Skocz do zawartości
IGNORED

Klon Audio Note 300B


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym nieśmiało zauważyć, że robimy przymiarki do dosyć drogiego urządzenia więc może warto..........

1) zacząć zbierać realne wytyczne na papierze. Kto to będzie robił?

2)Narysować schemat najdokładniej jak się da czyli

-Replika Kitu AN czy nasze podejście do tematu. Pkt2 od razu daje pogląd na koszty.

3)Problem sieci energetycznej: u mnie potrafi być skromne ~250V z hakiem-więc odczepy na pierwotnym czy jednak stabilizacja napięcia anodowego i żarzenia.

Dodatkowo układ stopniowego narastania napięcia żarzenia przed załączeniem anodowego- potrzebny czy nie. Zakładając, że całość na jednej pcb jaki układ lamp? Jak ma to wyglądać?

Ilość wejść, przełączanie przekaźnikami czy zwykłe przełącznikiem 

Monobloki, Dual mono, czy jedna zwarta konstrukcja? Pytań sporo. 

Jakoś wypadałoby podzielić obowiązki również finansowo. Kto i w jakim zakresie chciałby brać w tym projekcie udział?

 

 

 

 

20 minut temu, safer napisał:

Chciałbym nieśmiało zauważyć, że robimy przymiarki do dosyć drogiego urządzenia więc może warto..........

1) zacząć zbierać realne wytyczne na papierze. Kto to będzie robił?

2)Narysować schemat najdokładniej jak się da czyli

-Replika Kitu AN czy nasze podejście do tematu. Pkt2 od razu daje pogląd na koszty.

3)Problem sieci energetycznej: u mnie potrafi być skromne ~250V z hakiem-więc odczepy na pierwotnym czy jednak stabilizacja napięcia anodowego i żarzenia.

Dodatkowo układ stopniowego narastania napięcia żarzenia przed załączeniem anodowego- potrzebny czy nie. Zakładając, że całość na jednej pcb jaki układ lamp? Jak ma to wyglądać?

Ilość wejść, przełączanie przekaźnikami czy zwykłe przełącznikiem 

Monobloki, Dual mono, czy jedna zwarta konstrukcja? Pytań sporo. 

Jakoś wypadałoby podzielić obowiązki również finansowo. Kto i w jakim zakresie chciałby brać w tym projekcie udział?

 

 

 

 

Projekt postanowiłem rozpocząć i skończyć sam,  podzieliłem sie nim na forum, więc jeżeli ktos dołączy będzie raźniej. Koszty będą znaczne całość liczę na więcej niż przy budowie AU- 70 PRO który mnie wyniósł ok. 5500zł

Co do konstrukcji ma być jak najprościej i niezawodnie, ale podzespoły bierne RC, kabelki z wyższej półki.Trafa które posiadam w zasilaniu sieciowym ma dwa odczepy 230V oraz 240V, ale przy zamówieniu można zamówić nawet 4 odczepy na 4 pozycyjny przełącznik. Niestety, u mnie na wsi w nocy bywa ponad 240V, nawet w tej chwili mam na 3 fazach kolejno 242V, 243V, 246V

W skrócie moja wizja to panel  wzmacniacza - montaż powietrzny, zasilacz PCB, przy dual mono, koszty szybują w górę niż tradycyjnie dla AN Kit.1 z jednym TS, jednym dławikiem, jedną lampą wejściową i prostowniczą.

Przy większej burzy mózgów będzie łatwiej i finalnie lepiej, np. mam wizje obudowy dla dual mono, jest w fazie projektowania

Edytowane przez aveton
14 minut temu, safer napisał:

 

Jakoś wypadałoby podzielić obowiązki również finansowo. Kto i w jakim zakresie chciałby brać w tym projekcie udział?

 

 

 

 

... projektowi kibicuję, ale się na niego nie piszę. Kopiowanie w 100 % cudzych rozwiązań ? ... jakoś nie bardzo.  Staram się iść własną drogą😂. Założyciel wątku pytał- odpowiedziałem wedle swojej wiedzy... raczej praktycznej.

Natomiast, o ile Kolegom  zostałyby gotowe płytki stabilizacji żarzenia na LDO to chętnie odkupię😁.

No to co Koledzy, trza brać się do roboty. Czystych Be narobiłem z pięć kompletów. Obecnie robię w ,,egzotyce,, Skromny wzmacniaaczyk na pentodzie RL12P35 ze sterowaniem RV12P2000- bańki z okresu II Wojny Światowej. Obiecująco zagrało to to na desce. Premiera na koniec miesiąca.

 

8 godzin temu, aveton napisał:

Skłaniam się ku pomysłowi aby wykonać PCB zasilacza w dual mono na jednej płytce,  zamiast 2 x stabil.7805 - 1,5A zastosować LM1085-5.0 NOPB - 3A

Ponawiam więc pytanie czy jest na forum osoba a takich mozliwościach, czy też zna kogoś takiego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obraz.thumb.png.6dc7ff06ff69ae2c86dfbd33539afa64.png

obraz.thumb.png.76bea511ddeb986f49d7d47496a707d7.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, Lisor napisał:

... projektowi kibicuję, ale się na niego nie piszę. Kopiowanie w 100 % cudzych rozwiązań ? ... jakoś nie bardzo.  Staram się iść własną drogą😂. Założyciel wątku pytał- odpowiedziałem wedle swojej wiedzy... raczej praktycznej.

Natomiast, o ile Kolegom  zostałyby gotowe płytki stabilizacji żarzenia na LDO to chętnie odkupię😁.

No to co Koledzy, trza brać się do roboty. Czystych Be narobiłem z pięć kompletów. Obecnie robię w ,,egzotyce,, Skromny wzmacniaaczyk na pentodzie RL12P35 ze sterowaniem RV12P2000- bańki z okresu II Wojny Światowej. Obiecująco zagrało to to na desce. Premiera na koniec miesiąca.

 

Co do egzotyki zrobiłem SE na VT52, lampy przedwojenne,                                                                                                                 Co do własnej drogi, każdy realizuje się wedle własnych potrzeb,                                                                                                      Co do kopiowania, można by napisać, że wszystko już w temacie wymyślono, więc czego nie ruszymy mozna uznac za kopiowanie. Lampy to temat niszowy, czasy kiedy był najwazniejszy bezpowrotnie minęły                                      Osobiście po wykonaniu kopii SANSUI AU-70 dzięki opracuwaniu Madrasa, kiedy pierwsze takty popłynęły z głośników, dosłownie mnie zatkało, pomimo że mam 7 wzmacniaczy lapowych, żaden nie zagrał tak pieknym basem. Doszedłem do wniosku że po za wyjarkowymi trafami, powodem tak dobrego basu jest FB na katodach 6P14P. Ponieważ wczesniej w planach miałem już jako ostani mój projekt w życiu zrobić wzmacniacz na tak sławnej na całym świecie lampie 300B. Zaświtało mi w głowie czy w SE można takie sprzężenie zastosować. Dostałem potwierdznie z wiarygodnego żródła że można i to był dodatkowy argument, aby wejść w ten projekt. Osobiscie nie słyszalem jak gra lampa 300B, tym bardziej będzie to dla mnie bardzo ciekawa przygoda, mam nadzieję że najciekawsza. 

Kilka razy zapytałem tutaj, czy jest jakas osoba która może wykonać PCB samego zasilacza, na razie cisza, zaczekam bo nic na siłę, mogę zapytać w innym miejscu na forum, mogę poszukać komercyjnie (najprościej) mogę też namazać na kartce swoja wizję PCB, jak bedzie zobaczymy, w każdym przypadku będzie to droga do wyznaczonego celu, droga bardzo ciekawa

4 minuty temu, GarbataPoczwara napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obraz.thumb.png.6dc7ff06ff69ae2c86dfbd33539afa64.png

obraz.thumb.png.76bea511ddeb986f49d7d47496a707d7.png

No i gitara, jest już część wsadu do jednej PCB zasilacza dla dual mono, układ LM1085-5.0 ma 3A tak bedzie mniej ciepła niż przy 7805 1,5A.

Dzięki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy
9 minut temu, GarbataPoczwara napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obraz.thumb.png.6dc7ff06ff69ae2c86dfbd33539afa64.png

obraz.thumb.png.76bea511ddeb986f49d7d47496a707d7.png

Stabilizator trzeba odwrócić bo w tym położeniu radiator się nie mieści. Jeśli przysunie się stabilizator do krawędź to można wykorzystać obudowę w roli radiatora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Zostawiłem za LM1085 dużo miejsca na radiator np. taki: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jutro może dorysuję część wysokonapięciową, chyba nie mam 5U4GB w bibliotece i będę ją musiał dorysować.

4 minuty temu, Seyv napisał:

Stabilizator trzeba odwrócić bo w tym położeniu radiator się nie mieści.

Jest miejsce zostawione:
obraz.thumb.png.74b8a52cc4f70df073a8dee76a3a26dc.png

Nie zawsze da się tak ułożyć PCB żeby stabilizator do obudowy przykręcić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
45 minut temu, GarbataPoczwara napisał:

Zostawiłem za LM1085 dużo miejsca na radiator np. taki: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jutro może dorysuję część wysokonapięciową, chyba nie mam 5U4GB w bibliotece i będę ją musiał dorysować.

Jest miejsce zostawione:
obraz.thumb.png.74b8a52cc4f70df073a8dee76a3a26dc.png

Nie zawsze da się tak ułożyć PCB żeby stabilizator do obudowy przykręcić.

Po odwróceniu LM1085 o 180 stopni w wolnej przestrzeni obok C1 można dołożyć dodatkowy elektrolit jako C3 zwiekszajac pojemność dla C1

Twoim zdaniem lepiej zrobić dwie oddzielne płytki, czy upakować na jednej dwa zasilacze dla obu kanałów, co sugerujesz?    Mam na myśli kompletny zasilacz łacznie z Ua i Uż

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez aveton

Jak odwróci się LM1085 to nie będzie gdzie radiatora zmieścić. C1 ma 10000 uF co w tym układzie w zupełności wystarczy,  nie ma potrzeby dokładać więcej. Moim zdaniem lepiej jest zrobić oddzielne płytki, bardziej uniwersalne się to robi oraz łatwiej je rozplanować we wnętrzu.
Prostownik dałem na diodach Shottky'ego będą chyba lepsze bo mniejsze straty mają od zwykłych.
Ale to tylko sugestia, montujesz jakie chcesz.

Edytowane przez GarbataPoczwara
11 minut temu, GarbataPoczwara napisał:

Jak odwróci się LM1085 to nie będzie gdzie radiatora zmieścić. C1 ma 10000 uF co w tym układzie w zupełności wystarczy,  nie ma potrzeby dokładać więcej. Moim zdaniem lepiej jest zrobić oddzielne płytki, bardziej uniwersalne się to robi oraz łatwiej je rozplanować we wnętrzu.

Masz rację ta argumentacja mnie przekonuje, dwa komletne zasilacze na odzielnych płytkach PCB to właściwy kierunek, czy uniwersalna płytka nie powinna mieć zdublowanego miejsca na dwa zasilacze 5V dla 300B w przypadku budowy wzmacniacza z jednym zasilaczem? W przypadku budowy dual mono, można by użyć 2 dodatkowych zasilaczy 5V np. do zasilenia modułu opóżnienia włączenia Ua lub czegokolwiek innego?

Edytowane przez aveton

Jak jest pojedyncza płytka to masz swobodę samodzielnego podejmowania takich decyzji.
Większa płytka zawierająca np. 2 moduły 5V może się wiązać z zastanawianiem się "gdzie ja tą płytkę upchnę" a korzyści z takiej płytki nie ma.

22 godziny temu, aveton napisał:

405V-415V

Skłaniam się ku pomysłowi aby wykonać PCB zasilacza w dual mono na jednej płytce,  zamiast 2 x stabil.7805 - 1,5A zastosować LM1085-5.0 NOPB - 3A

Ponawiam więc pytanie czy jest na forum osoba a takich mozliwościach, czy też zna kogoś takiego?

Proponuję wykonać 2 PCB osobnych kanałów. Jeśli projekt ma być dostępny dla innych, umożliwi to montaż dual mono w dwóch obudowach. Do tego PCB lepiej zamawia się więcej mniejszych sztuk niż jedną wielką. Polecam PCB zlecać, a nie samemu trawić - chyba że umiesz nakładać też soldermaskę. Do układów wysokonapięciowych jest przydatna. 

14 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obraz.thumb.png.6dc7ff06ff69ae2c86dfbd33539afa64.png

obraz.thumb.png.76bea511ddeb986f49d7d47496a707d7.png

Prąd prostownika miesza się z prądem stabilizatora i prądem wyjściowym. Można to rozwiązać na kilka sposobów, ale myślę, że najlepiej byłoby rozwiązywać ten problem już po umieszczeniu komponentów na właściwym PCB.
Podbijam pomysł montażu stabilizatora tak, by obudowa mogła mu służyć za radiator - w zamkniętej obudowie radiator na PCB nie będzie się sprawował najlepiej przez brak ruchu powietrza w środku. Zazwyczaj oznacza to lutowanie układu od spodu PCB, z ręcznym odgięciem nóżek - polecam najpierw zagiąć, potem przykręcić PCB i układ do obudowy, a dopiero na końcu lutować, żeby nie wprowadzać zbędnych naprężeń w nóżkach i laminacie. 
Oczywiście podkładka izolująca niezbędna. Na etapie projektowania wzmacniacza trzeba śrubkę do montażu stabilizatora przewidzieć, żeby nie wypadła np. pod transformatorem sieciowym. Jeśli układ nie będzie wystawał z krawędzi PCB - nad śrubką musi być dostępny duży otwór serwisowy 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
7 minut temu, tenkowal napisał:

Prąd prostownika miesza się z prądem stabilizatora i prądem wyjściowym.

Tego nie kumam.

7 minut temu, tenkowal napisał:

Podbijam pomysł montażu stabilizatora tak, by obudowa mogła mu służyć za radiator

Stabilizator można przylutować od spodu płytki, tak żeby dało się go przykręcić do obudowy, np. w taki sposób:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wersja ze stabilizatorem przykręcanym do obudowy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
obraz.thumb.png.92fc361be30e6529049429110f7c6f9e.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, GarbataPoczwara napisał:

Tego nie kumam.

Stabilizator można przylutować od spodu płytki, tak żeby dało się go przykręcić do obudowy, np. w taki sposób:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Stabilizator można przylutować od spodu płytki, tak żeby dało się go przykręcić do obudowy", lub większego radiatora

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@aveton

Proponuję zacząć od obudowy. Następnie określenie jakie będą bloki funkcjonalne i rozłożenie poszczególnych bloków w obudowie. Nie powinno sprawić trudności w miarę dokładne określenie rozmiarów pcb, które zostaną użyte. Transformatory już masz więc kolejne elementy można aplikować do obudowy. W ten sposób unikniesz "cablonary" ala RS w konstrukcji opartej o Au-70. Większość z nas ( a ja na pewno) wykłada się na obudowach bo zostawiamy to na sam koniec jako najbardziej znienawidzony element wykonania całości. Jeżeli założysz, już na początku, którą z fabrycznych obudów chcesz zaadoptować może to również pozwolić Ci na zaoszczędzenie gotówki. Pamiętaj, że obudowy customizowane "pod klienta" to już znacznie wyższa półka cenowa i nie każdy chce się bawić w wykonanie pojedynczych sztuk  

2 minuty temu, safer napisał:

@aveton

Proponuję zacząć od obudowy. Następnie określenie jakie będą bloki funkcjonalne i rozłożenie poszczególnych bloków w obudowie. Nie powinno sprawić trudności w miarę dokładne określenie rozmiarów pcb, które zostaną użyte. Transformatory już masz więc kolejne elementy można aplikować do obudowy. W ten sposób unikniesz "cablonary" ala RS w konstrukcji opartej o Au-70. Większość z nas ( a ja na pewno) wykłada się na obudowach bo zostawiamy to na sam koniec jako najbardziej znienawidzony element wykonania całości. Jeżeli założysz, już na początku, którą z fabrycznych obudów chcesz zaadoptować może to również pozwolić Ci na zaoszczędzenie gotówki. Pamiętaj, że obudowy customizowane "pod klienta" to już znacznie wyższa półka cenowa i nie każdy chce się bawić w wykonanie pojedynczych sztuk  

Dobre spostrzeżenie, należy przemysleć rozmieszczenie płytek i elementów, aby zminimalizować kablowanie. Zamysł obudowy już mam, bedzie podobna do wzmacniacza Music Angel na KT88, mam takowy i kontrukcja bardzo prosta, tył, góra, przod z wygietej nierdzewki, boczki drewniane plus perforowana blacha spodnia. Rozmiesczenie transformatorów na dzień dzisiejszy planuję dać symetrycznie, jak by to były monobloki ale w jednej obudowie.

Obudowa w trakcie projektowania, za jakis czas będzie precyzowane jakie, gdzie otwory do wycięcia pod lampy i gniazda. Dalczego ta obudowa? Jak dla mnie cała bryła przemyślana, cieszy oko, bez udziwnień. Podsumowując, trafa, lampy na górze w środku po jednej PCB kompletnego zasilacza na lampach prostowniczych, sam wzmacniacz to montaż powietrzny 

Ktoś na początku wspomniał o przerysowaniu układu wzmacniacza w celeu zwiększenia przejrzystości.  Oddzielnie przerysowałem zasilacz dla A.N kit.1 (mam dwa schematy, które różnią się od siebie). Rysunek samego wzmacniacza przedstawia część pierwszego stopnia zaczerpniętego z modelu A.N. MEISHU, natomiast dalej już jest A.N. Kit1 z dodatkowo uwidocznionym FB w katodzie 300B.(w Kit.1 tego FB nie ma) Wszystkie uwagi, pomysły w temacie A.N. 300B dual mono, mile widziane

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Układ Wzmacniacza_A.N.Meishu + Kit.1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez aveton

Ja przerysowałem schemat z tego chińskiego projektu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Płytka mogłaby wyglądać mniej więcej tak:
obraz.thumb.png.ff5d5cc5d8722826c4204437c3529fb9.png
obraz.thumb.png.63f62fb453540b631b9b1bc9c353d445.png
obraz.thumb.png.da605b41eed5954a458eb35eaaf74985.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez GarbataPoczwara
1 godzinę temu, GarbataPoczwara napisał:

Ja przerysowałem schemat z tego chińskiego projektu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Płytka mogłaby wyglądać mniej więcej tak:
obraz.thumb.png.ff5d5cc5d8722826c4204437c3529fb9.png
obraz.thumb.png.63f62fb453540b631b9b1bc9c353d445.png
obraz.thumb.png.da605b41eed5954a458eb35eaaf74985.png

Estetycznie rozmieszczone elementy. Terminal ANODE J3 1-2 w moim rozumieniu po nagrzaniu lamp jest zwierany, podczas nagrzewania Prąd anodowy jest ograniczany przez zrównoleglone rezystory R1, R2, które pracują na czas rozwarcia na ANODE J3 1-2, zgodzisz się ?

W moim TS napięcie anodowe to: 440V / odczep środka / 440V

Czy masz mozliwość w programie pogrubienia ścieżek oraz padów pod lampę i dla terminali, będą pewniejsze połączenia i luty zachowując, jednocześnie zachowując bezpieczne odległości, (ponad 400V)

Jeżeli nie sprawi Ci trudności chętnie zobaczyłbym połączone w jedną obie PCB, tę na LM1085 z wczoraj, oraz tą dzisiejszą z anodowym. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez aveton
10 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:
10 godzin temu, tenkowal napisał:

Prąd prostownika miesza się z prądem stabilizatora i prądem wyjściowym.

Tego nie kumam.

Kolorem czerwonym zaznaczyłem prąd płynący do katody, zielonym powracający z katody. Tymczasowym źródłem napięcia jest kondensator przed stabilizatorem - ten 100 uF po stabilizatorze ma znikomy udział w podtrzymywaniu napięcia, jego rola to praktycznie tylko spełnienie kryteriów stabilności stabilizatora*.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Różowym natomiast zaznaczyłem prąd ładowania kondensatora, a konkretnie jego część, która idzie tą samą ścieżką, co prąd wyjściowy. Prąd ładowania kondensatora to szpilki 100 Hz z wieloma harmonicznymi, które na tym krótkim odcinku ścieżki będą wytwarzać małe szpilki napięcia, które będą dodawać się do prądu/napięcia podawanego na katodę.

Wystarczy poprowadzić ścieżkę powrotną z katody pomiędzy diodami lub dookoła diod do kondensatora. To klasyczne połączenie w gwiazdę.

*Przy obciążeniu katodą 300B kondensator 100 uF rozładowuje się z 5 V w czasie znacznie krótszym niż okres pomiędzy doładowaniami z sieci, więc jego udział jako chwilowego źródła napięcia o niskiej impedancji jest praktycznie nieistotny w tym układzie. W związku z tym zdecydowanie prowadziłbym ten kondensator blisko wyjścia stabilizatora, a nie omijałbym go ścieżką idącą ze stabilizatora do konektora. I nie prowadziłbym minusa tego kondensatora dookoła PCB, mieszając jego prąd z prądem wyjściowym i prostownika.


Szybko rzucając okiem odwrócenie C1 i U1 o 180° i przesunięcie U1 w dół tak, by można było zmieścić taki sam radiator jak planowałeś powinno uprościć prowadzenie układu po bożemu: masz masę w środku PCB i możesz łatwiej realizować ładną gwiazdę zasilacza bez mieszania prądów prostownika z prądami stabilizacji, wszystkie masy mogą zbiegać się w jednym punkcie (minus kondensatora C1). J2 i C2 możesz przesunąć w lewo, żeby zrobić miejsce na radiator. Oczywiście diody też trzeba będzie zamienić miejscami albo po prostu odwrócić, żeby się łatwiej routowało.


Edit: no i wykorzystałbym pustą przestrzeń na poszerzenie ścieżek/użycie wylewek, żeby wykorzystać tę miedź - w przypadku trawienia PCB to nie tylko lepsze elektrycznie, ale też ekologiczniejsze, by wytrawiać jak najmniej miedzi 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tenkowal
11 godzin temu, aveton napisał:

Estetycznie rozmieszczone elementy. Terminal ANODE J3 1-2 w moim rozumieniu po nagrzaniu lamp jest zwierany, podczas nagrzewania Prąd anodowy jest ograniczany przez zrównoleglone rezystory R1, R2, które pracują na czas rozwarcia na ANODE J3 1-2, zgodzisz się ?

Tak, zgadza się, tylko że na tym chińskim schemacie nie ma układu sterującego tymi stykami więc pewnie trzeba by jeszcze jakiś dorobić. Na razie są same styki.

11 godzin temu, aveton napisał:

W moim TS napięcie anodowe to: 440V / odczep środka / 440V

OK, to tylko napisy na płytce zgodne ze schematem, faktyczne napięcia mogą być inne, ważne żeby było wiadomo do której kostki je podłączyć. Ale jak masz pomysł na jakieś "uniwersalne" opisy to nie ma problemu żeby to zmienić.

11 godzin temu, aveton napisał:

Czy masz mozliwość w programie pogrubienia ścieżek oraz padów pod lampę i dla terminali

Pod lampę można pogrubić zwłaszcza te do żarzenia, natomiast co do pogrubienia dla terminali to mam wątpliwości czy przebicia wysokich napięć nie będzie.

11 godzin temu, aveton napisał:

Jeżeli nie sprawi Ci trudności chętnie zobaczyłbym połączone w jedną obie PCB, tę na LM1085 z wczoraj, oraz tą dzisiejszą z anodowym.

Mogę połączyć, tylko muszę najpierw się wczytać o czym @tenkowal pisze bo na razie nic z tego nie rozumiem 😁
No i napisz gdzie dać radiator pod stabilizator napięcia, np. czy tak jak teraz przykręcany do obudowy.

Edytowane przez GarbataPoczwara

Wrzucam zdjęcia pcb z Alli. Najprawdopodobniej kopia 1:1 oryginałów pcb od An. Zdjecia sporo mówią jak podejść do projektowania tego pcb

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 3.thumb.png.8f174722359e760dfc2b8ad7acdf9241.png2.thumb.png.af81c0a2882a120f668391491e170bbe.png1.thumb.png.1cc34df96081c0838011fba05b2ad1dd.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, GarbataPoczwara napisał:

Tak, zgadza się, tylko że na tym chińskim schemacie nie ma układu sterującego tymi stykami więc pewnie trzeba by jeszcze jakiś dorobić. Na razie są same styki.

OK, to tylko napisy na płytce zgodne ze schematem, faktyczne napięcia mogą być inne, ważne żeby było wiadomo do której kostki je podłączyć. Ale jak masz pomysł na jakieś "uniwersalne" opisy to nie ma problemu żeby to zmienić.

Pod lampę można pogrubić zwłaszcza te do żarzenia, natomiast co do pogrubienia dla terminali to mam wątpliwości czy przebicia wysokich napięć nie będzie.

Mogę połączyć, tylko muszę najpierw się wczytać o czym @tenkowal pisze bo na razie nic z tego nie rozumiem 😁
No i napisz gdzie dać radiator pod stabilizator napięcia, np. czy tak jak teraz przykręcany do obudowy.

Co do radiatora to pomysł miałeś dobry aby umieścić go na LM1085 w obrysie PCB, zakładam że z uwagi na to że będzie pracował na pół gwizdka (1,2A a ma max. 3A) nie powinien się bardzo grzać bo nedaleko jest elektrolit, chodzi o radiator ten z TME 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@tenkowal  pisze zapewne o tym aby prądy jak najmniej się rozpływały, aby zachowany był ruch "zwarty i jednolity";) Istnieje pewna dziedzina wiedzy i zasad przy projektowaniu PCB, czytałem kiedyś o tym, że finalnie rozkład elementów, kształt i grubość ścieżek ma duży wpływ na działanie wzmacniacza (Czy zagra dobrze, czy tak sobie). Napewno inżynierowie z Grundiga zastosowali tę zasadę w projektowaniu PCB dla wzmacniacza Grundig V1700, zyskali to że ten niepozorny niskobudżetowy sprzęt gra jak wzmaczniacz z wysokiej półki, dlatego znany jest w kręgach audio i w sieci

Łącząc te dwie PCB przybędzie więcej miejsca (mniejszą pcb trzeba będzie powiększyć do rozmiarów większej), więc można elementy rozsunąc ile się da 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam.

W dniu 30.03.2025 o 18:22, aveton napisał:

Od orginału AN będzie róznił się dodatnim katodowym sprzężeniem zwrotnym w katodach 300B

Chyba masz na myśli ujemne sprzężenie katodowe, dodatnie pogarszy Ci parametry układu o ile wzmacniacz zachowa w ogóle stabilność. Uzwojenie sprzężenia katodowego trzeba wpiąć w taki sposób, aby było ujemne (narysowałem na szybko):
spacer.png

Zwróć na kropkę przy uzwojeniu, które symbolizuje odpowidnią fazę sygnału sprzężenia katodowego do uzwojenia pierwotnego, abyś nie wpiął przypadkiem uzwojeń odwrotnie. Przy uzwojeniu głośnikowym nie rysowałem kropki, bo to jest dowolna tak długo jak nie będziesz używać sprzężenia globalnego.

Musisz też mieć na wejściu 300B aż 180Vpp sygnału, aby wysterować ją do końca i uzyskać 8W nieprzesterowanego sinusa, więc stopień sterujący musi być typu SRPP albo coś podobnego. Zwykły stopień sterujący typu wzmacniacz napięciowy tutaj nie wystarczy. Ten układ przytoczony z tego postu wyglada ok:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W dniu 2.04.2025 o 09:51, safer napisał:

Znalazłem na elektrotanya.com ten schemat. Układ w zasadzie prościutki ale przyznam szczerze, że mam nieco inny pomysł na zasilacz. @Tomek 1685 czy mógłbyś opublikować schemat swojej wersji ? Ukryta Zawartość Zaloguj się, aby zobaczyć treść.

Ale np schemat z powyżej cytowanego posta np @safer się nie jest dobry, szczególnie dla sprzężenia katodowego, które zmniejsza wzmocnienie lampy 300B - stopień sterujący się szybciej przesteruje niż lampa mocy, a to niezgodne ze sztuką.

Dodatkowo dla uzyskania tych 8W oprócz SRPP musisz mieć napięcie B 480V i takie rekomenduję. Większe może przekroczyć maksymalne napięcia lampy 300B.

W dniu 1.04.2025 o 11:18, 2A3_fan napisał:

Impedancja traf 2.5k a nie 3k albo 3.5k jak robią inni z gorszym skutkiem.

Nie zgadzam się. Impedancja pierwotna 2.5 kΩ, jest za nisko. Nie uzyskasz maksymalnej mocy i minimum zniekształceń harmonicznych w takiej konfiguracji bez przekraczania katalogowych parametrów lampy. Skłaniałnbym się ku 3.5 kΩ - tak jest lepiej, wychodzi mi z symulacji stopnia 300B w SPICE. Oprogramowanie to pozwala dowolnie testować różne dopasowania impedancji przy jednoczesnym monitorowaniu prądu i napięcia anodowego, więc nie jest to wyssane z palca.

W dniu 2.04.2025 o 09:17, aveton napisał:

Ponieważ nie mam oscyloskopu mogę jedynie się domyslać, jezeli ktoś dysponuje takim aparatem niech zrobi podgląd przebiegu w 2 wariantach. 

 1. Wzmacniacz obciążony rezystorem 8ohm na wejściu wzmacniacza sinusoida np.70Hz, pytanie co zobaczy na ekranie oscyloskopu?       zapewne sinusoidę

2. Wzmacniacz obciążony głośnikiem 8ohm na wejściu wzmacniacza sinusoida np. 70Hz, pytanie co zobaczy na ekranie oscyloskopu? W tym wypadku osobiście już tu pewności nie mam że będzie to czysta sinusoida, ale oczywiście mogę się mylić i cała ta moja teoria runie 😞

A co ma być jak nie sinus? Zapewniam, że na głośniku też masz sinus... Jakieś dziwne teorie krążą po forach z powodu niezrozumienia zjawisk jakie dzieją się w głośniku. Głośnik co prawda "wytwarza" siłę przeciwelektromotoryczną czyli Back EMF, ale w związku indukcyjnością cewki i rezonansem głośnika. Objawia się to w nierównej odpowiedzi zespolonej impedancyjnej głośnika w funkcji częstotliwości. Jeżeli wzmacniacz ma kiepski daping factor jak np lampa SE bez sprzężeń, to widać wtedy odbicie tej nierównomiernej impedancji obciążenia w nierównościach pasama przenoszenia takiego układu wzmacniacz+kolumna. Polecam poczytać o tym więcej tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Także sinus zostanie sinusem, tylko faza i amplituda może się zmienić dla niektórych częstotliwości. Sprzężenie katodowe tutaj pomoże - polepszy się damping factor.

5 godzin temu, GarbataPoczwara napisał:

Mogę połączyć, tylko muszę najpierw się wczytać o czym @tenkowal pisze bo na razie nic z tego nie rozumiem 😁

Tomkowi chodzi, żebyś zastosował topologię gwiazdy.

53 minuty temu, aveton napisał:

@tenkowal  pisze zapewne o tym aby prądy jak najmniej się rozpływały, aby zachowany był ruch "zwarty i jednolity";) Istnieje pewna dziedzina wiedzy i zasad przy projektowaniu PCB, czytałem kiedyś o tym, że finalnie rozkład elementów, kształt i grubość ścieżek ma duży wpływ na działanie wzmacniacza (Czy zagra dobrze, czy tak sobie

No nie. Prąd to nie magiczne fluidy. Chodzi o to, żeby dla wyjścia nie używać tych ścieżek, którymi płyną prądy udarowe ładowania kondensatorów z diod, bo będziesz miał problem z brumem. Polecam literaturę na ten temat mojego ulubionego pisarza Merlina Blencowe, polecam przeczytać całość, w szczególności 15.3 i 15.8:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Seyv

Proponowałem dwa rozwiązania

1) Tp schemat oryginału AN i nawet mi przez myśl nie przeszło choćby sugerowanie dodatkowych sprzężeń katodowych bo (jak zdaje się już tu gdzieś wspominałem) mam zaufanie do konstrukcji tej firmy) Jest tu na forum ktoś, kto wykonał tę konstrukcję tzn tę z ze sprzężeniem katodowym? Skąd ten pomysł, żeby od razu ten wariant wprowadzać?

2) Schemat "doszlifowany" przez Skunkie Designs Electronics. Wersja ta to efekt pracy Steph i jej finalne rozwiązanie dość szczegółowo opisuje co i jak zrobić aby pójść w określonym kierunku brzmieniowym. Dodatkowo jest to rozwiązanie budżetowe a samo B+ to 435V i trafo wyjściowe 5k.

Nie mam pojęcia co "siedzi" w w Audio Note jako trafo wyjściowe- może ktoś pomóc w identyfikacji bo po schemacie nie widzę

2 godziny temu, madras napisał:

Witam.

Chyba masz na myśli ujemne sprzężenie katodowe, dodatnie pogarszy Ci parametry układu o ile wzmacniacz zachowa w ogóle stabilność. Uzwojenie sprzężenia katodowego trzeba wpiąć w taki sposób, aby było ujemne (narysowałem na szybko):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zwróć na kropkę przy uzwojeniu, które symbolizuje odpowidnią fazę sygnału sprzężenia katodowego do uzwojenia pierwotnego, abyś nie wpiął przypadkiem uzwojeń odwrotnie. Przy uzwojeniu głośnikowym nie rysowałem kropki, bo to jest dowolna tak długo jak nie będziesz używać sprzężenia globalnego.

Musisz też mieć na wejściu 300B aż 180Vpp sygnału, aby wysterować ją do końca i uzyskać 8W nieprzesterowanego sinusa, więc stopień sterujący musi być typu SRPP albo coś podobnego. Zwykły stopień sterujący typu wzmacniacz napięciowy tutaj nie wystarczy. Ten układ przytoczony z tego postu wyglada ok:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale np schemat z powyżej cytowanego posta np @safer się nie jest dobry, szczególnie dla sprzężenia katodowego, które zmniejsza wzmocnienie lampy 300B - stopień sterujący się szybciej przesteruje niż lampa mocy, a to niezgodne ze sztuką.

Dodatkowo dla uzyskania tych 8W oprócz SRPP musisz mieć napięcie B 480V i takie rekomenduję. Większe może przekroczyć maksymalne napięcia lampy 300B.

Nie zgadzam się. Impedancja pierwotna 2.5 kΩ, jest za nisko. Nie uzyskasz maksymalnej mocy i minimum zniekształceń harmonicznych w takiej konfiguracji bez przekraczania katalogowych parametrów lampy. Skłaniałnbym się ku 3.5 kΩ - tak jest lepiej, wychodzi mi z symulacji stopnia 300B w SPICE. Oprogramowanie to pozwala dowolnie testować różne dopasowania impedancji przy jednoczesnym monitorowaniu prądu i napięcia anodowego, więc nie jest to wyssane z palca.

A co ma być jak nie sinus? Zapewniam, że na głośniku też masz sinus... Jakieś dziwne teorie krążą po forach z powodu niezrozumienia zjawisk jakie dzieją się w głośniku. Głośnik co prawda "wytwarza" siłę przeciwelektromotoryczną czyli Back EMF, ale w związku indukcyjnością cewki i rezonansem głośnika. Objawia się to w nierównej odpowiedzi zespolonej impedancyjnej głośnika w funkcji częstotliwości. Jeżeli wzmacniacz ma kiepski daping factor jak np lampa SE bez sprzężeń, to widać wtedy odbicie tej nierównomiernej impedancji obciążenia w nierównościach pasama przenoszenia takiego układu wzmacniacz+kolumna. Polecam poczytać o tym więcej tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Także sinus zostanie sinusem, tylko faza i amplituda może się zmienić dla niektórych częstotliwości. Sprzężenie katodowe tutaj pomoże - polepszy się damping factor.

Tomkowi chodzi, żebyś zastosował topologię gwiazdy.

No nie. Prąd to nie magiczne fluidy. Chodzi o to, żeby dla wyjścia nie używać tych ścieżek, którymi płyną prądy udarowe ładowania kondensatorów z diod, bo będziesz miał problem z brumem. Polecam literaturę na ten temat mojego ulubionego pisarza Merlina Blencowe, polecam przeczytać całość, w szczególności 15.3 i 15.8:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Pozdrawiam

Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, garść widzy i podpowiedzi w temacie bardzo pożyteczne i zawsze mile widziane.

Co do tego SEM-voodoo, nie czytałem o tym, to moje własne przemyślenia, gdybym miał dostęp do oscyloskopu,jak dawno temu, napewno sprawdziłbym co z tą synusoidą 70Hz w kontrze z SEM.

Zanim ruszyłem z tematem AN 300B + ujemne sprzężenie katodowe w SE podpytałem w Trafanie czy to wypali podobnie jak w AU-70 PRO, odpowiedź była na tak, wiec tak wyszło. Szkoda tylko że sam nie miałeś czasu, ani Twoi znajomi z braży na podjęcie temtu z PCB (oczywiście rozumiem). Jednak bardzo dobrze się stało, że możemy usłyszeć Twoje sugestie, są bardzo pomocne.

Dziękuję w imieniu swoim i zainteresowanych

Poniżej link do AN 300B, dla tych co nie chcą przepłacić i się nie narobić

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez aveton
21 minut temu, aveton napisał:

Zanim ruszyłem z tematem AN 300B + ujemne sprzężenie katodowe w SE podpytałem w Trafanie czy to wypali podobnie jak w AU-70 PRO, odpowiedź była na tak, wiec tak wyszło.

Czyli najwyraźniej Przemek ma jakieś doświadczenie z katodowym w 300B jak nie w tej to pewnie innej  konstrukcji i widzi sens stosowania.

28 minut temu, aveton napisał:

Wielka szkoda tylko że sam nie miałeś czasu, ani znajomi z braży na podjęcie temtu z PCB.

Ja gotowca nie mam i póki co miał nie będę. Koszt wzmacniacza 300B całościowy na pewno przekracza teraz mój budżet z tzw konta "na luźne wydatki" więc robił tego na razie nie będę. Może pytanie o pcb powinieneś wystosować do @Tomek 1685 ale nie wiem czy u niego nie było to p2p. A nawet gdyby to parę wyraźnych zdjęć i możesz zrobić replikę w tej samej technologii

1 godzinę temu, safer napisał:

Czyli najwyraźniej Przemek ma jakieś doświadczenie z katodowym w 300B jak nie w tej to pewnie innej  konstrukcji i widzi sens stosowania.

Ja gotowca nie mam i póki co miał nie będę. Koszt wzmacniacza 300B całościowy na pewno przekracza teraz mój budżet z tzw konta "na luźne wydatki" więc robił tego na razie nie będę. Może pytanie o pcb powinieneś wystosować do @Tomek 1685 ale nie wiem czy u niego nie było to p2p. A nawet gdyby to parę wyraźnych zdjęć i możesz zrobić replikę w tej samej technologii

Ja moje 300B zrobiłem na PCB z Ali....

i też Wam je polecam. Czasem kombinowanie czegoś na własną rękę jest pozbawione sensu.  

IMO, Meishu to najlepsza konstrukcja AN. Szczególnie dobra była wersja MK1 z połowy lat 90tych. Chińskie PCB jest stosunkowo tanie, wykonane perfekcyjnie i w 100% odzwierciedla oryginalny schemat. Montaż jest czystą przyjemnością, a wzmak działa poprawnie i gra pięknie. 

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.