Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi



Automatu, który potrafiłby czytać w myślach i zmienić bieg zanim coś zrobię a nie po tym, na razie nie wymyślono. Więc o czym tu dyskutować?


Mam auto, które może nie czyta w myślach ale bez zbędnej zwłoki na zmianę biegów robi to czego w danej chwili od niego oczekuję.
W dniu 8.12.2024 o 19:56, il Dottore napisał:

Ja się zastanawiam, jak myśmy trafiali na właściwy adres w pogotowiu, gdy zacząłem tam pracować na początku lat 90-tych...

no bo Panie we tych tamtych czasach cza było mieć mapę w głowie...a znajomość topografii miasta była warunkiem aby być kierowcą karetki.

10 godzin temu, przmor napisał:


 

 


Mam auto, które może nie czyta w myślach ale bez zbędnej zwłoki na zmianę biegów robi to czego w danej chwili od niego oczekuję.

 

Nawet jak nie czyta w myślach, to reakcja na wciśnięcie gazu zajmuje mu krócej, niż czekanie aż kierowca puści gaz, wciśnie sprzęgło, zredukuje bieg, puści sprzęgło i wciśnie gaz.

Godzinę temu, Zbig napisał:

Nawet jak nie czyta w myślach, to reakcja na wciśnięcie gazu zajmuje mu krócej, niż czekanie aż kierowca puści gaz, wciśnie sprzęgło, zredukuje bieg, puści sprzęgło i wciśnie gaz.

Ale kumaty kierowca to wszystko robi PRZED wciśnięciem gazu, a nie po. A poza chwilowym "czuciem" oporu, widzi też jak dluga jest prosta albo czy zbliża się gorki.

11 godzin temu, przmor napisał:

bez zbędnej zwłoki na zmianę biegów robi to czego w danej chwili od niego oczekuję.

J. W., ale oczekiwania bywają niższe 

13 godzin temu, il Dottore napisał:

640d

 

21 godzin temu, fetek napisał:

przesadzasz

Po prostu piszę o autach jakieś 3-5x słabszych, które są bardziej wrażliwe na dobór biegu.

-----

21 godzin temu, Zbig napisał:

B420T2

Volvo ma prawie 40lat tradycji w budowaniu małych silników turbo, które przez setki tysięcy kilometrów napędzają duże i ciężkie auta. Jakoś bym się nie obawiał.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Miało to swoje uroki.  Taki np. Kolumb, płynął do Indii a odkrył Amerykę...
Jak dla kogo. Rodowici Amerykanie są jakimiś Indianami. Ukradziono im wszystko, nawet nazwę.

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

9 minut temu, szymon1977 napisał:

Ale kumaty kierowca to wszystko robi PRZED wciśnięciem gazu, a nie po.

W prostej sytuacji, kiedy czekasz na to aż jadący z przeciwka Cię minie, owszem. 

Ale w gęstym ruchu miejskim, gdzie sytuacja jest dynamiczna, "czajenie" się co chwila z redukcją robi się męczące.

4 minuty temu, partick napisał:
23 godziny temu, Zbig napisał:
Miało to swoje uroki.  Taki np. Kolumb, płynął do Indii a odkrył Amerykę...

Jak dla kogo. Rodowici Amerykanie są jakimiś Indianami. Ukradziono im wszystko, nawet nazwę.

Jakby miał GPS niewiele by to zmieniło.

14 minut temu, szymon1977 napisał:

Po prostu piszę o autach jakieś 3-5x słabszych, które są bardziej wrażliwe na dobór biegu.

Nie ma znaczenia, w słabszych autach przy gorszych skrzynia bardziej czuć różnice.

8 minut temu, Zbig napisał:

Ale w gęstym ruchu miejskim, gdzie sytuacja jest dynamiczna, "czajenie" się co chwila z redukcją robi się męczące.

w takich sytuacjach wyprzedzanie nie ma sensu 😅 ale odnosząc się do sytuacji to masz 100% racji po za tym zawsze zostają łopatki lub tryb sport, który w nowszych skrzyniach nie pałuje silnika.

Nawet te znienawidzone łopatki fajnie chodzą

 

16 minut temu, Zbig napisał:

Ale w gęstym ruchu miejskim, gdzie sytuacja jest dynamiczna, "czajenie" się co chwila z redukcją robi się męczące

Automat robi dwa zbędne ruchy: wrzuca na wyższy potem redukuje. A ja widzę co dzieje się na drodze i wiem, co będę robić.

----

18 minut temu, fetek napisał:

Nie ma znaczenia, w słabszych autach przy gorszych skrzynia bardziej czuć różnice.

Nie ma, czyli (jak sam piszesz) ma.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.



Automat robi dwa zbędne ruchy: wrzuca na wyższy potem redukuje. A ja widzę co dzieje się na drodze i wiem, co będę robić.


Czyli piłujesz na niższym, albo dusisz na wyższym?

A już kickdown, to jest kapitalna rzecz w automacie.

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

13 minut temu, szymon1977 napisał:

Automat robi dwa zbędne ruchy: wrzuca na wyższy potem redukuje. A ja widzę co dzieje się na drodze i wiem, co będę robić.

Jak mu nie wciśniesz mocniej gazu to tego nie zrobi wiec jego zachowanie jest tylko i wyłącznie Twoją winą. On to i tak zrobi szybciej niż Ty zmieniasz tylko jeden bieg.

Skrzynie które szybko i często wachlują biegami to dobrze skrzynie, wręcz bardzo dobre.

O ile pamiętam masz DQ250, tu faktycznie na seryjnym sofcie jeździ słabo i potrafi być irytująca. To jest bardzo dobra skrzynia z możliwością wielu modyfikacji nawet pod bardzo duże moce.

 

52 minuty temu, szymon1977 napisał:

A ja widzę co dzieje się na drodze i wiem, co będę robić.

Dopiero jak zobaczysz co zdecydowali inni kierowcy.  Chodzi o poruszanie się w tym samym kierunku a nie w przeciwnym.  Z moim lewym kolanem nie podyskutujesz a Twoje się pewnie jeszcze nie wypowiedziało, ale to kwestia czasu, chyba że definitywnie pozbędziesz się manuala.

2 godziny temu, partick napisał:

Czyli piłujesz na niższym, albo dusisz na wyższym?

Wprost przeciwnie, takie cuda to dzieła automatu, ja racjonalnie korzystam z użytecznego zakresu obrotów.

2 godziny temu, partick napisał:

A już kickdown, to jest kapitalna rzecz w automacie.

Przy dzisiejszych automatach, które jak tylko szybszym ruchem wciśniesz gaz nieco głębiej to bieg redukują momentalnie, kickdown w zasadzie jest bezużyteczny.

2 godziny temu, fetek napisał:

Jak mu nie wciśniesz mocniej gazu to tego nie zrobi wiec jego zachowanie jest tylko i wyłącznie Twoją winą.

Żonglerka nie jest moją winą, a ograniczeniem oprogramowania skrzyni, które nie jest w stanie przewidzieć zamiarów kierowcy.

2 godziny temu, fetek napisał:

Skrzynie które szybko i często wachlują biegami to dobrze skrzynie, wręcz bardzo dobre.

Muszą szybko zredukowć skoro bez sensu wrzuciły na wyższy. Równie dobrze mógłbyś napisać, że dobrze wdepnąć w g... w gumiaku, choć moim zdaniem dobrze nie wdepnąć w ogóle.

2 godziny temu, fetek napisał:

O ile pamiętam masz DQ250,

Ale nie piszę o tym co mam.

1 godzinę temu, Zbig napisał:

Dopiero jak zobaczysz co zdecydowali inni kierowcy.

Życie to nie gra komputerowa a ja nie jestem wariatem jeżdżącym na farta, wiec jak sie na coś zdecyduję, to sytuacja jest już pewna. W 10% zdanie zmieniam, ale automat myki się także w pozostałych 90%

1 godzinę temu, Zbig napisał:

Z moim lewym kolanem nie podyskutujesz

Oczywiście, że nie, a jakbym miał w osobowym manualnie obsługiwać np 9 biegów, to też by mi się nie chciało.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Zastanawiam się o czym Wy piszecie? Manualem jeździłem daaaawno temu. Klasycznym czterobiegowym automatem w Galaxy 10 lat temu. Teraz mam auto, które w zasadzie biegów nie zmienia bo ich nie posiada choć w zasadzie ma ich nieskończenie wiele. Wciskam gaz auto natychmiast przyspiesza zanim jeszcze silnik spalinowy wkręci sie na obroty, odpuszczam gaz auto zaczyna żeglować, odpuszczam mocniej zaczyna lekko hamować odzyskujac energię, wciskam hamulec auto hamuje mocniej odzyskujac energie, wciskam mocno hamulec zaciskają się dodatkowo klocki. Proste i przyjemne. Jedyne co muszę robić to obserwować sytuację na drodze.

1 godzinę temu, przmor napisał:

Wciskam gaz auto natychmiast przyspiesza zanim jeszcze silnik spalinowy wkręci sie na obroty, odpuszczam gaz auto zaczyna żeglować, odpuszczam mocniej zaczyna lekko hamować odzyskujac energię, wciskam hamulec auto hamuje mocniej odzyskujac energie, wciskam mocno hamulec zaciskają się dodatkowo klocki. Proste i przyjemne.

W sumie masz rację... tylko, że gdyby na wolnym rynku... no ale rynek UE wolny nie jest. I gdy w UE konsument przymuszany jest do zakupu Ducato E, to w USA w tym samym Ducato wycofano silnik 3.0 i bazowym stał się 3.6 V6

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Już sobie za darmo nie poparkujemy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

17 godzin temu, szymon1977 napisał:

Muszą szybko zredukowć skoro bez sensu wrzuciły na wyższy. Równie dobrze mógłbyś napisać, że dobrze wdepnąć w g... w gumiaku, choć moim zdaniem dobrze nie wdepnąć w ogóle.

Żadna normalna skrzynia się tak nie zachowuje, to jest tylko i wyłącznie wina kierowcy.

 

 

4 godziny temu, rafal735r napisał:

Już sobie za darmo nie poparkujemy:

chcieli to mają...



Przy dzisiejszych automatach, które jak tylko szybszym ruchem wciśniesz gaz nieco głębiej to bieg redukują momentalnie, kickdown w zasadzie jest bezużyteczny.


Mówię o samej nazwie w odniesieniu właśnie do redukcji biegów. Wiadomo, że przycisku pod pedałem gazu już od dawna nie ma.

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

9 minut temu, rafal735r napisał:

Wszystko zmierza w jedną stronę. Do autobusów i cieszyć się że jedziecie! 

i rowerów elektrycznych 😅

Prawdę mówiąc wszystko, totalnie wszystko się wali i to nie tylko w PL a całej EU. Zakładają nam kagańce, ograniczają wolność, opodatkowują i niszczą kraj. Niestety w tym wszystkim uważam że ciągle jest za dobrze, taki partick ciągle nie dostał po dupie i ciągle nie czuje efektu swoich decyzji, ciągle bezrefleksyjnie czyta rosyjską prasę.

9 minut temu, partick napisał:

Mówię o samej nazwie w odniesieniu właśnie do redukcji biegów. Wiadomo, że przycisku pod pedałem gazu już od dawna nie ma.

a po co Ci guzik ? Dzisiaj między "wajchą" a skrzynią nawet nie masz fizycznego połączenia.

kickdown był jest i będzie, nie ma to nic wspólnego z normalną redukcją podczas przyspieszania. 

Edytowane przez fetek
Godzinę temu, fetek napisał:

Żadna normalna skrzynia się tak nie zachowuje

Każda się tak zachowuje, bo żadna nie czyta w myślach kierowcy.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Każda się tak zachowuje, bo żadna nie czyta w myślach kierowcy.

Żadna, skrzynia musi mieć powód do redukcji biegu więc jeśli tak robi to winny jest kierowca.

Nie musi, po co ma to robić ? tam nie ma filozofii...

Edytowane przez fetek
4 minuty temu, fetek napisał:

Żadna, skrzynia musi mieć powód do redukcji biegu więc jeśli tak robi to winny jest kierowca.

Już o tym pisałem: powodem redukcji biegu jest bezsensowna zmiana na wyższy.

4 minuty temu, fetek napisał:

po co ma to robić ?

Już o tym pisałem: żeby bieg był wrzucony PRZED manewrem a nie po jego rozpoczęciu.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

9 minut temu, szymon1977 napisał:

Już o tym pisałem: żeby bieg był wrzucony PRZED manewrem a nie po jego rozpoczęciu.

rozbijmy to na dwa przykłady

1 dobra skrzynia, dynamiczny silnik - nie ma takiej potrzebny bo reakcja obu będzie błyskawiczna 

2 słaby silnik - zmienić tryb pracy skrzyni, przejść w M, skorzystać z manetki, albo odpowiednio korzystać z pedału gazu i zmusić skrzynie do redukcji.

W czym człowieku masz problem ?

w sytuacjach nagłych i drugim przypadku kickdown i tak będzie szybszy od Ciebie.

9 minut temu, szymon1977 napisał:

Już o tym pisałem: powodem redukcji biegu jest bezsensowna zmiana na wyższy.

a świstak siedzie za sreberka. Po Twoich wypowiedziach widać że może automatem jeździłeś ale ni cholery nie umiesz nim jeździć.

Dzisiaj problemem jest żywotność, tryb żeglowania, WLTP, czy nagminne zbyt niskie trzymanie obrotów a nie pierdoły wynikające z nieumiejętnej eksploatacji.

Edytowane przez fetek
1 minutę temu, fetek napisał:

W czym człowieku masz problem ?

Problem masz Ty, w przyjęciu do wiadomości istnienia faktu.

3 minuty temu, fetek napisał:

w sytuacjach nagłych

Nie miewam sytuacji nagłych.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

6 minut temu, szymon1977 napisał:

Problem masz Ty, w przyjęciu do wiadomości istnienia faktu.

Wiem o czym piszesz, ale gdybyś tym jeździł to byś doskonale wiedział że to nie jest problem skrzyni tylko kwestia kierowcy. Słaby silnik i automat to zawsze lepsze rozwiązanie niż manual, który i tak w tej konfiguracji jest niskich lotów.

Problem to masz Ty bo aut w M to ze świecą szukać więc siłą rzeczy będziesz się musiał nauczyć tego co przysłowiowa blondynka już dawno opanowała.

Po za tym czego Ty wymagasz ? sam wciskasz sprzęgło zdejmujesz ręce z kierownicy by zmienić bieg itd więc się przygotowujesz, więc jaki masz problem przygotować skrzynię automatyczną ?

Edytowane przez fetek
18 minut temu, fetek napisał:

Wiem o czym piszesz, ale gdybyś tym jeździł to byś doskonale wiedział że to nie jest problem skrzyni tylko kwestia kierowcy.

Wprost przeciwnie - to jest problem skrzyni, która zmienia na wyższy bieg, kiedy ja wiem, że będę potrzebować niższy.

18 minut temu, fetek napisał:

Słaby silnik i automat to zawsze lepsze rozwiązanie niż manual, który i tak w tej konfiguracji jest niskich lotów.

Śmiać się czy płakać? 

18 minut temu, fetek napisał:

sam wciskasz sprzęgło zdejmujesz ręce z kierownicy by zmienić bieg itd więc się przygotowujesz, więc jaki masz problem przygotować skrzynię automatyczną ?

Automatem w trybie manualnym jeździ się fajnie. Właśnie: czy w mojej skrzyni da się zamienić + i - miejscami? 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

19 godzin temu, przmor napisał:

Zastanawiam się o czym Wy piszecie?

Najczęściej omawiane tutaj są problemy motoryzacji z początku lat dziewięćdziesiątych. Jak sobie czytam przemyślenia tutaj, to sobie uzmysławiam, że mój pierwszy samochód bmw 525tds 99’ to był kosmos w porównaniu z tym, czym ludzie z tego tematu jeżdżą i czym się zachwycają…

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

1 godzinę temu, rafal735r napisał:

Wszystko zmierza w jedną stronę. Do autobusów i cieszyć się że jedziecie! 

Gdyby jeszcze komunikacja mijeska w metropoliach byla przystosowana do takiej ilosci pasazerow. 

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

33 minuty temu, szymon1977 napisał:

Wprost przeciwnie - to jest problem skrzyni, która zmienia na wyższy bieg, kiedy ja wiem, że będę potrzebować niższy.

będziesz !- potrzebujesz, będziesz jak idiota przez kilkaset metrów jechać na wyższych obrotach potem się rozmyślisz. Skrzynia na spełnienie Twojego marzenia z dzieciństwa będzie potrzebowała sekundy.

Po za tym to Ty masz czuć skrzynię, a nie skrzynia Ciebie.  Jak nie umiesz jeździć to się przesiądź na rower

 

26 minut temu, electro napisał:

, że mój pierwszy samochód bmw 525tds 99’ to był kosmos w

ojeju ile się tego katowało... zapierdzielasz 120kmh i nagle prądu braknie 😅

Edytowane przez fetek
23 minuty temu, fetek napisał:

będziesz jak idiota

Nie sądź po sobie, btw bez wątpienia nie potrzeba mi idiotycznie niskich obrotów na idiotycznie wysokim biegu, na idiotycznie krótkiej prostej.

23 minuty temu, fetek napisał:

przez kilkaset metrów jechać na wyższych obrotach

Tak to automat na S-ce, nie ja.

23 minuty temu, fetek napisał:

Po za tym to Ty masz czuć skrzynię

Czuję doskonale i właśnie stąd brak bezgranicznego zachwytu.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.