Skocz do zawartości
IGNORED

Wrażenia po audio show 2006


kyuss3

Rekomendowane odpowiedzi

Apropos Totemow i AudioForte - w ubieglym roku uslyszałem od panów: "Panie Marku, niech Pan nie slucha tutaj - niech Pan przyjdzie do salonu posluchac" - innymi slowy przynajmniej doskonale zdaja sobie sprawe, ze w Sobieskim po prostu nie gra.

Czy ktos wogole robil zdjecia w Harendzie??

larson3,

 

ależ oczywiście że akustyka! Hotele - przynajmniej te a w szczególności Sobieski - nie są miejscami do audiofilskich odsłuchów. Słychać jednak było że Panowie od Totemów dużo pracowali nad ustawieniem co było niestety rzadkością na AS. Jeśli system zagrał przyzwoicie w takich warunkach to tym bardziej zagra we właściwym otoczeniu - dlatego ich wyróżniłem

audiofil123, 13 Lis 2006, 12:38

 

Po pierwsze przepraszam że psuję Ci sprzedaż Aucient audio,tak jakoś wyszło

 

>po raz kolejny mi przykro że muszę prostować nieprawdziwe informacje. Po pierwsze AA w żadnym

>wypadku nie ma mulącego basu - wręcz przeciwnie ma dynamiczny i zachęcam do wydawania opinii na

>podstawie odsłuchów a nie powtarzania nieprawdziwych informacji

Muszę Cię zmartwić ale cały tor Ancient Audio słuchałem na 2 Music Media ul Centralna 41A w Krakowie stoisko 315, po wyjściu z nieudolnego wtórnego wykładu o ustrojach (znów się komuś naraziłem) i ten ich bas -wtedy na ich głośnikach z membraną w plaster miodu był jakiś tak nienaturalny ,nie powiem że nie był miły , mimo że nie schodził za nisko (fizyka jest nieubłagana w takich małych kolumienkach), to fakt ale mnie chodzi w sprzęcie o przekazanie dżwięku dalej bez dodatków a Ancient Audio nie są neutralne i przeżroczyste i to jest moje zdanie.Polecam AA dla ludzi zmęczonych pracą można się przy nich dobrze zrelaksować i nie wymagają skupienia.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

larson3

- B&W monitory CDM1 - stosunek jakosc/cena na piatke choc prawdopodobnie po odsluchach w domu juz by tak nieczarowaly.

 

 

Gdzie ty człowieku widziałeś Bowersy CDM1 ? w muzeum ? Bo na AudioShow ich nie było.

Kolumnę CDM1 zastąpiły DM 705 które stały w sali B&W obok Nautilus 801D.

Natomiast chodzi ci zapewne o CM1 ! Nazwa CM, brzmi prawie jak CDM, ale prawie robi WIELKĄ różnicę !

Witam

O największym wydarzeniu Audio Show już pisałem - forumowe piwo. A teraz dwa słowa o dzwięku. Nie ma sensu pisać, co jak grało, bo i gusta mamy rożne, i prezentacje mogły być udane lub nie, zestawienia nie zagrały. A poza tym wszystko już wcześniej napisano. Zwróce wię uwagę tylko na to co mnie zaskoczyło i poruszyło.

 

1. B&W CM1

Wszyscy opisuję swoje wrażenia z odsłuchów wielkich "pralek" 801 a w pokoju obok, tam gdzie był pokaz kina domoweg Marantza czasami puszczali meło nowe monitorki CM1. Kosztuje to to 3 tys. za parę a moim zdanie grało rewelacyjne! Był bas, wypełnienei średnicy, przyejrzystość, blask na górze, dynamika - zaskakujące jak na tak małe kolumny za tak małe pieniądze, zaskakujące! A przy zachowaniuogólnego stylu Bowersów te kolumny grały muzykalnie i nie raniły uszy. Obok stały 804 z diamentowym tweeterem za 30 tys. zł, pan je podłączył i .... ja do domu wziąłbym te monitorki

 

2. Prezentacja kolum RLS Charon z elektroniką Naima. Dla mnie znakomite brzmienie! Chyba wezmę to kolumny na odsłuchy do domu. Nie spodziewałem się takiego dźwięku za 4,4 tys. zł.

 

3. Avalony.

Legendarne, kultowe, znakomite, nowe doznania, światowy Hi end... i takie tam inne. A mnie nie zachwyciło w tym dźwięku NIC, absolutnie NIC. Nie wiem, o co chodziło - pokój, niedobrana elektronika, nie ta faza księżyce... Nie wiem

 

Pozdrawiam Stempur

stempur ->

 

"3. Avalony.

Legendarne, kultowe, znakomite, nowe doznania, światowy Hi end... i takie tam inne. A mnie nie zachwyciło w tym dźwięku NIC, absolutnie NIC. Nie wiem, o co chodziło - pokój, niedobrana elektronika, nie ta faza księżyce... "

 

Pewnie grało...ale słuchacze nie dopisali:):):):)

 

Pozdrawiam

Rafaell,

 

nie chcę polemizować z tym co słyszałeś, ale ja gram od dwóch lat na Ancient Audio i mam perfekcyjnie obsłuchany sprzęt w różnych konfiguracjach i różnych pomieszczeniach. Zaręczam zatem, że zarówno Integra jak i monobloki to wzór neutralności i przeźroczystości - czyli zbliżenie do naturalnego brzmienia instrumentów w naturalnej przestrzeni. Takie efekty - i to nie do końca - można osiągnać na najlepszych tranzystorach. Nie wiem jakie masz doświadczenie w odsłuchach, ale zachęcam do dłuższych prób. Odsłuchy na wystawach też są potrzebne, ale nie powinno się na podstawie jednorazowego kontaktu i to dość przypadkowego formułować tak radykalnych ocen, zwłaszcza że stwierdzenie że "można się przy nich dobrze zrelaksować" jest dla mnie wyznaczniekiem prawdziwego hi-endu i pochwałą a nie naganą

stempur, już "kaiś" czas temu pisaliśmy o odsłuchu CM1. Jak dla mnie to jedne z bardziej udanych monitorów jakie słyszałem wogóle. Nie grają przy tym ani trochę "Bowersowo", a jeżeli już to biorą do brzmienia najlepsze co daje ta fabryka + muzykalność.

Na AS niestety ich nie słyszałem.

Pozdrawiam

B&W CM1 - nasze wrażenia z odsłuchów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Stempur:) tak jak mówiłem olej AP...olej Thiel'e...olej Bejby i kup sobie płyt za 7k:)

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

cloudior

To jest jakaś opcja, bo jak niektórzy mówią "muzyki trzeba słuchać".

Pozdrawiam Stempur

 

PS. Jeszcze raz dziękuję za płytę! Ale nie bądą ściemniał - jak wróciłem wczoraj do domu wieczrem, to miałem tak dość jakiegokolwie dźwięku, że nawet jej nie posłuchałem, Zrobię to dziś.

stempur -->

 

Lepiej sobie tego Naima na odsłuch weź hahah :)

... bo ja widzę że u Ciebie to problem raczej we wzmacniaczu siedzi niż w kolumnach ;)

Te RLS powodowały że NAIM zupełnie nie mógł rozwinąć skrzydeł :(

 

A z Panem Czarusiem wymieniliście pojednawcze spojrzenia na korytarzu więc pewnie będzie Ci łatwiej przytaszczyć ten zestaw NAIMA do domu ;)

 

zdezi

zdezi, jestem wręcz przeciwnego zdania. Pan Czarunio powinien przyjść do RLS i posłuchać, jak może brzmieć jego sprzęt. W pokoju Decibela, gdzie grał cały system Naima z monitorkami i subem grało w mojej opinii tragicznie.

pal55, 13 Lis 2006, 15:49

 

>Z tego co widac po ogloszeniach to AS wielkiego zametu w naszych systemach nie zrobiło - jedynie

>Broy sie wyprzedaje :))

 

i pewnie dlugo nie zrobi, po zeszlorocznym tez nie czulem dyskonfortu u siebie...a na sprzet z Brystolu mnie nie stac :)

stempur, 13 Lis 2006, 15:47

 

zdezi, jestem wręcz przeciwnego zdania. Pan Czarunio powinien przyjść do RLS i posłuchać, jak może

brzmieć jego sprzęt. W pokoju Decibela, gdzie grał cały system Naima z monitorkami i subem grało w

mojej opinii tragicznie.

 

Tu się z Tobą zgodzę !!!! Porażka !!!

Ale nie od dzisiaj wiadomo że NAIM robi fatalne kolumny a jego zestawy brzmią rewelacyjnie tylko wtedy gdy są zestawione z kolumnami innych producentów.

 

Zresztą z tymi monitorkami to był low-end jeśli chodzi o NAIM'a a z RLS to już grała elektronika za marne 70kPLN.

 

zdezi

Bristol

Wilson audio/audio resarch/emm labs/ nottingham - spokój kultura bardzo dobrze grało najlepiej na wystawie - gramofon grał lepiej od sławnego EMM labsa

Wilson benesh/Mac/transparent - czuc było klase ale bez wyrafinowania, nr1 za zorganizowanie prezentacji jak zwykle

ancient Audio/mr Waszczyszyn - oryginał z niego ale przynajmniej dzwiek był ok i gdyby nie nie ta ofensywność brzmienia i brak kultury oraz jak zwykle za głośno byłoby swietnie

 

RCM,KEF/ACCU/ESA - słabiutko

 

Sobieski

WLm - dobrze ale jednak to zbyt efekciarski dzwięk

Avalon - przyzwoicie jak za te pieniadze dopiero w niedziel po południu ale ten brak ciepła i muzykalności został

B&W/Classe - słychac było potencjał dynamiczny, dżwiek poprawny

 

Reszta - w mniejszym lub wiekszym stopniu kompromitacja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Chodzi mi o zdjęcia kabli Albedo leżących na stole z lewej strony (o ile ktos ma). Oczywiście na maila z "o mnie".

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

pal55, 13 Lis 2006, 15:49

 

>Z tego co widac po ogloszeniach to AS wielkiego zametu w naszych systemach nie zrobiło - jedynie

>Broy sie wyprzedaje :))

 

Czyżby cos sobie "upatrzył" na AS2006?:)))

audiofil123, 13 Lis 2006, 15:15

 

>Nie wiem jakie masz doświadczenie w odsłuchach

 

Doświadczenia następujące;

30 lat hobbystycznego słuchania na poważnie.

Jeśli chodzi o doświadczenia odsłuchowe to bardzo mi pomaga szkolenie słuchu bo jak jest w o mnie "słuchania też trzeba się nauczyć"

Wygląda to n.p. tak:

idę na koncert "Mistrzowie i uczniowie" na żywo w Radiu Kraków a pożniej słucham powtórki po 22 i się wkurzam na: realizatora,mikrofony tor radiowy,skrócenie retransmisji,zamienienie kanałów za wąskiej lub za szerokiej bazy stereo i.t.p. (nadmieniam że Rradio Kraków ma bardzo fajną salę i dobry sprzęt i chcą popularyzować dobrą muzykę i bardz,bardzo za to im i sponsorom koncertów dziękuję )

Być może resztę sprzętu mam nienajlepszą ale tuner OnkyoT9990+ instalacja antenowa do takich osłuchów jest ok.

Taka nauka pozwala mi lepiej zrozumieć muzykę (powtórki) utrwalić pamięć dżwięków (porównanie na żywo z retransmisją) oraz możliwość katowania utworów ,niestety tylko z taśmy (nagrywam tylko w celach wychwycenia tego co wcześniej przegapiłem na żywo i w retransmisji)

 

>zachęcam do dłuższych prób.

 

Chyba było ich trochę patrz powyżej

 

>ale nie powinno się na podstawie

jednorazowego kontaktu i to dość przypadkowego formułować tak radykalnych ocen

 

mnie taki kontakt wystarczy, trochę się już nauczyłem, popatrz zresztą na niektóre oceny innych z wystawy: weszli i po 30 sekundach wyszli z odsłuchu.

Naprawdę nawet po tak krótkim odsłuchu osoba osłuchana jest w 100% przekonana że sprzęt nie gra tak jak powinien.W tym miejscu cię uprzedzę ,bardzo dużo te osoby mogły stracić w skutek przypadku; n.p. sknocone realizatorsko nagranie i wyżej wymieniane tylko częściowo uwagi co do całego toru dżwiękowego począwszy od mikrofonu kończąc na tłoczeniu płyty-po drodze jest co spieprzyć i jak ch...e dużo.

 

 

>stwierdzenie że "można się przy nich dobrze zrelaksować" jest dla mnie wyznaczniekiem prawdziwego

>hi-endu i pochwałą a nie naganą

 

a dla mnie informacją że muzyka odtwarzana ma za mało szczegółów, podam przykład z własnego podwórka:

Moja połowica bardzo lubi Annę Marię Jopek i często jej słucha ,ja ją lubię może trochę mniej ale wytłumaczę dla czego;

żona lubi słuchać cicho i połowy dwięków przy bardzo cichym słuchaniu kolumny nie transmitują ,dżwięk jest wtedy bardzo relaksujący ale czy napewno Hi-endowy. Ja lubię słuchać głośniej ,gdyż lubię słyszeć zarówno piano jak i forte .Przy słuchaniu głośniejszym (nie bardzo głośnym) słyszę w jej śpiewie dużo szelestów, naturalnych harmonicznych jej głosu utrwalonych przez realizatora i okrótny mikrofon.Czy głos tak słyszany ze szczegółami nie jest potrzebny mimo że zaczyna drażnić i nie można się przy nim zupełnie zrelaksować ?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

>>Rafaell

 

powiem Ci że 30 sek to chyba wybitnym wystarczy. Zdążysz równo usiąść na obu półdupkach? Chcąc coś więcej powiedzieć o dźwięku trzeba się naprawdę wsłuchać i to nie na jednym utworze tylko kilku, najlepiej różnych gatunkowo. Całe to porównywanie kolumn, dźwięku nie ma sensu jeśli włazisz i zaraz wychodzisz. Masz słuch fotograficzny czy jak?

Saczek_xtrm, 13 Lis 2006, 17:40

 

>Masz słuch fotograficzny czy jak?

 

mam jeszcze gorzej ! (to nie żart)

 

Słyszę że coś jest żle w nagraniu a nie mogę tego tak szybko od razu zlokalizować i określić- póżniej okazuje się że miałem rację.

Te wcześniej wymienione "treningi" bardzo mi pomagają neutralizować tą dysfunkcję

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Rozczarowały mnie bardzo zestawy najdroższe. Napisano już o nich dużo.

 

Bardzo dużym rozczarowaniem były dla mnie w szczególności duże ESA, która grały dziwnym syntetycznym dźwiękiem, a fortepian solo brzmiał na nich bardzo źle. Może nagrania utworów perkusyjnych albo orkiestry symfonicznej dawałyby lepsze rezultaty. Mam dużo sympatii dla tej firmy - miałem dwa modele ich kolumn, ale niestety nie mogę powiedzieć niczego dobrego o tegorocznym flagowcu.

 

Z kilku pokojów wyszedłem, bo było po prostu za głośno. Zastanawiam się - jaka jest przyjemność z takiego, przepraszam za wyrażenie, napierdalania w pokoju 20m2.

 

W wielu grało to samo - domyślam się, że były to audiofilskie samplery.

 

Jedyny sprzęt, który mógłbym polecić bez wątpliwości to monitory Akkusa na Ravenie.

 

Było kilka zestawów poprawnych barwowo w niższych przedziałach cenowych.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.