Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A mowia, ze elektryk sam jezdzi, tylko trzeba nacisnac guzik i nie mozna sie zmeczyc

Chcialbym porownac wysilek tego goscia po 100m wysokosci z dumnym „szosowcem“ meldujacym 1000m wysokosci
On zamiast zjechać z tej górki to sprowadza. Nie po to wnosił.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Z mojego doświadczenia, to są różne formy wysiłku i nieco trudno je przełożyć na siebie. Ja lubię się zmordować i na górskich ścieżkach i na szosie. Wysokość moim zdaniem "nabija" się podobnie, oczywiście w odpowiednich warunkach, z inną prędkością, ale kilometrów więcej można łyknąć na szosie. Powiedzmy takie 100 km po pagórkach na szosie, to czuje podobne zmęczenie jak jakieś 50-60 km na MTB, w zależności od wybranych dróg, po leśnych drogach/ścieżkach w Beskidach, Izerskich itp.
W sumie się zgadzam z jedną uwagą. Co jest Twoim celem w mtb: xcountry, trail, enduro czy dh. Dwie pierwsze ok, dwie drugie już nie do końca.

Tu robisz jeszcze mniej km, bo dostajesz w tyłek również na zjazdach.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

28 minut temu, GB napisał:

W sumie się zgadzam z jedną uwagą. Co jest Twoim celem w mtb: xcountry, trail, enduro czy dh. Dwie pierwsze ok, dwie drugie już nie do końca.

Obecnie już sporadycznie, rower XC, ale trasy mieszane, sporo ścieżek w tym trudniejszych. Mnie kręci głównie podjeżdżanie w góre. Wiadomo, że podjazd w ciężkim terenie wymaga dużej mocy i kosztuje sporo wysiłku, ale zwykle takie odcinki albo są krótkie (do kilkadziesiąt, maks kilkaset metrów), albo trzeba iść. Ja akurat mam dosyć dobrą technikę podjeżdżania i rzadko muszę schodzić. Jak już to najczęśćiej przez utratę przyczepności, gdy jest jakiś dłuższy luźniejszy odcinek.

28 minut temu, GB napisał:

Tu robisz jeszcze mniej km, bo dostajesz w tyłek również na zjazdach.

Fakt. Na szosie fizycznie się aż tak nie zmęczysz, ale psychicznie poziom trudności podobny jak chcesz jakiś zjazd pojechać szybko i się przy tym nie rozwalić.

Edytowane przez barmanekm

System gra dobrze, albo nie....

dla mnie jechanie po szosie jest zwyczajnie nudne 🙂 ja lubię jak coś się dzieje , las kręta droga zjazd szuter podjazd  piach generalnie lekki teren leśny bez cegieł i głazów na drosze, wg mnie taki teren pochłania 2x wiecej energii niz typowa szosa dodatkowo wiekszą grupa mięśni pracuje ręce barki plecy nad skoordynowaniem równowagi plus częste stanie na pedałach , kolega który głównie jeżdził po płaskim i asfalcie regularnie ma ogólnie kondycje ale na xc jak przeciągnąłem go po okolicy samej wawy jakies 50-60km gdzie nie jest to wybitnie górzysty teren to miał zakwasy na drugi dzień 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

  • Moderatorzy

Wymieniałem sąsiadce 2 dętki. Typowy snake od niskiego ciśnienia . Rower młodzieżowy, koła 24, zjazdowy. Opony grube 2.3. Dętki w zasadzie za cienkie do tak grubych opon ale w zasadzie nie ma dętek w takim rozmiarze.

Ale jak zdjąłem opony to wysypał się z pomiędzy opony i dętki dosyć gruby pył w ilości płaskiej łyżki od zupy. Czy to zdzieranie to skutek niewłaściwego ciśnienia i niedopasowania rozmiarów ?

Opony oglądałem od środka, macałem. No i osnowa jest mocno na wierzchu, drapie. Oba koła tak samo. Nowe dętki Schwalbe po tygodniu praktycznie bez przebiegu zaczęły tracić ciśnienie.

Czy opony na śmietnik ? Ten pył to od czego ?

 

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

To jest roczny Marin z przebiegiem koło 1000 km, jeżdżony przez dziewczynkę.

Ja wytropiłem  rozjazd w szerokości opony i dętki. Niestety na 24 jest mniejszy wybór. Powinno być bezdętkowo.... ale obręcz jest na AV.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

Tylko , że teraz są wg mnie nadwątlone opony bo prawdopodobnie gryzą dętki. A na niewłaściwych dętkach wyszedł z fabryki.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

Ale z nówek powietrze zaczęło schodzić po tygodniu i to bez przebiegu. Jest bardzo cienkie pokrycie w środku osnowy i opona wyczuwalnie drapie.

...

Znalazłem Kendy , niby na większy wymiar opony. Schwalbe kończy się na 2,2, a opona chyba 2,35.

Dali niby zjazdową oponę z górskim klockowatym bieżnikiem a ścianki cienkie. Na zjazd, kamienie nie nadaje się to cudo. A rower niby zjazdowy full za 7 kpln.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

11 minut temu, stench napisał:

Ale z nówek powietrze zaczęło schodzić po tygodniu i to bez przebiegu. Jest bardzo cienkie pokrycie w środku osnowy i opona wyczuwalnie drapie.

...

Znalazłem Kendy , niby na większy wymiar opony. Schwalbe kończy się na 2,2, a opona chyba 2,35.

Dali niby zjazdową oponę z górskim klockowatym bieżnikiem a ścianki cienkie. Na zjazd, kamienie nie nadaje się to cudo. A rower niby zjazdowy full za 7 kpln.

Opony miałem na myśli 😉

nagrywamy.com

  • Moderatorzy

Ciężko ci odpowiedzieć. Nic nie napisałeś o wzroście, sposobie użytkowania, czy potrafisz naprawiać rower. Czy musi być nowy czy używka.

W każdym razie jak masz wolne 2000 pln to kupuj rower.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

5 godzin temu, Neon47 napisał:

Planuję zakup roweru górskiego.

Mam budżet do max 2000 zł.

Co polecicie?

sugerowałbym używki bo ceny nowych  rowerów tak podskoczyły że za 2000 osprzęt bedzie raczej mega przeciętrny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

każdego co troszkę kuma to rowery do 2k lekuchno odstraszają 😉

ale dołożysz trzy stówki i już jakby nie najgorzej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

3 minuty temu, przemak napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

każdego co troszkę kuma to rowery do 2k lekuchno odstraszają 😉

ale dołożysz trzy stówki i już jakby nie najgorzej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Albo tak sztos, ponegocjować cenę i ogień 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 minuty temu, kwasior21 napisał:

Albo tak sztos, ponegocjować cenę i ogień 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fajny. Niektórzy nie chcą używanych, choć w tym przypadku nie wiadomo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Dziń dybry Pyństfu. Świeżo po powrocie z Krynicy Zdrój. W sobotę było konkretne wyzwanie.  Trasa KAROL, opisana jako najtrudniejsza z krynickich tras, z przewyższeniem prawie 1000 metrów na 28 km, a dla najlepszej z żon był to debiut na elektryku. Ja ambitnie na swoim hardtailu Speca. Początek w zasadzie na stokach narciarskich Słotwiny Ski Arena, do której trzeba było dojechać z centrum Krynicy Zdrój,  kto tam szusował ten wie o co chodzi. Podjazd do wieży widokowej na szczycie dochodził   nawet chyba momentami  do 20% nachylenia. Nie dałem rady. Trzeba było kawałek  prowadzić a nawet goście na fullach elektrycznych wjeżdżali zakosami. Potem spod wieży widokowej w kierunku zachodnim i była to całkiem fajna jazda granią gór wśród opadającego z grabów i buków złota. Szkoda , ze widoków nie było bo drzewa zasłaniały.  Najlepsza z żon miała wielką radość z mijania mnie na elektrycznym  jak dziecko na następnych podjazdach , a było tego sporo . Większość mijanych rowerzystów to już na rowerach elektrycznych z doładowaniem. Zrobiwszy ok 2/3 trasy do punktu zwanego skrzyżowaniem tras i zakrętem do Jaworzyny Krynickiej zrezygnowaliśmy z ostatniej części. Było zbyt stromo na zjeździe z dużymi kamieniami i korzeniami tylko dla wybranych i dysponujących odpowiednim sprzętem jak np. kolega GB. Wróciliśmy z powrotem do Słotwin i Krynicy tą samą trasą generalnie z nachyleniem w dół . Mogę polecić , ale komuś z naprawdę dobrą kondycją, w suchych warunkach i przejechanie całej trasy zdecydowanie na fullu. W mokrych warunkach nie wyobrażam sobie podjazdów po kamieniach pokrytych mokrymi liśćmi.  Istnieje możliwość pokonania  części podjazdu kolejką krzesełkową dla narciarzy na Ski Arena i tym samym ominięcie najbardziej stromego fragmentu. W sumie bardzo fajna trasa , ale dająca w kość. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, GB napisał:

Jako fan wszystkich tych rzeczy mam problem, gdzie umieścić tego posta.

Rowery/Gramofony/Vinyle/Humor?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Najlepiej nigdzie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dziś dotarło do mnie takie małe urządonko, więc urządziłem sobie obcinanie paznokci.

Nie zaraz to nie paznokcie, ale również kosmetyczna praca.

By jeździło się lepiej.d8f1e2389cfaaf798edd0070128f4eca.jpgdc9f573439ae9ca4278ee5424c0d5fe4.jpg

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

  • Moderatorzy

To jest na tej samej zasadzie co przyrząd z Casto do cięcia hydraulicznych rur miedzianych. Mam to ale nie pomyślałem, żeby używać do zwężania alu kierownic.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

W dniu 27.10.2024 o 09:58, Neon47 napisał:

Planuję zakup roweru górskiego.

Mam budżet do max 2000 zł.

Co polecicie?

Akurat się mieści w budżecie:

KRHE2Z29X17M008023_KR%20Hexagon%202.0%20

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I polski a nie Chinol.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

25 minut temu, il Dottore napisał:

Akurat się mieści w budżecie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I polski a nie Chinol.

Pytający na dupie nasze poszukiwania. Nie raczy nawet odpisać. Szkoda Twojego czasu i innych. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
To jest na tej samej zasadzie co przyrząd z Casto do cięcia hydraulicznych rur miedzianych. Mam to ale nie pomyślałem, żeby używać do zwężania alu kierownic.
Dokładnie.

W sumie to szukałem takiego przyrządu do obcinania kierownic, który prowadzi piłkę do metalu l, aby cięcie wykonać w miarę prosto.

Ale jak zobaczyłem, że coś takiego kosztuje 3x tyle co ten obcinak to zainwestowałem w niego.

Dwa rowery mają już stosowną szerokość kiery. Został jeszcze jeden.



_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

16 minut temu, GB napisał:

Jak doliczysz krzywo obciętą kierę to już tak tanio nie jest.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Przesadzasz majster. Wszystkie moje kierownice ciąłem katowka. Trochę taśmy malarskiej i ciach. Minuta roboty. No ale wszyscy jutuberzy używają przyrządów profesjonalnych 😉😂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przecież to urządzenie nie jest dużo bardziej precyzyjne niż brzeszczot, czy kątówka. Z resztą nawet jak machniesz krzywo o 1mm to i tak bez znaczenia - zakładasz zaślepkę, gripy i nic nie widać.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.