Skocz do zawartości
IGNORED

czy pliki to jest hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, pmcomp napisał:

odpowiedź na co?

 

dlaczego swojego materiału analogowego nie ripowałes do 16/44 [twierdzisz ze jest wystarczający]tylko do dsd

Edytowane przez krzystekov
33 minuty temu, krzystekov napisał:

Dopiero potem po ieważ te gęste pliki nie mies-czą się na płycie CD to podlegają stratnej kompresji- proste.

Mylisz kompresję z konwersja.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

5 minut temu, krzystekov napisał:

dlaczego swojego materiału nie ripowałes do 16/44 [twierdzisz ze jest wystarczający]tylko do dsd

A co ty ksiądz jesteś? Spowiedź?

Ripowałem wiele do 16/44. Jeszcze wtedy gdy nie było urządzeń AD na gęsty PCM w rozsądnych pieniądzach. A potem te do 24/88 i 24/176 do momentu kiedy nie zrobiłem testu, o którym pisałem ... porównania ripu analogowej tasmy matki w próbkach 16/44, 24/88, 24/176, DSD64 i DSD128. I wtedy mój świat audio się zawalił bo ... wszystkie brzmią identycznie.

Chcesz sprawdzić? Postawisz swoja kase na to, że rozróżnisz je w ślepym teście? Zapraszam, chętnie przygarne trochę biletów płatniczych Narodowego Banku Polskiego.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, pmcomp napisał:

A co ty ksiądz jesteś? Spowiedź?

Ripowałem wiele do 16/44. Jeszcze wtedy gdy nie było urządzeń AD na gęsty PCM w rozsądnych pieniądzach. A potem te do 24/88 i 24/176 do momentu kiedy nie zrobiłem testu, o którym pisałem ... porównania ripu analogowej tasmy matki w próbkach 16/44, 24/88, 24/176, DSD64 i DSD128. I wtedy mój świat audio się zawalił bo ... wszystkie brzmią identycznie.

Chcesz sprawdzić? Postawisz swoja kase na to, że rozróżnisz je w ślepym teście? Zapraszam, chętnie przygarne trochę biletów płatniczych Narodowego Banku Polskiego.

 

wymijająca odpowiedz , - tak naprawdę taśmy ze studio nie da nie bezpośrednio przełożyć na cyfrę bez utraty jej walorów , oryginalności analogu ale , i właśnie jest to ale by wyciągnąć z niej maximum tego co zostało zarejestrowane . w przełożeniu na pcm 24/192 a potem na sacd to obecne najwierniejsza kopia cyfrowa wspaniałych nagrań , innej możliwości nie ma a cd jest tylko obciętą formą [może nie można nazwać tego stricte kompresją jak w przypadku formatów stratnych] materiału wyjściowego wysokiej możliwej jakości , jeśli masz na myśli różnice np pomiędzy cd czy sacd , sa ewidentne ale na sprzęcie przejrzystym ,znakomicie skonfigurowanym , dopracowanym w najmniejszych szczegółach ,tez płyty sacd oryginal master recording

Edytowane przez krzystekov
57 minut temu, krzystekov napisał:

wymijająca odpowiedz , - tak naprawdę taśmy ze studio nie da nie bezpośrednio przełożyć na cyfrę bez utraty jej walorów , oryginalności analogu ale , i właśnie jest to ale by wyciągnąć z niej maximum tego co zostało zarejestrowane . w przełożeniu na pcm 24/192 a potem na sacd to obecne najwierniejsza kopia cyfrowa wspaniałych nagrań , innej możliwości nie ma a cd jest tylko obciętą formą [może nie można nazwać tego stricte kompresją jak w przypadku formatów stratnych] materiału wyjściowego wysokiej możliwej jakości 

Nie mów ... nie da się? A jak myslisz, czemu jako źródło użyłem taśmy?

Kompletnie nie zrozumiałeś przekazu mojego posta i dalej jak katarynka nawijasz swoje kompletnie nieprawdziwe teorie 😡.

Może zakończmy dyskusję?

 

57 minut temu, krzystekov napisał:

różnice np pomiędzy cd czy sacd , sa ewidentne ale na sprzęcie przejrzystym ,znakomicie skonfigurowanym , dopracowanym w najmniejszych szczegółach ,tez płyty sacd oryginal master recording

Masz takowy? Jak to konfiguracja? Oświecisz nas maluczkich?

 

Edytowane przez Seyv

Muszę przewietrzyć mój system…

1 minutę temu, pmcomp napisał:

Kompletnie nie zrozumiałeś przekazu mojego posta i dalej jak katarynka nawijasz swoje kompletnie nieprawdziwe teorie 😡.

Może zakończmy dyskusję?

 

brak argumentów z reguły kończy dyskusję , - dobranoc

36 minut temu, krzystekov napisał:

brak argumentów z reguły kończy dyskusję , - dobranoc

Bezczelny jestes … wiesz? Ja sie na takie socjotechniki nabrać nie dam.

Prosto z mostu … to jaki masz ten sprzet? Bambino do analogu, Tonetka do nagrywania, a za szafę audio robi jakis koreanski boombox z CD?

No … przyznaj sie, forumowicze  chcieliby poznać ten twoj przejrzysty ,znakomicie skonfigurowany , dopracowany w najmniejszych szczegółach wzorzec dźwieku .

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

6 minut temu, pmcomp napisał:

Bambino do analogu, Tonetka do nagrywania

Bambino ze wzmacniaczem SE - zły, Tonetka w odlewie aluminiowym - zła.. ciekawe poglądy, coraz ciekawsze..

 

 

17 minut temu, pmcomp napisał:

No … przyznaj sie, forumowicze  chcieliby poznać ten twoj przejrzysty ,znakomicie skonfigurowany , dopracowany w najmniejszych szczegółach wzorzec dźwieku .

Nie interesuje mnie to.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

Czy pliki to jest hi-end?
Oczywiście, że nie.
Hi-end to określenie,które odnosi się do towarów luksusowych. 
Na przykład może się odnosić do sprzętu muzycznego. Luksusowego. 
Przez słowo luksusowy w tym przypadku rozumiem: świetnie, wiernie, naturalnie grający i … wyglądający.
Moja kolekcja to blisko 30.000 płyt w plikach Hi-res: 16/44,1, 24/96, 24/192, DTS.
Wszystko na 9 dyskach. 18 TB.
Czy pliki to jest Hi-res, bo chyba o to powinno chodzić w tym wątku?
Pliki mają już w nazwie Hi-res. I jeżeli są wysokiej rozdzielczości to są Hi-res.
Dla mnie pliki Hi-res to Hi-res.

6 godzin temu, SimonS napisał:

Czy pliki to jest hi-end?
Oczywiście, że nie.
Hi-end to określenie,które odnosi się do towarów luksusowych. 
Na przykład może się odnosić do sprzętu muzycznego. Luksusowego. 
Przez słowo luksusowy w tym przypadku rozumiem: świetnie, wiernie, naturalnie grający i … wyglądający.
Moja kolekcja to blisko 30.000 płyt w plikach Hi-res: 16/44,1, 24/96, 24/192, DTS.
Wszystko na 9 dyskach. 18 TB.
Czy pliki to jest Hi-res, bo chyba o to powinno chodzić w tym wątku?
Pliki mają już w nazwie Hi-res. I jeżeli są wysokiej rozdzielczości to są Hi-res.
Dla mnie pliki Hi-res to Hi-res.

Pliki nie są hi-res. Tylko pliki gęste są hi-res.

Pliki DTS też nie są hi-res. Są dobre do zabawy w surround, kiedyś tu na Forum się w to bawiliśmy ale to dawne czasy.

Pliki hiend to są pliki Studio Master. Możesz kupić takie w internecie, są dosyć drogie pr-eważnie droższe od płyt CD bo i jakość wyższa (bliższa oryginału), a za to się płaci.

Jak pisałem wcześniej właśnie ta bliskość oryginału decyduje o jakości.

Artysta nagrywa w studio gęste pliki, nakich plików w studio słucha.

Dopiero po kilku miesiącach jak ukazuje się w sprzedaży płyta CD może sprawdzić ile zostało z tego co nagrał na wspomniane gęste pliki w studio.

PS mam nadzieję że za tą wypowiedź bardzo merytoryczną i pr-epełnioną techniczną wiedzą potrzebną jak widać młodym adeptom naszego Forum nie zostanę znowu ukarany- no jak tam kochani moderatorzy ?

1 godzinę temu, Audroc napisał:

Pliki nie są hi-res. Tylko pliki gęste są hi-res.

Pliki DTS też nie są hi-res. Są dobre do zabawy w surround, kiedyś tu na Forum się w to bawiliśmy ale to dawne czasy.

Pliki hiend to są pliki Studio Master. Możesz kupić takie w internecie, są dosyć drogie pr-eważnie droższe od płyt CD bo i jakość wyższa (bliższa oryginału), a za to się płaci.

Jak pisałem wcześniej właśnie ta bliskość oryginału decyduje o jakości.

Artysta nagrywa w studio gęste pliki, nakich plików w studio słucha.

Dopiero po kilku miesiącach jak ukazuje się w sprzedaży płyta CD może sprawdzić ile zostało z tego co nagrał na wspomniane gęste pliki w studio.

PS mam nadzieję że za tą wypowiedź bardzo merytoryczną i pr-epełnioną techniczną wiedzą potrzebną jak widać młodym adeptom naszego Forum nie zostanę znowu ukarany- no jak tam kochani moderatorzy ?

Właśnie o tym pisałem. Czytałeś?

Proponuję wrócić po latach do zabawy z plikami DTS. Wnioski mogą cię bardzo zaskoczyć.
I proszę nie nie mylić Hi-end z Hi-res.

Wiem skąd pozyskać pliki Hi-res. Wiem jak nagrywa artysta. Wiem jaka jest różnica między tym co nagrał a tym co wydał.

Ps. Dziękuję, że nazwałeś mnie młodym adeptem. To miłe i budujące. Dziękuję raz jeszcze.

 

16 minut temu, SimonS napisał:

Właśnie o tym pisałem. Czytałeś?

Proponuję wrócić po latach do zabawy z plikami DTS. Wnioski mogą cię bardzo zaskoczyć.
I proszę nie nie mylić Hi-end z Hi-res.

Wiem skąd pozyskać pliki Hi-res. Wiem jak nagrywa artysta. Wiem jaka jest różnica między tym co nagrał a tym co wydał.

Ps. Dziękuję, że nazwałeś mnie młodym adeptem. To miłe i budujące. Dziękuję raz jeszcze.

 

chciałbym przypomnieć że dts jest formatem stratnym , coś jak dolby czy mp3 , natomiast formatem bezstratnym jest dts-hd , czasami stosowany na płytach koncertowych blu ray

3 godziny temu, krzystekov napisał:

chciałbym przypomnieć że dts jest formatem stratnym , coś jak dolby czy mp3

Coś ci dzwoni, tylko nie wiadomo w którym kościele :).

Baaardzo nieprecyzyjnie i absolutnie nie jest prawdą, że Dolby jest formatem stratnym. Bo są różne Dolby, patrz poniżej. 🙂 

 

Formaty o kompresji stratnej dla dźwięku przestrzennego:

- Dolby Surround i Dolby Surroud ProLogic

- Dolby Digital (AC3)

- Dolby Digital+

- DTS

 

Formaty o kompresji bezstratnej dla dźwięku przestrzennego:

- Dolby TrueHD

- DTS-HD Master Audio

- DTS-HD High Resolution

- Dolby Atmos

- DTS X.

 

Formaty kompresji stratnej dla dźwięku stereo:

- MP3

- AAC

- WMA

- Ogg Vorbis

 

Formaty kompresji bezstratnej dla dźwięku stereo:

- FLAC

- M4A / Apple Lossless

- WMA / Windows Media Audio 9 Lossless

- APE

- MLP (PPCM) / Meridian Lossless Packing

 

Formaty nieskopresowane dla dźwięku przestrzennego:

- wielokanałowy LPCM np. 5.1 (rózne częstotliwości próbkowania i głebia bitowa, najczęściej 24/48 i 24/96)

 

Formaty nieskopresowane dla dźwięku stereo:

- WAV (PCM z róznymi częstotliwościami próbkowania i głebia bitowa, od 16/44 do 24/192 i DXD).

 

Pozdro

 

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, pmcomp napisał:

Coś ci dzwoni, tylko nie wiadomo w którym kościele :).

domyślnie wiadomo że mialem na myśli format stratny dolby , co ma do tego kościół to tylko autor raczy wiedzieć

Edytowane przez krzystekov
18 godzin temu, pmcomp napisał:

Coś ci dzwoni, tylko nie wiadomo w którym kościele :).

Baaardzo nieprecyzyjnie i absolutnie nie jest prawdą, że Dolby jest formatem stratnym. Bo są różne Dolby, patrz poniżej. 🙂 

 

Formaty o kompresji stratnej dla dźwięku przestrzennego:

- Dolby Surround i Dolby Surroud ProLogic

- Dolby Digital (AC3)

- Dolby Digital+

- DTS

 

Formaty o kompresji bezstratnej dla dźwięku przestrzennego:

- Dolby TrueHD

- DTS-HD Master Audio

- DTS-HD High Resolution

- Dolby Atmos

- DTS X.

 

Formaty kompresji stratnej dla dźwięku stereo:

- MP3

- AAC

- WMA

- Ogg Vorbis

 

Formaty kompresji bezstratnej dla dźwięku stereo:

- FLAC

- M4A / Apple Lossless

- WMA / Windows Media Audio 9 Lossless

- APE

- MLP (PPCM) / Meridian Lossless Packing

 

Formaty nieskopresowane dla dźwięku przestrzennego:

- wielokanałowy LPCM np. 5.1 (rózne częstotliwości próbkowania i głebia bitowa, najczęściej 24/48 i 24/96)

 

Formaty nieskopresowane dla dźwięku stereo:

- WAV (PCM z róznymi częstotliwościami próbkowania i głebia bitowa, od 16/44 do 24/192 i DXD).

 

Pozdro

 

 

 

Tak tylko to czy np. Flac jest stratny czy nie zależy od tego czy powstał z oryginalnego gęstego pliku Studio Master, czy też ze stratnego pliku wav powstałego że zripowania płyty CD.

Jak już wielokrotnie udowodniłem 16 bitowa płyta CD z oryginalnym gęstym nagraniem ze studia ma niewiele wspólnego, a powstały z niej flac dziedziczy jej wady i tyle.

Wiem że to rewolucyjne i skomplikowane, ale jak widać moje tłumaczenia przynoszą skutek. Coraz więcej ludzi wybiera gęste pliki czego dowodem 99% tematów na forum temu poświęconych.

Pamiętam kilkanaście lat temu jak wchodziła moda na pliki to byli tu ludzie piszący bzdury że dobre pliki to te 16 bitowe zgrywane wprost z płyt CD. Na szczęście dziś już mamy 2025 rok i trochę ludzi przetarło oczy...

23 godziny temu, Audroc napisał:

Tak tylko to czy np. Flac jest stratny czy nie zależy od tego czy powstał z oryginalnego gęstego pliku Studio Master, czy też ze stratnego pliku wav powstałego że zripowania płyty CD.

Flac jest kompresją bezstratną NIEZALEZNIE Z CZEGO PLIK POWSTAŁ. Jesli tego nie rozumiesz to lepiej sie o technice i technologii nie wypowiadaj.

😡

23 godziny temu, Audroc napisał:

Jak już wielokrotnie udowodniłem 16 bitowa płyta CD z oryginalnym gęstym nagraniem ze studia ma niewiele wspólnego, a powstały z niej flac dziedziczy jej wady i tyle.

 

Tak, wszystkim podałeś ten link do wywiadu inżyniera Philipsa czy kogo tam. Wszyscy mamy bekę.

A może to było twoje alterego?

 

23 godziny temu, Audroc napisał:

Wiem że to rewolucyjne i skomplikowane, ale jak widać moje tłumaczenia przynoszą skutek. Coraz więcej ludzi wybiera gęste pliki czego dowodem 99% tematów na forum temu poświęconych.

KŁAMSTWO !!! Już ci to wykazano.

 

W dniu 21.03.2025 o 17:41, krzystekov napisał:

domyślnie wiadomo że mialem na myśli format stratny dolby

Może TY wiesz co TY miałes na myśli. A przynajmniej powinieneś.

Ale czytelnicy nie wiedzą. 

Edytowane przez Marcinus

Muszę przewietrzyć mój system…

7 minut temu, pmcomp napisał:

Ale czytelnicy nie wiedzą. I wychodzisz na durnia.

ostro !!! - może przydał by ci się kubeł zimnej wody , jaki otrzymałeś w wątku o bezpiecznikach, apeluje u adminów o to !!!!

Ankiety na gearspace.com na temat częstotliwości próbkowania stosowanej przy nagrywaniu:

stworzona 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

gearspace_poll_2009.thumb.png.b2e5d7f3f7ff557767ed6013f8418b69.png

stworzona

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

gearspace_poll_2024.thumb.png.abed040c55c6ac34bf8053ccd521b07e.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
36 minut temu, Gargan napisał:

Przed dalszą dyskusją zapoznajcie się z tym materiałem filmowym:

Już bardziej klikbajt-owego tytułu nie mógł wymyślić? 🤦‍♂️

Poza tym bardzo wątpię, że na uczelniach nie uczą o oversamplingu.

12 godzin temu, danadam napisał:

Już bardziej klikbajt-owego tytułu nie mógł wymyślić? 🤦‍♂️

Tytuł tego wątku też jest klikbajt-owy ... 

Równie dobrze można by założyć inne "pokrewne" bezsensowne tematy. Czy wzmacniacz to jest hi-end?, czy kolumny to jest hi-end?

17 godzin temu, krzystekov napisał:

ostro !!! - może przydał by ci się kubeł zimnej wody , jaki otrzymałeś w wątku o bezpiecznikach, apeluje u adminów o to !!!!

Tobie przydalby sie nie kubel zimnej wody tylko … wiedza techniczna z dziedziny audio/video. Ucz się.

To trzeba być artysta i lamerem zeby napisac ze Dolby jest stratne, he, he, he.

Mam nadzieje, ze przyswoiles zestawienie formatów kompresji audio dla stereo i dzwieku wielokanalowego, ktora zamieścilem.

Zanim moderacja to skasowała. Tak moderacjo … nie liczcie juz nigdy wiecej na publikowanie przeze mnie tutaj jakiejkolwiek wiedzy !!!

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 22.03.2025 o 10:23, szpakowski napisał:

Równie dobrze można by założyć inne "pokrewne" bezsensowne tematy. Czy wzmacniacz to jest hi-end?, czy kolumny to jest hi-end?

A jednak powstalo 57 stron nie wiadomo po co 🙂

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
14 minut temu, rafa napisał:

A jednak powstalo 57 stron nie wiadomo po co 🙂

No jak dyskutować z osobami mającymi co najwyżej poprawnie skonfigurowany sprzęt i nic więcej; w życiu nie zrozumieją o co chodzi...

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.