Skocz do zawartości
IGNORED

Fura ktora chce


Jazz :-)

Rekomendowane odpowiedzi

>>Simonello

 

tak jak Argos napisał... powyżej 10 tys obr/min. W biturbo redline jest do 12 000. Teraz tylko sobie wyobrazić jak od ~6000 obr/min wciska Cię w fotel...dosłownie wciska. A na 1. biegu ciągnie chyba do okolic 70-80 km/h ... prawie jak ścigacz ;))

Nie cierpię M6, ani żadnego nowego BMW. Dawniej były to auta z klasą, jak choćby wcześniejsze M3 czy M5. A dzisiaj? Są tak brzydkie, że jakbym spotkał konstruktorów i "stylistów" w czarnej uliczce to... wrr..

saczku,

 

dlaczego G -takie autko jeżdzi po moim mieście -jestem zachwycony jego skromna budową z zewnatrz i nie ekstrawaganckim luksusem wewnątrz,.Jest to male autko jednak z potworną mocą niejednemu streetfighterowi mozna zagrac na nosie ;).Auto jest budowane od ponad 20 lat i ciagale unowoczesniane jednak wszystko co najlepsze pozostawione na miejscu i nieruszane-dlatego wyglada jak wyglada-klasyk. Pieknie brzmi jego silnik, jesli nie widzisz go przd soba a pomruk masz a plecami,mozna pomyslec ze jedzie widlasta 12 i jakis sportowy wymiatacz anie to male auto. W srodku jest sporo miejsca i ekonomicznie wygodnie, wszystko pod reką co potrzebne.Podoba sie mi czarna wersja z przyciemnionymi szybami(takie jezdzi u mnie), Lekko chromu, wieksze felgi. i do przodu jak to mówi O.Rydzyk. ;)

 

M6 niestety nie siedzialem w tym aucie.Moglem tylko go dotknąc nażywo w Sopocie(dziwnie dziwne sporo tego jezdzi w tym kurorcie).Caly test tego auta przesledzilem na DSF i bylem w niebowziety.Ponizej podaje link gdzie M6 zamyka licznik- zauwaz ze predkosciomiez jest zamkniety a obroty nadal sa przed kreską czerwona i rosna-widadc od razu potworna moc tego auta.Tak to auto jest dla mnie a G dla dzieciakow i zonki ;)

 

Wankel to prawie turbina - ciekawe jak wyglądają tłoki - czy nadal jest taki trójkątny czy już stosują drugą generację z dwoma tłokami wirującymi?

 

Ja tam czekam na silnik winkla - o kanciastych tłokach :)))

 

A Smart Cupe czy Targa jest bardzo ładny. Esencja samochodu sportowego - mały, lekki i niski. Był taki Fiat chyba 1800 (nazwy nie pamiętam) jeszcze z czasów kanciatych karoserii - o koncepcji bardzo podobnej do Smarta.

Mazda ma dwa wirujące tłoki, ale oba trójkątne. Do turbiny raczej bym tego nie porównywał, turbina może się kręcić znacznie szybciej (tłok w wanklu oprócz wirowania wykonuje również ruchy w plaszczyścnie góra-dół, tyle że znacznie mniejsze niz tradycyny silnik tłokowy) aale ma za to bardzo wąski zakres użytecznych obrotów, podczas gdy w wanklu jest on typowy dla silnika spalinowego z zapłonem iskrowym, którego odmianą jest Wankel.

BMW M6 ma licznik skalowany do...... 330...:)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... i osiąga prędkość maksymalną 249 km/h :-) A to za sprawą blokady elektronicznej :-) A żeby skorzystać z maksymalnej mocy (niewiele ponad 500 KM) trzeba przełączyć ustawienia samochodu z 400 KM :-)

... z tym, że te 500 koni jest jeszcze podzielona na 500 "normalne" i 500 "wyczynowe" w zależności którą wersję wybierze się - jazda tym autem jest różna... Swoją drogą panowie z Top Gear trochę przesadzają... twierdząc, że przy 400 koniach nic się nie dzieje... no ale jak ma się na codzień Forda GT... to można wybrzydzać...

Luxmany i winyle 

A tak w ogóle to mnie się marzy Mercedes SL ale model z lat 1973-89 (W107), prawdziwy klasyk (niekoniecznie cabrio) ewentualnie Mercedes z serii W123 (puchatek) ale w wersji 2-drzwiowej model od 280 do 300... lub BMW 635 CSi ale model z poprzedniej generacji z lat 80-tych... Z nieco młodszych poczciwa 190-tka (W210) w wersji sportline albo klasa E (z linii W124) w wersji E500 - potwór z V8 - Niki Lauda takim jeździ do dziś...

Luxmany i winyle 

podobno super snake ma 725KM tyle o ile to sie przekłada na koła a ile w rure ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

w stanach takie muscle car'y tylko dla ryku i panienek sie buduje - to i po co 4x4 ? ;) no jeszcze może palenie gumy :D

relanie tam nikt taką bestią sie nie ściga - chyba że zamknie oczy i rura !! :D

 

de facto XXL mocy to taką furą jedyną na świecie to bugatti veyrone 1001 KM i ten faktycznie trzyma sie drogi >:]]]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hmmm może i Bugatti ... nie gustuję w takich mocno wyrafinowanych furach

 

Moc ma się właściwie prawie nijak do elastyczności i przyspieszeń. BTW polska Supra startująca na 1/4 mili ma ~950KM i prawie tyle samo Nm. Na 3. idzie bokiem i to na slickach... więc jednak 4x4 by jej znacznie pomogło

Duże znaczenie ma też moment obrotowy, np. porównaj Golfa 1.6 do 1.9 tdi, niby ta sama moc 110 km, ale jazda

 

i przyspieszanie dieslem to zupełnie inna bajka niż benzyniakiem na skutek znacznie wyzszego momentu (chyba

 

300nm do 160 na korzysc ropniaka). Tylko dzwiek i kultura pracy do d..py.

>>ARGOS

 

głównym czynnikiem który wpływa na przyspieszanie z miejsca jak i elastyczność na biegach (tutaj oprócz oczywiście umiejętnie dobranych przełożeń) jest moment a nie moc. Tak naprawdę moc "zapewnia" jazdę z dużymi prędkościami. Niestety jak to jest w rzeczywistości aby mieć wysoki moment trzeba mieć i wysoką moc. Nie ma 1 bez 2 ;)

 

Diesle mają tę przewagę nad benzyniakami że ich max moment obr jest dostępny już od niewielkich obr silnika (1500-1800) i prawie do końca zakresów obr silnika jest stały. Oznacza to że moment na kołach masz dla pewnego zakresu (dla diesla szerokiego) max moment na kołach. Dlatego Diesel jest porównywany do silnika elektrycznego (mają podobne wykresy momentu obr)

 

>>borrrys

 

"umiejętnie" zaprojektowany silnik Diesla jest cichutki i prawie w ogóle go nie słychać. Fakt nie są to prace silników V6 czy V12. Ale może gdyby któryś z producentów (oprócz ciężarówek) spróbował zbudować taki silnik to myślę że ów kulturę pracy miałby bardzo ładną, brzmienie pewnie nie.

 

Mi bardzo podoba się praca silników BMW zwłaszcza w serii M, golfa VR6 (zupełnie inny niż pozostałych 6-cyl) no i oczywiście RX-7 nowszej generacji (lubię słuchać jak lekko się wkręca). Jest też kilka amerykańców ładnie brzmiących ale to głównie starsze modele, nie takie jak ten nowy zwalony Mustang, któremu po dodaniu 150KM pękają bloki....badziewie

Szaczek...no wlasnie Evo FQ 400 czy jakos tak :D to dopiero szalony wymiatacz zakretów.

 

Co do 1/4 mili to jak nic sie nie wysra to Masters ze swoim audi z silnikiem TDI V10 podkreconym wymiecie konkurencje w klasie a i generalce bedzie wysoko...

ja ciągle myślę o tym Audi A4 biturbo zdaje się z Litwy... myślę że to poważna konkurencja dla Supry 9xx KM, która niestety ma problemy z trakcją. Fajnie to wygląda jak "idzie" bokiem na 3. biegu, ale w takich zawodach jak 1/4 mili akurat to się mało liczy.

Ja z uporem maniaka pozostaję przy klasyce ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ... filmik ma około 75 mega - ale warto obejrzeć tym bardziej , że jest ładnie zrobiony. :-)

Małe a cieszy ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Argos:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Borrrys:

Diesle jako silniki mają wyższy moment obrotowy i producent podaje tą wartość na kole zamachowym silnika. Jednak z uwagi na mniejszy użyteczny zakres obrotów diesla, przełożenia skrzyni biegów są dłuższe co powoduje mniej więcej wyrównanie momentu obrotowego na kołach dla benzyniaka i diesla. Podałeś przykład Golfa. OK. To teraz wejdź na stronę producenta i zobacz dane katalogowe. Specyfiką silników diesla jest to, że WYDAJE SIĘ, że przyspieszają lepiej niż benzyniaki jednak jest to nieprawda. TDI o mocy 105KM przyspiesza do setki o 0,1s lepiej niż benzyna 1.6 102KM a 1.4FSI 90KM przyspiesza identycznie jak 1.9TDI 90KM. Dlatego ważny jest moment obrotowy NA KOŁACH (po uwzględnieniu przełożeń, strat na układzie przeniesienia napędu itp.).

Robert Gdansk:

Nie musi być Evo 8 FQ400 (w końcu było tylko 100 egzemplarzy z kierownicą po złej stronie ;). Mi się marzy takie zwykłe, najprostsze Evo 9 (tylko w specyfikacji europejskiej bo amerykańska nie ma SAYC chyba, że coś się zmieniło).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Felix ma rację, co z tego że diesel ma dwa razy więcej momentu skoro na kołach jest on praktycznie taki sam. Następna rzecz to skrzynia i przełożenia. Jednak w normalnym użytkowaniu max moment diesla w okolicach 2500 sprawia, że autem po miescie jezdzi sie swietnie, praktycznie caly czas dysponujemy max momentem. Tylko czemu one tak klekoczą:)

 

Odnośnie tej Supry to pomimo ogormnych nakładów finansowych to niestety nie spełnia oczekiwań i jest doskonałym przykładem że liczy się moc na kołach, jej przeniesienie na asfalt.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.