Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, szymon1977 napisał:

Powtórzę:

 

Akurat kogokolwiek obchodzi co Ty uważasz skoro nie potrafisz podać uzasadnienia.

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Teorii powstawania prawa nie znasz

Nie ma żadnej teorii powstawania prawa.  To nie jest wątek o historii myśli prawniczej czy coś w tym rodzaju.

41 minut temu, Zbig napisał:

Dyskusja nie jest o tym co zrobi policja.

On żyje jeszcze zasadami Milicji
Jeżeli Policja przyjedzie na miejsce kolizji, to spisuje raport, jak strony się nie dogadują to idą przed sąd, o karze to może zadecydować sad a nie Policjant, chyba ze na miejscu jest winny który przyznaje sie to wykroczenia.

2 godziny temu, BlueDot napisał:

To raptem 111km dziennie. 

Nie pisałem, że to jest dużo.

2 godziny temu, BlueDot napisał:

Chyba nie uwazasz ze pojazd zatrzymuje sie natychmiast.

A ten przed Tobą?

-----

Godzinę temu, Zbig napisał:

Nie ma żadnej teorii powstawania prawa

Niewiedza argumentem? Kompromitujesz się.

Godzinę temu, Zbig napisał:

 

7 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Jeżeli Policja przyjedzie na miejsce kolizji, to spisuje raport, jak strony się nie dogadują to idą przed sąd, o karze to może zadecydować sad a nie Policjant, chyba ze na miejscu jest winny który przyznaje sie to wykroczenia.

A ktoś pisał, że jest inaczej?

-----

53 minuty temu, Zbig napisał:

Dyskusja nie jest o tym co zrobi policja.

Mam pominąć fakty bo Ci nie pasują?

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

3 minuty temu, szymon1977 napisał:
Godzinę temu, Zbig napisał:

Nie ma żadnej teorii powstawania prawa

Niewiedza argumentem? Kompromitujesz się.

Ty się kompromitujesz powołując się na coś, czego istnienia  nie jesteś w stanie przedstawić, tym bardziej we właściwym kontekście.

5 minut temu, szymon1977 napisał:
57 minut temu, Zbig napisał:

Dyskusja nie jest o tym co zrobi policja.

Mam pominąć fakty bo Ci nie pasują?

To nie są żadne fakty, chyba że w zdarzeniu uczestniczył radiowóz.

A jeszcze co do odleglosci i czasu reakcji. Czas reakcji ktory byl gdzies podawany jest raczej calkowitym czaszem zdarzenia. Czas reakcji wynosi blizej 0,2s (od zauwazenia zagrozenia do reakcji na nie) jezeli jest sie skupionym na jezdzie. Jakby czas reakcji byl na poziomie podawanej tutaj 1s to stluczki bylyby non stop. 1s to moze miec wlasnie jakas osoba w bardzo podeszlym wieku co juz "niezbyt komunikuje". W czasie 1s przejezdza sie jakies 14m jadac 50km/h, a dobry samochod zahamuje do 0 z 50km/h sporo ponizej 10m. Bezpieczna odleglosc jaka powinno sie trzymac to okolo polowa predkosci wyrazone w metrach. Widze ze wiele osob mogloby powtorzyc kurs prawa jazdy. Przypomnialo mi sie tez ze kiedys prawo jazdy na kilka miesiecy stracil ojciec znajomego przez to ze jechal komus "na zderzaku" samochodem dostawczym (ale to bylo w Norwegii).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ODLEGŁOŚĆ śmiertelnie niebezpieczna to poniżej połowy bezpiecznej.
Jadący przed nami pojazd ma prawo w każdej chwili zatrzymać się !!! 

(czyli dla 50km/h ponizej 12,5m... )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
17 minut temu, piter z napisał:

Jakby czas reakcji byl na poziomie podawanej tutaj 1s

To jest całkowity czas reakcji: od powstania zagrożenia do zadziałania układ hamulcowego, przyjmuje się około 1s.

17 minut temu, piter z napisał:

ODLEGŁOŚĆ śmiertelnie niebezpieczna to poniżej połowy bezpiecznej.

A wiesz dlaczego? Bo kiedy ten z przodu już się zatrzymał, to Ty właśnie dojechałeś do jego zderzaka, układ hamulcowy zaczyna działać, ale nadal jedziesz z pełną prędkością.

17 minut temu, piter z napisał:

W czasie 1s przejezdza sie jakies 14m jadac 50km/h, a dobry samochod zahamuje do 0 z 50km/h sporo ponizej 10m. Bezpieczna odleglosc jaka powinno sie trzymac to okolo polowa predkosci wyrazone w metrach.

No i tak wychodzi 14+10=24, a 50/2=25 Toretycznie wyhamujesz nawet jak ten przed Tobą zatrzyma się dosłownie w miejscu. To zasada z dawnych czasów jest.

17 minut temu, piter z napisał:

Przypomnialo mi sie tez ze kiedys prawo jazdy na kilka miesiecy stracil ojciec znajomego przez to ze jechal komus "na zderzaku" samochodem dostawczym (ale to bylo w Norwegii).

Właśnie, a tutaj nie tylko nie jest to nic złego, ale ten komu siedziano na zderzaku "w pysk powinien dostać" (przytaczam z pamięci bo  nie będę marnować drugi raz czasu na czytanie patologii).

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

18 minut temu, piter z napisał:

A jeszcze co do odleglosci i czasu reakcji. Czas reakcji ktory byl gdzies podawany jest raczej calkowitym czaszem zdarzenia. Czas reakcji wynosi blizej 0,2s (od zauwazenia zagrozenia do reakcji na nie) jezeli jest sie skupionym na jezdzie. Jakby czas reakcji byl na poziomie podawanej tutaj 1s to stluczki bylyby non stop. 1s to moze miec wlasnie jakas osoba w bardzo podeszlym wieku co juz "niezbyt komunikuje". W czasie 1s przejezdza sie jakies 14m jadac 50km/h, a dobry samochod zahamuje do 0 z 50km/h sporo ponizej 10m. Bezpieczna odleglosc jaka powinno sie trzymac to okolo polowa predkosci wyrazone w metrach. Widze ze wiele osob mogloby powtorzyc kurs prawa jazdy. Przypomnialo mi sie tez ze kiedys prawo jazdy na kilka miesiecy stracil ojciec znajomego przez to ze jechal komus "na zderzaku" samochodem dostawczym (ale to bylo w Norwegii).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ODLEGŁOŚĆ śmiertelnie niebezpieczna to poniżej połowy bezpiecznej.
Jadący przed nami pojazd ma prawo w każdej chwili zatrzymać się !!! 

(czyli dla 50km/h ponizej 12,5m... )

nIe kazdy ma "dobry" samochód

Jakie szacujesz odstępy na poniższym zdjęciu ?

000I66CBLS5CAE8Y-C322-F4.webp

albo tym

666698337744f_o_medium.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
19 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Jakie szacujesz odstępy na poniższym zdjęciu ?

A jaka jest prędkość? Po odstępach szacuję turlanie się w korku (10-20 w porywach do 30).

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

nIe kazdy ma "dobry" samochód

Jakie szacujesz odstępy na poniższym zdjęciu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

albo tym

666698337744f_o_medium.jpg

W wiekszosci raczej zbyt male, ale nie wiem czy nie jada z 20km/h, albo w korku. Policja jakby chciala to by mogla mandaty wreczac hurtowo za nie zachowywanie odleglosci :).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 minuty temu, piter z napisał:

W wiekszosci raczej zbyt male, ale nie wiem czy nie jada z 20km/h, albo w korku. Policja jakby chciala to by mogla mandaty wreczac hurtowo za nie zachowywanie odleglosci :).

Uwierz, takie odstępy sa przy 60 km/h w Monachium, w Warszawie 70 i więcej, jak na drugim zdjeciu.

Edytowane przez .:Gerard:.
1 minutę temu, .:Gerard:. napisał:

Uwierz, takie odstępy sa przy 60 km/h w Monachium, w Warszawie 70 i więcej

Jadac 70km/h z taka odlegloscia nie ma szans na reakcje i dlatego jak jedna osoba przyhamuje bo cos sie stanie to zderza sie kilka samochodow. Teraz mi sie przypomnialo jak mi wybiegl pies na droge xD. Ja zahamowalem, osoba za mna zjechala w strone pobocza do polowy mojego samochodu, a nastepne 3, czy 4 auta kolizja.

18 minut temu, BlueDot napisał:

Ja przy predkosci 100km/h potrafie utrzymywac 5m do poprzedzajacego mnie pojazdu. To nic trudnego

Tak, to łatwe, tylko nie każdy jest wystarczająco głupi by to zrobić.

15 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Uwierz, takie odstępy sa przy 60 km/h w Monachium, w Warszawie 70 i więcej

Byłem ostatnio w Warszawie: fantazjujesz.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, piter z napisał:

Jadac 70km/h z taka odlegloscia nie ma szans na reakcje i dlatego jak jedna osoba przyhamuje bo cos sie stanie to zderza sie kilka samochodow. Teraz mi sie przypomnialo jak mi wybiegl pies na droge xD. Ja zahamowalem, osoba za mna zjechala w strone pobocza do polowy mojego samochodu, a nastepne 3, czy 4 auta kolizja.

Nie ma, ale normalni ludzie w czasie takiej jazdy ostro nie hamują, jedynie niemoty i chamy.
Nawet na autostradach przy natężonym ruchu, przy 100-120km/ nie widziałem, aby ludzie jeździli z odstępem po 15-20m, o miejsce czy obwodnicach tym bardziej.

9 minut temu, piter z napisał:

Jadac 70km/h z taka odlegloscia nie ma szans na reakcje i dlatego jak jedna osoba przyhamuje bo cos sie stanie to zderza sie kilka samochodow. Teraz mi sie przypomnialo jak mi wybiegl pies na droge xD. Ja zahamowalem, osoba za mna zjechala w strone pobocza do polowy mojego samochodu, a nastepne 3, czy 4 auta kolizja.

Pies nie jest przez wymiar sprawiedliwości uznawany za wystarczający powód do gwałtownego hamowania.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

9 minut temu, szymon1977 napisał:

Byłem ostatnio w Warszawie: fantazjujesz.

Jedyny fantasta jesteś ty, pierwsze z brzegu video, i to nie jest jeszcze natężony ruch ..., ograniczenie 80km/h

 

Edytowane przez .:Gerard:.

Czas reakcji 0.2s to chyba tylko kierowcy F1 mają. 0.5s jest progiem powyżej którego nie zaliczy się psychotestów. Pytanie jeszcze o jaki czas reakcji chodzi. To co napisałem wyżej dotyczy reakcji złożonej (noga, ręka, bodziec świetlny i dzwiekowy)

5 minut temu, przmor napisał:

Czas reakcji 0.2s to chyba tylko kierowcy F1 mają. 0.5s jest progiem powyżej którego nie zaliczy się psychotestów.

Mam wrażenie, że mylisz dwa pojęcia: na całkowity czas reakcji sada się refleks i czas zadziałania mechanizmów. Typowy refleks to 0,2s, a całkowity czas reakcji szacuje się na 1s.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

31 minut temu, przmor napisał:

Czas reakcji 0.2s to chyba tylko kierowcy F1 mają. 0.5s jest progiem powyżej którego nie zaliczy się psychotestów. Pytanie jeszcze o jaki czas reakcji chodzi. To co napisałem wyżej dotyczy reakcji złożonej (noga, ręka, bodziec świetlny i dzwiekowy)

Kiedys ogladalem o tym program naukowy. Wydaje mi sie ze wnioski byly takie ze kierowcy F1 maja zasadniczo podobny czas reakcji do zwyklych osob. Roznice w czasie calkowitym wynikaly glownie z tego ze potrafia niesamowicie przewidywac zachowanie bolidu dzieki doswiadczeniu.

25 minut temu, szymon1977 napisał:

Mam wrażenie, że mylisz dwa pojęcia: na całkowity czas reakcji sada się refleks i czas zadziałania mechanizmów. Typowy refleks to 0,2s, a całkowity czas reakcji szacuje się na 1s.

 

To tir jadący 70 km/h będzie miał małe szanse, aby nie wjechać na czerwonym.

1 minutę temu, piter z napisał:

Kiedys ogladalem o tym program naukowy. Wydaje mi sie ze wnioski byly takie ze kierowcy F1 maja zasadniczo podobny czas reakcji do zwyklych osob. Roznice w czasie calkowitym wynikaly glownie z tego ze potrafia niesamowicie przewidywac zachowanie bolidu dzieki doswiadczeniu.

No i im ciągniki i hulajnogi z podporządkowanej nie wyjeżdżają...

Tu jest opracowanie na temat czasów reakcji kierowców w różnych grupach wiekowych. Mój wynik sprzed 4 lat reakcji złożonej to 0.42s. Za rok kolejne badanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam wrażenie, że mylisz dwa pojęcia: na całkowity czas reakcji sada się refleks i czas zadziałania mechanizmów. Typowy refleks to 0,2s, a całkowity czas reakcji szacuje się na 1s.
 
Niczego nie mylę. Czas reakcji prostej typowo wynosi okolo 0.2s a czas reakcji złożonej jest ponad dwukrotnie dłuższy i bardziej odpowiada sytuacji hamowania pod wpływem bodźca. Jak już człowiek zareaguje i wykona działanie dopiero wtedy dochodzi opóźnienie związane z mechaniką pojazdu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
17 minut temu, Zbig napisał:

To tir jadący 70 km/h będzie miał małe szanse, aby nie wjechać na czerwonym.

No i znów brak wiedzy: wg wytycznych znakowania dróg, czas świecenia żółtego światła jest dłuższy przy wyższej prędkości dopuszczalnej.

-----

7 minut temu, przmor napisał:

Mój wynik sprzed 4 lat reakcji złożonej to 0.42s

Powtórzę: 

44 minuty temu, szymon1977 napisał:

na całkowity czas reakcji sada się refleks i czas zadziałania mechanizmów. Typowy refleks to 0,2s, a całkowity czas reakcji szacuje się na 1s.

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

W sytuacji drogowej chodzi glownie o wplyw skupienia, ktore z kolei wplywa na moment zauwazenia sytuacji na ktora trzeba zareagowac. Jak ktos jest 100% skupiony na swiatlach stop pojazdu poprzedzajacego to ma szanse zaczac wciskac hamulec 0,2s po tym jak te sie zaswieca, ale ze sie nie jezdzi z noga na hamulcu to dochodzi czas przelozenia stopy z gazu na hamulec, a to juz proces decyzyjny, a nie tylko reakcja. Rownie dobrze mozna zdecydowac o wyminieciu przeszkody zamiast hamowania. To wlasnie w tym kierowcy F1 sa lepsi poniewaz oni w kazdej chwili wiedza jaki proces decyzyjny wystapi i ta sciezka ma czas bliski 0. Z kolei u osob w wieku podeszlym i takich ktorzy nie maja opanowania proces decyzyjny moze nawet nie nastapic wogole.

"Czas reakcji prostejnjest to czas potrzebny na wykonanie pojedynczej reakcji zewnętrznej w odpowiedzi na bodziec. Zwykle mierzymy reakcję ruchową na bodziec wzrokowy lub słuchowy. Czas reakcji prostej określa szybkość reagowania na wysyłane bodźce bez podejmowania próby różnicowania reakcji na poszczególne sygnały. Czas reakcji złożonej zawiera czas podjęcia decyzji o specyficznej reakcji na konkretny bodziec w wyniku wcześniejszego ustalenia połączeń pomiędzy bodźcem i reakcją."
65c02f312ce0df4a7677ca82fbb49ea5.jpg

40 minut temu, szymon1977 napisał:

No i znów brak wiedzy: wytycznych znakowania dróg, czas świecenia żółtego światła jest dłuższy przy wyższej prędkości dopuszczalnej.

Tak.  Po Twojej stronie. Jest 3 sekundy i nie ma od tego odstępstw.  Tekst jednolity rozporządzenia wraz z załącznikami na stronie ISAP.

Pomyliłem swój wynik czasu reakcji złożonej, nie 0.42 tylko 0.37 (0.42 było 9 lat temu). Psycholog stwierdził, że to bardzo dobry wynik bo 0.35 jest górną granicą dla kierowców wyścigowych, ubiegających się o licencję.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.