Skocz do zawartości
IGNORED

Branża na forum


Rekomendowane odpowiedzi

Trafiasz w sedno. Celem powinno być zrównanie zasad zakupu w sklepie stacjonarnym z tymi on-line.

Dla komfortu klienta i by - przy przecież znaczących w tym hobby kwotach - właściwie wybrał.

Powinna być ZAWSZE sprzedaż plus opcja zwrotnego przyjęcia. A nie wypożycz sobie posłuchać.

***

Droga Branżo - nie chcecie mi czegoś fajnego wypożyczyć? Jest czas letni, mam trochę wolnego - co ciekawego możecie mi wysłać. Moje PW jest do Waszej dyspozycji. Z góry się zgadzam na propozycje. Może kupię... : -)

8 godzin temu, Tonnii99 napisał:

A ile % z tych "wypożyczaczy" cokolwiek kupiło ? Proszę Cię 🙂 "szanujesz" bo jest to za darmo. Jakby było trzeba wywalić 10 tysięcy za klocek po cenie nominalnej, to sklep byłby "ble"

Nie bądź śmieszny 😊 Miałem wypożyczony na odsłuch wzmacniacz który 2 lata wcześniej rok 2020 kosztował powyżej 7 tys zł Jak masz problem to wypożyczaj i plac tzw. kaucje za wypożyczenie 😆

Edytowane przez mdavis
15 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Serio mam go? 🙂

bo to był zarzut dla niektórych że właśnie nie wypowiadam się jak pozostali 😛

Piotr 

każdy z nas ma inną "wizję" dotyczącą tego samego zestawienia. W wielu kwestiach użytkownicy się zgadzają ale jednak różnice w proponowanych systemach będą. Masz obszerną wiedzę, wiele systemów słyszałeś, możesz coś o nich powiedzieć, ale...właśnie ta wiedza na różne tematy (zwroty, raty, wypożyczenia, etc.) będą odbierane jako "język branżowy". Nie jest to złe, wiesz po prostu więcej niż przeciętny Kowalski 🙂 

 

9 godzin temu, Wuelem napisał:

Trafiasz w sedno. Celem powinno być zrównanie zasad zakupu w sklepie stacjonarnym z tymi on-line.

Dla komfortu klienta i by - przy przecież znaczących w tym hobby kwotach - właściwie wybrał.

Powinna być ZAWSZE sprzedaż plus opcja zwrotnego przyjęcia. A nie wypożycz sobie posłuchać.

z tym się nie zgodzę. Umownie przy sprzedaży stacjonarnej można się dogadać i dać możliwość zwrotu klientowi w przypadku jego niezadowolenia. Są sklepy, które właśnie dlatego proponują opcję wypożyczenia na konkretnych zasadach (klient jest spokojniejszy jak ma to na papierze). Prawo do zwrotu na odległość jak najbardziej rozumiem, ze zwrotem przy odbiorze osobistym to już nie jest tak kolorowo. Klient często przyjeżdża do salonu audio na odsłuch. Spędza tam powiedzmy godzinę, później lecą kolejne minuty na dobranie np. kabli lub luźną rozmowę. Wiedza, która (jeżeli jest posiadana) przekazywana jest przez sprzedawcę też ma jakąś wartość. Cała obsługa takiego klienta to jest jakiś koszt, klient za to zostaje profesjonalnie obsłużony i wybiera to co mu się podoba. Jeżeli nic nie spełni jego oczekiwań to po prostu może zrezygnować z zakupu. Sklepy najczęściej nie robią problemów z wymianą na inny model, np. kolumn. To jest fair w obie strony. Gdyby sprzedaż stacjonarna była obarczona możliwością zwrotu (jak na zasadach zakupu online) to mnóstwo byłoby nieprzemyślanych zakupów bo klient nie ponosiłby żadnych konsekwencji, a miałby możliwość skorzystania z odsłuchu, zobaczenia sprzętu na żywo, etc. Przy zakupie online musi przynajmniej odesłać sprzęt (musi być wysłany w taki sam sposób w jaki do klienta dotarł, np. paleta, ewentualnie po konsultacji ze sklepem dostarczony w inny sposób) a to powoduje często bardziej przemyślane zakupy.

2 godziny temu, mdavis napisał:

Nie bądź śmieszny 😊 Miałem wypożyczony na odsłuch wzmacniacz który 2 lata wcześniej rok 2020 kosztował powyżej 7 tys zł Jak masz problem to wypożyczaj i plac tzw. kaucje za wypożyczenie 😆

wow, jeden użytkownik kupił, 99 oddało ;):)

1 minutę temu, Tonnii99 napisał:

wow, jeden użytkownik kupił, 99 oddało ;):)

Chyba ja kupiłem, bo po sprzęcie było widać, że wcześniej był chyba u 99 osób na testach.😀

10 godzin temu, Wuelem napisał:

Droga Branżo - nie chcecie mi czegoś fajnego wypożyczyć? Jest czas letni, mam trochę wolnego - co ciekawego możecie mi wysłać. Moje PW jest do Waszej dyspozycji. Z góry się zgadzam na propozycje. Może kupię... : -)

haha, dobre :):) - i właśnie o to mi chodziło. Zbijam piątkę z Tobą 🙂

20 minut temu, Tonnii99 napisał:

wow, jeden użytkownik kupił, 99 oddało ;):)

Gwoli ścisłości Miałem na testach, odesłałem, kupiłem nowy (zaplombowany oryginalny karton i folie, taśmy itd…)

Osoby zakompleksione  w nawiasie fraje….. macie problem 👍🤣😆

9 minut temu, mdavis napisał:

Gwoli ścisłości Miałem na testach, odesłałem, kupiłem nowy (zaplombowany oryginalny karton i folie, taśmy itd…)

Osoby zakompleksione  w nawiasie fraje….. macie problem 👍🤣😆

Dobrze, że miałeś tam "plombę" bo inaczej być odesłał z powrotem 🙂

1 hour ago, GhostR1 said:

Sklepy najczęściej nie robią problemów z wymianą na inny model, np. kolumn.

Widzę to tak: wzmacniacz i źródło spokojnie można odsłuchać i kupić w sklepie stacjonarnym, bo raczej nie jest możliwe, że w domu zagrają inaczej niż w sklepie.

Natomiast kolumny należy bezwzględnie odsłuchiwać u siebie, w docelowym miejscu użytkowania.

I w tym momencie zakup online z możliwością zwrotu ma największy sens. Można poczytać opinie, zadzwonić do sklepu, zasięgnąć języka, ale ostatecznie kupić online z prawem do zwrotu. Tym bardziej jak do najbliższego salonu audio jest "parę" kilometrów.

Że niby koszta wysyłki i odsyłki trzeba pokryć?

Przecież do sklepu/salonu też zazwyczaj trzeba dojechać, na dodatek rzadko który ma wszystkie nasze "typy" na stanie, także czasem trzeba zrobić kilka wyjazdów, a to kosztuje.

10 minut temu, Gabaryton napisał:

Natomiast kolumny należy bezwzględnie odsłuchiwać u siebie, w docelowym miejscu użytkowania.

I w tym momencie zakup online z możliwością zwrotu ma największy sens. Można poczytać opinie, zadzwonić do sklepu, zasięgnąć języka, ale ostatecznie kupić online z prawem do zwrotu. Tym bardziej jak do najbliższego salonu audio jest "parę" kilometrów.

Że niby koszta wysyłki i odsyłki trzeba pokryć?

z jednej strony masz rację. A z drugiej? 🤔 Nie lepiej zadzwonić/podjechać do sklepu i dogadać się po ludzku? Przecież tam też pracują LUDZIE. Lepiej załatwić to jak przystało na dorosłych ludzi niż w jakikolwiek sposób "Januszować". Jest opcja zwrotu przy zakupie na odległość? - zgadza się, kwestia uregulowana ustawowo, tego nie neguję. 

12 minut temu, Gabaryton napisał:

Przecież do sklepu/salonu też zazwyczaj trzeba dojechać, na dodatek rzadko który ma wszystkie nasze "typy" na stanie, także czasem trzeba zrobić kilka wyjazdów, a to kosztuje.

obsługa klienta "na miejscu", odsłuchanie kilku modeli kolumn, wzmacniaczy, etc., porada techniczna, rzeczy często spotykane w salonach audio a niedoceniane......A TO KOSZTUJE.

Tak, masz rację, sprzęt warto testować w swoich warunkach tylko, że nie każdy ma możliwość wypożyczenia/kupienia kilku modeli kolumn i testowania ich u siebie. Salon audio daje taką możliwość na miejscu. Piszę tu o możliwości porównania kilku modeli kolumn w takich samych warunkach i w jednym czasie a to też kosztuje.

Można by się w ten sposób "licytować" na MOJE TWOJE, tylko po co? Są tacy co testują i są tacy, którzy potrzebują poprowadzenia za rękę bo sami nie wiedzą czego tak na prawdę chcą 😉 Zawsze tak było, jest i będzie.

 

1 minutę temu, GhostR1 napisał:

obsługa klienta "na miejscu", odsłuchanie kilku modeli kolumn, wzmacniaczy, etc., porada techniczna, rzeczy często spotykane w salonach audio a niedoceniane......A TO KOSZTUJE.

Pod tym względem polecam 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
38 minutes ago, GhostR1 said:

Lepiej załatwić to jak przystało na dorosłych ludzi niż w jakikolwiek sposób "Januszować". Jest opcja zwrotu przy zakupie na odległość? - zgadza się, kwestia uregulowana ustawowo, tego nie neguję. 

Korzystanie ze swoich praw nie jest "Januszowaniem." 😉

Ale jak kupujący zaczyna coś kręcić/chachmęcić przy zwrocie, to wtedy zwykły krętacz jest, a nie "janusz".

Przy zakupie na odległość zarówno i sprzedający i kupujący podejmują ryzyko.

Sprzedający takie, że towar zostanie zwrócony.

Jeśli nie chce tego ryzyka, nie musi prowadzić sprzedaży online. A skoro ją prowadzi, to znaczy, że się i tak to opłaca.

Powiem Ci tak: byłem kiedyś przejazdem niedaleko Uniwex Audio w Rybniku. Miałem trochę wolnego czasu, wpadłem więc niby na chwilę, popatrzeć na sprzęt, zobaczyć co tam mają na stanie. Na moje pytanie o wzmak pan z obsługi po prostu zdjął go z półki, zataszczył do salki odsłuchowej, potem zapytał jakie kolumny do niego podłączyć, podłączył i mogłem bez umawiania się wcześniej posłuchać zestawu, o którym marzę. Potem podłączył inne głośniki, coś, co jego zdaniem lepiej pasowało do tego wzmaka i jak dla mnie nie było lepiej. Koniec końców przesiedziałem tam 2 godziny i posłuchałem kilku innych zestawień, które sam pan z obsługi proponował, cały czas cierpliwie przełączając wzmaki, kable i kolumny.

Ceny sprzętu to w tej chwili kosmos i pewnie kupię używki, ale gdybym tylko miał kasę, to zgadnij, gdzie kupiłbym elektronikę?

Hmm, ale może tam też są używki?

 

Edytowane przez Gabaryton
1 minutę temu, Gabaryton napisał:

Korzystanie ze swoich praw nie jest "Januszowaniem." 😉

bardziej bym to nazwał "nadużywaniem" bo w wielu przypadkach kupujący jest świadomy, że i tak zwróci 😉 

3 minuty temu, Gabaryton napisał:

Ceny sprzętu to w tej chwili kosmos i pewnie kupię używki, ale gdybym tylko miał kasę, to zgadnij, gdzie kupił elektronikę?

dlatego wspomniałem o wizycie osobistej i rozmowie z człowiekiem 🙂 

  • Redaktorzy
10 minut temu, Gabaryton napisał:

Ceny sprzętu to w tej chwili kosmos i pewnie kupię używki, ale gdybym tylko miał kasę, to zgadnij, gdzie kupiłbym elektronikę?

USA?

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

7 godzin temu, GhostR1 napisał:

Gdyby sprzedaż stacjonarna była obarczona możliwością zwrotu...

Nie chodziło mi o wprowadzenie powszechnej zasady o możliwym zwrocie po zakupie w sklepie. Przy indywidualnym podejściu, ale w efekcie decyzji o ZAKUPIE. Danie furtki wybranej, konkretnej osobie. Jeśli na to sobie zasłuży...

Przy okazji do Ciebie i dla wszystkich ważna uwaga. Jeśli ZAKUP omawiasz telefonicznie, potwierdzasz SMS-em lub prowadzisz kontakt mailowy i potem TYLKO pojawiasz się w sklepie odbierając urządzenie lub jest Ci ono wysyłane (różnica do zakupu on-line: nie klikasz niczego na stronie sklepu) - jest to ZAKUP NA ODLEGŁOŚĆ. Z pełnym prawem zwrotu. Gdyż znaczenie ma sposób podjęcia decyzji o zakupie. Nie jesteś osobiście w sklepie - kupiłeś "na odległość".

Zatem wszelkie "WYPOŻYCZENIE" i tak są z takim skutkiem, że np. forumowicz może sprzęt odesłać bez tłumaczenia. Jeśli zadeklarował finalny zakup - także. Co innego, gdy pojawił się w sklepie i dano mu sprzęt do rąk własnych z potwierdzeniem sprzedaży.

Zgadzam się, że obsługa klienta w sklepie kosztuje. Ale znosi ryzyko zwrotu (jeśli wyraźnie nie damy na to zgody) i też niesprawiedliwe jest obciążanie go dodatkowymi kosztami za to, że sam wykazał zaangażowanie (przyszedł, a nie kliknął w komputerze). Pewnie mieszka też w pobliżu, więc jest szansa na ponowny kontakt - nie tylko argumentowany najniższą ceną. I jakoś tak się składa, że obsługa klienta w sklepie jest jakby podstawą dnia pracy sprzedawcy. Co nie oznacza, że musi podłączać wszystko, co sobie pan klient zażyczy. Można mu zaproponować kupno z opcją zwrotu, jeśli zapłaci w tym momencie. Najpewniej okaże się, że może niespecjalnie mu zależało na tym wskazanym elemencie do odsłuchu.

Uważam, że propozycja "wypożyczania" padające na forum ze strony Branży nie budują ich profesjonalizmu.

***

Czy nick "Piotr Sonido" ma coś wspólnego z szerokopasmowymi głośnikami producenta o takiej nazwie?

W dniu 29.07.2022 o 09:33, GhostR1 napisał:

każdy z nas ma inną "wizję" dotyczącą tego samego zestawienia. W wielu kwestiach użytkownicy się zgadzają ale jednak różnice w proponowanych systemach będą. Masz obszerną wiedzę, wiele systemów słyszałeś, możesz coś o nich powiedzieć, ale...właśnie ta wiedza na różne tematy (zwroty, raty, wypożyczenia, etc.) będą odbierane jako "język branżowy". Nie jest to złe, wiesz po prostu więcej niż przeciętny Kowalski 🙂 

 

Hehehe no tak by nawet wypadało po tylu latach 🙂

W dniu 29.07.2022 o 11:39, Gabaryton napisał:

Widzę to tak: wzmacniacz i źródło spokojnie można odsłuchać i kupić w sklepie stacjonarnym, bo raczej nie jest możliwe, że w domu zagrają inaczej niż w sklepie.

Ale ludzie często słuchając nawet nie na tych kolumnach co mają w domu. Bo akurat na sklepie takich nie było 

Powiem wam też coś ze swojego doświadczenia 

Lepiej wypożyczać sprzęt od sklepów które jasno deklarują chęć wypożyczenia. Mimo że na odległość różnicy być nie powinno sklepy które zatwardzialo nie wypożyczają mogą robić problemu ze zwrotami 

To wiem od naszych klientów. Czytania też forów. 

Więc prawo jest prawem. Pamiętajmy tylko że nie każdy się chce bujać z tym prawem.

Piotr 

4 godziny temu, Wuelem napisał:

Wywalili Ciebie, czy sam odszedłeś?

🙂

Hehe.

Aż się dziwię że to pytanie pojawiło się dopiero teraz 😛

Serio. 

🙂

Zmęczenie materiału z dwóch stron. Nie mamy ze sobą konfliktu. 

Piotr 

Cześć,

 

Co do zakupów stancjonarnych i zwrotów to fajnie w tym zakresie działa Emotiva " Gwarancja Satysfakcji - zwrot do 60 dni!" i nie ważne czy kupuje się stacjonarnie w sklepie czy on-line. 😉

Pozdrawiam

Bartek

Owszem 🙂

ale już aby uzyskać 5 lat gwarancji musisz napisać 3 pozytywne komentarze w różnych miejscach. To już takie fajne nie jest. 

bo każdy woli mieć 5 lat niż 2. Więc szczery nie będzie. 

Piotr 

No różnie można to odczytywać... ale jeżeli sprzęcik przypasował w 100% to chyba nie będzie to problem dla posiadacza , a i może przydatna wskazówka dla innych potencjalnych użytkowników.

5 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Owszem 🙂

ale już aby uzyskać 5 lat gwarancji musisz napisać 3 pozytywne komentarze w różnych miejscach. To już takie fajne nie jest. 

bo każdy woli mieć 5 lat niż 2. Więc szczery nie będzie. 

Piotr 

Pisałem akurat o możliwości zwrotu 🙂 ale dobrze wiedzieć odnośnie takich praktyk, zresztą każdy orze jak może 🙂 A odnośnie Emotivy to byłem tylko na odsłuchu w Katowicach, i jak na razie, to pozjadała wszystkie Yamahy, Marantze i Magnaty, które miałem okazję przesłuchać. 😉

Jedynie co mi się podobao na podobnym poziomie grania to był Cambridge AXR 100 D - ale na litość Boską, jak tam mogli zamontować najtańszy wiatraczek komputerowy, który włącza się po 15 minutach i hałasuje,, nawet jak amplituner jest ustawiony na -60 - 65 db 😕 i dlatego mnie też dzielona Emotica odstarasza swoimi wiatrakami. 

Pozdrawiam

Bartek

Edytowane przez Bautek
W dniu 3.08.2022 o 21:52, Eemeryt napisał:

No różnie można to odczytywać... ale jeżeli sprzęcik przypasował w 100% to chyba nie będzie to problem dla posiadacza , a i może przydatna wskazówka dla innych potencjalnych użytkowników.

Wierzysz w to? Mieszkamy w Polsce . Please

W dniu 3.08.2022 o 23:10, Bautek napisał:

Pisałem akurat o możliwości zwrotu 🙂 ale dobrze wiedzieć odnośnie takich praktyk, zresztą każdy orze jak może 🙂 A odnośnie Emotivy to byłem tylko na odsłuchu w Katowicach, i jak na razie, to pozjadała wszystkie Yamahy, Marantze i Magnaty, które miałem okazję przesłuchać. 😉

Jedynie co mi się podobao na podobnym poziomie grania to był Cambridge AXR 100 D - ale na litość Boską, jak tam mogli zamontować najtańszy wiatraczek komputerowy, który włącza się po 15 minutach i hałasuje,, nawet jak amplituner jest ustawiony na -60 - 65 db 😕 i dlatego mnie też dzielona Emotica odstarasza swoimi wiatrakami. 

Pozdrawiam

Bartek

A jak miałeś ustawionego tego Cambridge? Bo ja go słuchałem u siebie na szafce i się nie włączył wogole. Może dla wentylacja?

Piotr 

W dniu 3.08.2022 o 21:52, Eemeryt napisał:

No różnie można to odczytywać... ale jeżeli sprzęcik przypasował w 100% to chyba nie będzie to problem dla posiadacza , a i może przydatna wskazówka dla innych potencjalnych użytkowników.

ale nie będzie to do końca prawdziwe. W dodatku 3 razy...Każdy kto chce wydać opinię (pozytywną czy negatywną) to to zrobi niezależnie od tego czy coś za to dostanie czy nie. Dlaczego emotiva nie daje 5 lat ogólnie za wystawioną opinię? Przecież te negatywne też dają jakiś pogląd na towar a i producent jak się naczyta to może poprawi co nieco? hmmm?

W dniu 7.08.2022 o 09:06, Piotr Sonido napisał:

A jak miałeś ustawionego tego Cambridge? Bo ja go słuchałem u siebie na szafce i się nie włączył wogole. Może dla wentylacja?

Piotr 

Na szafce, gdzie wcześnie j były inne wzamcniacze i zawsze są letnie, to wentylacja na pewno jest dobra. Dodatkowo sprawdziłem czy sięzałączy jak bedzie położony przed szafką na podłodze i efekt ten sam. Cambridge zresztą też się nawet dobrze nie nagrzał jak wentylator się włączał. Poczytałem później trochę i to niesty nie był odosobniony przypadek. Bardzo dużo jest o tym na zagnaicznych forach, a jednąz porad jakąudało mi się znaleźć, to była taka, żeby po gwarancji zmienić wentylator na jakiś dużo lepszy quiet/silent itp... 😉 Przy słuchaniu muzyki metalu, rocka, elektroniki to wentylator jeszcze tak nie przeszadzał, ale przy czymś spokojnym wieczorem już trochę niekomforotowo się słuchało muzyki, a przy oglądaniu filmów to już tragedia była. 

Zresztą posiadał jeszcze dwia mankamenty / tuner DAB działał i łapał tragicznie ( w Chorzowie ) i buczał transformator / choć pisało na nim "Low noise toridal core"  a syszalny był z 1-1.5 m - ale po 15 minutach go zagłuszał wentylator jak nic nie grało 😉 

Ogólnie amlituner bardzo fajnie brzmiący z dużym zapasem mocy, ale trochę niedopracowany.

To szukam dalej 🙂

Pozdrawiam

Bartek

 

U mnie nie buczał żaden transformator ale znam sprawę. Nawet na sprzętach których buczy u kolegi u mnie cisza.

Co do wentylatora dales ciekawy sposób naprawienia sprawy. Jak mówię może moja sztuka testowa była już po wymianie :):)

dab u mnie działał spoko. 

lokalizacja Kraków. Ale w sumie ja z okna widzę nadajnik 🙂

Piotr 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.