Skocz do zawartości
IGNORED

Zmiana autka


jozwa maryn

Rekomendowane odpowiedzi

xajas, 21 Lip 2006, 14:26

 

>pamietaj ze zachowanie starych Volvo jesli chodzi o aerodynamike jest porownywalne z szafa

>trojdzwiowa. Nie sa to auta budowane dla tych, ktorym sie spieszy.

 

słyszałem też określenie aerodynamika kiosku ruchu;-)

heh, dobre... A tak całkiem serio to chyba Vany mają większą powierzcnię czołową i większy współczynnik oporów powietrza Cx a 2,4 TD też tam siedzą i raczej po więcej niż 150km/h latają. Dla mnie prędzej będzie różnica w przełożeniach skrzyni biegów. Tylko czy naprawdę z tego Volviacza 2,4 TD w dobrym stanie wyciągnie się jedynie 150km/h? Dla mnie wydaje się to strasznie mało..w końcu to 2,4 na turbinie

>A tak całkiem serio to chyba Vany mają większą powierzcnię czołową i większy współczynnik oporów powietrza Cx a 2,4 TD też tam siedzą i raczej po więcej niż 150km/h latają.

 

Volvo Vana nie widzialem, ale jesli masz na mysli SUV to moge potwierdzic, moje XC90 przy 163KM z 2,5l TD leci 190km/h

 

xajas

_______________

www.jaschiks.com

  • Redaktorzy

Ja tam na te prędkość nie narzekam. Wyraźnie jest to kwestia przełożenia a silnik, bowiem aż do samego limitu wóz jedzie równo, nie trzęsie się i jest w miarę cichy. Z drugiej zaś strony, bezpieczna prędkość podróżna na Polskę to 120 km, a na autostradzie jakiejś 140 też wystarczy. A tyle mi Volvo daje od ręki.

Mam pytanie do wszystkich "volviarzy" - czy warto się czymś takim zainteresować:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>kubedes

... raczej krążownika imperium.... :-)

 

qrczak

Aktualnie w Warcie płacę jakieś 950/rok (OC). Ale dostałem ofertę z Linka4ego że za OC zapłacę niecałe 500/rok.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

  • Redaktorzy

Józwa - szkoda, że się pospieszyłeś, drobny remoncik i autko byłoby lux:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

  • Redaktorzy

Qurczak, jak na benzyniaka to taka sobie średnia cena. Dość nowy. Niestety, dochodzi cały cyrk z opłatami granicznymi. W sumie za te lub mniejsze pieniądze możesz dostać TD z circa 1994. A wstępne serwisowanie i wymoana różnych drobiazgów i tak będzie potrzebne, niezależnie co pisze sprzedawca.

  • Redaktorzy

Frantz, niezła propozycja, ale jednak za ciężki. Poza tym musiałbym go zapewne egzorcyzmować, tyle tam układu się zalęgło. Wolę inwestować w swój. Dziś po namyśle zdecydowałem się nie uszczelniać starej chłodnicy, tylko za 600 kupić nową. Od tego momentu wózek jest w pełni na chodzie, i pozostało już tylko jeździć. Przy okazji szarpnąłem się na radyjko, mojego ulkubionego Clariona, dzięki czemu przekonałem się, że dysponuję jakąś fantastyczną ilością głośników, które ryknęły mi jednocześnie. A więc mam już car hi-fi! Pora przystąpić do tuningu okablowania...

>>jozwa

 

inwestować dobrze pieniądze w samochód nie koniecznie oznacza kupowanie nowych elementów. 2 razy się zastanów zanim wyłożysz te 6 stówek na chłodnicę. Różnicy nie będzie... chyba że w komforcie psychicznym, ale tylko Twoim ...

mylisz sie,przy dieslu chlodnica ma wielkie znaczenie,nowa ,gwarantuje prawidlowe chlodzenie,uzywka sprawdza sie dosc sporadycznie.

jozwa

jak sie zmienia chlodnice na nowa ,nalezy wyczyscic caly uklad chlodzenia,bo zanieczyszczenia w przewodach i nagrzewnicy,te nowa chlodnice od razu zanieczyszcza.

IMHO inwestowanie w używane częśco do samochodu to pieniądze wyrzucone w błoto. Warto pisać do tak wielu firm ile się da w sprawie cen, można sporo zaoszczędzić wybierając najtańszą ofertę.

Ja też zaklejałem moją chłodnicę jakimiś uszczelniaczami, ale po jakimś czasie znowu to samo... potem ratunek silikonem... w koncu sie wkurzylem i kupilem nowa chlodnice. Zaplacilem 400zl, ale dlugo szukalem, ceny dochodzily do 680zł.

 

Lepsze, jesli chodzi o żywotność są chyba aluminiowe. Ja mam miedzianą.

sorx, ale na prawdę nie mogę...

 

CO ZA RÓŻNICA? Jeśli chłodnica nie jest pozatykana i działa prawidłowo to pozbycie się dziury nie ma nic do rzeczy...

Może jest zapowietrzona, ale to nie powód do kupowania nowej.

 

>_igod_

 

silikon jak dobrze idzie wytrzymuje 100st C, w silniku ciecz ma większą temp. Termostat włącza się przy >90st C. Chłodnica to kawałek aluminium, a te jest spawalne i wsio.

Jesli chlodnica nie jest totalnie skasowana to wystarczy zaspawac przeciek, aluminiowa tyg'iem a miedziana gazem i po klopocie. Przy cenie 400-600 pln i tak to sie chyba oplaca. Wszystkie srodki wsypywane do chlodnic jako uszczelniacze powinny byc traktowane awaryjnie.

A dlaczego nie ?? Przeciez oryginalne chlodnice tez sa spawane/zgrzewane. Wiec dlaczego zespawanie w dobrym warsztacie ma byc gorsze od tego oryginalnego. Akurat w przyapdku chlodnic za pare stowek mozna myslec o wymianie. Nie wiem natomiast czy zdecydowalbys sie na zakup nowej chlodnicy do ciezarowego Volvo czy Scani jesli w starej byla by tylko maly przeciek.

Józwa, sam widzisz co piszą koledzy. Natychmiast wyrzuć tę chłodnicę!

 

PS. A ten pancerny Volvo to by się jednak przydał naczelnemu. Ludzie różnie reagują na recenzje w Magazynie, niektórzy bardzo impulsywnie...

>>tomek7776

 

widzę że w temacie aut mamy zupełnie odmienne zdania. Na prawdę nie ma sensu pakowania tyle kasy w coś co tak samo będzie jeździć za 50 zeta. Temperatura otoczenia, czy to 30 czy nowojorskie 40 st C nie ma nic do lutowania chłodnicy, serio. Trzeba dbać o stan i właściwy litraż płynu chłodzącego i co najwyżej o drożność chłodnicy, ale jeśli ta się nie jest przytkana ani zapowietrzona to spaw bynajmniej jej nie zaszkodzi. Drożność sprawdza się banalnie. Jeśli w takie upały samochód w cyklach miejskich nie ma groźnych temperatur to jest OK. Naprawdę lepiej gdzie indziej spożytkować 600zł, chociaż jak ktoś się uprze to wymieni.

 

Pozdrawiam

masz racje,ze mamy na motoryzacje odmienne zdania.

ja z autami i ich naprawami mam 25letnie doswiadczenia,i wierz mi ze wszystkie sposoby napraw mam w malym palcu,wszystkie dostepne w kraju technologie rowniez nie sa mi obce,

i wierz mi ze jak podliczysz 2,lub 3 krotne wyjmowanie i naprawianie chlodnicy,policzysz robocizne,plyn,to warto za pierwszym razem kupic nowa ,i zapomniec o temacie.

stara chlodnica jest jak sito,jedno miejsce zrobisz i czekasz na kolejne dziurawe miejsce.no jesli w miedzy czasie nie zatrzesz sobie silnika,lub nie uszkodzisz uszczelki pod glowica,lub jeszcze nie wiadomo co.....

zrozumiales?

>>Tomek

 

zrozumiałem doskonale... no prawie, poza jedną rzeczą. Skoro jest jedna dziurka w chłodnicy no i wiadomo gdzie - sprawdzasz doświadczalnie to po co 3-4 razy wyjmować chłodnicę i tyle samo napełniać płynem?To rzeczywiście musi być pracochłonne ..

wiesz,,,,,mialem Ci nie odpisywac,ale niech Ci bedzie,,,,,,,,,,,,

od jednej ,tej najslabszej sie zazwyczaj zaczyna,,,,,,jak uszczelnisz te ,,,,,,,,,za jakis czas wyskakuje kolejna nieszczelnosc,

stara chlodnica,skorodowana od srodka,jezdzona na wodzie,,,,,,

juz jasnosc?????

Sposób ze spawaniem jest dobry dla nowych chłodnic. Moja była już w środku bardzo zaśniedziała, być może to kiepskiej jakości płyn chłodzący. Zresztą te listki zaczynały już się sypać... nie ma sensu czegoś takiego spawać, bo z robocizną zapłacę ponad 100zł... jak mawiają: co nowe to nowe :-)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.