Jump to content
IGNORED

Dynaudio Audience 52 vs 52 SE


mike99

Recommended Posts

Chciałbym się dołączyć z pytaniem :-)

 

Czy da się wyróżnić jakieś aspekty brzmienia w których wersja SE jest zdecydowanie lepsza od zwykłej ? I jak z efektywnością SE ? Ponoć zwykłe 52 bardzo dobrze grają z Creekiem 4330, a jak w tym względzie stoi wersja SE ?

 

Ach, i jeszcze, czy w cięższym graniu SE będą równie ładnie wymiatać jak zwykłe 52 ? :-)

I love the sound of crashing guitars

Link to comment
Share on other sites

Ja trochę off-topic: miałem kiedyś okazję porównać Contour-y 1.3MkII i 1.3SE, i różnica była kolosalna; mimo, że wyglądają niemal identycznie, są to dwa zupełnie różne głośniki. MkII jest beznamiętny, płaski i mało wciągający, SE to kryształ - przejrzystość, barwa, muzykalność, detal, przestrzeń - wszystko o klasę lepsze. Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Mialem okazje porownac bezposrednio obydwie skrzynki, zreszta jestem posiadaczem jednego z rzeczonych modeli ;).

52SE to skrzynia z audience, bardzo dobry tweeter - Esotec, srednio-nisko wyciagniety z contour 1.3MK2.

W jakich aspektach SE jest lepsze od "nie SE"?, ogolnie - we wszystkich oprocz ceny ;>, powiedzial bym, ze SE to glosniki o klase, moze nawet dwie lepsze - i przede wszystkim, nie ma co ich bezposrednio porownywac do zwyklej 52, bo wspolne to maja skrzynki glownie, to jednak inne glosniki. Efektywnosc katalogowa to 86dB, ale tez ogolnie wiadomo, ze Dynki lubia mocne i dobre piece. Czy w ciezszym graniu beda lepiej wymiatac..., a co, skoro sa lepsze to beda ;). Dodam tylko, ze mialem okazje posluchac ich w pomieszczeniu mniej wiecej 25-27m2 i moc, sila, dynamika i bas jaki dawaly, sugerowal jakies sporo wieksze skrzynki.

Link to comment
Share on other sites

->Nijaki

Dzięki, moje przypuszczenia zostały potwierdzone :-) Ja właściwie słuchałem tylko mniejszych 42-jek, a opinie o 52 czytałem na forach. A ponieważ 42 zagrały z moim wzmakiem najlepiej z tego co słuchałem, mam zamiar zakupić model 52, a może nawet 52SE. Jeśli to jest ten sam charakter brzmienia tylko o klasę lepiej, czuję że to będzie strzał w dziesiątkę ;-)

I love the sound of crashing guitars

Link to comment
Share on other sites

Nijaki>

 

No wlasnie cena SE jest troche "nieludzka" (~ 1500$ w US) w porownaniu z poprzednia wersja.

 

Nie wiecie ile kosztuja SE w Polsce?

 

I kto wlasciwie jest dystrybutorem lub gdzie mozna ich posluchac? (swego czasu "zwykle" 52 widzialem w salonie Top Hifi ale teraz ich strony milcza na temat Dynaudio...)

Link to comment
Share on other sites

a może z tej strony?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nalezy wspomniec o tym ze model "52" jest/był w 2 wersjach ; podstawowej oraz z dopiskiem bodaj veener,ta ostatnia rozni sie jedynie od podstawowej rodzajem okleiny,ktora to podobno miała wpływac korzystniej na wlasciwosci rezonansowe obudowy (poprzez jej lepsze utwardzenie...) a tym samym i na dzwiek,roznica w cenie obu modeli to cos około 300 -400 PLN,choc dzwiekowo roznica ponoc bardziej wyrazna była.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

jak żaden z prawdziwych "dynaudiowców" nie nie ma ochoty to znowu muszę ja,

 

- oczywiście głównie różnią sie przetwornikami w szczególności wysokotonówką - w 52SE jest esotec D260, a w 52 znacznie gorszy D/28/2,

- oraz co często się pomija budową zwrotnicy też na korzyść 52SE (tutaj posiłkuję się opiniami specjalistów z testów, a kiedyś bardzo ładnie to omówiło na forum studio 16Heztrz)

Link to comment
Share on other sites

To tak gwoli przypomnienia.

 

Audience 52 kontra 52 SE.

 

Klasa dzwięku zdecydowanie wyższa na korzyść tej drugiej konstrukcji,jest droższa zbudowana na prestizowych glosnikach ,sporo lepszej zwrotnicy .Nie zawsze w przypadku takich edycji SE ,Limited edition itd jest to takie oczywiste - tutaj tak.

 

Cecha wspólna -obudowa ,ta sama.

 

Głosniki Audience 52

 

midwoofer-17W75 XL z dodatkowym pierścieniem ferrytowym pod kopuła 75mm.Membrana poliproylen wykonana jako wytłoczka ,kosz głosnika z blachy

 

tweeter - D28/2 -znany ceniony ,bardzo miekki ,swobodny i naturalny.Front 110 mm aluminium

 

zwrotnica- prosta ,skuteczna ,filtry I i II rzędu.

-----------------------------------------------------

Głosniki Audience 52 SE (takie same jak Contour 1,3 mkII )

 

midwoofer -17W75 LQ -membrana wykonana z polipropylenu i silikatu magnezu,kosz glosnika wykonany z aluminium .

 

tweeter- D260 ESOTEC- zachowując naturalność modelu D28/2 głosnik ten pokazuje sporo więcej mikrodynamiki ,jest żwawszy ,pięknie wybrzmiewają instrumenty dęte .Dynaudio zawsze podkreslalo w swoich materiałach reklamowych iż nie jest to rozwinięcie D28 a konstrukcja bazowana na Esotarze T330 D.

 

zwrotnica- bardzo dobre komponenty RLC .Zdecydowanie korzystniej działające filtry.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.