przy okazji zapytam … jak sadzisz, ile V DC dac na kondy w zwrotce JBL4343?
Planuje 7 bateryjek czyli ok. 66V DC.

Mam juz wszystko oprocz teflonów na boczniki, powinny dojść za tydzień.

W dniu 1.02.2024 o 23:16, Marek.S napisał:

Osobiscie potestowalbym najpierw na regulowanym zasilaczu. Mozna ustawic tez ogranicznik pradu.

CC nie bierze pradu i mozna dac np. male 12V bateryjki jak Audioquest, wytrzymuja lata. Jak dobrze pamietam to typ 23A albo 23AE

W dniu 2.02.2024 o 11:36, pmcomp napisał:

Dobry regulowany laboratoryjny zasilacz pomiarowy nie jest tani, szczególnie gdy w grę wchodzi 60 VDC. A chińskie gówno za 5 stówek będzie ci siać prosto do głośników 😉 .

W dniu 2.02.2024 o 11:10, Marek.S napisał:

Wiem, w teorii nie ma tam poboru prądu ale chcąc grzebać i tuningować trzeba pamiętać że w przypadku błędu pobór może nagle być i okaże sie dopiero po podłączeniu przetwornika 😉

W dniu 1.02.2024 o 23:21, pmcomp napisał:

Przecież  tam nie bedzie poboru pradu!

Mozna zaczac od 9V i powoli dokladać po jednej bateryjce. Mam juz zakupione plus obudowy, tylko laczyc w szereg.

@Sovereign twierdził, ze im wiecej tym lepiej tylko nie wiem czy wyczytal w necie czy sam testował. Z nim do końca nie wiadomo 😉 .

@pmcomp działaj zamiast snuć. Już kilkanaście lat temu przetestowałem CC z różnymi woltażami i pojemnościami - jako pierwszy na świecie, dogłębnie testując z różnymi woltażami i pojemnościami w crossoverach i elektronice audio.

Do elektroniki wdrożyłem jako pierwszy na świecie. Później/następnie inni zaczęli to samo robić/wdrażać (także aplikując CC i do elektroniki audio: wzmacniaczy mocy i przedwzmacniaczy), i u każdego na +.

W dniu 1.02.2024 o 23:12, pmcomp napisał:

Przy okazji zapytam … jak sadzisz, ile V DC dac na kondy w zwrotce JBL4343?
Planuje 7 bateryjek czyli ok. 66V DC.

Mam juz wszystko oprocz teflonów na boczniki, powinny dojść za tydzień.

30-go stycznia wspomniałeś, że jedna bateria Duracella to ok. 9,50 VDC. I że 7 szt. da ok. 66,5 VDC. 

Żebym 12-go lutego przypadkiem nie zobaczył w spamie w skrzyni, to nawet bym się nie logował, i dopiero wiosną/latem bym zajrzał, odczytał i odpisał. Pmcomp się niecierpliwił, czekając od 30-go stycznia. Poprzednio byłem tu w pierwszej połowie stycznia.

Zależy jak twój V&A Instrument mierzy przy niższych i wyższych woltażach. Gdy podłączysz siedem nowych baterii to będziesz wiedział dokładnie ile. Na siedmiu świeżynkach/nówkach możesz mieć prędzej nawet 67V DC z hakiem, niż 66,00V DC.

Z nowych 8-u sztuk było 77V DC z hakiem, na pograniczu 77,5V DC może nawet bliżej 78V DC. Po wielu latach woltaż spada i robi się ok. 71V DC. Multimetr tego samego brandu V&A Instrument.

W PL dla wielu osób w tym spoza audiostereo, bardzo/mocno wystarczające jest 45V DC / 54V DC. Zaczynali od niższych woltaży, ale posłuchali rady i dorzucili ogniw.

W dniu 1.02.2024 o 23:21, pmcomp napisał:

Mozna zaczac od 9V i powoli dokladać po jednej bateryjce.

Jak mówiłem zaczynaj od zera (na start przez ok. 60 minut osłuchujesz wybrane utwory) bez żadnego wcześniejszego podpinania ogniw do crossoverów, a następnie dorzucasz stopniowo, lub od razu z grubej rury dla największego przeskoku i szoku.

Jak słyszysz wyraźne różnice pomiędzy nawet każdym pojedynczym przeskokiem o +9V DC (np. z 9V na 18V, z 18V na 27V, z 45V na 54V itd.) tzn. że bardzo dobry system audio, a przede wszystkim przetworniki! Możesz dorzucać i co +18V DC dla jeszcze większych różnic, by jeszcze więcej i lepiej słyszeć, niż przy przeskokach o +9V DC. Bardzo dokładnie słychać każdy zwiększony woltaż, jak i pojemność ogniw.

Marek.S lata temu przy 4343ASF pogrywał tylko z jedną bateryjką 9V DC, co przy wyższych woltażach i pojemnościach, jest jak na rozgrzewkę. Nowsze i lepsze M9500 z 18V DC.

Za granicą w świecie większość myśli jedna 9V DC i to już wszystko, koniec etc. A to dopiero początek 🙂, jak na rozgrzewkę, przy wyższych pojemnościach i ekstremalnych woltażach.

Do elektroniki wpierw większe pojemności ogniw. 9V DC z czterech baterii równolegle lepsze niż 36V DC z czterech szeregowo. Wpierw do pojemności, później ew. do woltażu. Przy crossoverach wpierw do woltażu, później ew. do pojemności.

W necie tego nie znajdziesz, bo jak ty dotychczas, g. testowali i g. wiedzą. Choć w PL jest całkiem sporo/dużo wyjątków/osób z ogarniętym tematem w jakimś stopniu, bo w jakimś stopniu działali, przetestowali, zastosowali.

Zobaczymy co i w jakim stopniu usłyszysz jak na dźwięk wpływa wyższy woltaż, i odrębnie, jak wpływa wyższa pojemność/ilość ogniw. Bardzo wyraźnie słychać. Może być tak wyraźnie, że ci wypunktują za słabe okablowanie, elektronikę, czy choćby cewki w crossoverach, których wpływ usłyszysz jak nigdy wcześniej, czy wszystkich interkonektów, których zmiana da więcej niż u wielu, zmiana samego wzmacniacza, o ile wcześniej elektrownia audio nie zostanie mocno w tyle. Jak elektronika będzie odstawać, to z CC do wzmacniaczy mocy solid-state i przedwzmacniacza. Bypassy w zasilaniu, sprzężeniu zwr., sygnałowe etc. Np. w pre Lamma można jeszcze gdzie indziej wjechać z CC i nastąpił następny, kolejny boost/ulepszenie.

* * * * * *

Słaby chiński zasilacza ci niepotrzebny, także akumulatorki, które musiałbyś ładować. Stałe ogniwa baterie prędzej ci padną ze starości, niż wyczerpią się za nowości. Stracą termin ważności i będą ci działać, aż któraś ze sztuk pierwsza padnie ze starości, a wtedy wystarczy wymienić tę sztukę.

I Pomorskiem jest brand Oliva, który może Ci zrobić na bateriach (łącznie 27V DC), lub zamiast baterii z zasilaczem - raz na 2-a tygodnie podłącza/ładuje, i jemu to wystarcza. I wg niego bezpiecznej niż bateriami.

Za crossovery CC do 4343 zainkasowałby pewnie ok. 9~10kzł, a z CC po całości tzn. również na basie, to jeszcze sporo więcej.

On testował tylko w crossoverach powyżej LF. Wtajemniczeni aplikują po całości, bo wiedzą, że tam gdzie nie ma CC, to osłabienie/ograniczenie.

W dniu 2.02.2024 o 11:10, Marek.S napisał:

Wiem, w teorii nie ma tam poboru prądu ale chcąc grzebać i tuningować trzeba pamiętać że w przypadku błędu pobór może nagle być i okaże sie dopiero po podłączeniu przetwornika 😉

Różnie może być, jak coś trzaśnie i iskry się posypią, przy wyższych pojemnościach i wyczynowych woltażach.

W dniu 1.02.2024 o 23:16, Marek.S napisał:

mozna dac np. male 12V bateryjki jak Audioquest, wytrzymuja lata. Jak dobrze pamietam to typ 23A albo 23AE

@pmcomp prawił, że nie wiedział i nie widział (nawet na Lansing Heritage) by ktoś inny podpinał odrębne (dla basu i wyżej) baterie do systemów głośnikowych w trybie Bi-Amp itd.

No to masz bardzo dobry system głośnikowy JBL S4800 z zaaplikowanym CC. Baterie 23A, jedna na bas, druga wyżej, by w przyszłości napędzać w Bi-Amp mode.

S4800 LF Network

attachment.php?attachmentid=88251&d=1613

S4800 HF&UHF Network

attachment.php?attachmentid=88250&d=1613

LF i HF/UHF Networks z 12VDC (A23). Odrębna bateria A23 dla każdej ze zwrotnic LF i HF/UHF, aby w przyszłości umożliwić Bi-Amping.

attachment.php?attachmentid=88249&d=1613

HF&UHF Network. Jeden (C6) z trzech (C4, C5, C6) kondensatorów w sekcji UHF bez CC tzn., że robota nie została zrobiona na 100% i jest potencjał do jeszcze lepszego brzmienia. Mimo tego...

attachment.php?attachmentid=88252&d=1613

Właściciel systemu głośnikowego S4800, maksymalnie zadowolony! 🙂 :

Cytat

I have been building/tinkering with speakers for many years now and came across my first pair of serious JBL’s last year in the form of S4800’s. They provided me with a great listening experience over the last year and helped remove me from the troubles of the world.

I spent a significant time listening to them, and always wondered can they be better? I thought about upgrading to Be diaphragms, switching to active crossovers, etc. and figured I would first try to charge couple them as I have never experienced a CC’ed network.

My primary goals for the modifications were to:

 1. Minimally impact the external appearance/build quality of the speakers

 2. Dampen the cabinets better

 3. Charge couple/upgrade the networks without having to completely rebuild the boards/make new boards

 4. Make the speakers sound better for a reasonable cost

I used Solen fast caps in place of the OEM 100 VDC yellow cheese capacitors. I determined there was enough space to mount them vertically in all locations and re-use the existing PCB’s. Hot glue/zip ties were used to affix the capacitors and I find that this mounting is sufficient for home use without risk of damage to the networks. I wired the charging resistors point to point as if on a tube amp. I also used A23 12v batteries instead of the usual 9v because they are smaller, and provide a slightly higher biasing voltage. A separate battery is used for each network LF and HF/UHF to permit biamping in the future. The batteries are mounted with Velcro inside the speaker directly in front of the port tube, it is easy to reach in and change them.

While the speakers were apart I determined that one of the internal windowpane braces was not glued on the front baffle side from the factory (it rattled if you knocked on it). I had to implement a strategy to remedy this – I decided to cut small wood wedges and use them to pretension the brace.

Sonic barrier 3 layer damping was applied behind the woofer to the back and sides. The original 1” fiberglass was reused and the bottom chamber were damped with some 1” thick denim insulation.

My overall impression after the modifications is very positive. My original impression was always fantastic, the speakers handled many different genres and qualities of recordings without becoming too revealing, or fatiguing. After the modifications the bass is tighter, fast drum patters are more distinguishable. The charge coupling seems to have improved the transient response and individual musical notes are more strongly defined (cymbals have the most pronounced effect).

I am extremely pleased with the ~$200 in modifications, as they have elevated the performance of the speakers to a level that is much more enjoyable. I am convinced that charge coupling provides a positive benefit.

dustybottle 02-16-2021, 06:55 AM

The results speak for themselves in my application, this was a very worthwhile improvement. The frequency response curve has also been verified to be similar through measurement of the speakers in room at the same positions they were. The overall freq response curve is very similar, but music is more enjoyable. Cymbals/drums especially sound much more realistic than before the implementation.

dustybottle 03-09-2021, 10:23 AM

Lansing Heritage Forums 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JBL Model S4800 (w 2005 r.) 17 000 €

numzo248.jpgnumzo250.jpgnumzo249.jpgnumzo251.jpg

numzo244.jpgnumzo246.jpgnumzo245.jpgnumzo247.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Wreszcie dotarła ostatnia przesyłka z Ukrainy. Kondy wyglądają jak zapakowane cukiereczki:

9hijKm.jpg

 

Mam juz wszystkie elementy do zwrotki JBL 4343, czas zacząć prace 🙂 . Będzie się działo.

 

Muszę przewietrzyć mój system…

Zanim pojadę po deskę do Castoramy (może Barlinecką 😉 ) na zwrotkę do JBL dla treningu wziąłem się za Telefunkeny TL-800. Tam ruskie PIO też dostały bocznikowe teflony.

Dla przypomnienia tak było po pierwszym etapie modyfikacji:

EiTbRf.jpg

 

A tak jest teraz, kondensatory PIO zostały zbocznikowane teflonami o 1/100 wartości pojemności:

UUCOcN.jpg

RyDiht.jpg

 

Zaraz rozkręcam drugą, robię i ... słuchamy 🙂 .

Pozdro

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.