Skocz do zawartości
IGNORED

Zmiana autka


jozwa maryn

Rekomendowane odpowiedzi

  • Redaktorzy

Melduję wytrwałym czytelnikom tego wątku, że w środe jadę pomacać i dokonać warsztatowego przeglądu Volvo 940 TD kombi z klimą i w ogóle, z jakiegoś mało znanego przysiółka w świętokrzyskiem. Rocznik 1993, cena 7500. W międzyczasie dostałem propozycję sprowadzenia egzemplarza prosto z Niemiec, 1995, w takiej samej konfiguracji, za 9000, ale wyliczyłem, ze nie stać mnie na dodatkowe opłaty (importowe ok. 1200, ubezpieczenie przynajmniej na pół roku jakiś 1000, no i ze trzy stówy rejestracja). Szkoda, bo pewnie byłby zadbany. Ale cóż.

>jozwa maryn

Zadbany i jeżdżony na prawdziwej ropie :-).

 

Co do ubezpieczenia - dostałem ofertę ... od linka czwartego na OC na 700tkę i 850tkę - wychodzi niecałe 500,00 na rok. Ja wiem , że to wirtualna firma ... ale to w końcu OC. Dotychczas płacę w Warcie za 700tkę 950,00 na rok...

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

  • Redaktorzy

No, jest. 940 td kombi, klima. 1993. Cena 7400 pln. Zapłacone, stoi pod domem. Zarejestrowany w Polsce, ubezpieczenie do końca września. Uffff... Tylko kolor nieciekawy, bo kremowy. Trudno. Za to nieźle zadbany, również w środku, co nie jest częste. Dzięki, koledzy, wasze rady bardzo mi pomogły.

  • Redaktorzy

Kilka uwag na gorąco. Po pierwsze, w środku tyle miejsca, że można Poloneza by zaparkować. Wykończenie wnętrza ponure, ale porządne. Są fotele regulowane na różne sposoby, podgrzewane, klima, elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, a wszystko pod ręką. Bardzo podoba mi się system sterowania funkcjami, w pełni analogowy. Co do osiągów, to na razie (zanim opanowałem sztukę wyciskania z niego maksimum możliwości) trzeba stwierdzić, ze o ile makrodynamika jest ok, to mikrodynamika słaba. Słabe przyspieszenie na niskich biegach powoduje, że 940 td startuje wolniej niż mój Polonez MPI. To się trochę poprawi, jak opanuję sposób najwydajniejszego posługiwania się biegami i gazem. Kiedy włącza się turbina, auto dostaje wyraźnego szwungu i przyspieszenie rośnie lawinowo, trzeba się do tego przyzwyczaić. Wewnątrz jest dość cicho, uważam że mogło być znacznie gorzej, biorąc pod uwagę rodzaj i rodowód silnika. Jak kupię sobie jakiś samochodowy samograj to sprawdzę, jak się sprawują zamontowane głośniki, ale wygląda na to, że słuchanie radia będzie możliwe nawet przy dużych szybkościach. I a propos szybkości: 150 km/h. Tyle wycisnąłem z niego maksymalnie, dalej nie wyda. Co prawda, więcej nie potrzebuję...

  • Redaktorzy

Nie dam rady w tej chwili, jestem w strasznym niedoczasie i fotografowanie, następnie zrzucanie na kompa i kompresowanie zdjęć to o jakieś pół godziny za dużo, niż mogę sobie pozwolić w ciągu najbliższego tygodnia. Ale jak tylko będę miał chwilę, to zaraz to zrobię. Co do tej kremowości, to powiem tak: mam samochód w kolorze Fiata 125p...

==> Jozwa

 

Smiales sie z bialego to masz kremowy ;)

Tylko 150 da sie wydusic z tego TD?? ja z najmniejsza benzyna 150 traktuje jako predkosc podrozna ;D

Co do makro i mikrodynamiki to starsze voloo tak maja.

jozwa maryn, 19 Lip 2006, 20:24

 

>No, jest. 940 td kombi, klima. 1993.

Gratulacje.

Niech służy bezawaryjnie przez długie lata.

Pamiętaj o zaminie płynów ustrojowych, filtrów i rozrządu, chyba że wiesz na pewno kiedy rozrząd był zmianiany. W tych silnikach rozrząd powinno się zmieniać rozrząd do 80 tys. km. (główny pasek 2 razy częściej).

 

Co do jazdy:

- obroty do 2500 rpm (powyżej 2500 zaczyna efektywnie pracować turbina) - do jazdy najlepiej na 2000 rpm.

- wyprzedzanie i przyspieszanie tylko powyżej 2500 rpm.

 

Zauważysz też że 2100-2400 rpm masz "dziurę" i auto wogóle nie przyspiesza w tym zakresie.

 

 

ps. Nie podałeś przebiegu co jest typowe dla właścicieli Volvo - ci tylko ewentualnie informują o remoncie kapitalnym, a to oznacza 1 mln km ;D.

 

szerokiej drogi

k.

ile ten Volvo ma kucy? min pojemność pewnie z 2.0

150km/h to nie dużo, ciekawi mnie jeszcze jak szybko dochodzi do tych 150km/h

 

stan techniczny silnika łatwo jest też ocenić po tym parametrze. Dobry, zadbany i sprawny silnik nie powinien mieć problemu z osiągnięciem Vmax. Poldki jeżdżą 160km/h... jak dla mnie trochę to dziwne... a tu jeszcze turbina...

jozwa>

zajżyj do dowodu i sprawdź VIN.

Rozkodujesz w ten sposób silnik i skrzynię.

Wiadomo, że diesel, ale nie wiadomo czy D24, D24T, D24TIC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Będzie można ekstremalnemu saczkowi odpowiedzieć na pytanie o ilość kucy i czy ewentualnie spełni to jego wymagania odnośnie "odejścia spod trzepaka na dzielni".

 

LOL

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

saczek_XTRM, 20 Lip 2006, 10:43

 

skoro td to pewnie 2.4 turbo diesel - silnik VW stosowany w LT. Zbyt szybkie te diesle nie są nawet z turbiną. Jechałem kiedyś 240 z takim dieslem, jeno wolnossącym - 120 prędkość podróżna, a maximum to coś ponad 130kmh.

Jozwa mam nadzieje, ze bedzie dlugo bezawaryjny, jednak nigdy nie majac silnika ze sprezarka mam sam obawy co swojego, ktory ma obecnie az dwie. Jakos sie troche boje takiego rozwiazania. Przypominaja sie czeste problemy z lat 80 z Saab'ami turbo oraz innymi markami, technologia jest obecnie moze znacznie lepsza, jednak...

Jazz:-)

 

Bo o turbinkę trzeba dbać, a tym bardziej o dwie;-) Najlepiej poczekać przed wyłączeniem silnika, niech troszkę pochodzi silnik i turbinka się schłodzi, zwłaszcza po ciężkiej pracy. Poza tym nie ma nic fajniejszego jak gwiżdże.

 

TDI fan;-)

Przede wszystkim stare Volvo mają aerodynamikę zbliżoną do katedry wawelskiej :)

Przy osiąganiu prędkości max większe znaczenie mają opory powietrza i toczenia niż masa.

 

Walery:

Nie tylko należy wyłączać silnik z opóźnieniem w celu schłodzenia sprężarki, ale również po odpaleniu pozwolić jej się dobrze rozgrzać zanim się "przyciśnie".

kubedes, 20 Lip 2006, 10:14

 

>ps. Nie podałeś przebiegu co jest typowe dla właścicieli Volvo - ci tylko ewentualnie informują o

>remoncie kapitalnym, a to oznacza 1 mln km ;D.

 

Pomyliłeś osobowe z ciągnikami siodłowymi.

>>felix

 

opory toczenia zależą od masy, natomiast opory aerodynamiczne w kwadracie od prędkości. Tylko zauważ że siła napędowa takiego Volvo jest dosyć spora. Mniejsza z tym właściciele Volvo już wiedzą ile taka bryka jeździ maksymalnie... być może tak są dobrane przełożenia skrzynki biegów, nie wiem.

 

>>Edson

 

1mln km dla osobówek przynajmniej obecnych to nie problem. Diesle z lat dziewięćdziesiątych były chyba raczej reklamowane jako 500tyś km, co nie oznacza, że potem silnik nie jeździ :) tylko pewnie wypadałoby zrobić dobrą generalkę

Jakiś czas temu jechałem w Kołobrzegu taksówką Mercedesem W124 200D sprzed liftingu czyli raczej z lat 80-tych, który miał na liczniku 880.000km. Zużycie materiałów wnętrza określiłbym na 30-40%, stan zawieszenia perfekcyjny (zero wyczuwalnych luzów, stuków czy czegokolwiek) silnik... jak to Mercedes 200d.. klekotał ale przyjemnie. O czymś to jednak świadczy. Poza tym w czasopiśmie Motor z zeszłego roku był artykuł o gościu który ma Mercedesa serii W114/115 w dieslu z przebiegiem 3mln km - udokumentowanym.

Luxmany i winyle 

Edson, 21 Lip 2006, 00:03

 

>Pomyliłeś osobowe z ciągnikami siodłowymi.

 

Co do siodłowych to prawda. Stany nawet wprowadziły ograniczenia w sprzedarzy europejskich ciężarówek z europejskimi silnikami właśnie na Volvo. Amerylańskie przestały się sprzedawać.

Teraz do europejskich ciężarówek wkładają w Stanach diesle z Detroit.

 

 

A wracając do osobówek - trochę w żartach to napisałem ;)

Co nie jest niewykluczone

Istnieje coś takiego jak Volvo High Mileage Club.

Można się było do niego dostać pokonując 100 000 mil. Członków klubu jest tak wielu że jest projekt podniesienia bariery do 200 000 mil.

 

pzdr

k.

>>Viniu

 

szczególne przypadki jak Mercedes W123, W124 zostawmy, bo one rzeczywiście są bezkonkurencyjne w tych sprawach. Nie wiem czy jest bardziej wytrzymały silnik do auta osobowego. Podobnie chyba jest z blacharką Saaba 900, kanciaka, ale pomimo swojego wieku i stania pod chmurką stan blacharki niejednego zdziwi :D

felix, 20 Lip 2006, 22:50

 

>Walery:

>Nie tylko należy wyłączać silnik z opóźnieniem w celu schłodzenia sprężarki, ale również po

>odpaleniu pozwolić jej się dobrze rozgrzać zanim się "przyciśnie".

 

Taka praktyka winna być stosowana niezależnie od tego czy jest turbina czy nie, benzyna czy oilburner

Zobaczymy jak sie okaze w eksploatacji zanim ponownie przesle samochod do Polski na wiosne. Zastanowie sie w miedzyczasie czy moze nie postawic w kraju znacznie tanszej Toyoty z tradycyjnym silnikiem. Jak sie spieprzy cos powaznego bede mogl zawsze odeslac samochod do stanow do naprawy przed uplywem pieciu lat gwarancji, ale moze japonczyk jest w sumie rozsadniejszym rozwiazaniem. Jedno jest pewne, ze nie kupie niczego w kraju, te kretynskie ceny sa po prostu chore. Ogladalem dzisiaj w Arkadii KAI za 90+ tys zl. LOL. Z tego co pamietam podobnie wyposazona kosztuje w usa cos okolo $16K. Co za kraj! Sprzedawca obok stojacej Skody (w Arkadii), facet z wyzszym wyksztalceniem ma 900 zl miesiecznie i 35 zl prowizji od sprzedanego samochodu. Nie dziwie sie, ze ci mlodzi ludzie (juz teraz w milionach) wyjechali do Anglii i Irlandii. Na oko Polska stracila kilkanascie procent populacji osob w fundamentalnym dla ekonomii sektorze wiekowym. Jest coraz gorzej.

> opory aerodynamiczne w kwadracie od prędkości.

 

pamietaj ze zachowanie starych Volvo jesli chodzi o aerodynamike jest porownywalne z szafa trojdzwiowa. Nie sa to auta budowane dla tych, ktorym sie spieszy.

 

xajas

_______________

www.jaschiks.com

Panowie nie robcie z Volvo slimaka. Obecnie smigam 945-833 GL z malutkim silnikiem 85 kW. Przeloznie na tylnym moscie jest faktycznie skonstruowane dla limuzyn rodzinnych a nie samochodow sportowych (150 km/h, V bieg. 3500 rpm) mimo to do 150 przyspiesza dosc kulturalnie, od 150 do 200 to juz troche trzeba poczekac ale daje rade :). Volva z serii 850 to juz wogole calkiem zwinne maszyny. Zreszta z tych blokow silnikowych mozna dosc sporo wyciagnac, sa bardzo wytrzymale (nie wiem jak NadRedaktor zalatwil silnik w swojej 850)

zyzio - Ty chyba oszalałeś, że chcesz za tą hondzie dać 70000PLN :-)

 

Toż za te pieniądze kupisz takie Audi z przebiegiem 25k, czyli ledwo ruszone.

 

Nie to, że mam coś do Hondy, w końcu w moim aucie mam silnik z hondy :-)

Tak przy okazji, ma oznaczenie 20 T4H (1994cm3). Możesz coś więcej o nim powiedzieć?

Aha, Audi :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.