Skocz do zawartości
IGNORED

Dali Oberon 3 upgrade


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, jarekb napisał:

A rezystorów nie pomyliłeś w ogniu walki i podnieceniu łatwo takie błędy popełnić , 

Rozbiorę to jedną jeszcze raz posprawdzam muszę tylko nabrać sił i natchnienia :)

Wstawię jeszcze zdjęcie tego tworu który mi wyszedł i oryginalnej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zw.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trochę słabo że wysyła tylko części a nie całe gotowe za konfekcjonowane zwrotnice.
W domyśle Kity do modyfikacji kupują laicy a nie osoby które znają się na rzeczy - a popełnić błąd lub po prostu zrobić coś słabo można w wielu miejscach. Nawet słabej jakości luty pogorszą wszystko. Paradoks może być taki że zagra dobrze A dalej będzie coś nie tak a nawet tego nie zauważysz ...
Przykład z przed 2 tygodni z mojego potworka - Pan dostał gotowe zwrotnice z opisem graficznym a i tak podłączył wysokie do portów niskie do wysokiego i porty do wysokiego i odbieram telefon że strasznie źle gra itd itd. trochę trwało zanim zrobiliśmy wideo inspekcje na której zobaczyłem ze wszystko nie tak.

Druga sprawa ze modyfikacja droższa od wartości rynkowej kolumn jest totalnie z D... tzn bez sensu.
Producenci często w tak tanich konstrukcjach stosują triki częstotliwościowe aby kolumny były jakieś przy odsłuchu bo doskonale wiedzą że Hiendu z tego nie zrobią.

24 minutes ago, zapacoustics said:

Trochę słabo że wysyła tylko części a nie całe gotowe za konfekcjonowane zwrotnice.

no mnie to zaskoczyło bo kiedyś pokazywał jak składać kit i tam miał zdaje się deseczki powiercone...

+ instrukcja dokładnie co gdzie leży

32 minuty temu, Daniel_68412 napisał:

no mnie to zaskoczyło bo kiedyś pokazywał jak składać kit i tam miał zdaje się deseczki powiercone...

+ instrukcja dokładnie co gdzie leży

Też się tym sugerowałem , po otwarciu przesyłki trochę mi mina zrzedła , napisałem do nich to mi odpowiedzieli że płytek nigdy nie dają w zestawach

7 minutes ago, metalowy said:

Też się tym sugerowałem , po otwarciu przesyłki trochę mi mina zrzedła , napisałem do nich to mi odpowiedzieli że płytek nigdy nie dają w zestawach

to by chociaż dali jakiś wzornik do wiercenia gotowy kurde ale teraz to mnie trochę zaskoczyłeś - to te filmy powinny mieć to zaznaczone, że ich nie ma

  • Moderatorzy
20 godzin temu, Daniel_68412 napisał:

to by chociaż dali jakiś wzornik do wiercenia gotowy

Jak nie dali wzornika do wiercenia i z rozmieszczeniem elementów to padaka. Masz 3 cewki, które w trakcie pracy wzajemnie na siebie oddziałują i wzajemnie znoszą lub wzmacniają swoje pola w zależności od położenia. Inaczej rozmieszczone cewki wymuszają zmianę wartości elementów.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Gość

(Konto usunięte)

wystarczy ustawiać cewki w układzie xyz w przestrzeni

np jedna lezy osią do góry druga osią równolegle do płytki a trzecia prostopadle osią do drugiej

innym sposobem jest odsunięcie cewek na min 10cm

np tu układ cewek jest do zaakceptowania

image.thumb.png.c9575425dbcc0e12f141e7b6e463b28e.png

 

Edytowane przez slawek.xm

@slawek.xm Wszystko prawda ale to już powinna być część kitu - piszę do nich i mówię, że kupię IP w postaci pdf to nie bo selekcja kondensatorów to ich IP (czyli tak się martwią) a w realu user nie dostaje nawet rozmieszczenia elementów które wnosi równie tyle jak nie więcej.

Gość

(Konto usunięte)
6 minut temu, Daniel_68412 napisał:

@slawek.xm Wszystko prawda ale to już powinna być część kitu - piszę do nich i mówię, że kupię IP w postaci pdf to nie bo selekcja kondensatorów to ich IP (czyli tak się martwią) a w realu user nie dostaje nawet rozmieszczenia elementów które wnosi równie tyle jak nie więcej.

jest jak jest trzeba ustawić elementy na płytce wg schematu i ścieżek na płytce i pokazać do zaakceptowania

nanieść ewentualne poprawki i dopiero wiercić płytkę

nauka .... bezcenna

inna rada

zrobić zwrotkę na kawałku sklejki punkt punkt wg schematu

jesli będzie poprawna przenieść na płytkę

albo zostawić na desce

każda zwrotka lutowana punkt punkt bez płytki jest wg mnie lepsza

np z Gravesena

image.thumb.png.85b43745fd108f727097bc3885bd68aa.png

Edytowane przez slawek.xm

No i jak nie ma ścieżek ( naturalnie odpowiedniej jakości i przekroju ) to nie przepychajcie wyprowadzeń na drugą stronę płytki tylko po to aby na wierzchu było bardziej designersko na pokaz.
Potem ta plątanina fatalnie polutowana pod spodem, bardzo często gęsto sztukowana przewodami to proszenie się tylko o kłopoty. Jest za gęsto - rozdzielacie zwrotnice na osobne płytki. I unikajcie wyprowadzeń bez zakotwiczonych złącz - bardzo łatwo urwać wyprowadzenia np. z kądziorków czy oporników.
Normą na serwisie jest także naprawianie ulepów z przepalonymi lutami wielkości orzechów bo przewody muszą przecież mieć 4 kwadrat jak do spawarki bo inaczej nie zagra.
Jeśli kabel nie łapie cyny lub wręcz jej nie pije tzn. że albo źle lutujecie albo kabel nadaje się na śmietnik.
I to wcale nie znaczy że trzeba grzać 15minut aż złapie 🙂
Bo boczniki za pierdylion muszą być - ale dobre przemyślane luty po co to komu na co .

Aby post nie tylko brzydki zdjęcie ode mnie z wczorajszych prac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Żeby sobie ułatwić takie zadania należało by zdobyć przykręcane łączówki

o różnej ilości punktów. Mocować do sklejki rzędu 6-8 mm i już.

Wtedy można układać elementy nawet zgodnie ze schematem - przykład:

image.png.67cf60a06fe4ebfb6ccca6f082f5d2de.png

A są oczywiście z jednym czy dwoma oczkami.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Panowie mieliście rację - coś pomyliłem. 

Pełen zwątpienia rozkręciłem to ponownie i......... Znalezlem moj blad !

Zamieniłem oporniki 27 omh z 2,7 omh . Po zamianie jest wszystko ok . Naprawdę gra to świetnie teraz. 

Dzięki jeszcze raz za wsparcie wszystkim .

Zabieram się za sluchanie 🙂

Edytowane przez metalowy
  • 1 rok później...

Odkopuję temat, bo nie chcę zakładać nowego, który dotyczy tego samego.

Podzielę się z Wami moją modyfikacją Dali Oberon 3. Mam je od paru lat. Modyfikacja była 3-stopniowa. Jest takie przysłowie "Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma". Chciałem wymienić je na Dali Rubicon 2, ale to oddaliło się znacznie w czasie. Cóż, postanowiłem wymaksować Oberony do końca. Widziałem przeróbkę zaoferowaną przez GR-Research i mam pewne zastrzeżenia. Gość nie podzielił się tym, co zrobić z kiepską obudową i midwooferem w Oberonach. To co zrobiłem ze swoimi kolumnami, może być dla innych pewną inspiracją - nie tylko dla Oberonów. Wybrałem Dali Oberon 3 z powodu odpowiadającej mi sygnatury dźwięku i większego midwoofera 7 cali zamiast 6,5. Ma największy skok membrany w porównaniu do pozostałych półkowców Dali - ma grubszy magnes od pozostałych i jego zejście słychać. Generalnie półkowe głośniki mają u mnie trudno - salon 36m2. Gra to na krótszej ścianie 4m w formie kącika RTV. Osobiście nie dążyłem do tego, aby posiadać potężny bas, ponieważ nie służy to odsłuchom wieczornym.

Wstęp:
Mój system jest raczej średniopółkowy. Każdy z elementów wymaksowałem po swojemu. Jest to po kolei: Kondycjoner mocy - samoróbka z gniazdami Furutech -> Streamer Cambridge Audio AXN10 + Zasilacz zewnętrzny IFI iPower Elite oraz separacja ETHERNET po światłowodzie -> kabel Coax Neotech NEI-3003III -> DAC Musician Pegaus ze zwatowanymi bezpiecznikami -> Kable RCA Neotech NEMOI-3220 -> CA CXA81 przerobiony z opampami klasy A i wymienionymi rezystorami i kondensatorami (moja przeróbka jest na forum) -> Kable Canare 4S11 wersja G -> Dali Oberon 3. Ten sprzęt daje mi to, co jestem w stanie scharakteryzować jako Hi-End. Mam efekt zniknięcia kolumn, szeroką i głęboką scenę, plany bliższe i dalsze na scenie w koncertach jazzowych, namacalność stopy perkusji, szybkość basu (widoczne np. w muzyce elektronicznej). W szczególności obserwuję to w nagraniach testowych hi-res z playlist Tomka z Q21 w Tidal, jakimi podzielił się na Youtubie.

Akustyka:
Pierwsza modyfikacja jaką zrobiłem, to wytłumienie wnętrza kolumn, aby zlikwidować efekt pudełkowego dźwięku. Ewidentnie obudowa rezonuje na maksa, podobnie jak w Opticon 2 (już nieco mniej), czy też w takich budżetówkach jak Indiana Line. Rubicony mają fajnie wykonaną ciężką obudowę z grubymi ściankami i tam dodatkowe wygłuszenie nie jest konieczne. Aby zlikwidować rezonanse wewnętrzne wytłumiłem wszystkie ścianki podwójną matą butylową (Alubutyl) o grubości 4mm. Dało to dodatkowe 8 mm w grubości ścianek i dużą wagę - sumarycznie cała pojedyncza kolumna waży docelowo 9,9 kg wobec oryginalnej 6,3 kg, a Rubicon 2 waży 8 kg. Oprócz obudowy, matą okleiłem także rurę bass-reflex, od strony zewnętrznej oczywiście. Poprawiłem również tani kosz midwoofera wykonany z blach zamiast odlewu aluminiowego. Tłoczone blachy w głośnikach mają tendencję do "dzwonienia". Tu zastosowałem wklejki alubutylu zarówno na wewnętrznych ramionach kosza jak i na ich zewnętrznych powierzchniach. Do aplikowania alubutylu warto wyposażyć się w wałek dociskowy - najlepiej z jednostronną osią, aby móc dociskać butyl do samego brzegu ścianki obudowy. Tego patentu brakowało w opisie modyfikacji z Youtuba. Samo dociskanie w moim przypadku wystarczyło, aby ten alubutyl dobrze trzymał się - pod dwóch latach nic się nie odkleiło. Taki zabieg oklejki wewnętrznej zabrał nieco litrażu z obudowy. Ja się tym nie za bardzo przejmowałem, ponieważ wymieniłem oryginalną gąbkę wytłumiającą na wełnę owczą. Zaaplikowałem ją na boki, górę i dół oraz fragment tylnej ścianki pod rurą bass-reflexu z użyciem kleju tapicerskiego w sprayu. Dało to przyrost litrażu obudowy, jaką "widzi" głośnik, ale nie "doktoryzowałem" się z tego, ile dokładnie miałoby być tej wełny. Bas jaki osiągnąłem z tej modyfikacji daje mi dużo radości. Testowałem sobie ilość wełny i tak mi z odsłuchów wyszło, że dla mnie jest najlepiej. Czuję, że jest to obecnie kompromis pomiędzy szybkością basu a jego zejściem.

Elektryka:
Schemat zwrotnicy jest powielany przez Dali patrząc od Zensorów, Oberony, Opticony aż do Rubiconów (oczywiście półkowych). Załączam przykładowy schemat dla Zensorów. Zmieniają się tylko nieco parametry elementów, aby dostosować je do efektywności i częstotliwości podziału. We wszystkich przypadkach są to budżetowe komponenty. Nawet trudno mi sobie wyobrazić, czy można byłoby to jeszcze taniej wykonać bez zmian w schemacie zwrotnicy. W Rubiconie jest drobna zmiana, usunięto cewkę rdzeniową midwoofera, ale w jej zamian zastosowali dwie cewki powietrzne szeregowo i równolegle do jednej z nich rezystor bocznikujący. Ja bym dał jedną większą cewkę ale rozumiem, że księgowi mieli ostateczne zdanie w Dali. Widać dwie mniejsze cewki i rezystor są tańsze niż jedna z grubszym drutem, albo nie było miejsca na dużą cewkę... Zastosowałem oryginalne parametry komponentów. W drugiej modyfikacji wymieniłem okablowanie na Canare 2S9F, cewkę rdzeniową na powietrzną z grubszym drutem, rezystory Jantzen Superses i kondensator Jantzen Cross-Cap, a w torze wysokotonowego rezystor Millsa i kondensator Jantzen Silver. Taka podmiana dała mi te efekty, o których pisałem w charakterystyce hi-endu. Oczywiście nie jest to wyłącznie zasługą modyfikacji Oberona, ale całej synegrii toru. 
Trzecią modyfikacją jest podmiana elementów na bardziej kosztowne komponenty po dwóch latach. Wymieniłem kiepskie gniazda z mosiądzu na gniazda z miedzi złoconej Viborga BP-603G, okablowanie wewnętrzne Neotech OFC NES-5005 (trzeba zwrócić uwagę na kierunkowość strzałek), cewkę taśmową Jantzen, rezystory Jantzen Superes i kondensator Jantzen Cross-cap (tłumik dla midwoofera pozostawiłem z poprzedniej modyfikacji), oraz rezystor PatchAudio i Jantzen Alumen dla wysokotonowca. Jedynie zostawiłem oryginalną cewkę tłumika wysokotonowego, bo nie chciałem eksperymentować. Nie wiem, czy zastosowanie cewki taśmowej z grubszym przekrojem należy potem kompensować rezystorem lub zmieniać ten, co jest oryginalnie zastosowany równolegle do niej. Midwoofer nie ma złoconych łączówek w przeciwieństwie do wysokotonowego, wobec czego przylutowałem kabel bezpośrednio do pinów linki cewki głośnika, a łączówki pełnią rolę montażu mechanicznego. Zwrotnicę umieściłem na płytce PCB uniwersalnej, a każdy z elementów oprócz lutowania wyprowadzeń przytwierdzałem silikonem aby zapobiec drganiom. Zwrotnicę umieściłem na dole obudowy z uwagi na jej wielkość i wagę. W przypadku płytki uniwersalnej trzeba pamiętać o odizolowaniu miejsc wkrętów montażowych oraz dystansach, bo oczywiście alubutyl, w który wkręcają się te wkręty, jest przewodnikiem i może powodować zwarcia. 

Odsłuch:
Pierwsze odpalenie kolumn po wprowadzeniu trzeciej modyfikacji to równiesze granie. Coś się z dołem stało i to, co było gdzieś mocno w tle, teraz jest lepiej wyczuwalne. Obserwuję efekt podniesienia efektywności na basie, bo taśmówka ma niską oporność i większą powierzchnię w porównaniu do drutu. Średnica jest jakby ciut bliżej. Natomiast góra jest coraz ciekawsza. Muszę dać czas na wygrzanie elementów, bo zaobserwowałem już po trzech godzinach zmianę na plus. Poprzednio namacalnością wyróżniała się stopa w perkusji. Teraz doszła namacalność instrumentów grających górą, co bardzo ciekawie wygląda. Tu również to, co było gdzieś głębiej schowane jest lepiej słyszalne. Liczę na dalszy progress tego zjawiska. Nie wiem, które z elementów odpowiadają za polepszenie góry, ale już na dzisiaj nie żałuję wydanych pieniędzy. No właśnie. Ta ostatnia modyfikacja kosztowała najwięcej: gniazda Viborg, cewka taśmowa, rezystor PatchAudio i Jantzen Alumen - to "zrobiło" wysokie kwoty. Koszt modyfikacji przekroczył wartość kolumn, ale były to koszty dla mnie rozłożone w czasie, przez co nie bolało mnie to aż tak bardzo 🙂 Jako "artysta" tego dzieła mogę napisać, że dla mnie było warto. Już niewiele mogę w swoim torze ulepszyć poza jego wymianą, a czułem, że Oberony były limiterem możliwości pozostałego łańcucha audio. Dodam porównawczo - Dali Opticon 2 MK2 nie mają czego szukać przy moich Oberonach. Więcej - widząc taniznę Rubiconów 2 w elektryce mam nieodparte wrażenie, że i niemodyfikowane Rubicony miałyby problem z pokonaniem moich kolumn. Nie dysponuję żadnym sprzętem pomiarowym a jedyną wyrocznią dla mnie jest mój słuch. "Stroiłem" sprzęt pod mój gust (miałem także nieudane dla mnie eksperymenty z kablami srebrzonymi czy gniazdami rodowanymi). Nie mówię, że sprzęt gra płasko jak stolnica - bo tak nie jest. Modyfikacja nie zrobiła z tych kolumn Świętego Gralla, ale wydobyła z nich drobną poprawę wpasowującą się do mojego sprzętu.

Na zdjęciach moje zwrotnice, wygląd poprawki midwoofera, przykładowy schemat Zensorów z jednego z forów i wnętrze kolumny po oklejeniu alubutylem.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Midwoofer.jpg

Dali Zensor 1 XO.jpg

Alubutyl.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Za polepszenie góry i to w parę sekund odpowiada rezystor 33R.

Niedawno były w jakimś wątku problemy z górą pasma i zamiary prac naprawczych;

i to w poważnym zakresie. Wystarczyła lutownica, czy też nożyce do drutu ... 😉 

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Sugerujesz wycięcie 33R? Co to wnosi w dźwięku? Ja wygrzewam moje najnowsze dzieło i co zauważyłem a nie spodziewałem się tego, to separacja instrumentów. Wreszcie nie mam pulpy przy metalcore albo nu-metal. O ile w pop albo jazz nie było problemu to w przypadku tych gatunków ostrzejszych nastawiałem się na odsłuch słuchawkowy. Fantastycznie słuchało mi się najnowszego albumu Lacuna Coil z Tidala😄

To zabieg stosowany w niemal wszystkich pracach przy Dali.

Poczynając od 450 przez właściwie wszystkie modele firma stosuje w górze pasma

zarówno elektrolity, jak ten dziwny rezystor. Są wątki o upgrade.

Tweetery miewały zwykle 6 Ohm i relacja z 33 Ohm nie pełni tu chyba specjalnie

roli żadnego istotnego tłumika dla jego spl.

Ma za zadanie "uszlachetniać" brzmienie ... pozbawiając naturalnej agresji.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Dobra, zachęciłeś mnie 😉. Jak wygrzeję nowe komponenty to zrobię eksperyment z wycięciem tego rezystora. Akurat dzięki ułożeniu zwrotnicy, nie będę miał problemu z użyciem szczypiec bocznych - wystarczy że odkręcę midwoofera. Dzięki za podpowiedź.

Wciąż wygrzewam kolumny. Zaczynam zauważać wyraźniejszą plastykę dźwięku. Coraz mocniej pojawia się zjawisko "fruwania" instrumentów pomiędzy mną a kolumnami. Wcześniej też to zauważałem, ale teraz jest to bardziej wyczuwalne. Jest też coś co na początku zbiło mnie z tropu. Głębia dźwięku siadła i nie była ona tak słyszalna jak w modyfikacji drugiej. Powoli poprawia się ten aspekt brzmienia i oczekuję, że po 150h co najmniej wróci ona do skali, jaką miałem poprzednio. 

Ponieważ zauważyłem przy głośniejszym odsłuchu wibrowanie rury aluminiowej stojaka Dali E-600, postanowiłem zasypać ją. Użyłem drobnego żwirku granitowego stosowanego w akwarystyce. Konfekcjonowany po 400g w pudełkach jest suchy, nie pyli i nie ma żadnych żyjątek (czasem na problem ślimaków wskazywali akwaryści, jeśli kupowali luzem taki żwir). Rurę od dołu i góry zabezpieczyłem, aby nic się nie wysypało (oryginalne otwory służyły jako przepust dla kabli, ale ja mam je zbyt grube). Weszło po 2kg na stronę. Drganie rury znacznie zmniejszyło się i efekt osiągnąłem.

Dotykając tematu drgań, zaczynam zastanawiać się nad wymianą mojej ciężkiej szafki RTV na coś lżejszego - proste płyty z blatu kuchennego i nogi z prętu gwintowanego M24. Wtedy każdy z komponentów umieściłbym na desce rzeźniczej IKEA Aptitlig 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  z nogami ISO Puck mini. Na forum z antypodów i innych zagranicznych widziałem takie patenty - nie pamiętam, czy u nas też ktoś tego użył jako podstawkę antywibracyjną. Gość na takiej desce umieścił monoblock za prawie 50 000 PLN. Ale z tym tematem jeszcze zaczekam...

żwirek granitowy.jpg

Sprzęt.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo rzeczowo to pisałeś naprawdę świetnie się to czyta Mam pytanie trochę z innej beczki dużo wnoszą te panele akustyczne za kolumnami próbowałeś z nimi i bez nich I jeszcze sprawa odległości kolumn od tylnej ściany  dobierałeś  to na zasadzie eksperymentu (odsłuchu) ile mniej więcej wynosi teraz Pytam ponieważ mam stojące Oberony 5 i u mnie jest ok 40cm od tylnej ściany 

Jeżeli mogę coś dopowiedzieć spróbuj  standy w środku zasypać piaskiem ,nie wiem jak wygląda u Ciebie mocowane samej kolumny do samego standu Wiem że ludzie używają do tego takiej modeliny Blue Tack  po prostu robią kulki z tej modeliny i stawiają na niej kolumny Ma ona jedną zasadniczą zaletę dobrze tłumi drgania i nigdy nie pozostawia śladów używają ją plastycy do naklejania reklam na szkle Chyba widziałem ją w Rossmania można też zobaczyć w sklepach papierniczych 

Zamiast piachu użyłem żwirek granitowy jak na zdjęciu. W tle mojego zdjęcia z tym granitowym żwirkiem jest widoczna stopka na której stoją Oberony. Znam patent z Blue Tackiem, ale ja jestem fanem dwustronnych plastrów rzepowych Commanda. Thambar z Youtuba testował to i wyszło nieźle. Kolumna jest izolowana akustycznie i nie zleci mi przy poprawianiu firanki😉

Dyfuzory są zrobione z dębowych klocków. Kolumny mają nawet mniej niż 40cm do nich. Jakiejś dużej różnicy nie słyszę. Może ciut więcej precyzji mam przez to w scenie. Generalnie one grają na 36m2, więc ten bas się mocno mi rozprasza. Mam nawet mały kłopot z przeszklonymi komodami w części gościnnej, bo mi czasem wpadają w rezonans i dzwonią...

21 minut temu, treborm napisał:

Dyfuzory są zrobione z dębowych klocków. Kolumny mają nawet mniej niż 40cm do nich. Jakiejś dużej różnicy nie słyszę.

To bardzo prawdopodobne bo są niepoprawnie umieszczone. Odbicie z za kolumny nie trafia do słuchacza bo słuchacz siedzi po środku kolumn 😉

Należy rozpraszać falę dźwiękową trafiającą w miejsce odsłuchu.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Zbliżyć do TV maksymalnie (bo raczej nie chcesz go zakryć).

 

Nie rozumiem żony, bardzo ładne i estetyczne te panele. Ściana pusta a one nadają fajny akcent optyczny i przełamują nudę 😉

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

O spojrzałem rafa że masz LAiV Harmony DAC. Ja gram na Musician Pegasus R2R i jeśli miałbym go zmieniać (a miałem "po drodze" kilka Toppingów i SMSL łącznie z Eversolo) to właśnie na tego LAiV. Przede mną diagnoza forumowa, czy to jest marketing tak rozdmuchany i przekupieni recenzenci, czy rzeczywiście gra on o klasę czy dwie lepiej niż np. taki Denafrips Ares. Czy rzeczywiście wart jest tych kilkanaście tysi ten sprzęt?

Theborn miałbym jeszcze jedno pytanie do Ciebie ,założyłeś nowe terminale głośnikowe Viborga do kolumn   czy łatwo to się zakłada ,masz to zamocowane  na tych oryginalnych ramkach od Dali  Jeżeli chodzi o działanie to czuć różnicę między tymi co były fabrycznie a tymi co założyłeś  

Godzinę temu, treborm napisał:

Ares.

Ares? To jest podstawowy model, żadne osiągnięcie. 

Zajrzyj do wątku o LAiV w zakładce hiend.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
2 minuty temu, Ania85 napisał:

Theborn miałbym jeszcze jedno pytanie do Ciebie ,założyłeś nowe terminale głośnikowe Viborga do kolumn   czy łatwo to się zakłada ,masz to zamocowane  na tych oryginalnych ramkach od Dali  Jeżeli chodzi o działanie to czuć różnicę między tymi co były fabrycznie a tymi co założyłeś  

Ramki oryginalne ale nieco rozwiercone i potraktowane pilniczkiem - Viborgi mają kształt owalny. Ja jeszcze podkleiłem od wewnątrz ramkę kawałeczkiem maty butylowej - tu trzeba ostrożnie to robić aby aluminium zwarcia nie zrobiło. Dodatkowo nasze Oberony mają montowane maskownice do plastikowych gniazd na froncie. Nie wiem jak jest w większych modelach, ale w O3 Chińczycy nie "szczypali" się i przewiercili na wylot fronty aby je zamontować. Także podklejenie od wewnątrz matą butylową frontów pomaga w tym, aby odizolować akustycznie te gniazda od wnętrza. 

Co do wpływu Viborgów to szczerze nie wiem. Wymienione z mosiądzu i już o tym po prostu nie myślę. "Pojechałem" po całości, ponieważ tak jak w zasilaniu starałem się unikać mosiądzu i fosforobrązu we wtyczkach/gniazdach, tak i po stronie kolumn to zrobiłem. Zasilam je przez kabel Canare 4S11G czyli miedź OFC i chciałem aby miedzią się to zakończyło. Takie drobne elementy wpływają na ogólny aspekt brzmienia. Jak mawiają "ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka". Ćwiczyłem wymianę gniazda zasilającego w DACu z miedzi złoconej Furutecha na miedź rodowaną także Furutecha i mi nie pasowało - coś się z dźwiękiem działo i nawet mi było to trudno opisać, co uległo zmianie na niekorzyść i jednak wolę złoconą miedź.

P.S. teraz jeszcze czekam na gniazda GX12 z miedzi złoconej z Chin i pokażę na forum, jak wygląda docelowo zasilanie zewnętrzne do CA AXN10. Sama wtyczka z fosforobrązu i jakiś "podły" kabel w IFI IPower Elite niszczył brzmienie o czym się przekonałem podmieniając go na Mogami z Viborgiem miedzianym złoconym. Bardzo to było słychać - wszystko co dotyczy modyfikacji  początku toru bardzo odbija się na ogólnym odbiorze muzyki. Detale zagubione na starcie nie zostaną później odtworzone - taka oczywista oczywistość...

Ja mam banany złocone Viborga VB 401G też mi odradzali rodowane  założyłem na kable Supry PLY 3,4S  dobra jest jakość wykonania mimo że Chińskie , ogólnie nie syczy zbytnio  na sybilantach więc chyba jest dobrze na razie nie mam podłączonego tego kabla z uziemieniem nie wiem na ile to zmieni dźwięk Największy problem mam z wysokimi tonami wyraźnie odstają jakościowo więc albo ta mała przeróbka z wymianą kondensatora albo pozbędę się tych Dali Podobają mi się Audiovectory QR3  ale mają większe gabaryty mam pokój ok 22m i do tego mało ustawny więc nie wiem czy te Audiovectory nie będą problemowe 

Cóż Oberony to budżetówka. Mam wrażenie że cała kasa poszła w malowanie frontu i przetworniki. Reszta aby tylko było. Stąd tyle pracy aby podnieść je o klasę wyżej. Czy dwie klasy wyżej to nie wiem - Rubiconów nie słyszałem na swoim systemie a Opticony nie dały rady moim Oberonom.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.