Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

ok zrobie tak i potem dam znac, na razie byl strzaldwa razy w tym samym miejscu...

 

zmiana miejsc i to samo, ewidentnie konkretne lampa, tym razem odsłuch trwał zaledwie 5min....

czodaboy,

skoro od czerwca, to dość szybko padła, ale jeśli piszesz, że wzmak był używany niewiele, to pewnie się dopiero teraz "rozjechały" i któraś wywaliła się na amen. tak się zdarza z diabełkami. skontaktuj się z A.P., wydaje mi się, że lampy powinny być objęte gwarancja, na pewno nie 2-letnią - jak sam wzmacniacz - ale jakąś krótszą. a nóż, widelec...?

Gość masza1968

(Konto usunięte)

4 miesiące to stanowczo za krótki okres na przeniesienie się 6c33c na tamten świat.

 

Chyba, że wsadzone były lampy nie pierwszej świeżości (żeby nie napisać - zajechane)???

to prawda, 4 miesiące lekkiego używania, to zdecydowanie zbyt mało; ja bez problemu grałem po 2 tys. godz. na komplecie dobranych 6C33C-B, używanych tak, jak opisałem gdzieś wyżej. ale wierzyć mi się nie chce, żeby w nowy wzmacniacz był wsadzone używane lampy...

Gość masza1968

(Konto usunięte)

sprzet kupowany bezposrednio od producenta, 3-4 lata to chyba pobozne zyczenia, gdzies wyczytalem wlasnie ze zywotnosc tej lampy to 500-1000h, ciekawe...

Wysłałem Ci info na PW

moze troche jasniej o mojej wersji WT40

 

zakupilem bezposrednio u producenta jako uzywany, jednak sprzet totalnie nie nosil sladow uzywania, mial jeszcze folie na pleksi. Wg zapewnien Pana Andrzeja zostaly wymienione lampy na NOWE i sprawdzone wszystkie parametry. Kto wie teraz czy wszystkie lampy byly nowe, czy moze tylko np sterujace? Z tego co teraz podpowiadacie to mam watpliwosci.

 

W kazdym razie nie pisze tych postow bo mam zal do sprzetu czy producenta, wrecz przeciwnie. Amplifon to dla mnie taka "milosc od pierwszego usłyszenia" i nie mam zamiaru sie z nim szybko rozstawac, wymienie lampy i bede dalej rozkoszowac sie dzwiekiem przez kilka miesiecy:)

Gość masza1968

(Konto usunięte)

W kazdym razie nie pisze tych postow bo mam zal do sprzetu czy producenta, wrecz przeciwnie. Amplifon to dla mnie taka "milosc od pierwszego usłyszenia" i nie mam zamiaru sie z nim szybko rozstawac, wymienie lampy i bede dalej rozkoszowac sie dzwiekiem przez kilka miesiecy:)

Dokładnie. Przygarniamy lampiaka dla jego czarodziejskiego brzmienia akceptując zużywanie się lamp i tyle. Komplet diabełków to nie majątek. Nie ma nad czym płakać. Wymienić i cieszyć się dalej ich zaletami.

wlasnie dzieki Wam, dopatrzyłem sie w warunkach gwarancji ze mam 6 miesiecy na lampy elektronowe:)

 

Fakt.

Amplifon daje pół roku

gwarancji na lampy.

 

Za to znajomy kupił w jednym z

krakowskich sklepów Jolidę 502

i jak dziwnym trafem po 2 tygodniach

padła mu któraś z lamp to musiał sobie

sam zasponsorować komplet bo okazało się

iż gwarancja, owszem, jest ale na

wzmacniacz a nie na lampy.

Amplifon wyraznie pisze w swojej karcie gwarancyjnej o bezpłatnym serwisie pogwarancyjnym i w przypadku usterki pokrywa sie tylko koszty materiałow do serwisu i koszty przesyłek.

 

To swiadczy o zaufaniu takze do swoich produktów.

 

Jaki producent, taka gwarancja...

Mnie tez denerwowały lampy w amplifonie choć miałem takie które grały rok (czasami wzmacniacz chodził cały dzien) potem słuchałem innych wzmacniaczy lampowych , miałem jadisa i manleya stingray i przyznam ze to dobre urządznia (płaszczka lepsza od jadisa) , potem zabawa w tranzystory (kilka odsłuchów w salonie i zakup naima - wygrał z roksanem) ale tranzystor to nie lampa - nie dla mnie. Na allegro wyczaiłem hybryde unisona sr1 - kupiłem w ciemno i powiem że to najlpeszy wzmacniacz jaki miałem - ma wszystko to co lampa i to czego brakowało mi we wzmacniaczach lapowych czyli dynamika i lepszej jakiści szybszy bas.

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...

Amplifoniarze pomocy!

 

Otrzymałem oczekiwana czwarta dobrana lampe mocy do swojego WT40.

 

Dzis bylem na odsłuchu u znajomego bo nie mam jeszcze swoich kolumn. Przez dwie godziny grania...bajka ale nagle, nie wiadomo skad w gosnikach pojawil sie delikatny drazniacy dzwiek. Słychac go na przelomie wyzszego basu i srednicy takie cos jak buczenie, charczenie, dzwiek stracil jakby na dynamice....

 

Co jest grane?? Czy to oznaka ze konczy sie ktoras z lamp sterujacych, moze mocy? Dodam ze nie slychac bylo zadnych trzaskow i innych przydzwiekow, zrodlo i kolumny ok.

Edytowane przez czodaboy

a zabij mnie, nie powiem, nie mam w domu kolumn chwilowo i nie mam jak sprawdzic

 

zadzwonilem dzis do Andrzeja P. i zapytal dokladnie o to samo, zasugerowal przeczyszczenie stykow lamp mocy, raczej wykluczyl padnieta ktoras z lamp....

a kolumny kolegi jaką impedancje mają,i na którym odczepie pracowały 8 czy 4 ohm,bo jak na 8 a kolumny 4ohm z trudną impedancją to wzmacniacz mógł po dupie dostać,apropos gratuluje wyboru minasów,ja w przyszłym roku będe je brał ,ale za tydzień jadę na odsłuch do Tomka Dudzińskiego i mam nadzieję,że odsłuch potwirdzi mój wybór

z minasami to nie powinno być probemu,ale znakomita większość producentów przekłamuje parametry nie wnikając w szczegóły,a jeżeli chodzi o amplifona to zejście poniżej 3ohm na odczepie 8ohmowym grozi uszkodzeniem piecyka i nie chodzi tu o to jaką impedancję znamionową deklaruję tu producent tylko jak w rzeczywistości wygląda przebieg tej impedancji,jeżeli Andżej Piwowarczyk wykluczył lampy to może trafa brumią ,ale to jest wróżenie z fusów i raczej na przegląd do Staszowa go wyślij

dzieki za podpowiedz, Andrzej wykluczyl lampy ale pod warunkiem ze to slychac w dwóch glosnikach bo jesli w jednym to powodem moze byc np zasniedzialy styk.

 

czy to trafka? to nie chodzi o taki jednostajny brum tylko przesterowany zakres wyzszego basu tak jakby stracil calkowicie kontrole.

 

beda kolumny to wszystko sprawdze, w razie czego wysle na przeglad, tylko znowu te rozciagniecie w czasie...

a ja panowie mam inne pytanie a mianowicie jakie kolumny byscie polecili mi do Amplifona WT40II ??? zastanawiam się nad tymi kolumnami :

http://allegro.pl/triangle-antal-ex-zielona-gora-i1295934786.html

http://allegro.pl/monitor-audio-gold-gs60-gs-60-dealer-raty-odsluch-i1301437330.html

http://audio.com.pl/testy/dali-mentor-6:1

http://audio.com.pl/testy/proac-studio-140:1

 

 

za podpowiedzi dziekuje :-)

W życiu piękne są tylko chwile...

kilka dni temu sam zakonczylem poszukiwania kolumn do WT40.

 

W pierwszej fazie wybor padl na Jmlab Electra 905 ale opoznienia w dostawie sklonily mnie w inna strone.

 

Minas Anor III

 

Słuchałem Amplifona z wersja Premium na starych Vifach w malym pomieszczeniu o kiepskiej akustyce i ustawieniu i bylo bardzo dobrze. Dzis na audio show z monoblokami na diablach Pana Grzegorza R. i bylo wybornie. O zadnej przepasci miedzy Morelem CAT298 i Esotec nie bylo mowy.

 

Pozwole sobie przytoczyc słowa konstruktora Minasow:

"...Minasy grają szybkim basem,bardzo punktowym co w połaczeniu z WT40 o lekko poluzowanym basie uzupełnia się bardzo dobrze.Poza tym sama jakosc basu WT40 jest bardzo dobra.

A to co niedostepne dla wiekszosci wzmacniaczy lampowych ,nie mówiąc o tranzystorowych konstrukcjach to wrecz wybitna jakosc średnicy pasma Amplifona .Srodek ,wokale sa znakomite i tutaj połaczenie z Minasami wyborne!!! Soczystosc głośów ludzkich i ich realizm to najlepsze cechy połaczenia Minasy-Amplifon. Przesłuchuję mnóstwo wzmacniaczy i sam gram na monoblokach zbudowanych na diabelkach 6C33 takich jak w Amplifonie i ta lampa to magia piękna średnicy. Co do wysokich tonow to nowy głosnik CAT298 nawiązuje bardzo dobrze i blisko mu do D260 jest gładki i aksamitny ,czysty i detaliczny i ma mnóstwo powietrza- tego nie mial poprzednik MDT29 ,on grał zadziornie CAT gra aksamitnie . To wyborny przetwornik...."

 

Proac 140 z WT40. Klasa nizej od Minasow. Gora ładna srednica ok, bas lekko poluzowany, bez wykopu, na godz 13-14 glosniki zaczynaly pierdziec...??

kilka dni temu sam zakonczylem poszukiwania kolumn do WT40.

 

W pierwszej fazie wybor padl na Jmlab Electra 905 ale opoznienia w dostawie sklonily mnie w inna strone.

 

Minas Anor III

 

Słuchałem Amplifona z wersja Premium na starych Vifach w malym pomieszczeniu o kiepskiej akustyce i ustawieniu i bylo bardzo dobrze. Dzis na audio show z monoblokami na diablach Pana Grzegorza R. i bylo wybornie. O zadnej przepasci miedzy Morelem CAT298 i Esotec nie bylo mowy.

 

Pozwole sobie przytoczyc słowa konstruktora Minasow:

"...Minasy grają szybkim basem,bardzo punktowym co w połaczeniu z WT40 o lekko poluzowanym basie uzupełnia się bardzo dobrze.Poza tym sama jakosc basu WT40 jest bardzo dobra.

A to co niedostepne dla wiekszosci wzmacniaczy lampowych ,nie mówiąc o tranzystorowych konstrukcjach to wrecz wybitna jakosc średnicy pasma Amplifona .Srodek ,wokale sa znakomite i tutaj połaczenie z Minasami wyborne!!! Soczystosc głośów ludzkich i ich realizm to najlepsze cechy połaczenia Minasy-Amplifon. Przesłuchuję mnóstwo wzmacniaczy i sam gram na monoblokach zbudowanych na diabelkach 6C33 takich jak w Amplifonie i ta lampa to magia piękna średnicy. Co do wysokich tonow to nowy głosnik CAT298 nawiązuje bardzo dobrze i blisko mu do D260 jest gładki i aksamitny ,czysty i detaliczny i ma mnóstwo powietrza- tego nie mial poprzednik MDT29 ,on grał zadziornie CAT gra aksamitnie . To wyborny przetwornik...."

 

Proac 140 z WT40. Klasa nizej od Minasow. Gora ładna srednica ok, bas lekko poluzowany, bez wykopu, na godz 13-14 glosniki zaczynaly pierdziec...??

 

 

A może pomyśl o kolumnach WLM lub Xindak mają bardzo dużą efektywność ,są stworzone do lampy ,te kolumny bez problemu wysteruje wzmacniacz lampowy o mocy 5 wat .Amplifon brzmi pięknie ,to fakt ,też mam wt 40II ale kiedyś skończą się zapasy lamp 6s33s i tak czy inaczej trzeba będzie pomyśleć o innym lampowcu.Kupując kolumny o efektywności powyżej 94 decybeli i wyższej otwierasz sobie drogę na inne ,dowolne wzmacniacze lampowe w tym na lampach 300B.ProAC -i powinieneś sobie odpuścić mają efektywność 86 decybeli ,czy amplifon je należycie wysteruje -mam wątpliwości. Szkoda ,że żadna polska firma głośnikowa nie produkuje kolumn do wzmacniaczy lampowych a jak już wyprodukuje ,to są droższe od renomowanych marek.Jako ciekawostkę powiem ,że firma WLM do kolumn WLM DIVA stosuje głośnik koncentryczny Eminence ,który kosztuje i można kupić (jest w ciągłej produkcji i sprzedaży)za 350 zł. sztuka a dlaczego kolumny na tym głośniku kosztują 10 000 zł.????Nie mam na razie czasu ,ale kupię w końcu głośniki Eminence-a i zrobię kolumny oraz zamieszczę na tym forum jak i co trzeba zrobić ,aby każdy audiofil (przy pomocy stolarza)mógł zrobić sobie sam kolumny i wydać 1500 zł.a nie 10 000 zł.

Piotr

Proponowałbym jednak nie sugerować się za bardzo efektywnością zestawów,czasami ten parametr potrafi wprowadzić w błąd kupującego.

Należy również dowiedzieć się jak duży jest spadek impedancji w kupowanych kolumnach.

Decybele to nie wszystko.

Proponowałbym jednak nie sugerować się za bardzo efektywnością zestawów,czasami ten parametr potrafi wprowadzić w błąd kupującego.

Należy również dowiedzieć się jak duży jest spadek impedancji w kupowanych kolumnach.

Decybele to nie wszystko.

 

Zgadzam się całkowicie -kolumny trzeba dopasować do wzmacniacza lub vice versa

Piotr

  • 2 tygodnie później...

mam jeszcze jedno pytanie... poniewaz posiadam Amplifon WL60 i chciałbym wymienic kondensatory foliowe na lepsze np. Munsdorf... to moze ktoś wie jakie sa wartości pojemnosci kondensatorów w tym Amplifonie i ile ich trzeba wymienic ???

W życiu piękne są tylko chwile...

a ja panowie mam inne pytanie a mianowicie jakie kolumny byscie polecili mi do Amplifona WT40II ??? zastanawiam się nad tymi kolumnami :http://allegro.pl/triangle-antal-ex-zielona-gora-i1295934786.htmlhttp://allegro.pl/monitor-audio-gold-gs60-gs-60-dealer-raty-odsluch-i1301437330.htmlhttp://audio.com.pl/testy/dali-mentor-6:1http://audio.com.pl/testy/proac-studio-140:1za podpowiedzi dziekuje :-)

 

Weź pod uwagę i odsłuchaj Audio Physic. Od ponad tygodnia gra u mnie WT-40 + AP Sitara. Zastąpił WT-30, który moim zdaniem nie sprawdzał się do końca z Sitarami ani wcześniej z Esami Ostinato.Grał z lekkim wytłumieniem średnicy i wysokich oraz trochę mało kontrolowanym basem. Miałem wrażenie że brakowało mu trochę siły, szczególnie w połączeniu z Esami a może był to efekt połączenia charakteru jego grania z akustyką niewielkiego 17 m2 pokoju. Teraz z WT-40 jest zdecydowanie lepiej, p.Andrzej który przywiózł mi Amplifona też chyba był tego zdania. Myślę, że to połączenie na dłuższy czas zostanie u mnie tym bardziej, że Sitary również świetnie się zgrywają z moim Sansui 9090 choć to inny, bardziej ekspresyjny charakter brzmienia. W obu tych połączeniach jestem zachwycony brzmieniem, przestrzenią, otwartością i trochę zdziwiony basem jaką potrafią emitować 15 cm woofery. Mocny, kontrolowany, twardszy w przypadku Sansui oraz trochę bardziej miękki, ale konturowy bas z WT-40. Eksperymentuje z kabelkami, aktualnie jest atlas i jest OK ale chcę wypróbować jakieś inne opcje. Będę wdzięczny za jakieś kablowe sugestie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.