Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, bolo_senor napisał:

przecież to tylko moja subiektywna opinia - po co zaraz ten sarkazm .

bardzo się cieszę że jesteś nim zachwycony.

Hmm. Jeśli sarkazm, to nie był zamierzony. Naprawdę bardzo lubię to ramię. Jak wspomniał @Marcinus - jego obsługa jest przyjemnością.

Twoja opinia o nim bazuje na wrażeniach organoleptycznych, czy wizualnych jedynie? Bo piszesz o sznurkach, patykach, malowanym plastiku...i wygląda to na zwykłe złośliwości.

Dlatego staję w jego obronie, pierś dumnie do przodu wypinam gotów razy przyjmować ale i swych adwersarzy oszczędzać nie zamierzam 😁

12 minut temu, mood napisał:

czy wizualnych jedynie?

wizualnych tylko , bo pisaliśmy o wyglądzie.

 

12 minut temu, mood napisał:

Bo piszesz o sznurkach, patykach, malowanym plastiku...i wygląda to na zwykłe złośliwości.

Nie , nie ma tu złośliwości , część japońskich ramion jest tak zrobiona , plastiki udają metal , ale gałeczki są zawsze wycyzelowane na bogato. O rodzaj projektowania mi chodziło.

 

 

Edytowane przez bolo_senor

A wracając do ustawienia antyskatingu wygrzebałem płytę mono i słuchając na słuchawkach nie słyszę jakiejkolwiek zmiany kręcąc pokrętłem antyskatingu podczas odtwarzania. To samo na płycie stereo. Antyskating działa bo zmiany ustawienia widzę na gładkiej płycie.

14 minut temu, bolo_senor napisał:

Nie , nie ma tu złośliwości , część japońskich ramion jest tak zrobiona , plastiki udają metal , ale gałeczki są zawsze wycyzelowane na bogato. O rodzaj projektowania mi chodziło.

OK. Zapewne jest tak, jak piszesz. Choć w tym przypadku uważam, że to kawał solidnej inżynierii. 

Zapewne nie zareagowałbym na Twój wpis, gdyby nie fakt, że wczoraj zmieniłem igłę we wkładce i siłą rzeczy musiałem dokonać drobnych korekt jej ustawienia, przy okazji odczuwając "perwersyjną" przyjemność wynikającą z zabawy tym ramieniem.

Oczywiście nie zamierzam toczyć żadnych bojów o "lepszość" tego ramienia względem innych, był to jedynie taki żarcik z mojej strony.

Serdeczności 🙂 

  • Moderatorzy
9 minut temu, mood napisał:

wczoraj zmieniłem igłę

Z jakiej na jaką ? I masz to ramię w wersji krótkiej, czy długiej?

4 minuty temu, Marcinus napisał:

Z jakiej na jaką ? I masz to ramię w wersji krótkiej, czy długiej?

Igła VMN40ML - ze starej na nową. Czyli nie postarałem się. 

O moim ramieniu stoi w piśmie: Total lenght 322mm, Working lenght 237mm. Bez bicia przyznaję się, że nawet nie wiedziałem o istnieniu innych długości. Takie ramię jest standardowym wyposażeniem MicroSeiki DD-8 (nie ma ono możliwości zmiany VTA "w locie"). Jaka jest Twoja wersja ramienia? 

  • Moderatorzy
1 minutę temu, mood napisał:

Igła VMN40ML - ze starej na nową. Czyli nie postarałem się. 

O moim ramieniu stoi w piśmie: Total lenght 322mm, Working lenght 237mm. Bez bicia przyznaję się, że nawet nie wiedziałem o istnieniu innych długości. Takie ramię jest standardowym wyposażeniem MicroSeiki DD-8 (nie ma ono możliwości zmiany VTA "w locie"). Jaka jest Twoja wersja ramienia? 

To dobra wkładka/igła MM, nie kusiło Cię aby spróbować shibatę albo SLC ?

Ja mam 505L czyli długość efektywna 282mm, takie 11". Z tym, że to moje ma modyfikowaną rurkę ramienia i częściowo jest z jakiegoś drewna, z tego co zrozumiałem, to ten sam materiał co ramiona Reed-a

3 minuty temu, Marcinus napisał:

To dobra wkładka/igła MM, nie kusiło Cię aby spróbować shibatę albo SLC ?

Jasne, że kusiło:) Temat jest otwarty. Jednak tak się złożyło, że spreparowałem sobie ostatnio nową platformę pod gramofon i, choć wiem, że wiele osób robi sobie z tego "podśmiechujki", ma to pewien wpływ na brzmienie, a nie chciałem wprowadzać dodatkowej zmiennej, by móc ocenić jej oddziaływanie. Ta platforma to taka "kanapka" ze sklejki i cienkiej warstwy korka z komorą wypełnioną piaskiem. Ma grubość 6cm i sporą masę własną - ok. 20kg. 

  • Moderatorzy
3 godziny temu, mood napisał:

Jasne, że kusiło:) Temat jest otwarty. Jednak tak się złożyło, że spreparowałem sobie ostatnio nową platformę pod gramofon i, choć wiem, że wiele osób robi sobie z tego "podśmiechujki", ma to pewien wpływ na brzmienie, a nie chciałem wprowadzać dodatkowej zmiennej, by móc ocenić jej oddziaływanie. Ta platforma to taka "kanapka" ze sklejki i cienkiej warstwy korka z komorą wypełnioną piaskiem. Ma grubość 6cm i sporą masę własną - ok. 20kg. 

Jak temat kabelków w pewnym momencie robi się dla mnie voodoo, to taka platforma jest bardzo uzasadniona. Nie wiem, czy można to nazwać zmianą dzięku, ale na pewno może poprawić.

Możesz w wymierny sposób sprawdzić działanie. Opuść igłę na płytę (przy wyłączonym napędzie) i postukaj w stolik, którym stoi gramofon. Następnie zrób to samo stawiając gramofon na platformie.

Edytowane przez Marcinus

Dziękuję za sugestię. Na pewno jeszcze poeksperymentuję, ale gdy nowa igła się "dotrze". Obecnie na tej platformie stoi mój stolik (StandArt STO) z gramofonem. Posadowiona bezpośrednio pod gramofonem wprowadziła lepszą kontrolę brzmienia, ale i nieco ostrości. Efekt ten był dość wyraźny - nawet kobiece uszy zarejestrowały: "jakoś ostrzej to teraz brzmi".

56 minut temu, Marcinus napisał:

Jak temat kabelków w pewnym momencie robi się dla mnie voodoo, to taka platforma jest bardzo uzasadniona. Nie wiem, czy można to nazwać zmianą dzięku, ale na pewno może poprawić.

Jeśli wszelkie "platformy" pod wzmacniaczami, DAC (!), kabelkami (!!), streamerami, CD (jeśli mechanizm jest lichy i "czuły", należy taki złom na złom!)), są audiofilską wydumką i techniczno-mechaniczną bzdurą, to pod gramofonem - gdzie sprawczym "motorem sprawy" są mikrodrgania mechaniczne - ciężka platforma jest jak najbardziej na miejscu.

U siebie pod kręciołem mam 3cm grubości płytę granitową (ok. 25 kg) a między nią i blatem jeszcze 8mm "kanapka" filc-guma. Żadne średnie, małe i mikrodrgania nie mają szans przekroczyć tej bariery w obydwu kierunkach.

  • Moderatorzy
23 minuty temu, iro III napisał:

Jeśli wszelkie "platformy" pod wzmacniaczami, DAC (!), kabelkami (!!), streamerami, CD (jeśli mechanizm jest lichy i "czuły", należy taki złom na złom!)), są audiofilską wydumką i techniczno-mechaniczną bzdurą, to pod gramofonem - gdzie sprawczym "motorem sprawy" są mikrodrgania mechaniczne - ciężka platforma jest jak najbardziej na miejscu.

Również tak uważam, jednak jesteśmy w ANALOGU i nie chciałbym tutaj żadnych wojenek platformowo-kabelkowych.

4 godziny temu, Marcinus napisał:

Natomiast to ramię jest w budowie proste, ale już jego obsługa wymaga trochę cierpliwości

A co Cię irytuje w SME? Wydawałoby się że to wzorzec prostoty obsługi 🫤

  • Moderatorzy
26 minut temu, arpeggione napisał:

A co Cię irytuje w SME? Wydawałoby się że to wzorzec prostoty obsługi 🫤

Nniezupełnie tak, że irytuje, ale mogłoby być szybciej. Wyważenie aby uzyskać stan "lewitacji" we wszystkich płaszczyznach , jest trochę czasochłonne.

Jednak jeśli chodzi o ramiona SME, to jest jedna rzecz, którą już mógłbym podciągnąć pod irytującą - zabezpieczenie ramienia, które trzeba za każdym razem odblokowywać dwiema rękoma.

Antyscating ustawiany na gładkiej i nieruchomej płycie to ściema dlatego, że antyscating ma rekompensować siłę odśrodkową działającą na ramię przy kręcącej się płycie. Płyta nieruchoma nie generuje tej siły.

13 minut temu, arpeggione napisał:

Popatrz na obrazki, które wkleiłem wcześniej.

żadne obrazki tego nie zmienią.

by as był był akuratny to na środku płyty powinien być zerowy albo najmniejszy , przy końcach stopniowo się zwiększać - a jest , nie , temu igła będzie ci jeździć po pustej płycie.

nawet w tt gdzie as jest zmienny to nie jest tak dokładny by bez rowka się trzymać.

jak ktoś pisał płyta testowa , ale też podejrzewam , że kanały będą się rozjeżdżać przy końcach na ramieniach ze stałym as. Może delikatnie ale będą.

  • 1 miesiąc później...

Witam,

Czy ktoś próbował zrobić i zastosować przyrząd opisany na rysunkach 2, 3, 4 i 5:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja zrobiłem (takie beleco z drewienek), ale jeszcze nie używałem - jeżeli ktoś próbował tej metody to proszę o info.

Pozdrawiam Wszystkich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
12 godzin temu, Andrzej Stelmach napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ciekawe 👍

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...
W dniu 17.01.2025 o 23:29, Marcinus napisał:

Dla płyt i owszem, ale dla różnych szlifów również?

Nie. W niektórych gramofonach są odrębne skale dla różnych szlifów. Dla eliptyka AS powinien być zawsze nieco większy, jak dla sferyka. Dla jeszcze wyższych szlifów w zadnym gramofonie skali nie widziałem. Przykładowo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem jest pokrętło z indeksami i symetryczne skale na obudowie- wtedy trochę gorzej to widać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
  • Redaktorzy
8 minut temu, porlick napisał:

Dla eliptyka AS powinien być zawsze nieco większy, jak dla sferyka. Dla jeszcze wyższych szlifów w zadnym gramofonie skali nie widziałem.

Tak jest w MA-505. Przyjmuje się, że AS dla ostrych szlifów ustawia się jak dla eliptyków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.03.2025 o 08:28, kangie napisał:

Przyjmuje się, że AS dla ostrych szlifów ustawia się jak dla eliptyków.

w orto as212 jest jak dla sferyków.

więc , nic się nie przyjmuje tylko czyta instrukcje 🧐

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez bolo_senor
  • Moderatorzy
29 minut temu, bolo_senor napisał:

nic się nie przyjmuje tylko czyta instrukcje

Dokładnie tak jest w instrukcji MA - 505 . Niebieska plamka oznacza szlify sferyczne, a czerwona pozostałe. Niestety bardzo ostrych nie wzięli pod uwagę, a gdyby zrobili troszkę dłuższy gwint pokrętełka do by nawet FG 100 przeszło 🙂 . W każdym razie zasada jest taka, że ustawia sie rodzaj szlifu a reszta jest regulowana wraz z siłą nacisku.

Samo rozwiązanie - genialne. 

I tak najlepiej mieć płytę testową, która potwierdzi prawidłowość ustawień.

  • Redaktorzy
3 minuty temu, Marcinus napisał:

Samo rozwiązanie - genialne. 

I tak najlepiej mieć płytę testową, która potwierdzi prawidłowość ustawień.

Wszystko działa jak należy.

6 minut temu, Marcinus napisał:

Dokładnie tak jest w instrukcji MA - 505 . Niebieska plamka oznacza szlify sferyczne, a czerwona pozostałe.

Bardzo dobrze widać jak odchyla się cantilever "w locie". Można uznać że antyskating jest zależny liniowo od siły nacisku i rodzaju szlifu. Dla MA505 ostre szlify muszą być ustawione na "czerwonym eliptyku".

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Moderatorzy
2 godziny temu, kangie napisał:

Bardzo dobrze widać jak odchyla się cantilever "w locie".

Juz mi kiedyś o tym mówiłeś. Ja za cholerę nie wiedzę aby coś mi się wyginało 🙂 

2 godziny temu, kangie napisał:

Dla MA505 ostre szlify muszą być ustawione na "czerwonym eliptyku".

Shibatę daje radę ustawić, ale dla FG troszkę brakuje. I właśnie już jestem za czerwoną kreseczką, a mam wrażenie, że jakby jeszcze z milimetr gwintu było, to dałoby się ustawić idealnie.

2 godziny temu, kangie napisał:

Można uznać że antyskating jest zależny liniowo od siły nacisku

To ramię właśnie ma tę zależność dokładnie wyliczoną 🙂 

5 godzin temu, Marcinus napisał:

Niebieska plamka oznacza szlify sferyczne, a czerwona pozostałe. Niestety bardzo ostrych nie wzięli pod uwagę

pozostałe - a nie sferyk. 

czyli może być jak w orto.

2 godziny temu, Marcinus napisał:

Juz mi kiedyś o tym mówiłeś. Ja za cholerę nie wiedzę aby coś mi się wyginało 🙂

u mmie widać na stojącej płycie , na kręcącej się już nie

  • Moderatorzy
W dniu 20.03.2025 o 20:51, bolo_senor napisał:

pozostałe - a nie sferyk. 

Tu ładnie widać, jak producent oznaczył to graficznie:

image.png

Niebieski - sferyk

czerwony - eliptyk

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.