Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Marantz Cinema 30 zaprezentowany!

marantz_cinema30.thumb.jpg.3204d61d560424d96bb109745791a709.jpg

Amerykański gigant, Marantz, prezentuje nowy, referencyjny wzmacniacz kina domowego, Cinema 30! To flagowy model, którego ponadczasowy design podkreśla niezwykłe wnętrze, które zapewnia niezrównaną wydajność i 70 lat doświadczenia Marantza. 

Piękny design, wyjątkowa jakość wykonania

Marantz Cinema 30 jest dostępny w dwóch wykończeniach — Black oraz Silver Gold. Na jego froncie znajdziemy najnowszą generację przepięknego wyświetlacza, który został zestawiony z industrialnym designem i zaprojektowany z najwyższymi standardami. Jego elegancka, wielowarstwowa obudowa posiada subtelne boczne podświetlenie, a składany panel przedni skrywa wszystkie rzadziej używane funkcje, tworząc czystą estetykę, która nie jest zwykle kojarzona z komponentami klasy AVR. Co zachwyci wielu użytkowników, nowy pilot został wyposażony w podświetlenie, by wygodnie używać go nawet w ciemnych pomieszczeniach. 

Czysta moc o niskim poziomie zniekształceń

Marantz Cinema 30 opiera się na symetrycznej, monolitycznej konstrukcji wzmacniacza — najbardziej zaawansowanym układzie dostępnym w kategorii AVR.

Sekcja wzmacniacza jest zamontowana naprzeciwko zasilaczy, na oddzielnej płytce PCB. Zapewnia to niezwykle czystą i natychmiastową moc, zachowując niski poziom zniekształceń. Każdy z jedenastu kanałów zapewnia wystarczającą ilość mocy dla zasilenia przeróżnych konfiguracji kolumn, również tych bardziej wymagających. Dzięki przetwarzaniu 13.4 kanałowemu możecie zbudować bardzo rozbudowane systemy, dokupując jedynie dwukanałową końcówkę moc. 

Jak zawsze, wszystkie elementy wzmocnienia, zasilania i ścieżki sygnału zostały dopracowane w staranny sposób przez Marantz Sound Master w warsztatach Sirikawa w Japonii. Wszystko po to, by zapewnić jak najwyższą jakość dźwięku przy zaawansowanych systemach kina domowego. Sygnały cyfrowe, jak i analogowe przechodzą przez moduł przedwzmacniacza Marantz HDAM SA-2, by zapewnić klasyczne dla Marantza ocieplone i muzykalne brzmienie.

Marantz Cinema 30, jak przystało na flagowy model amplitunera kina domowego, wykorzystuje najnowszy i najpotężniejszy podwójny chipset DSP Analog Devicez Sharc w połączeniu z najnowocześniejszymi 32-bitowymi przetwornikami DAC ESS Sabre z dedykowaną redukcją jittera. Rezultatem jest potężna platforma cyfrowa zdolna do precyzyjnego dekodowania i dokładnego przetwarzania wszystkich form przychodzącego dźwięku, od wysokiej rozdzielczości stereo po najnowsze formaty dźwięku wielokanałowego, w tym Dolby Atmos™, IMAX Enhanced™, DTS:X Pro™ oraz Auro 3D™.

Wszyscy wiedzą, jak potrzebna i skuteczna potrafi być korekcja akustyki pomieszczenia. Marantz Cinema 30 łączy potężną moc z Audyssey MultEQ XT32, która jest oparta na automatycznej kalibracji rozmiaru kolumn, odległości, regulacji ich poziomu, a także znacznie więcej. Wszystko dzięki mikrofonowi dołączonemu do zestawu. 

Opcjonalnie dostępna kalibracja Dirac Live, która obejmuje technologię Dirac Live Bass Control, umożliwia w pełni zoptymalizowaną integrację niskich częstotliwości dla maksymalnie czterech niezależnych subwooferów, zapewniając idealnie spójne brzmienie basu w nawet najbardziej wymagającym akustycznie pomieszczeniu.

marantz_cinema30_pilot.thumb.jpg.1374dac2b9b48cb116e8774a03e6a31a.jpg

Kompletne cyfrowe i analogowe centrum rozrywki

CINEMA 30 został zaprojektowany, aby sprostać szerokiej gamie konfiguracji systemu teraz i w przyszłości. Każde z siedmiu wejść HDMI może obsługiwać wideo 8K, a zupełnie nowy interfejs użytkownika o wysokiej rozdzielczości sprawia, że konfiguracja i personalizacja są łatwe i bezproblemowe. Wiele wejść analogowych i cyfrowych, w połączeniu z szeroką gamą niestandardowych funkcji zoptymalizowanych pod kątem instalacji oznacza, że CINEMA 30 można dostosować do każdego możliwego przypadku użycia przez klienta, od kameralnych pomieszczeń multimedialnych po duże dedykowane kina domowe.

Naturalnie, CINEMA 30 oferuje również najnowszą platformę HEOS multi-room, zapewniającą łatwy dostęp do szerokiej gamy serwisów streamingowych, wszystkie płynnie zintegrowane w jednym zunifikowanym doświadczeniu użytkownika. Spotify Connect, AirPlay 2™ i Bluetooth uzupełniają HEOS, aby zapewnić kompatybilność z jak najszerszą gamą urządzeń mobilnych i sposobów korzystania. Wreszcie, wzmacniacz CINEMA 30 może być zintegrowany z wybranym asystentem głosowym Alexa, Google lub HomePod, zapewniając najwyższą wygodę, a jednocześnie inteligentną dostępność.

Dave Sheen, prezes Luxury Performance Audio Group, Masimo Consumer, komentując premierę, powiedział: „CINEMA 30 stanowi deklarację doskonałości Marantz w kategorii AVR i jest jednym z najbardziej wyrafinowanych projektów, jakie nasz zespół stworzył w swojej 70 letniej historii. Nie mogę się doczekać, aby usłyszeć, jak zostanie przyjęty przez naszych lojalnych klientów i branżowych recenzentów.”

Już teraz zapraszamy do składania zamówień w naszym salonie! Przewidywana dostępność to połowa marca. 

Szczegóły oraz oferta handlowa dostępne pod LINKIEM.

Salon audio-video Q21
Pabianice, Reymonta 12
Tel. (42) 213 01 66
www.Q21.pl

Edytowane przez Q21

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/166246-marantz-cinema-30-zaprezentowany/
Udostępnij na innych stronach

Poważne urządzenie. 

Czekam na 2 kanałową końcówkę czyli następcę 7025.

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

58 minut temu, Q21 napisał:

Marantz Cinema 30 zaprezentowany!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Japoński gigant, Marantz, prezentuje nowy, referencyjny wzmacniacz kina domowego, Cinema 30! To flagowy model, którego ponadczasowy design podkreśla niezwykłe wnętrze, które zapewnia niezrównaną wydajność i 70 lat doświadczenia Marantza. 

Piękny design, wyjątkowa jakość wykonania

Marantz Cinema 30 jest dostępny w dwóch wykończeniach — Black oraz Silver Gold. Na jego froncie znajdziemy najnowszą generację przepięknego wyświetlacza, który został zestawiony z industrialnym designem i zaprojektowany z najwyższymi standardami. Jego elegancka, wielowarstwowa obudowa posiada subtelne boczne podświetlenie, a składany panel przedni skrywa wszystkie rzadziej używane funkcje, tworząc czystą estetykę, która nie jest zwykle kojarzona z komponentami klasy AVR. Co zachwyci wielu użytkowników, nowy pilot został wyposażony w podświetlenie, by wygodnie używać go nawet w ciemnych pomieszczeniach. 

Czysta moc o niskim poziomie zniekształceń

Marantz Cinema 30 opiera się na symetrycznej, monolitycznej konstrukcji wzmacniacza — najbardziej zaawansowanym układzie dostępnym w kategorii AVR.

Sekcja wzmacniacza jest zamontowana naprzeciwko zasilaczy, na oddzielnej płytce PCB. Zapewnia to niezwykle czystą i natychmiastową moc, zachowując niski poziom zniekształceń. Każdy z jedenastu kanałów zapewnia wystarczającą ilość mocy dla zasilenia przeróżnych konfiguracji kolumn, również tych bardziej wymagających. Dzięki przetwarzaniu 13.4 kanałowemu możecie zbudować bardzo rozbudowane systemy, dokupując jedynie dwukanałową końcówkę moc. 

Jak zawsze, wszystkie elementy wzmocnienia, zasilania i ścieżki sygnału zostały dopracowane w staranny sposób przez Marantz Sound Master w warsztatach Sirikawa w Japonii. Wszystko po to, by zapewnić jak najwyższą jakość dźwięku przy zaawansowanych systemach kina domowego. Sygnały cyfrowe, jak i analogowe przechodzą przez moduł przedwzmacniacza Marantz HDAM SA-2, by zapewnić klasyczne dla Marantza ocieplone i muzykalne brzmienie.

Marantz Cinema 30, jak przystało na flagowy model amplitunera kina domowego, wykorzystuje najnowszy i najpotężniejszy podwójny chipset DSP Analog Devicez Sharc w połączeniu z najnowocześniejszymi 32-bitowymi przetwornikami DAC ESS Sabre z dedykowaną redukcją jittera. Rezultatem jest potężna platforma cyfrowa zdolna do precyzyjnego dekodowania i dokładnego przetwarzania wszystkich form przychodzącego dźwięku, od wysokiej rozdzielczości stereo po najnowsze formaty dźwięku wielokanałowego, w tym Dolby Atmos™, IMAX Enhanced™, DTS:X Pro™ oraz Auro 3D™.

Wszyscy wiedzą, jak potrzebna i skuteczna potrafi być korekcja akustyki pomieszczenia. Marantz Cinema 30 łączy potężną moc z Audyssey MultEQ XT32, która jest oparta na automatycznej kalibracji rozmiaru kolumn, odległości, regulacji ich poziomu, a także znacznie więcej. Wszystko dzięki mikrofonowi dołączonemu do zestawu. 

Opcjonalnie dostępna kalibracja Dirac Live, która obejmuje technologię Dirac Live Bass Control, umożliwia w pełni zoptymalizowaną integrację niskich częstotliwości dla maksymalnie czterech niezależnych subwooferów, zapewniając idealnie spójne brzmienie basu w nawet najbardziej wymagającym akustycznie pomieszczeniu.

marantz_cinema30_pilot.thumb.jpg.1374dac2b9b48cb116e8774a03e6a31a.jpg

Kompletne cyfrowe i analogowe centrum rozrywki

CINEMA 30 został zaprojektowany, aby sprostać szerokiej gamie konfiguracji systemu teraz i w przyszłości. Każde z siedmiu wejść HDMI może obsługiwać wideo 8K, a zupełnie nowy interfejs użytkownika o wysokiej rozdzielczości sprawia, że konfiguracja i personalizacja są łatwe i bezproblemowe. Wiele wejść analogowych i cyfrowych, w połączeniu z szeroką gamą niestandardowych funkcji zoptymalizowanych pod kątem instalacji oznacza, że CINEMA 30 można dostosować do każdego możliwego przypadku użycia przez klienta, od kameralnych pomieszczeń multimedialnych po duże dedykowane kina domowe.

Naturalnie, CINEMA 30 oferuje również najnowszą platformę HEOS multi-room, zapewniającą łatwy dostęp do szerokiej gamy serwisów streamingowych, wszystkie płynnie zintegrowane w jednym zunifikowanym doświadczeniu użytkownika. Spotify Connect, AirPlay 2™ i Bluetooth uzupełniają HEOS, aby zapewnić kompatybilność z jak najszerszą gamą urządzeń mobilnych i sposobów korzystania. Wreszcie, wzmacniacz CINEMA 30 może być zintegrowany z wybranym asystentem głosowym Alexa, Google lub HomePod, zapewniając najwyższą wygodę, a jednocześnie inteligentną dostępność.

Dave Sheen, prezes Luxury Performance Audio Group, Masimo Consumer, komentując premierę, powiedział: „CINEMA 30 stanowi deklarację doskonałości Marantz w kategorii AVR i jest jednym z najbardziej wyrafinowanych projektów, jakie nasz zespół stworzył w swojej 70 letniej historii. Nie mogę się doczekać, aby usłyszeć, jak zostanie przyjęty przez naszych lojalnych klientów i branżowych recenzentów.”

Już teraz zapraszamy do składania zamówień w naszym salonie! Przewidywana dostępność to połowa marca. 

Szczegóły oraz oferta handlowa dostępne pod 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Salon audio-video Q21
Pabianice, Reymonta 12
Tel. (42) 213 01 66
www.Q21.pl

Odpowiednik dla Denon AVC X6800H. Dalej Marantz nie ma odpowiednika dla X8500HA oraz A1H więc Denon pozostaje na pierwszym miejscu a Marantz na trzecim za Integrą DTR 8.4, chociaż czwarty Pioneer depcze mu po piętach.

Zapomniał bym Marantz to nie jest Japońska tylko Amerykańska firma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Saul Bernard Marantz ur 1911 w Krakowie.

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

2 hours ago, JVC 4K said:

Zapomniał bym Marantz to nie jest Japońska tylko Amerykańska firma.

Oczywiście, że tak. W 2017 roku D+M Group zostało przejęte przez amerykański koncern Sound United LLC.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

3 godziny temu, marek-1969 napisał:

Poważne urządzenie. 

Czekam na 2 kanałową końcówkę czyli następcę 7025.

Poważne to może będzie jak wywalą z niego te końcówki w klasie D i zrobią procesor AV.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

34 minuty temu, brewka87 napisał:

Oczywiście, że tak. W 2017 roku D+M Group zostało przejęte przez amerykański koncern Sound United LLC.

... a Sound United LLC został przejęty dwa lata temu przez Masimo, włoską korporację medyczną 😄

Anthem MRX1140 Klipsch RP8000FII RP540CII RP500MII SVS PB3000 Canton865 Atmos7.4.4

41 minut temu, brewka87 napisał:

Oczywiście, że tak. W 2017 roku D+M Group zostało przejęte przez amerykański koncern Sound United LLC.

On miał raczej na mysli korzenie Marantza, wtedy kiedy był amerykański i budował najlepsze swoje klocki np. kultowy przedwzmacniacz Marantz 7c, uważany za najlepszy pre na świecie ever:

 

marantz-model-7c-vintage-tube-preamplifi

7c.jpg

il_570xN.4212727378_mo2s.jpg

 

Tu w stanie gabinetowym i te wydane ok. 20 tys PLN na pewno będzie też znakomitą inwestycją:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A za tym Cinema 30 pies z kulawą nogą się nie obejrzy już za 5 lat 🙂 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

21 minutes ago, donsalieri said:

... a Sound United LLC został przejęty dwa lata temu przez Masimo, włoską korporację medyczną 😄

Tak sobie poczytałem historię Marantza (firmy) i przechodził on tyle przekształceń, tyle razy był sprzedawany, ze z tego zacnego Marantza z dawnych lat pozostała jedynie nazwa firmy...

20 minutes ago, pmcomp said:

A za tym Cinema 30 pies z kulawą nogą się nie obejrzy już za 5 lat 🙂 .

Pewnie tak będzie niestety.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

51 minut temu, pmcomp napisał:

Poważne to może będzie jak wywalą z niego te końcówki w klasie D i zrobią procesor AV.

Mają od roku w ofercie czysty procesor AV10

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

58 minutes ago, pmcomp said:

Poważne to może będzie jak wywalą z niego te końcówki w klasie D i zrobią procesor AV.

W specyfikacji C30 jest napisane A/B... rozjaśnisz co miałeś na myśli? 

8 minut temu, Chloru napisał:

W specyfikacji C30 jest napisane A/B... rozjaśnisz co miałeś na myśli? 

Hmmmm. Jakos nie chce mi się wierzyć w 11 końcówek o mocy 140W w klasie AB każda w tej obudowie.

Chyba, że podawana moc wynosi 2x140W, a przy 11 kanałach razem spadnie do np. 11x50W 😉 .

Ktoś wie jakiej mocy jest tam trafo? Albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej?

 

EDIT: z opisu: Pobór prądu (praca / czuwanie): 780 W / 0.2 W

Czyli 140W/kanał jest czystym marketingiem 🙂 . Może to wyda 5x140W max ew. 7x100W. Ale nie 11x140W. Nie ma bata.

dz0xNTAwJmg9MTQzMA==_src_75291-marantz-c

 

Pozdro

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Just now, pmcomp said:

Chyba, że podawana moc wynosi 2x140W, a przy 11 kanałach razem spadnie do np. 11x50W 😉 .

 

Przecież w amplitunerze kina domowego to zazwyczaj bardziej niż oczywiste 🙂 2 x 140W (albo trochę więcej w zależności od obciążenia) to on będzie miał w stereo. Im więcej kanałów każemu mu obsłużyć tym moc na kanał będzie niższa.

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Poważne to może będzie jak wywalą z niego te końcówki w klasie D i zrobią procesor AV.

a gdzie Ty tam masz końcówki w klasie D?

2 minuty temu, pmcomp napisał:

EDIT: z opisu: Pobór prądu (praca / czuwanie): 780 W / 0.2 W

Czyli 140W/kanał jest czystym marketingiem 🙂 . Może to wyda 5x140W max ew. 7x100W. Ale nie 11x140W. Nie ma bata.

gratuluje wymyśliłeś koło na nowo. Nie żebym się czepiał ale... Moc wyjściowa (8 Ohm, 20 Hz-20 kHz, 0.05% 2-kan. wysterowane😞 140 W

Edytowane przez fetek
17 minut temu, Chloru napisał:

Przecież w amplitunerze kina domowego to zazwyczaj bardziej niż oczywiste 🙂 2 x 140W (albo trochę więcej w zależności od obciążenia) to on będzie miał w stereo. Im więcej kanałów każemu mu obsłużyć tym moc na kanał będzie niższa.

Wiesz, kiedyś 15 i więcej lat temu budowano amplitunery które dawały 5x140W jednocześnie. To marketing zrobił ci w głowie tą nową oczywistość 🙂 .

A znaczek THX dostawały tylko takie, które dawały min. 5x100W ew. 7x100W. Kiedyś THX, THX Ultra i THX Ultra2 były gwarantem, że dostajemy dobry produkt. A teraz dostajemy marketing.

Dlatego ostatnim moim amplitunerem był Onkyo 905, potem mam już jedynie procesory AV i zewnętrzne końcówki.

17 minut temu, fetek napisał:

a gdzie Ty tam masz końcówki w klasie D?

gratuluje wymyśliłeś koło na nowo. Nie żebym się czepiał ale... Moc wyjściowa (8 Ohm, 20 Hz-20 kHz, 0.05% 2-kan. wysterowane😞 140 W

Przypuszczałem. 

Czyli to jest "goowno", a nie flagowy amplituner kina domowego. Tzn. on jest flagowy ... u Marantza i wg. Marantza. Moja poprzeczka wisi duuuzo wyżej.

Sorry. Takie mamy czasy.

To jest na dzisiaj referencja Marantza:

168615301559316.jpg

 

czyli wspomniany wcześniej AV10. Choc stawiam, że zagra i tak gorzej niż dwudziestoletnie hi-endy ze stajni Krell, Tag McLaren, Proceed, Lexicon. Tyle, że one nie mają Atmosów i innych. Ale mają często wejścia 5.1/7.1 i przyjmują na szczęście zdekodowany na zewnątrz sygnał analogowy 🙂 .

Czyli DTS HD MA 7.1  i DDTHD 7.1.

 

Nie znam parametrów tej końcówki, zaraz sprawdzę, ale po wielkosci trafa dobrze jej nie wróżę:

168615302911642.jpg

 

Za 30 tys złotych to kupię takie 3 jak poniżej i jeszcze 15 koła mi zostanie w portfelu. A tam kazdy kanał ma własny transformator:

post-34863-13819827524922.jpg

tag-mclaren-avantgarde-100x5r-sl-endstuf

tag-mclaren-avantgarde-100x5r-sl-endstuf

I tak powinna być budowana końcówka mocy do kina domowego 🙂 .

 

Na przełomie wieków marantz takie robił ... MA-700:

3488933-a28afd8a-marantz-ma700-mono-ampl

images?q=tbn:ANd9GcSBILO93KF5SGh-2SyZNIx

 

300W/4Ohm mocy każdy 🙂 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

4 minuty temu, pmcomp napisał:

Przypuszczałem. 

Czyli to jest "goowno", a nie flagowy amplituner kina domowego. Tzn. on jest flagowy ... u Marantza i wg. Marantza. Moja poprzeczka wisi duuuzo wyżej.

Sorry. Takie mamy czasy.

te czasy mamy od 20 jak nie więcej lat i raczej trudno już znaleźć usera który myśli inaczej.

Po za tym czy klasa D jest zła ?... kwestia gustu ... kwestia stosunku jakości do ceny.

Edytowane przez fetek
2 minutes ago, pmcomp said:

Wiesz, kiedyś 15 i więcej lat temu budowano amplitunery które dawały 5x140W jednocześnie. To marketing zrobił ci w głowie tą nową oczywistość 🙂 .

Tak tak... kiedyś to były czasy a teraz to już nie ma czasów. 

Mam tych MA-700 do dzisiaj 5 sztuk, a także tego Tag McLarena jak powyżej, wiem co piszę 😉 

24 minuty temu, fetek napisał:

te czasy mamy od 20 jak nie więcej lat i raczej trudno już znaleźć usera który myśli inaczej.

Po za tym czy klasa D jest zła ?... kwestia gustu ... kwestia stosunku jakości do ceny.

Cena może jest (ale nie w AMP10) bo jakości brak 😉 . Za dobrą kocówkę w klasie D trzeba zapłacić.

 

28 minut temu, pmcomp napisał:

 

Nie znam parametrów tej końcówki, zaraz sprawdzę, ale po wielkosci trafa dobrze jej nie wróżę:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

No to mamy golasa ... w klasie 😧

 

Specyfikacja Techniczna:

Liczba wzmacniaczy mocy: 16

Moc wyjściowa (8 Ohm, 1 kHz, 0.05%, 2-kan. wysterowane) Normal / BTL: 200W / 400W

Moc wyjściowa (4 Ohm, 1 kHz, 0.7%, 2-kan. wysterowane) Normal: 400W

Moc wyjściowa (8 Ohm, 1 kHz, 0.7%, 5-kan. wysterowanych) Normal: 200W

Topologia wzmacniacza: Klasa D

Pobór prądu (praca / czuwanie): 500 W / 0.2 W

Wymiary (szer. x wys. x gł.): 174 x 74 x 192 mm

Waga (netto): 19.8 kg

 

Zostawiając na boku klasę D on doopy też nie urywa. Na 5 kanałach 5x200W czyli na 16-u będzie ok. 16x60 W 🙂 🙂 🙂 .

Takie mamy czasy 😉 . I taka referencję 😉 .

 

 

22 minuty temu, Chloru napisał:

Tak tak... kiedyś to były czasy a teraz to już nie ma czasów. 

Są czasy ... ersatzów ( 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ) i wciskania kitów marketngowych. Jeśli tobie się podobają ... twój wybór. Ja wolę trzy Tag McLareny za połowę kasy tej końcówki Marantza.

"Chłyt marketingowy" 😉 

Chcemy tanio to mamy tanio ... kosztem jakości. Choć ja tu żadnej taniości za 70 tys złociszów żadnej nie widzę.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

41 minut temu, Chloru napisał:

Przecież w amplitunerze kina domowego to zazwyczaj bardziej niż oczywiste 🙂 2 x 140W (albo trochę więcej w zależności od obciążenia) to on będzie miał w stereo. Im więcej kanałów każemu mu obsłużyć tym moc na kanał będzie niższa.

No właśnie ... takie mamy czasy. Dziś oferowanie sprzętu o goownianych parametrach staje się ... oczywistością.

Pokazałem ci powyżej na dwóch przykładach jaka była całkiem niedawno oczywistość gdy liczyła się ... jakość dźwięku.

 

Muszę przewietrzyć mój system…

Owszem dobre wzmocnienie jest ważne ale utożsamianie mocy z jakością to spore nadużycie. Poza tym zastanów się czy tyle tej mocy jest faktycznie potrzebne do kanałów efektowych. Oczywiście każdy Kowalski albo Smith ma w salonie miejsce na kilka monobloków, procesor i jeszcze trochę gratów.

11 minut temu, Chloru napisał:

Owszem dobre wzmocnienie jest ważne ale utożsamianie mocy z jakością to spore nadużycie. Poza tym zastanów się czy tyle tej mocy jest faktycznie potrzebne do kanałów efektowych. Oczywiście każdy Kowalski albo Smith ma w salonie miejsce na kilka monobloków, procesor i jeszcze trochę gratów.

W minie domowym odpowiednia moc to podstawa. Dobra moc jak słusznie napisałeś.

Poczytaj o normach dla THX. Na pewno znajdziesz w necie.

 

Ja mam w moim salonie 🙂 . Inni Kowalscy i Smithowie mało mnie obchodzą 😉 .

Jak widzisz stoi tu kilka klasyków do kina domowego, o których pisałem:

0nfJvp.jpg

 

Do kina, bo do stereo mam zupełnie inne zestawy.

😉 .

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

15 minutes ago, pmcomp said:

W minie domowym odpowiednia moc to podstawa.

Nie. Podstawa to odpowiednia dynamika i możliwość osiągnięcia referencyjnych poziomów dźwięku plus zachowanie ustawienia głośników możliwie bliskiego rekomendacjom dla wybranych kodeków. Moc jest tylko środkiem do celu. Masz obok wątek o czułości głośników. Oczywista oczywistość a widzę, że dyskusja w stylu moc vs moment na forum motoryzacyjnym. 

 

Zresztą widzę, że zaczęło się od chlapnięcia głupoty a następnie długi wywód zamiast przyznać się do pomyłki i uciąć ten cały OT. 

 

Edytowane przez Chloru
21 minut temu, Chloru napisał:

Nie. Podstawa to odpowiednia dynamika i możliwość osiągnięcia referencyjnych poziomów dźwięku plus zachowanie ustawienia głośników możliwie bliskiego rekomendacjom dla wybranych kodeków. Moc jest tylko środkiem do celu. Masz obok wątek o czułości głośników. Oczywista oczywistość a widzę, że dyskusja w stylu moc vs moment na forum motoryzacyjnym. 

 

Zresztą widzę, że zaczęło się od chlapnięcia głupoty a następnie długi wywód zamiast przyznać się do pomyłki i uciąć ten cały OT. 

 

A jaka to skuteczność mają Twoje głośniki? I jaki przebieg impedancji? Popatrz jakie głośniki produkuje się teraz, a jakie produkowano 20-25 lat temu. Te do kina domowego.

Dlatego końcówka potrzebuje mieć coś takiego co się nazywa zapasem mocy. I norma THX ustawiła to na 100W/kanał. I taka moc zapewni ci odpowiednia dynamikę. Jesli masz małoskuteczne kolumny to potrzebujesz więcej mocy aby je napędzić aby osiągnąć ten sam poziom głośności.

I akurat przykład moc/moment w motoryzacji jest jak najbardziej znakomitym przykładem.

Bardzo dobra definicja do zrozumienia przez każdego: Moment obrotowy to siła silnika spalinowego. Im wartość ta jest wyższa, tym z większą łatwością możemy pokonać wszelkie opory pojawiające się podczas poruszania się po drodze. Mocą silnika określamy z kolei pracę wykonywaną w określonym czasie. Moc wynika z momentu obrotowego silnika i jego prędkości obrotowej.

Jak nie będziesz miał mocy to ci żaden moment nie pomoże 😉 . W tym samym typie silnika oczywiście bo zakładam że nie porównujesz diesla do benzyny.

W kinie jest podobnie.

 

 

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Hmmmm. Jakos nie chce mi się wierzyć w 11 końcówek o mocy 140W w klasie AB każda w tej obudowie.
Chyba, że podawana moc wynosi 2x140W, a przy 11 kanałach razem spadnie do np. 11x50W  .
Ktoś wie jakiej mocy jest tam trafo? Albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej?
 
EDIT: z opisu: Pobór prądu (praca / czuwanie): 780 W / 0.2 W
Czyli 140W/kanał jest czystym marketingiem  . Może to wyda 5x140W max ew. 7x100W. Ale nie 11x140W. Nie ma bata.
dz0xNTAwJmg9MTQzMA==_src_75291-marantz-cinema-30-fot3.jpg
 
Pozdro
 
Przecież zawsze podają moc dla stereo, nawet jak sprzęt ma 11 kanałów. 140W ładniej wygląda
Przypuszczałem. 
Czyli to jest "goowno", a nie flagowy amplituner kina domowego. Tzn. on jest flagowy ... u Marantza i wg. Marantza. Moja poprzeczka wisi duuuzo wyżej.
Sorry. Takie mamy czasy.
To jest na dzisiaj referencja Marantza:
168615301559316.jpg
 
czyli wspomniany wcześniej AV10. Choc stawiam, że zagra i tak gorzej niż dwudziestoletnie hi-endy ze stajni Krell, Tag McLaren, Proceed, Lexicon. Tyle, że one nie mają Atmosów i innych. Ale mają często wejścia 5.1/7.1 i przyjmują na szczęście zdekodowany na zewnątrz sygnał analogowy  .
Czyli DTS HD MA 7.1  i DDTHD 7.1.
 
Nie znam parametrów tej końcówki, zaraz sprawdzę, ale po wielkosci trafa dobrze jej nie wróżę:
168615302911642.jpg
 
Za 30 tys złotych to kupię takie 3 jak poniżej i jeszcze 15 koła mi zostanie w portfelu. A tam kazdy kanał ma własny transformator:
post-34863-13819827524922.jpg
tag-mclaren-avantgarde-100x5r-sl-endstufe
tag-mclaren-avantgarde-100x5r-sl-endstufe
I tak powinna być budowana końcówka mocy do kina domowego  .
 
Na przełomie wieków marantz takie robił ... MA-700:
3488933-a28afd8a-marantz-ma700-mono-amplifiers.jpg
images?q=tbn:ANd9GcSBILO93KF5SGh-2SyZNIxoxLS_Ft4398c0MWr63iaZoUKyMx31AZHBXWO7s4DhVzM2Cpo&usqp=CAU
 
300W/4Ohm mocy każdy  
 
Co ty porównujesz...
Końcówki mocy do amplitunera?

Pokaż mi AVR z przed 15lat, który ma 5 x 140W !

Już o nim wspomniałem, był w moim posiadaniu jako ostatni dobry amplituner:

x580TXN905B-f_hi-1.jpeg

Onkyo_TX-SR_905_17.jpg&key=e1716ff7bbca8

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To moja sztuka: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak widać nie zawsze podają tylko moc dla stereo:

Stereo RMS Power - 140W per channel x 2, into 8 ohms (170W per channel x 2, into 6 ohms)

Surround RMS Power - 140W per channel x 7, into 8 ohms

 

Zadowolony?

 

A taki miałem w latach 90-ych:

3602532-9b093d84-omkyo-tx-ds939-monster-

onkyo-tx-ds939-1053702.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Rated Output (THD 0.05% or less):

2-ch Drive : 160W + 160W (6 Ω, 20 Hz to 20 kHz)
Surround Mode : 160Wx5 (6 Ω, 1 khz)

 

Kiedyś budowano mocne i dobre amplitunery, czołgi ... teraz budują ... tanie amplitunery, łaziki 🙂 🙂 🙂 .

 

PS. nie musiałeś cytować całego postu ze wszystkimi zdjęciami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Kiedyś to grało, kiedyś to wyglądało odpalasz w dzisiejszych czasach i myślisz sobie po co mi to było mogłem sobie zostawić dobre wspomnienia 🙂 , to takie ogólne podsumowanie które w zasadzie w całym naszym życiu ma zastosowanie i sprawdza się w 90% przypadków.

A wspomniana motoryzacja?

Kiedyś norma zużycia oleju w silniku była 1l/10.000 km. To były jeszcze lata 90-e.

Wiecie jaka jest teraz?

2l/1.000 km. Marka premium ... AUDI.

I to nie jest żart. To trzeba płakać.

 

 

2 godziny temu, Chloru napisał:

Nie. Podstawa to odpowiednia dynamika i możliwość osiągnięcia referencyjnych poziomów dźwięku plus zachowanie ustawienia głośników możliwie bliskiego rekomendacjom dla wybranych kodeków. Moc jest tylko środkiem do celu. Masz obok wątek o czułości głośników. Oczywista oczywistość a widzę, że dyskusja w stylu moc vs moment na forum motoryzacyjnym. 

 

Zresztą widzę, że zaczęło się od chlapnięcia głupoty a następnie długi wywód zamiast przyznać się do pomyłki i uciąć ten cały OT. 

 

masz cos jeszcze do dodania?

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Również to tylko wspomnienia, wspomnienia które obecnie mają tylko wagę sentymentu. Bo jeśli popatrzymy na komfort obecnej jazdy i prowadzenia auto to lepiej przemilczeć całą przeszłość. Ja wiem Nokia 6310 miała spoko baterię, ja wiem że dzwonki, grafiki fajnie się wgrywało i że wspomnienia z tym są wprost świetne 😄 no ale nie oszukujmy się odlecieliśmy w kosmos jeśli chodzi o jakość audio generowaną z małych urządzeń, jakość ekranów, miniaturyzacji i co najlepsze pobór energii wszelakiej maści sprzętu. W tym wszystkich najbardziej boli mnie jakość / spadek jakości użytych materiałów, plastików, metali itd jest to coś co na prawdę mnie denerwuje.

Edytowane przez bl4ck
29 minut temu, bl4ck napisał:

Również to tylko wspomnienia, wspomnienia które obecnie mają tylko wagę sentymentu. Bo jeśli popatrzymy na komfort obecnej jazdy i prowadzenia auto to lepiej przemilczeć całą przeszłość. Ja wiem Nokia 6310 miała spoko baterię, ja wiem że dzwonki, grafiki fajnie się wgrywało i że wspomnienia z tym są wprost świetne 😄 no ale nie oszukujmy się odlecieliśmy w kosmos jeśli chodzi o jakość audio generowaną z małych urządzeń, jakość ekranów, miniaturyzacji i co najlepsze pobór energii wszelakiej maści sprzętu. W tym wszystkich najbardziej boli mnie jakość / spadek jakości użytych materiałów, plastików, metali itd jest to coś co na prawdę mnie denerwuje.

Chyba niestety nie miales okazji jezdzic dobrymi limuzynami w latach 90-ych.

Nie chyba … na pewno. Bo inaczej nie pisalbys takich glupot.

Przypomnij sobie kto i KiEDY wprowadzil zawieszenie pneuamtyczne.

Dzisiaj wszystko sie robi taniu, jednorazowe i pseudoekologiczne. I amplituner z tego watku wlasnie taki jest.

A najgorsze ze czesto w audio, przede wszystkim w stereo ceny polecialy do nieba, a nie ma z tego zadnych benefitow dla konsumenta.

DSD1024, PCM 32/1536 ??? Wielkie oszustwo MQA?

A po co to komu? To jedynie narzedzie do wyciagania kasy z kieszeni konsumentow. Zadna wartosc dodana za tym nie idzie.

A wszyscy zmuszani do patrzenia w bezsensowane przekazy marketingowe, czesto klamliwe, w TV, w necie, dookola nas na ulicach. Ktos pamieta jak fajnie wygladala Polska bez bilboardow? Sa jeszcze takie kraje bez tego goowna, nawet w Europie.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

 

W dzisiejszych czasach wszystkie korporacje, producenci i dostawcy chcą nas wyssać z kasy na maxa. To jest pochodna dopuszczenia do tortu Chinoli. Oni sa w tym miszczami 🙂 . Nawet nie wyobrazacie sobie jaki oni maja swoje marże. A my konsumenci chcemy nie dac sie zrobic w wala i chcemy tanio. I oni wszyscy robia nam tanio … ale zupelnie inne produkty. A wtedy na wydaje sie, ze zlapalismy Pana Boga za nogi.

Taki mamy swiat. Globalna wioska wyzysku. I od kiedy to sie dzieje przestalismy dbać o planetę i mamy stan jaki mamy. Na szczescie ja powinienem dozyc jeszcze w tych w miare „normalnych” czasach.

Zobaczycie jak bedzie wygladac swiat i życie ludzi jak roboty zastapia ludzi w produkcji, a sterowac zyciem bedzie AI.

A najgorsze jest to, ze jak czytam takie wpisy jak w tym watku …. wam sie to wszystko podoba 🙂 .

Powodzenia.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.