Skocz do zawartości
IGNORED

Nowy (Pro)Tonsil a DIY - słów kilka


andios

Rekomendowane odpowiedzi

nie znam wyrobow tonsila bo mam awersje do tej nazwy. Zreszta tonsil tez pewnie jest robiony na chinskim makaronie? a koszt uruchomienia produkcji na chinskim imporcie tez niewielki bo raptem 50-100kzl. W koncu glosnik do zlozenia to betka. Co do membran polipropel. to rzeczywiscie w studyjnych monitorach spotyka sie je czesto. Pozwalaja podniesc podzial w glosnikach nawet o 20-30% wyzej niz w papierach. Ludzie czesto myla szczegulowosc z podbarwieneim na srednicy.

>>Qubric

>Małe głośniki niskotonowe Tonsila nigdy nie miały problemów z barwą (chyba ci się pomyliło z

>Teslami).

 

Co to znaczy dla Ciebie "małe"? 10cm? 18cm? Ja nie wiem do czego Ty ów barwę odnosisz, bo od tego chyba też sporo zależy. Do wspomnianej wcześniej Tesli to ja nie porównywałem. Może sięgnij cenowo w rejony Vify..

 

>Na średnie tony właśnie stosuje się częściej polipropyleny, które rozbijają rezonanse dzięki dużej

>stratności wewnętrznej materiału dzieki temu stosunkowo duzej średnicy membrana mo... itd

 

Nooo, a słuchałeś kiedyś polipropylenu na średnicy? Ja tak, w dodatku na Tonsilach. Jeśli twierdzisz że taka średnica jest super to OK ale dla Ciebie. To nie moja szkoła jazdy... Już te papiery w wydaniu Tonsila lepiej brzmią niż polipropylen.

 

>A w twardych membranach

>nisko-średniotonowych problem polega na skupieniu rezonansu w jak najwyższym paśmie, dlatego właśnie

>zwróciłem uwagę, że różnica w tym osiągu między AL130 a GDN13/50/9 jest niewielka w porównaniu z

>ceną.

 

Owszem, ale czy położenie rezonansu w stosunku do ceny głośnika jest jakąś miarą? Czy barwa, jej nasycenie, szczegółowość - za to już nie płacisz?

 

>Polipropylen jest także stosowany w membranach wielu monitorów studyjnych i to w dużych głośnikach

>nisko-śrdniotonowych - choćby w Genelecach, Behringerach, Alesisach i chyba też w najnowszych

>Yamahach. Rzadziej spotkasz plecionkę i papier (celuloza drzewna była w membranie monitora ProTonsil

>AS1 już chyba nieprodukowanego), a metalu nie spotkałem jeszcze w monitorach studyjnych (zapewne

>jest stosowany tyle że sporadycznie).

 

Bez urazy ale sprzęt w studio nie jest chyba najwyższym z możliwych stadium odniesienia? Ty tak to opisujesz. Mógłbym się zaraz zapytać dlaczego w studio nie ma np Lamm'a i Avalonów - grają za cienko?

Tak, tak Senicz... Tonsil Ciebie tez nie zna (LOL). O kosztach sprzedaży wyrobów OEM z Chin zapytaj STXa i swojego miszcza Edytona :))) Oni to wiedzą najlepiej.

 

Rzeczywiście łatwo jest pomylić podbarwienia ze szczegółowością zwłaszcza w takim np. AE Aegis One (jedna z pierwszych firm wykorzystujących metalowe membrany, a podbarwia że w uszy strzyka, nie mówiąc o innych częściach ciała).

 

Polipropyleny rzeczywiście pozwalają ustalać wysokie pasmo (pewnie dlatego większość monitorów odsłuchowych ma podział pasma >aż< na 2khz :)))

 

Mimo że ciekawi mnie ile okragłych banialuk możecie napisać, to jednak zwracam uwagę delikatnie, że to jest temat o ProTonsilu i możliwościach reaktywowanie jego najlepszych wyrobów (oraz o złotym uchy Lancastera, któren jeden będzie mógł posłuchać czegoś a’la Totem - tylko lepszego :)

 

Wiec po prostu ludzie z alergią na nazwę firmy niech do tego wątku nie zaglądają.

Saczek_XTRM tak - avalony, lammy i całe to audiosyfilskie gówno jest do dupy. Oprócz odsłuchów bliskiego pola są w studiach tez kolumienki za 20 i 40 tys. złotych i całe systemy monitorów za kilkaset tysięcy... Ale nie są to żadne gówniane audiosyfilskie wynalazki dla pomyleńców onanizujących się przed nimi w samotności. Tylko poważne urządzenia do działalności zarobkowej.

 

Kolumny studyjne są odniesieniem jakości. Bo na nich powstaje jakość muzyki.

 

Dobra średnica z polipropylenu Tonsila??? Proszę bardzo GDN13/40/2. Totem docenił i jego nabywcy płacący od 2 do 7 tysięcy za kolumny z jednym takim głośniczkiem.

 

Barwa??? A wiesz przynajmniej o czym piszesz i skąd się ona bierze? Wyfiltruj takiego Alcone przy 3 tys. hz a usłyszy tę jego piękna barwę od 10db rezonansu aluminiowej membrany na 5khz. Coś za coś.

 

Kupując głośnik do DIY płacisz też za ten >rezonansrezonans

Qubric, 28 Gru 2006, 00:26

>Wiec po prostu ludzie z alergią na nazwę firmy niech do tego wątku nie zaglądają.

Na szczęście ja nie mam alergii. Przez 20 lat mojego DIY wykorzystałem 24 różne typy głośników Tonsilu. Niestety, jak to ktoś wyżej napisał, większość to przeciętne modele, poniżej mojego poziomu oczekiwań co do brzmienia, a przecież nie mam jakiś nadzwyczaj wygórowanych wymagań (fakt, że Altusy mnie nie zadawalały). Tych w miarę poprawnie grających mogę policzyć na palcach jednej ręki. Jeden średniotonowy, w dodatku robiony dla Westry odpowiednik GDM 18/80, też już stara konstrukcja na piankowym zawieszeniu i papierowej, nasączanej membranie, jedna kopułka wysokotonowa (GTC 11/100), no może dwie (GDWK 10/80/7 kupiłem z ciekawości, bo skoro jakiś gutek z Kanady wsadził je do swoich kolumn, nazwał je Totem Mitte i były sprzedawane w Polsce po 2000 zeta za parę, to chyba nie jest taki szajs, choć ja się trochę nimi rozczarowałem) i parę niskotonowych np. GDN 13/40/2, GDN 16/40/4 wersja 8 omowa, może jeszcze GDN 20/80 (był stosowany w Tango 200 po 4000 zeta za parę), no ewentualnie jeszcze GDN 30/100/7 też stara konstrukcja.

Rewelacyjny jest GDN 30/60/1 w odpowiedniej obudowie zamkniętej. Tylko ta pianka...

Megadeth - A House Divided  🤘SENJUTSU🤘  α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π  Ⅵ Ⅵ Ⅵ  TWOYASTARA OF DEATH; TURBO - Blizny [2025]

>Dobra średnica z polipropylenu Tonsila??? Proszę bardzo GDN13/40/2. Totem docenił i jego nabywcy

>płacący od 2 do 7 tysięcy za kolumny z jednym takim głośniczkiem.

 

W tlc classic2 jest zastosowana modyfikacja GDN13/40/2, czyli GDN13/40/3. Dodatkowy magnes, stożek na usztywnionej membranie, impedancja 7ohm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-1032-100000873 1170308098_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Tak się uczepili tej pianki, ci którzy widzieli po raz pierwszy Altusy :)

Wszystkie GDNy 13/ z polipropylenowymi membranami i plecionymi membranami, wszystkie GDNy 16/ z polipropylenowymi i plecionymi membranami. Co najmniej jeden 20/80/2 z polipropylenową membraną i jeden 30cm z papierową membraną... Wszystkie te głośniki mają górne zawieszenia gumowe. A z ich odmianami będzie to ze 25 różnych głośników. Wystarczająco do zbudowania kilkudziesięciu różnych konstrukcji.

 

Kilka podstawowych modeli z tych nowocześniejszych niealtusowych jakie mi przychodzą na myśl: GDN 11/35, 13/40/2, 13/40/8, 13/50/9, 13/50/10, 15/40, 16/50/4, 16/50/6, 17/50, 20/80/2, 30/120, GDWT 12-19/120/F, GDWK 11/100, 10/80/19ex

Z wszystkich mniejszych uzyskujemy dobrą średnicę. Polipropylenowe 13 miały po kilka różnych wersji, także ze stożkami fazowymi z Bolero 150 i TLC Classik 2, 16-centymetrowe także pracowały w roli średniotonowych.

 

No ale jak baletnica kiepska, to jej sukienka w tańcu przeszkadza ;)

Teraz wrzucę fatki, potem napiszę.

Ogólnie bardzo OK.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3044-100000868 1170308106_thumb.JPG

post-3044-100000869 1170308104_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak... to nie pomyłka;)

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3044-100000865 1170308111_thumb.JPG

post-3044-100000866 1170308109_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fajna obudowe ma ten wzmacniacz powyzej ;) taka rokokoko ;)

 

Btw. kto wcisnal glosnik w tych "mini-avalonach"? ;)

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Na górnych zdjęciach legendarne Omega (tak się chyba nazywały) które pokazano dwa lata temu na Audio Show? I nie weszły do produkcji. Dla DIY te plastikowe kosze od GTC 17/50 są trochę mało wyrafinowane (trącą komercją). Za to ciekawie wygląda wysokotonowy.

A podstawkowiec całkiem fajny... (robimy?!) :)))

a niech tam, miałem teraz robić co innego :)

Nowe kolumny Tonsilu są zbudowane w ukladzie dapollito, dwa 15cm celulozowe midbasy cięte 18dB/okt i mocno przerobiony GDWK10/80/... Z tego co pamiętam po głośniku z Mite zostal tylko uklad napedowy, cała reszta robiona od nowa...i to słychać - wysokie tony z tego głośnika są lepsze niż z mojego mietkowego GDWK10/80/7 pędzonego srebrnymi kabelkami i pasionego ruskimi teflonami :)

Podział kolumn ok 2KHz...dobrze to swiadczy o wytrzymałosci tweetera(filtrowany pojedynczym kondensatorem)

Kto słyszał tonsilowskie Omegi(ja nie mialem okazji) na AS ten wie jak grały.

Brzmienie ponoć niezłe, a nawet znajomy stwierdził, ze jedno z lepszych na piętrze.

Nowe prototypy(co widać:)-każda kolumna w innym kolorze) w bezposrednim porównaniu zabrzmiały sporo lepiej.

Ale to w sumie zaden punkt odniesienia, bo nie znałem ani kolumn, ani elektroniki Creeka.

Podłączylismy więc klony Mite.

Dźwięk nowych wyrobów(oby) Tonsilu był co tu dużo mówić lepszy.

Dwie pierwsze rzeczy to skala i powietrze w dźwieku...musze przyznac, ze słuchałem mite z wieloma kolumnami i takiej różnicy jeżeli chodzi o powietrze chyba nigdzie nie słyszałem.

Na usprawiedliwienie Mite mogę powiedziec tylko tyle, ze nowe Tonsile były strojone własnie w tym systemie...dobra to nie jest usprawiedliwienie:)

Brzmienie kolumn jest otwarte, ale jednocześnie plastyczne, czyli z polskiego na nasze np. gitary brzmia szybko dźwiecznie, ale przyjemnie zarazem.

Im dłużej sie słucha tym odczucia bardziej in plus.

Pierwsze przełaczenie na Mite pokazało, ze nowe Tonsile mają ciut ciemniejsza średnicę(ale moje Mite mają jaśniejsza niż pewnie 90% klonów), wokale nie wychodzą przed linie głośników, całosć dxwieku zaczyna sie na linii pomiędzy głośnikami, ale za to jest nieporównywalnie lepiej(swobodniej) rozciagnięta na boki, a zwłaszcza w głąb. Barwy raczej cieple, napewno nie odstraszaja chłodem, ale też nie brakuje im dźwięczności, bas dośc spory, nieźle kontrolowany, napewno nikt nie będzie marudzil na jego masę, a i kopnąc potrafi, nie słyszałem też żadnego buuu.

Zestawy powinny być wycenione poniżej 2Kzł

 

Projekt Avalon jak widzicie został zaniechany...cienko to grało:)))

 

Pozdrawiam

W sumie nieładnie, ze nie dałem opisu do fotek, chociaż qubric mnie trochę wyreczyl.

Na fotkach widzimy cały system kina domowego oparty o "Omegi"

Na pierwszej fotce są fronty, te monitory do klonowania, to podstawkowe Omegi, które miały służyc jako głośniki efektowe, na drugiej fotce widzimy centralny, stojący na subie.

Projekt nie wszedł do sprzedaży z tego co mi wiadomo, ale w podobnych obudowach mamy w przyszłosci zobaczyć głośniki z biocelulozy(oby).

W kazdym razie kto sie spodziewał jazgotu, albo braku "audiofilskich" smaczków ten się pewnie zawiódł;)

Kolumny grały z McIntoschową masą, czyli jakby to kol. misiomor powiedział z dobrze skompensowanym baffle step:)

Ach, nie byly też specjalnie wrazliwe jeżeli chodzi o miejsce odsłuchu. Dźwiek był oderwany niezależnie od drobnych przesiadek w ramach kanapy:)

 

Pozdrawiam

Tak w wiekszym zbliżeniu to nie pokaze, bo jak to prototypy nie były zbyt piękne z bliska, ale za to charakter mają dobry !:)

To sa te najwyższe na pierwszej fotce.

 

Pozdrawiam

Qubric, o nich traktował mój cały przydługi post wklepany zaraz po fotkach :)

W skrócie: 2x15cm papierowy, kopułka tekstylna :)

Sama obudowa, o czym nie pisałem wyglądała na plytę wiórową, ciekawie taż rozwiazano strojenie B-R.

Każdy midbas jest dostrojony do innej f, tak by w rezultacie dać ładnie rozciągnięte pasmo, bez podbić basu.

Oddzielne komory maja tą zaletę, ze oprocz innego strojenia mozna zastosować odpowiednie wytłumienie.

Przynajmniej z tego co pamiętam z rozmowy.

Tam nie ma zadnych voodoo, poprostu solidna inzynierska robota, a i efekt dźwiękowy uważam ciekawy.

No może z tym oddzielnym wytlumianiem komór to nie jest pomysł codzienny...

 

Pozdrawiam

Głośnik przesunięty "w bok" ma tą zaletę, ze wszystkie nierównomierności na spl spowodowane odbiciem od krawędzi frontu są rozłożone równomierniej i nie mają tak głębokiego charakteru.

>lancaster, 28 Gru 2006, 14:53

 

Proszę Szanownych Kolegów (pewnie po raz pierwszy), pochylmy się nad tym projektem

bez zawiści, bez wymądrzania, z uwagą i rzekłbym z ojcowską troską.

Widać, że w obliczu zainteresowania konstruktorów DIY Tonsil szuka drogi rozwoju

która może być zbieżna z naszymi oczekiwaniami. Po latach ciężkich przejść jest szansa,

żeby ta firma wyszła na prostą dzięki zainteresowaniu najwierniejszych klientów.

W obliczu zalewu tandety zółtej tandety powinniśmy zająć stanowisko.

Jestem Europejczykiem.

 

Zapytam kolegów kto z was jeszcze pamięta 5W głośnik w koszu z aluw kształcie elipsy , stosowany był dawno w

dbiornikach radiowych z diory :np. Eroika, wiem ze to mało popularny kształt lecz z tego co się oriętuję ten kształt zapewniał niski rezonans własny membramy a reprodukcja z tych głośników była nie zła . Wymiarów niestety nie pamientam lecz coś około 30/15 cm.

Jaro, najwyraźniej nie łapię o co Ci biega ?

Jeżeli to ma byc jakaś deklaracja/oswiadczenie, to OK :))

W kazdym razie umowa była prosta: jeżeli zestaw by mi nie podszedł,

to bym napisał tak samo jak napisałem, ze jest OK.

W kontekscie ceny(maja ponoć kosztować poniżej 2Kzł) brzmia wrecz czarodziejsko.

Omegi już mi sie tak nie podobaly, a Mite, ktore kosztują 2,5Kzł zagraly(wersja mój klon) sporo słabiej.

Tyle, ze moje Mite przy niektorych, nawet droższych zestawach potrafily mocno zaskoczyć.

Nie bede sie zamlaskiwał nad nowym projektem Tonsilu, to jest ich sprawa, ale to naprawdę niezłe zestawy z atą kase. Tak jak trochę powyżej 2Kzł Quad 11L.

I nie wiem, które bym wybrał. Do wiekszego pomieszczenia pewnie Tonsile - skala dźwieku byla wyjatkowa jak na dwa 15cm midbasy.

 

Pozdrawiam

No to nie załapałem bo myślałem, że to ma być konstrukcja do DIY, na jakichś tradycyjnych trzynastkach albo szesnastkach. Tonsil mógłby jednak się szarpnąć i wdrożyć do produkcji zaniechane głośniki z tych najbardziej udanych modeli albo lekko udoskonalone. Takie wersje GDN13/40/2 i /8 7om, GDN16/50/4... zresztą już pisałem o tym co bym najchętniej widział.

 

A co do dwukomorowych d’apolito to są takie kity Seasa (z Intertechnik) czy Klang und Ton. Dwie komory miał tez Phonar P20s. Opinie o takich konstrukcjach czytałem rózne, z jednej strony można lepiej modelować zejście na basie ale z drugiej strony w jednej komorze rezonanse głośników się uśredniają (może lepszość rozwiązania zależy wtedy od powtarzalności parametrów głośników).

 

A Jaro to się chyba modli czy co? Efekt Świąt, albo jeszcze kac :)))

lancaster, 28 Gru 2006, 18:50

 

>Jaro, najwyraźniej nie łapię o co Ci biega ?

>Jeżeli to ma byc jakaś deklaracja/oswiadczenie, to OK :))

 

Tak, to ma być jakaś deklaracja/oświadczenie :-).

W obliczu dziwacznych pyskówek wszechobecnych na forum (vide pozamykane wątki)

boję się, że sensowny projekt zginie w malkontenckim jazgocie.

Apeluję o szacunek dla wysiłków producenta który zauważył nasze potrzeby.

Proszę zauważyć ile firm na zachodzie całkiem nieźle funkcjonuje dzięki tej

niszy rynkowej (jak zauważyłem sami tam sporo kupujemy).

Jeżeli Tonsil chce zrobić coś sensownego słuchając potrzeb rynku, to pomóżmy im

kupując to, co dobre i krytykując to, co kiepskie. Tylko tyle, i aż tyle :-).

 

>Qubric

>A Jaro to się chyba modli czy co? Efekt Świąt, albo jeszcze kac :)))

Rzeczywiście, chyba się modlę. Chciałbym kiedyś żyć w normalnym kraju z w miarę

normalnymi ludźmi i normalnym rynkiem.

 

pozdrowienia

Jestem Europejczykiem.

 

Jaro, taki rynek jest normalny wg pseudolioberałów, którzy zdjęli z niego wszelką ochronę pozostawiając pod opieką nieustniejącej >niewidzialnej ręki< i przysługując się w ten sposób innym, większym rynkom. A nam zafundowali największe bezrobocie w Europie i sprowadzili do zera konkurencyjność krajowej produkcji.

Ale nawet na rynku chronionym wszyscy nie mogą być jednocześnie piękni zdrowi i bogaci, firmy świetnie zarządzne i nie bankrutujące.

 

PS. Jeśli nowe kolumny Tonsila mają stać też w >Media Marktach< wiec raczej powinny być trochę bardziej udziwnione w kształcie i proporcjach, bo prototyp jest zbyt wysmukły a kanciaty. Jakieś nakładki na boki o kształcie spłaszczonego trapezu w przekroju poprzecznym albo wycinka walca o dużym promieniu. Czyli taki przekrój jak mają w tej chwili Infinity Beta do kina domowego albo jak miały Jamo 707 (może bok trochę mniej zaokrąglony niż w Jamo). Bo inaczej nie będzie ich >widać< w szeregu z innymi kolumnami. I tunel basrefleksu na tylną ścianę bo trochę odstrasza ta pituńka z przodu

 

 

Problematycznie wyglądał moim zdaniem AMS-1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Miały być tez oferowane jako pasywne. Przypuszczam że również kierowane do odbiorców domowych a wtedy proporcje byłyby dla nich nieco niefortunne (za szeroka przednia ściana). Zresztą sam monitor też był za szeroki w porównaniu z konkurencją Geneleca czy Behringera. Ciekawe również, że obaj producenci stosują w nich głośniki wysokotonowe z krótka tubką, a ProTonsil dał tam standardową kopułkę. Inny >patent< bardzo przemyślany z Behringera, to zamykanie całego wzmacniacza w stalowym koszu będącym tez radiatorem, mocowanym na tylnej ściance obudowy monitora. Dzięki temu bez zmiany obudowy można wykonać wersję pasywną.

Oczywiście przy cenie 3000-3500 złotych AMS-1 wchodziły już w konkurencję z Geneleckiem. Ale wersja aktywna mogła pełnić rolę reklamówki dla tańszej wersji pasywnej skierowanej do użytkowników domowych (wtedy jednak stylistyka ma duże znaczenie).

Też moznaby pomyśleć nad reaktywacją AMS-1 w jakiejś nowej odsłonie - jakiś Mk.2 bardziej wyrafinowany w kształtach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.