Skocz do zawartości
IGNORED

Chińskie projektory LCD


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, JVC 4K napisał:

panele LCOS nie mylić z LCD, te panele montują tylko 2 firmy

Sranele.

Jak mi nie pokażesz obrazu 16K w 4D to się nie odzywaj.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

4 godziny temu, JVC 4K napisał:

panele LCOS nie mylić z LCD, te panele montują tylko 2 firmy co robią projektory to firma JVC i Sony

Epson też montował i też miał jakąś swoją nazwę. Niestety krótko i mało kto o tym pamięta.

 

Edytowane przez qbakos

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Te źródła to widzę tak pisane, żeby wyszło, że DLP we wszystkim lepszy od LCD. A prawda taka, że do kina mało kto kupuje DLP, bo to głównie projektory prezentacyjne... no ale napisać można wszystko. Szkoda, że nie wspomnieli, że obrotowe koło barwne w DLP też potrafi się zepsuć lub zaciąć, ale lepiej pisać że panele LCD się wypalają... ciekawe u kogo się wypaliły, bo ja jeszcze nie czytałem o takim przypadku.
Mam gdzieś w piwnicy projektor Sanyo PLV-Z3 z wypalonym panelem. Kolejny Panasonic PT-AX1000 wprawdzie nie zdążył się wypalić ale zaczął generować lekko różowy zafarb na części obrazu. Kolejnym moim projektorem jest Optoma oparta na DLP i nic złego się nie dzieje, koło się kręci, efekt tęczy jak się postaram to widzę ale przy normalnym oglądaniu nie odczuwam dyskomfortu.
1 godzinę temu, przmor napisał:

Mam gdzieś w piwnicy projektor Sanyo PLV-Z3 z wypalonym panelem. Kolejny Panasonic PT-AX1000 wprawdzie nie zdążył się wypalić ale zaczął generować lekko różowy zafarb na części obrazu

To może być zabrudzenie jakiegoś elementu optyki. Mój pierwszy projektor LCD co kilkaset godzin łapał bardzo dużo brudu na panelach LCD, lustrach I soczewkach. Czysciłem go co najmniej 3 razy zanim zmieniłem na kolejny więc mam świadomość jak to jest zbudowane i gdzie są słabe punkty tych konstrukcji. Rozmontowałem co najmniej kilkanaście projektorów LCD, niektóre w celu pozyskania elementów optyki, inne z ciekawości 😁 . Wypalone polaryzatory też się zdarzają ale moim zdaniem nie jest to główny problem tej technologii.

16 godzin temu, qbakos napisał:

Te źródła to widzę tak pisane, żeby wyszło, że DLP we wszystkim lepszy od LCD. A prawda taka, że do kina mało kto kupuje DLP, bo to głównie projektory prezentacyjne... no ale napisać można wszystko. Szkoda, że nie wspomnieli, że obrotowe koło barwne w DLP też potrafi się zepsuć lub zaciąć, ale lepiej pisać że panele LCD się wypalają... ciekawe u kogo się wypaliły, bo ja jeszcze nie czytałem o takim przypadku.

To też nie jest tak do końca. Dlp można zrobić dobrze i można zrobić badziewie. Ważna jest bardzo prędkosc koła kolorów oraz ilość (i barwa) segmentów. Im wyższa prędkość tym lepiej bo zanika efekt tęczy z powodu bezwładności narządu wzroku.

Ilość segmentów i ich barwa, a także kolejność w kole w dużym stopniu determinuje odwzorowanie barw.

Nie zapominajmy też o technologii 3DLP gdzie przetworników DMD jest 3 dla każdej składowej barwy i wyeliminowane jest koło kolorów (i jednocześnie koło kolorów - czyli element odpowiedzialny za znienawidzony efekt tęczy)

Najdroższe konstrukcje projektorów kinowych (komercyjnych) korzystają własnie z technologii 3dlp (projektory Christie, Barco itp) więc nie można generalizować że dlp to w tych najtańszych.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Do tej pory mam swój stary projektor DLP optomy w którym padło koło kolorów więc te usterki nie są wyimaginowane bo to faktycznie może się zepsuć jako że jest to element ruchomy.

Szkoda mi było wyrzucić, miałem naprawiać ale po tym jak padła Optpma kupiłem JVC i w sumie się ucieszyłem, bo inaczej brakowało mi motywacji do wymiany proja 😉

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

3 godziny temu, przmor napisał:

Mam gdzieś w piwnicy projektor Sanyo PLV-Z3 z wypalonym panelem

A czym się to objawiało, bo z tego co wiem to panele LCD się nie wypalają (w przeciwieństwie do OLED czy plazm)? Padają pojedyncze piksele, ale to co innego, czasem są problemy z równomiernym podświetleniem, ale poważnie o wypalaniu nie słyszałem.

1 godzinę temu, brewka87 napisał:

Najdroższe konstrukcje projektorów kinowych (komercyjnych) korzystają własnie z technologii 3dlp (projektory Christie, Barco itp) więc nie można generalizować że dlp to w tych najtańszych.

Pewnie, że nie można. Pisałem to trochę w kontrze do tego bzdurnego podlinkowanego artykułu, który wychwala DLP, a wszystkie wady przypisuje LCD. Domyślam się, że jak zawsze chodziło o reklamę, ale ludzie to czytają i wyrabiają sobie błędne zdanie.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

4 minuty temu, qbakos napisał:

Pisałem to trochę w kontrze do tego bzdurnego podlinkowanego artykułu, który wychwala DLP,

No akurat też uważam że artykuł był bardzo stronniczy i jeszcze przetłumaczony translatorem z masą błędow

1 godzinę temu, brewka87 napisał:

wyeliminowane jest koło kolorów (i jednocześnie koło kolorów

Oj coś tu masło maślane mi wyszło ale chyba wiadomo o co chodzi 😉

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Może uległ przegrzaniu. Naprawa nieopłacalna zapewne, no chyba że ktoś znalazłby tanio dawcę. Trudno się nie zgodzić z tym, że w świecie projektorów do KD na rynku jest tylko kilku graczy. Reszta to kaszana do oglądania prognozy pogody i Familiady 😜

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

12 godzin temu, qbakos napisał:

Epson też montował i też miał jakąś swoją nazwę. Niestety krótko i mało kto o tym pamięta.

 

Tak choćby i Twój model co masz jak i jego następca Epson EH LS10500 Reflective HTPS tak to się nazywało.

3 godziny temu, brewka87 napisał:

To może być zabrudzenie jakiegoś elementu optyki. Mój pierwszy projektor LCD co kilkaset godzin łapał bardzo dużo brudu na panelach LCD, lustrach I soczewkach. Czysciłem go co najmniej 3 razy zanim zmieniłem na kolejny więc mam świadomość jak to jest zbudowane i gdzie są słabe punkty tych konstrukcji. Rozmontowałem co najmniej kilkanaście projektorów LCD, niektóre w celu pozyskania elementów optyki, inne z ciekawości 😁 . Wypalone polaryzatory też się zdarzają ale moim zdaniem nie jest to główny problem tej technologii.

To też nie jest tak do końca. Dlp można zrobić dobrze i można zrobić badziewie. Ważna jest bardzo prędkosc koła kolorów oraz ilość (i barwa) segmentów. Im wyższa prędkość tym lepiej bo zanika efekt tęczy z powodu bezwładności narządu wzroku.

Ilość segmentów i ich barwa, a także kolejność w kole w dużym stopniu determinuje odwzorowanie barw.

Nie zapominajmy też o technologii 3DLP gdzie przetworników DMD jest 3 dla każdej składowej barwy i wyeliminowane jest koło kolorów (i jednocześnie koło kolorów - czyli element odpowiedzialny za znienawidzony efekt tęczy)

Najdroższe konstrukcje projektorów kinowych (komercyjnych) korzystają własnie z technologii 3dlp (projektory Christie, Barco itp) więc nie można generalizować że dlp to w tych najtańszych.

Tak, nie ma co porównywać 3DLP które jest w Barco czy Christie do tego DLP co siedzi w Optomie czy BenQ. To chyba jasne  oczywiste i zrozumiałe, ale jak widać nie dla autora artykułu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 godzin temu, JVC 4K napisał:

w Barco czy Christie

Czy Barco albo Chrisie dają obraz 16K w 4D?

Aha - i nie odpowiedziałeś mi na pytanie, które ponawiam: gdzie kupujesz płyty 8K? 😄 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

14 godzin temu, il Dottore napisał:

Czy Barco albo Chrisie dają obraz 16K w 4D?

Aha - i nie odpowiedziałeś mi na pytanie, które ponawiam: gdzie kupujesz płyty 8K? 😄 

Nawet jeżeli dają to po co ci ta informacja przecież nie dasz 1 000 000 czy nawet 2 000 000zł za projektor, jak projektor za 20 000zł jest dla ciebie problemem i szukasz Nebula Cebula za 2000zł.

23 minuty temu, JVC 4K napisał:

Nawet jeżeli dają to po co ci ta informacja przecież nie dasz 1 000 000 czy nawet 2 000 000zł za projektor, jak projektor za 20 000zł jest dla ciebie problemem i szukasz Nebula Cebula za 2000zł.

Ale powiedz, gdzie kupujesz płyty 8K w 4D? 😄 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

1 minutę temu, il Dottore napisał:

Ale powiedz, gdzie kupujesz płyty 8K w 4D? 😄

Czy mi się wydaje czy ta prowokacja przestaje być zabawna? 🤔 Chyba można już odpuścić 😉

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

6 minut temu, brewka87 napisał:

Czy mi się wydaje czy ta prowokacja przestaje być zabawna? 🤔 Chyba można już odpuścić 😉

Facet do tematu o chińskich projektorach wpitala się z jakimiś idiotyzmami 8K 4D, to jakże takiemu odpuścić? Tani prowokator taki.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

No wiadomo co JVC4K mysli na temat projektorow i tego przeciez nikt nie zmieni (z resztą nie ma takiej potrzeby). Kazdy chyba juz przywykł ☺

W sumie to przejrzałem cały temat i nie widze, zeby JVC4K zaczął temat 8k. Wydawało mi sie, ze to Ty il Dottore zacząłes te docinki albo cos moderacja wycięła i dlatego jest dziura w fabule 😉

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

W dniu 22.12.2024 o 13:11, brewka87 napisał:

Szkoda mi było wyrzucić, miałem naprawiać ale po tym jak padła Optpma kupiłem JVC i w sumie się ucieszyłem, bo inaczej brakowało mi motywacji do wymiany proja 😉

Jestem w takiej samej sytuacji : pada mi projektor.

Chyba skończy to się zakupem 100 calowego HISENS-a na ścianę w pokoju kinowym. Ma wielostrefowe wygaszanie. A i oglądam z 3 metrów. Chyba starczy.

Coś przeszkadza mi hałas chłodzenia projektora.

W pokoju dziennym(salonie) mam 75 cali TV i jest cichutko. 

W dniu 23.12.2024 o 14:40, il Dottore napisał:

Tani prowokator taki.

Oj tam! Oj tam! ..... A nie pamiętasz , jak się kiedyś zczepiliśmy w dyskusji na jakiś temat polityczny?  A mimo to upominałem się o Ciebie, gdy byłeś na banicji.

Więcej dystansu do raptusa. Może JVC  4K nie zdążył kupić golonki i złość  wyładowuje wokół...pisząc nie na temat:  @JVC 4Kw wątku o chińskiej taniosze wali przykłady za kilkadziesiąt tysięcy.

 

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

23 minuty temu, piramidon napisał:

Coś przeszkadza mi hałas chłodzenia projektora.

Ja mam projektor nad głową. Chodzi w trybie normal (czyli taki odpowiednik eko w innych projach bo tu jest jeszcze high) i chłodzenie jest naprawdę ciche. Słyszę go dopiero wtedy jak zrobię pauzę albo jest naprawdę cicha scena ale nawet wtedy wlasciwie o tym nie myslę. Po chwili się przyzwyczajam do tego cichego szumu i przestaje zwracać na niego uwagę. Oczywiście są też projektory bardzo głośne, które dekoncentrują widza podczas seansu.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Alle odbiegliscie od tematu. 
Mam 2 projektory. Epson 3200 i jakiegos blitzwolfa za 500. 
Chinola mam w sypialni. Ogladam z 3 m. Zeby obraz był ok trzeba bylo go skalibrowac. Na szczescie ma opcje regulacji kadego koloru. Tylko wtedy jasnosc spada. W nocy (a tylko tak ogladam) jest ok. Ekran jakies 90 cali Tylko naperdala wentylatorem. Juz sie przyzwyczailem. Zaleta taka ze nawet jak zasniesz jak badziewie ogladasz to nie szkoda ze sie lampa wypala
Epson w salonie. Odleglosc z 5 m. Jakies 120 cali. Odwzorowanie kolorow to przepasc. No i cisza.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.