Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

mam inne zdanie.

 

Sam napisałeś:

 

"brak mu szybkości, jest obfity ilosciowo, brak mu różnorodności"

 

A za to odpowiada "akustyka".

Edytowane przez Imacman

wnioskuję, z pana wypowiedzi, że używanie torodiu jest najlepszym rowiązaniem w wzmacniaczu?

ba śmiem twierdzić, że według pana opini transformator nie ma znaczącego wpływu na brzmienie.

jeśli chodzi o bas, to moja odczucia są następujące.

brak mu szybkości, jest obfity ilosciowo, brak mu różnorodności.

powiem inaczej z jednej lampy na kanał można uzyskać dynamike z lampy 633.

wcale nie twierdze, że amplifon jest zły.

małe składy+ wokale brzmią bardzo dobrze

to co piszesz należałoby poprzeć opisem składu systemu, nie zgadzam że amplifonowi wt 40 brak różnorordności na basie,zarówno na minasach jak na ariesach ze studia 16 hertz bas jest wielobarwny,w minasach nie schodzi nisko ale to użytkownicy tych kolumn wiedzą dlaczego ,w ariesach natomiast schodzi bardzo nisko

słuchałem w konfiguracji z electrocompanietem emc 1, oraz minas anor

mając dwie lampy na kanał amplifon powinnien bić dynamiką,

oczekiwałbym od niego szybkości dole, punktowego uderzenia.

tymczasem jest....tyle, że jest.

nie mam zamiaru się kłocić, jak wspomniałem to moje zdanie.każdy kto będzie miał zamiar kupić zapewne posłucha.

ok panowie...głuchy zapewne jestem

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

słuchałem w konfiguracji z electrocompanietem emc 1, oraz minas anor

mając dwie lampy na kanał amplifon powinnien bić dynamiką,

oczekiwałbym od niego szybkości dole, punktowego uderzenia.

tymczasem jest....tyle, że jest.

nie mam zamiaru się kłocić, jak wspomniałem to moje zdanie.każdy kto będzie miał zamiar kupić zapewne posłucha.

ok panowie...głuchy zapewne jestem

a to tym bardziej dziwię się że piszesz o braku różnorodności basu,co do punktowości to masz rację,amplifon schodzi na dół ale nie wraca od razu

oczekiwałbym od niego szybkości dole, punktowego uderzenia

 

Ja mam punktowe uderzenie, które mi odpowiada, ale może nie słyszałem super punktowego uderzenia.

 

Tak na marginesie ograniczyłem "zakres działania" podstawowego modu pomieszczenia poprzez zastosowanie 4 Rezonatorów Helmholtza. U mnie nic się nie ciągnie i nie wchodzi nic na siebie, bo mam wyrównany czas wybrzmienia dolnych częstotliwości. A mam tylko marne Minas Anory :(

 

P.S. też nie chcę się kłócić choć ma własne zdanie na w/w temat.

Edytowane przez Imacman

Wielu ludzi wciąż myśli ,że jak zmienią klocek w systemie to się wszytkie problemy rozwiążą,np z basem,mam tu takie same poglądy jak Marek,a należałoby zacząć od prawidłowego ustawienia kolumn w pokoju i miejsca odsłuchu ale cóż nie zawsze warunki na to pozwalają...

Wielu ludzi wciąż myśli ,że jak zmienią klocek w systemie to się wszytkie problemy rozwiążą,np z basem

 

Witam!

Lubię zmieniać klocki, ale tylko dlatego, że po zmianie muzyka gra inaczej. Nie zawsze lepiej, nie zawsze są to duże zmiany w brzmieniu, ale system gra inaczej i sprawia mi przyjemność. Taka choroba "audiofilus pospolitus :-)"

wnioskuję, z pana wypowiedzi, że używanie torodiu jest najlepszym rowiązaniem w wzmacniaczu?

ba śmiem twierdzić, że według pana opini transformator nie ma znaczącego wpływu na brzmienie.

jeśli chodzi o bas, to moja odczucia są następujące.

brak mu szybkości, jest obfity ilosciowo, brak mu różnorodności.

powiem inaczej z jednej lampy na kanał można uzyskać dynamike z lampy 633.

wcale nie twierdze, że amplifon jest zły.

małe składy+ wokale brzmią bardzo dobrze

 

Co do wpływu trafa na brzmienie to jest to bez wątpienia zasadniczy element we wzmacniaczu. Natomiast pisanie że toridy są be to po prostu niedorzeczność. A już na pewno sugerowanie ich wymiany w sumie na bóg wie co.

Tak szczerze mówiąc to po trafach z rdzeniami C-core (okrągłej kolumnie) nie ma nic lepszego. Żaden inny transformator nie ma tak dobrych parametrów. Koniec kropka. To że mało firm to stosuje to już inna sprawa. Bynajmniej nie ze względu na brzmienie tylko koszty.

Proszę porównać ceny toroidów wyjściowych do tradycyjnych i wszystko będzie jasne.

 

Problem z basem w WT30 leży w samej topologi układu i lampach 6H13C a nie w samych toroidach. Wzmacniacz ma świetne wyniki na pomiarach ale jest to wzmacniacz pracujący w klasie A bez sprz. zwrotnego także ma mały współczynnik tłumienia i nie potrafi skorygować spadków impedancji. Ma tak wiele wzmacniaczy i nikt jeszcze nie wymyślił sposobu aby to zmienić.

 

Podobna sprawa ma się z WT40. Podobna choć jeszcze bardziej złożona bo lampa 6C33C ma sama z siebie potężny bas i z dobrym trafem potrafi bardzo nisko zejść. Tak samo jak WT30 wzmacniacz chodzi natomiast bez sprz. zwrotnego i ma niski współczynnik tłumienia choć w przeciwieństwie do WT30 nadgania trochę spadki impedancji co z jednej strony jest bardzo pożądane ale z drugiej strony bardzo obciąża same lampy.

Problem z basem w WT40 związany jest tylko pośrednio z transformatorem a w znacznej mierze z brakiem sp. zwrotnego i małym współczynnikiem tłumienia. Wzmacniacz schodzi bardzo nisko (przy pełnej mocy do poniżej 12Hz) i trudno o lepszy wynik natomiast w przypadku kolumn z ciężkimi membranami głośników ma słabą kontrolę na basie nie dlatego że trafo jest słabe tylko dla tego że nie ma tłumienia.

 

Jak to można poprawić są dwa sposoby:

1. Zapinamy sp. zwrotne tak jak to ma miejsce w przypadku większości tanich wzmacniaczy bas będzie miał większą kontrolę ale kosztem średnicy i muzykalnosci

 

2. Umyślnie "psujemy" trafo tak aby nie schodziło tak nisko. Kosztem najniższych częstotliwości wzrasta nieco szybkość i konturowość. Tak jak to ma miejsce np. w układach SE tam zejście bardzo nisko jest nie realne ze względu na trafo. Mogą tam być mniejsze problemy z kontrolą bo porostu wzmacniacz nie przenosi już tych częstotliwości. Swoją drogą może gdybym stosował gorsze trafa byłoby mniej narzekania. Na niektórych kolumnach byłaby na sto % słyszalna poprawa kontroli.

 

To nie jest Panowie tak że przez 12 lat produkowałem wzmacniacz i nie znam przyczyn jego wad i zalet. Gdyby to było w prosty sposób do poprawienia dawno bym to uczynił. Prawda jest taka że coś za coś. Dwa przykłady macie powyżej. Pisanie że trafa trzeba wymienić to niedorzeczność bo nie barana jest cała reszta czynników mająca dużo większy wpływ na kontrole basu.

Poza tym transformatory toroidalne stosuje amerykański BAT , ich wzmacniacze lampowe są tak drogie , że nie muszą oszczędzać stosując toroidy wręcz przeciwnie . Amplifon to bardzo dobry wzmacniacz a w kontekście ceny wybitny .Szkoda , że nie miałem styczności z Amplifonem wt40 II zanim kupiłem skądinąd dobre kolumny lecz nie nadające się do wzmacniaczy lampowych SE pracujących w czystej klasie A bez sprzężenia zwrotnego . Zastanawiam się jak będzie sobie radził nowy wzmacniacz Pana A. Piwowarczyka na GM 70 z kolumnami na SS? Czy zmienić wzmacniacz Amplifon wt 40 na nowy na Gm 70 czy zostać z Amplifonem i pomyśleć o zmianie kolumn na łatwiejsze do wysterowania np. Xindak MS 1202 lub Harpia Acoustics B 300 ?

Piotr

Poza tym transformatory toroidalne stosuje amerykański BAT , ich wzmacniacze lampowe są tak drogie , że nie muszą oszczędzać stosując toroidy wręcz przeciwnie . Amplifon to bardzo dobry wzmacniacz a w kontekście ceny wybitny .Szkoda , że nie miałem styczności z Amplifonem wt40 II zanim kupiłem skądinąd dobre kolumny lecz nie nadające się do wzmacniaczy lampowych SE pracujących w czystej klasie A bez sprzężenia zwrotnego . Zastanawiam się jak będzie sobie radził nowy wzmacniacz Pana A. Piwowarczyka na GM 70 z kolumnami na SS? Czy zmienić wzmacniacz Amplifon wt 40 na nowy na Gm 70 czy zostać z Amplifonem i pomyśleć o zmianie kolumn na łatwiejsze do wysterowania np. Xindak MS 1202 lub Harpia Acoustics B 300 ?

Piotr

Zastanawiam się jak będzie sobie radził nowy wzmacniacz Pana A. Piwowarczyka na GM 70 z kolumnami na SS? Czy zmienić wzmacniacz Amplifon wt 40 na nowy na Gm 70 czy zostać z Amplifonem i pomyśleć o zmianie kolumn na łatwiejsze do wysterowania np. Xindak MS 1202 lub Harpia Acoustics B 300 ?

A może tak jak "masza1968" póść w kierunku ILR12? To zdecydowanie łatwiejsze do wysterowania,

Chyba, że problem stanowi nie tylko Amplifon ale i sposób strojenia Akustyków na co zwracają niektórzy uwagę. Efektem jest słaby zakres i kontrola niskich rejestrów, czy tak Ci sie to objawia?

Edytowane przez ktm777

Muszę jeszcze coś napisać co do wzmacniaczy i ich połączenia z kolumnami. Obecnie na rynku jest mnóstwo kolumn wykonanych na renomowanych głośnikach jakimi są bez wątpienia Scanspeki i Vify. Myślę że większość opinii na temat basów z amplifonów jest podyktowana tym że masa ludzi łączy te wzmacniacze właśnie z kolumnami na tych głośnikach. W przypadku Vify jeszcze się to da zrobić z różnym skutkiem (na niektórych typach nawet rewelacyjne efekty) ale teoretycznie lepszy Scanspek to już całkiem inna historia.

Głośniki te są niesamowicie trudne do ujarzmienia na dole, wymiękają na nich nawet dobre wzmacniacze tranzystorowe. Wielu klientów natomiast z uporem maniaka łączy je ze wzmacniaczem lampowym na triodzie bez sprz. zwrotnego i kiepskim wsp. tłumienia oczekując cudów w postaci punktowego basu i wykopu. Efekty są różne w zależności od konstrukcji samych kolumn ale cudów się z tego nie stworzy. Słuchałem wielu takich połączeń i czasami to ładnie grało ale to tak 25% reszta to niestety nieporozumienie. Można to skorygować zmianami lamp, kabli, akustyką ale tylko w ograniczonym stopniu. Niestety większość Polskich firm i wielu samodzielnych konstruktorów sięga po te głośniki jako najbardziej renomowane. Wszystko jest ok gdy grają z dobrym tranzystorem ale lampa nijak do tego nie pasuje.

Prawda jest taka że takie kolumny zagrają ale ze wzmacniaczami o dużych mocach (bynajmniej nie z dwóch EL34) i ze sprzężeniem zwrotnym.

Czasami zdarzają się jakieś nietypowe połączenia typu paro watowy singiel i scanspek co to gra i nie ma się teoretycznie do czego doczepić wbrew wszelkim prawom fizyki i jest tu rozpisywanie się na ten temat. Prawda jest natomiast taka że 95% podobnych połączeń to porażka i polecanie innym takiego rozwiązania zakrawa o pomstę. Liczenie na te 5% to jakieś nieporozumienie.

 

Paradoksalnie tanie chińczyki mają lepszą kontrolę bo chodzą z dużym sprz. zwrotnym i mają dodatkowo ograniczony często dół przez kiepskie trafa wyjściowe co też tu było wielokrotnie klepane. Niestety są to efekty pozorne bo brakuje samego dołu i mięsistości basu. W dodatku średnica też nie ta bo psuje to na siłę linearyzownay układ. Typowe coś za coś.

Też się kiedyś podniecałem scanspeakami ale słyszałem lepsze głośniki.

Mnie bardzo podoba się dzwięk etona i jest to dość często stosowany głośnik

ETON 7-360/37 HEX

 

Ma lepszą średnicę od scanspeaków , szybszy i bardziej urozmaicony bas ale nie zejdzie tak nisko jak revelator.

]Ancient audio stosuje ten głośnik jak rownież Adam audio i wiele uznanych firm.

Jest łatwy do wysterowania , bardzo fajnie zgrywa się ze wstęgami.

Amplifon ma bardzo dużą przestrzeń , sporo powietrza w dźwięku i kapitalną górę ale niedomaga na basie.

Eton da szybszy bas i podkreśli fają średnicę amplifona.

Edytowane przez nautilus81

a są jakieś kolumny na w/w etonach ? Chodzi mi konkretnie o kolumny 2,5 drożne . Zastanawiam się jak brzmią kolumny xindak-a MS 1201 , może ktoś z Was słuchał tych kolumn ze wzmacniaczem lampowym ?

Piotr

Ja posiadam kolumny na skanach iluminatorach 2 drogi i amplifon bez problemu pogania woofer,ale to jest perfekcyjna aplikacja a same zwrotki wyniosły mnie 2kzł,kolumny to aries classic ze Studio 16 Hertz

ja wyartykułowałem swoje myśli i.....

kolumny na etonie na dole, proszę bardzo bardzo

S&L audio chyba krakowska firma

na dole eton na górze morel supreme,

 

pania Andrzeju nie wątpię w Pana wiedzę techniczną, bowiem moja jest tutal niewielka.

wygłaszając opinię na temat ten czy inny kieruję się własnym słuchem nic więcej,

słuchałem amplifona, miałem phasta annywersry, zatem wiem jak grają konstrukcje na lampie 6c33c,

obecnie mam monobloki pana waldka na jednej lampie i nie mam mowy o zachwianiu dynamiki oraz niedomaganiu na basie.

pod tym względem nie znam konstrukcji podobnej,

problemem diabełków jest wyciągnięcie z niej dynamiki i basu a proszę mi wierzyć da się to zrobić.

nie zgodzę się, że trafa nie mają znaczenia, ba toroidy są najlepsze, ale to moje zdanie

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

  • 3 tygodnie później...

Nie sądzę by to mogło być przyczyną,choć same piny lamp warto przeczyścić co jakiś czas kontaktem-S.

 

Dzięki za info, okazało się, że nowa lampa którą wsadziłem w Amplifona okazała się chyba walnięta.

u mnie jednego roku 3 lampy padły ,każda inna w innym czasie ale mało co się zniechęciłem ,to też po trosze moja wina bo nie były parowane a i taka uroda diabłów,miałem teraz wymienić cały komplet ale kupiłem kable i znowu wymienię tylko 1szt.

Witam,zapowiada się mały sparing dwóch amplifonów WT 40 tuningowanych na kondensatorach sprzęgających obbligato i jantzen,obsługiwać je będą oczywiście ariesy ze Studio 16 Hertz

Witam,zapowiada się mały sparing dwóch amplifonów WT 40 tuningowanych na kondensatorach sprzęgających obbligato i jantzen,obsługiwać je będą oczywiście ariesy ze Studio 16 Hertz

 

Mam nadzieję, że opiszecie ten sparing, a nie tak jak ostatnio "silna grupa", która nabrała wody w usta i nie chce napisać o wrażeniach odsłuchowych u Roxiego. :)

Edytowane przez Imacman

Marek na mnie możesz liczyć,sądzę że z odsłuchu u Roxiego nie było relacji bo jego piec jeszcze nie jest wygrzany więc nie można przedstawić wiążącej opinii

 

Super!

 

U Roxiego był Amplifon Tomka i liczyłem, że coś napiszą więcej na temat spotkania.

Mam nadzieję, że opiszecie ten sparing, a nie tak jak ostatnio "silna grupa", która nabrała wody w usta i nie chce napisać o wrażeniach odsłuchowych u Roxiego. :)

Gdybyś poczytał zapowiedż naszego spotkania,to wiedziałbyś,że tematem było porównanie żródeł:zestawu computer audio z rzetelnym cd-kiem.Reszta była dodatkiem.Tomkowy Amplifon nie zawiódł,bezproblemowo radził sobie w dużym pomieszczeniu z Aries.Pokazał masę zalet oraz powszechnie znane słabości.Poległ dopiero w konfrontacji z trzykrotnie droższym zestawem:semi dzielony Cayin.

zestawem:semi dzielony Cayin

 

Triode i właśnie chodziło mi o te cztery słowa, bo tego nie napisałeś w Klubie Studia 16. Mój błąd, bo mogłem się sam zapytać. Dzięki za wyjaśnienia.

 

http://www.audiostereo.pl/klub-milosnikow-studio-16-hertz_48759.html/page__view__findpost__p__2439093

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.