Skocz do zawartości
IGNORED

Nasze instalacje KD niech nas zobaczą:)


Rekomendowane odpowiedzi

5 hours ago, RAF77 said:

Zabezpieczają przed gapieniem się w obiektyw

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale jak widać nie zabezpieczają przed gapieniem się na samą naklejkę 😆

Powinni dac jeszcze jedną z tyłu, zeby nie wpatrywac się na tą z boku 😂

8 hours ago, STELVIO said:

Na uj z nim dyskutujecie. I to jeszcze stali bywalcy. Ręce opadają. emoji2357.png

Chciałem tylko pomóc pozbyć się tej wrednej nalepki, wybaczcie 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

W dniu 25.12.2022 o 17:33, xajas napisał:

Jeszcze lepsze sa piloty zapakowane w woreczki foliowe

Był tu taki jeden profesor kina domowego z pilotami w torebkach, ale sam się zbanował, oby już tym razem skutecznie 🙂

Edytowane przez RobertG7

@lyconetaki zestaw posiadasz w bloku (mieszkaniu). Nie przeszkadza sąsiadom? Niestety czeka mnie przeprowadzka do blokowiska i obawiam się, że swój sprzęt będę musiał sprzedać. Oglądanie filmu na pół gwizdka to nie rozwiązanie.

A to dlaczego nie można oglądać filmu cicho czy na połowie skali, sam nie raz tak oglądam jak chcę odpocząć po ciężkim dniu w robocie i oglądając film wieczorem na projektorze niekoniecznie rozkręcając regulator na maks.

Tylko, ze przeciez nie wszystkie filmy to strzelanki, wybuchy itp 😉 są takze filmy ktore rozkręcone na full glosnosci nie mają tego je...ęcia. Mimo wszystko dobre (i glosne) efekty dzwiekowe to jest cos, co sprawia, ze czujemy sie jak w kinie. Tam nie sluchamy cicho, chociaz są kina komercyjne w ktorych dzwięk jest gorzej niz przeciętny.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Bo tu robotę robi skala dzwięku. Inaczej odbieramy muzykę odtworzoną nawet w dobrej jakości ale na małym zestawie z niskim spl, a inaczej na większych kolumnach z większą głośnością. Podobnie z resztą jak z wielkością obrazu. Na 40" TV film moze być ciekawy i wciągający ale na 120" zrobi większe wrazenie ☺ tak swoją drogą zerknijcie na instalacje KD z pierwszych stron tego tematu 😉 w wielu ówczesnych "sercem" kina był telewizor 32" albo i mniejszy, często modele kineskopowe 🙂

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

W dniu 25.12.2022 o 09:29, lycone napisał:

Potem nadszedł czas przeprowadzki, więc wszystko sprzedałem i kupiłem TV 82" i Sounbar N950 z subem i satelitami. Było łatwo, schludnie i... Z nie grająco 😄 Tzn. dla laików grało to dobrze "była moc", ale przesiadce z nawet mocno budżetowego audio to nie było to... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...

20221218-123925.jpg

Jak to gra? A nieporównywalnie lepiej niż sounbar. Bas jest bardzo dobry i odczuwalny wszędzie dzięki dwóm subom. Czuć przestrzeń i jakość oglądania filmów i koncertów to niebo, a ziemia. Jestem w 100% zadowolony z tego zestawu i wycisłem co mogłem z obecnego salonu.

 

Dopadła mnie empatia czytając Twoją relacje bo przejście z tego co miałeś na początku do TV + soundbar (ok, TV zajebisty) to naprawdę może człowieka zaboleć jeżeli pasjonuje się dźwiękiem. Niestety większość salonów to prawdziwe sale tortur dla sprzętu xD. Gratuluje determinacji i osiągnięcia satysfakcjonującego efektu!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parę miesiecy temu wrzuciłem fotki z mojego kina. Od tamtego czasu trochę się zmieniło. 

1. Wjechały nowe suby - Monolith 15 V2 (x2). Mam teraz kompletnie przewymiarowany "low-end" i muszę pomyśleć nad wymianą LCR 🙂 Teraz oba suby grają w pseudo "near-field", więc są skręcone praktycznie do 0.

2. Jest tez nowy JVC NX5. Na razie testuje i mam niezły orzech do zgryzienia, bo is RS540 i NX5  rzucają naprawdę przepiękny obraz. Raczej zostawię NX5, ale na pewno będę tęsknić za czernią RS540, odwzworowanie ruchu jest tez na  korzyść 540-tki. Kolory - wg specyfikacji też, ale na razie różnicy specjalnie nie widzę. DTM jest nie istotny, bo zrobiłem instalację ...

3. madVR w wydaniu VideoProcessora. Kupiłem okazjonalnie kartę BlackMagic, a ponieważ już miałem całkiem spoko HTPC (z RTX 3090) to była małą inwestycja. Ta zmiana kompletnie zmieniło moje podejście do obrazu w kinie domowym. Nie ma już powrotu do tego co było. Moim głównym źródłem jest Apple TV4K i procesowanie obrazu właściwie bez ograniczeń z każdego źródła to jest "game changer". Oczywiście na konsoli nie pogra, bo opóźnienie jest na poziomie 200ms, ale nawet mecz z TV w 1080i mogę wyostrzyć i poprawić właściwie każdą charakterystykę obrazu.

Dla zainteresowanych wrzucam diagram całej instalacji AV.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_1504 Large.jpeg

AT_300_miniDSP (1).jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 hours ago, StillAimless said:

Raczej zostawię NX5, ale na pewno będę tęsknić za czernią RS540, odwzworowanie ruchu jest tez na  korzyść 540-tki. Kolory - wg specyfikacji też, ale na razie różnicy specjalnie nie widzę.

No właśnie jak to jest z czernią w tych nowszych JVC? Nie miałem okazji widzieć jaki rzucają obraz ale jeśli w nowszych jest wyzsza jasność połączona z nizszym kontrastem natywnym to wydaje mi się, ze przesiadka na taki projektor to nie jest progres, a wręcz regres 😉 Mi w JVC najbardziej zaimponowała czen i nie chciałbym z niej rezygnowac zmieniając kiedys na nowszy model. Rozdzielczosc 4K mnie nie kręci bo jestem krotkowidzem i pewnie nie zauwazyłbym roznicy między 1080p bez podejscia na 2 metry do ekranu😆

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

5 godzin temu, brewka87 napisał:

Rozdzielczosc 4K mnie nie kręci bo jestem krotkowidzem i pewnie nie zauwazyłbym roznicy między 1080p bez podejscia na 2 metry do ekranu😆

Polecam założyć odpowiednie okulary korekcyjne 🙂

Nawet starszy TV/projektor nabierze nowego wymiaru obrazu 😄

@RobertG7 Okulary lub soczewki nie są mi obce ale mimo wszystko mi rozdzielczość FHD wystarcza. Przez długi czas korzystałem z projektora 720p i tez się fajnie oglądało 😉

Edytowane przez brewka87

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

No właśnie RS540 ma większy kontrast od N5 ale nie ma natywnego 4k tylko pseudo 4k e-shift, to już raczej lepszym rozwiązaniem byłby NZ7 tam też mały kontrast ale laser-fosfor luminofor daje lokalne lub całościowe wygaszanie ANSI tzw. local dimming i w ten sposób uzyskuję się nieskończoną czerń i kontrast, no i właśnie z tego powodu wymieniłem NX7 - lampa na RS2100 - laser fosfor.

Jaki to projektor ten na półce poniżej NX5 a powyżej 540-tki.

Edytowane przez JVC 4K
1 minute ago, JVC 4K said:

No właśnie RS540 ma większy kontrast od N5 ale nie ma natywnego 4k tylko pseudo 4k e-shift,

Jeśli miałbym wybierać pomiędzy dobrym kontrastem, a rozdzielczością natywną to jednak preferuję lepszy kontrast. Moje oczy jak widać są bardziej wyczulone na ten parametr 😉 nizsze modele z natywnym 4K w specyfikacji mają niski kontrast. Moj staruszek ma wg producenta zadeklarowane 120 000:1 natywnego. Nie wiem na ile to prawdziwe ale na oko jest dobrze dlatego wolalbym nie oglądac lepszego, zeby moc pozniej spokojnie spac 😆 Na projektory laserowe mnie nie stac więc pewnie ten co mam zostanie ze mną na dłuzej.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Adresuje pytania:

1. Czerń absolutna - tak RS540 wygrywa, ale NX5 naprawdę daję radę. Musiałem się naszukać w materiałach źródłowych tak aby znaleść sceny gdzie różnica jest oczywista, tak aby nie pauzować playbacku. Dla zainteresowanych, dobrze uwypukla różnice między projektorami demo Dolby Core Universe (to jest demko i Atmos i Dolby VIsion). Szczególnie kilka pierwszych minut, gdzie ADL% jest na mikroskopijnym poziomie. Tam w RS540 obje przesłony zjeżdżają prawie do 0, co daje efekt "smoły" na ekranie. NX5 jest czarny i. normalnie bez porównania z obrazem z RS540, ta czerń wygląda jak czerń, ale dopiero jak obok pojawia się obraz z 540-tki to widać, że można zejść niżej. 

2. On/Off Kontrast/  ADL 1%- w normalnym użytkowaniu praktycznie bez znaczenia, bo scen takich jak w demie Core Universe jest naprawdę mało, ale RS540 ma przewagę.

3. ANSI contrast / ADL 5%+ - Tu nie ma większej różnicy wizualnej. Pewnie po zmierzeniu światłomierzem, by była, ale moje oko tego nie wychwytuje. Myślę, że w normalnym uzytkowaniu byłaby zauważalna, ale używam madVR który robi tytaniczną robotę z obrazem i ciężko się przyczepić do czegokolwiek w prezentacji obu projektorów.

4. Ostrość - NS5 wygrywa, ale o dziwo z kanapy ta różnica nie jest aż tak gigantyczna jak myślałem przed zakupem NX5. Jak podejdę do ekranu to od razu widać który projektor jest native a który e-shift. Tutaj bym zaryzykował stwierdzeniem, że jak siedzisz tak jak ja około 4m od ekranu 150" to mimo wszystko warto mieć natywną matrycę 4K. Jakbym miał ekran 120-135 to pewnie bym został przy RS540. Myślę też, że tak jak kolega czas na nowe soczewki w okularach 🙂

5. "Szum" i stabilność obrazu - w RS540 widać efekt e-shift, ale tylko jak się podejdzie do ekranu. Z 4m trzeba się wysilić aby zauważyć.

Metodyka testu. Oba projektory na High Lamp, SDR BT2020, Przesłony na Auto1/0. Po prostu zasłaniam połowę obiektywów w jednym i drugim projektorze i porównuje side-by-side. To jest jedyna akceptowalna metoda porównania. Wszystkie inne metody - tak zwane z "pamięci" w moim mniemaniu nie nadają się do niczego, bo nawet po sekundzie już nasz mózg musi sięgać do pamięci, która jak wiemy jest niekompletna i obarczona wieloma błędami 😄

Edytowane przez StillAimless

@StillAimless dzięki za tak obszerny opis 👍

 

7 hours ago, StillAimless said:

"Szum" i stabilność obrazu - w RS540 widać efekt e-shift, ale tylko jak się podejdzie do ekranu. Z 4m trzeba się wysilić aby zauważyć.

Przyznam, ze to chyba jedyna rzecz ktora mnie trochę rozczarowała w moim X90 po przesiadce z HD350. Z bliska na ekranie widać niewielki szum i drzenie obrazu gdy włączony jest e-shift. Jak dla mnie mogłoby tej funkcji w ogole nie byc, bo moj projektor i tak nie przyjmuje obrazu w 4K. Niby cos tam wygładza piksele ale więcej psuje niz poprawia. Zaletą jest niewątpliwie dokładne ustawienie zbieznosci składowych RGB do 1/16 piksela. Mozna skorygowac (i tak niewielką) abberrację chromatyczną obiektywu. 

Bawiles się u siebie w korektę "kraty"?  To czasochłonne zajęcie ale po ustawieniu zbieznosci nawet drobny tekst z PC jest czytelny i bez tęczowych zabarwień. A moze Twoj projektor juz na starcie ma idealną zbieznosc?

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

W dniu 4.01.2023 o 08:51, StillAimless napisał:

kartę BlackMagic

Witaj, co ta karta robi ?Czy masz ją wpiętą między Madvr a projektorem?  Bo nie rozumiem ?

W dniu 5.01.2023 o 06:52, StillAimless napisał:

Przesłony na Auto1/0.

Z tego co mi wiadomo to najlepsze jest auto 2 w rs540

W dniu 5.01.2023 o 06:52, StillAimless napisał:

Przesłony na Auto1/0

Dobra mam:

Auto 1 kładzie nacisk na maksymalny kontrast, Auto 2 zaś na utrzymanie detali i gradację. Sugerowanym przeze mnie trybem automatycznego działania jest Auto 2. Różnicę między trybami dało się zauważyć w zapauzownanych momentach z dużą ilością czerni. Jest ona jednak na tyle dobra nawet bez przysłony, że warto zachować większą naturalność odcieni, w ciemnych scenach

@darulok A jak Twoim zdaniem wypada czerń w modelach z dynamiczną przesłoną do tych starszych topowych modeli jak X90 albo X95? Widziałeś chyba duzo JVC i zapewne masz rozeznanie ☺

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

On 1/7/2023 at 3:38 AM, darulok said:

Witaj, co ta karta robi ?Czy masz ją wpiętą między Madvr a projektorem?  Bo nie rozumiem ?

Z tego co mi wiadomo to najlepsze jest auto 2 w rs540

Dobra mam:

Auto 1 kładzie nacisk na maksymalny kontrast, Auto 2 zaś na utrzymanie detali i gradację. Sugerowanym przeze mnie trybem automatycznego działania jest Auto 2. Różnicę między trybami dało się zauważyć w zapauzownanych momentach z dużą ilością czerni. Jest ona jednak na tyle dobra nawet bez przysłony, że warto zachować większą naturalność odcieni, w ciemnych scenach

BlacMagic Decklink Quad (chociaż Mini też działa, ale w max 30Hz przy 4K) mam na końcu łańcucha. Czyli każde źródło może być procesowane przez madVR. Generalnie jest to Envy dla DYI / "ubogich" 😄

W dniu 4.01.2023 o 09:51, StillAimless napisał:

kartę BlackMagic

Grubo poleciałeś z confingiem szacun 🙂

Do wzmianki o karcie przydadzą się jeszcze linki

 

ja z tego nie korzystam ale ostatnio myślałem o tym i właśnie trafiłem na ten soft.

 

 

W dniu 8.01.2023 o 16:54, StillAimless napisał:

BlacMagic Decklink Quad (chociaż Mini też działa, ale w max 30Hz przy 4K) mam na końcu łańcucha. Czyli każde źródło może być procesowane przez madVR. Generalnie jest to Envy dla DYI / "ubogich" 😄

one nie jest taka "uboga", rozumiem że wszystko puszczasz przez PC ?

W dniu 4.01.2023 o 09:51, StillAimless napisał:

Wjechały nowe suby - Monolith 15 V2 (x2). Mam teraz kompletnie przewymiarowany "low-end" i muszę pomyśleć nad wymianą LCR 🙂 Teraz oba suby grają w pseudo "near-field", więc są skręcone praktycznie do 0.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Skąd je ściągnąłeś ? Różnica pewnie kolosalna w stosunku do PB 2000 Pro ? 

Widziałem że cała ta seria Monolith była na wyprzedaży w śmiesznych cenach. Szkoda że nie u nas w PL 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez don111

Kilka subiektywnych przemyśleń dot kontrastu natywnego i laser dimming.

Z obserwacji nowych laserów JVC, w temacie kontrastu wydaje się że mamy pewien progres i regres jednocześnie. Z jednej strony laser poprawił jasność na potrzeby dużych ekranow i udało się zachować cały czas dobry kontrast. Począwszy od modelu 3100 też można przeczytać o usprawnieniach kontrastu ANSI. Przyciemnianie całkowite na całkowicie ciemnych scenach działa w większości tez fajnie. Natomiast mam mieszane, żeby nie powiedzieć takie sobie odczucia w kwestii laser dimming ogólnie.

Nowe modele laserów niestety nie maja wygaszania lokalnego  - to nie Oledy z wygaszniem każdego pixela, czy full / miniLED z wygaszaniem strefowym.

Przyciemnianie laserowe działa ok w zasadzie tylko w scenach gdzie obraz jest całkowicie ciemny i to nie zawsze, nawet po usprawnieniu i zrobieniu opcji laser dimming 3 w nowym sofcie bywa ze mamy zawahanie czy ściemnić obraz czy nie. Użytkownicy chcieliby żeby samemu można było regulować intensywność algorytmu przyciemniania i żeby nie było ingerencji powyżej pewnego poziomu APL.

W filmach jak np Imperium Kontratakuje na nowych laserach z wlaczonym laser dimming może być lekkie zdziwienie dot działania algorytmu przyciemniania (nawet na 4100) w scenach gdzie mamy jasne gwiazdy na czarnym tle. 

Najlepiej jest po prostu wyłączyć laser dimming i cieszyć się z kontrastu natywnego który co by nie mówić nadal jest b dobry i  lepszy niż u konkurencji. 

W pomiarach opisywanych przez użytkownika na forum AVS wyszło ze laser dimming niestety pogarszał highlights  i co za tym idzie kontrast, z wyjątkiem scen gdzie mamy całkowity ciemny obraz i pełne wygaszenie FFTB (full fade to black) bez  jaśniejszych elementów w b ciemnej  scenie obrazu. 

Jest to w sumie zrozumiale bo manipulacja odbywa się  bezpośrednio źródłem światła, może oczywiście być jakaś kompensacja gammy ale to powoduje artefakty. 

Nie ma rozwiązania idealnego (poza opcja wygaszania pixeli w OLED 😉 bo dynamiczna przysłona w lampach tez generowała artefakty, tylko ze dynamiczna przysłona nie ingerowała bezpośrednio w źródło światła i ona przy wszystkich swoich wadach (część mechaniczna która lubiła się popsuć) rzeczywiście poprawiała kontrast i highlightsy w ciemnych scenach a nie tylko w całkowicie ciemnych. W 540 przysłona robiła robotę chociaż jej praca w moim odczuciu była za mocno zauważalna i słynęła z tego ze po jakimś czasie się przycinała lub robiła głośna. W serii NX przysłona tez nie była idealna. W NX7 powodowała artefakty, trochę lepiej było w NX9 ze względu na trochę lepszy kontrast i inny algorytm jej pracy.

Mała dygresja. Koło luminoforu o którym była tu wspomniane to nic innego jak element który z niebieskiego lasera generuje kolor żółty dzięki czemu możliwe do uzyskania są  pozostałe barwy składowe. Luminofor laserowy niestety ma też swoje wady. Ogólnie nie jestem zwolennikiem takich wynalazków.  Najlepiej jakby zrobili laser RGB ale wtedy projektory kosztowałyby kilka razy więcej.

Żeby nie być takim malkontentem to ostatnio obejrzałem sobie po raz enty Skyfall (drugi ulubiony Bond po Casino Royale) w wersji 4K na ekranie cinema scope - film, kolory, ostrość obrazu natywnego plus muza to radość dla oka i ucha - wszystko razem wgniata w fotel i ciężko uwierzyć ze nie ogląda się obrazu na jakimś wielkim OLED  - suby tez można docenić przy kilku scenach 🙂

W innym temacie:

Ktoś tu korzysta z mad'VR Envy lub Lumagen ?

Widzę po ost. postach, ze DIY videoprocessor jest ćwiczony - szanuje za rozkminienie tematu. Osobiście trochę mnie zraża interfejs na PC - wole jednak urządzenia plug and play i dopracowany graficznie interfejs i z licencja na wszystkie źródła (Envy/ Lumagen), ale cena wspomnianych urządzeń powinna być niższa, więc nie dziwę się. 

Wersja DIY z drugiej strony jak zauważył przedwóca jeśli chcemy ja postawić na dobrym RTX wcale taka tania nie jest, chyba ze ktoś już ma mocny PC. Jak można przeczytać pod poniższym linkiem jest dla "HDCP free source" więc nie widzę jak capture card miałby tu coś zmieniać. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MartyMcFly
7 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Wersja DIY z drugiej strony jak zauważył przedwóca jeśli chcemy ja postawić na dobrym RTX wcale taka tania nie jest, chyba ze ktoś już ma mocny PC. Jak można przeczytać pod poniższym linkiem jest dla "HDCP free source" więc nie widzę jak capture card miałby tu coś zmieniać. 

mi wystarczy madvr + sensowne sterownie.. czyli nie wiem co

41 minut temu, JVC 4K napisał:

Żeby dać 130 tys zł za projektor to faktycznie trzeba mieć niezłego fisia w głowie.

raptem dwie wypłaty

5 hours ago, JVC 4K said:

Żeby dać 130 tys zł za projektor to faktycznie trzeba mieć niezłego fisia w głowie.

Przeciez cena to pojęcie względne. Dla jednego 130k będzie to kilka lat pracy ale są tez tacy co taką kwotę zarobią np w miesiąc albo dwa. Wydanie na cos co sprawia przyjemnosc rownowartość 2 wypłat to juz nie jest jakas abstrakcja. Zobacz ile wypłat kosztował kiedys kolorowy telewizor kineskopowy. Dla wielu był to rarytas na ktorego musieli długo odkładac. 

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.