Skocz do zawartości
IGNORED

Trudne początki

Cervantes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zacząć przygodę z diy, lecz napotykam pewien problem. Nie mam punktu od którego można by zacząć. Studiuję fizykę lecz nie potrafię "odczytać" schematu choćby cd-ka. trochę to dziwne ale tak jest. czy znacie jakś "toturial" z elektroniki który mówiłby np. prąd z zasilacza płynie przez .... do ... i przechodząc przez wzmacniacz operacyny powoduje ... .czytałem i analizowałem różne podręczniki do elektroniki od technikum ( teoria ogólna) do tych akademickich (niespecjalnie z audio powiązane) i zauważam brak pewnej ciągłości. jest to pewien problem dla mnie. czy jest jakaś recepta, linki?; czy też to jest ciężka praca nigdzie nie spisana oparta na własnym doświadczeniu?

https://www.audiostereo.pl/topic/25165-trudne-pocz%C4%85tki/

>czy też to jest ciężka praca nigdzie nie spisana

>oparta na własnym doświadczeniu?

Raczej tak.

Fizyka i podręczniki tu wiele nie pomogą. Najlepiej zacząć od prostych schematówm podstawowych obwodów pracy tranzystora, nieskomplikowanych układów. Poznać trochę ogólnej elektroniki, analogowej, cyfrowej, zapoznać się z elementami, ich typami, parametrami... CD to już top tej całej wiedzy.

Polecam jakieś stare wydanie "Vademecum Radioamatora" z pocz. lat 80 i roczniki aktualnie wychodzących czasopism "Elektronika dla wszytkich", "Radioelektronik", "Audio -Video" itp.

Może opiszę początki na moim przykładzie. Od początku nie szukałem żadnych kursów elektroniki, zostało mi to co nauczyli mnie w gimnazjum: co to jest rezystor, kondensator, transformator i przewodnik. I z tą oto "wielką" wiedzą uderzyłem w wykonywanie słuchawkowego wzmacniacza lampowego :-) Co prawda na bazie kitu AVT, ale elementy trzeba było samemu łatwić. Podczas składania i dłuuugiego uruchamiania poleciało wiele niecenzuralnych słów - im więcej ich leci tym więcej doświadczenia się zdobywa :-)

>Cervantes