Skocz do zawartości
IGNORED

Box do subwoofera


Rybens86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zainstaluj sobie Winisd - po krótkim ćwiczeniu sam ogarniesz temat. Program bardzo prosto i obrazowo pokazuje zależności skrzyni od parametrów głośnika i można modelować skrzynie dowolnie, widząc, do czego prowadzą zmiany wymiarów i koncepcji strojenia. Dzięki niemu (i własnej pracy) mam taki subwoofer, jaki potrzebowałem. Choć wiadomo, że to tylko narzędzie i nie zastąpi wszystkiego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, porlick napisał:

Zainstaluj sobie Winisd - po krótkim ćwiczeniu sam ogarniesz temat. Program bardzo prosto i obrazowo pokazuje zależności skrzyni od parametrów głośnika i można modelować skrzynie dowolnie, widząc, do czego prowadzą zmiany wymiarów i koncepcji strojenia. Dzięki niemu (i własnej pracy) mam taki subwoofer, jaki potrzebowałem. Choć wiadomo, że to tylko narzędzie i nie zastąpi wszystkiego.

Ok spróbuję dzięki

2 minuty temu, porlick napisał:

Zainstaluj sobie Winisd - po krótkim ćwiczeniu sam ogarniesz temat. Program bardzo prosto i obrazowo pokazuje zależności skrzyni od parametrów głośnika i można modelować skrzynie dowolnie, widząc, do czego prowadzą zmiany wymiarów i koncepcji strojenia. Dzięki niemu (i własnej pracy) mam taki subwoofer, jaki potrzebowałem. Choć wiadomo, że to tylko narzędzie i nie zastąpi wszystkiego.

Tylko jeśli z tyłu będą zamknięte a z przodu dam otwarte czy to się nie będzie wzajemnie wykluczać? Czy skoro już mam zamknięte to zrobić wszystkie zamknięte?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Vintageaudiofil

(Konto usunięte)

Jak sam widzisz dla obudowy zamkniętej podają coś ponad 100 litrów a dla wentylowanej ponad 200 czyli jeszcze raz tyle, zwymiarój sobie skrzynie dla takiego dużego litrażu. Wychodzi kolos… 
 

MB jest 100 razy lepsze od BR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Vintageaudiofil napisał:

Jak sam widzisz dla obudowy zamkniętej podają coś ponad 100 litrów a dla wentylowanej ponad 200 czyli jeszcze raz tyle, zwymiarój sobie skrzynie dla takiego dużego litrażu. Wychodzi kolos… 
 

MB jest 100 razy lepsze od BR.

 

Z wymiarem nie ma problemu i tak to wszystko będzie za ekranem albo za zabudowa 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie zamkniętej wyjdzie wyższa dolna granica pasma. Jednak trzeba zadać sobie pytanie, czy warto walczyć o te parę Hz, skoro B-R jest "wolniejszy", a w granicach 20-30 Hz i tak praktycznie nic się nie dzieje? W dodatku mniejsze o połowę pudło jest bardziej ustawne.

Nawet, jeśli masz miejsca bez limitu, mniejsze obudowy łatwiej zagospodarować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, porlick napisał:

W obudowie zamkniętej wyjdzie wyższa dolna granica pasma. Jednak trzeba zadać sobie pytanie, czy warto walczyć o te parę Hz, skoro B-R jest "wolniejszy", a w granicach 20-30 Hz i tak praktycznie nic się nie dzieje? W dodatku mniejsze o połowę pudło jest bardziej ustawne.

Nawet, jeśli masz miejsca bez limitu, mniejsze obudowy łatwiej zagospodarować.

Dzięki za informacje czyli jak zwykle ciężko stwierdzić heheh

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale w akustyce tak jest. Nawet mając te same kolumny, nie da się powiedzieć, jak zagrają w innym pomieszczeniu, bo w grę wchodzą inne warunki środowiska akustycznego. Tak samo jest z subwooferem- jego sprzężenie z pomieszczeniem może być jeszcze silniejsze, gdy wymiary pomieszczenia będą w zakresie długości fali odtwarzanego dźwięku. Z tym już sam musisz sobie poradzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, porlick napisał:

No niestety, ale w akustyce tak jest. Nawet mając te same kolumny, nie da się powiedzieć, jak zagrają w innym pomieszczeniu, bo w grę wchodzą inne warunki środowiska akustycznego. Tak samo jest z subwooferem- jego sprzężenie z pomieszczeniem może być jeszcze silniejsze, gdy wymiary pomieszczenia będą w zakresie długości fali odtwarzanego dźwięku. Z tym już sam musisz sobie poradzić.

To jeśli pokój ma 7.5 na 4.5 to w który lepiej iść? Czy to też ciężko stwierdzić...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie walczyłbym o zejście, lecz o szybkość basu, oddanie rytmu i "wykop". To są MOJE priorytety (czyli w moim rzypadku, obudowa  tego głośnika byłaby typu zamkniętego). Sam zrobisz tak, jak TOBIE najlepiej pasuje, bo to Tobie ma się podobać.

A ja ani razu nawet nie usłyszę dźwięku w Twoim pokoju kinowym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, porlick napisał:

Osobiście nie walczyłbym o zejście, lecz o szybkość basu, oddanie rytmu i "wykop". To są MOJE priorytety (czyli w moim rzypadku, obudowa  tego głośnika byłaby typu zamkniętego). Sam zrobisz tak, jak TOBIE najlepiej pasuje, bo to Tobie ma się podobać.

A ja ani razu nawet nie usłyszę dźwięku w Twoim pokoju kinowym.

Najgorsze w tym wszystkim ze nie mam gdzie porównać zamknkwtrgoy vs otwarty polegam tylko na opiniach testach itd no ale trzeba się z tym zmierzyć:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Vintageaudiofil

(Konto usunięte)
Godzinę temu, Rybens86 napisał:

Najgorsze w tym wszystkim ze nie mam gdzie porównać zamknkwtrgoy vs otwarty polegam tylko na opiniach testach itd no ale trzeba się z tym zmierzyć:)

Zrób jedną taką drugą taką i potestuj

Ja wolę dobre zejscie do maks 30 hz niż jakieś 16 hz wyssane z palca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Vintageaudiofil napisał:

Zrób jedną taką drugą taką i potestuj

Ja wolę dobre zejscie do maks 30 hz niż jakieś 16 hz wyssane z palca

Ale to wcale nie musi być wyssane z palca tylko prawda, choć obłożona znacznym pogorszeniem właściwości impulsowych. Walcząc o niskie zejście, trzeba pamiętać, że pogarszamy inne aspekty brzmienia, bo istnieje "syndrom krótkiej kołdry".

Nie mozna mieć wszystkiego. 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to pokój do KD to ja bym szedł w obudowy otwarte. W muzyce lepiej zagrają zamknięte ale w kinie nie potrzeba tej szybkosci, a niskie zejscie jest poządane. Do odtwarzania wybuchów itp dobrze sprawdzi się obudowa BR.

17 hours ago, porlick said:

W obudowie zamkniętej wyjdzie wyższa dolna granica pasma. Jednak trzeba zadać sobie pytanie, czy warto walczyć o te parę Hz, skoro B-R jest "wolniejszy", a w granicach 20-30 Hz i tak praktycznie nic się nie dzieje? 

W kinie dzieje się duzo w tym pasmie i nie wiem skąd takie wnioski. To inne "granie" niz w muzyce i niskie zejscie jest wazne moim zdaniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, brewka87 napisał:

W kinie dzieje się duzo w tym pasmie

W którym?

W przypadku omawianej sytuacji, chodzi o zakres 18-30 Hz. Poza tym, ten konkretny głośnik w obudowie zamkniętej też odtworzy te parę Hz z łagodniejszym spadkiem, a b-r będzie miał ostry spadek w kierunku dolnym częstotliwości. To bardzo mocny głośnik i jeśli zastosować korektę elektryczną i mocniejszy wzmacniacz, można osiągnąć dokładnie ten sam efekt dla obud. CL i B-R. Tylko po co?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się odniosłem do stwierdzenia, ze ponizej 30Hz niewiele sie dzieje i po prostu się z tym nie zgadzam. Nie zamierzam nikomu czegokolwiek udowadniac. Wiem, ze mozna skorygowac elektrycznie charakterystykę ale nie o tym przeciez była moja wypowiedz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przekrój przewodu zalecacie żeby połączyć Dayton z Behringer? 2x4mm2? Odległość koło 14m

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Rybens86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki byłby ok żeby połączyć Dayton z Behringer?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Vintageaudiofil napisał:

Za cienki

Doprawdy? 

Wg norm wystarczy 5A/mm2, i to w trybie ciągłym.

Sygnał muzyczny ma średni prąd znacznie niższy, więc 2,5mm2 to aż nadto.

Nawet nie chce mi się sprawdzać, ile kW bierze piekarnik, a ma instalację na przewodzie 2,5mm2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Vintageaudiofil

(Konto usunięte)
8 godzin temu, xajas napisał:

Nie mieszajcie

Wedlug jakiej normy?
Piekarnik leci na 230V

Chyba na siłę czyli 400v 😉

8 godzin temu, porlick napisał:

Doprawdy? 

Wg norm wystarczy 5A/mm2, i to w trybie ciągłym.

Przy ponad 1kw poboru ?Czyli według Ciebie wystarczy 0,5mm2 a najlepiej polecany tu na forum drucik od telefonu/domofonu😆🤣😝

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sile leca plyty pieca, nie piekarnik

1kW poboru to np. przy 400V tylko 2,5A
Do 2,5A wystarczy 0,5qmm

Powyzsze przyklady pokazuja jak bezsensowne sa takie przeliczanki i „normy“


Bez uwzglednienia konkretnej IMPEDANCJI przetwornika nie jestes w stanie wyliczyc pradu i tym samym przekroju wymaganego dla przekazania okreslonej mocy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabialismy juz 100 razy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_5160.thumb.jpg.1fbf630ed01a703ce8fbf69191f31631.jpg

IMG_5161.thumb.jpg.b236d91cb2bf24a148fe0842cde46f4a.jpg

IMG_5162.thumb.jpg.1b1beb287fd151ff2e47b9f90705df88.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyliczenia pewnie przydatne, ale tak to sobie liczy elektryk, jak kładzie kable i nie ma to nic wspólnego z jakością tego co nam się takim przekrojem kable prześle. W audio sprawa jest trochę bardziej złożona... Zresztą nie wiem po co oszczędzać na kabelkach, jak różnice między grubościami są groszowe i zawsze lepiej wziąć trochę grubsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, qbakos napisał:

Wyliczenia pewnie przydatne, ale tak to sobie liczy elektryk, jak kładzie kable i nie ma to nic wspólnego z jakością tego co nam się takim przekrojem kable prześle. W audio sprawa jest trochę bardziej złożona... Zresztą nie wiem po co oszczędzać na kabelkach, jak różnice między grubościami są groszowe i zawsze lepiej wziąć trochę grubsze.

Kupię 4mm dla świętego spokoju 

A do głośników 2.5 wszędzie w tym frontowych wystarczy? Też koło 15m

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, brewka87 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fajne :) przydatne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minute ago, Rybens86 said:

Fajne 🙂 przydatne

Mozesz sobie policzyc straty przy róznych długosciach i przekroju kabla. Zawsze lepsze to niz dobieranie kabla na oko 😉 chociaz ja przy 14 metrach nie oszczędzałbym na przekroju, tym bardziej do suba, gdzie płyną największe prądy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, brewka87 napisał:

Mozesz sobie policzyc straty przy róznych długosciach i przekroju kabla. Zawsze lepsze to niz dobieranie kabla na oko 😉 chociaz ja przy 14 metrach nie oszczędzałbym na przekroju, tym bardziej do suba, gdzie płyną największe prądy.

Do suna dam 4mm2 to już temat zamknięty ale jeszcze o kablach do głośników myślę zwłaszcza frontowy i centralny 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.