Skocz do zawartości
IGNORED

Dirac or not to Dirac, oto jest pytanie (retoryczne) :-)


Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem, po co robisz ta dziure w targecie. Moim zdaniem, bez sensu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Czy probowales standartowa krzywa Harmanna ?

Poniewaz przebieg pomiaru powyzej 1kHz jest bardzo zblizony do targetu, zakresu powyzej 1kHz (albo nawet powyzej 400Hz) bym nie korygowal.

Zrob dwa setupy: z kurtyna i bez i porownaj

IMG_8488.thumb.jpg.0e4e2f9f1f45fed6f674c94b3a81e875.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Xajas ,

na jednej kolumnie mam dołek w tym miejscu i zastosowałem  sie do zaleceń manuala tj nie wzmacniac wiecej niż 8dB i nie 3dB od widma. Z tym wypełnieniem też robiłem próby-specjalnej różnicy nie wyczułem , może nieodpowiednie piosenki miałem , nie wiem. Z innej strony na teoretycznie dirac jest tak madry ,że niby nie przesteruje głosników...niby na regularnej krzywej jest wykonanie tylko do niej zbliżone.

Odnosnie kurtyny do 1kHz  już cos podobnego robiłem-nie zauważyłem jakiejs różnicy.

Tak sobie mysle ,że skoro jakos jeszcze nie złapałem wyrażnej różnicy oprócz basów i sopranów-to chyba ustawie te filtry jak najbardziej hmm..."fachowo" ? Mam tylko trzy sloty i znależć cos pod to nadal bedzie zgniłym kompromisem...albo jak sie osłucham  

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

11 godzin temu, bobrow napisał:

pogmyrałem trochę w necie i chyba uzyskałem kilka odpowiedzi na moje wcześniejsze pytania.

I tak :

Problem z tym szukaniem po forach jest taki, że jeden Ci napisze tak, drugi inaczej i nic z tego kompletnie nie wynika. Poza tym nie wiesz jaki ten ktoś ma system i jak mu to gra, czy może lubi basy, czy raczej chłodne granie... i tak sobie można gdybać. Ustaw tak, żeby to TOBIE się podobało. A to wymaga trochę osłuchania. Raz coś tam poprawiasz, potem coś innego i tak dochodzisz w końcu do tego punktu, że nie czujesz potrzeby niczego poprawiać, bo system po prostu brzmi dobrze.

A te całe rozkminy z Diraciem to jest lekki kosmos, chociaż może to tylko tak wygląda. Ja jednak wolałbym pozostać przy klasycznym EQ, wszystko proste i przejrzyste i przynajmniej wiem, czy coś przesteruję czy nie i jak to się wszystko odbywa.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Koledzy-żeby głupio to nie zabrzmiało, że nie chcę spróbować Waszych rad…jednak potrzebuję trochę czasu do osłuchanoa się

Dirac w moim przypadku super sprawdza się w stereo (szczególnie przy głośniejszym graniu).

Zaglądając w czeluści mojej ciemnej duszy….chyba chodzi o to ,że bardziej obawiam się o błędne ustawienia sprzętu niż o mój subiektywny drewniano-uszny odbiór…ech…  

 

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Problem z tym szukaniem po forach jest taki, że jeden Ci napisze tak, drugi inaczej i nic z tego kompletnie nie wynika. Poza tym nie wiesz jaki ten ktoś ma system i jak mu to gra, czy może lubi basy, czy raczej chłodne granie... i tak sobie można gdybać. Ustaw tak, żeby to TOBIE się podobało. A to wymaga trochę osłuchania. Raz coś tam poprawiasz, potem coś innego i tak dochodzisz w końcu do tego punktu, że nie czujesz potrzeby niczego poprawiać, bo system po prostu brzmi dobrze.
A te całe rozkminy z Diraciem to jest lekki kosmos, chociaż może to tylko tak wygląda. Ja jednak wolałbym pozostać przy klasycznym EQ, wszystko proste i przejrzyste i przynajmniej wiem, czy coś przesteruję czy nie i jak to się wszystko odbywa.
Tutaj to dużo więcej niż eq. Pozwala skorygować cześć problemów w miejscu odsłuchu. Dodatkowo pozwala na dostrojenie charakteru systemu do własnych potrzeb. Po drodze jest kilka istotnych kroków stad pewnie szereg pytań. To, że w sieci nie zawsze znajdujemy poprawne odpowiedzi to inna sprawa.
Xajas ,
na jednej kolumnie mam dołek w tym miejscu i zastosowałem  sie do zaleceń manuala tj nie wzmacniac wiecej niż 8dB i nie 3dB od widma. Z tym wypełnieniem też robiłem próby-specjalnej różnicy nie wyczułem , może nieodpowiednie piosenki miałem , nie wiem. Z innej strony na teoretycznie dirac jest tak madry ,że niby nie przesteruje głosników...niby na regularnej krzywej jest wykonanie tylko do niej zbliżone.


Zapomnij to i sprobuj/porownaj bez dziury. Pozostaw to DIRACowi.

Ksztaltuj swoje wlasne docelowe kszywe a nie „odrysowuj“ przebieg pomiaru.

Wyprobuj tez jeden i ten sam ksztalt/przebieg targetu, ale swiadomie rozne polozenia/wysokokosci. Efekt moze byc bardzo rozny.
Na poczatek zrob swiadomie duza roznice, by lepiej rozpoznac/zrozumiec efekt. A potem mozesz to skorygowac do potrzeb i sensownych wartosci.

Tutaj przyklad pokazujacy o co chodzi

Target jest „wysoko“ i nie wypelnia dziury A B

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_8441.thumb.jpg.2c0c917f710dc094036e2b0a781811a1.jpg

Target jest „nisko“ i wypelnia dziury, ale kosztem przyciszenia gornego zakresu

IMG_8442.thumb.jpg.e17e96b264abcdba2665255c4e12fefd.jpg

IMG_8443.thumb.jpg.d85706561f9512b68ce381af99da20e1.jpg

Sam nie mam juz DIRACa, wiec nie moge samemu wyprobowac, ale dokladnie takie analizy i porownywania roznych wariantow dokonuje w innych DSP (APO, REW, RME, Acourate,…) i roznice sa „znaczne“.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Problem z tym szukaniem po forach jest taki, że jeden Ci napisze tak, drugi inaczej i nic z tego kompletnie nie wynika. Poza tym nie wiesz jaki ten ktoś ma system i jak mu to gra, czy może lubi basy, czy raczej chłodne granie... i tak sobie można gdybać. Ustaw tak, żeby to TOBIE się podobało. A to wymaga trochę osłuchania. Raz coś tam poprawiasz, potem coś innego i tak dochodzisz w końcu do tego punktu, że nie czujesz potrzeby niczego poprawiać, bo system po prostu brzmi dobrze.
A te całe rozkminy z Diraciem to jest lekki kosmos, chociaż może to tylko tak wygląda. Ja jednak wolałbym pozostać przy klasycznym EQ, wszystko proste i przejrzyste i przynajmniej wiem, czy coś przesteruję czy nie i jak to się wszystko odbywa.

Ten wywod jest troche bez sensu.
Jesli nie jestes osluchany, to uzywasz klasyczne EQ tak samo jak DIRAC, bez skladu i ladu
Wiec musisz najpierw wyprobowac, co ci sie podoba.
A olbrzymia roznica/zaleta DIRACa jest to, ze DIRAC mierzy i rozpoznaje, gdzie sa problemy, czego ty na ucho NIGDY nie rozpoznasz i takimi graficznymi EQ nie skorygujesz.

A ten temat „przestrajania“ bym najpierw zapomnial, bo odnosze wrazenie, ze jest powoli stylizowany/demonizowany podobnie jak tylne basrefleksy i typy obodow OZ/BR do stereo

Xajas-takie krzywe jak podałes także przerabiałem. Możesz mi podać kilka utworów , na których Twoim zdaniem powinno sie usłyszeć różnice w takich krzywych ?

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Przepraszam-nie robiłem prób z dużym obniżeniem.Testuje

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Xajas-takie krzywe jak podałes także przerabiałem. Możesz mi podać kilka utworów , na których Twoim zdaniem powinno sie usłyszeć różnice w takich krzywych ?

Ja bardzo lubie gitare basowa. Lubie to cieple, sprezyste, energiczne brzmienie. Ten najfajnieszy, najprzyjemniejszy basik zmuszajacy do podrygiwania noga, to dla mnie 35-100Hz. Tutaj widac w jakim zakresie gra „basowka“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na nieszczescie niemalze wszyscy mamy w tym zakresie problemy -> dziure, czyli brak basu.

IMG_0028.thumb.jpg.feed21936079e8ef49b20c43cbd818f9.jpg

Dlatego wiele energii i pomyslow inwestuje w „wypelnienie“ tej dziury. A efekt koncowy kontroluje kilkoma typowymi nagraniami (nie nie musza byc organy)

Tuta kilka kawalkow z basowka

IMG_0024.thumb.jpg.ee531624a04b2fd2b8a42fb53dddfa52.jpg

Oczywiscie jeszcze nizej schodzi elektronika.


IMG_0023.thumb.jpg.d06b094ae4401a72dbfba99b27621665.jpg

Jesli naprawde chcesz dac gazu, to mozesz wyprobowac tez cos takiego

IMG_0025.thumb.jpg.856ddc93f01b3ebb36deaec3a728913e.jpg

IMG_0026.thumb.jpg.a8d39a06152e27e64be5d8ecb3763958.jpg

Mozna tez spokojniej

IMG_0027.thumb.jpg.8cb6550efa2405eb48ea8bd57c378a19.jpg

Porownaj rozne setupy, na ile „sprezyscie“ brzmia w tym zakresie.
Na co koniecznie trzeba uwazac, to efekt „maskowania“. Sasiedni wielki peak daje czesto wrazenie pelnego basu i maskuje brak tego basu w wyzszym zakresie (ta dziure).
To taki „one note bass“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...
W dniu 6.10.2023 o 10:31, bobrow napisał:

sybilanty w niektórych utworach są podkręcone (to ,że dużo nagrań pod tym względem jest skopanych , to inna sprawa i nie wyklucza pierwszego, no i pewnie słuch już nie najlepszy).

Sybilanty nie są wynikiem błędnej realizacji. To efekt albo źle dobranego systemu, albo akustyki, albo jednego i drugiego.

38 minut temu, Meloman napisał:

Sybilanty nie są wynikiem błędnej realizacji. To efekt albo źle dobranego systemu, albo akustyki, albo jednego i drugiego.

To też, ale to nie wyklucza moim zdaniem "dziwnie" nagranych utworów (szczególnie starszych). Na moim "drewnianym uchu" na jednych nagraniach jest ok ,a na innych nie-ale uwaga : to może być tylko moje subiektywne odczucie (np kiedy pytam kogoś czy słyszy u mnie  te nieszczęsne sybilanty  , to większość nie wie o co mi chodzi... a ci co słyszą , to twierdzą że tak jest zazwyczaj i im to nie przeszkadza).

Tak jak wcześniej pisałem , mam kilka  trybów słuchania :

1.filmy  bez diraca (duże podbicia na basie zamiast suba)

2.cicho stereo bez diraca

3.dirac stereo cicho i średnio głośno harman 4dB

4.dirac stereo do głośnego słuchania a'la harman  z obniżeniem na wys

5.dirac stereo tylko na niskich tonach (najczęściej do porównania z danym utworem na diracu , w sumie nie duża różnica z pkt 4)

Odnośnie tych "moich" sybilantów , to szukam złotego środka między wyrazistym brzmieniem talerzy perkusyjnych a świszczącymi głoskami...

Na dzisiaj to mi wystarcza , jak będę miał trochę więcej czasu-to jeszcze pobawię się dirakiem.

 

Edytowane przez bobrow
korekta

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

3 minuty temu, bobrow napisał:

(np kiedy pytam kogoś czy słyszy u mnie  te nieszczęsne sybilanty  , to większość nie wie o co mi chodzi... a ci co słyszą , to twierdzą że tak jest zazwyczaj i im to nie przeszkadza).

Jeżeli nawet tamci mówią prawdę i im to rzeczywiście nie przeszkadza, to jak rozumiem - Tobie przeszkadza, a przecież Ty w tym jesteś najważniejszy. Nie oni!

Więc jeżeli masz z tym rzeczywisty problem, to musisz się go pozbyć. Nieważne jakimi środkami, nawet jeżeli miałbyś użyć korektora, którego ja osobiście jestem wielkim przeciwnikiem. Ale to nie ja będę słuchał, ale Ty!

Spokojnie, cierpliwości. Na pewno jest to do ogarnięcia. Nie daj sobie tylko wmówić, że tak ma być.

A o jakie stare utwory konkretnie chodzi?

 

Ojejku... np Maanam Cykady na Cykladach...na byle jakim sprzęcie całkiem było  fajnie , na "lepsiejszym" już tak sobie...

Pomijam naszych sepleniących rockmenów 😉 , ogólnie utwory z lat 80/90 są wg mnie tak sobie nagrane (ale nie Dire straits-bo to było pierwszy raz na CD chyba w 1984 , i to robi różnicę...ale nie ws sybilantów )

Teraz mam na tapecie np Diane Krall gdzie nie mogę mieć dość Tempelatation i wszystko wydaje się super na 192kHz i 24 bitach w Tidalu -a przecież wiem ,że  lubi sobie prawie gwizdać w innych utworach np  Let's face the music and dance

Pewnie mam tylko lekkiego świra na tym punkcie...

Edytowane przez bobrow

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

  • 2 tygodnie później...

Bobrow, załóż swój temat o tych subach, bo tu o kalibracji Dirac jest i potem balagan sie robi. 

 

Anthem MRX1140 Klipsch RP8000FII RP540CII RP500MII SVS PB3000 Canton865 Atmos7.4.4

W sumie racja...najwyżej wrócę tu z dirakiem...

A właśnie-jeśli będę miał bezprzewodowo połączony sub , to dirac będzie działał "normalnie" ?

1 minutę temu, marcinmarcin napisał:

serio?

Z żoną mam wojnę pozycyjną... okopała się na swoim terenie i nie mam pomysłu jak ją przekonać do ustępstw... 

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

  • Moderatorzy

Panowie, proszę o pisanie na temat.

Dla subwofera proszę założyć osobny wątek lub skorzystać z jakiegoś już istniejącego

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Zaleta UMIKa jest polaczenie przez USB. Jak zaczniesz kombinowac z innymi, to znajdziesz tansze, ale najprawdopodobniej potrzebujesz dodatkowo Audio Interface (wzmacniacz mikrofonowy).

Albo lapiesz za lutownice i majstrujesz taki mikrofon za pare groszy, ale wtedy jest niekalibrowany. Ale to nie jest wielkim problemem

Do Diraca ciężko polecić coś jeżeli się nie ma doświadczenia. Sam Dirac zaleca UMIK-1/2. Są inne mikrofony w sprzedaży które teoretycznie powinny działać bez problemu ale nie wiem czy znajdziesz kogoś kto używał, różnica w cenie nie jest duża. Np. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - jeszcze niedawno był w promocji za ~460 PLN 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cześć,

dzisiaj skalibrowałem na nowo diraca- tym razem z subem (po wielu rozkminkach zdecydowałem się na SVS SB-3000).

Oczywiście największą różnicą w kalibracji było dołożenie suba. Wstępnie sub ustawiłem (w jego apce) na wzmocnieniu -10dB bez żadnych filtrów (tj jego wewnętrzych).Wyczytałem na forum AVS ,że praktycznie zawsze należy wzmocnić sub o ok 5dB w konfiguracji diraca- tak też zrobiłem (tj sub -7dB , reszta głośników -12dB , spotkałem się jeszcze z zaleceniem -15,5dB).Wzmocnienie ogólne wyjścia -36,5dB.

Sub stoi ok 5,5m w lewy bok od mojej głowy.

Na próbę wrzuciłem krzywą Harmana 6dB na wszystkie głóśniki.

Teraz dochodzę do sedna sprawy-tj optymalne zestrojenie pod KD (ze sterero chyba sobie nieźle poradziłem, bo mi się jeszcze podoba granie na tych ustawieniach...). 

Firanka z automatu na subie była od 16,5Hz do ok 240Hz -ale przy wyższym zakresie opadała poniżej 0dB od ok 170Hz. Pomyślałem sobie ,że tak ustawię ten zakres oraz przestawię wszystkie głośniki na small (do kalibracji wszystko było large) na tę wartość tj 170Hz. Mój układ w tym momecie to 5.1.2 (wcześniej trochę z tym mieszałem w moich wypocinach)-topy i surroundy generalnie słabo w basie wypadają i pomyślałem ,że sub dostarczy basu ile trzeba (w opisach często podaje się wartość 80Hz na small). Pytanie  czy to właściwe ustawienie i rozumowanie z mojej strony ?

Próbę zrobiłem na Black Adam z HBO max-efekty są fizycznie odczuwalne w narożniku i moich wnęrznościach. 

Nie wiem natomiast jak to powinno do końca docelowo grać i w którym kierunku iść...

Moje wyobrażenia odnośnie ustawień suba  krążą wokół kompromisu między "furczeniem" a nie zmęczeniem oglądaniem.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć na co zwrócić uwagę , jak to wszystko dopieścić, którymi ustawieniami jest sens gmyrać (czy w diracu , czy w subie ...).

Z góry dzięki za odzew i sorry za przydługi i zapewne nudny wpis...

Pzdr

 

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

7 minut temu, bobrow napisał:

Cześć,

dzisiaj skalibrowałem na nowo diraca- tym razem z subem (po wielu rozkminkach zdecydowałem się na SVS SB-3000).

Oczywiście największą różnicą w kalibracji było dołożenie suba. Wstępnie sub ustawiłem (w jego apce) na wzmocnieniu -10dB bez żadnych filtrów (tj jego wewnętrzych).Wyczytałem na forum AVS ,że praktycznie zawsze należy wzmocnić sub o ok 5dB w konfiguracji diraca- tak też zrobiłem (tj sub -7dB , reszta głośników -12dB , spotkałem się jeszcze z zaleceniem -15,5dB).Wzmocnienie ogólne wyjścia -36,5dB.

Sub stoi ok 5,5m w lewy bok od mojej głowy.

Na próbę wrzuciłem krzywą Harmana 6dB na wszystkie głóśniki.

Teraz dochodzę do sedna sprawy-tj optymalne zestrojenie pod KD (ze sterero chyba sobie nieźle poradziłem, bo mi się jeszcze podoba granie na tych ustawieniach...). 

Firanka z automatu na subie była od 16,5Hz do ok 240Hz -ale przy wyższym zakresie opadała poniżej 0dB od ok 170Hz. Pomyślałem sobie ,że tak ustawię ten zakres oraz przestawię wszystkie głośniki na small (do kalibracji wszystko było large) na tę wartość tj 170Hz. Mój układ w tym momecie to 5.1.2 (wcześniej trochę z tym mieszałem w moich wypocinach)-topy i surroundy generalnie słabo w basie wypadają i pomyślałem ,że sub dostarczy basu ile trzeba (w opisach często podaje się wartość 80Hz na small). Pytanie  czy to właściwe ustawienie i rozumowanie z mojej strony ?

Próbę zrobiłem na Black Adam z HBO max-efekty są fizycznie odczuwalne w narożniku i moich wnęrznościach. 

Nie wiem natomiast jak to powinno do końca docelowo grać i w którym kierunku iść...

Moje wyobrażenia odnośnie ustawień suba  krążą wokół kompromisu między "furczeniem" a nie zmęczeniem oglądaniem.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć na co zwrócić uwagę , jak to wszystko dopieścić, którymi ustawieniami jest sens gmyrać (czy w diracu , czy w subie ...).

Z góry dzięki za odzew i sorry za przydługi i zapewne nudny wpis...

Pzdr

 

Pozwol ze zapytam - czy bardziej lubisz ogladac filmy, czy czy bardziej lubisz sprzet i ustawianie owego ? 🙂

Lubię oglądać filmy , ale chciałbym mieć trochę pewności ,że sprzęt gra tak jak powinien...niestety nie mam odniesienia do "porządnego" kina domowego

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

8 minut temu, bobrow napisał:

Lubię oglądać filmy , ale chciałbym mieć trochę pewności ,że sprzęt gra tak jak powinien...niestety nie mam odniesienia do "porządnego" kina domowego

Moim zdaniem to za duzo kombinowales juz 5 postow temu 🙂 Jesli kalibracja systemu zajmuje Ci wiecej niz 30 min to jest cos nie tak albo z systemem, albo z podejsciem uzytkownika 🙂 Ustaw krzywa Harmana, zrob korekcje, podbij nieco bas i ciesz sie sprzetem, kombinujesz jak kon pod gore 🙂 Szukanie "idealu" to strata czasu, bo takowy nie istnieje 🙂 Znaczy nie przy takich budzetach i umiejetnosciach 🙂

Edytowane przez T
3 minutes ago, T said:

Szukanie "idealu" to strata czasu, bo takowy nie istnieje 🙂

Błędem jest takze dostrajanie systemu do konkretnych utworów, bo za chwilę się okazuje, ze inny juz gra kiepsko. Są rozne realizacje, z roznym poziomem niskich/wysokich tonów, dynamiką itp. 

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

1. Kupiłeś subwoofer - znajdź dla niego najlepsze miejsce i ustaw tak aby otrzymać możliwie najmniej dołków w paśmie od 20 do 80-120 Hz. Używasz do tego celu REW i UMIKa. Zobacz wątek T z instrukcjami jak dokonywać pomiarów. 

2. Uruchamiasz Diraca. Nie czytaj w internecie, że masz ustawić taki gain albo +5 do subwoofera. Przy ustawianiu głośności przed kalibracją kieruj się tym, żeby zmieścić się w limitach podczas testowania głośników. Wcześniej dla świętego spokoju możesz zrobić reset amplitunera i tylko skonfigurować układ głośników.

3. Zrób kalibrację.

4. Wgraj swoją ulubioną krzywą/krzywe. 

5. Oglądaj.  

1 minutę temu, brewka87 napisał:

Błędem jest takze dostrajanie systemu do konkretnych utworów, bo za chwilę się okazuje, ze inny juz gra kiepsko. Są rozne realizacje, z roznym poziomem niskich/wysokich tonów, dynamiką itp. 

Nie chodzi mi o jakiś Graal słuchania tylko jakieś wskazówki. Po prostu nie miałem nigdy "porządnego" KD i nigdy takowego nie słyszałem. Pomyślałem tylko ,że zamiast próbować różnych wariackich ustawień i trybów może zacząć od jakichś podstaw jak na moje warunki (tj salon+współczynnik niezgody  typu żona) 

Chloru-mam tylko jedno miejsce na suba i musi tak zostać (na szczęście do stereo nie potrzebuję go).

Z rewem jest dużo zabawy -zanim go ogarnę , to chociaż wstępnie bym chciał sobie to ustawić.

Tak też zrobiłem -tylko pytam o pewne szczegóły np nikt tu się nie odniósł do 170Hz odcięcia przy standardowym 80Hz... 

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.