Jump to content
IGNORED

TANNOY - Sensys DC 1


baq85

Recommended Posts

zna ktos ten model, może coś o nim powiedzieć, scharakteryzować jego dźwięk. Bo przyznać musze że o firmie TANNOY nie wiele wiem a wzasadzie zawsze ja pomijałem (tylko nie wiem dlaczego) - przez prase równięż jest chyba pomijany ? - link do strony

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[obrazekLUKASZ-270502_1.jpg]

post-3800-100009498 1170265019_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Posłuchaj tego koniecznie, pod żadnym pozorem nie kupuj w ciemno. Opinie o tym są skrajnie różne, ja uważam że to skrajne dno, ale są tacy, co się zachwycają, więc de gustibus...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

McGyver zauważyłem, że jesteś uważany przez "Forumowiczów" za swoiste Guru w dziedzinie audio, tym bardziej jestem ciekawy pod jakim względem te głośniki to, jak to określiłeś - "skrajne dno".

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Taa...Ja bym tam jednak sugerował odsłuch. Pomijam już fakt, że ja te głośniki odbieram zupełnie inaczej, jest jednak zastanawiające, że w recenzjach prasy zagranicznej ( jak wiadomo, o Tannoyach w polskim czasopismiennictwie zmowa milczenia Wielkiej Trójcy ) recenzenci wychwalają średnicę właśnie. Jak to możliwe ,skoro jej nie ma? W jakimś czasopismie w Empiku ostatnio widziałem DC 1 z komentarzem "Best Buy". Nie jestem fanem recenzji prasowych, ale dubelt spiskowej teorii dziejów!

McGyver, wiem że wielu kolumn słuchałeś, i wiem, że 90% Twoim zdaniem gra niepoprawnie. (a najbardziej moje DC2). Sęk w tym , że całe rzesze ludzi uważają inaczej, niektórzy bardziej osłuchani od Ciebie też (że wymienię nieznanego mi z nazwiska konstruktora ESSY, jak również konstruktorów tych wspomnianych 90% głośników , dysponujących nie tylko doświadczeniem i zapleczem pomiarowym, ale również słuchem).

Co do konstrukcji Sensys-ów, to widok głosnika jest imponujący : magnes wraz z ekranem jest niewiele mniejszy od średnicy membramy. Solidny odlewany kosz. Obudowa istotnie nie za solidna : 15 czy 18 mm płyty , jednakże ze wzmocnieniami. Konstrukcja w przeciwieństwie do KEF-a wolna jest od wpływu ruchów membramy woofera na rozpraszanie tweetera - to dzięki tej specjalnej nieruchomej tubce w miejscu korektora fazy.

Jak masz okazję posłuchać, to oceń sam te zapiaszczenia i syki - ja tam nic takiego nie słyszę. Słyszę za to , że nie wiem gdzie zaczyna się tweeter, a kończy woofer ( I to pomimo niskiej częstotliwości podziału ) . Nie o każdej konstrukcji mogę to powiedzieć....

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

No przecież od razu pisałem że trzeba posłuchać.

A skoro rynkową normą są kolumny grające nieprawidłowo (około połowy dostępnych w handlu) to w jaki sposób można nabyć doświadczenia odsłuchowego?

Co do jakości dźwięku wyrobów ESY, to radzę posłuchać modeli Vivace 2 i Meritum 2.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

McGyver

 

...to w jaki sposób można nabyć doświadczenia odsłuchowego?

Doświadczenia odsłuchowe zdobywa się bez względu na to czy kolumny są dobrze czy żle skonstruowane.

A kategoryczne dzielenie zestawów na złe i dobre może się odbyć wyłącznie porównując delikwenta z oryginałem.

Jaki jest Twój oryginał.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Maxaudio, 1 Mar 2005, 14:25

>Doświadczenia odsłuchowe zdobywa się bez względu na to czy kolumny są dobrze czy żle skonstruowane.

 

OK, ale jak się słuchało tylko złego sprzętu to co warte takie doświadczenia?

 

>A kategoryczne dzielenie zestawów na złe i dobre może się odbyć wyłącznie porównując delikwenta z

>oryginałem.

>Jaki jest Twój oryginał.

 

Dobra, a co to według Ciebie jest delikwent, a co oryginał, bo niezbyt to zrozumiałe co napisałeś?

 

Staram się porównywać brzmienie sprzętu odtwarzającego instrumenty akustyczne do ich brzmienia zapamiętanego z natury (koncerty klasyczne i jazzowe). To dobre wzorce.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

McGyver

 

Oryginał to właśnie muzyka na żywo.

Delikwent to oceniane kolumny.

 

Jeżeli słucha się dużo to trafianie wyłącznie na złe konstrukcje jest praktycznie niemożliwe.

Znam DC1 dobrze i znam głośniki które są, w tej samej cenie, w mojej ocenie słabsze.

Lubię DualConcentric. Trzeba się do niego przyzwyczaić tak jak do elektrostatów.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Ha, o słabsze w podobnej cenie nietrudno. Lepsze też można znaleźć.

 

Jeżeli do brzmienia jakichś głośników trzeba się przyzwyczajać, to albo "delikwent" ma jakieś problemy, albo słuchacz uprzednio "został źle skalibrowany" słuchaniem kiepskiego sprzętu.

Do ProAców Studio 100 też wielu musi się przyzwyczajać, a dlaczego? Bo są naturalne do bólu, bez żadnych upiększeń dźwięku, a większość słuchaczy z muzyką na żywo ma kontakt raczej sporadyczny.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

"Delikwent" ma zawsze problemy.

Drastyczna zmiana koncepcji brzmienia może powodować pewien mętlik w głowie.

ProAc to niewątpliwie dobry głośnik.

Jest jeszcze lepszy głośnik niż naturalny.

To taki o którym nawet nie myślisz, że jest naturalny bo go nie słyszysz np. MBL 311, chociaż niektórzy uważają, że jest za cichy. To właśnie oni szukają głośnika. Nie słyszą go więc uważają, że jest za cichy.

Pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

moze ja wtrace swoje dwa grosze

mialem okazje sluchac Sensys DC2_ konstrukcja podobna, u gory ja te przedstwione z tym ze tamacie- mialy dodatkowo jeszce jeden glosnik i byly wolnostojace.

moje pierwsze wrazienie jak je sluchalem _ totalna klapa.

srednicy brak jakies puste bez wyrazu brzmienie.Powiem ze bylem wielce zdziwiony ze kolumny za taka kase moga tak cienko grac .

Nie chcielisy przy wlascicielu( spotkanie bylo u Mcgivera) nie mowic odrazu ale wystrczylo jedno spojzenie na siebie i juz bylo wiadomo o co chodzi.

Jesli chodzi o moje doswiadczenie _ jest raczej znikowme , no moze male ( paru rzeczy sluchalem glownie diy).

Ale powiem tylko tyle nie kupil bym tych kolumn nawet za polowe ceny !!!

Co do obudowy i reszty nie wypowiadam sie nie rozbieralem i nie przygladamem sie dokladnie -brakowalo czasu.

Podlaczone to bylo do marantza pM 68 ( wiec juz przyzwoity klocek o dosc naturalnym brzmieniu) i marantz 63 se cdek po tuningu .Sluchalem tego zestawu na moich kolumnach i gra calkiem ladnie .( klon ortodox proac 2,5)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Tdrozd, jak porównujesz do klonów ProAc to pewnie że nie ma startu. Słuchałem tych Twoich klonów nawet na lepszych wzmacniaczach, i wiem, że je prawidłowo wykonałeś.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Tdrozd - jesteś kolegą McGyvera, macie identycznie zestrojone kolumny na wzór i słuch McGyvera, cóż w tym dziwnego, że słuchając codzień tak samo zestrojonych konstrukcji widzicie tą samą optyką inne kolumny?

Jak do tej pory nie oceniałem na forum kolumn McGyvera, słuchałem ich ze dwa razy w życiu. Jak dla mnie - ponad miarę wyeksponowany "górny środek" . Zauważyłem to już w "Puzonie" chociażby w porównaniu do Mimasów Audio Academy. No ale grono fanów miał McGyver i Grzegorz, nie Mimas. Swoją drogą ciekawe McGyver, czy kiedykolwiek swoje kolumny postawiłeś przed mikrofonem pomiarowym? Nie jestem niewolnikiem pomiarów, ale ciekawi mnie czy moje spostrzeżenia znalazły by odbicie w charakterystyce częstotliwościowej .

To coś jakby wam chłopaki woofer "nalazł" na kopułkę . Jak by co mogę wam pomóc zmierzyć....kolega ma CLIO..

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Hihi, Tdrozda znam może z 6 tygodni lub nieco dłużej. Swoje klony ProAc Response 2,5 robił sam bez niczyjej pomocy, i zrobił prawidłowo, choć były to jego pierwsze kolumny DIY. Trudno tu mówić o strojeniu jego systemu pod mój gust, nawet nigdy u niego w domu nie byłem.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

A to przepraszam. Strzał w powietrze. Na kanwie jednak Twojej odpowiedzi ("skonstruował je poprawnie...")pragnę zauważyć, że częsciej powinieneś używać zwrotów "moim zdaniem " , zwłaszcza gdy negujesz np. kompetencje Tannoya w zakresie poprawności konstruowania zwrotnicy ( a więc również równowagi tonalnej ).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

...a ja jako autro tego tematu powiem tak:

zaintrygowały mnie wypowiedzi, jak będzie czas i okazja to napewno posłucham - ale o to będzie cieżko bo zabiegać o posłuchanie tej konstrukcji nie będę jak narazie priorytetem w poszukiwaniu odsłuchu są konstrukcje acoustic energy aelite two; epos m12.2; visaton copulet - poszukiwania sklepów w okolicy zielonej góry i wrocławia, ponoć eposów można posłuchać we wrocławiu w sklepie 'visatex' ale narazie nie mam czasu sprawdzać (...)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

dodam jednak cos

tak jak Mcgyver powiedzial znamy sie malo moje klony proac w 80 % wykonalem sam jednak jak to klony oparlem sie na gotwych doswiadczeniach i zrobilem kopie a nie wlasny pomysl !!!! .

Moze dzieki tym kolumna sluch mi sie otworzyl a glownie to zaczelem drazyc temat audio ( na samym poczatku mialo to by kino ,filmy i czasem z zdka muzyka ,dosc szybko sytuacja sie odwrocila glwnie teraz jest stereo !! nowy-stary wzmak i cdek !! a kino poszlo do innego pokoju i tak ma byc.

jedno jets pewne te tanoye ktorych sluchalismy nie przypadly mi kompletnie do gustu moje klony maja pare wad ktore powoli odkrywam ale znam je moze bede z nimi walczyl sa o niebo bardzie muzykalne i milo sie ich slucha.

Mi sie kompletnie nie podobaly nie bylo w nich energi i zycia wokal jakis slaby .Nie chcial bym aby staly u mnie w domu nawet w kinie .

A mam tam naprawde tanie kolumny DIY ( troche pomysl MC troche mojej modyfikacji na ucho) narazie poznaje program do sciagania charaktrerystyk mam cale oprzyzadowanie, dobry mick wiec jak dojde z tym programem ( speake workshop) bedzie mozna posuzyc sie pomiarami i sprawdzic jakie to mamy preferencje i sluch .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Mcgyver muszę przyznać, że nieźle wypromowałeś się na tym forum - gratulacje!

Bardzo chętnie zabierasz głos i udzielasz porad roztargnionym audiofilom, jak doktor :)). Jednak te Twoje sugestie bardziej kojarzą mi się z tworzeniem voo doo na temat sprzętu audio, aniżeli z fchowym, merytorycznym podejściem do tematu. Na przykład Twoja ocena kolumn Tannoy'a Sensys DC1 to (oczywiście moim zdaniem) całkowite nieporozumienie. Obecnie słucham muzyki na podobnych głośnikach (model DC2) i jakoś nie mogę odnaleźć w tym brzmieniu wad, o których pisałeś. Co prawda jest to inny model kolumn od tych "zrecenzjonowanych" przez Ciebie, ale - pomimo różnic konstrukcyjnych (stand - podłogowe) - mających zbliżony charakter brzmienia (ten sam głośnik Dual concentric). A już stwierdzenie, że dżwięk wydobywający się z tych skrajnie nieudanych skrzynek pozbawiony jest średnicy, jest delikatnie mówiąc niedorzeczne - przecież te głośniki grają głównie "środkiem"!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Gumi, weź no przeczytaj mojego pierwszego posta w tym wątku, namawiałem tam do osobistych odsłuchów i pisałem że się to komuś podoba. A swoje zdanie mam, moje prawo.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

O kurcze, dzięki Gumi, bo już się bałem że ze mną coś nie tak! Dla mnie - i dla wielu recenzentów - te kolumny to przede wszystkim piękna średnica , "wokaliści potrafią sie materializować" - to cytat z jakiegoś opisu. A tu nagle opinie że " brak średnicy " ... Akurat głos ludzki porownać z oryginałem najłatwiej, bo nawet nie trzeba chodzić na koncerty .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

O kurcze, dzięki Gumi, bo już się bałem że ze mną coś nie tak! Dla mnie - i dla wielu recenzentów - te kolumny to przede wszystkim piękna średnica , "wokaliści potrafią sie materializować" - to cytat z jakiegoś opisu. A tu nagle opinie że " brak średnicy " ... Akurat głos ludzki porownać z oryginałem najłatwiej, bo nawet nie trzeba chodzić na koncerty .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Archived

    This topic is now archived and is closed to further replies.



    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...

                      wykrzyknik.png

    AdBlock blocking software detected!


    Our website lives up to the displayed advertisements.
    The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

    Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

     

    Registered users can disable this message.