Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  15 członków

SMSL Audio Klub
IGNORED

SMSL VMV A2 - opinie, forum, testy


Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Drzymek napisał:

Dobra, a kabel optyczny?

Tu już chyba nie ma znaczenia jaki podłączymy, ważne aby nie był załamany i to chyba tyle. 

Fu. Kabel sam w sobie nie wpływa na dźwięk. Jednak ten sposób przesyłu danych już tak.

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

24 minuty temu, Piopio napisał:

Fu. Kabel sam w sobie nie wpływa na dźwięk. Jednak ten sposób przesyłu danych już tak.

No nie załamuj mnie. Zamówiłem wiim mini do sabaja żeby podpiąć go po optyku żeby mieć jak najlepszy dźwięk z tidala.

Edytowane przez Drzymek
7 minut temu, Drzymek napisał:

No nie załamuj mnie. Zamówiłem wiim mini do sabaja żeby podpiąć go po optyku żeby mieć jak najlepszy dźwięk z tidala.

Podepnij go kablem USB-C - USB-C

A nie to nie działa niestety tak... 

Tak mi przykro

Edytowane przez Bukaj
23 minuty temu, Drzymek napisał:

No nie załamuj mnie. Zamówiłem wiim mini do sabaja żeby podpiąć go po optyku żeby mieć jak najlepszy dźwięk z tidala.

Nie wierz w te brednie. Sam kupiłem Wiim Mini i świetnie się sprawuje. W ustawieniach tylko musisz włączyć MQA - będzie wtedy 24 bity, 88.2 i 96KHz... Kabel optyczny byle by puszczał światło i dobrze pasował do gniazda. Te z oplotem pewnie trudniej połamać niż te najtańsze super cienkie...

2 minuty temu, Drzymek napisał:

Myślałem że Wiim mini idzie po optyku Bitperfect i będzie dobrym transportem dla Sabaja.

Jest bardzo dobre,  sam się przełącza między 44.1 / 48 / 88.2 i 96KHz...

2 minuty temu, Ajothe napisał:

Będzie bit perfect i w dodatku bez wpływu zakłóceń w przeciwieństwie do usb lub coax 😉

Dokładnie i nie trzeba kupować izolatorów na każdy kabel 🤣 (aby poprawiać już i tak doskonały dźwięk za 15kzł).

36 minut temu, Drzymek napisał:

No nie załamuj mnie. Zamówiłem wiim mini do sabaja żeby podpiąć go po optyku żeby mieć jak najlepszy dźwięk z tidala.

Nie będzie tak źle. Może nie będziesz miał najlepszego ale wystarczająco dobry. Bardzo dobry kosztuje więcej 😉 

11 minut temu, Ajothe napisał:

Będzie bit perfect i w dodatku bez wpływu zakłóceń w przeciwieństwie do usb lub coax 😉

Z izolacją galwaniczną USB nie ma żadnych zakłóceń 😉 

11 minut temu, Ajothe napisał:

Będzie bit perfect

Będzie. Ale będzie też jitter.

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

2 minuty temu, Piopio napisał:

Nie będzie tak źle. Może nie będziesz miał najlepszego ale wystarczająco dobry. Bardzo dobry kosztuje więcej 😉 

Z izolacją galwaniczną USB nie ma żadnych zakłóceń 😉 

Będzie. Ale będzie też jitter.

Jitter poza percepcja ludzkiego słuchu 😁 

 

......

4 minuty temu, Ajothe napisał:

Jitter poza percepcja ludzkiego słuchu 😁 

 

......

Praktycznie, Jitter to, najprościej mówiąc, rozmycie dźwięków. A to słychać. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

6 minut temu, FioleK napisał:

Tidal i tak nie ma więcej niż 96KHz, więc go nie dołuj...

Są też nieliczne albumy 24/192. A nawet więcej.

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

I po ...? Jitter tłumaczyłem gdzieś wcześniej w tym wątku... Tak naprawdę najlepiej mieć prawdziwe 44.1kHz i prawdziwe 24 bity... Sabaj i tak tnie na 20kHz... i nikt powyżej 20kHz nie słyszy (może 3 latki). Te 88 i 96KHz robi się tylko z powodu niedoskonałości sprzętu... Tak samo 24 bity, prościej jest podnieść liczbę bitów niż poprawić precyzje... Poza tym jest dużo przetworników, które mają po 8+ bitów szumu + 1-2 bity niepewności... i z 24 bitów robi nam się prawdziwe 14.5 bita...

Edytowane przez FioleK

Ja ludzi do domu zapraszam żeby wspólnie wynajdywać różnice pomiędzy wzmacniaczami (co przyszło nam z trudem), a wy mi piszecie o wpływie kabli zasilających i jitterze na jakość dźwięku😄

Może jeszcze kolor mebli na których postawiony jest wzmacniacz ma znaczenie i to słychać?

Edytowane przez Drzymek
2 minuty temu, FioleK napisał:

I po ...? Jitter tłumaczyłem gdzieś wcześniej w tym wątku... Tak naprawdę najlepiej mieć prawdziwe 44.1kHz i prawdziwe 24 bity... Sabaj i tak tnie na 20kHz... i nikt powyżej 20kHz nie słyszy (może 3 latki).

A jaki ma związek pasmo przenoszenia z jitterem ?

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

7 godzin temu, FioleK napisał:

. W ustawieniach tylko musisz włączyć MQA - będzie wtedy 24 bity, 88.2 i 96KHz

Nawet chyba nie wiesz do końca co to MQA 😁 polecam kanał Golden sound na YT (wyszukać po MQA). 

7 godzin temu, Piopio napisał:

Są też nieliczne albumy 24/192. A nawet więcej.

Upsampling, bez daca MQA i ostatniego unfoldu ma mniej 

7 godzin temu, FioleK napisał:

Tidal i tak nie ma więcej niż 96KHz, więc go nie dołuj...

Bez daca MQA (x2) słuchanie MQA tym bardziej nie ma sensu 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

10 hours ago, Piopio said:

Jednak ten sposób przesyłu danych już tak.

Jak?

10 hours ago, Piopio said:

Kabel sam w sobie nie wpływa na dźwięk. Jednak ten sposób przesyłu danych już tak.

Jak?

Godzinę temu, Gabaryton napisał:

Jak?

Aby przesłać sygnał optyczny trzeba dokonać konwersji sygnału elektrycznego na sygnał optyczny i odwrotnie. To generuje dodatkowy jitter.

Jakość sygnału COAX/OPTYCZNY zależna jest od zegara nadajnika. A w przypadku COAX również zasilania. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

S/PDIF is used to transmit digital signals in a number of formats, the most common being the 48 kHz sample rate format (used in Digital Audio Tape) and the 44.1 kHz format, used in CD audio. In order to support both systems, as well as others that might be needed, the format has no defined bit rate. Instead, the data is sent using biphase mark code, which has either one or two transitions for every bit, allowing the original word clock to be extracted from the signal itself.

9 minut temu, Piopio napisał:

Aby przesłać sygnał optyczny trzeba dokonać konwersji sygnału elektrycznego na sygnał optyczny i odwrotnie. To generuje dodatkowy jitter.

Jakość sygnału COAX/OPTYCZNY zależna jest od zegara nadajnika. A w przypadku COAX również zasilania. 

Jak masz tak zrąbane zasilanie, że Ci cyfrową transmisje zaburza to akurat ostatnią rzeczą powinno być martwienie się jakość transmisji...   

Poza tym konwertujesz 01010110100 na 01010110100 gdzie tu ma Ci się jitter pojawić? Nie pojawi Ci się dodatkowe 0 albo 1, a wszędzie masz bufory! Jitter to Ci się dopiero przy generowaniu dźwięku może się pojawić, ale w Sabaju nie masz DAC, tylko pewnie PWM ~350-700kHz (co i tak trudno przeliczyć na jakiś jitter, bo przed filtrami masz prostokąt i wszystko wygładzają filtry). 

Edytowane przez FioleK
21 minut temu, FioleK napisał:

allowing the original word clock to be extracted from the signal itself.

Mimo wszystko pojawia się jitter, który objawia się rozmyciem dźwięku. 

18 godzin temu, Audioanfanger napisał:

A jaki to utwór i z czego odtwarzasz?

Porównam również u siebie 🙂

With a Little Help from My Friends - Anne Bisson 

Dobrze słychać różnice gdy głos pojawia się raz w prawej, raz w lewej kolumnie. 

Z dobrym kablem jest bardzo wyraźny, ze słabym rozmyty i trudniej zrozumieć. 

Generalnie z dobrym kablem zasilającym wokale nie są rozmyte i są ładnie osadzone w przestrzeni. Po prostu jest większa separacja. 

Oczywiście reszta toru musi pozwalać na zauważenie takich niuansów. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

8 minut temu, Piopio napisał:

Mimo wszystko pojawia się jitter, który objawia się rozmyciem dźwięku. 

To według Ciebie 0 i 1 są raz szersze raz węższe? Ogarnij w końcu jak działa cyfrowa transmisja i bufory... Nie ważne jak duże rozjazdy masz (szerokości i wysokości napięć) skoro po obu stronach dostajesz te same dane, które i tak lądują w buforze... Nie tu się tworzy jitter! A jeśli tu Ci się tworzy to wymień sprzęt na nowszy, który ma jakiekolwiek bufory...

20 minut temu, FioleK napisał:

To według Ciebie 0 i 1 są raz szersze raz węższe? Ogarnij w końcu jak działa cyfrowa transmisja i bufory... Nie ważne jak duże rozjazdy masz (szerokości i wysokości napięć) skoro po obu stronach dostajesz te same dane, które i tak lądują w buforze... Nie tu się tworzy jitter! A jeśli tu Ci się tworzy to wymień sprzęt na nowszy, który ma jakiekolwiek bufory...

Gdyby to było takie proste to byle jaki CD byłby doskonałym transportem. Mój super tani CD podłączony po optyku brzmi tragicznie w porównaniu do streamingu po USB. Dlaczego ? A może jestem tylko nawiedzony a wszystko tak naprawdę brzmi tak samo ? Dlaczego żaden z poważnych producentów sprzętu audio nie preferuje połączenia optycznego ? Myślisz, że ich inżynierowie to amatorzy ? 

Edytowane przez Piopio

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Czym się objawia to tragiczne granie? Co w takim razie preferują Ci inżynierowie?

O MQA muszę faktycznie więcej poczytać, bo

"with the most significant bits occupied by PCM audio compatible with non-MQA playback equipment. Depending on the implementation, as few as 13 bits may be reserved for PCM audio, with the lower-order bits rendered as noise by equipment without an MQA decoder.[25]"

 może wyglądać na to że z MQA mogą wyjść zniekształcenia lampowego wzmacniacza... To może nie być lepszy dźwięk tylko inny, co nie zmienia faktu, że jest duża szansa, że nie będzie oryginalny i prawdziwy flac bez MQA może brzmieć lepiej... Chyba nie ma się czym podniecać przy MQA...

16 minut temu, FioleK napisał:

Czym się objawia to tragiczne granie? Co w takim razie preferują Ci inżynierowie?

Tragiczne granie to rozmycie dźwięków - brak precyzji, brak separacji, "cyfrowe" wokale. 

Kiedyś preferowano AES/EBU lub COAX. Obecnie USB z izolacją galwaniczną. I2S dalej nie ma standardu. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Ty preferujesz izolacje galwaniczną i wszystkim ją wciskasz 😉 USB dla tego, że obsługuje więcej niż 24 bity i 192kHz... AES/EBU to "zbalansowany" SPDIF różnicowy ... Budowa kabla po prostu zabezpiecza przed jakimikolwiek zakłóceniami + sygnał jest różnicowo (czyli syfy, które pojawią się jednak na kablu i są takie same na obu liniach danych zostaną usunięte) jak w USB... Jest to lepsze rozwiązanie (elektryczne) niż zwykły coaxial dla SPDIFa...

AES3 is a standard for the exchange of digital audio signals between professional audio devices. An AES3 signal can carry two channels of pulse-code-modulated digital audio over several transmission media including balanced lines, unbalanced lines, and optical fiber.[1]

AES3 was jointly developed by the Audio Engineering Society (AES) and the European Broadcasting Union (EBU) and so is also known as AES/EBU. The standard was first published in 1985 and was revised in 1992 and 2003. AES3 has been incorporated into the International Electrotechnical Commission's standard IEC 60958, and is available in a consumer-grade variant known as S/PDIF.

Type I connections use balanced, three-conductor, 110-ohm twisted pair cabling with XLR connectors. Type I connections are most often used in professional installations and are considered the standard connector for AES3. The hardware interface is usually implemented using RS-422 line drivers and receivers.

spacer.png

@FioleK

Dziękuję za super info. Miło poczytać kogoś, kto wie o czym pisze.

32 minutes ago, Piopio said:

Dlaczego żaden z poważnych producentów sprzętu audio nie preferuje połączenia optycznego ?

Żeby potem móc upychać naiwnym de-jittery.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.